Moet trouwens wel een van de weinige livestreams zijn waar tienduizenden mensen naar een zwart scherm zitten te starenquote:Op maandag 16 oktober 2023 00:19 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat er allemaal lelijke kraters en veel doden bij zijn morgenochtend.
Interesting... iemand hier iets over gehoord en of dit conflict er iets aan gaat veranderen?quote:Israel, Netherlands sign $305 million defence export deal
Reuters
May 18, 2023 10:19 AM GMT+2Updated 5 months ago
JERUSALEM, May 18 (Reuters) - The Israeli and Dutch Defence Ministries signed an $305 million export deal for artillery rocket systems from Israel's Elbit Systems (ESLT.TA), Israel's Defence Ministry said on Thursday.
"This is the first government-to-government defense exports agreement signed between Israel and the Netherlands, and one of the largest agreements signed between Israel and a European country in the past years," the ministry said.
The ministry said it will supply Elbit's PULS artillery rocket systems to the Royal Netherlands Army in the five-year contract.
https://www.reuters.com/b(...)ministry-2023-05-18/
In 2009 wist een tankbrigade Gaza in twee te splitsen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die tanks staan daar alleen om te bluffen, daar heb je weinig aan in Gaza.
Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst het noorden willen zuiveren, die tunnels en hoge gebouwen zijn het grootste gevaar,.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarom wordt eerst de bebouwing weggebombardeerd, tanks kunnen beter opereren als er geen bebouwing meer is, slechts puinhopen. De geallieerden deden dat ook met duitse steden zoals naar ik meen Aken.
Omdat het een rol kan spelen in de te maken keuzes lijkt me. Of dat ie van de baan kan gaan, afhankelijk van hoelang dit gaat duren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom is een exportdeal van 5 maanden terug nu "interesting"?
Waarom zou dat van de baan zijn?quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Omdat het een rol kan spelen in de te maken keuzes lijkt me. Of dat ie van de baan kan gaan, afhankelijk van hoelang dit gaat duren.
Je weet ook hoe ze in Israël denken over Christenen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
We weten allemaal hoe de kerk echt denkt over joden.
Dat is al een tijd bekend, bericht is uit Mei. Nederland besloot dat raketartillerie wel handig zou zijn en kon kiezen tussen dit of M142 HIMARS. Dit systeem is goedkoper.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Interesting... iemand hier iets over gehoord en of dit conflict er iets aan gaat veranderen?
Waarom is het minder interessant omdat het uit mei is? Ik had sws geen idee dat we zulke deals sloten met Israël.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is al een tijd bekend, bericht is uit Mei. Nederland besloot dat raketartillerie wel handig zou zijn en kon kiezen tussen dit of M142 HIMARS. Dit systeem is goedkoper.
Vertel?quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je weet ook hoe ze in Israël denken over Christenen.
Dit zijn wel echt de heftigste inslagen die ik tot nu toe heb gehoord op de stream. Maar wellicht is dat omdat ze nu dichterbij de camera zijn?quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:19 schreef Momo het volgende:
Het is niet minder interessant, het is gewoon oud nieuws. Nederland is gewoon bezig om de defensie weer op te tuigen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is het minder interessant omdat het uit Mei is? Ik had sws geen idee dat we zulke deals sloten met Israël.
Tunnelingangen opblazen misschien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zijn wel echt de heftigste inslagen die ik tot nu toe heb gehoord op de stream. Maar wellicht is dat omdat ze nu dichterbij de camera zijn?
Ik vraag me af wat voor doelen hier nu mee bestookt worden. Het zijn geen taptijtbombardementen met het doel om Gaza volledig in puin te leggen. Af en toe een mega-explosie en dan weer een behoorlijk tijdje niets (gelukkig, voor zover je daarvan kunt spreken).
Er komt heel veel civiele en militaire technologie uit Israel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is het minder interessant omdat het uit mei is? Ik had sws geen idee dat we zulke deals sloten met Israël.
Dat lijkt me wel zo slim.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnt dat de ingangen vaak in gebouwen/flats zitten.
Dit stelt me toch wel teleur hoor. Tekenfilms leerde mij altijd dat evil lairs altijd in het riool te vinden zijn, en je er via een rioolput in moet.quote:
Ik heb medelijden met de koptelefoonbezitters bij die stream.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er knabbelt iemand aan de microfoon
Ja leuk een document, daar zijn er al vele van over deze kwestie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kairos Palestine Document.
Verder lekker zelf je best doen. Heb ik je aardig op weg geholpen.
Dat is toch alleen maar zo als er geen uitgeholde vulkaan in de buurt is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit stelt me toch wel teleur hoor. Tekenfilms leerde mij altijd dat evil lairs altijd in het riool te vinden zijn, en je er via een rioolput in moet.
Ik zag een post van je over de onthoofding van Samuel Paty, waarin je een artikel waarin de Franse reactie hierop als 'overreaction' werd betiteld goed vond. Ik kan de link hier posten, maar dat lijkt me niet eens nodig.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:30 schreef Slayage het volgende:
Het resultaat van de genocidale haat retoriek in Israël en Amerika
Zelfs op dit forum wordt gepropageerd dat de moslims eerste Israël zouden veroveren en daarna de rest van de wereld. Welke wappie realiteit leef je in, als je dat echt gelooft![]()
“You Muslims must die!”
Wadea Al-Fayoume a 6 year old Palestinian American boy was just stabbed to death in Chicago by his landlord shouting these words. His mom Hanaan was stabbed as well and in critical condition.
Every child of Gaza is just as beautiful as him, and the hate that kills them there is alive and well here.
[ twitter ]
Yep. De zionistische etnische zuivering is al een eeuw gaande. Nu is Gaza aan de beurt. Daarna nog de Westbank, missie volbracht. Hamas is een zegen voor Israel en een ramp voor Palestijnen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst het noorden willen zuiveren
Altijd lachen hoe mensen (die er sowieso nooit een stap zouden zetten) dat weten te vertellen alsof er nog nooit iemand is geweest.quote:
Mooi dan moet je kennis nemen van de inhoud.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:44 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja leuk een document, daar zijn er al vele van over deze kwestie.
Dat is wel een bijzondere uitleg van de situatie maar ik verbaas me nergens meer over in dit conflict.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:51 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Yep. De zionistische etnische zuivering is al een eeuw gaande. Nu is Gaza aan de beurt. Daarna nog de Westbank, missie volbracht. Hamas is een zegen voor Israel en een ramp voor Palestijnen.
Welke inhoud bedoel je precies? De situatie van Christenen in dat gebied?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mooi dan moet je kennis nemen van de inhoud.
Tja, het is altijd wat enger na middernacht. Het is een rare wereld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:51 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Yep. De zionistische etnische zuivering is al een eeuw gaande. Nu is Gaza aan de beurt. Daarna nog de Westbank, missie volbracht. Hamas is een zegen voor Israel en een ramp voor Palestijnen.
Hamas heeft een flink aantal mensen uit andere landen gegijzeld en dat gaat nog wel een dingetje worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tja, het is altijd wat enger na middernacht. Het is een rare wereld.
Debunked. Was net zo’n walgelijke leugen als ‘40 babies’, nordstream, WMD etcetera. Maar mensen blijven er intrappenquote:Op maandag 16 oktober 2023 01:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Assad steunen?
Ja, dat is echt veel beter dan IS ... Gifgas is een stuk vredelievender dan onthoofding![]()
Misschien een idee: we moeten beide partijen niet steunen.
Ja de lunatics are taking over the Asylumquote:Op maandag 16 oktober 2023 01:17 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Debunked. Was net zo’n walgelijke leugen als ‘40 babies’, nordstream, WMD etcetera. Maar mensen blijven er intrappen. Democratie is een farce.
Debunked?!quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:17 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Debunked. Was net zo’n walgelijke leugen als ‘40 babies’, nordstream, WMD etcetera. Maar mensen blijven er intrappen. Democratie is een farce.
Ik weet zeker dat ik tegen de juiste praat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank dat je even wilde reageren. Maar zou je wat voorbeelden willen aanleveren om mijn geheugen op te frissen? Want ik denk dat je tegen de verkeerde praat.²
quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:23 schreef FYazz het volgende:
[..]
Debunked?!
Dat Assad misdaden tegen de bevolking pleegt is zo klaar als een klontje. Dit ontkennen is hetzelfde als zeggen dat de holocaust niet heeft bestaan.
Ok, dan zijn die voorbeelden zo gevonden, maakt het wat makkelijker voor je. Ik wacht wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik tegen de juiste praat.
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja de lunatics are taking over the Asylum
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:23 schreef FYazz het volgende:
[..]
Debunked?!
Dat Assad misdaden tegen de bevolking pleegt is zo klaar als een klontje. Dit ontkennen is hetzelfde als zeggen dat de holocaust niet heeft bestaan.
Onzin, uit alle formele onderzoeken is de conclusie dat de chemische aanslag is gepleegd door en in opdracht van het regime van Assad.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:30 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Dat die aanvallen hebben plaatsgevonden staat vast. Net zoals dat die niet door Assad hebben plaatsgevonden. Net zoals covid wel degelijk in een lab is ontstaan en dat Egypte intel heeft gedeeld.
Sterker nog: Soennietische extremisten zijn de reden voor zo ongeveer alle problemen in het Midden-Oosten. Het zijn altijd de Soennietische extremisten die Sji’ieten onderdrukken. Terroristische organisaties zijn ook vrijwel altijd Soennitisch. al Qaida, IS, al nusra, al shabaab, Taliban: allemaal soennitisch.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.
Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.
Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
IS is afschuwelijk natuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.
Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.
Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:45 schreef FYazz het volgende:
Assad was al een onderdrukker voor IS opkwam.
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.quote:Dat hele conflict daar is net zo doordrongen van slechte partijen aan beide kanten die enkel uit zijn op eigen gewin en niet in het belang van de gewone bevolking denken.
Volgens mij ben jij wat van het padje af.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:56 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wat van het padje af.
Welke hete brei?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:58 schreef RappendeRabbijn het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.
Hmm, onnodig en te makkelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.
Weet je wat de aanleiding was voor IS om de burgeroorlog te beginnen? Dat Assad's regering besloot dat hoofddoekjes op universiteiten verboden waren. 2 maanden daarna begon de 'opstand'.
[..]
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als je al heilig overtuigd bent van een boek van anderhalf duizend jaar oud, dan neem je het sowieso niet zo nauw met feiten.
Bullshit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:54 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Word wakker gap. We leven niet in Disney land. Geen partij kiezen is een keuze op zich. Dat wil niet zeggen dat je automatisch het voorzitterschap van ‘de Internationale Associatie der Fans van Opperste Leider Assad’ op je neemt.
quote:
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.
Maar ruimte voor nuance is al een paar dagen zoek hier, want ja al die zolderkamer Fokkers! zijn dé conflict en Midden-Oosten experts en lossen met hun deskundigheid zo decennia lange conflicten op.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?
Die babies en kinderen zijn echt vermoord door Hamas, de manier waarop maakt dat nog wat uit?
Saddam heeft men jarenlang zijn gang laten gaan en werd slachtoffer van zijn eigen blufpoker.
Oekraine heeft die pijplijn opgeblazen.
Welke statements bedoel je precies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:16 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Kijk, daar begint het teruglopen op eerdere statements al.
Je reageert juist helemaal niet specifiek op mijn beweringen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.
Idem dito voor jou.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Feiten. Ze passen waarschijnlijk niet in jouw straatje.
Feiten van voor de oorlog. En die waren 15 jaar geleden makkelijk te vinden. Samen met UN-verslagen die stelden dat Assad jr. wel een autocraat was, maar dat ze geen bewijzen konden vinden van politieke gevangenen of moorden door het regime van Assad jr. Maar internet 'schrijft' een 'eigen' versie van geschiedenis.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Steven_Stil het volgende:
Feiten zijn in een oorlog altijd lastig, die komen meestal pas achteraf boven water .
Er is een significant verschil tussen Islam, Christendom en Jodendom. De enige van de drie waarvan de aanhangers niet actief zieltjes proberen te winnen (en andersdenken de keel doorsnijden) is het Jodendom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:26 schreef FYazz het volgende:
Jij neemt zelf actief deel in de gesprek tussen mij en Alexandrian. Ook jij reageert op geen enkele bron die is gegeven en komt zelf net als Alexandrian ook met geen enkele bron.
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.quote:Wel maak je het tot twee keer toe persoonlijk door te stellen dat ik er niet veel vanaf weet en dat feiten niet in mijn straatje passen.
Je bent echt heel naar bezig met dat op de man spelen continu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.
[..]
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.
Bottom-line is dit: de burgeroorlog in Syrie is gewoon een versie van het eeuwenlang durende conflict tussen soennieten en sjiieten en Assad is niet per se 'the bad guy'.
Weinig aan de hand zo te zien en horen het afgelopen uur.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:19 schreef Momo het volgende:
quote:Op maandag 16 oktober 2023 06:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Holy moly.
https://www.pzc.nl/auto/z(...)-van-hamas~a5e21016/
Volgens mij is dat Hollywood onzin dat een auto ontploft als je de brandstoftank raakt. En wat is het idee van de motor raken? Zodat de auto stopt? Waarom niet direct de bestuurder onder vuur nemen?quote:De Hamas-strijders begonnen van dichtbij op de Tesla te schieten met hun Kalasjnikov-geweren en een machinegeweer, waarbij ze specifiek op de voor- en achterkant van de EV mikten. ,,Ze realiseerden zich niet dat het een elektrisch voertuig was, dus schoten ze op de voorkant van de auto, in de hoop de motor te raken die er niet was. Ook de achterkant werd onder vuur genomen in een poging de brandstoftank te laten ontploffen, maar die was er ook niet.’’
@Captain_Jack_Sparrow en @Alexandrian moeten wel netjes kunnen trollen om de roebels binnen te halen, daar horen feiten en geïnformeerde bronnen niet bij.quote:Op maandag 16 oktober 2023 05:40 schreef FYazz het volgende:
Zowel jij als Alexandrian reageren niet op die bronnen
Wat een artikel:quote:Op maandag 16 oktober 2023 06:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Holy moly.
https://www.pzc.nl/auto/z(...)-van-hamas~a5e21016/
Dat hebben ze ook gedaan toch? Het lijkt wel een reclamefilmpje voor Tesla, dat wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 06:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is dat Hollywood onzin dat een auto ontploft als je de brandstoftank raakt. En wat is het idee van de motor raken? Zodat de auto stopt? Waarom niet direct de bestuurder onder vuur nemen?
Zie boven.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook gedaan toch? Het lijkt wel een reclamefilmpje voor Tesla, dat wel.
Wat hamas gedaan heeft was lullig voor 1200 burgers, ben je vergeten dat de mensen in gaza zich tot Hamas aangetrokken voelen door Israëlisch beleid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
71 jarige Amerikaan vermoordt een 6 jarig Palestijns jochie met 21 messteken.
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-geweld-israel.html
Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten was Hamas heeft gedaan?
Ja maar...quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten was Hamas heeft gedaan?
Gelukkig wordt die gast daar wel opgeruimd mag ik toch hopen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten wat Hamas heeft gedaan?
Context is belangrijk. Dit conflict gaat al zoveel jaren terug, en Palestijnen zijn wel vaker agressief geweest, dus tja.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
Ook hier mag je Hamas voor bedanken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik begreep ook dat gister tijdens een vreedzame pro Hamas demonstratie er een vliegtuigje overvloog met wat "ludieke" teksten en er een Amsterdamse Hamasaanhangster hekemaal overstuur was. Dat is de context waar je mee te dealen hebt als je Hamas aanhangt. Op dagelijkse basis. Vind je het gek dat je dan wat Joden gaat opzoeken en gaat juichen voor dode babies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Context is belangrijk. Dit conflict gaat al zoveel jaren terug, en Palestijnen zijn wel vaker agressief geweest, dus tja.
Ja, ik wist dat ze veel (hoogwaardige) technologie produceren maar toch verbaasde me het dat ze blijkbaar ook veel militaire tech exporteren. 12,5 miljard dit jaar lees ik nu. Om de een of andere reden had ik in m'n hoofd dat ze alles uit de VS kregen/kochten en wellicht verder voor zichzelf wat leuke speeltjes maakte.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er komt heel veel civiele en militaire technologie uit Israel.
Het ligt zelfs op een groot deel van de Nederlandse daken; SolarEdge.
Ik kan me voorstellen dat als het conflict zich uitbreid en/of langdurig wordt dat dat iets kan betekenen voor de productiecapaciteit/prioriteit voor Israëlische bedrijven.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom zou dat van de baan zijn?
Ik sterf liever door een bom op mijn kop dan dat zo een kop het laatste is wat ik moet zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |