abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210967749
Er gaat wat gebeuren...
pi_210967751
Flares nu op de stream
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:42:47 #153
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210967753
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.

Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.

Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
Sterker nog: Soennietische extremisten zijn de reden voor zo ongeveer alle problemen in het Midden-Oosten. Het zijn altijd de Soennietische extremisten die Sji’ieten onderdrukken. Terroristische organisaties zijn ook vrijwel altijd Soennitisch. al Qaida, IS, al nusra, al shabaab, Taliban: allemaal soennitisch.

Sji’ieten zijn veel pragmatischer. Zonder Iran en Hezbollah zou Zuid-Libanon en de resterende Palestijnse gebieden allang geannexeerd zijn. Maar verwacht maar niet dat de gemiddelde relmocro uit de Schildersbuurt dat doorheeft.

De Amerikanen weten ook handig in te spelen op dat extremisme dat inherent lijkt aan veel soennieten en bij sommige stromingen (takfiri) dat ook absoluut is.
Gn Oostenrijkse schilder
pi_210967756
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.

Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.

Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
IS is afschuwelijk natuurlijk.
Maar we moeten niet gaan doen alsof Assad een lieverdje was voor de opkomst van IS. Hij was al een onderdrukker.
Dat hele conflict daar is net zo doordrongen van slechte partijen aan beide kanten die enkel uit zijn op eigen gewin en niet in het belang van de gewone bevolking denken. De een nog slechter dan de ander, dus nogmaals ik zie ze beide liever niet.

Overigens wel fijn dat je in ieder geval de daden van Assad niet ontkent zoals andere users hier wel trachten te doen.
Aan nog meer complottheorien en polarisatie hebben we niks.

[ Bericht 7% gewijzigd door FYazz op 16-10-2023 01:52:15 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:53:44 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_210967760
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:45 schreef FYazz het volgende:

Assad was al een onderdrukker voor IS opkwam.
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.

Weet je wat de aanleiding was voor IS om de burgeroorlog te beginnen? Dat Assad's regering besloot dat hoofddoekjes op universiteiten verboden waren. 2 maanden daarna begon de 'opstand'.

quote:
Dat hele conflict daar is net zo doordrongen van slechte partijen aan beide kanten die enkel uit zijn op eigen gewin en niet in het belang van de gewone bevolking denken.
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_210967766
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Volgens mij ben jij wat van het padje af.
pi_210967768
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:40 schreef Mr.Silencer het volgende:
Er gaat wat gebeuren...
Nog meer bommen en granaten.
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:58:52 #158
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_210967771
Is het geen idee om die vijftienduizend dissidenten te sturen naar het front in de Gazastrook? Dan zijn wij van die vijfde colonne af en kunnen zij ook gaan vechten voor een doel waarin ze heilig geloven. Lijkt me een win-winsituatie.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_210967772
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:56 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij wat van het padje af.
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.
pi_210967774
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:58 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.
Welke hete brei?
pi_210967775
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.

Weet je wat de aanleiding was voor IS om de burgeroorlog te beginnen? Dat Assad's regering besloot dat hoofddoekjes op universiteiten verboden waren. 2 maanden daarna begon de 'opstand'.
[..]
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.
Hmm, onnodig en te makkelijk.
Omdat je mijn mening niet geheel deelt ofwel veel emotie hebt bij dit onderwerp speel je het maar op de man en doe je alsof ik er maar weinig van weet.
Vooralsnog geef ik tenminste nog bronnen voor hetgeen wat ik zeg.

Verder ga ik er met 100% zekerheid vanuit dat we beide niet persoonlijk bij dit conflict betrokken zijn, geen banden met IS of het regime van Assad hebben en we beide alle ins/outs echt niet weten. Kortom, onze posts hier zijn beide even niet waardevol voor de oplossing van het conflict, dus laten we het op zijn minst netjes houden richting elkaar.
pi_210967779
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:07:00 #163
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210967783
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Als je al heilig overtuigd bent van een boek van anderhalf duizend jaar oud, dan neem je het sowieso niet zo nauw met feiten.
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Gn Oostenrijkse schilder
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:08:02 #164
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_210967784
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Bullshit.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_210967790
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:54 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Word wakker gap :'). We leven niet in Disney land. Geen partij kiezen is een keuze op zich. Dat wil niet zeggen dat je automatisch het voorzitterschap van ‘de Internationale Associatie der Fans van Opperste Leider Assad’ op je neemt.
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.

Maar ruimte voor nuance is al een paar dagen zoek hier, want ja al die zolderkamer Fokkers! zijn d conflict en Midden-Oosten experts en lossen met hun deskundigheid zo decennia lange conflicten op.
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:14:26 #166
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210967791
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:08 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Bullshit.
:')

Onwil om aan te passen komt direct uit Jodendom. Kuffar-> goyim
Onverdoofd slachten. Halal -> qosher
Besnijdenis. Ibrahim -> Abraham
Bedekken van vrouwen. Hijab -> sheitels
Etc.
Gn Oostenrijkse schilder
pi_210967792
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?

Die babies en kinderen zijn echt vermoord door Hamas, de manier waarop maakt dat nog wat uit?
Saddam heeft men jarenlang zijn gang laten gaan en werd slachtoffer van zijn eigen blufpoker.
Oekraine heeft die pijplijn opgeblazen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:15:36 #168
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210967793
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:13 schreef FYazz het volgende:

[..]
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.

Maar ruimte voor nuance is al een paar dagen zoek hier, want ja al die zolderkamer Fokkers! zijn d conflict en Midden-Oosten experts en lossen met hun deskundigheid zo decennia lange conflicten op.
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.
Gn Oostenrijkse schilder
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:16:44 #169
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210967794
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?

Die babies en kinderen zijn echt vermoord door Hamas, de manier waarop maakt dat nog wat uit?
Saddam heeft men jarenlang zijn gang laten gaan en werd slachtoffer van zijn eigen blufpoker.
Oekraine heeft die pijplijn opgeblazen.
:D

Kijk, daar begint het teruglopen op eerdere statements al.
Gn Oostenrijkse schilder
pi_210967796
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:16 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
:D

Kijk, daar begint het teruglopen op eerdere statements al.
Welke statements bedoel je precies?
pi_210967798
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.
Je reageert juist helemaal niet specifiek op mijn beweringen.
Je hebt nog geen 1 keer inhoudelijk gereageerd op de bronnen die ik je heb gegeven.

Vervolgens heb je zelf nog geen enkele bron aangedragen waaruit blijkt dat de aanslagen gepleegd door het regime van Assad debunked zijn ofwel een complot tegen Assad.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Feiten. Ze passen waarschijnlijk niet in jouw straatje.
Idem dito voor jou.

Jij neemt zelf actief deel in de gesprek tussen mij en Alexandrian. Ook jij reageert op geen enkele bron die is gegeven en komt zelf net als Alexandrian ook met geen enkele bron.

Wel maak je het tot twee keer toe persoonlijk door te stellen dat ik er niet veel vanaf weet en dat feiten niet in mijn straatje passen.

Volgens de forumregels is het echter toch echt: Stevige stelling = onderbouwing en op de man spelen wordt niet gewaardeerd.
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:28:37 #172
Why is all the rum gone?
pi_210967801
quote:
3s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Steven_Stil het volgende:

Feiten zijn in een oorlog altijd lastig, die komen meestal pas achteraf boven water .
Feiten van voor de oorlog. En die waren 15 jaar geleden makkelijk te vinden. Samen met UN-verslagen die stelden dat Assad jr. wel een autocraat was, maar dat ze geen bewijzen konden vinden van politieke gevangenen of moorden door het regime van Assad jr. Maar internet 'schrijft' een 'eigen' versie van geschiedenis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:39:08 #173
Why is all the rum gone?
pi_210967803
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Er is een significant verschil tussen Islam, Christendom en Jodendom. De enige van de drie waarvan de aanhangers niet actief zieltjes proberen te winnen (en andersdenken de keel doorsnijden) is het Jodendom.
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:52:10 #174
Why is all the rum gone?
pi_210967808
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:26 schreef FYazz het volgende:

Jij neemt zelf actief deel in de gesprek tussen mij en Alexandrian. Ook jij reageert op geen enkele bron die is gegeven en komt zelf net als Alexandrian ook met geen enkele bron.
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.

quote:
Wel maak je het tot twee keer toe persoonlijk door te stellen dat ik er niet veel vanaf weet en dat feiten niet in mijn straatje passen.
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.

Bottom-line is dit: de burgeroorlog in Syrie is gewoon een versie van het eeuwenlang durende conflict tussen soennieten en sjiieten en Assad is niet per se 'the bad guy'.
pi_210967877
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 02:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.
[..]
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.

Bottom-line is dit: de burgeroorlog in Syrie is gewoon een versie van het eeuwenlang durende conflict tussen soennieten en sjiieten en Assad is niet per se 'the bad guy'.
Je bent echt heel naar bezig met dat op de man spelen continu.
TR geplaatst.

Voor de laatste keer:
User Alexandrian stelt dat we volgens hem beter Assad dan IS hadden kunnen steunen.
Ik stel dat ik ze liever beide niet steun (mag ik gewoon vinden) en ik refereer aan de gifgasaanslag en onthoofdingen van beide partijen.

Alexandrian stelt vervolgens dat deze gifgasaanslagen debunked zijn en dat zeker is dat Assad het niet gedaan heeft. Dit is een complot, iets waar 'wij' weer zijn ingetrapt.
Ik geef vervolgens 4 bronnen waaruit blijkt dat dit niet het geval is. Zowel jij als Alexandrian reageren niet op die bronnen (nu stel jij zelfs dat ze helemaal niet relevant zijn, maar zoals eerder gezegd, de forumregels zijn: harde stelling = onderbouwen, dus ik geef keurig de links die mijn stelling ondersteunen dat de gifgasaanslagen wel door regime van Assad zijn gepleegd).

Niets meer, niets minder en ik beperk me inderdaad alleen tot de stelling over de gifgasaanslagen omdat dat iets is wat ik met zekerheid durf te zeggen. Ik durf, ook al eerder gezegd, eerlijk toe te geven dat ik alle ins/out over dit conflict niet weet (net als heel FOK!).

Ik stel dus alleen dat ik, als vrouw zijnde, liever al die machtsgeile en oorlogszuchtige mannen niet steun en nogmaals dat mag ik gewoon vinden zonder dat jij me herhaaldelijk persoonlijk gaat aanvallen en me in een hokje probeert te duwen waarin ik niet geplaatst wil worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door FYazz op 16-10-2023 05:46:05 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 05:54:32 #176
22565 asco
Los in deze tent
pi_210967879
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 00:19 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat er allemaal lelijke kraters en veel doden bij zijn morgenochtend.
Weinig aan de hand zo te zien en horen het afgelopen uur.
pi_210967880
twitter
Op zich soort van hoopvol, vraag me alleen af hoe voorkomen gaat worden dat die grens bestormd gaat worden.

Buitenlanders eruit, hulp erin, daarna weer hermetisch op slot en volle bak bommen erop. Wat een situatie :{.
pi_210967882
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door Iceage op 16-10-2023 06:03:57 ]
pi_210967940
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:28:54 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:36:22 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210967958
quote:
quote:
De Hamas-strijders begonnen van dichtbij op de Tesla te schieten met hun Kalasjnikov-geweren en een machinegeweer, waarbij ze specifiek op de voor- en achterkant van de EV mikten. ,,Ze realiseerden zich niet dat het een elektrisch voertuig was, dus schoten ze op de voorkant van de auto, in de hoop de motor te raken die er niet was. Ook de achterkant werd onder vuur genomen in een poging de brandstoftank te laten ontploffen, maar die was er ook niet.’’
Volgens mij is dat Hollywood onzin dat een auto ontploft als je de brandstoftank raakt. En wat is het idee van de motor raken? Zodat de auto stopt? Waarom niet direct de bestuurder onder vuur nemen?
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:36:41 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:39:34 #183
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210967972
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 05:40 schreef FYazz het volgende:
Zowel jij als Alexandrian reageren niet op die bronnen
@Captain_Jack_Sparrow en @Alexandrian moeten wel netjes kunnen trollen om de roebels binnen te halen, daar horen feiten en genformeerde bronnen niet bij.
Incelfrikandel
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:51:15 #185
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_210967987
quote:
Wat een artikel:
- "Nieuwscentrum Walla" - autosite
- "Ze mikten op de voor en achterkant" - ze mikten op het middencompartiment
- "Aan de achterkant zit normaal de benzinetank" - die zit onder de achterbank
- "Ondanks dat de banden lek waren snelheden tot 180 kilometer per uur" - heeft geen run-flats

Mooi ook, meneer "C" is volgens het artikel gewond aan benen, handen, heeft een kogel in zijn "schedel", "een reeks hoofd- en handverwondingen die een operatie vereisten" en denkt al aan een nieuwe auto.

Erik Kouwenhoven was wel snel klaar met overschrijven en mocht lekker vroeg naar huis *O*
  maandag 16 oktober 2023 @ 06:56:24 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210968026
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 06:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij is dat Hollywood onzin dat een auto ontploft als je de brandstoftank raakt. En wat is het idee van de motor raken? Zodat de auto stopt? Waarom niet direct de bestuurder onder vuur nemen?
Dat hebben ze ook gedaan toch? Het lijkt wel een reclamefilmpje voor Tesla, dat wel.
pi_210968046
71 jarige Amerikaan vermoordt een 6 jarig Palestijns jochie met 21 messteken.

https://www.nu.nl/buitenl(...)e-geweld-israel.html

Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten wat Hamas heeft gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 07:26:52 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 07:16:32 #189
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_210968056
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat hebben ze ook gedaan toch? Het lijkt wel een reclamefilmpje voor Tesla, dat wel.
Zie boven.

Onzinbericht vol onfeitelijkheden.
pi_210968084
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:

Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten was Hamas heeft gedaan?
Wat hamas gedaan heeft was lullig voor 1200 burgers, ben je vergeten dat de mensen in gaza zich tot Hamas aangetrokken voelen door Isralisch beleid. :')
  maandag 16 oktober 2023 @ 07:25:00 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210968093
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:

Lullig voor dat jongetje maar zijn we vergeten was Hamas heeft gedaan?
Ja maar...
  maandag 16 oktober 2023 @ 07:44:43 #192
22565 asco
Los in deze tent
pi_210968163
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:12 schreef Nielsch het volgende:

Gelukkig wordt die gast daar wel opgeruimd mag ik toch hopen.
pi_210968188
quote:

Context is belangrijk. Dit conflict gaat al zoveel jaren terug, en Palestijnen zijn wel vaker agressief geweest, dus tja.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 07:54:42 ]
pi_210968193
quote:

:')
  maandag 16 oktober 2023 @ 07:54:03 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210968232
quote:

Ook hier mag je Hamas voor bedanken.

Thoughts en prayers voor de palestijnen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210968257
Dus Amerika laat geen vergelding of overname toe, want vriendjes met de meeste Arabieren.

En dan komt straks het grondoffensief in het noorden, worden de enkele Hamasleden daar uitgeroeid. Dan gaan ze weer terug, mensen van 't zuiden weer naar 't noorden.

En zo verandert er niks?
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 16 oktober 2023 @ 08:03:21 #197
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210968272
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 07:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Context is belangrijk. Dit conflict gaat al zoveel jaren terug, en Palestijnen zijn wel vaker agressief geweest, dus tja.
Ik begreep ook dat gister tijdens een vreedzame pro Hamas demonstratie er een vliegtuigje overvloog met wat "ludieke" teksten en er een Amsterdamse Hamasaanhangster hekemaal overstuur was. Dat is de context waar je mee te dealen hebt als je Hamas aanhangt. Op dagelijkse basis. Vind je het gek dat je dan wat Joden gaat opzoeken en gaat juichen voor dode babies?
pi_210968340
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 00:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er komt heel veel civiele en militaire technologie uit Israel.
Het ligt zelfs op een groot deel van de Nederlandse daken; SolarEdge.
Ja, ik wist dat ze veel (hoogwaardige) technologie produceren maar toch verbaasde me het dat ze blijkbaar ook veel militaire tech exporteren. 12,5 miljard dit jaar lees ik nu. Om de een of andere reden had ik in m'n hoofd dat ze alles uit de VS kregen/kochten en wellicht verder voor zichzelf wat leuke speeltjes maakte.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 00:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom zou dat van de baan zijn?
Ik kan me voorstellen dat als het conflict zich uitbreid en/of langdurig wordt dat dat iets kan betekenen voor de productiecapaciteit/prioriteit voor Isralische bedrijven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210968352
quote:

Ik sterf liever door een bom op mijn kop dan dat zo een kop het laatste is wat ik moet zien.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 16 oktober 2023 @ 08:20:09 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')