Sterker nog: Soennietische extremisten zijn de reden voor zo ongeveer alle problemen in het Midden-Oosten. Het zijn altijd de Soennietische extremisten die Sji’ieten onderdrukken. Terroristische organisaties zijn ook vrijwel altijd Soennitisch. al Qaida, IS, al nusra, al shabaab, Taliban: allemaal soennitisch.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.
Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.
Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
IS is afschuwelijk natuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Assad is daar pas mee begonnen nadat de Moslim Broederschap (soenni) samen met IS (soenni) met een burgeroorlog de macht wilden overnemen in Syrie. Reden: Assad is veel te seculier voor de soenni's.
Weet je wat de consequentie voor Assad (alawiet) en het alawietische deel van de Syrische bevolking (ongeveer 10%) zou zijn als IS en de Moslim Broederschap zouden slagen? Dat ze zouden worden afgeslacht. Ik zou mezelf ook met alles wat ik had beschermen tegen dat soort mongolen.
Liever een (seculiere) Assad dan de fundamentalistische idioten van IS en de Moslim Broederschap.
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:45 schreef FYazz het volgende:
Assad was al een onderdrukker voor IS opkwam.
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.quote:Dat hele conflict daar is net zo doordrongen van slechte partijen aan beide kanten die enkel uit zijn op eigen gewin en niet in het belang van de gewone bevolking denken.
Volgens mij ben jij wat van het padje af.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:56 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij wat van het padje af.
Welke hete brei?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:58 schreef RappendeRabbijn het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon antwoord op z’n vraag, zomaar een idee, in plaats van om de hete brei heendraaien.
Hmm, onnodig en te makkelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij was een autocraat. Zonder al de dingen die jij hem verwijt. Assad junior heeft alle leden van de Moslim Broederschap, die gevangen waren genomen door zijn vader, vrijgelaten (ik denk dat hij daar achteraf misschien wel spijt van heeft gekregen). Syrie was een heel vrij en seculier land. Maar je kon alleen op Assad stemmen.
Weet je wat de aanleiding was voor IS om de burgeroorlog te beginnen? Dat Assad's regering besloot dat hoofddoekjes op universiteiten verboden waren. 2 maanden daarna begon de 'opstand'.
[..]
Jij weet er duidelijk niet zo veel van.
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:32 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Verhaal over Hamas en de babies was dus waar volgens jou?
Saddam had wel WMD?
Rusland had wel Nordstream opgeblazen?
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als je al heilig overtuigd bent van een boek van anderhalf duizend jaar oud, dan neem je het sowieso niet zo nauw met feiten.
Bullshit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:54 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Word wakker gap. We leven niet in Disney land. Geen partij kiezen is een keuze op zich. Dat wil niet zeggen dat je automatisch het voorzitterschap van ‘de Internationale Associatie der Fans van Opperste Leider Assad’ op je neemt.
quote:
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en ja Saddam had wel WMD's, ingezet tegen zijn eigen Koerdische bevolking, en ja de Russen hebben ook Nordstream opgeblazen.
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Blijkbaar wel gelet op het niveau hier. Ik geef je gewoon normale bronnen en krijg een smiley en 'toffe' oneliner terug.
Maar ruimte voor nuance is al een paar dagen zoek hier, want ja al die zolderkamer Fokkers! zijn dé conflict en Midden-Oosten experts en lossen met hun deskundigheid zo decennia lange conflicten op.
quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waarom ga je in op een vraag aan mij gericht die overduidelijk zinloos is?
Die babies en kinderen zijn echt vermoord door Hamas, de manier waarop maakt dat nog wat uit?
Saddam heeft men jarenlang zijn gang laten gaan en werd slachtoffer van zijn eigen blufpoker.
Oekraine heeft die pijplijn opgeblazen.
Welke statements bedoel je precies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:16 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Kijk, daar begint het teruglopen op eerdere statements al.
Je reageert juist helemaal niet specifiek op mijn beweringen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:15 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Niemand heeft het over ‘oplossen’. Ik reageer op een heel specifiek deel van je beweringen.
Idem dito voor jou.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Feiten. Ze passen waarschijnlijk niet in jouw straatje.
Feiten van voor de oorlog. En die waren 15 jaar geleden makkelijk te vinden. Samen met UN-verslagen die stelden dat Assad jr. wel een autocraat was, maar dat ze geen bewijzen konden vinden van politieke gevangenen of moorden door het regime van Assad jr. Maar internet 'schrijft' een 'eigen' versie van geschiedenis.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:05 schreef Steven_Stil het volgende:
Feiten zijn in een oorlog altijd lastig, die komen meestal pas achteraf boven water .
Er is een significant verschil tussen Islam, Christendom en Jodendom. De enige van de drie waarvan de aanhangers niet actief zieltjes proberen te winnen (en andersdenken de keel doorsnijden) is het Jodendom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:07 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Of 6-duizend. Een van de slechtste boeken in de geschiedenis van de mensheid. Veel dat mensen haten aan de Islam heeft zijn oorsprong in Jodendom.
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:26 schreef FYazz het volgende:
Jij neemt zelf actief deel in de gesprek tussen mij en Alexandrian. Ook jij reageert op geen enkele bron die is gegeven en komt zelf net als Alexandrian ook met geen enkele bron.
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.quote:Wel maak je het tot twee keer toe persoonlijk door te stellen dat ik er niet veel vanaf weet en dat feiten niet in mijn straatje passen.
Je bent echt heel naar bezig met dat op de man spelen continu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 02:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de bronnen die jij aandraagt niet relevant zijn voor wat Syrie was voor 2011.
[..]
Je beperkt je hoofdzakelijk tot feiten die jouw versie van de geschiedenis ondersteunen. Maar die geschiedenis gaat veel verder terug dan de opstand in 2011. Misschien moet je daar eens in verdiepen. Leer je misschien nog wat.
Bottom-line is dit: de burgeroorlog in Syrie is gewoon een versie van het eeuwenlang durende conflict tussen soennieten en sjiieten en Assad is niet per se 'the bad guy'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |