ik stelde ook geen vraagquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Das geen vraag maar een zelfdiagnose
Ok ik kon het na 5 minuten nergens vinden dus ik dacht ik meng me maar in de discussie, wel zo handig. Zo beter?quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh ik lees nergens: ik ben te lui om zelf te kijken en lezen.
het staat op nagenoeg elke nieuws website waaronder nos.nl en nu.nl.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ok ik kon het na 5 minuten nergens vinden dus ik dacht ik meng me maar in de discussie, wel zo handig. Zo beter?
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-trackerquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ok ik kon het na 5 minuten nergens vinden dus ik dacht ik meng me maar in de discussie, wel zo handig. Zo beter?
Ik las dat het uitgesteld was. Dat zegt niets over of het offensief al begonnen is. NOS is daar duidelijker in, daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het staat op nagenoeg elke nieuws website waaronder nos.nl en nu.nl.
Thanks, heb hem gebookmarked!quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker
Deze vind ik heel prettig naast de reguliere bronnen
wat is dan uitgesteld als het voor jou niet duidelijk is of het offensief al begonnen is?quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik las dat het uitgesteld was. Dat zegt niets over of het offensief al begonnen is. NOS is daar duidelijker in, daar heb je wel gelijk in.
Lekkere sneer wel.quote:
Ja, zonder context en begrip van beide kanten gaat er echt ooit een oplossing komen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt toch gezien wat er vorige week is gebeurt? Een ieder die de dag erna zich repte om te roepen “dit komt door jaren onderdrukking” deden dat om deze daden min of meer te accepteren als een gegeven. Context wordt dus misbruikt om gruweldaden goed te praten.
Dus als ik straks bij de foto’s van brandende Palestijnse huizen heel bijdehand komt verkondigen dat dit komt doordat Hamas vorige week een massa slachting heeft aangericht kan ik van jou toch wel een duimpje omhoog verwachten ? Ik ben immers alleen maar “context” aan het geven, en das heul belangrijk.
Ik las dat er een tijdelijk staakt het vuren was. Ik wist het gewoon niet zeker. Maar we derailen dit topic wel behoorlijk door zo iets onzinnigs. Ik zal in het vervolg wat meer moeite doen, ok?quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is dan uitgesteld als het voor jou niet duidelijk is of het offensief al begonnen is?
Het kan ook allebei denk ik: de context niet uit het oog verliezen én niet accepteren dat die gebruikt wordt om daden goed te praten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Context” wordt door heel veel mensen nu gebruikt om de gruweldaden van welke partij dan ook goed te willen praten, en anderen zijn dan wel heel trots hier aan het verkondigen dat context toch heul belangrijk is.
Tsja.
Hoeveel mensen in gaza kunnen Engels ik neem aan dat ze deze x ook in het arabisch eruit doen staat er dan nog steeds hetzelfde?quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekkere sneer wel.
Be assured, Hamas leaders have already ensured their safety and that of their families.
En een hele terechte. Het is ook niet voor niets dat ze die villawijk even aangedaan hebben waar die varkens hun geld zaten te tellen waarmee waterleidingen (geen raketten), een ontziltingsinstallatie, een eigen stroomnet voor het stemvee aangeschaft hadden kunnen worden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekkere sneer wel.
Be assured, Hamas leaders have already ensured their safety and that of their families.
ah werkt dat zo...quote:
Zeker, maar dan begin je met de veroordeling, en niet de JA MAAR .quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het kan ook allebei denk ik: de context niet uit het oog verliezen én niet accepteren dat die gebruikt wordt om daden goed te praten.
Ondertussen ook weer berichten dat Hamas al hun menselijke schilden tegen houdt. Kan nog vies gaan worden dit.quote:
Ook daar is het 2023. Er is nog steeds contact met de buitenwereld mogelijk, en daarna verspreidt dit nieuws natuurlijk heel snel.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen in gaza kunnen Engels ik neem aan dat ze deze x ook in het arabisch eruit doen staat er dan nog steeds hetzelfde?
Verder vraag ik me af hoeveel mensen in gaza nog een werkende telefoon hebben waarop ze deze berichten ook kunnen ontvangen.
Dat is het al. Behandelen als beesten, zoals de Israëlische minister van defensie al zei.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen ook weer berichten dat Hamas al hun menselijke schilden tegen houdt. Kan nog vies gaan worden dit.
Wanneer was de laatste keer dat je jezelf erop betrapte dat je de volledige vernietiging van de levens van 2,2 miljoen mensen steunde omdat je was gemanipuleerd om te geloven in collectieve schuld?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, maar dan begin je met de veroordeling, en niet de JA MAAR .
Een gelovige heeft geen verlies; of overwinning of Het Paradijs.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ah werkt dat zo...
enniewee:
[ twitter ]
Waar was dan jouw veroordeling na elke vorm van onderdrukking en onrecht van de israheliërs voor vorige week zaterdag? Dan horen we je niet hequote:Op zondag 15 oktober 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gezien de uploads lijkt dat netwerk nog in de lucht. Dacht ook dat ze folders verspreiden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen in gaza kunnen Engels ik neem aan dat ze deze x ook in het arabisch eruit doen staat er dan nog steeds hetzelfde?
Verder vraag ik me af hoeveel mensen in gaza nog een werkende telefoon hebben waarop ze deze berichten ook kunnen ontvangen.
Ik veroordeel de methodiek van Hamas.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat dat de hele aanleiding is geweest voor deze hele situatie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
De situatie wordt gekaapt door het zwaartepunt van dit hele conflict te leggen bij de recente aanval van Hamas.
Lol, die Arabieren geven geen neuk om de Palestijnen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gvd. Hopen dat de Arabieren flink wat oliegeld storten en er veel Rode Maan die kant op kan (en mag).
er is een oplossingquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik veroordeel de methodiek van Hamas.
.............
...............................
.........................................
Zijn we klaar met de veroordeling nu? Ok. Nu de rest van mijn standpunt.
De situatie wordt gekaapt door het zwaartepunt van dit hele conflict te leggen bij de recente aanval van Hamas. Men vraagt wel, al dan niet voor de vorm, of men de aanval veroordeelt. Maar blijft daar vervolgens in hangen. De discussie wordt dus heel handig gekaapt en leidt af van de hoofdzaak.
De verstandige persoon wiens onderbuik louter wordt gebruikt voor het verteren van goed (Mediterraan) voedsel, zoomt uit en bekijkt echter de gehele situatie en ziet dan dat dit een veel langere voorgeschiedenis kent.
Israhël misbruikt het narratief door te opereren langs sociaal geaccepteerde paden maar richt bewezen en effectief meer schade aan dan Hamas of wie dan ook, ja, voornamelijk onder ONSCHULDIGE BURGERS. Het lukt ze ook aardig dit te verkopen aan de wereld omdat velen niet eens doorhebben dat ze uiteindelijk meten met 2 maten. Ze hebben voorkeur voor een partij en boetseren zo hun argumenten er om heen. Prima, maar dit is niet rechtvaardig.
Jason.²
wie wel?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:23 schreef superniger het volgende:
[..]
Lol, die Arabieren geven geen neuk om de Palestijnen.
Hoeveel mensen zie je hier de situatie in Gaza nuanceren? We weten wat voor wespennest het is, dat is echt geen hogere wiskunde. Twee compleet geschifte ideologieën strijden al eeuwen om een zanderige heuvel, onbegrijpelijk, maar het is zo.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik veroordeel de methodiek van Hamas.
.............
...............................
.........................................
Zijn we klaar met de veroordeling nu? Ok. Nu de rest van mijn standpunt.
De situatie wordt gekaapt door het zwaartepunt van dit hele conflict te leggen bij de recente aanval van Hamas. Men vraagt wel, al dan niet voor de vorm, of men de aanval veroordeelt. Maar blijft daar vervolgens in hangen. De discussie wordt dus heel handig gekaapt en leidt af van de hoofdzaak.
De verstandige persoon wiens onderbuik louter wordt gebruikt voor het verteren van goed (Mediterraan) voedsel, zoomt uit en bekijkt echter de gehele situatie en ziet dan dat dit een veel langere voorgeschiedenis kent.
Israhël misbruikt het narratief door te opereren langs sociaal geaccepteerde paden maar richt bewezen en effectief meer schade aan dan Hamas of wie dan ook, ja, voornamelijk onder ONSCHULDIGE BURGERS. Het lukt ze ook aardig dit te verkopen aan de wereld omdat velen niet eens doorhebben dat ze uiteindelijk meten met 2 maten. Ze hebben voorkeur voor een partij en boetseren zo hun argumenten er om heen. Prima, maar dit is niet rechtvaardig.
Jason.²
extremist gespotquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:30 schreef superniger het volgende:
Uri en Dilan hebben gewoon gelijk.
Pleur op met je 'context' en 'Ja, maar'.
Het is voor heel veel mensen lastig om het conflict van de afgelopen week los te zien van het conflict tussen Gaza en Israël dat al jaren speelt. Die zien het als gewoon weer een nieuw hoofdstuk in dit conflict, niet helemaal op de hoogte van het feit dat waar we nu staan vele magnitudes groter is dan dit conflict tot dusver ooit geweest is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:30 schreef superniger het volgende:
Dat is dus wat ik probeer te zeggen. Men doet alsof dit een beginpunt zou zijn en negeert daarbij andere zaken die zijn gebeurd in deze actie reactie geweldsspiraal.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat dat de hele aanleiding is geweest voor deze hele situatie.
Ik las ook dat in eerdere oorlogen Israel de pers express misleidde. Ze zeiden dat ze binnen zouden vallen waardoor hamas massaal de tunnels in gingen, toen werden de tunnels gebombardeerd vanuit de lucht. Achteraf lieten ze de pers weten dat ze eigenlijk logen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:31 schreef Momo het volgende:
Kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn waarom er nog geen grond offensief is. Of het is puur het weer wat New York Times aangaf. Of er spelen ook andere aspecten mee; toch onder druk van andere landen de mensen van Gaza meer tijd geven weg te gaan, zelf nog niet alle mensen klaar (instructies en training nog bezig), zelf nog niet alle materiaal op de juiste plek etc.
zit je al klaar met de popcorn voor het gewenste grond offensief?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:31 schreef Momo het volgende:
Kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn waarom er nog geen grond offensief is. Of het is puur het weer wat New York Times aangaf. Of er spelen ook andere aspecten mee; toch onder druk van andere landen de mensen van Gaza meer tijd geven weg te gaan, zelf nog niet alle mensen klaar (instructies en training nog bezig), zelf nog niet alle materiaal op de juiste plek etc.
jaquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik las ook dat in eerdere oorlogen Israel de pers express misleidde.
Ja, er kunnen zoveel vervelende redenen zijn. Misschien was het gisterenavond ook te veel verwacht door verschillende partijen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik las ook dat in eerdere oorlogen Israel de pers express misleidde. Ze zeiden dat ze binnen zouden vallen waardoor hamas massaal de tunnels in gingen, toen werden de tunnels gebombardeerd vanuit de lucht. Achteraf lieten ze de pers weten dat ze eigenlijk logen.
Als Hamas die aanslag niet had gepleegd vorige week zaterdag had Israël de Gazastrook niet massaal bestookt afgelopen week. Ben jij nou echt zo dom of doe je je alleen maar zo voor?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik probeer te zeggen. Men doet alsof dit een beginpunt zou zijn en negeert daarbij andere zaken die zijn gebeurd in deze actie reactie geweldsspiraal.²
Jup. Maar in dit geval was het een specifieke misleiding door aan te geven dat het grondoffensief begonnen was aan de pers (via persberichten).quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja
dat doet letterlijk elke partij
in vredes- en oorlogstijd
Niemand doet alsof dit een beginpunt is, toon mij 1 post en ik bied oprecht mijn excuses aan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik probeer te zeggen. Men doet alsof dit een beginpunt zou zijn en negeert daarbij andere zaken die zijn gebeurd in deze actie reactie geweldsspiraal.²
Ja en als Israël niet was gevormd was er ook geen aanslag geweest vorige week zaterdag.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als Hamas die aanslag niet had gepleegd vorige week zaterdag had Israël de Gazastrook niet massaal bestookt afgelopen week. Ben jij nou echt zo dom of doe je je alleen maar zo voor?
Het bekt lekker en komt heldhaftig over, maar het is pure laxeer uit die Bounty mondjes van ze. Die maar staat zowat op die tongen van ze getatoeëerd wanneer het lijden van het Palestijnse volk wordt gesproken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:30 schreef superniger het volgende:
Gaat alleen nog maar meer regenen in de loop van vandaag en morgen. Daarna herinnert het weer zich weer dat dit een woestijn is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Al die regen is trouwens wel gunstig voor Gaza. Niet het beste water wellicht, maar prima te drinken als je niks anders hebt. Zeil met een pot eronder en je hebt zo voldoende drinkwater voor een paar dagen.
Ja en als Eva van die appel was afgebleven!quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja en als Israël niet was gevormd was er ook geen aanslag geweest vorige week zaterdag.
Ik vind de context uiterst belangrijk. Die wordt treffend geschetst in het interview met Ester Voet dat ik eerder noemde.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:30 schreef superniger het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |