SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
Niet actief. Zij heeft zich teruggetrokken n.a.v. hun standpunt. Wat er natuurlijk zou moeten gebeuren is dat dat soort figuren vanaf nu te horen krijgt: "ga maar naar Denk".quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het ergens goed nieuws dat GL blijkbaar nog westers genoeg is om dit soort tuig uit de partij te verstoten.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Bron
Interessant stuk wel, maar de foto's spreken wel het meest. SFW, maar toch maar onder spoilerGvd. Hopen dat de Arabieren flink wat oliegeld storten en er veel Rode Maan die kant op kan (en mag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die context weet iedereen, eeuwen van religieuze extremisten aan beide kanten. Beiden even knettergek, dat is de context, die is zonneklaar.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat ze bij die partij moest weet ik niet.
Wel heeft ze gelijk wbt het stukje context missen.
Hoe zit het eigenlijk bij die context lieden als je de slavernij in context gaat plaatsen? Of het "monster van de witte man" en "het patriarchaat"? Ze lijken immers van context te houden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
die context weet iedereen, eeuwen van religieuze extremisten aan beide kanten. Beiden even knettergek, dat is de context, die is zonneklaar.
Context doet er bij zulke bloederige zaken niet toe, net zo min bij wat er nu gebeurt in Gaza. Het is afschuwelijk, klaar.
Had je bij Bataclan ook behoefte aan de context?
Voel je bij de Oeigoerse zaak noodzaak aan belichting van de chinese kant?
Welnee dan mag je gewoon ongenuanceerd zijn, zo werkt datquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk bij die context lieden als je de slavernij in context gaat plaatsen? Of het "monster van de witte man" en "het patriarchaat"? Ze lijken immers van context te houden.
Hier een in mijn ogen plausibele verklaring voor dit bericht. Waarom zou het IDF dit doen? Ik kan de tactische voordelen niet bedenken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit dus, Oeigoeren genocideren is geen enkel probleem
Zie je overigens ook verbijsterend weinig demonstraties tegen. Ook weinig gehos als er een chinees drama is.... opmerkelijk wel...
overigens:
https://www.scmp.com/news(...)tory&pgtype=homepage
Hier een wat uitgebreider stuk
Edit:
Ook steeds meer bevestiging dat de vluchtende Palestijnen worden gebombardeerd.
[..]
https://www.theguardian.c(...)mbing-of-safe-routes
Als je haar woorden goed zou interpreteren had je begrepen dat ze wil dat de schuld van alles bij Israël wordt gelegd, ondubbelzinnig. Het is gewoon een extremist op de verkiezingslijst van GL die nu uit eigen beweging opstapt omdat GL niet doet wat zij wil: Israël en de joden overal de schuld van geven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat ze bij die partij moest weet ik niet.
Wel heeft ze gelijk wbt het stukje context missen.
Los van of het zo gegaan is of niet, iig iemand die duiding probeert te geven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
[..]
Hier een in mijn ogen plausibele verklaring voor dit bericht. Waarom zou het IDF dit doen? Ik kan de tactische voordelen niet bedenken.
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1713241560752533662
En toch is de "ja maar" juist intrinsiek onderdeel van de oorzaak en nog veel belangrijker de uiteindelijke oplossing.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
die context weet iedereen, eeuwen van religieuze extremisten aan beide kanten. Beiden even knettergek, dat is de context, die is zonneklaar.
Context doet er bij zulke bloederige zaken niet toe, net zo min bij wat er nu gebeurt in Gaza. Het is afschuwelijk, klaar. Er is geen "maar", want na dat woord komen altijd de afschuwelijkste monsters tevoorschijn zoals je weet.
Mooie analyse, en ik neem aan dat het IDF dit zelf ook serieus neemt. De internationale gemeenschap kijkt mee en wordt steeds kritischer. Dat is ook wel het voordeel van de huidige weersomstandigheden denk ik, het uitstel geeft de kans om de gemoederen wat te laten bedaren hoop ik... Al weet ik eigenlijk ook wel dat een oorlogsstrategie geen zaak van emotie is...quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Hier een in mijn ogen plausibele verklaring voor dit bericht. Waarom zou het IDF dit doen? Ik kan de tactische voordelen niet bedenken.
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1713241560752533662
Uiteindelijk wel maar er is gewoon geen plaats voor op dat moment. Stel je voor dat je op een begrafenis bent en iemand zegt "hij was een goede man" en een ander begint te schreeuwen "nee het was een enorme eikel want xyz". Dafuq.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En toch is de "ja maar" juist intrinsiek onderdeel van de oorzaak en nog veel belangrijker de uiteindelijke oplossing.
Ja de timing klopt voor geen meter natuurlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel maar er is gewoon geen plaats voor op dat moment. Stel je voor dat je op een begrafenis bent en iemand zegt "hij was een goede man" en een ander begint te schreeuwen "nee het was een enorme eikel want xyz". Dafuq.
Geldt die ja maar dan 2 kanten op? Want dan kunnen we alle misdadige acties van Israël nu ook onder het tapijt vegen onder het mom van “ja maar de slachting van vorige week zaterdag”.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En toch is de "ja maar" juist intrinsiek onderdeel van de oorzaak en nog veel belangrijker de uiteindelijke oplossing.
Niet bij het uitspreken van steun bij een ongelofelijk sadistisch bloedbad, nogmaals, iedereen snapt wat de aanleiding was van de aanslag in Manchester, of Bataclan, hoorde jij iemand zeggen van "Tja, het is vervelend voor die kinders bij Arianne, maar..."quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die ja maar is niet om goed te praten wat Hamas heeft gedaan en nog steeds doet... Dat roept iedereen maar dat lijken jullie niet te willen horen. Er zijn hier twee kanten hartstikke fout, vorige week een van beide kanten 10 keer zo erg, nu de andere weer met het afsluiten van burgers van water, voedsel en medische hulp. Je kan in deze alleen maar partij kiezen tegen Hamas, maar als je voor elke terrorist ook 10 families bombardeert dan gaat er wel iets mis.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geldt die ja maar dan 2 kanten op? Want dan kunnen we alle misdadige acties van Israël nu ook onder het tapijt vegen onder het mom van “ja maar de slachting van vorige week zaterdag”.
Lijkt me onwenselijk.
Dit dus, constateren hoe afschuwelijk de situatie is is voldoende. Elke "ja maar" is dan alleen nog maar een poging tot legitimatie van volstrekt onaanvaardbaar geweld.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geldt die ja maar dan 2 kanten op? Want dan kunnen we alle misdadige acties van Israël nu ook onder het tapijt vegen onder het mom van “ja maar de slachting van vorige week zaterdag”.
Lijkt me onwenselijk.
Zij vertegenwoordigt echt wat ik nou "de ondankbare moslim" zou noemen. Groeit op in een Westers land, mag haar religie uitoefenen, meerijden op de feminismetrein, een politieke functie bekleden en dan nog schopt ze tegen haar broodheren en de waarden van het land aan. Idem Denk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Ze heeft in elk geval weer meer tijd om demonstraties bij te wonen.
[ afbeelding ]
Ik vind het zoveel mogelijk wachten met binnentrekken van de Gazastrook al laten zien dat we hier met een staaltje morele highground te maken hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lijkt me onwenselijk.
Ik denk dat wat veel mensen niet door hebben niet eens zo zeer de extremisten aan beide kanten is. De kolonisten bijvoorbeeld, dat zijn in zekere zin extremisten. Die 'stelen' stukjes grondgebied in de West Bank. Na zijn verhuizing moet de kolonist beschermd worden waar de Israëlische regering dus voor gaat zorgen en de Israëlische regering noemen wij geen extremisten. Er komen meer kolonisten en steeds meer beveiliging en controle. Er wordt om de zoveel meter een checkpoint opgezet die alleen de Arabieren controleert, zonder permit (en soms met) wordt de arabier de toegang tot het volgend stukje Palestijns grondgebied ontzegt en er staat bijna 24/07 een enorme rij bij de grote checkpoints. Het is totaal mesjoggequote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Context doet er bij zulke bloederige zaken niet toe, net zo min bij wat er nu gebeurt in Gaza. Het is afschuwelijk, klaar. Er is geen "maar", want na dat woord komen altijd de afschuwelijkste monsters tevoorschijn zoals je weet.
Tegen haar broodheren. Wtfquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zij vertegenwoordigt echt wat ik nou "de ondankbare moslim" zou noemen. Groeit op in een Westers land, mag haar religie uitoefenen, meerijden op de feminismetrein, een politieke functie bekleden en dan nog schopt ze tegen haar broodheren en de waarden van het land aan. Idem Denk.
Het zijn allemaal extremisten, of je nou extreem orthodoxe christenen hebt, of Joden of moslims, het maakt geen ene zak uit, in dat deel van het spectrum verdwijnt al het licht, letterlijk. Het zijn stuk voor stuk groepen die hun misplaatste superioriteitswaan ontlenen aan een volkomen krankzinnig concept in de eerste plaats.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat wat veel mensen niet door hebben niet eens zo zeer de extremisten aan beide kanten is. De kolonisten bijvoorbeeld, dat zijn in zekere zin extremisten. Die 'stelen' stukjes grondgebied in de West Bank. Na zijn verhuizing moet de kolonist beschermd worden waar de Israëlische regering dus voor gaat zorgen en de Israëlische regering noemen wij geen extremisten. Er komen meer kolonisten en steeds meer beveiliging en controle. Er wordt om de zoveel meter een checkpoint opgezet die alleen de Arabieren controleert, zonder permit (en soms met) wordt de arabier de toegang tot het volgend stukje Palestijns grondgebied ontzegt en er staat bijna 24/07 een enorme rij bij de grote checkpoints. Het is totaal mesjogge
Hey, ik ben net zo kritisch tegen IDF als tegen Hamas.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:22 schreef Sephael het volgende:
[..]
Die ja maar is niet om goed te praten wat Hamas heeft gedaan en nog steeds doet... Dat roept iedereen maar dat lijken jullie niet te willen horen. Er zijn hier twee kanten hartstikke fout, vorige week een van beide kanten 10 keer zo erg, nu de andere weer met het afsluiten van burgers van water, voedsel en medische hulp. Je kan in deze alleen maar partij kiezen tegen Hamas, maar als je voor elke terrorist ook 10 families bombardeert dan gaat er wel iets mis.
Vind je Kees en Ingrid ook ondankbare christenen als ze protesteren? Die met al hun priveleges "schoppen tegen hun broodheren en waarden van hun land"?quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zij vertegenwoordigt echt wat ik nou "de ondankbare moslim" zou noemen. Groeit op in een Westers land, mag haar religie uitoefenen, meerijden op de feminismetrein, een politieke functie bekleden en dan nog schopt ze tegen haar broodheren en de waarden van het land aan. Idem Denk.
Context doet er volledig toe. Anders krijg je van die debiele uitspraken als van Uri Rosenthal:quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Context doet er bij zulke bloederige zaken niet toe, net zo min bij wat er nu gebeurt in Gaza.
Je kunt prima vinden en zeggen dat die hele aanslag walgelijk is - dat spreekt voor zich, me dunkt - én praten over het grotere plaatje. Dit is immers niet een losstaande aanslag die geen enkele oorsprong of iets dergelijks heeft.quote:Ik weiger elke verbinding te leggen naar het Palestijnse-Israëlische conflict en alles wat eraan vastzit.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Context doet er volledig toe. Anders krijg je van die debiele uitspraken als van Uri Rosenthal:
[..]
Je kunt prima vinden en zeggen dat die hele aanslag walgelijk is - dat spreekt voor zich, me dunkt - én praten over het grotere plaatje. Dit is immers niet een losstaande aanslag die geen enkele oorsprong of iets dergelijks heeft.
Benoem ook nog ff haar wachtgeldquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Ze heeft in elk geval weer meer tijd om demonstraties bij te wonen.
[ afbeelding ]
Fijn. Nu de rest van de fokkers, dat gekke wijf dat tegenwoordig de vvd lijst aanvoert, en talloze anderen nog.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, ik ben net zo kritisch tegen IDF als tegen Hamas.
Dat niet maar het is wel weerquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dan ben je als redelijk denkend mens wel af. En dat is hoogleraar en (oud)politicusquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
Context doet er volledig toe. Anders krijg je van die debiele uitspraken als van Uri Rosenthal:
Prima, dan zeggen we vanaf nu bij elk platgebombardeerd Palestijns huis met dode kindertjes dat het komt doordat Hamas vorig week babies in de fik hebben gezetquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
Je kunt prima vinden en zeggen dat die hele aanslag walgelijk is - dat spreekt voor zich, me dunkt - én praten over het grotere plaatje. Dit is immers niet een losstaande aanslag die geen enkele oorsprong of iets dergelijks heeft.
Heel akelige situatie in Gaza, maar dat komt omdat ze natuurlijk kinderen in de fik hebben gestoken, dus ja daarom krijgen ze ook geen water meer. Het is allemaal vrij logisch als je het in context ziet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, dan zeggen we vanaf nu bij elk platgebombardeerd Palestijns huis met dode kindertjes dat het komt doordat Hamas vorig week babies in de fik hebben gezet
WaNt CoNtEXt DoEt ErToE.
Nee half jeruzalem tel aviv staat onder water, het schijnt pestweer te zijnquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:45 schreef KoningWouter het volgende:
Ben een beetje aan het inlezen na een lange nacht slapen maar kan niet helemaal duidelijk krijgen of de invasie inmiddels al begonnen is.Zou iemand daar duidelijkheid over kunnen scheppen?
quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, dan zeggen we vanaf nu bij elk platgebombardeerd Palestijns huis met dode kindertjes dat het komt doordat Hamas vorig week babies in de fik hebben gezet
WaNt CoNtEXt DoEt ErToE.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:45 schreef KoningWouter het volgende:
Ben een beetje aan het inlezen na een lange nacht slapen maar kan niet helemaal duidelijk krijgen of de invasie inmiddels al begonnen is.Zou iemand daar duidelijkheid over kunnen scheppen?
Gelul. We zeggen immers ook niet bij elke aanval van Hamas gelijk 'ja maar dat is de eigen schuld van Israël!'. Het gaat om het grotere plaatje.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
WaNt CoNtEXt DoEt ErToE.
“Context” wordt door heel veel mensen nu gebruikt om de gruweldaden van welke partij dan ook goed te willen praten, en anderen zijn dan wel heel trots hier aan het verkondigen dat context toch heul belangrijk is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Heel akelige situatie in Gaza, maar dat komt omdat ze natuurlijk kinderen in de fik hebben gestoken, dus ja daarom krijgen ze ook geen water meer. Het is allemaal vrij logisch als je het in context ziet.
Man man man
het staat op nagenoeg elke nieuws website waaronder nos.nl en nu.nl.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:45 schreef KoningWouter het volgende:
Wow, weet niet of ik moet zeggen fijn of ellendig. Aan de ene kan fijn dat de Gazanen wat meer tijd krijgen. Maar vast staan in de file met zulke overstromingen schiet natuurlijk ook niet op.quote:
Hoe bedoel je? Ik was eerlijk in mijn vraag.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het staat op nagenoeg elke nieuws website waaronder nos.nl en nu.nl.
Je kan beter eerlijk zijn in je vraag.
laat staan geen dak boven je hoofd. Maar goed dat moet je wel in context zien hequote:Op zondag 15 oktober 2023 09:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wow, weet niet of ik moet zeggen fijn of ellendig. Aan de ene kan fijn dat de Gazanen wat meer tijd krijgen. Maar vast staan in de file met zulke overstromingen schiet natuurlijk ook niet op.
Je hebt toch gezien wat er vorige week is gebeurt? Een ieder die de dag erna zich repte om te roepen “dit komt door jaren onderdrukking” deden dat om deze daden min of meer te accepteren als een gegeven. Context wordt dus misbruikt om gruweldaden goed te praten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelul. We zeggen immers ook niet bij elke aanval van Hamas gelijk 'ja maar dat is de eigen schuld van Israël!'. Het gaat om het grotere plaatje.
Ja, aanvallen van Hamas op Israël hebben een oorsprong. En ja, aanvallen van Israël op Hamas/Gaza hebben ook een oorsprong. Dat mag allebei prima benoemd worden, we hoeven niet eerst een week lang "oh dit is echt heel erg" te zeggen alvorens het genoemd mag worden.
oh ik lees nergens: ik ben te lui om zelf te kijken en lezen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik was eerlijk in mijn vraag.
quote:het staat op nagenoeg elke nieuws website waaronder nos.nl en nu.nl.
Das geen vraag maar een zelfdiagnosequote:Op zondag 15 oktober 2023 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh ik lees nergens: ik ben te lui om zelf te kijken en lezen.
Dit gaat idd nergens over.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gvd. Hopen dat de Arabieren flink wat oliegeld storten en er veel Rode Maan die kant op kan (en mag).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |