Je snapt het stukje 'buitenlandse vluchtelingen' niet denk ikquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Egypte gooit de grensovergang open voor buitenlandse vluchtelingen.
Ik heb zo het idee dat Hamas dit niet gaat toestaan
Dat is de meest cynische theorie. Dat zou betekenen dat Netanyahu willens en wetens zijn eigen burgers heeft geslachtofferd om dit offensief te kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij een excuus wilde om hard met de stok te slaan?
Dit gaat de ellende alleen maar verspreiden ben ik bang.quote:
Er is maar erg weinig dat ik niet snap in de wereld maar vertel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je snapt het stukje 'buitenlandse vluchtelingen' niet denk ik
Ah, oké, ik dacht dat je een vluchtweg voor Palestijnen bedoeldequote:
Ik lees de Volkskrant zelf niet, maar als dit het niveau is dan heb ik niks gemist.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef core2duo het volgende:
[..]
De Volkskrant is anti-Israël, ze hebben alleen maar oog voor het lot aan de kant van de Palestijnen. Niet evenwichtig dus. Ik denk dat ze Hamas niet eens als een terroristische organisatie beschouwen.
Ze gaan echt niet op Europese en met name Amerikaanse staatsburgers schieten, dat is een regelrechte doodvonnis.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit gaat de ellende alleen maar verspreiden ben ik bang.
Zijn het geen feiten? Je moet nieuws niet bekijken door je bril der voorkeuren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat een enorm eenzijdig prutartikel. Geen enkele duiding, alleen maar verwijten aan het adres van Israël wat ze allemaal verkeerd zouden doen zonder enig tegengeluid of duiding. Hier kun je toch niks mee?
hahahaquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik geef deze user nog wel een kans om met een beter artikel te komen. Ik zag flink wat verwijten, maar dan verwacht ik ook wel wat inhoud met enige nuance.
Ik doel ook meer op de regio, Hamas ''vlucht'' gewoon mee om vanuit andere locaties hun doen te bereiken in de regio.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet op Europese en met name Amerikaanse staatsburgers schieten, dat is een regelrechte doodvonnis.
Waarop doel je hiermee? Niet om je aan te vallen, gewoon een vraag.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar waarom denken veel mensen dat de Joden/Israëli een 'gewoon' volkje zijn? Enig idee hoeveel macht die in de wereld hebben?
Bedoel ik overigens niet vervelend hoor, maar de invloed van Israël gaat ver buiten de landsgrenzen
Ik wacht af tot ik weet wat de deal tussen de VS en Egypte precies in gaat houden mbt de humanitaire corridor voor buitenlanders. Het is niet uitgesloten dat het Amerikaanse leger ze daarbij ter plaatse gaan assisteren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:02 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik doel ook meer op de regio, Hamas ''vlucht'' gewoon mee om vanuit andere locaties hun doen te bereiken in de regio.
Die journalisten begonnen ook meteen te krijsen op Twitter dat die babylijkjes fake nieuws waren, heb nog geen rectificatie gezien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef core2duo het volgende:
[..]
De Volkskrant is anti-Israël, ze hebben alleen maar oog voor het lot aan de kant van de Palestijnen. Niet evenwichtig dus. Ik denk dat ze Hamas niet eens als een terroristische organisatie beschouwen.
Uhm, onder welke steen kom jij vandaan? Alle kranten zijn opiniebladen. Zo bijna iedere journalist kan het niet laten om zijn eigen mening of de krant waar hij/zij voor werkt door te laten komen in de vragen. Welke krant is volgens jou echt? Geenstijl? FOK!? NU.nl?, Telegraaf?, AD? Overal is een biasquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik lees de Volkskrant zelf niet, maar als dit het niveau is dan heb ik niks gemist.
Eigenlijk verwacht ik van een krant gewoon het belichten van de verschillende kanten en hier enige duiding bij te geven om de lezer op weg te helpen. Dit mag best een bepaalde inslag hebben, zolang deze bias maar duidelijk wordt gecommuniceerd.
Maar een artikel wat alleen een kant belicht met enkele anekdotes, niet dieper ingaat waarom de ander doet wat deze doet, daar kun je als lezer echt niks mee. Dat is gewoon een opiniestuk, net zoals jij en ik ook zouden kunnen schrijven.
Ik geef deze user nog wel een kans om met een beter artikel te komen. Ik zag flink wat verwijten, maar dan verwacht ik ook wel wat inhoud met enige nuance.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niet vergeten te melden dat Morsi zijn macht ook vrijwel direct misbruikte om een dictatuur te stichten. Er waren protesten die groter waren dan die tegen Moebarak. Morsi was een idioot die volkomen terecht is afgezet.
Andere artikelen spreken ook boekdelen. Dan blijkt wel welk standpunt de Volkskrant inneemt. Zie ook deze berichten, die getuigen van een zeer gekleurde visie:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik lees de Volkskrant zelf niet, maar als dit het niveau is dan heb ik niks gemist.
Eigenlijk verwacht ik van een krant gewoon het belichten van de verschillende kanten en hier enige duiding bij te geven om de lezer op weg te helpen. Dit mag best een bepaalde inslag hebben, zolang deze bias maar duidelijk wordt gecommuniceerd.
Maar een artikel wat alleen een kant belicht met enkele anekdotes, niet dieper ingaat waarom de ander doet wat deze doet, daar kun je als lezer echt niks mee. Dat is gewoon een opiniestuk, net zoals jij en ik ook zouden kunnen schrijven.
Wacht ik ook nog even op inderdaad, we weten nog niet wat het precies in gaat houden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:03 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik wacht af tot ik weet wat de deal tussen de VS en Egypte precies in gaat houden mbt de humanitaire corridor voor buitenlanders. Het is niet uitgesloten dat het Amerikaanse leger ze daarbij ter plaatse gaan assisteren.
Vooral de VS. En ik bedoel daar niets vervelends mee, maar daar hebben ze behoorlijk wat invloed in o.a. de financiële wereld, en niet alleen daarquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarop doel je hiermee? Niet om je aan te vallen, gewoon een vraag.
dus je verwacht artikelen vanuit meerdere kanten maar één artikel vanuit een kant zegt alles over alle artikelen en de hele krant? Terwijl je aangeeft dat je deze krant niet eens kent?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef damsco het volgende:
[..]
wat is er mis met die eerste titel volgens jou?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:05 schreef core2duo het volgende:
[..]
Andere artikelen spreken ook boekdelen. Dan blijkt wel welk standpunt de Volkskrant inneemt. Zie ook deze berichten, die getuigen van een zeer gekleurde visie:
Groeiende kritiek op Israël: ‘Palestijnse burgers zijn niet verantwoordelijk voor misdaden van Hamas’
Opinie: De wijze waarop populisme Israël heeft aangetast, zou een waarschuwing moeten zijn voor andere democratieën
Ik stel niet dat Sisi een topper is. Ik stel wel dat Morsi democratisch gekozen is, maar daarna zijn macht misbruikte om een dictatuur te vormen. De bevolking in Egypte kwam zowaar in grotere getalen dan tegen Moebarak in opstand. Wil je beweren dat die miljoenen op de straat daar stonden omdat wij - het Westen - dat wilde?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:05 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Tot zover de democratische principes mensen. Zou er om lachen als dit niet zo treurig was.
Wij gaan helemaal niet over Egypte en zouden ook niet moeten doen alsof wij iets om Egyptenaren geven. Als Egypte een dictatoriale moslimbroeder wil dan zou Egypte daarvoor moeten kunnen kiezen zonder dat wij in hun interne aangelegenheden gaan roeren om er weer een andere puppet te installeren zoals we de afgelopen decennia hebben gedaan.
De resultaten daarvan zijn bekend.
Die gaat met plezier naar zijn werkquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:09 schreef superniger het volgende:
Lol
https://old.reddit.com/r/(...)n_indian_journalist/
DO NOT REDEEM!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:09 schreef superniger het volgende:
Lol
https://old.reddit.com/r/(...)n_indian_journalist/
Het lijkt alsof je hiermee op de Rothschilds doelt, maar wellicht bedoel je iets anders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooral de VS. En ik bedoel daar niets vervelends mee, maar daar hebben ze behoorlijk wat invloed in o.a. de financiële wereld, en niet alleen daar
Nogmaals niet vervelend of denigrerend bedoelt naar de Israëli, maar die weten wel hoe de hazen lopen zeg maar
Wat moet ik hierboven zien?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:14 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Zie je nu hoe belachelijk je reactie was?
Bibi krijgt de doodstraf hierna.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Israëlische veiligheidsdiensten wel degelijk wisten dat er een aanval op handen was, maar dat Netanyahu de waarschuwingen simpelweg heeft genegeerd.
Alles beter dan Netanyahoo... Tunahun Kuzu kan dan tenminste nog wat enthousiasme opwekken voor heel effectieve afwassponsjes.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:14 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Genoeg reden voor ons om Netanyu af te zetten en Tunahan Kuzu te installeren als premier, president en koning van Israël. Aldus @:Geschiedkundige.
Nee het feit dat er in Europa mensen oproepen tot het doden en verkrachten van Joden zou een waarschuwing moeten zijn voor democratieën. Maar dat had die oververtegenwoordiging in de misdaad al moeten zijn of de ene na de andere terroristische daad in Europa. Is weer typisch elitair wit volk wat zoiets schrijft, ver weg van de echte wereld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:05 schreef core2duo het volgende:
[..]
Andere artikelen spreken ook boekdelen. Dan blijkt wel welk standpunt de Volkskrant inneemt. Zie ook deze berichten, die getuigen van een zeer gekleurde visie:
Groeiende kritiek op Israël: ‘Palestijnse burgers zijn niet verantwoordelijk voor misdaden van Hamas’
Opinie: De wijze waarop populisme Israël heeft aangetast, zou een waarschuwing moeten zijn voor andere democratieën
Nee, bedoel meer dit, maar dat lijkt wel minder te worden nuquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je hiermee op de Rothschilds doelt, maar wellicht bedoel je iets anders.
Sterker nog: Balfour-verklaring, de brief die het begin vormde van Israël, is gericht aan Rothshild.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooral de VS. En ik bedoel daar niets vervelends mee, maar daar hebben ze behoorlijk wat invloed in o.a. de financiële wereld, en niet alleen daar
Nogmaals niet vervelend of denigrerend bedoelt naar de Israëli, maar die weten wel hoe de hazen lopen zeg maar
Ja Igor de racecar driver zal idd geheime stukken hebben gezien voor deze primeur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Israëlische veiligheidsdiensten wel degelijk wisten dat er een aanval op handen was, maar dat Netanyahu de waarschuwingen simpelweg heeft genegeerd.
Secretary of State Antony Blinken heeft ook Joodse rootsquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:21 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Sterker nog: Balfour-verklaring, de brief die het begin vormde van Israël, is gericht aan Rothshild.
Geen complot, gewoon te Googlen feit.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:14 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Genoeg reden voor ons om Netanyu af te zetten en Tunahan Kuzu te installeren als premier, president en koning van Israël. Aldus @:Geschiedkundige .
En wat doet zo'n figuur dan, vermoedelijk er extra hard overheen klappen om kracht uit te stralen...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Prima. Geen enkele vluchteling meer Europa binnen. Maar dan ook geen enkele Europeaan meer in Midden-Oosten (dus Israël), Africa, de America’s en Australië. En geen bemoeienis met interne gelegenheden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee het feit dat er in Europa mensen oproepen tot het doden en verkrachten van Joden zou een waarschuwing moeten zijn voor democratieën. Maar dat had die oververtegenwoordiging in de misdaad al moeten zijn of de ene na de andere terroristische daad in Europa. Is weer typisch elitair wit volk wat zoiets schrijft, ver weg van de echte wereld.
Ik heb ook geen idee hoeveel ie er per dag of per maand krijgt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik kan oprecht niks met dat artikel. Het conflict is veel complexer en door alleen Israël te verwijten dat ze bijvoorbeeld een haven en vliegveld tegenhouden simplificeer je het probleem tot ongekende proporties. Het gaat niet in waarom Israël dit zou doen, welke beweegredenen hebben ze, wat schieten ze hiermee op, en heeft Israël wellicht gegronde redenen dit te doen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn het geen feiten? Je moet nieuws niet bekijken door je bril der voorkeuren.²
alle rechten van miljoen+ kinderen zijn nu ineens weg omdat hamas debieltjes zijn. doe niet alsof je de good guy bent aubquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee het feit dat er in Europa mensen oproepen tot het doden en verkrachten van Joden zou een waarschuwing moeten zijn voor democratieën. Maar dat had die oververtegenwoordiging in de misdaad al moeten zijn of de ene na de andere terroristische daad in Europa. Is weer typisch elitair wit volk wat zoiets schrijft, ver weg van de echte wereld.
Ik vind het ook ongeloofwaardig dat Israël helemaal niks gemerkt zou hebben, maar hoe geloofwaardig is deze bron?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Je vergelijking gaat mank, al direct.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er staan ook miljoenen Israëliers te protesteren tegen Netanyahu?
En wij hoeven niemand af te zetten. Maar leg me vooral woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb. En trek vooral compleet verkeerde conclusies.
Ik heb je net perfect in het meest kort mogelijk uitgelegd dat Morsi van z'n eigen volk weg moest. En jij trekt daaruit de conclusie dat wij Kuzu moeten installeren als opvolger van Netanyahu.
Onnavolgbaar.
Prima. Geen Europese vluchtelingen meer naar het M-O.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:24 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Prima. Geen enkele vluchteling meer Europa binnen. Maar dan ook geen enkele Europeaan meer in Midden-Oosten (dus Israël), Africa, de America’s en Australië. En geen bemoeienis met interne gelegenheden.
Je zou je mening over wie gelijk heeft überhaupt niet moeten baseren op nieuwsartikelenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik kan oprecht niks met dat artikel. Het conflict is veel complexer en door alleen Israël te verwijten dat ze bijvoorbeeld een haven en vliegveld tegenhouden simplificeer je het probleem tot ongekende proporties. Het gaat niet in waarom Israël dit zou doen, welke beweegredenen hebben ze, wat schieten ze hiermee op, en heeft Israël wellicht gegronde redenen dit te doen?
Israël wil wellicht controle houden op de aanvoer van goederen uit veiligheidsoverwegingen, maar ik heb als lezer geen idee want er worden slechts enkele zinnen aan besteed die nog steeds geen echt antwoord geven. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd waarom Israël het nodig acht dergelijke controles te moeten uitvoeren. Maar juist dat wordt compleet niet behandeld. Het lijkt erop dat dat niet in het narratief van de schrijver past die enkel een eenzijdig verhaal wil vertellen.
Hoe kan ik hier nu een mening over vormen als ik niet meerdere kanten belicht krijg?
Nee, nee, geen sluwe spelletjes.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima. Geen Europese vluchtelingen meer naar het M-O.
Deal.
Waar komt dit vandaan, wat is de context? Gaat dit over de VS? Dat land heeft 50 staten. Zijn die senatoren ook Israëlisch staatsburger?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, bedoel meer dit, maar dat lijkt wel minder te worden nu
List of states represented by Jewish senators
Twenty-two states have been represented by Jewish senators. As of October 3, 2023, nine states are represented by Jewish senators.
wat is dit voor onzinquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Deal.
niet voor open grenzen zijnquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:33 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Nee, nee, geen sluwe spelletjes.
Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik heb nergens gespecificeerd dat het louter om Europese vluchtelingen gaat. Geen enkele Europeaan an sich meer in M-O, Africa, America’s, Australië én geen bemoeienis meer met interne gelegenheden.
Nog steeds zo interessant?
Ja. Dat vond ik ook.quote:
Je had het toch over vluchtelingen naar Europa?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:33 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Nee, nee, geen sluwe spelletjes.
Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik heb nergens gespecificeerd dat het louter om Europese vluchtelingen gaat. Geen enkele Europeaan an sich meer in M-O, Africa, America’s, Australië én geen bemoeienis meer met interne gelegenheden.
Nog steeds zo interessant?
Maar Israëli zijn helemaal geen Europeanenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Deal.
De context is dat Israël veel verder buiten de landsgrenzen treed dan gedacht wordt. Of die senatoren Israëlische staatsburgers zijn? Vast niet. Het zijn Joden, of mensen met Joodse roots. That's allquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar komt dit vandaan, wat is de context? Gaat dit over de VS? Dat land heeft 50 staten. Zijn die senatoren ook Israëlisch staatsburger?
Dit is net zo ziek om te zien als die gewonde kinderen in Gaza. Ze weten natuurlijk totaal niet wat er aan de gaande is. En de mensen om hun heen zijn of dood, of zwaar gewond. Totale waanzin in Israël en Palestina. Vanuit beide kanten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:05 schreef Knollenman het volgende:
Of dit waar is vind ik twijfelachtig, maar:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |