Je kan alles zeggen, zeg wat je wil zeggen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Maar dit door hebben en (netjes en respectvol) benoemen kan je al de titel antisemiet geven. Het is een mijnenveld joh. Je kan bijna niks zeggen.²
Is wel de sabat. Ik ga voor zondag.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies een week na de aanval van Hamas, Joden zijn wat dat betreft wel van het decorum en de tradities.
Zo zie ik het niet, we staan er wat verder vanaf, en neutraler.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:45 schreef core2duo het volgende:
Hoe komt het dat de meeste Nederlandse media Israël nu als dader zien en de Palestijnen als slachtoffer?
In Franse media bijvoorbeeld is het totaal anders. Daar lees je ook niet dat Israël buitenproportioneel reageert.
Is wel de sabat. Ik ga voor zondag.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies een week na de aanval van Hamas, Joden zijn wat dat betreft wel van het decorum en de tradities.
frankrijk knalt er zelf ook altijd lekker hard in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:45 schreef core2duo het volgende:
Hoe komt het dat de meeste Nederlandse media Israël nu als dader zien en de Palestijnen als slachtoffer?
In Franse media bijvoorbeeld is het totaal anders. Daar lees je ook niet dat Israël buitenproportioneel reageert.
Verschrikkelijk, en daarmee doel ik op de onschuldige burgers die in hun flatje in het donker zitten te wachten op de volgende klap.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat al bijna de hele week zo, geen uur zonder een inslag ergens in Gaza...
De Egyptische bevolking is bereid vluchtelingen op te nemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tja snap je toch niet he, iedereen wijst naar het westen maar wij nemen constant vluchtelingen op, die landen niks, maar wel gespeelde hysterie over die arme Palestijnen.
Het is in ieder geval een stuk plausibeler dan dat de Israëlische veiligheidsdiensten het totaal niet hebben zien aankomen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Igor Sushko, Racecar driver. Jep, die geloof ik meteen!
Weet je. Ik zit hier ook soms met geknepen bilwerken. Wat kan ik wel en wat kan ik niet zeggen. Ze hebben het gewoon heel erg afgebakend. Waar ik ze eerder slim noemde moet ik nu aan het woordje sluw denken. Maar ik zal het niet gebruiken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Je kan alles zeggen, zeg wat je wil zeggen.
Dat is toch mooi. Je geeft aan dat je het niet leest (laatste zin) en toch weerhoudt het gebrek aan kennis je totaal niet tot het hebben van een stevige mening.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef core2duo het volgende:
[..]
De Volkskrant is anti-Israël, ze hebben alleen maar oog voor het lot aan de kant van de Palestijnen. Niet evenwichtig dus. Ik denk dat ze Hamas niet eens als een terroristische organisatie beschouwen.
Nu geef je een draai aan mijn verhaal Bansheequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Maar dit door hebben en (netjes en respectvol) benoemen kan je al de titel antisemiet geven. Het is een mijnenveld joh. Je kan bijna niks zeggen.²
Wellicht omdat hij een excuus wilde om hard met de stok te slaan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Israëlische veiligheidsdiensten wel degelijk wisten dat er een aanval op handen was, maar dat Netanyahu de waarschuwingen simpelweg heeft genegeerd.
De IAF heeft geen sabbat zo te horen... Zou zelfs een flinke sneer zijn om het juist vandaag of morgenvroeg te doen (precies 1 week geleden omdat het sabbat was). Maar volgens mij worden ze even tegengehouden door de VS, of ontruimingen in Israël die niet snel genoeg gaanquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is wel de sabat. Ik ga voor zondag.
Nee toch? Ik ben het eens met je constatering, ik voeg daar enkel aan toe dat zelfs dat als antisemitisme bestempeld kan worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nu geef je een draai aan mijn verhaal Banshee
Niet vergeten te melden dat Morsi zijn macht ook vrijwel direct misbruikte om een dictatuur te stichten. Er waren protesten die groter waren dan die tegen Moebarak. Morsi was een idioot die volkomen terecht is afgezet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:51 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
De Egyptische bevolking is bereid vluchtelingen op te nemen.
De Egyptische regering niet.
De Egyptische regering word geleid door een Westerse puppet die door een staatsgreep aan de macht is gekomen nadat ie de democratische gekozen president Morsi had afgezet.
Heeft Israël meteen een doel om op te mikkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Egypte gooit de grensovergang open voor buitenlandse vluchtelingen.
Ik heb zo het idee dat Hamas dit niet gaat toestaan
Dat is een mening op een constatering, maar oké laten we op deze voet verder discussiërenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee toch? Ik ben het eens met je constatering, ik voeg daar enkel aan toe dat zelfs dat als antisemitisme bestempeld kan worden.²
Je snapt het stukje 'buitenlandse vluchtelingen' niet denk ikquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Egypte gooit de grensovergang open voor buitenlandse vluchtelingen.
Ik heb zo het idee dat Hamas dit niet gaat toestaan
Dat is de meest cynische theorie. Dat zou betekenen dat Netanyahu willens en wetens zijn eigen burgers heeft geslachtofferd om dit offensief te kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij een excuus wilde om hard met de stok te slaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |