SPOILER: LinksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Aether op 14-10-2023 09:45:58 ]When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/13/7423999/quote:The Romanian government has finally approved a compromise import permit system for certain groups of Ukrainian agricultural products to protect Romanian farmers.
Imports of wheat, maize, sunflower and soybeans will be allowed under permits issued by the Romanian Ministry of Agriculture: Romanian businesses will have to apply for a permit to import products, and the relevant commission in the ministry will grant a permit for a specific volume of products based on the submitted documents, following which quality control will be required.
"This mechanism has been agreed with both our farmers and the Ukrainian authorities," Barbu said.
In a series of questions and answers, he said the list of products covered by this licensing regime might be expanded.
Klopt plus het is vooral komisch omdat Russische Youtubers niet bij hun geld kunnen komen omdat YouTube niet uitkeert aan Russische rekeningen en de Russen kunnen niet bij een rekening buiten Rusland. Dat is ook de reden dat veel Youtubers tegenwoordig zitten in een land waar ze geen of makkelijk een visa voor kunnen krijgen. Als dan blijkt dat het Russische alternatief geen geld uitkeert dan houd het snel op. Voor deze dame een gevalletje gegokt en alles verloren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, dus als je zulke Russen terugschopt naar Rusland gaan ze daar jammeren dat het in het Westen beter is?
Hmmm, dat geeft perspectieven...
Dankzij Putler vriendje Musk is de Russische propaganda fors toegenomen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:19 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Alleen de antwoorden al, 2 volledig offtopic tweets en een handjevol RU propaganda.
Ik las onlangs dat 1 of andere commissie nu Twitter onderzoekt op nepnieuws en dat ze niet genoeg doen om dat te bestrijden. Hopelijk levert dat ons iets positiefs op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dankzij Putler vriendje Musk is de Russische propaganda fors toegenomen.
Een Europees verbod is in principe een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat 1 of andere commissie nu Twitter onderzoekt op nepnieuws en dat ze niet genoeg doen om die te bestrijden. Hopelijk levert dat ons iets positiefs op.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat 1 of andere commissie nu Twitter onderzoekt op nepnieuws en dat ze niet genoeg doen om die te bestrijden. Hopelijk levert dat ons iets positiefs op.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)e-platforms-ingegaan
Ik ookquote:
Ik gok een natuurlijke dood.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat zal dit keer de oorzaak zijn?
Nee. tenminste ik dacht dat die gevlucht was naar het buitenland?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:12 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik gok een natuurlijke dood.![]()
Heb je dat bericht van mij nog meegekregen? Over die russische journalist die een bord omhoog hield met stop the war?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee. tenminste ik dacht dat die gevlucht was naar het buitenland?
A ok. Verwonderd me niks, De Russische geheime dienst heeft al heel wat moorden op zijn geweten. De bekendste zijn die 2 gevallen in Engeland.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:14 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]Parijs om precies te zijn, werd plots duizelig na aanraken van deurkruk waar wit poedergoedje aangetroffen werd.
Elon Moskalquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een Europees verbod is in principe een mogelijkheid.
Dat zal Elon Muskovic veel pijn doen
Die waren niet dood. Zijn prutsers bij de FSB.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A ok. Verwonderd me niks, De Russische geheime dienst heeft al heel wat moorden op zijn geweten. De bekendste zijn die 2 gevallen in Engeland.
Blijkt weer beter te gaan, en geen stoffen in haar lichaam gevonden. Wit poeder blijkt ook niet te kloppen trouwens.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:14 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]Parijs om precies te zijn, werd plots duizelig na aanraken van deurkruk waar wit poedergoedje aangetroffen werd.
Post: ExtremeSatisfication in NWS / Oorlog in Oekrane #887 Acht acht zeven
Skripal is gewoon vermoord door de FSB. Hetzelfde als Litinenko. Bij Skripal is er zelfs een gerechtelijke uitspraak van het Europese Hof dat Rusland de schuldige is met daders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die waren niet dood. Zijn prutsers bij de FSB.
Als je op skripsial of hoe die kerel en dat vrouwtje bij hem doelt tenminste. Ze hebben wel Litvinenko (of iets dergelijks) vermoord in Engeland.
Hij leeft nog gewoon hoor. Het was mislukt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Skripal is gewoon vermoord door de FSB. Hetzelfde als Litinenko. Bij Skripal is er zelfs een gerechtelijke uitspraak van het Europese Hof dat Rusland de schuldige is met daders.
Skripal leeft nog.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Skripal is gewoon vermoord door de FSB.
A ja zie het. Maar goed het geeft wel een patroon aan dat het dus wel gebeurt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij leeft nog gewoon hoor. Het was mislukt.
Ja, en ook dat ze vaak falen. Zelfs Navalny is ze niet gelukt, in hun eigen land.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A ja zie het. Maar goed het geeft wel een patroon aan dat het dus wel gebeurt.
Dat zeker. Sterker nog, ik vind het ergens wel grappig dat die journaliste onwel wordt en de politie meteen denkt ‘zal wel vergiftigd zijn’quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is onze dag gewoon niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hele artikel https://www.globaldefense(...)b-glsdb-this-winter/quote:Boeing/Saab is on track to supply Ukraine with GLSDB long-range bombs.
"We are on track to deliver the first GLSDB and a new launcher to the Ukrainian military," a company official said. Ukraine is expected to receive them somewhere in autumn.
prima ,. levert een hele hoop euro s op voor ukrainequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:56 schreef oheng het volgende:
Hongarije treurt omdat Oekraine de doorvoerbelasting op russische olie verhoogt.
Ik blijf mij erover verbazen dat die pijpleiding nog steeds werkt.
Dus de Russen worden langzaam wanhopig? Ok.quote:
Is voorspeld door @HerrDr8, 30 september.quote:
Naja, dat zien we ook aan de defensie uitgaves. Als je feitelijk tegen een min of meer gelijkwaardige tegenstadner vecht, die de steun krijgt van de NAVO, dan moet je je (russische) defensie budget verveevoudigen. En overstappen op een pure oorlogseconomie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is voorspeld door @:HerrDr8, 30 september.
Filmpje van 6 oktober, Ukraine matters.
Papierversnipperaar in NWS / Oorlog in Oekrane #885 Raket op supermarkt
Nice!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:03 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Enorme verliezen aan russische zijde bij Avdiivka.
quote:Ukraine will receive some air defense systems specially for the winter - Zelenskyi
President Volodymyr Zelenskyy said that Ukraine agreed on the provision of air defense systems by some states for the winter period.
Source: Zelensky during a briefing in Odessa
Direct language: "We are appealing to some countries to provide us (air defense systems - ed.) even for the winter, for the winter period, some systems, because they do not have enough of them and we are talking about such combined things. That is, there are systems that we have will come and stay with us, and there are such systems that we have found to take them for the winter period."
"We are working on increasing the number of air defense systems. We have a strong plan of what we need. It is developed in detail and our partners have it... It is a difficult task. Every month we have systems added. I cannot say where these systems will be and I can't say the number. Not because I don't know, but because I don't have the right to do it."
https://www.reddit.com/r/(...)sk_pipeline_on_fire/ (video)quote:Fire breaks out at gas pipeline in occupied Donetsk Oblast
A massive fire broke out at a gas pipeline in Kuteinykove in occupied Donetsk Oblast on Oct. 14, according to local Telegram channels cited by Ukrainska Pravda.
Kuteinykove is an occupied town near Ilovaisk, southeast of the city of Donetsk.
Witnesses said a road was shut down due to the flames.
The cause of the fire remains unclear.
No casualties have been reported at the time of this writing.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/14/7424073/ (nog een video)quote:Ilovaisk pipeline on fire
Ik tel 25 tanks en nog iets van 10 vrachtauto'squote:More ancient Russian T-62 tanks on their way to Ukraine.
Meer info in het artikel.quote:Ukraine wants West's help in training NCOs and officers
U.S. and allies have already trained some 300 Ukrainian company commanders.
The U.S. and Western allies have increased their training of Ukrainian officers and noncommissioned officers, at Ukraine’s request, and may begin training the trainers as well, military officers involved in the effort said Tuesday.
Ukrainian military leaders’ “priority for the last eight months has been leadership training,” said Canadian Brigadier-General Mason Stalker, the deputy commanding general for Security Assistance Group Ukraine, the group responsible for coordinating international military aid to the country. Now, Stalker said, leaders have asked western countries to train the trainers.
“They know that they need to have professional instructors and a professional instructor corps to help continue education and training,” he said.
The U.S. and allies have trained 89,090 Ukrainian troops across 88 training locations so far, with 7,800 more troops in training now, according to a slide shared Tuesday at the annual AUSA conference in Washington.
Of those troops, the countries supporting Ukraine have trained 3,800 leaders. The total includes 2,600 squad commanders, 540 platoon commanders, 300 company commanders, and 40 platoon and company sergeants. An additional 520 leaders are in training.
https://www.reddit.com/r/(...)v_district_units_of/quote:Two Russian BMPs destroyed in the night, Avdiivka front
https://www.reddit.com/r/(...)ork_of_47_ombr_near/quote:Zaporozhye direction - Kopaniv district. Units of the 128th Mountain Assault Brigade managed to knock out the Russians from advanced positions with the help of tanks!
https://www.reddit.com/r/(...)inian_fpv_drone_and/quote:Straight to the shelter! Work of 47 OMBr near Robotino *GJ*
https://www.reddit.com/r/(...)s_were_installed_on/quote:Russian T-80 is hit by a Ukrainian FPV drone, and then drives over an AT mine during the Avdiivka offensive. It doesn't go any further.
Paar random video's.quote:"S-8 unguided aircraft missiles were installed on the UAZ 'Bukhanka'."
Mooiquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:03 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Enorme verliezen aan russische zijde bij Avdiivka.
Rauwe andijvie stamppot met spekjesquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mooi
Goed excuus om vanavond andijvie te gaan eten
en Waldorf?quote:
De salade?quote:
Dat succes verdient een feestjequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Binnenkort maar een paar bommen of raketten op dat ding gooien. De brug is binnen bereik.
Vuurwerkquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat succes verdient een feestje
Goeie grap!quote:
Mijn favo bejaarde zeikertsquote:
Of is het gewoon een leuk in elkaar geknutseld filmpje en gaat haar domheid over iets anders?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:14 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
"fuck me, i am dumb"
[ twitter ]
Dit is goed nieuws, aangezien artillerie een belangrijk onderdeel is in deze oorlog. En dan is het ook vrij logisch dat de Oekraense artillerie (gemiddeld genomen) preciezer is dan het Russische materiaal.quote:
En wat voor waarde het precies heeft. Veruit de meeste slachtoffers komen door artillerie maar het is geen 1 op 1 vertaling naar het terugveroveren van land.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is goed nieuws, aangezien artillerie een belangrijk onderdeel is in deze oorlog. En dan is het ook vrij logisch dat de Oekraense artillerie (gemiddeld genomen) preciezer is dan het Russische materiaal.
Ik vraag me wel af hoe ze aan die aantallen (berekeningen) komen...
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of is het gewoon een leuk in elkaar geknutseld filmpje en gaat haar domheid over iets anders?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Russische influenceer komt er achter dat influenceer nog niet echt een baan is in Rusland.
De hoeveelheid artillerie en munitie is absoluut cruciaal voor de russische manier van oorlogvoeren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En wat voor waarde het precies heeft. Veruit de meeste slachtoffers komen door artillerie maar het is geen 1 op 1 vertaling naar het terugveroveren van land.
Nee, maar het uitschakelen van Russische artillerie helpt op den duur natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
at voor waarde het precies heeft. Veruit de meeste slachtoffers komen door artillerie maar het is geen 1 op 1 vertaling naar het terugveroveren van land.
Die kan weer haar oude baan oppakken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:14 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
"fuck me, i am dumb"
[ twitter ]
Wat leuk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:34 schreef oheng het volgende:
De Kerch brug is weer helemaal geopend tot de volgende aanval komt.
Nee, want dan had Rusland Ukraine al lang verovert moeten hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En wat voor waarde het precies heeft. Veruit de meeste slachtoffers komen door artillerie maar het is geen 1 op 1 vertaling naar het terugveroveren van land.
Check die knieen. Te puntig. Would not give.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die kan weer haar oude baan oppakken.
[ afbeelding ]
Ik zou er nog 50 cent voor geven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die kan weer haar oude baan oppakken.
[ afbeelding ]
Andere berichten dat ze er een eigen launcher bij krijgen. Eerdere berichten, dat de bureaucratie die kwam kijken bij een saab-boeing raket werkend krijgen op een lockhead martin wapens platform, niet misselijk was, hintte daar ook al op.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat leuk.
[ twitter ]
Zes raketten per M142 HIMARS. Bereik van zo'n 150 kilometer. CEP van een meter.
Ze hebben een eigen container gemaakt, gewoon een TEU met alle benodigdheden naar het schijnt. Ik weet niet waarom, maar misschien zit de console daar aan vast zodat de software van de M142/M270 niet omgeprogrammeerd hoeft te worden. En een zeecontainer valt ook minder op. Maar ook vanuit een HIMARS pod kunnen ze worden geschoten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Andere berichten dat ze er een eigen launcher bij krijgen. Eerdere berichten, dat de bureaucratie die kwam kijken bij een saab-boeing raket werkend krijgen op een lockhead martin wapens platform, niet misselijk was, hintte daar ook al op.
Het is cruciaal voor alle oorlogvoering...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:00 schreef oheng het volgende:
De hoeveelheid artillerie en munitie is absoluut cruciaal voor de russische manier van oorlogvoeren.
Ik kan me nog herinneren dat iedereen hier briesend witheet werd als er clustermunitie ingezet werd want LOAC dit, dat, alles. Gelukkig is dat tij een beetje gekeerd.quote:
Voor van die groepjes Russen is het ideaal ja.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat iedereen hier briesend witheet werd als er clustermunitie ingezet werd want LOAC dit, dat, alles. Gelukkig is dat tij een beetje gekeerd.
Het gebries viel toch wel mee? Toen Rusland die dingen op steden schoot bijvoorbeeld, hoorde je ze niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat iedereen hier briesend witheet werd als er clustermunitie ingezet werd want LOAC dit, dat, alles. Gelukkig is dat tij een beetje gekeerd.
Het was meer dat clustermunitie verboden zou zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:06 schreef Ulx het volgende:
Het gebries viel toch wel mee? Toen Rusland die dingen op steden schoot bijvoorbeeld, hoorde je ze niet.
Niet alle, bijv. guerrilla oorlogsvoering niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is cruciaal voor alle oorlogvoering...
Dat kwam vanwege video's waarin de russen clustermunitie gebruikten in steden, en burgers op video geraakt werden door clustermunitie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |