abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2023 @ 08:37:00 #51
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210992554
Mijn ouders zijn voor mijn gevoel gestopt met ouder worden toen ik het huis uit ging.
Dat is raar want ik ben al bijna zo oud nu.

edit: dat is dus het niet accepteren. :D
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 18 oktober 2023 @ 08:58:09 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_210992676
1
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 06:19 schreef Seeburg54 het volgende:
Gisteren met mijn moeder naar de internist geweest. Ze heeft nierfalen en moet zich aan bepaalde regels houden. Helaas is ze stronteigenwijs en steekt ze de kop in het zand voor de feiten. Elk jaar krijgt ze te horen, niet roken en zoutarm. Maar roken als een dokwerker natuurlijk en dat zoutarm is ook niks. Laatst betrapte ik haar op een ochtend met pizzapunt als ontbijt. :')
Toch wel gemopperd op haar, maar ik moet dat eigenlijk niet doen. Ze zorgt gewoon niet goed voor zichzelf maar wil ook niet anders. Ik moet het maar accepteren. ;(
Maar zijn we ook niet allemaal een beetje zo? Natuurlijk heb je mensen die wel hun hele leven op de kop kunnen zetten door zulke dingen te veranderen, maar er zijn zat mensen die niet kunnen stoppen met roken natuurlijk (dat hoeft geen onwil te zijn).
En hoe goed zorgen wij nou altijd voor onszelf? Dat is toch soms (maar ook niet altijd) gewoon een keuze? En een pizzapunt bij het ontbijt, dan voel je je toch ook meteen weer 20?
Niet om je te veroordelen, maar hopelijk maakt het de acceptatie is makkelijker als je bedenkt dat je zelf ook wel eens dingen doet die je eigenlijk niet zou moeten doen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210992702
Ik bereid iedereen er alvast op voor dat ik een hele koppige, eigenwijze bejaarde wordt. >:)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:33:05 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_210992958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:04 schreef exode het volgende:
Ik bereid iedereen er alvast op voor dat ik een hele koppige, eigenwijze bejaarde wordt. >:)
Je gaat niet veranderen dus O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210993157
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
1
[..]
Maar zijn we ook niet allemaal een beetje zo? Natuurlijk heb je mensen die wel hun hele leven op de kop kunnen zetten door zulke dingen te veranderen, maar er zijn zat mensen die niet kunnen stoppen met roken natuurlijk (dat hoeft geen onwil te zijn).
En hoe goed zorgen wij nou altijd voor onszelf? Dat is toch soms (maar ook niet altijd) gewoon een keuze? En een pizzapunt bij het ontbijt, dan voel je je toch ook meteen weer 20?
Niet om je te veroordelen, maar hopelijk maakt het de acceptatie is makkelijker als je bedenkt dat je zelf ook wel eens dingen doet die je eigenlijk niet zou moeten doen ;)
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. En natuurlijk mag mijn moeder best een keer zondigen. Maar ze draait het eerder om. 85% slechte keuzes en 15% verstandiger. Soort van.
Maar dat gemiep wil ik dan ook niet horen. Zeg dan gewoon dat je wil roken en zout vreet en dat je daar wat jaren voor wil laten. Maar dat doet ze dus niet. Ze denkt echt dat ze zich geweldig aan de regels houdt, ze maakt haar eigen waarheid.
pi_210998244
quote:
17s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Je gaat niet veranderen dus O-)
Ik word zo mogelijk nog erger. :)
pi_211002933
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 05:57 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
;( wat naar.
Heel veel sterkte.
Dood sinds kwart voor zeven gisteravond.

Maar goed, het ging toch om het accepteren van ouders die dood gaan? Mijn broer en ik liepen weg en beseften, we zijn nu echt wees.
pi_211003074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 02:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Maar goed, het ging toch om het accepteren van ouders die dood gaan? Mijn broer en ik liepen weg en beseften, we zijn nu echt wees.
Gecondoleerd.
Je weet dat het eraan zit te komen, maar het is altijd te vroeg. ;(
Sterkte.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 06:28:23 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003086
Gecondoleerd Firuze, veel sterkte met het verlies verwerken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_211003420
quote:

[..]

;( gecondoleerd..
een ouder verliezen is altijd klote maar heb zelf het idee dat "de laatste" verliezen het hardst aankomt
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 10:25:37 #61
375570 crew  Cyan9
pi_211004330
quote:

[..]

Gecondoleerd, veel sterkte voor de komende tijd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211004428
quote:

[..]

Mijn oprechte deelneming.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:53:08 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_211005149
quote:

[..]

Sterkte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211008843
Mijn moeder is overleden toen ik 18 was en dat vind ik pak hem beet 25 jaar later nog steeds moeilijk. Ik heb me voorgenomen dat mijn vader 110 wordt, maar ondanks dat ie me eruit fietst en rent, is er nu Alzheimer bij hem geconstateerd. Ik heb geen broers en zussen en ben bang. Als ik 20 jaar vooruit denk, is 95 procent van mijn familie dood. En als je begin 40 bent zoals ik, is dat een periode die te overzien is. Ik wil de tijd stilzetten.

Pap wilde nooit over de dood van mijn moeder praten en nu wel. Alsof ik die periode van rouw opnieuw door moet. Gruwelijk.

Ik heb zelf geen kinderen en dat geeft zo’n gevoel van isolatie. Niks meer voor en na mij.
pi_211009268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:19 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder is overleden toen ik 18 was en dat vind ik pak hem beet 25 jaar later nog steeds moeilijk. Ik heb me voorgenomen dat mijn vader 110 wordt, maar ondanks dat ie me eruit fietst en rent, is er nu Alzheimer bij hem geconstateerd. Ik heb geen broers en zussen en ben bang. Als ik 20 jaar vooruit denk, is 95 procent van mijn familie dood. En als je begin 40 bent zoals ik, is dat een periode die te overzien is. Ik wil de tijd stilzetten.

Pap wilde nooit over de dood van mijn moeder praten en nu wel. Alsof ik die periode van rouw opnieuw door moet. Gruwelijk.

Ik heb zelf geen kinderen en dat geeft zo’n gevoel van isolatie. Niks meer voor en na mij.
Ik voel de beklemming in je woorden. Je hebt dus naast geen kinderen ook geen broers of zussen en dus geen neefjes en nichtjes. Dan wordt het allemaal verre familie wat het dichtst bij je staat. Ik snap dat dat echt naar voelt. En nu ga je je vader zoals je die kent ook steeds meer verliezen door die afschuwelijke ziekte. Ik zou je graag een knuffel willen geven en zeggen dat het heus wel goed komt. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet, of dat zo is :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211013093
quote:

Ik heb zelf geen kinderen en dat geeft zo'n kutgevoel van isolatie. Niks meer voor en na mij.
Enorm zwaar, heb jij nog familie in de zin van neven of nichten? Iemand die jouw moeder vroeger gekend heeft, iemand die de beste vriend van jouw vader was toen hij nog helder in zijn hoofd was? Jouw eigen vriendenkring?

Ik heb nu ook een kutgevoel, mijn moeder is net overleden en mijn hoofd staat op knappen om alles te regelen. Wat ik wel weet dat ik naast mijn kinderen ook heel erg veel steun krijg van vrienden. Zorg svp voor hulp als jij jouzelf zo geisoleerd voelt.
pi_211019250
Dank jullie wel. Het nieuws is nog vers, misschien staat het er daarom zo rauw. Vrienden, tsja. In de tijd dat je vrienden voor het leven maakt (of op zijn minst leert hoe vriendschappen werken), zat ik met een doodzieke moeder. Daar moet ik niet alles aan toeschrijven, ik had er altijd weinig talent voor. Familie is héél kleinn

Ik ben wel getrouwd, maar ook mijn man heeft een héél kleine en niet zo hechte familie. En ook oud, inmiddels. Van mijn huidige kringetje heeft niemand mijn moeder nog gekend. Raar idee eigenlijk.

Ik heb gek genoeg wel veel kennissen en praat meestal heel makkelijk. Maar dan toch een tikkeltje eenzaam en angstig voor wat er komt.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:42:12 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211020184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 00:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Enorm zwaar, heb jij nog familie in de zin van neven of nichten? Iemand die jouw moeder vroeger gekend heeft, iemand die de beste vriend van jouw vader was toen hij nog helder in zijn hoofd was? Jouw eigen vriendenkring?
Nou, ik hoorde dus laatst iemand zeggen: "ik kan met niemand meer praten over vroeger" en dat vond ik zo me enorm verdrietig...

Veel sterkte @_Arual_ :*.

quote:
Ik heb nu ook een kutgevoel, mijn moeder is net overleden en mijn hoofd staat op knappen om alles te regelen. Wat ik wel weet dat ik naast mijn kinderen ook heel erg veel steun krijg van vrienden. Zorg svp voor hulp als jij jouzelf zo geisoleerd voelt.
Jij ook veel sterkte en gecondoleerd :*.
KuikenGuppy
pi_211021071
quote:

:*

Ik heb mijn beide ouders niet oud zien worden en daar heb ik veel emoties bij die niet altijd met elkaar te rijmen zijn. Ik ben boos omdat al hun broers en zussen nog leven, maar zij niet. Ik ben jaloers op mensen die langzaam afscheid kunnen nemen van hun ouders. Ik ben opgelucht dat ik niet met de verschrikkelijke realiteit van dementie om hoef te gaan of de last van mantelzorg. Ik ben blij omdat ik nergens spijt van heb en alles heb gezegd wat ik wilde zeggen. Ik ben verdrietig om de gesprekken die ik niet meer met hen kan voeren. Ik ben in shock omdat ze plotseling stierven en ik dat nog steeds niet kan bevatten. Ik ben dankbaar, maar weet niet wie ik dankbaar ben en waarvoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211102621
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:*

Ik heb mijn beide ouders niet oud zien worden en daar heb ik veel emoties bij die niet altijd met elkaar te rijmen zijn. Ik ben boos omdat al hun broers en zussen nog leven, maar zij niet. Ik ben jaloers op mensen die langzaam afscheid kunnen nemen van hun ouders. Ik ben opgelucht dat ik niet met de verschrikkelijke realiteit van dementie om hoef te gaan of de last van mantelzorg. Ik ben blij omdat ik nergens spijt van heb en alles heb gezegd wat ik wilde zeggen. Ik ben verdrietig om de gesprekken die ik niet meer met hen kan voeren. Ik ben in shock omdat ze plotseling stierven en ik dat nog steeds niet kan bevatten. Ik ben dankbaar, maar weet niet wie ik dankbaar ben en waarvoor.
Dat heb je mooi verwoord. Ik vergeet soms dat ik er op mijn 20e voor getekend zou hebben, een vader die pal hem beet 75 zou worden met alles wat daarbij hoort.
pi_211964124
Even uppen. Naast zorg voor kinderen wordt door de politiek al jarenlang (participatiemaatschappij) druk gelegd om voor ouderen (ouders) te gaan zorgen als kind. Lekker mantelzorgen. We schijnen allemaal gemiddeld veel ouder te worden, jippie! Geen zak an, want de gebreken komen erbij. En dan leunen op je kinderen (die je hopelijk hebt) is garantie. Hoe zien jullie dat?
  maandag 8 januari 2024 @ 19:17:47 #72
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211964487
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:51 schreef Firuze60 het volgende:
Even uppen. Naast zorg voor kinderen wordt door de politiek al jarenlang (participatiemaatschappij) druk gelegd om voor ouderen (ouders) te gaan zorgen als kind. Lekker mantelzorgen. We schijnen allemaal gemiddeld veel ouder te worden, jippie! Geen zak an, want de gebreken komen erbij. En dan leunen op je kinderen (die je hopelijk hebt) is garantie. Hoe zien jullie dat?
Ik heb er niet voor gekozen om geboren te worden, dus vind dat ik geen enkele verantwoordelijkheid heb om voor mijn moeder en stiefvader te zorgen. Het is niet alsof ze zo goed voor mij hebben gezorgd.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211964517
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:17 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik heb er niet voor gekozen om geboren te worden, dus vind dat ik geen enkele verantwoordelijkheid heb om voor mijn moeder en stiefvader te zorgen. Het is niet alsof ze zo goed voor mij hebben gezorgd.
Groot gelijk, hoor. Bejaardenhuizen maar weer bouwen dan. Voor die tijd (toen halverwege de 20ste eeuw dit standaard werd) sleepten ze ook al met oudjes heen en weer. Heb briefwisselingen tussen mijn grootouders en familie hoe er werd gesleept met overgrootoma. Niemand wilde haar in huis (ze had zeven kinderen) en na drie weken kon ze ophoepelen. Jaren 30-40 vorige eeuw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Firuze60 op 08-01-2024 19:26:36 ]
pi_211966111
Mijn ouders zijn nog ruim onder de 70 dus heb dit gevoel nog niet echt, ben blij dat ze nog redelijk gezond zijn en allemaal (zowel mijn ouders als de partners van m'n ouders) lekker genieten van hun wel verdiende pensioen.

Wel mooi om te lezen hoe anderen dit ervaren! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211966522
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:30 schreef Chandler het volgende:
Mijn ouders zijn nog ruim onder de 70 dus heb dit gevoel nog niet echt, ben blij dat ze nog redelijk gezond zijn en allemaal (zowel mijn ouders als de partners van m'n ouders) lekker genieten van hun wel verdiende pensioen.

Wel mooi om te lezen hoe anderen dit ervaren! :Y
Maar kun je met je ouders daar over praten? Ik nooit, mijn vader stierf op zijn 62ste en zijn enige zorg op zijn korte sterfbed was dat ie bang was mijn moeder in armoede achter te laten. Zij is 92 jaar geworden en laat haar kinderen een behoorlijke erfenis achter.

Maar goed, toch is het goed te overwegen hoe om te gaan met als je ouders niet meer alles kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')