SPOILER: Oudere berichtgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Liveblog Nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de invalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kan me ook niet voorstellen dat je minstens 150 gijzelaars vast houdt op die paar vierkante kilometer Gaza, zonder dat een gedeelte van de bevolking dit gewoon weet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Doen ze ook wanneer er geen Amerikaanse staatsburgers bij betrokken zijn hoor. Je hoeft ze echt niet te framen zijnde eigen-volk-liefhebbers, want dan hadden ze bijvoorbeeld Flint wel wat sneller opgelost.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef capricia het volgende: [..] Die hebben inmiddels special forces in Israël. En werken nu samen met de IDF. Leveren munitie. Blinken gaat daar nu heen, om de situatie te bespreken. Europa... Stilte.
![]()
Gelukkig is Syrië al miljoenen mannen armer dankzij de laatste poging en mensen zoals HowardRoark die hen met liefde in Europa hebben ontvangen ten gunste van Groter Israël, dus dat gaat wel goedkomen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, binnen enkele jaren zijn we allemaal weer hier op FOK, om waarschijnlijk de Syriers te beschuldigen van "iets", dat een aanval rechtvaardigt.. terwijl Israel uitbreidt, en uitbreidt, en uitbreidt.. simpelweg "leefruimte", dat op z'n Duits een nogal andere lading krijgt.
Ik denk dat mensen het pas gaan beseffen, als Israel de vlag uithangt bij de Perzische golfeeeh oja, misschien was het toch niet zo handig om Israel blind te steunen.. door de blindheid heb ik dit niet zien aankomen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
![]()
Zoon van een oprichter van Hamas die de bende de rug toegekeerd heeft en uitlegt waarom. Vanaf 5(!) jaar oud worden de kindertjes gehersenspoeld door een cultus die bewust de burgers in die kluwen trekt om vervolgens te krijsen dat de burgers betrokken raken.![]()
Het is geen rechtvaardiging. Dat is de kronkel die je er altijd bij haalt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wreed terrorisme is 100% een keuze en geen gevolg van een actie van anderen. Door het op die manier te draaien, wordt er een rechtvaardiging gemaakt voor het ontstaan van zulke groeperingen.![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oeioeioei China heeft een mening over de onderdrukking van moslims
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Duitsland leent het Israëlische leger twee drones van de krijgsmacht, die al in Israël gestationeerd zijn. De Duitse minister van Defensie Boris Pistorius zei dit donderdag in Brussel, waar hij een NAVO-conferentie bijwoont. Israël heeft Duitsland ook om munitie voor oorlogsschepen gevraagd.
Het is onduidelijk wat daar de reden voor is. De Gazastrook heeft een kust van bijna 40 kilometer die ook door de Israëli's zwaar bewaakt wordt om de strook te isoleren van de buitenwereld. Toch zijn er sinds zaterdag boten met Palestijnse strijders geweest die aanvallen hebben uitgevoerd op de Israëlische kust, bijvoorbeeld in Zikim op een strand even ten noorden van de Gazastrook.
Zaterdag braken Palestijnse strijders van de beweging Hamas door de hekwerken van de Gazastrook en richtten bloedbaden in de omgeving aan. Ze hebben naar schatting 150 mensen ontvoerd. Daarnaast vuurde Hamas duizenden raketten af op Israël. Israël heeft gereageerd met zware bombardementen op de dichtbevolkte strook land waar meer dan 2 miljoen mensen vastzitten onder erbarmelijke omstandigheden. De Israëli's hebben de stroom en het water afgesloten en brandstof en voedsel komen er ook niet meer in.
AD liveblog![]()
Bang voor opstanden en rellen van moslims in de steden hier.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat iedereen beseft dat er ook Europeanen ontvoerd zijn door Hamas.
Fransen, Italianen, Duitsers, Britten, etc.
Niet alleen vermoord, maar velen nog ergens in Gaza vastgehouden.
Ik krijg een beetje het gevoel dat de VS veel meer voor haar burgers opkomt dan wij hier in Europa doen.
Lafjes een vliegtuigje sturen en een vlaggetje ophangen. Dat dan weer wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is wel door een heel roze bril bekeken. De VS doet alleen aan crisisbeheersing als het in het geopolitieke plaatje past. Het terugtrekken uit Afghanistan en daarmee weer de taliban aan de macht laten komen lijkt me nu een perfect voorbeeld van een toekomstige nieuwe crisis over een decennia.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat doen ze ook zeker op dit gebied.
En we kunnen zeggen wat we willen over de VS en hun intrnties zijn ook vast niet altijd duidelijk of juist egoïstisch, maar het is wel het land dat bij vrijwel iedere crisissituatie als eerste te hulp schiet.![]()
Het wordt dan ook als terrorisme geclassificeerd als reactie op de onderdrukkende overheid van Israël. Terrorisme is niet noodzakelijk als je onderdrukking institutioneel in stand kan houden. Resultaat is een vicieuze cirkel van geweld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
En dat is een leugen. Het is niet zo dat er extremistische idioten aan beide kanten zitten. Israël heeft namelijk toch echt geen terreurgroepering in het land zitten met soortgelijke intenties en handelen als Hamas of Hezbollah.Makkelijk eerste![]()
Er zijn plannen voor een humanitaire corridor voor vluchtelingen naar Egypte.
Ik begin mij steeds meer af te vragen of Israel enkel Hamas wil elimineren of dat ze de hele Gazastrook willen ontruimen en de bevolking richting Egypte wil drijven.![]()
Ik weet niet over welk aanbod in 2006 jij het hebt. Je doet alsof de Palestijn op een ding na hun zin kregen en dit toch afwezen. Kan je hier meer over vertellen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:54 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ze waren juist bezig met een 2 statenoplossing in 2006. Onderdeel daarvan was de buldozer door alle Joodse nederzettingen in de gazastrook en daarna verkiezingen waar de Pallies hun eigen regering mochten kiezen.
Ze kozen Hamas (ook op de Westbank) en een dag later vlogen de vuurpijlen de grens al over vanaf Gaza. Vanaf de moment ging de boel steeds meer op slot (gek eh)![]()
en enquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:41 schreef Breekfast het volgende:
Ik begin mij steeds meer af te vragen of Israel enkel Hamas wil elimineren of dat ze de hele Gazastrook willen ontruimen en de bevolking richting Egypte wil drijven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Soms is ie gewoon voor het inkoppenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oeioeioeigoer China heeft een mening over de onderdrukking van moslims![]()
Een rechtvaardiging voor het ontstaan had ik het over. Als je stelt dat terroristische groeperingen ontstaan door wat anderen doen, leg je het handelen van zulke groeperingen dus bij externe factoren en niet bij de mensen zelf.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is geen rechtvaardiging. Dat is de kronkel die je er altijd bij haalt.En dan zijn er hier mensen die zeggen dat Israëlische leger of de politie dit soort terrorisme in stand houdt. Man man, dan heb je echt een stevige klap van de molen gekregen hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Zoon van een oprichter van Hamas die de bende de rug toegekeerd heeft en uitlegt waarom. Vanaf 5(!) jaar oud worden de kindertjes gehersenspoeld door een cultus die bewust de burgers in die kluwen trekt om vervolgens te krijsen dat de burgers betrokken raken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kun je ook onderbouwen op welke manier je het idee hebt dat de overheid van Israël onderdrukkend is? Want met alleen zulke inhoudsloze aantijgingen blijft het natuurlijk allemaal erg vaag.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het wordt dan ook als terrorisme geclassificeerd als reactie op de onderdrukkende overheid van Israël. Terrorisme is niet noodzakelijk als je onderdrukking institutioneel in stand kan houden. Resultaat is een vicieuze cirkel van geweld.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hatsie had gewoon de keeper al uitgespeeld en de scherpe voorzet al gegeven hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Soms is ie gewoon voor het inkoppen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je hele leven wordt beinvloed door externe factoren, beste vriend. Dat is wat de mensen vormt. De ouders (hun kennis, geld, invloed), de scholen (invalshoek, kwaliteit onderwijs, soort school), je leefomgeving (welke plaats je woont, de kansen die er daar zijn), media, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Je wordt niet geboren als een terrorist.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een rechtvaardiging voor het ontstaan had ik het over. Als je stelt dat terroristische groeperingen ontstaan door wat anderen doen, leg je het handelen van zulke groeperingen dus bij externe factoren en niet bij de mensen zelf.![]()
Ik wou geld doneren om water en voedsel bij de Palestijnen te krijgen en heb navraag gedaan bij een organisatie, maar die zeggen niet zoveel te kunnen doen omdat je het risico loop op een terrorisme lijst gegooid te worden en daarnaast komt er gewoon niets aan in Palestina omdat ze volledig zijn afgezonderd. Besef, er wonen onwijs veel kinderen daar !!!! Israël krijgt veel hulp en dat is terecht, maar wie helpt de Palestijnse slachtoffers??? Dit is onacceptabel hoor !!!![]()
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dan zijn er hier mensen die zeggen dat Israëlische leger of de politie dit soort terrorisme in stand houdt. Man man, dan heb je echt een stevige klap van de molen gekregen hoor.
Die zoon zegt dat Hamas ideologisch geen fuck geeft om wie dan ook, en dat weten jij en ik ook wel.![]()
Niemand, die mensen gaan dood.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:49 schreef Moederenkind het volgende:
Ik wou geld doneren om water en voedsel bij de Palestijnen te krijgen en heb navraag gedaan bij een organisatie, maar die zeggen niet zoveel te kunnen doen omdat je het risico loop op een terrorisme lijst gegooid te worden en daarnaast komt er gewoon niets aan in Palestina omdat ze volledig zijn afgezonderd. Besef, er wonen onwijs veel kinderen daar !!!! Israël krijgt veel hulp en dat is terecht, maar wie helpt de Palestijnse slachtoffers??? Dit is onacceptabel hoor !!!![]()
Dat zal wat zijn, als ze daarin slagen, en dan uiteraard Egypte ze naar Europa dirigeert, en Europa (en dan bedoel ik Zweden, NL en Duitsland) ze accepteert natuurlijkquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:41 schreef Breekfast het volgende:
Ik begin mij steeds meer af te vragen of Israel enkel Hamas wil elimineren of dat ze de hele Gazastrook willen ontruimen en de bevolking richting Egypte wil drijven.![]()
![]()
Israëliërs leven in betere omstandigheden en slechte leefomstandigheden zijn een enorme voedingsbodem voor extremisme.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
En dat is een leugen. Het is niet zo dat er extremistische idioten aan beide kanten zitten. Israël heeft namelijk toch echt geen terreurgroepering in het land zitten met soortgelijke intenties en handelen als Hamas of Hezbollah.
Je probeert de hele tijd op een slinkse manier de situatie zo te draaien dat er het beeld ontstaat alsof we hier met twee moreel gelijken te maken hebben. Dat is niet zo.Tails tell tales![]()
Kom op joh. Serieus? Europese steden zouden hun burgers niet willen redden omdat ze bang zijn voor rellen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bang voor opstanden en rellen van moslims in de steden hier.
Lafjes een vliegtuigje sturen en een vlaggetje ophangen. Dat dan weer wel.
Waar baseer je dit op?![]()
Gezellige theekrans dat zeg..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit soort bloeddorstige groepen hebben ook iets met elkaar gemeen.
The. Fuck.
En dan allemaal met de kop naar mekka een paar keer op een dag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
40 000 hectarequote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:27 schreef capricia het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je minstens 150 gijzelaars vast houdt op die paar vierkante kilometer Gaza, zonder dat een gedeelte van de bevolking dit gewoon weet.![]()
Het is toch niet zo heel gek dat het allebei invloed heeft?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Jij zegt dus LETTERLIJK dat het de Israëlische politie of het Israëlische leger nieuwe terroristen creëert. Dat zijn geen keuzes van die mensen, nee, dat doet het Israëlische leger. Denk zelf eens na alvorens je dat bizarre uitspraken doet. En dan ook nog boos worden als iemand je daar nadien mee confronteert.
Het zal heus geen 100% vrije keuze zijn, dat zie je zelf toch ook in. Het is deels een gevolg van de Israelische politieke benadering ja. Er bestaat ook zoiets als en en."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Niemand zegt dat mensen worden geboren als terrorist. Er wordt het argument gemaakt dat terrorisme een keuze is. De mensen die dat doen kiezen daar zelf voor, het bestaan van zulke groeperingen op externe factoren schuiven is bespottelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hele leven wordt beinvloed door externe factoren, beste vriend. Dat is wat de mensen vormt. De ouders (hun kennis, geld, invloed), de scholen (invalshoek, kwaliteit onderwijs, soort school), je leefomgeving (welke plaats je woont, de kansen die er daar zijn), media, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Je wordt niet geboren als een terrorist.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat vrees ik ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Niemand, die mensen gaan dood.![]()
Dat geldt helaas voor beide partijen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jezus, haatmens. Hij heeft toch gelijk.
Als je een volk zo behandelt, dan voedt je ze met haat. Gevolgen zijn duidelijk.Dit dus. En als er één plek op de wereld is waar een zeer groot deel, zo niet de ruime meerderheid, die 'alle mensenlevens hebben dezelfde waarde' norm niet deelt, dan is het daar wel. Aan weerszijden hele generaties die opgroeien en het met de paplepel ingegoten krijgen dat de andere kant slechter dan de meest lage beesten is. Zelfs bij mensen die verder gewoon goed en vriendelijk zijn en waar je prima mee overweg kan, maar toch in hun opvatting over het volk wat tig kilometer verder leeft vervallen in de meest intense minachting. En dat met een vanzelfsprekendheid die bij ons gelijk zou staan aan 'water is nat'. Over en weer, aan beide zijden, generaties lang.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over wat je op dit punt aan waarden hebt. Je gebruikt Nederlands, bent moderator op fok en gelooft dat alle mensenlevens dezelfde waarde hebben. Ik ken die achtergrond. En heb lang de fout gemaakt te geloven dat mijn normen universeel waren. Zoals de meeste mensen met onze normen.
En dat vormt de achtergrond van die vicieuze cirkel van geweld en steeds dieper wortelende haat. Dan kunnen wij vervolgens wel aankomen met ons (in mijn/onze ogen) moreel superieure gelijk over universele menselijke waarde, maar dat landt daar slechter dan een vliegtuig zonder vleugels en piloot.
En begrijp me niet verkeerd; imo is het nog steeds onze plicht om vanuit onze waarden aan te sturen op, ons te blijven inzetten voor, een zo vredig mogelijke oplossing, in welke vorm dan ook. Desnoods met geopolitieke pressiemiddelen. Maar geen enkele druk of push voor vrede van buitenaf gaat die geïnternaliseerde haat en minachting oplossen. Dat zullen ze uiteindelijk alleen zelf kunnen, door tig generaties aan oprechte vrede en afbreuk van die minachting. Helaas zie je toch weer keer op keer op keer dat het kruitvat om de zoveel tijd ontploft en de vijandigheid zich dieper nestelt tussen en onder beide kanten.
Realistisch gezien zie ik dit dan ook niet goed komen, iig niet tijdens mijn leven. Het beste geval lijkt me dat het kruid even verschoten is, en zich weer even op moet bouwen (helaas door externe leveranciers die ofwel geld willen verdienen ofwel zelf ook enige baat denken te hebben bij het decimeren van het andere kamp) voordat het weer los gaat. Het slechtste geval; vernietiging van een van de twee. En zelfs dat lost die geïnternaliseerde haat niet op, maar verplaatst het louter naar buiten Israëls landgrenzen."Pools are perfect for holding water"![]()
Die keuze wordt flink beïnvloed door externe factoren, waaronder hoe Israel de Palestijnen behandeld ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand zegt dat mensen worden geboren als terrorist. Er wordt het argument gemaakt dat terrorisme een keuze is. De mensen die dat doen kiezen daar zelf voor, het bestaan van zulke groeperingen op externe factoren schuiven is bespottelijk."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Hardere acties. Daar heb ik het over.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kom op joh. Serieus? Europese steden zouden hun burgers niet willen redden omdat ze bang zijn voor rellen?
Waar baseer je dit op?
Het is een tijd dat je snoeihard moet ingrijpen tegen alles wat door de straten loopt Israelische vlaggen te verbranden, toeterend met de palestijnse vlag 'joden aan het gas, verkracht hun vrouwen' te schreeuwen en pali marsen wil uitvoeren.
Laten zien dat we die taal en dat gedrag niet tolereren hier. Wil je het wel doen? Dan ga je maar lekker in een woestijnstaat dat uitvoeren, maar. niet. hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Inderdaad. Onder de juiste omstandigheden kunnen heel veel mensen extremist, radicaal, zwaargelovig, oorlogsmisdadiger of complotdenker worden. De "vrije wil" is heel wat beperkter dan menig politicus, gelovige, vrijdenker of kapitalistisch gedachtengoed je wil doen laten geloven.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je hele leven wordt beinvloed door externe factoren, beste vriend. Dat is wat de mensen vormt. De ouders (hun kennis, geld, invloed), de scholen (invalshoek, kwaliteit onderwijs, soort school), je leefomgeving (welke plaats je woont, de kansen die er daar zijn), media, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Je wordt niet geboren als een terrorist.
Niet de mensen hier op Fok! uiteraard: die zwemmen in de zelfkennis
Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071![]()
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.quote:
Dus die burgers gaan ook. Dat kan niet anders. In Gaza bedoel ik.![]()
De mindere omstandigheden in de Gazastrook komen geheel op het conto van Hamas. Zij maken daar de dienst uit, al sinds 2006. Er woont daar geen enkele Israëliër meer. En alle vele miljoenen aan financiële hulp verdwijnen in de zakken van de leiders van Hamas of worden gebruikt voor terrorisme.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Israëliërs leven in betere omstandigheden en slechte leefomstandigheden zijn een enorme voedingsbodem voor extremisme.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ow je had de post waar je op reageerde niet gelezen. Helder, never mindquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hardere acties. Daar heb ik het over.
Het is een tijd dat je snoeihard moet ingrijpen tegen alles wat door de straten loopt Israelische vlaggen te verbranden, toeterend met de palestijnse vlag 'joden aan het gas, verkracht hun vrouwen' te schreeuwen en pali marsen wil uitvoeren.
Laten zien dat we die taal en dat gedrag niet tolereren hier. Wil je het wel doen? Dan ga je maar lekker in een woestijnstaat dat uitvoeren, maar. niet. hier.![]()
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen op welke manier je het idee hebt dat de overheid van Israël onderdrukkend is? Want met alleen zulke inhoudsloze aantijgingen blijft het natuurlijk allemaal erg vaag.Makkelijk eerste![]()
Hamas zit verworven in de hele gemeenschap daar. Ook de rechtspraak etc is allemaal Hamas. Als je wordt beschuldigd voor samenwerken met Israël, tja....quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.
![]()
Er zijn meer dan twee vluchten nodig om Nederlanders uit Israël en de Palestijnse gebieden te halen, zegt demissionair minister Hanke Bruins Slot van Buitenlandse Zaken. Het aantal aanmeldingen om gerepatrieerd te worden is toegenomen, zegt ze.
,,Dat betekent dat we nieuwe vluchten aan het organiseren zijn en dat zullen we doen zolang dat mogelijk is", aldus Bruins Slot. ,,We zijn bezig een volgende vlucht aan het organiseren. Daar komt op korte termijn duidelijkheid over."
Woensdag hadden zich ongeveer vijfhonderd gestrande reizigers gemeld die terug naar Nederland wilden. Die zouden met twee vluchten opgehaald kunnen worden. "Het loopt nu op. (...) Het zit er nu iets boven", zegt de minister.
Bijna tweehonderd Nederlanders werden woensdag met een vlucht van Defensie uit Tel Aviv opgehaald. Vanuit Keulen vertrekt donderdag opnieuw een vliegtuig van Defensie om Nederlanders in Israël op te halen. Die zal in de avond landen op Schiphol.
Aanvankelijk zou de KLM deze tweede vlucht uitvoeren. De maatschappij zag hier vanaf om veiligheidsredenen.
AD liveblog![]()
Noord-Korea is ook de schuld van de Noord-Koreanen. Eigen schuld, hadden ze maar niet vanaf kinds af aan gehersenspoeld moeten worden en alles moeten aangeven bij Zuid-Korea.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Hamas zit verworven in de hele gemeenschap daar. Ook de rechtspraak etc is allemaal Hamas. Als je wordt beschuldigd voor samenwerken met Israël, tja....
[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 12-10-2023 10:59:59 ]![]()
Elk weldenkend mens weet dit inderdaad.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt."Pools are perfect for holding water"![]()
Ik schreef het (in andere woorden) eerder al: zie hier al hoe opgefokt en onredelijk mensen raken en dat over een conflict waar ze (grotendeels) los van staan. Laat staan als je midden in dat conflict staat en al meerdere (grote) trauma's hebt opgelopen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad. Onder de juiste omstandigheden kunnen heel veel mensen extremist, radicaal, zwaargelovig, oorlogsmisdadiger of complotdenker worden. De "vrije wil" is heel wat beperkter dan menig politicus, gelovige, vrijdenker of kapitalistisch gedachtengoed je wil doen laten geloven.
Niet de mensen hier op Fok! uiteraard: die zwemmen in de zelfkennis
Ik ben overigens van mening dat óók cultuur en religie (helaas) een grote rol spelen.Tails tell tales![]()
Ik zit sterk te denken aan een afkoelslotje. Emoties zijn logisch maar je hebt altijd zelf in hand hoe je reageert. Denk even na voordat je post, post respectvol en zonder scheldwoorden. Daarnaast ontopic blijven. Een discussie over moslims in Nederland voegt niks toe en heeft niks met de situatie in Israël en Gaza te maken.![]()
dit zou geen reden moeten zijn om honderden of zelfs miljoenen kinderen te laten uithongeren en sterven. je herkent een kind sowieso wel. dus om die nu niet te helpen omdat er een hamas daar rondzwerft is onacceptabel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.
Ik snap je punt, maar naar mijn mening is het wel Hamas die al die levens bewust op het spel zet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:03 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
dit zou geen reden moeten zijn om honderden of zelfs miljoenen kinderen te laten uithongeren en sterven. je herkent een kind sowieso wel. dus om die nu niet te helpen omdat er een hamas daar rondzwerft is onacceptabel.![]()
Dit wordt een beetje een kip/ei-verhaal, maar Israël die geen enkele blaam treft? Absoluut niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De mindere omstandigheden in de Gazastrook komen geheel op het conto van Hamas. Zij maken daar de dienst uit, al sinds 2006. Er woont daar geen enkele Israëliër meer. En alle vele miljoenen aan financiële hulp verdwijnen in de zakken van de leiders van Hamas of worden gebruikt voor terrorisme.Tails tell tales![]()
Israël is geen apartheidsstaat, er wonen daar Joden, moslims, Druze en andere minderheden en elke staatsburger heeft dezelfde rechten. Dit zijn allemaal mensen die vertegenwoordigd zijn in de politiek, kunnen werken voor de overheid en dienen in het leger.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt.
En één orthodoxe-Jood (over wie hebben we het hier eigenlijk?) in de overheid kan zoveel zeggen, maar die maakt de regels niet zijn zijn eentje.
Ten slotte kun je het onbegrijpelijk vinden dat ik om onderbouwing vroeg, maar het lijkt er vooral op dat jouw eigen wereldbeeld over Israël gefundeerd is op enkele anekdotes en wat artikelen uit de media. En in dit laatste geval ligt het er natuurlijk maar met aan welke media je leest of volgt. Dat zal ook de verklaring zijn waarom je tot onjuiste conclusies komt dat Israël bijv. een apartheidsregime zou hebben.Israël heeft de Iron Dome en gebruikt hun burgers niet als menselijk schild, dat scheelt enorm veel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:59 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Israël bleef jarenlang grotendeels buitenschot. Letterlijk'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Forum Opties Forumhop: Hop naar: