Nee, jij idd niet.quote:
Jawel, dat is allemaal wel belangrijk, of er baby's zijn vermoord is belangrijk omdat je dan sowieso weet dat ze onschuldig zijn. Wie er precies vermoord is is ook belangrijk, als het settlers of militairen zijn kan je het argument maken dat dat geen onschuldige burgers zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
En natuurlijk maken die extra feiten ook gene ene reet uit. Alosf het dan erger is dat deze persoon vermoord is.
Oh wacht, misschien heeft ze zichzelf wel in de fik gestoken. Zou natuurlijk ook kunnen. Misschien dat de autopsie dat uitwijst?
Serieus, kan iedereen even ophouden met telkens over en weer zeveren over wat er wel of niet met de dode gebeurd is. Vooral dat gezeik over het aantal dode baby's en of ze wel of niet onthoofd zijn. Boeit niet.
Een vatstaand feit is, en ik kan me niet voorstellen dat iemand het er mee oneens is, is dat er een terroristsche slachting heeft plaatsgevonden, uitgevoerd door een extremistische islamitische groepering waarbij veel burgers van verschillende nationaliteiten vermoord zijn.
Maar ga gerust verder met muggeziften, als je dat leuk vind.
Wanneer ga jij eens leren dat acties gevolgen heeft. Je doet nu alsof Hamas uit het niets is ontstaan. Wanneer ga jij eens kritisch kijken naar de rol van Israel hier en de rol van kolonisten? Je schuift dat hele tijd aan de kant om dat Hamas nu een aanval heeft uitgevoerd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik confronteer je gewoon met je eigen woorden:
[..]
Jij zegt dus LETTERLIJK dat het de Israëlische politie of het Israëlische leger nieuwe terroristen creëert. Dat zijn geen keuzes van die mensen, nee, dat doet het Israëlische leger. Denk zelf eens na alvorens je dat bizarre uitspraken doet. En dan ook nog boos worden als iemand je daar nadien mee confronteert.
Jezus, haatmens. Hij heeft toch gelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik confronteer je gewoon met je eigen woorden:
[..]
Jij zegt dus LETTERLIJK dat het de Israëlische politie of het Israëlische leger nieuwe terroristen creëert. Dat zijn geen keuzes van die mensen, nee, dat doet het Israëlische leger. Denk zelf eens na alvorens je dat bizarre uitspraken doet. En dan ook nog boos worden als iemand je daar nadien mee confronteert.
Syrië zullen ze weer opnieuw moeten proberen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:15 schreef Buikbrein het volgende:
Het lijkt me goed denkbaar dat er een moment komt, dat een Internationale vredesmacht gaat ingrijpen. Misschien is het hier te vroeg voor, maar wat ik me kan indenken:
Ze gaan de Gaza gewoon leegtrekken, alle mensen via een soort DMZ-brug door Israelisch gebied, naar de West Bank. Het is gewoon niet meer houdbaar, het gebied is effectief onklaar gemaakt door Israel als ze ermee klaar zijn.
Als dit een spel "Go" was, dan staan ze al 75 jaar "Atari".. dat gebied kan niet meer "leven" en is dood: Dat moge toch wel duidelijk zijn inmiddels?
Daarop vooruitlopend, zodra de Gaza strook is geleegd.. dan heeft Israel geen vijand meer achter zich waar ze schichtig naar hoeft om te kijken, geen bommen en granaten meer uit die hoek.
In dat geval hoeft Israel nog maar 1 kant op te "kijken" en dat is naar rechts / oosterlijk gebied.. wie durft er te speculeren: Who's next? Want Groot Israel is nog lang niet af
May I remind: Er is niets heiligs aan dat stuk land zelf, de positie is keihard strategisch.. 4 land-verbindingen naar verschillende Continenten, 4 Zee verbindingen. Goeiendag!! wie wilt dat nu niet.
Heilig amehoela: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greater_israel.jpg
Dat doet de VS alleen maar vanwege hun geopolitieke belangen tov Iranquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat iedereen beseft dat er ook Europeanen ontvoerd zijn door Hamas.
Fransen, Italianen, Duitsers.
Niet alleen vermoord, maar velen nog ergens in Gaza vastgehouden.
Ik krijg een beetje het gevoel dat de VS veel meer voor haar burgers opkomt dan wij hier in Europa doen.
Wat heeft de VS dan tot nu toe voor haar ontvoerde burgers gedaan wat "wij" nog niet gedaan hebben?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef capricia het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat de VS veel meer voor haar burgers opkomt dan wij hier in Europa doen.
Als er grote persoonlijkheden opstaan dan worden die vroeg of laat wel omgelegd door een extremist uit eigen kring.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit zijn volgens mij de enige uitkomsten, waarbij het eerste vanzelfsprekend volstrekt ongewenst is en het tweede alleen kan als er echt grote persoonlijkheden opstaan cq kunnen ontwikkelen onder Palestijnen en Israëli.
Blijft wel bizar (on)handig om een internationaal festival aan de grens van Gaza overhoop te (laten) knallen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef capricia het volgende:
Fransen, Italianen, Duitsers, Britten, etc.
Dat doen ze ook zeker op dit gebied.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef capricia het volgende:
Ongetwijfeld, binnen enkele jaren zijn we allemaal weer hier op FOK, om waarschijnlijk de Syriers te beschuldigen van "iets", dat een aanval rechtvaardigt.. terwijl Israel uitbreidt, en uitbreidt, en uitbreidt.. simpelweg "leefruimte", dat op z'n Duits een nogal andere lading krijgt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Syrië zullen ze weer opnieuw moeten proberen.
Die hebben inmiddels special forces in Israël. En werken nu samen met de IDF.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft de VS dan tot nu toe voor haar ontvoerde burgers gedaan wat "wij" nog niet gedaan hebben?
Ik ben zelf nog niet in Israël of Palestina geweest (ik heb een vliegticket voor naar Tel Aviv in decemberquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:52 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jup.
Het vervelende is dat de Israëlische autoriteiten echt onredelijk kan zijn, en dat de progressieven dit ook beamen. Het zijn alleen de conservatieven die echt hyperracistisch zijn en het toejuichen als de politie of de IDF een klein Palestijns jongetje buitenproportioneel mishandelt voor het gooien van een steen naar de muur toe.
Men daar weet dondersgoed dat je hiermee alleen een nieuwe generatie haatbaarden kweekt en de vicieuze cirkel van haat daarmee door laat gaan. Ze willen gewoon in rust leven, vrede, geen gezeik. Niemand wilt oorlog.
Hebben ze weer een reden om Iran aan te vallen met smoesjes.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat doet de VS alleen maar vanwege hun geopolitieke belangen tov Iran
Israëliërs zijn kutvolk. Aldus onze Joodse aangetrouwde bruid.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog niet in Israël of Palestina geweest (ik heb een vliegticket voor naar Tel Aviv in december), maar moet zeggen dat op reizen Israelis vaak tot het minder leuke volk behoort. Één van de meest bizarre dingen was tijdens een karaokeavond in het hostel waar het groepje Israelis besloot lekker nationalistisch (onironisch) hun volkslied ging zingen. Krijg altijd wel het idee dat het nationalistische gevoel bij een relatief groot deel van de bevolking zit daar.
Misschien kan je het omdraaien?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben inmiddels special forces in Israël. En werken nu samen met de IDF.
Leveren munitie. Blinken gaat daar nu heen, om de situatie te bespreken.
Europa... Stilte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |