Dus omdat er geen internationale verontwaardiging was over het bombarderen van kinderen in Mosul en nu wel is de wereld antisemtisch? En jij vindt dat we dus nu ook maar niet verontwaardigd moeten doen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Zoals ik een paar dagen terug al schreef: in Mosul is maandenlang strijd geleverd om IS weg te krijgen. IS gebruikte burgers als menselijk schild maar evengoed werden gebouwen gebombardeerd van waaruit door sluipschutters werd geschoten. Was daar internationale verontwaardiging over? Kan het me niet herinneren. Op het eind was IS weg maar was ook Mosul grotendeels weg. Ook niks over gehoord.
Wat is er anders nu met Hamas en Gaza? Zijn Palestijnen een 'troetelvolk'? Neuh. Maar zij zijn wel een mooie aanleiding om anti-joods / antisemitisch te zijn.
Omdat er ergens anders iets treurigs (waarin je gelijk hebt dat er te weinig aandacht voor is) gebeurt betekent het toch niet dat er hier geen verontwaardiging over mag zijn. Jammer vind ik dan dat je dan antisemitisme erbij haalt. Volgens mij staat dat hier gewoon volledig los van. Ik zie eerder reacties over het handelen van Israel met de Palestijnen en erkenning van Palestina als land zelf.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Zoals ik een paar dagen terug al schreef: in Mosul is maandenlang strijd geleverd om IS weg te krijgen. IS gebruikte burgers als menselijk schild maar evengoed werden gebouwen gebombardeerd van waaruit door sluipschutters werd geschoten. Was daar internationale verontwaardiging over? Kan het me niet herinneren. Op het eind was IS weg maar was ook Mosul grotendeels weg. Ook niks over gehoord.
Wat is er anders nu met Hamas en Gaza? Zijn Palestijnen een 'troetelvolk'? Neuh. Maar zij zijn wel een mooie aanleiding om anti-joods / antisemitisch te zijn.
Dit staat verder los van dat ik vind dat Netanyahu en Israël op de West-Bank vervelend bezig zijn. Die ultrarechtse nationalisten zijn niet prettig. Maar dat Israël nu een aanval voorbereidt op Gaza en bombardementen uitvoert..ook niet prettig maar wel te rechtvaardigen.
De afstanden tussen alles zijn vergelijkbaar met Nederland, je overschat hoe ver de impact van hen vandaan liggen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tegelijkertijd vraag ik me af, of die progressieven van je in tel aviv en haifa wel zo progressief zouden zijn, als ze zo dicht bij het vuur zouden zitten, als idd de mensen in jerusalem.
Progressief en vredelievend zijn is beduidend makkelijker als jij geen last hebt van de schermutselingen.
Uiteindelijk heeft iedereen last van die schermutselingen, temeer juist de progressieven twee jaar het leger in mogen en een deel van die krankjorum religieuzen gedurende die tijd mogen bidden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tegelijkertijd vraag ik me af, of die progressieven van je in tel aviv en haifa wel zo progressief zouden zijn, als ze zo dicht bij het vuur zouden zitten, als idd de mensen in jerusalem.
Progressief en vredelievend zijn is beduidend makkelijker als jij geen last hebt van de schermutselingen.
Waarom is de status quo geen oplossing?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er zijn 2 oplossingen voor de lange termijn:
1. Etnische zuiveringen.
2. Een twee Staten oplossing waarbij beiden economisch levensvatbaar zijn. De geografie helpt hier niet bij.
De negatieve geweldsspiraal gaat door, de demografische ontwikkelingen zijn verder in het nadeel van Israel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom is de status quo geen oplossing?
Ik woon in de beste wijk van mijn stad, waar alle wethouders en soortgelijk tuig wonen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De afstanden tussen alles zijn vergelijkbaar met Nederland, je overschat hoe ver de impact van hen vandaan liggen.
Er is aandacht voor datgene waar de media aandacht aan wil geven. Joden krijgen nu eenmaal meer aandacht. Ze krijgen ook een speciaal plekje elke keer. Waar de moslims dat niet krijgen, je ziet de haat naar moslims afdruipen van de meeste posts hier.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat er ergens anders iets treurigs (waarin je gelijk hebt dat er te weinig aandacht voor is) gebeurt betekent het toch niet dat er hier geen verontwaardiging over mag zijn. Jammer vind ik dan dat je dan antisemitisme erbij haalt. Volgens mij staat dat hier gewoon volledig los van. Ik zie eerder reacties over het handelen van Israel met de Palestijnen en erkenning van Palestina als land zelf.
Dat zie je nu.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Deze groepen in een status quo werkt al tientallen jaren niet, waarom zou dit ineens gaan werken na al dit verschrikkelijke geweld?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het was al niet veel, helaas, maar "IEDEREEN DIE HET NIET MET MEE EENS IS HAAT MOSLIMS" is ook geen vooruitgang.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:05 schreef Rupibma het volgende:
Waar de moslims dat niet krijgen, je ziet de haat naar moslims afdruipen van de meeste posts hier.
Ik vind het echt pertinent onjuist dat je zegt dat de haat naar moslims van de meeste posts hier afdruipt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:05 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Er is aandacht voor datgene waar de media aandacht aan wil geven. Joden krijgen nu eenmaal meer aandacht. Ze krijgen ook een speciaal plekje elke keer. Waar de moslims dat niet krijgen, je ziet de haat naar moslims afdruipen van de meeste posts hier.
Ik weet genoeg over wat je op dit punt aan waarden hebt. Je gebruikt Nederlands, bent moderator op fok en gelooft dat alle mensenlevens dezelfde waarde hebben. Ik ken die achtergrond. En heb lang de fout gemaakt te geloven dat mijn normen universeel waren. Zoals de meeste mensen met onze normen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb het over de users hier op FOK!, en je weet 0,0 over mijn kennis. Het is na een aantal dagen wel echt wel duidelijk geworden dat hier dat de ene mensenleven meer waard is dan de ander, omdat hun achtergrond hen niet aanstaat. Zo simpel (en triest) is het.
Woon jij in IL? Zo ja, waar als ik vragen mag?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik woon in de beste wijk van mijn stad, waar alle wethouders en soortgelijk tuig wonen.
En mijn stad heeft ook vreselijke wijken.
Maar als je het mij vraagt, is er ogenschijnlijk in de hele stad geen vuiltje aan de lucht.
Hoe is dit anders? In tel aviv zien ze dingen op het nieuws? Ik zie ook dingen op het nieuws.
Je hebt het over perceptie op je wereldbeeld. Dan maken het aantal KMs niet uit.
Het is inderdaad duidelijk dat de Palestijnen die rol vertolken. Binnen Islamtische kringen en sommige Westerse kringen zijn zij een hele handige troefkaart om altijd maar gal te kunnen blijven spuwen over Israël. De enige Joodse staat ter wereld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit staat verder los van dat ik vind dat Netanyahu en Israël op de West-Bank vervelend bezig zijn. Die ultrarechtse nationalisten zijn niet prettig. Maar dat Israël nu een aanval voorbereidt op Gaza en bombardementen uitvoert..ook niet prettig maar wel te rechtvaardigen.
Wantoestanden nuanceren is en blijft natuurlijk gemakkelijker als het je persoonlijk niet raakt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:09 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Woon jij in IL? Zo ja, waar als ik vragen mag?
Oeioeioei China heeft een mening over de onderdrukking van moslimsquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
China maakt zich grote zorgen over de 'ernstige verslechtering van de veiligheids- en humanitaire situatie in de Palestijnse gebieden'. Dat heeft de Chinese Midden-Oostengezant Zhai Jun gezegd tegen de Palestijnse onderminister van Buitenlandse Zaken, Amal Jadou. Volgens het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken spraken de twee elkaar woensdag per telefoon.
Volgens Zhai Jun moeten een staakt-het-vuren en het beschermen van de burgerbevolking nu de topprioriteiten zijn. ,,De internationale gemeenschap moet zich inspannen om de situatie te kalmeren en humanitaire hulp te bieden aan het Palestijnse volk", zei hij tegen Jadou.
China riep maandag ook al op tot een staakt-het-vuren en herhaalde bij die gelegenheid zijn steun voor een onafhankelijke Palestijnse staat. Het land erkent Palestina al sinds 1988 als staat, maar zegt ook goede diplomatieke betrekkingen te hebben met Israël.
AD liveblog
Hamas daarentegen is voorstander van etnische zuiveringen (i.e. de vernietiging van alle Joden en de Joodse staat), met als logisch gevolg geen voorstander van een twee staten oplossing.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Israel wil beiden niet.
Sterker nog, de huidige situatie is voor hen bijna ideaal. Dat zullen ze ten alle tijden stand willen houden.
Ik nuanceer niets. Er worden vragen gesteld, ik geef mijn antwoorden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wantoestanden nuanceren is en blijft natuurlijk gemakkelijker als het je persoonlijk niet raakt.
Klopt. Daarom zeg ik dat niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was al niet veel, helaas, maar "IEDEREEN DIE HET NIET MET MEE EENS IS HAAT MOSLIMS" is ook geen vooruitgang.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het echt pertinent onjuist dat je zegt dat de haat naar moslims van de meeste posts hier afdruipt.
Er is al genoeg lelijkheid hier zonder jouw valse voorstelling van zaken.
Concerntrolling op staatsniveau.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oeioeioei China heeft een mening over de onderdrukking van moslims
Vreemd dat China haar eigen beleid mbt de oeigoeren niet als oplossing aanbiedt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
China maakt zich grote zorgen over de 'ernstige verslechtering van de veiligheids- en humanitaire situatie in de Palestijnse gebieden'. Dat heeft de Chinese Midden-Oostengezant Zhai Jun gezegd tegen de Palestijnse onderminister van Buitenlandse Zaken, Amal Jadou. Volgens het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken spraken de twee elkaar woensdag per telefoon.
Volgens Zhai Jun moeten een staakt-het-vuren en het beschermen van de burgerbevolking nu de topprioriteiten zijn. ,,De internationale gemeenschap moet zich inspannen om de situatie te kalmeren en humanitaire hulp te bieden aan het Palestijnse volk", zei hij tegen Jadou.
China riep maandag ook al op tot een staakt-het-vuren en herhaalde bij die gelegenheid zijn steun voor een onafhankelijke Palestijnse staat. Het land erkent Palestina al sinds 1988 als staat, maar zegt ook goede diplomatieke betrekkingen te hebben met Israël.
AD liveblog
Deze mensen snappen dat China er zeeeeeeer bezorgd over is.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oeioeioeigoeren China heeft een mening over de onderdrukking van moslims
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |