Kom op joh. Serieus? Europese steden zouden hun burgers niet willen redden omdat ze bang zijn voor rellen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bang voor opstanden en rellen van moslims in de steden hier.
Lafjes een vliegtuigje sturen en een vlaggetje ophangen. Dat dan weer wel.
Gezellige theekrans dat zeg..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit soort bloeddorstige groepen hebben ook iets met elkaar gemeen.
40 000 hectarequote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:27 schreef capricia het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je minstens 150 gijzelaars vast houdt op die paar vierkante kilometer Gaza, zonder dat een gedeelte van de bevolking dit gewoon weet.
Het is toch niet zo heel gek dat het allebei invloed heeft?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Jij zegt dus LETTERLIJK dat het de Israëlische politie of het Israëlische leger nieuwe terroristen creëert. Dat zijn geen keuzes van die mensen, nee, dat doet het Israëlische leger. Denk zelf eens na alvorens je dat bizarre uitspraken doet. En dan ook nog boos worden als iemand je daar nadien mee confronteert.
Niemand zegt dat mensen worden geboren als terrorist. Er wordt het argument gemaakt dat terrorisme een keuze is. De mensen die dat doen kiezen daar zelf voor, het bestaan van zulke groeperingen op externe factoren schuiven is bespottelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hele leven wordt beinvloed door externe factoren, beste vriend. Dat is wat de mensen vormt. De ouders (hun kennis, geld, invloed), de scholen (invalshoek, kwaliteit onderwijs, soort school), je leefomgeving (welke plaats je woont, de kansen die er daar zijn), media, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Je wordt niet geboren als een terrorist.
Dat vrees ik ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Niemand, die mensen gaan dood.
Dat geldt helaas voor beide partijen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jezus, haatmens. Hij heeft toch gelijk.
Als je een volk zo behandelt, dan voedt je ze met haat. Gevolgen zijn duidelijk.
Dit dus. En als er één plek op de wereld is waar een zeer groot deel, zo niet de ruime meerderheid, die 'alle mensenlevens hebben dezelfde waarde' norm niet deelt, dan is het daar wel. Aan weerszijden hele generaties die opgroeien en het met de paplepel ingegoten krijgen dat de andere kant slechter dan de meest lage beesten is. Zelfs bij mensen die verder gewoon goed en vriendelijk zijn en waar je prima mee overweg kan, maar toch in hun opvatting over het volk wat tig kilometer verder leeft vervallen in de meest intense minachting. En dat met een vanzelfsprekendheid die bij ons gelijk zou staan aan 'water is nat'. Over en weer, aan beide zijden, generaties lang.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over wat je op dit punt aan waarden hebt. Je gebruikt Nederlands, bent moderator op fok en gelooft dat alle mensenlevens dezelfde waarde hebben. Ik ken die achtergrond. En heb lang de fout gemaakt te geloven dat mijn normen universeel waren. Zoals de meeste mensen met onze normen.
Die keuze wordt flink beïnvloed door externe factoren, waaronder hoe Israel de Palestijnen behandeld ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand zegt dat mensen worden geboren als terrorist. Er wordt het argument gemaakt dat terrorisme een keuze is. De mensen die dat doen kiezen daar zelf voor, het bestaan van zulke groeperingen op externe factoren schuiven is bespottelijk.
Hardere acties. Daar heb ik het over.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kom op joh. Serieus? Europese steden zouden hun burgers niet willen redden omdat ze bang zijn voor rellen?
Waar baseer je dit op?
Inderdaad. Onder de juiste omstandigheden kunnen heel veel mensen extremist, radicaal, zwaargelovig, oorlogsmisdadiger of complotdenker worden. De "vrije wil" is heel wat beperkter dan menig politicus, gelovige, vrijdenker of kapitalistisch gedachtengoed je wil doen laten geloven.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je hele leven wordt beinvloed door externe factoren, beste vriend. Dat is wat de mensen vormt. De ouders (hun kennis, geld, invloed), de scholen (invalshoek, kwaliteit onderwijs, soort school), je leefomgeving (welke plaats je woont, de kansen die er daar zijn), media, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Je wordt niet geboren als een terrorist.
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.quote:
De mindere omstandigheden in de Gazastrook komen geheel op het conto van Hamas. Zij maken daar de dienst uit, al sinds 2006. Er woont daar geen enkele Israëliër meer. En alle vele miljoenen aan financiële hulp verdwijnen in de zakken van de leiders van Hamas of worden gebruikt voor terrorisme.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Israëliërs leven in betere omstandigheden en slechte leefomstandigheden zijn een enorme voedingsbodem voor extremisme.
Ow je had de post waar je op reageerde niet gelezen. Helder, never mindquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hardere acties. Daar heb ik het over.
Het is een tijd dat je snoeihard moet ingrijpen tegen alles wat door de straten loopt Israelische vlaggen te verbranden, toeterend met de palestijnse vlag 'joden aan het gas, verkracht hun vrouwen' te schreeuwen en pali marsen wil uitvoeren.
Laten zien dat we die taal en dat gedrag niet tolereren hier. Wil je het wel doen? Dan ga je maar lekker in een woestijnstaat dat uitvoeren, maar. niet. hier.
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen op welke manier je het idee hebt dat de overheid van Israël onderdrukkend is? Want met alleen zulke inhoudsloze aantijgingen blijft het natuurlijk allemaal erg vaag.
Hamas zit verworven in de hele gemeenschap daar. Ook de rechtspraak etc is allemaal Hamas. Als je wordt beschuldigd voor samenwerken met Israël, tja....quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.
Dus die burgers gaan ook. Dat kan niet anders. In Gaza bedoel ik.
Noord-Korea is ook de schuld van de Noord-Koreanen. Eigen schuld, hadden ze maar niet vanaf kinds af aan gehersenspoeld moeten worden en alles moeten aangeven bij Zuid-Korea.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Hamas zit verworven in de hele gemeenschap daar. Ook de rechtspraak etc is allemaal Hamas. Als je wordt beschuldigd voor samenwerken met Israël, tja....
Elk weldenkend mens weet dit inderdaad.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt.
Ik schreef het (in andere woorden) eerder al: zie hier al hoe opgefokt en onredelijk mensen raken en dat over een conflict waar ze (grotendeels) los van staan. Laat staan als je midden in dat conflict staat en al meerdere (grote) trauma's hebt opgelopen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad. Onder de juiste omstandigheden kunnen heel veel mensen extremist, radicaal, zwaargelovig, oorlogsmisdadiger of complotdenker worden. De "vrije wil" is heel wat beperkter dan menig politicus, gelovige, vrijdenker of kapitalistisch gedachtengoed je wil doen laten geloven.
Niet de mensen hier op Fok! uiteraard: die zwemmen in de zelfkennis
dit zou geen reden moeten zijn om honderden of zelfs miljoenen kinderen te laten uithongeren en sterven. je herkent een kind sowieso wel. dus om die nu niet te helpen omdat er een hamas daar rondzwerft is onacceptabel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die Hamas heeft ook niet altijd uniformen aan of zo, die kan je onmogelijk vinden tussen de gewone burgers.
Dus die burgers gaan ook. Dat kan niet anders. In Gaza bedoel ik.
Ik snap je punt, maar naar mijn mening is het wel Hamas die al die levens bewust op het spel zet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:03 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
dit zou geen reden moeten zijn om honderden of zelfs miljoenen kinderen te laten uithongeren en sterven. je herkent een kind sowieso wel. dus om die nu niet te helpen omdat er een hamas daar rondzwerft is onacceptabel.
Dit wordt een beetje een kip/ei-verhaal, maar Israël die geen enkele blaam treft? Absoluut niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De mindere omstandigheden in de Gazastrook komen geheel op het conto van Hamas. Zij maken daar de dienst uit, al sinds 2006. Er woont daar geen enkele Israëliër meer. En alle vele miljoenen aan financiële hulp verdwijnen in de zakken van de leiders van Hamas of worden gebruikt voor terrorisme.
Israël is geen apartheidsstaat, er wonen daar Joden, moslims, Druze en andere minderheden en elke staatsburger heeft dezelfde rechten. Dit zijn allemaal mensen die vertegenwoordigd zijn in de politiek, kunnen werken voor de overheid en dienen in het leger.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht ben ik niet de beste bron om het te vragen omdat ik het niet van de eerste hand heb meegemaakt en het enkel met anekdotes moet doen van mensen die er zijn geweest of hebben gewoond. Wel zijn er zat artikelen te vinden van hoe Israël zich positioneert als apartheidsstaat. Bovendien is er op dit moment een extreemrechtse en orthodox-joodse overheid die niet enkel Arabieren onderdrukt, maar ook (bijvoorbeeld) homoseksuelen. Bovendien worden Palestijnen ook steeds meer uit Oost-Jeruzalem gedrukt waardoor ze hun huizen moeten verlaten. Je kan hier echt zat informatie van vinden, ik begrijp eigenlijk niet dat je het nog vraagt.
Israël heeft de Iron Dome en gebruikt hun burgers niet als menselijk schild, dat scheelt enorm veel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:59 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Israël bleef jarenlang grotendeels buitenschot. Letterlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |