Je zult wat meer afstand moeten nemen van de daden van Hamas daar.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Isral dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:21 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je goed weet hoe dit werkt.
Bv het burger schild. Mensen blijven niet fijn en vrijwillig zitten in zo'n gebouw. Er staan Hamas gasten met wapens die erop staan dat jij en je familie daar blijven.
Zelfde in het gewone leven, zover er een gewoon leven is. Wil je je winkeltje zodat je normaal kan leven? Hamas komt langs. Is je kind, vader of moeder ziek? Hamas is de enige die kan helpen, tegen een hoge prijs
Het is niet zo makkelijk als zeggen gooi Hamas er gewoon uit. Hamas heeft enorm veel macht en is verdomd agressief. Mensen zijn doodsbang voor Hamas en terrecht. Het gaat niet enkel om je eigen leven wat je in de waagschaal legt als je er tegenin gaat. Maar om iedereen om je heen.
Hamas maakt je baby af voor je neus als je niet doet wat ze zeggen.
Zelfs Palestijnen in het buitenland zijn voorzichtig met zich uitspreken tegen Hamas, omdat ze nog familie en vrienden daar hebben die zomaar de prijs moeten betalen als zij zich openbaar uitspreken.
Hamas heeft zich diep in de gemeenschap kunnen werken omdat ze de enige weg tot overleven boden. Eten, drinken, medische zorg, scholing (een kans op een leven), 'bescherming' (tussen haakjes, want vooral een want anders).
De Palestijnen in Gaza zijn idd gegijzeld. Ze zitten vast en Hamas gebruikt dat op gruwelijke wijze.
Zij zijn het grote probleem. Isral gaat daar niet goed mee om door collectief te straffen en te doen.
Isral is niet de grote schuldige, maar maakt wel dat Hamas enkel meer macht krijgt, mensen dat kwaad moeten kiezen om simpelweg te kunnen overleven.
Nou gap, doe eens een video van Shani Louk in een ziekenhuis bed in Gaza met d'r duimpje omhoog.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is wel bekend. Als je alleen westerse mediabronnen aanvaard en rest van de wereld uitsluit, dan lijkt het me vrij logisch dat je nooit zal beschikken over de juiste informatie.
Volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht, nee.Het is gewoon israelisch land, gecementeerd door de verdedigingsoorlogen. Zie ook kaartje in mijn voorgaande postquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is Palestijns grondgebied dat bezet wordt door Isralieten.
Je hoeft geen arts te zijn om op basis van de beelden te bepalen dat ze niet ongedeerd is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is wel bekend. Als je alleen westerse mediabronnen aanvaard en rest van de wereld uitsluit, dan lijkt het me vrij logisch dat je nooit zal beschikken over de juiste informatie.
Ja, het patroon waar alles wat niet in werkperd z'n straatje past allemaal niet waar is, em zijn er bronnen, dan zijn die natuurlijk allemaal vooringenomen, is echt al een tijdje heel erg duidelijk in deze topic.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dus jij hebt de juiste informatie?
Geef mij 1 bron dat de festivalgangers nooit bewust op zijn geschoten. Er juist zoveel filmpjes en verhalen dat het heel bewust was. Het is echt niet meer te ontkennen hoor, ook al wil je het in je hoofd niet toegeven dat Hamas ook verschrikkelijk dingen doet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Was maar een veronderstelling. Ik lees geen joop.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef eens een link naar Joop dan waar dit soort dingen staan.
Het lijkt er inderdaad op dat Isral geen enkele Hamas strijder meer in leven wil laten. Best een gewaagde strategie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Isral dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.
Dat is dus anders dan in bijvoorbeeld Iraq waar ze de Baathisten naar huis stuurden.
Het uitwissen van organisaties is itt mensen maar blijven zeggen wel degelijk mogelijk. Maar dat is bloediger dan waartoe de meeste mensen bereid zijn. Isral had die bereidheid niet tot afgelopen weekend. Dat zou vandaag fundamenteel anders kunnen liggen.
Gewoon de daden van terroristen goedpraten, jij bent wel af nu.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:53 schreef Gitw het volgende:
Je kan het ook zo stellen. Wellicht heeft Hamas ook niet de luxe om altijd rekening te houden met het oorlogsrecht. Aangezien ze tegen een staat vechten die tot de tanden bewapend is door het westen. Naast dat Isral heeft ook met meerdere VN resoluties hun reet afgeveegd. Dus dat ze zich aan het oorlogsrecht is nogal een rekbaar begrip is. En eigenlijk een zinloos argument.
Ik snap ook niet helemaal dat hij door de moderatie komt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het patroon waar alles wat niet in werkperd z'n straatje past allemaal niet waar is, em zijn er bronnen, dan zijn die natuurlijk allemaal vooringenomen, is echt al een tijdje heel erg duidelijk in deze topic.
Dat soort disinformatie fietsers zouden van mij weg mogen wezen, maar goed.
Maar wel een die ik van harte toejuich.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat Isral geen enkele Hamas strijder meer in leven wil laten. Best een gewaagde strategie.
Je gaat je doel voorbij als het je doel is om begrip te kweken. Die slachtpartij is nooit en te nimmer goed te praten, onder welke omstadigheden dan ook.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Het is de enige manier, daarna volgt Hezbollah.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat Isral geen enkele Hamas strijder meer in leven wil laten. Best een gewaagde strategie.
boem, knal, rook op het moment in gazaquote:
Klinkt ook helemaal niet logisch, per ongeluk 200+ mensen doodgeschoten, yeah rightquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef mij 1 bron dat de festivalgangers nooit bewust op zijn geschoten. Er juist zoveel filmpjes en verhalen dat het heel bewust was. Het is echt niet meer te ontkennen hoor, ook al wil je het in je hoofd niet toegeven dat Hamas ook verschrikkelijk dingen doet.
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Isralische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was toch ook een doelbewuste aanval op dat festival, kun je niet ontkennen, je zag filmpjes dat er echt bewust gejaagd werd op die festivalgangers. Hoezo kom jij erbij dat 260 doden zijn gevallen omdat gevechten ineens dicht bij het festival kwamen.
[..]
Dat verhaal dat Shani nog zou leven wordt erg in twijfel getrokken en komt van 1 bron en is een verhaal dat ze nu in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, dus zeker niet ongedeerd. En je kon zelf zien in de filmpjes dat ze haar wel hadden ze meegenomen in een truck en dat allerlei gasten stonden te juichen rond haar lichaam (los van of ze nog leeft nog niet op dat moment en nu).
Waarom is het zo moeilijk toegeven dat Hamas ook verschrikkelijke dingen heeft gedaan met burgers?
Nee, dan gaan we over naar het weer.quote:
“Bijkomende nevenschade” toen ze daar toevallig landdenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt ook helemaal niet logisch, per ongeluk 200+ mensen doodgeschoten, yeah right
Zelfs in dat bericht werd niet gemeld dat ze ongedeerd zou zijn. Sterker nog, ze zou in kritieke toestand verkeren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Kuragari het volgende:
[..]
Nou gap, doe eens een video van Shani Louk in een ziekenhuis bed in Gaza met d'r duimpje omhoog.
Een wanhopige moeder die in een video boodschap een bericht plaatst over haar dochter maakt iets nog geen feit. Sterker nog, het is niet eens een goede bron.
Hier, grijstinten namens mij.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zo gepolariseerd tegenwoordig. Er is alleen zwart of wit, geen enkele grijstint, en er wordt ook weinig moeite gedaan om elkaar echt te horen en te begrijpen.
Welja joh, die 260 doden zijn gevallen omdat Isral begon te schieten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Isralische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.
Door wie wordt het in twijfel getrokken? Verhaal van 40 onthoofde babies wordt maar al te snel aangenomen door iedereen. Dan is er plots geen ondervraging naar de waarachtigheid daarvan maar zodra er nieuwsberichten verschijnt over dat Shani Louk niet verkracht en vermoord is dan is het plots in twijfel trekken van.
Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.
Voor de rest heb ik al miljoen keer gezegd dat ik doelbewuste aanval op burgers streng veroordeel. Dat hoort niet bij Islamitische oorlogsrecht.
WAJJOWWWWquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Maar de heldhaftige krijgers van Hamas hebben haar wel in veiligheid gebracht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zelfs in dat bericht werd niet gemeld dat ze ongedeerd zou zijn. Sterker nog, ze zou in kritieke toestand verkeren.
Wat begrijp je niet aan Jodenhaat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zo gepolariseerd tegenwoordig. Er is alleen zwart of wit, geen enkele grijstint, en er wordt ook weinig moeite gedaan om elkaar echt te horen en te begrijpen.
De bezuinigingen op de GGZ wordt alleen meer en meer merkbaar bij dit soort conflicten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Hier, grijstinten namens mij.
Insert George Clooney-stemmetje: "Salina - who else?"
[ afbeelding ]
Dit topic bewijst maar weer eens (net als corona en Oekrane) dat - helaas - een redelijk deel van de mensen alleen maar in zwart-wit (kan of wil) denken. Jammer. Het doet wat af aan de nuance, het begrip, de intelligentie van de posts zoals die nu getoond wordt en vooral ook aan de volwassenheid waarmee dit soort complexe, veelomvattende zaken eigenlijk besproken zou moeten worden.
Het gebrek aan volwassen discussie is stuitend. De misinformatie, al dan niet bewust of uit domme onwetendheid, is stuitend en misselijkmakend. Je moet een kant kiezen! Voor of tegen ons! Je zegt iets over de erbarmelijke leefsituatie van de Palestijnse burger in Gaza dus je praat de terroristische daad van Hamas goed!
Er zijn geen baby's onthoofd dus zie je wel?
Wel weer een beetje klaar mee eigenlijk.
Maar het gaat me te veel aan het hart.
Dat je dit zelf gelooft en uit je toetsenbord krijgt nadat je beweerd hebt dat je op grond van feiten zo ontzettend goed zou kunnen redeneren. Werkelijk waar, ga je schoolgeld terugvragen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Isralische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.
...
Je snapt dat dit een bevestiging is van de reactie waarop je post?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat begrijp je niet aan Jodenhaat?
Niet alleen op FOK! de hele samenleving lijkt een beetje van slag.quote:
Waarom zou je moeten kiezen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:48 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Kies de meest beschaafde kant, waar het minst haat schuilt. Hoe moeilijk kan het zijn.
Zeker, maar dat is domweg de kern van het hele gedonder, nog maar een eeuw of 16 oud.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een bevestiging is van de reactie waarop je post?
niks moetquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten kiezen?
Zelfs een beetje utopisch maar begrijp wel dat ze er op dit moment zo over denken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde als die huizen op die kibboets. hamas moest wel al die burgers binnen afschieten, want IDF begon. Ofzo.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welja joh, die 260 doden zijn gevallen omdat Isral begon te schieten.
Oh dat die doden zijn gevallen is de schuld van Isralische troepen die later kwamen, niet van Hamas die de 260 mensen heeft afgeschoten. Hoe werkt deze logica?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Verhalen over die baby's werden hier gewoon meteen in twijfel getrokken hoor of vraagtekens bijgesteld toen dat gepost werd op fok. Misschien is het gebeurd, misschien niet.quote:Door wie wordt het in twijfel getrokken? Verhaal van 40 onthoofde babies wordt maar al te snel aangenomen door iedereen. Dan is er plots geen ondervraging naar de waarachtigheid daarvan maar zodra er nieuwsberichten verschijnt over dat Shani Louk niet verkracht en vermoord is dan is het plots in twijfel trekken van.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, fuck zeg wat ben jij blind voor de daden van Hamas.quote:Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.
Geef dan ook gewoon toe dat Hamas als beesten is los gegaan op bepaalde plekken en burgerslachtoffer heeft gemaakt.quote:Voor de rest heb ik al miljoen keer gezegd dat ik doelbewuste aanval op burgers streng veroordeel. Dat hoort niet bij Islamitische oorlogsrecht.
Dit is nog niet bevestigd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het gaat alleen over uit hoe men de nieuws lanceert. Westen sprak gelijk over doelbewuste aanval van Hamas op festivalgangers. Na wat tijd bleek dat het om een crossfire situatie ging tussen Hamas en Isralische veiligheidstroepen.
Ook dit is absoluut nog niet bevestigd. Verhaal gaat dat ze in kritieke toestand met een hoofdwond in een Indonesisch ziekenhuis in het noorden van de Gazastrook ligt. Maar kan nog niet bevestigd worden door de autoriteiten in zowel Gaza als Isral.quote:Ook dat Shani Louk die zogenaamd barbaars verkracht, vermoord en met truck meegenomen zou zijn door Hamas, is later bekend geworden via haar moeder dat zij nog gewoon leeft en ongedeerd is.
Toch had je daar net dan weer totaal geen moeite mee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het gaat alleen over uit hoe men de nieuws lanceert. Westen sprak gelijk over doelbewuste aanval van Hamas op festivalgangers. Na wat tijd bleek dat het om een crossfire situatie ging tussen Hamas en Isralische veiligheidstroepen.
Inhoudsloos dit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je dit zelf gelooft en uit je toetsenbord krijgt nadat je beweerd hebt dat je op grond van feiten zo ontzettend goed zou kunnen redeneren. Werkelijk waar, ga je schoolgeld terugvragen.
Je bent sowieso al primitief en weinig beschaafd als je meent dat je een kant moet kiezen. Zowel Joden als Arabieren zijn allebei achterlijke apen met een religie vol wraakzucht. Bij de Joden zit er door hun eeuwenlange verblijf in Europa een dun laagje beschavingsvernis overheen, dat er onder de hete zon van de Levant zo afgeschroeid is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:48 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Kies de meest beschaafde kant, waar het minst haat schuilt. Hoe moeilijk kan het zijn.
Dat is in weze precies het probleem aan die mensen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:48 schreef Slayage het volgende:
De kolonie moet bevoorraad worden [ twitter ]
Wie is OrenZiv.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:50 schreef Slayage het volgende:
Misinformatie desinformatieals zoete koek gaat het erin
![]()
[ twitter ]
ok, verder alles goed?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent sowieso al primitief en weinig beschaafd als je meent dat je een kant moet kiezen. Zowel Joden als Arabieren zijn allebei achterlijke apen met een religie vol wraakzucht. Bij de Joden zit er door hun eeuwenlange verblijf in Europa een dun laagje beschavingsvernis overheen, dat er onder de hete zon van de Levant zo afgeschroeid is.
je hoeft wat mij betreft niet te kiezenl. Maar het 'ja maar' narratief bagatelliseert de veschrkikingen van afgelopen weekend. En naar dit topic gaan wetende wat er gebeurt is, commenten, meelezen en vervolgens zeggen ik kies niet valt voor mij in dezelfde categorie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten kiezen?
Goeie comebackquote:
Ja, en geef dat soort gekte de ruimte, en we eindigen bij dat hamas alleen maar "een goed gesprek wilde voeren met die israelisch".quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de heldhaftige krijgers van Hamas hebben haar wel in veiligheid gebracht.
Ja, dat is een belangrijke oorzaak geweest, alleen is het credo "jodenhaat" net als het credo "het is een complot" nogal gemakkelijk omdat je daarmee elke verklaring van tafel kan vegen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is domweg de kern van het hele gedonder, nog maar een eeuw of 16 oud.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, fuck zeg wat ben jij blind voor de daden van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh dat die doden zijn gevallen is de schuld van Isralische troepen die later kwamen, niet van Hamas die de 260 mensen heeft afgeschoten. Hoe werkt deze logica?
[..]
Verhalen over die baby's werden hier gewoon meteen in twijfel getrokken hoor of vraagtekens bijgesteld toen dat gepost werd op fok. Misschien is het gebeurd, misschien niet.
Dit is letterlijk de titel van nieuwsbericht over Shani.
Sprankeltje hoop voor gegijzelde Shani Louk (22): “We hebben aanwijzingen dat ze nog leeft. Elke minuut telt om haar te redden”
Maar daar mogen we dan weer geen twijfel over hebben? Dat is het teken voor jou dat Hamas haar goed behandeld heeft?
Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.
Welk bezet gebied precies, of bedoelt gewoon heel Israel?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Welk bezet gebied precies, of je bedoelt gewoon heel Israel?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en wie bepaalt wie wat bevestigd dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit is nog niet bevestigd.
[..]
Ook dit is absoluut nog niet bevestigd. Verhaal gaat dat ze in kritieke toestand met een hoofdwond in een Indonesisch ziekenhuis in het noorden van de Gazastrook ligt. Maar kan nog niet bevestigd worden door de autoriteiten in zowel Gaza als Isral.
Waarom zeg je toch steeds dit soort dingen? Is het om bewust vals-misleidende info te verspreiden voor de goede zaak of gewoon domweg gebrek aan kennis?
Ik denk dat ik, evenals @:ExTec, het antwoord wel weet eerlijk gezegd.
[..]
Toch had je daar net dan weer totaal geen moeite mee.
[..]![]()
![]()
Echt. Hou op.
Jup. Het is momenteel niet opportuun om de anti Isral pet op te doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Die denkt ook, als ik deze keer m'n anti Israel bek open trek dan is het afgelopen met m'n carriere
https://www.jpost.com/diaspora/article-767642
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez condemns pro-Palestinian rally in Times Square
Ocasio-Cortez’s condemnation of the rally is notable because of her frequent criticism of Israel.
[ afbeelding ]
Ik lees net in de New York Times dat de IDF zo overvallen werd door de gebeurtenissen dat een deel van de Isralische soldaten in hun bed zijn doodgeschoten. Dat het uren heeft geduurd voordat het leger een reactie kon geven op de aanval.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde als die huizen op die kibboets. hamas moest wel al die burgers binnen afschieten, want IDF begon. Ofzo.
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die daar prima mee kunnen dealen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dat is een belangrijke oorzaak geweest, alleen is het credo "jodenhaat" net als het credo "het is een complot" nogal gemakkelijk omdat je daarmee elke verklaring van tafel kan vegen.
Deze manier van denken zie je overigens op heel veel fronten terug. Ik behandel er eentje in mijn boek "Natuurlijk niet!": als je mensen vraagt hoe een vleugel lift genereert willen ze ook een simpele oorzaak waarvan je het gevolg kan opschrijven. Zo'n verklaring bestaat helaas niet: het is een nogal niet-lineair probleem. Allerlei fenomenen haken ingewikkeld op elkaar in zodat het moeilijk is om n oorzaak aan te wijzen.
Maar dat kan ons brein niet aan. Bovendien willen we gewoon een snapgevoel in plaats van daadwerkelijk inzicht en betrouwbare kennis. En dus gaan we versimpelde analogien gebruiken die vervolgens veel te serieus worden genomen. Wel, de hele problematiek in Isral is vergelijkbaar: het is een enorme kluwen van allerlei onrecht en ellende wat heen en weer is gepingpongd, en het liefste willen we dat hele proces onder de noemer "antisemitisme" scharen. Maar dat is net zo naief als een simpele verklaring eisen voor de lift van een vleugel.
Zo zie je maar, natuurkundigen hebben overal verstand van
Isral heeft gelijk dat ze Hamas geen optie geven eruit te stappen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Isral dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.
Dat is dus anders dan in bijvoorbeeld Iraq waar ze de Baathisten naar huis stuurden.
Het uitwissen van organisaties is itt mensen maar blijven zeggen wel degelijk mogelijk. Maar dat is bloediger dan waartoe de meeste mensen bereid zijn. Isral had die bereidheid niet tot afgelopen weekend. Dat zou vandaag fundamenteel anders kunnen liggen.
Aangezien de omringende landen op zaterdag al als de kippen erbij waren hun steun voor de Palestijnse zaak uit te spreken, gaan ze vast wel hun grenzen openen om de Palestijnse bevolking op te vangen, toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het merendeel van de Palestijnen Gaza gaan verlaten (na een landinval van Isral) en als oorlogsvluchteling asiel krijgen in West Europa.
Als je leest hoe kansloos hun positie daar is is dat voor hun tevens pure winst.
Het is gewoon een enorm complex probleem waar Isreal en de Palestijnen in zitten. Ik bagatelliseer niets, ik vind het afschuwelijk wat er afgelopen weekend gebeurt is en veroordeel dat stellig en begrijp waarom mensen zo heftig reageren. Het was afschuwelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
je hoeft wat mij betreft niet te kiezenl. Maar het 'ja maar' narratief bagatelliseert de veschrkikingen van afgelopen weekend. En naar dit topic gaan wetende wat er gebeurt is, commenten, meelezen en vervolgens zeggen ik kies niet valt voor mij in dezelfde categorie.
hopelijk kun je wat met deze nuance
Die filmpjes liegen niet hoor. Deel die bronnen dan eens hier dat de doden op het festival de schuld van Isralische soldaten en dat Hamas niet die 260 mensen heeft neergeknald. En geef die bron dan dat Shani ongedeerd is en zeker nog leeft. We halen het hier wel door google translate.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zoals ik zei, eenzijdig opstellen betekent dat je slechts wordt gevoed door Westerse media. Al je veroordelingen en noem maar op zijn gebaseerd op die bronnen. Die bronnen trek ik in twijfel omdat ik vaak tegenstrijdigheden tegenkom. Ik kan mezelf objectief opstellen om dat ik de ene bron vergelijk met de andere en naar mate van vele vergelijkingen en onderzoeken een fatsoenlijke conclusie kan trekken.
De meeste doen dat niet. Vandaar ook altijd die warboel hier.
Dan ga ik actief mensenmassa's en het openbaar vervoer vermijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het merendeel van de Palestijnen Gaza gaan verlaten (na een landinval van Isral) en als oorlogsvluchteling asiel krijgen in West Europa.
Als je leest hoe kansloos hun positie daar is is dat voor hun tevens pure winst.
Een goede graadmeter is als meerdere respectabele publicaties er mee komen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en wie bepaalt wie wat bevestigd dan?
Hoe is het met de Koerden eigenlijk? Alles pais en vree?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:59 schreef Werkperd het volgende:
President Erdogan slaat de spijker volledig op zijn kop:
President Erdoğan; "Israel should not forget that if it acts like an organization rather than a state, it will eventually start to be treated like an organization." said.
Je bedoelt de graadmeter van het westen dat maar een geluid wil aanhoren?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een goede graadmeter is als meerdere respectabele publicaties er mee komen.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je bedoelt de graadmeter van het westen dat maar een geluid wil aanhoren?
Plaats die bronnen dan eens.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Die filmpjes liegen niet hoor. Deel die bronnen dan eens hier dat de doden op het festival de schuld van Isralische soldaten en dat Hamas niet die 260 mensen heeft neergeknald. En geef die bron dan dat Shani ongedeerd is en zeker nog leeft. We halen het hier wel door google translate.
Ongetwijfeld, maar het moet wel een flinke positieverbetering betekenen dus die mensen willen vast niet naar Libanon. En we weten nog los van dat ze kennelijk pro Isral zijn hoe SA met vluchtelingen omgaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aangezien de omringende landen op zaterdag al als de kippen erbij waren hun steun voor de Palestijnse zaak uit te spreken, gaan ze vast wel hun grenzen openen om de Palestijnse bevolking op te vangen, toch?
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:59 schreef Werkperd het volgende:
President Erdogan slaat de spijker volledig op zijn kop:
President Erdoğan; "Israel should not forget that if it acts like an organization rather than a state, it will eventually start to be treated like an organization." said.
Nee daar is geen sprake van.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je bedoelt de graadmeter van het westen dat maar een geluid wil aanhoren?
Moeten die mensen geen eerlijk proces krijgen, eigenlijk?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Uit een filmpje kan je veel dingen opmaken. Kom op... je begint nu wel heel gek te worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Die filmpjes liegen niet hoor. Deel die bronnen dan eens hier dat de doden op het festival de schuld van Isralische soldaten en dat Hamas niet die 260 mensen heeft neergeknald. En geef die bron dan dat Shani ongedeerd is en zeker nog leeft. We halen het hier wel door google translate.
Nogal veel lost in translation denk ik. Een staat, is een organisatie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]Erdolf, die slaat nogal spijkers op z'n kop ja.
Jij bent al doorgeslagen hoor. Je pro-Hamas houding is stuitend om te zien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Uit een filmpje kan je veel dingen opmaken. Kom op... je begint nu wel heel gek te worden.
Net als andere filmpjes.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Uit een filmpje kan je veel dingen opmaken. Kom op... je begint nu wel heel gek te worden.
Je weet zelf ook dat je nooit serieuze geloofwaardige bronnen krijgt.quote:
Ik vrees daar ook voor. En ik wil het (soms) best opnemen voor de Palestijnen, maar dat al die ellende van daar (nog meer) naar hier gehaald wordt, dat wil ik echt niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
Oei zeg, iemand denkt genuanceerd. DIT KAN NIET HOOR!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Die denkt ook, als ik deze keer m'n anti Israel bek open trek dan is het afgelopen met m'n carriere
https://www.jpost.com/diaspora/article-767642
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez condemns pro-Palestinian rally in Times Square
Ocasio-Cortez’s condemnation of the rally is notable because of her frequent criticism of Israel.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja twaalf doden en volgens mij worden er nog een stuk of twaalf gegijzeld/vermist
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja
https://www.bangkokpost.c(...)n-israel-rises-to-18
Waarom? Dat zijn toch geen Israli!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Er was eerder een overzicht van vermiste en gedode buitenlanders, stonden opvallend best veel Aziaten op ook Nepalese en uit de Filipijnen.
Waarom? Kost allen maar geld.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Moeten die mensen geen eerlijk proces krijgen, eigenlijk?
This you?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
Maar het 'ja maar' narratief bagatelliseert de veschrkikingen van afgelopen weekend.
'Ja maar Hamas is beestachtig dus dan is het niet gek dat Israel ook regels overtreedt.'quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:35 schreef Bensel het volgende:
[..]
Tja, hamas wou genocide Hamas heeft alle conventies en menselijjk fatsoen de deur uitgegooid en zijn beestachtig tekeer gegaan . Dan moet je niet raar opkijken dat je tegenpartij zichzelf ook niet helemaal meer aan alle regeltjes houdt.
Ik ben geen pro-Hamas. Ik sta aan de kant van Palestijnen. Dat jij alle Palestijnen nu in je vizier hebt staan vanwege Hamas is jouw eigen kwaadaardige gedachtegoed.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij bent al doorgeslagen hoor. Je pro-Hamas houding is stuitend om te zien.
Dan zou europa dat actief moeten doen. palestijnen kunnen daar niet weg. Het gebied grenst niet aan europa. En ik denk niet dat europa daar trek in heeft.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vrees daar ook voor. En ik wil het (soms) best opnemen voor de Palestijnen, maar dat al die ellende van daar (nog meer) naar hier gehaald wordt, dat wil ik echt niet.
Als je kijkt naar het aantal complotten wat tegenwoordig welig tiert en hoeveel desinformatie er aanwezig is terwijl we nog nooit zo verbonden zijn geweest als nu, en als je kijkt naar modern onderzoek hiernaar wat je bijvoorbeeld kunt nalezen in Kahnemans "Thinking fast and slow", dan is mijn beeld dat we domweg niet gevolueerd zijn om een betrouwbaar en genuanceerd beeld te krijgen van de wereld om ons heen. Daarvoor hebben we een wetenschappelijke methode moeten ontwikkelen die pas sinds een eeuw of 4 van de in totaal 200.000 jaar, dus een luttele 0,2% van ons bestaan, in zwang is. En om die methode goed in de vingers te krijgen moet je eerst een research-master volgen en daarna het liefste nog een PhD. Wij mensen zijn net zo goed gevolueerd om een betrouwbaar beeld van de wereld te krijgen als dat we gevolueerd zijn om te vliegen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:57 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die daar prima mee kunnen dealen?
Waarom houdt Egypte de grens gesloten? Dankzij Hamas kunnen de Palestijnen geen kant op. Zowel Isral als Egypte moet niks van die moordzuchtige lui hebben. Janken over gesloten grenzen doe je maar bij de laffe moordenaars van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:03 schreef Slayage het volgende:
"But I don't get it. Why don't Palestinians just enjoy the world's largest open-air prison we made for them? Why do they keep trying to break out of this prison? Why can't they just accept it? We even gave them a beach! Why can't they just live with it? Why do they keep the photos of the homes we turfed them from? Why do they keep demanding back the land we slaughtered their grandfather on and drove their family out of? All they do is bring misery upon themselves and force us to slaughter them and bomb them. Why are they trying to break the chains we put on them? Tell them to stop! I just cannot understand their logic at all!"
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |