ok, verder alles goed?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent sowieso al primitief en weinig beschaafd als je meent dat je een kant moet kiezen. Zowel Joden als Arabieren zijn allebei achterlijke apen met een religie vol wraakzucht. Bij de Joden zit er door hun eeuwenlange verblijf in Europa een dun laagje beschavingsvernis overheen, dat er onder de hete zon van de Levant zo afgeschroeid is.
je hoeft wat mij betreft niet te kiezenl. Maar het 'ja maar' narratief bagatelliseert de veschrkikingen van afgelopen weekend. En naar dit topic gaan wetende wat er gebeurt is, commenten, meelezen en vervolgens zeggen ik kies niet valt voor mij in dezelfde categorie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten kiezen?
Goeie comebackquote:
Ja, en geef dat soort gekte de ruimte, en we eindigen bij dat hamas alleen maar "een goed gesprek wilde voeren met die israelisch".quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de heldhaftige krijgers van Hamas hebben haar wel in veiligheid gebracht.
Ja, dat is een belangrijke oorzaak geweest, alleen is het credo "jodenhaat" net als het credo "het is een complot" nogal gemakkelijk omdat je daarmee elke verklaring van tafel kan vegen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is domweg de kern van het hele gedonder, nog maar een eeuw of 16 oud.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, fuck zeg wat ben jij blind voor de daden van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh dat die doden zijn gevallen is de schuld van Israëlische troepen die later kwamen, niet van Hamas die de 260 mensen heeft afgeschoten. Hoe werkt deze logica?
[..]
Verhalen over die baby's werden hier gewoon meteen in twijfel getrokken hoor of vraagtekens bijgesteld toen dat gepost werd op fok. Misschien is het gebeurd, misschien niet.
Dit is letterlijk de titel van nieuwsbericht over Shani.
Sprankeltje hoop voor gegijzelde Shani Louk (22): “We hebben aanwijzingen dat ze nog leeft. Elke minuut telt om haar te redden”
Maar daar mogen we dan weer geen twijfel over hebben? Dat is het teken voor jou dat Hamas haar goed behandeld heeft?
Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.
Welk bezet gebied precies, of bedoelt gewoon heel Israel?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Welk bezet gebied precies, of je bedoelt gewoon heel Israel?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Ja en wie bepaalt wie wat bevestigd dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:51 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit is nog niet bevestigd.
[..]
Ook dit is absoluut nog niet bevestigd. Verhaal gaat dat ze in kritieke toestand met een hoofdwond in een Indonesisch ziekenhuis in het noorden van de Gazastrook ligt. Maar kan nog niet bevestigd worden door de autoriteiten in zowel Gaza als Israél.
Waarom zeg je toch steeds dit soort dingen? Is het om bewust vals-misleidende info te verspreiden voor de goede zaak of gewoon domweg gebrek aan kennis?
Ik denk dat ik, evenals @:ExTec, het antwoord wel weet eerlijk gezegd.
[..]
Toch had je daar net dan weer totaal geen moeite mee.
[..]![]()
![]()
Echt. Hou op.
Jup. Het is momenteel niet opportuun om de anti Israël pet op te doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Die denkt ook, als ik deze keer m'n anti Israel bek open trek dan is het afgelopen met m'n carriere
https://www.jpost.com/diaspora/article-767642
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez condemns pro-Palestinian rally in Times Square
Ocasio-Cortez’s condemnation of the rally is notable because of her frequent criticism of Israel.
[ afbeelding ]
Ik lees net in de New York Times dat de IDF zo overvallen werd door de gebeurtenissen dat een deel van de Israëlische soldaten in hun bed zijn doodgeschoten. Dat het uren heeft geduurd voordat het leger een reactie kon geven op de aanval.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde als die huizen op die kibboets. hamas moest wel al die burgers binnen afschieten, want IDF begon. Ofzo.
Er zijn toch behoorlijk wat mensen die daar prima mee kunnen dealen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dat is een belangrijke oorzaak geweest, alleen is het credo "jodenhaat" net als het credo "het is een complot" nogal gemakkelijk omdat je daarmee elke verklaring van tafel kan vegen.
Deze manier van denken zie je overigens op heel veel fronten terug. Ik behandel er eentje in mijn boek "Natuurlijk niet!": als je mensen vraagt hoe een vleugel lift genereert willen ze ook een simpele oorzaak waarvan je het gevolg kan opschrijven. Zo'n verklaring bestaat helaas niet: het is een nogal niet-lineair probleem. Allerlei fenomenen haken ingewikkeld op elkaar in zodat het moeilijk is om één oorzaak aan te wijzen.
Maar dat kan ons brein niet aan. Bovendien willen we gewoon een snapgevoel in plaats van daadwerkelijk inzicht en betrouwbare kennis. En dus gaan we versimpelde analogieën gebruiken die vervolgens veel te serieus worden genomen. Wel, de hele problematiek in Israël is vergelijkbaar: het is een enorme kluwen van allerlei onrecht en ellende wat heen en weer is gepingpongd, en het liefste willen we dat hele proces onder de noemer "antisemitisme" scharen. Maar dat is net zo naief als een simpele verklaring eisen voor de lift van een vleugel.
Zo zie je maar, natuurkundigen hebben overal verstand van
Israël heeft gelijk dat ze Hamas geen optie geven eruit te stappen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Israël dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.
Dat is dus anders dan in bijvoorbeeld Iraq waar ze de Baathisten naar huis stuurden.
Het uitwissen van organisaties is itt mensen maar blijven zeggen wel degelijk mogelijk. Maar dat is bloediger dan waartoe de meeste mensen bereid zijn. Israël had die bereidheid niet tot afgelopen weekend. Dat zou vandaag fundamenteel anders kunnen liggen.
Aangezien de omringende landen op zaterdag al als de kippen erbij waren hun steun voor de Palestijnse zaak uit te spreken, gaan ze vast wel hun grenzen openen om de Palestijnse bevolking op te vangen, toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het merendeel van de Palestijnen Gaza gaan verlaten (na een landinval van Israël) en als oorlogsvluchteling asiel krijgen in West Europa.
Als je leest hoe kansloos hun positie daar is is dat voor hun tevens pure winst.
Het is gewoon een enorm complex probleem waar Isreal en de Palestijnen in zitten. Ik bagatelliseer niets, ik vind het afschuwelijk wat er afgelopen weekend gebeurt is en veroordeel dat stellig en begrijp waarom mensen zo heftig reageren. Het was afschuwelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
je hoeft wat mij betreft niet te kiezenl. Maar het 'ja maar' narratief bagatelliseert de veschrkikingen van afgelopen weekend. En naar dit topic gaan wetende wat er gebeurt is, commenten, meelezen en vervolgens zeggen ik kies niet valt voor mij in dezelfde categorie.
hopelijk kun je wat met deze nuance
Die filmpjes liegen niet hoor. Deel die bronnen dan eens hier dat de doden op het festival de schuld van Israëlische soldaten en dat Hamas niet die 260 mensen heeft neergeknald. En geef die bron dan dat Shani ongedeerd is en zeker nog leeft. We halen het hier wel door google translate.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zoals ik zei, eenzijdig opstellen betekent dat je slechts wordt gevoed door Westerse media. Al je veroordelingen en noem maar op zijn gebaseerd op die bronnen. Die bronnen trek ik in twijfel omdat ik vaak tegenstrijdigheden tegenkom. Ik kan mezelf objectief opstellen om dat ik de ene bron vergelijk met de andere en naar mate van vele vergelijkingen en onderzoeken een fatsoenlijke conclusie kan trekken.
De meeste doen dat niet. Vandaar ook altijd die warboel hier.
Dan ga ik actief mensenmassa's en het openbaar vervoer vermijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het merendeel van de Palestijnen Gaza gaan verlaten (na een landinval van Israël) en als oorlogsvluchteling asiel krijgen in West Europa.
Als je leest hoe kansloos hun positie daar is is dat voor hun tevens pure winst.
Een goede graadmeter is als meerdere respectabele publicaties er mee komen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en wie bepaalt wie wat bevestigd dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |