abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:38:54 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210914158
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Je zult wat meer afstand moeten nemen van de daden van Hamas daar.
pi_210914160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:21 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat je goed weet hoe dit werkt.

Bv het burger schild. Mensen blijven niet fijn en vrijwillig zitten in zo'n gebouw. Er staan Hamas gasten met wapens die erop staan dat jij en je familie daar blijven.

Zelfde in het gewone leven, zover er een gewoon leven is. Wil je je winkeltje zodat je normaal kan leven? Hamas komt langs. Is je kind, vader of moeder ziek? Hamas is de enige die kan helpen, tegen een hoge prijs

Het is niet zo makkelijk als zeggen gooi Hamas er gewoon uit. Hamas heeft enorm veel macht en is verdomd agressief. Mensen zijn doodsbang voor Hamas en terrecht. Het gaat niet enkel om je eigen leven wat je in de waagschaal legt als je er tegenin gaat. Maar om iedereen om je heen.
Hamas maakt je baby af voor je neus als je niet doet wat ze zeggen.

Zelfs Palestijnen in het buitenland zijn voorzichtig met zich uitspreken tegen Hamas, omdat ze nog familie en vrienden daar hebben die zomaar de prijs moeten betalen als zij zich openbaar uitspreken.

Hamas heeft zich diep in de gemeenschap kunnen werken omdat ze de enige weg tot overleven boden. Eten, drinken, medische zorg, scholing (een kans op een leven), 'bescherming' (tussen haakjes, want vooral een want anders).

De Palestijnen in Gaza zijn idd gegijzeld. Ze zitten vast en Hamas gebruikt dat op gruwelijke wijze.

Zij zijn het grote probleem. Israël gaat daar niet goed mee om door collectief te straffen en te doen.
Israël is niet de grote schuldige, maar maakt wel dat Hamas enkel meer macht krijgt, mensen dat kwaad moeten kiezen om simpelweg te kunnen overleven.
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Israël dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.

Dat is dus anders dan in bijvoorbeeld Iraq waar ze de Baathisten naar huis stuurden.

Het uitwissen van organisaties is itt mensen maar blijven zeggen wel degelijk mogelijk. Maar dat is bloediger dan waartoe de meeste mensen bereid zijn. Israël had die bereidheid niet tot afgelopen weekend. Dat zou vandaag fundamenteel anders kunnen liggen.
pi_210914161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is wel bekend. Als je alleen westerse mediabronnen aanvaard en rest van de wereld uitsluit, dan lijkt het me vrij logisch dat je nooit zal beschikken over de juiste informatie.
Nou gap, doe eens een video van Shani Louk in een ziekenhuis bed in Gaza met d'r duimpje omhoog.

Een wanhopige moeder die in een video boodschap een bericht plaatst over haar dochter maakt iets nog geen feit. Sterker nog, het is niet eens een goede bron.
pi_210914162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het is Palestijns grondgebied dat bezet wordt door Israëlieten.
Volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht, nee.Het is gewoon israelisch land, gecementeerd door de verdedigingsoorlogen. Zie ook kaartje in mijn voorgaande post
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:39:09 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210914165
quote:

[..]
Dat is wel bekend. Als je alleen westerse mediabronnen aanvaard en rest van de wereld uitsluit, dan lijkt het me vrij logisch dat je nooit zal beschikken over de juiste informatie.
Je hoeft geen arts te zijn om op basis van de beelden te bepalen dat ze niet ongedeerd is.
pi_210914171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:37 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dus jij hebt de juiste informatie?
Ja, het patroon waar alles wat niet in werkperd z'n straatje past allemaal niet waar is, em zijn er bronnen, dan zijn die natuurlijk allemaal vooringenomen, is echt al een tijdje heel erg duidelijk in deze topic.

Dat soort disinformatie fietsers zouden van mij weg mogen wezen, maar goed.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:39:58 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210914175
quote:

[..]
Geef mij 1 bron dat de festivalgangers nooit bewust op zijn geschoten. Er juist zoveel filmpjes en verhalen dat het heel bewust was. Het is echt niet meer te ontkennen hoor, ook al wil je het in je hoofd niet toegeven dat Hamas ook verschrikkelijk dingen doet.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:40:58 #208
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210914183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef eens een link naar Joop dan waar dit soort dingen staan.
Was maar een veronderstelling. Ik lees geen joop.
pi_210914184
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet als je doorzet en Hamas fysiek elimineert. En er is ondertussen geen twijfel mogelijk dat Israël dat dreigement serieus meent. Het lijkt er echt op alsof ze Hamas strijders (hier gebruik ik opzettelijk niet terrorist) niet de kans geven zich over te geven.

Dat is dus anders dan in bijvoorbeeld Iraq waar ze de Baathisten naar huis stuurden.

Het uitwissen van organisaties is itt mensen maar blijven zeggen wel degelijk mogelijk. Maar dat is bloediger dan waartoe de meeste mensen bereid zijn. Israël had die bereidheid niet tot afgelopen weekend. Dat zou vandaag fundamenteel anders kunnen liggen.
Het lijkt er inderdaad op dat Israël geen enkele Hamas strijder meer in leven wil laten. Best een gewaagde strategie.
pi_210914188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:53 schreef Gitw het volgende:
Je kan het ook zo stellen. Wellicht heeft Hamas ook niet de luxe om altijd rekening te houden met het oorlogsrecht. Aangezien ze tegen een staat vechten die tot de tanden bewapend is door het westen. Naast dat Israël heeft ook met meerdere VN resoluties hun reet afgeveegd. Dus dat ze zich aan het oorlogsrecht is nogal een rekbaar begrip is. En eigenlijk een zinloos argument.
Gewoon de daden van terroristen goedpraten, jij bent wel af nu. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210914190
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, het patroon waar alles wat niet in werkperd z'n straatje past allemaal niet waar is, em zijn er bronnen, dan zijn die natuurlijk allemaal vooringenomen, is echt al een tijdje heel erg duidelijk in deze topic.

Dat soort disinformatie fietsers zouden van mij weg mogen wezen, maar goed.
Ik snap ook niet helemaal dat hij door de moderatie komt.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:41:57 #212
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210914191
Nog nieuws?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210914193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het lijkt er inderdaad op dat Israël geen enkele Hamas strijder meer in leven wil laten. Best een gewaagde strategie.
Maar wel een die ik van harte toejuich.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210914197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een bezette gebied onder aanval kan komen te staan door de oorspronkelijke eigenaren die hun land terug willen.
Je gaat je doel voorbij als het je doel is om begrip te kweken. Die slachtpartij is nooit en te nimmer goed te praten, onder welke omstadigheden dan ook.
pi_210914199
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog nieuws?
Meer doden. Veel desinformatie.
pi_210914201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is de enige manier, daarna volgt Hezbollah.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210914202
quote:
Nog nieuws?
boem, knal, rook op het moment in gaza
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210914205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef mij 1 bron dat de festivalgangers nooit bewust op zijn geschoten. Er juist zoveel filmpjes en verhalen dat het heel bewust was. Het is echt niet meer te ontkennen hoor, ook al wil je het in je hoofd niet toegeven dat Hamas ook verschrikkelijk dingen doet.
Klinkt ook helemaal niet logisch, per ongeluk 200+ mensen doodgeschoten, yeah right
blablablabla
pi_210914208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Het was toch ook een doelbewuste aanval op dat festival, kun je niet ontkennen, je zag filmpjes dat er echt bewust gejaagd werd op die festivalgangers. Hoezo kom jij erbij dat 260 doden zijn gevallen omdat gevechten ineens dicht bij het festival kwamen.
[..]
Dat verhaal dat Shani nog zou leven wordt erg in twijfel getrokken en komt van 1 bron en is een verhaal dat ze nu in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, dus zeker niet ongedeerd. En je kon zelf zien in de filmpjes dat ze haar wel hadden ze meegenomen in een truck en dat allerlei gasten stonden te juichen rond haar lichaam (los van of ze nog leeft nog niet op dat moment en nu).

Waarom is het zo moeilijk toegeven dat Hamas ook verschrikkelijke dingen heeft gedaan met burgers?
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Israëlische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.

Door wie wordt het in twijfel getrokken? Verhaal van 40 onthoofde babies wordt maar al te snel aangenomen door iedereen. Dan is er plots geen ondervraging naar de waarachtigheid daarvan maar zodra er nieuwsberichten verschijnt over dat Shani Louk niet verkracht en vermoord is dan is het plots in twijfel trekken van.

Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.

Voor de rest heb ik al miljoen keer gezegd dat ik doelbewuste aanval op burgers streng veroordeel. Dat hoort niet bij Islamitische oorlogsrecht.
pi_210914209
quote:
Nog nieuws?
Nee, dan gaan we over naar het weer.

Vanmiddag regent het af en toe in de noordelijke helft. In het midden en zuiden blijft het nog zo goed als droog en in het uiterste zuidoosten is ook de zon af en toe te zien. De maximumtemperatuur loopt uiteen van 17°C in het noordwesten tot 23°C in het zuidoosten. De zuidwestenwind is matig, aan zee en op het IJsselmeer krachtig, windkracht 6. Aan de noordwestkust kan de wind af en toe even hard worden, windkracht 7.

Vanavond is het overal bewolkt. In de noordelijke helft regen het op veel plaatsen. Vooral in het (uiterste) noorden kan het soms flink doorregenen. In het zuiden en zuidoosten blijft het overwegend droog. De wind komt uit zuidwest en is matig, in het noorden vrij krachtig en aan zee af en toe krachtig, windkracht 6. In het Waddengebied draait de wind naar noordwest en neemt daarbij af naar matig.
pi_210914219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Klinkt ook helemaal niet logisch, per ongeluk 200+ mensen doodgeschoten, yeah right
“Bijkomende nevenschade” toen ze daar toevallig landden :')
pi_210914221
Voor de duidelijkheid weer mensen, ik kan niet op iedereen reageren. Ben geen machine.
pi_210914225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:38 schreef Kuragari het volgende:

[..]
Nou gap, doe eens een video van Shani Louk in een ziekenhuis bed in Gaza met d'r duimpje omhoog.

Een wanhopige moeder die in een video boodschap een bericht plaatst over haar dochter maakt iets nog geen feit. Sterker nog, het is niet eens een goede bron.
Zelfs in dat bericht werd niet gemeld dat ze ongedeerd zou zijn. Sterker nog, ze zou in kritieke toestand verkeren. :')
Tails tell tales
pi_210914230
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is zo gepolariseerd tegenwoordig. Er is alleen zwart of wit, geen enkele grijstint, en er wordt ook weinig moeite gedaan om elkaar echt te horen en te begrijpen.
Hier, grijstinten namens mij.
Insert George Clooney-stemmetje: "Salina - who else?"

Dit topic bewijst maar weer eens (net als corona en Oekraïne) dat - helaas - een redelijk deel van de mensen alleen maar in zwart-wit (kan of wil) denken. Jammer. Het doet wat af aan de nuance, het begrip, de intelligentie van de posts zoals die nu getoond wordt en vooral ook aan de volwassenheid waarmee dit soort complexe, veelomvattende zaken eigenlijk besproken zou moeten worden.

Het gebrek aan volwassen discussie is stuitend. De misinformatie, al dan niet bewust of uit domme onwetendheid, is stuitend en misselijkmakend. Je moet een kant kiezen! Voor of tegen ons! Je zegt iets over de erbarmelijke leefsituatie van de Palestijnse burger in Gaza dus je praat de terroristische daad van Hamas goed!
Er zijn geen baby's onthoofd dus zie je wel?

Wel weer een beetje klaar mee eigenlijk.

Maar het gaat me te veel aan het hart. ;(
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210914233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Doelbewuste aanval betekent van te voren een plan hebben om iedereen daar uit te roeien. Daar geloof ik niet in. Het kan zo zijn dat Hamas binnen wilde vallen om een grote groep te gijzelen. Uiteraard is het plan uit de hand gelopen nadat Israëlische troepen begonnen te schieten. De beelden enal zijn in principe te wazig om er duidelijk iets over te kunnen zeggen.

Door wie wordt het in twijfel getrokken? Verhaal van 40 onthoofde babies wordt maar al te snel aangenomen door iedereen. Dan is er plots geen ondervraging naar de waarachtigheid daarvan maar zodra er nieuwsberichten verschijnt over dat Shani Louk niet verkracht en vermoord is dan is het plots in twijfel trekken van.

Kom op Momo, wees gewoon een beetje eerlijk.

Voor de rest heb ik al miljoen keer gezegd dat ik doelbewuste aanval op burgers streng veroordeel. Dat hoort niet bij Islamitische oorlogsrecht.
Welja joh, die 260 doden zijn gevallen omdat Israël begon te schieten.

Hamas wilde daarvoor gewoon lief vragen of de festivalgangers met hun mee gingen terug naar de Gaza strook.

Is allemaal de schuld van Israël :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')