Zo gaat dat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:08 schreef DjDaano het volgende:
Wat ik eigenlijk uit dit artikel haal is dat deze generatie vind dat de werkgevers zich maar moeten aanpassen.
Gebrekkig onderwijs en zo he.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Dat is het punt dat het dus niet zo gaat. Ze worden vooral onderhouden door paps en mams want met 28 uur werken kun je echt niet rondkomen in deze tijd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo gaat dat.
Je wilt arbeiders uitbuiten? Moet je er wel wat voor doen.
Wat een gelul, ik werk met een hoop twintigers en ze zijn allemaal juist erg zelfstandig, gemotiveerd en goed mee te discussiëren, ook over dingen waar we het niet over eens zijn. En inderdaad vaak niet op hun mondje gevallen en komen op voor hun eigen belangen, maar daar is niets mis mee.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:08 schreef DjDaano het volgende:
Werkgevers vinden de ogenschijnlijk onrealistische eisen van de twintigers lastig. Volgens een enquête van American Survey beschouwt 74 procent van de Amerikaanse managers Generatie Z als ongemotiveerd, snel afgeleid en te gevoelig voor kritiek. Ze vinden dat de generatie maar moeilijk ergens de schouders onder zet.
Is ook mijn ervaring.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:40 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Wat een gelul, ik werk met een hoop twintigers en ze zijn allemaal juist erg zelfstandig, gemotiveerd en goed mee te discussiëren, ook over dingen waar we het niet over eens zijn. En inderdaad vaak niet op hun mondje gevallen en komen op voor hun eigen belangen, maar daar is niets mis mee.
Die managers realiseren zich gewoon dat ze niet zoveel macht meer hebben over hun werknemers, en dat leidt tot dit soort jankverhalen
Dat zou natuurlijk kunnen. Iemand iets leren zonder feedback is alleen heel erg lastig. Vooral als ze daarna in huilen uitbarsten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Zou het misschien zijn dat jonge werknemers nog veel moeten leren en daarom nog niet perfect zijn? En dat dat bj iedere generatie zo is?
Ik zeg maar wat.
Jaja, blabla. Exact hetzelfde werd er gezegd over de millennials, en diverse generaties ervoor. Jongeren zijn gemiddeld genomen nu eenmaal wat idealistischer dan realistischer, en dat is an sich ook niet iets nieuws.quote:Uitdagende functies moeten ze niet alleen persoonlijke groei brengen, maar ook een positieve impact hebben op mens en maatschappij.
Want 20 jaar geleden barstte er nooit een twintiger in huilen uit op het werk natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen. Iemand iets leren zonder feedback is alleen heel erg lastig. Vooral als ze daarna in huilen uitbarsten.
Ik erger me daarom ook aan de definitie van 'quiet quitting' die een hoop werkgevers hanteren: niet gratis voor ze willen werken. Terwijl ik dacht dat het betekende dat je de kantjes ervan af liepquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is ook mijn ervaring.
Minder slavenmentaliteit (wat veel werkgevers gelijkstellen aan "hard werken").
Als je als werkgever iets zegt en de reactie van werknemers is dat ze in huilen uitbarsten, dan is er inderdaad maar een conclusie mogelijk. De werknemer moet wel een snowflake zijn. Andere opties zijn niet te bedenken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen. Iemand iets leren zonder feedback is alleen heel erg lastig. Vooral als ze daarna in huilen uitbarsten.
Wat een bullshit.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dan kunnen de boomers weer lekker neerkijken op jongeren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:04 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me altijd af wat het nut is van dit soort nieuwsberichten.
Ouwe zeurpieten hun verzetje geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:04 schreef Morrigan het volgende:
Nee hoor alle generaties zijn het juist over dit onderwerp eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:02 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en verder is dit weer een boomer topic. Rot op joh.
De boomers zijn met pensioen, knul. Helaas op zoek naar iemand anders om de schuld te geven van je werkschuwe luie aard.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:02 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en verder is dit weer een boomer topic. Rot op joh.
Neehoor. Onzin. Alleen ouwe zeikerds zijn het er mee eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:06 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor alle generaties zijn het juist over dit onderwerp eens.
(Niet gaan huilen please….. )
Boomers is inmiddels breder dan de babyboomers. Ga eens met je tijd mee. Generatie X valt daar ondertussen ook onder.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
De boomers zijn met pensioen, knul. Helaas op zoek naar iemand anders om de schuld te geven van je werkschuwe luie aard.
Als je alle andere generaties onder boomers gooit dan heb je gelijk. Anders zit je nog steeds helemaal fout.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Boomers is inmiddels breder dan de babyboomers. Ga eens met je tijd mee. Generatie X valt daar ondertussen ook onder.
Ok boomer.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:17 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als je alle andere generaties onder boomers gooit dan heb je gelijk. Anders zit je nog steeds helemaal fout.
Ik behoor niet tot beide generaties die jij probeert weg te zetten omdat je toevallig lui bent.quote:
Ok boomer.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:20 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot beide generaties die jij probeert weg te zetten omdat je toevallig lui bent.
Respectloos ben je wel dus ik kan wel inschatten tot welke generatie jij behoort.
Je gedraagt je als een boomer.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:20 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot beide generaties die jij probeert weg te zetten omdat je toevallig lui bent.
Respectloos ben je wel dus ik kan wel inschatten tot welke generatie jij behoort.
Tja ik heb altijd met veel respect naar boomers gekeken dus dit zie ik als een compliment.quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:25 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Tja ik heb altijd met veel respect naar boomers gekeken dus dit zie ik als een compliment.
De in het artikel aangehaalde uitzendbureaus benoemen heel duidelijk dat ze cursussen aanbieden om beter om te kunnen gaan met deze zogenaamd compleet andere generatie. Zouden ze die cursussen gratis uit liefdadigheid aanbieden, denk je?quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:04 schreef Morrigan het volgende:
Dit is eigenlijk best wel een goed punt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De in het artikel aangehaalde uitzendbureaus benoemen heel duidelijk dat ze cursussen aanbieden om beter om te kunnen gaan met deze zogenaamd compleet andere generatie. Zouden ze die cursussen gratis uit liefdadigheid aanbieden, denk je?
Mijn schoonvader smult hiervan, want vroeger werkten ze echt hard! Op zijn 55e is hij gestopt met werkenquote:Op maandag 9 oktober 2023 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ouwe zeurpieten hun verzetje geven.
De luie hondquote:Op maandag 9 oktober 2023 23:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn schoonvader smult hiervan, want vroeger werkten ze echt hard! Op zijn 55e is hij gestopt met werken
Zoals jij neerkijkt op boomers?quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan kunnen de boomers weer lekker neerkijken op jongeren.
Als dat de figuren zijn die je aantrekt zou ik me als bedrijf nog eens goed achter de oren krabben, mogelijk werk je dan ook gewoon bij of een ander zeikerig kutbedrijf. Of, en dat lijkt me waarschijnlijker, je lult natuurlijk gewoon.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:00 schreef Kreator het volgende:
Werkschuw tuig is het. Niet willen werken, maar wel 7500 en een tesla verwachten..
Als de hele dag janken en tofu kauwen een baan was, zou dat op nr1 staan in het wensenlijstje van de gemiddelde huil-tiener.
Eigenlijk een soortgelijke attitude als werkgevers al jarenlang richting werknemers hebben; Als ze goedkopere krachten uit het Oostblok kunnen krijgen of als er even iets minder werk is kan je vertrekkenquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:37 schreef Joppiez het volgende:
Denk dat het voor werkgevers vrij moeilijk zo niet onmogelijk is deze jonge mensen in dienst te houden. Bij een tegenslag zijn ze vertrokken of als ze elders wat beter betaald kunnen krijgen ook. Natuurlijk hebben ze de wind ook mee op de arbeidsmarkt.
Idd. Je zit nu met de tussenlaag die gefrustreerd is omdat alles door de boomers is afgepakt. Toen ik zelf begon met werken kon je stoppen op je 58e ondertussen staat die op 67 en still running.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
De boomers zijn met pensioen, knul. Helaas op zoek naar iemand anders om de schuld te geven van je werkschuwe luie aard.
Wanneer je nu al weet dat je pas ver na je 70e met pensioen kan is het verstandig om je krachten te sparen om te voorkomen dat je jaren voor het bereiken van je pensioengerechtigde leeftijd al totaal opgebrand bent. Als generatie Z dat weet te voorkomen door vooral parttime te werken is dat alleen maar goed.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 05:04 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd. Je zit nu met de tussenlaag die gefrustreerd is omdat alles door de boomers is afgepakt. Toen ik zelf begon met werken kon je stoppen op je 58e ondertussen staat die op 67 en still running.
Generatie Z is daarna helemaal de lul.
Arrogant en lui, zodat jij harder moet werken, omdat zij er geen zin in hebben en alleen de 'leuke' taken willen doen?quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:08 schreef DjDaano het volgende:
Is hier iemand die niet tot de betreffende generatie behoort en ze wel aan het werk krijgt en kan bijsturen indien nodig?
Het is inderdaad vooral een symptoom dat iemand een ouwe zak aan het worden is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:41 schreef Momo het volgende:
The 2,500-Year-Old History of Adults Blaming the Younger Generation
Dat en de stevigere katers na een avondje doorhalen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is inderdaad vooral een symptoom dat iemand een ouwe zak aan het worden is.
Roep hem nou nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
We missen @:lospedrosa nog in dit topic
Eigenlijk is dat ook het enige juiste streven, dat is immers precies waar het hele fenomeen "werken" voor bedoeld is. Al die onzin van "carrière maken" of "jezelf ontwikkelen" is er alleen maar bij verzonnen en volstrekt irrelevant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:54 schreef ems. het volgende:
Gelijk hebben ze. Het leven is meer dan werk. Zo min mogelijk werken maar toch rond kunnen komen is een nobel streven, mits haalbaar.
Wat het voor mij niet is maar als de jeugd dat kan realiseren kan ik het alleen maar toejuichen.
Wel leuk topic vol met oude bittere werkslaafjes hier
De Millenials (Gen Y) werden tien jaar geleden ook betiteld als een sneeuwvlokjes generatie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn generatie goed. Nieuwe generatie slecht.
Mwa, dat is een ander extreem. Je kan best plezier en voldoening halen uit werk. Als je je daar goed bij voelt moet je doen wat je niet laten kan. Afgeven op mensen die daar anders over denken is echter wel lame.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat ook het enige juiste streven, dat is immers precies waar het hele fenomeen "werken" voor bedoeld is. Al die onzin van "carrière maken" of "jezelf ontwikkelen" is er alleen maar bij verzonnen en volstrekt irrelevant.
Als er iets nog veel erger is dan een boomer, dan is het wel een wannabe-boomer.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:25 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Tja ik heb altijd met veel respect naar boomers gekeken dus dit zie ik als een compliment.
Dat deden wij ook maar dan stiekem op de wcquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik ben ook een millennial. Ik verbaas mij al een tijdje dat ik generatiegenoten nu naar beneden zie schoppen na al die onzin die over ons heen is gekomen. We waren allemaal breezersletjes, comazuipers, werkschuw en over emotioneel en nu verspreiden we dezelfde onzin over de nieuwe jeugd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Millenials (Gen Y) werden tien jaar geleden ook betiteld als een sneeuwvlokjes generatie.
En over vijftien jaar horen we weer hetzelfde over Gen Alfa.
Klopt wel, vroeger werkten ze heel hard. Mijn vader heeft in de mijn gewerkt en met de sluiting op pensioen mogen gaan op zijn 38e (begonnen met werken op 14). Daar ben je echter weinig mee als je longen versteend zijn, je geen rug meer hebt en uiteindelijk een paar jaar later sterft met een fles zuurstof langs je bed.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn schoonvader smult hiervan, want vroeger werkten ze echt hard! Op zijn 55e is hij gestopt met werken
Ik heb dus het gevoel dat Millennials bij uitstek een generatie zijn waar een substantiële groep in zat die zich tegen de eigen generatie afzette en liever meer aansluiting zocht bij oudere generaties. Die deden lustig mee aan het verspreiden van negatieve stereotypes over de eigen generatie. Ik vermoed dat die nu ook een flink aandeel hebben in het naar beneden trappen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben ook een millennial. Ik verbaas mij al een tijdje dat ik generatiegenoten nu naar beneden zie schoppen na al die onzin die over ons heen is gekomen. We waren allemaal breezersletjes, comazuipers, werkschuw en over emotioneel en nu verspreiden we dezelfde onzin over de nieuwe jeugd.
Bij ons in het dorp is een werkgever waar de meeste vwo'ers wel een keer terechtkwamen, omdat het ongeschoold 18+ werk was. Ik heb er gewerkt en m'n zwager werkt er nog steeds. De beste jongen is meerdere opleidingen gestart, maar heeft er nooit een afgemaakt. Hij kon echter doorgroeien in het bedrijf en is daar nu een manager. Toen ik daar 15 jaar geleden werkte begonnen ze al met het afschalen van de arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers. Minder loon in het weekeind, minder flexibiliteit enzovoorts.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:56 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik heb dus het gevoel dat Millennials bij uitstek een generatie zijn waar een substantiële groep in zat die zich tegen de eigen generatie afzette en liever meer aansluiting zocht bij oudere generaties. Die deden lustig mee aan het verspreiden van negatieve stereotypes over de eigen generatie. Ik vermoed dat die nu ook een flink aandeel hebben in het naar beneden trappen.
Logisch ook wel, voor veruit de meeste mensen is werken een noodzakelijk kwaad.quote:
Was een tijd geleden bij de Mac in de McDrive en daar hing een blaadje met salaris tarieven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij ons in het dorp is een werkgever waar de meeste vwo'ers wel een keer terechtkwamen, omdat het ongeschoold 18+ werk was. Ik heb er gewerkt en m'n zwager werkt er nog steeds. De beste jongen is meerdere opleidingen gestart, maar heeft er nooit een afgemaakt. Hij kon echter doorgroeien in het bedrijf en is daar nu een manager. Toen ik daar 15 jaar geleden werkte begonnen ze al met het afschalen van de arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers. Minder loon in het weekeind, minder flexibiliteit enzovoorts.
Nu zijn er een hele lading voornamelijk fastfoodbedrijven bijgekomen die in dezelfde kleiner geworden vijver lopen te vissen en is hij boos en teleurgesteld dat de jeugd van tegenwoordig na 3 maanden weer vertrekt als ze 100m verderop meer kunnen verdienen. Waar is het doorzettingsvermogen en werkethiek dat wij hadden!?
Ik heb hem uitgelachen.
Dat was ook voor mijn generatie het geval. Jaren 80 gen nix. Punkers en werkschuw tuig werden wij genoemd. Tja schoolverlaters krijgen die onzin altijd wel over zich heen. Niets nieuws dus.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben ook een millennial. Ik verbaas mij al een tijdje dat ik generatiegenoten nu naar beneden zie schoppen na al die onzin die over ons heen is gekomen. We waren allemaal breezersletjes, comazuipers, werkschuw en over emotioneel en nu verspreiden we dezelfde onzin over de nieuwe jeugd.
De verloren generatie werden we ook genoemd, toen kwam het internet en dat veranderde alles.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat was ook voor mijn generatie het geval. Jaren 80 gen nix. Punkers en werkschuw tuig werden wij genoemd. Tja schoolverlaters krijgen die onzin altijd wel over zich heen. Niets nieuws dus.
En ga je bijna met pensioen ben je weer een ouwe lul die niet meer kan meekomen
Begint het na Z weer van vorenaan zoals A?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Millenials (Gen Y) werden tien jaar geleden ook betiteld als een sneeuwvlokjes generatie.
En over vijftien jaar horen we weer hetzelfde over Gen Alfa.
Generatie @quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Begint het na Z weer van vorenaan zoals A?
Of komen eerst de leestekens nog, zoals Generatie Pijltje Links.
Dat laatste is echt instelling hoor. M'n vader is 60 en met pensioen en laat mij zijn nieuwe laptop uitkiezen. Geen tijd en zin meer voor hoor. Al die gekke woordjes die jij gebruikt snap ik niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat was ook voor mijn generatie het geval. Jaren 80 gen nix. Punkers en werkschuw tuig werden wij genoemd. Tja schoolverlaters krijgen die onzin altijd wel over zich heen. Niets nieuws dus.
En ga je bijna met pensioen ben je weer een ouwe lul die niet meer kan meekomen
De wat meer cynische blik op de wereld heeft dan weer geleid tot hun bijnaam zoomer, of doomer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef Eightyone het volgende:
Die net voor GenZ kwamen (waar al die hipsters e.d. toe behoorden) lijken me gemiddeld verwender. Wat dromeriger/minder realistisch dan GenZ.
Niet dat GenZ níet droomt, maar in het achterhoofd is wat sterker aanwezig dat daar maar weinig van uit kan komen.
Jazekersquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:17 schreef Cruzinats het volgende:
Boomer zijn chill. het is vooral gen X die echte de slavendrijvers zijn.![]()
En juist dat is de generatie waar zoomers onder moeten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |