abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:10:29 #101
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874623
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee, het zijn gewoon beesten. Waren al die moslims die naar Syrië trokken en zich bij IS aansloten als beesten behandeld in Europa? Neuh. Maar wat was dan de gemene deler? Oh..een bepaalde religie. Er komt gewoon niks goeds uit dat soort volk. En we blijven ze maar binnenhalen.
Dit, kijk naar al die islamitische landen, de één een nog krankzinnigere shitput dan de ander, vrouwen in hun oog schieten, nergens deinzen ze voor terug. Het is en blijft 1 grote pestbende daar zolang ze zich laten leiden door die krankzinnige ideologie.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210874628
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee, het zijn gewoon beesten. Waren al die moslims die naar Syrië trokken en zich bij IS aansloten als beesten behandeld in Europa? Neuh. Maar wat was dan de gemene deler? Oh..een bepaalde religie. Er komt gewoon niks goeds uit dat soort volk. En we blijven ze maar binnenhalen.
Naja, daar ben ik het niet mee eens. "Dat soort volk, en niks goeds". Er waren meer moslims die gewoon hier bleven en hun leventje leefden dan naar IS gingen natuurlijk.

De uitzonderingen noemen om een regel te creeeren is wat oneerlijk natuurlijk. Als ze zich allemaal doodvechten en opofferen voor Allah, dan hadden we er nu niet zo rustig bijgezeten op zondag ochtend.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:12:54 #103
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874632
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Exact, de islam is de kanker van deze wereld, overal ellende.
Religie in het algemeen
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:13:29 #104
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874637
Superioriteitsgevoelens ontlenen aan waandenkbeelden leidt nu eenmaal altijd tot ellende
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:16:19 #105
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210874655
Let op, de discussie mag scherp zijn maar denk aan de bewoording!
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:17:20 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210874661
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Superioriteitsgevoelens ontlenen aan waandenkbeelden leidt nu eenmaal altijd tot ellende
Helemaal als je op het wereldtoneel feitelijk de underdog bent. Dat is een volstrekte mind fuck voor veel moslims.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:19:53 #107
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874678
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Helemaal als je op het wereldtoneel feitelijk de underdog bent. Dat is een volstrekte mind fuck voor veel moslims.
Moet wel de wil van allah zijn dan, denk ik dan tenminste
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:20:47 #108
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210874685
Ik was zelf gisteren emotioneel betrokken bij alle gebeurtenissen en wat kan haat dan snel de overhand nemen zeg. Het liefst zag ik die terroristen jankend op de grond liggen met een wapen op ze gericht. Tot het daadwerkelijk gebeurde en ik mij besefte hoe ver weg beide partijen van ons staan. Denk je dat wij in de nabije toekomst onze politie/defensiemacht terroristen mishandeld, naakt op de straat fotograferen als een soort bewijs van repercussie?

Het is gewoon een heel complex en bizar conflict waarin beide partijen ver van ons af staan.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:22:30 #109
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210874696
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik was zelf gisteren emotioneel betrokken bij alle gebeurtenissen en wat kan haat dan snel de overhand nemen zeg. Het liefst zag ik die terroristen jankend op de grond liggen met een wapen op ze gericht. Tot het daadwerkelijk gebeurde en ik mij besefte hoe ver weg beide partijen van ons staan. Denk je dat wij in de nabije toekomst onze politie/defensiemacht terroristen mishandeld, naakt op de straat fotograferen als een soort bewijs van repercussie?

Het is gewoon een heel complex en bizar conflict waarin beide partijen ver van ons af staan.
Een bepaalde groep zou dat best willen..
The name is Putler, Vladimir Putler
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:23:23 #110
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210874705
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:22 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Een bepaalde groep zou dat best willen..
Zeker maar de kans dat zij aan de macht komen is nihil. In elke samenleving zul je overigens zulke elementen hebben.
pi_210874707
IDF says it hit home of Hamas intelligence chief in Gaza
https://www.timesofisrael(...)gence-chief-in-gaza/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210874714
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:25:21 #113
138438 crew  Pizzakoppo
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:26:29 #114
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874727
quote:

Wanneer je een militaire actie organiseert en het specifiek munt op burgers, met name vrouwen en kinderen dan is er geen enkele nuancering meer mogelijk. Dit is in elk scenario onverdedigbaar en vergelijkbaar met de manier waarop bijvoorbeeld ook rusland strijdt.

Dit verdedigen staat voor mij echt gelijk aan het verdedigen van Nazi's.
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:28:41 #115
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210874741
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wanneer je een militaire actie organiseert en het specifiek munt op burgers, met name vrouwen en kinderen dan is er geen enkele nuancering meer mogelijk. Dit is in elk scenario onverdedigbaar en vergelijkbaar met de manier waarop bijvoorbeeld ook rusland strijdt.

Dat begrijp ik maar heb je de foto’s gezien van hoe Israël die terroristen op de grond had liggen? Naakt en mishandeld? Wanneer zou je zoiets in Europa zien? Kijk naar hoe wij omgaan met Salah Abdeslam of Mohammed B. Israël haat de Palestijnen net zo hard en die hardheid zie je hier gewoon niet. Iets wat tekenend is voor het conflict én beide partijen.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:28:49 #116
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210874743
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Uiteraard, maar wat doe je in dit geval met de 750 gijzelaars.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210874755
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dat begrijp ik maar heb je de foto’s gezien van hoe Israël die terroristen op de grond had liggen? Naakt en mishandeld? Wanneer zou je zoiets in Europa zien? Kijk naar hoe wij omgaan met Salah Abdeslam of Mohammed B. Israël haat de Palestijnen net zo hard en die hardheid zie je hier gewoon niet. Iets wat tekenend is voor het conflict én beide partijen.
Je hebt gelijk, terroristen als Salah en Mohammed mogen ook wat harder aangepakt worden en op een dorpsplein meteen opgehangen worden aan de hoogste boom. Niets mis mee.
Zonder wrijving geen glans
pi_210874756
quote:

Het is een kwestie van tijd dat het hier ook misgaat. We halen al lange tijd het paard van Troje binnen. Nu zijn ze nog relatief in de minderheid maar de overlast is nu al enorm.
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:30:33 #119
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210874759
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:30 schreef Haags het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, terroristen als Salah en Mohammed mogen ook wat bouter aangepakt worden en op een dorpsplein meteen opgehangen worden aan de hoogste boom. Niets mis mee.
Niet helemaal de intentie van mijn post lol :D
pi_210874775
quote:

[..]
Verschil zit m in (waarschijnljke) daders en onschuldige burgers in deze.

Al zal die nuancering in de Arabische wereld niet opgaan en zo'n foto als jij beschrijft de reactie geven 'zie je wel'.

En je zal een punt hebben dat we vanuit onze eigen perceptie allemaal gelijk hebben. Daarom gaan we er ook niet uitkomen met z'n allen.
pi_210874785
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:02 schreef arvensis het volgende:

[..]
Dit is de kern van 99% van de reacties in deze reeks.
Oh grappig, ik lees juist opvallend veel reacties die de kant van de Islamitische terroristen kiezen hier. Man man.
pi_210874798
quote:

[..]
Halfnaakt, wat noodzakelijk is om te checken of ze geen bomgordels dragen.
En mishandeld, dat was op die foto's niet echt te zien. Ja, zeker wel wat bloed maar hoe wil je een terrorist aanhouden dan? Door ze een pluche lieveheersbeestje te overhandigen?
pi_210874799
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Oh grappig, ik lees juist opvallend veel reacties die de kant van de Islamitische terroristen kiezen hier. Man man.
Wijzen op tientallen jaren Israelisch apartheidsbewind is hier ook "de kant kiezen van de terroristen"
J’ai faim.
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:36:14 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210874805
twitter

Walgelijk :r
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 oktober 2023 @ 08:36:19 #125
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210874806
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Welke reacties zie je hier, in dit topic, die de kant van de daders van de terreuraanval van gisteren kiezen? Ik lees sinds gisterochtend mee, maar zie die reacties toch bar weinig.

Er van uitgaande dat dingen als "Israël is in het grote plaatje bepaald niet een onschuldig slachtoffer" uiteraard niet tellen als het kiezen van de kant van de terroristen van gisteren, maar dat lijkt me logisch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210874814
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:35 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Wijzen op tientallen jaren Israelisch apartheidsbewind is hier ook "de kant kiezen van de terroristen"
Die lui mogen blij zijn dat ze nog in Gaza mogen wonen want als ze zo door gaan duurt het niet lang meer of ze mogen in Egypte gaan bivakkeren. De agressie komt al tientallen jaren van 1 kant.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:37:54 #127
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210874821
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:36 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]

Ik hoef dit niet te zien.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 08:38:58 #128
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210874829
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik hoef dit niet te zien.
Niemand verplicht je te klikken.
4045
onlogisch
pi_210874831
quote:

[..]
Omdat we hier een stuk minder gewend en naïever zijn. Komt regelmatig voor dat die figuren daar nog een bom op hun lichaam hebben die op het laatst afgaat.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:39:48 #130
438527 MissButterflyy
pi_210874833
quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Niemand verplicht je te klikken.
Nee, maar het zou toch fijn zijn als dit soort berichten achter een spoiler komen te staan.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:40:23 #131
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210874841
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:36 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]

Dit lijkt op een schoolplein in een willekeurige stad in West-Europa. Niets nieuws onder de zon.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:41:48 #132
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210874856
quote:

[..]
Ik zie toch vooral posts over dat een kant kiezen in deze schier onmogelijk is.

Beide partijen zijn te verblind door haat; aangestoken door machthebbers.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210874861
quote:

[..]
Waarbij de steeds doorgaande annexatie van Palestijnse gebieden ook niet vergeten kan worden. Maar dit argument waarschijnlijk ook slecht valt bij de extremistische mensen die hier het geweld van Israël verheerlijken en zelfs nog veel meer willen. :')
pi_210874865
quote:

[..]
Met als verschil dat als Hamas de middelen heeft die Israël heeft, ze van Israël allang één grote parkeerplaats hadden gemaakt. Zij zijn duidelijk uit op de vernietiging van alle Joden, daar liegen ze zelfs niet over.
Dat Israël nu reageert door gericht locaties van Hamas functionarissen aan te vallen en burgers oproept dekking te zoeken, geeft precies het verschil tussen beide partijen weer. Hamas valt specifiek burgerdoelen aan met als doel te terroriseren / uit te roeien; Israël verdedigt zich.

Dat daarbij ook emoties komen kijken is natuurlijk logisch. Hoe zakelijk zou jij reageren als je vrouw/dochter door zo'n verkrachtende/moordende menigte wordt ontvoert? Dat wij hier in NL over een politie/OM apparaat beschikken dat zulk soort zaken "voor ons regelt" zodat direct betrokkenen op afstand kunnen blijven, maakt ons heus niet anders. Kijk maar eens hoe familie van slachtoffers hier reageren in de rechtbank wanneer ze geconfronteerd worden met de dader. Hadden we hier vrij spel, zou je vergelijkbare taferelen zien.

Elke poging om Hamas en Israël als 'gelijke' partijen te zien is volkomen lachwekkend.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:43:34 #135
56749 BlaZ
pi_210874871
Oud nieuws.
pi_210874880
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:43 schreef BlaZ het volgende:
Deze persoon is geïdentificeerd als een Duits staatsburger.

[ twitter ]
Ja al 30x gemeld ofzo
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:46:21 #137
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874896
twitter

Wat een ongelofelijke beesten....
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 oktober 2023 @ 08:46:31 #138
284411 crew  heywoodu
pi_210874898
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, maar het zou toch fijn zijn als dit soort berichten achter een spoiler komen te staan.
Nou ja, er staat netjes een omschrijving bij, dan hoef je ook niet te klikken en zie je eigenlijk niks. Beter dan al die vage filmpjes met een stukje Arabische of Russische tekst en verder geen omschrijving :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210874905
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:42 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Met als verschil dat als Hamas de middelen heeft die Israël heeft, ze van Israël allang één grote parkeerplaats hadden gemaakt. Zij zijn duidelijk uit op de vernietiging van alle Joden, daar liegen ze zelfs niet over.
Dat Israël nu reageert door gericht locaties van Hamas functionarissen aan te vallen en burgers oproept dekking te zoeken, geeft precies het verschil tussen beide partijen weer. Hamas valt specifiek burgerdoelen aan met als doel te terroriseren / uit te roeien; Israël verdedigt zich.

Dat daarbij ook emoties komen kijken is natuurlijk logisch. Hoe zakelijk zou jij reageren als je vrouw/dochter door zo'n verkrachtende/moordende menigte wordt ontvoert? Dat wij hier in NL over een politie/OM apparaat beschikken dat zulk soort zaken "voor ons regelt" zodat direct betrokkenen op afstand kunnen blijven, maakt ons heus niet anders. Kijk maar eens hoe familie van slachtoffers hier reageren in de rechtbank wanneer ze geconfronteerd worden met de dader. Hadden we hier vrij spel, zou je vergelijkbare taferelen zien.

Elke poging om Hamas en Israël als 'gelijke' partijen te zien is volkomen lachwekkend.
Eens. Niet kiezen in dit conflict is ook kiezen.
pi_210874921
Het Hamas volk heeft laten zien dat het even barbaars is als IS, dat wisten we ook al wel, maar nu is het maar even weer aangetoond.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:49:05 #141
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210874923
quote:

[..]

qft
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:49:28 #142
438527 MissButterflyy
pi_210874927
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens. Niet kiezen in dit conflict is ook kiezen.
Zullen we het even bij het nieuwste nieuws houden ipv steeds dezelfde uitgekauwde discussie te voeren?
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:50:12 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210874935
quote:

[..]
Nuancering daarvan, die zijn uitgekleed omdat ze kogelwerende vesten om hadden en verdacht werden van bomgordels om hebben

Dat geeft het een wat andere lading
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:51:26 #144
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210874946
quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:39 schreef Aether het volgende:

[..]
Omdat we hier een stuk minder gewend en naïever zijn. Komt regelmatig voor dat die figuren daar nog een bom op hun lichaam hebben die op het laatst afgaat.
De reactie alleen al van die user: "gister was ik nog vol haat maar nu ik een foto gezien heb van bebloede hamas strijders met hun broek op de enkels heb ik een ander gevoel" genant

Die Hamas strijders mogen blij zijn dat ze uberhaupt zo'n behandeling krijgen na het afslachten van kinderen. En zelfs nog een rechtsproces krijgen.
pi_210874950
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Naja, daar ben ik het niet mee eens. "Dat soort volk, en niks goeds". Er waren meer moslims die gewoon hier bleven en hun leventje leefden dan naar IS gingen natuurlijk.

De uitzonderingen noemen om een regel te creeeren is wat oneerlijk natuurlijk. Als ze zich allemaal doodvechten en opofferen voor Allah, dan hadden we er nu niet zo rustig bijgezeten op zondag ochtend.
Sure. Maar zo'n 'er waren er meer die niet vochten' statement valt altijd wel te maken. Over Stalin's Rusland, Hitler's Duitsland. Mao's China. Dzjengis' Mongolië.

Dat krijg je al snel wanneer alleen een deel de mannen van een bepaalde leeftijd daadwerkelijk vechten, en de vrouwen, kinderen, ouderen en overige mannen niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210874955
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zullen we het even bij het nieuwste nieuws houden ipv dezelfde uitgekauwde discussie te voeren?
Lastig, omdat er veel te veel gepost wordt en niemand even 29 delen wilt doorlezen om te zien wat oud nieuws is en wat nog niet is gepost.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:54:06 #147
438527 MissButterflyy
pi_210874963
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De reactie alleen al van die user: "gister was ik nog vol haat maar nu ik een foto gezien heb van bebloede hamas strijders met hun broek op de enkels heb ik een ander gevoel" genant

Die Hamas strijders mogen blij zijn dat ze uberhaupt zo'n behandeling krijgen na het afslachten van kinderen. En zelfs nog een rechtsproces krijgen.
Die krijgen geen rechtsproces, Israël heeft in het verleden genoeg laten zien mensen zomaar te martelen en op te sluiten en mensenrechten te schenden. Ga nu niet doen alsof dat wel zo is.
pi_210874971
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit ja.
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:55:25 #149
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210874976
Als je kiest voor Hamas ben je moreel failliet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210874989
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar ik kies geen partij!!!!!

:’)
pi_210874990
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Sure. Maar zo'n 'er waren er meer die niet vochten' statement valt altijd wel te maken. Over Stalin's Rusland, Hitler's Duitsland. Mao's China. Dzjengis' Mongolië.

Dat krijg je al snel wanneer alleen de mannen van een bepaalde leeftijd daadwerkelijk vechten, en de vrouwen, kinderen en ouderen niet.
Ik heb het even opgezocht. Er gingen 200 mannen en 100 vrouwen richting IS (dat was het argument). Op iets meer dan een miljoen moslims in Nederland.

Nou, dat is dus 0,03%

Ik. vind het iets overdreven om dat als argument te gebruiken.
pi_210874992
quote:

[..]
Vraag mij of die fotos allemaal echt zijn. Zijn namelijk ook gewoon fotos dat ze wel ondergoed enzo aan hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 oktober 2023 @ 08:57:14 #153
284411 crew  heywoodu
pi_210874993
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:53 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Lastig, omdat er veel te veel gepost wordt en niemand even 29 delen wilt doorlezen om te zien wat oud nieuws is en wat nog niet is gepost.
Maar niemand heeft er natuurlijk wat aan als berichten die zeggen dat Israël in het grote plaatje misschien niet helemáál een onschuldig slachtoffer is worden beantwoord door tjappies die niet verder komen dan 'oh dus dan ben je een linkse boomknuffelende moslimpijpende antisemiet, nazi!' of iets van die strekking. Kom op zeg.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:00:28 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875013
quote:

[..]
Inderdaad. En zo valt het ook op dat allerlei plukjes mensen in verscheidene Europese steden gewoon de straat op zijn gegaan om het geweld te vieren en verheerlijken. Om nog maar te zwijgen over mensenmassa's in allerlei Islamtische landen.

Het benadrukt wederom dat in bepaalde culturen, vooral degenen waar de vermeende religie der vrede wordt omarmd, het morele kompas totaal zoek lijkt te zijn. Deze mensen zitten ergens met hun hoofd nog in de oudheid, waar primitief en barbaars handelen op basis van ongebreidelde emotie veelal de norm was.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij de steeds doorgaande annexatie van Palestijnse gebieden ook niet vergeten kan worden. Maar dit argument waarschijnlijk ook slecht valt bij de extremistische mensen die hier het geweld van Israël verheerlijken en zelfs nog veel meer willen. :')
Welke annexatie? Wat de realiteit laat zien is dat er Joden op een gebied zoals de Westelijke Jordaanoever wonen, dat iets heel anders dan een gebied annexeren.
quote:

[..]

En toch blijven mensen dit proberen, onder de aanvoering van de meest rare argumenten, die ook hier naar voren komen.

'Ja, maar Israel is een apartheidsstaat' - Nee, dit is niet waar
'Ja, maar Palestijnen worden hartstikke onderdrukt' - Nee, dit klopt niet
'Ja, maar Israel steelt gebieden van andere landen' - Nee, ze zijn zelfs zo naïef en goedig deze terug te geven (Sinaï, Golan)

Ja, maar dit, ja maar dat. Elke keer moet er een koekblik open worden getrokken aan excuses, wat het brute geweld en de gruwelijke acties van de Arabieren zou rechtvaardigen. Dan ben je gewoon echt niet helemaal 100%.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:01:05 #155
438527 MissButterflyy
pi_210875018
Even ontopic: moet zeggen dat ik de reactie van Israël tot nu toe mee vind vallen, had het heftiger verwacht.
Veel gijzelaars zitten gevangen in Gaza, dus ze zullen misschien ook wel moeten opletten met bombarderen?

Gisteren waren wel filmpjes te zien van een enorme collone tanks onderweg naar Gaza, zouden die al aangekomen zijn of zou dit meer tijd kosten?
pi_210875021
quote:
9s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar niemand heeft er natuurlijk wat aan als berichten die zeggen dat Israël in het grote plaatje misschien niet helemáál een onschuldig slachtoffer is worden beantwoord door tjappies die niet verder komen dan 'oh dus dan ben je een linkse boomknuffelende moslimpijpende antisemiet, nazi!' of iets van die strekking. Kom op zeg.
O daar doelde ze op? Helder. Ik dacht aan bijv 20x zeggen dat die vrouw een Duitser is en dat ze op nieuw nieuws zat te wachten.
pi_210875026
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nazi's hadden nog enige moraal vergeleken bij dit krankzinnig geweld. Er is geen optie meer voor dit probleem, dit moet met wortel en tak worden uitgeroeid. Nazi's mogen geen enkele ruimte krijgen.

Dit verdedigen grenst aan misdadige krankzinnigheid
Wtf is dit nou weer?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 oktober 2023 @ 09:02:40 #158
284411 crew  heywoodu
pi_210875029
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:01 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
O daar doelde ze op? Helder. Ik dacht aan bijv 20x zeggen dat die vrouw een Duitser is en dat ze op nieuw nieuws zat te wachten.
Nou ja, dat wellicht ook, maar het wordt natuurlijk wel wat vermoeiend als je tussendoor niet één reactie kunt hebben zonder dat bepaalde figuren er overheen vallen om je zo snel mogelijk een soort fan van Hamas te noemen.

Maar goed, nu zijn we alsnog bezig met de discussie over die discussie, dus laten we het inderdaad maar proberen over het nieuws zelf te hebben :+
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:03:10 #159
438527 MissButterflyy
pi_210875033
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wtf is dit nou weer?
Die heeft niet goed opgelet met zijn lessen geschiedenis.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:03:14 #160
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210875034
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:55 schreef TweedeKlum het volgende:
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:04:51 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875049
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik heb het even opgezocht. Er gingen 200 mannen en 100 vrouwen richting IS (dat was het argument). Op iets meer dan een miljoen moslims in Nederland.

Nou, dat is dus 0,03%

Ik. vind het iets overdreven om dat als argument te gebruiken.
Men zou eens moeten peilen hoeveel mensen in Nederland niet alleen de Palestijnen, maar ook stiekem Hamas steunen. Dat zou schrikbarende percentages geven denk ik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210875076
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:00 schreef HowardRoark het volgende:

Welke annexatie? Wat de realiteit laat zien is dat er Joden op een gebied zoals de Westelijke Jordaanoever wonen, dat iets heel anders dan een gebied annexeren.

Herhaal lekker de Israëlische propaganda . :')

Amnesty heeft een verhelderend stukje geschreven

Israel/OPT: 10 things you need to know about “annexation”
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 09:08:45 #163
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210875085
twitter
4045
onlogisch
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:09:40 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210875088
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die krijgen geen rechtsproces, Israël heeft in het verleden genoeg laten zien mensen zomaar te martelen en op te sluiten en mensenrechten te schenden. Ga nu niet doen alsof dat wel zo is.
Natuurlijk krijgen die wel een proces, en dat zal heel publiek gaan. Hoop dat Israël de doodstraf heeft voor dit soort misdaden. Als ze die niet hebben, dan moet het leger wmb maar zorgen dat ze geen gevangenen maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210875090
De beelden zorgen ervoor dat de emoties overal hoog oplopen, maar laten we niet vergeten dat dit soort acties eigenlijk vrij gebruikelijk zijn in het niet-Westerse deel van de wereld. Wat in Soedan gebeurt willen we ook echt niet zien.

Ik zou dus ook nooit de kant van de Palestijnen kunnen kiezen. Het staat buiten elke twijfel dat ook zij, ondanks het onrecht wat hun ook is aangedaan, horen bij de onbeschaafde en barbaarse volkeren buiten het Westen.
pi_210875093
quote:
13s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men zou eens moeten peilen hoeveel mensen in Nederland niet alleen de Palestijnen, maar ook stiekem Hamas steunen. Dat zou schrikbarende percentages geven denk ik.
Maar je weet het dus niet?
pi_210875094
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De Duitse nazi's deden dat soort dingen op veel grotere schaal, maar goed... lekker stukje geschiedsvervalsing weer.
Ik denk dat het niet om de schaal gaat maar om de manier waarop.
pi_210875105
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:00 schreef HowardRoark het volgende:

[
[..]
En toch blijven mensen dit proberen, onder de aanvoering van de meest rare argumenten, die ook hier naar voren komen.

'Ja, maar Israel is een apartheidsstaat' - Nee, dit is niet waar
'Ja, maar Palestijnen worden hartstikke onderdrukt' - Nee, dit klopt niet
'Ja, maar Israel steelt gebieden van andere landen' - Nee, ze zijn zelfs zo naïef en goedig deze terug te geven (Sinaï, Golan)

Ja, maar dit, ja maar dat. Elke keer moet er een koekblik open worden getrokken aan excuses, wat het brute geweld en de gruwelijke acties van de Arabieren zou rechtvaardigen. Dan ben je gewoon echt niet helemaal 100%.
Hamas en israel zijn inderdaad geen gelijke partijen (wat blijkbaar een mongool ergens op internet heeft gezegd en iedereen zich voor moet verantwoorden).Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.

Het zegt wel alles dat niet eens gezegd mag worden dat Israël apartheid plaats vindt of dat ze gebieden stelen. De ogen hiervoor sluiten maakt je niet 'wel helemaal 100%'
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:13:50 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875120
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas en israel zijn inderdaad geen geluje partijen. Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.

Het zegt wel alles dat niet eens gezegd mag worden dat Israël apartheid plaats vindt of dat ze gebieden stelen. De ogen hiervoor sluiten maakt je niet 'wel helemaal 100%'
Welke gebieden worden er gestolen? Onderbouw dit soort claims eens.
pi_210875122
Voor de ogen van de moeder een baby in de lucht gooien om die vervolgens op de punt van je bajonet op te vangen was volgens mij trouwens een werkwijze van de Japanners.
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 09:16:06 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210875139
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Voor de ogen van de moeder een baby in de lucht gooien om die vervolgens op de punt van je bajonet op te vangen was volgens mij trouwens een werkwijze van de Japanners.
Ja die Jappen konden er wat van. Huiveringwekkende wiki.
4045
onlogisch
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:16:13 #172
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210875140
quote:
Dit dus, zelfs de Nazi's vonden de Japanners onnodig wreed, het kan kennelijk altijd een graadje erger, mengele vs unit731, steeds dieper de hel in.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:16:51 #173
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210875145
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas en israel zijn inderdaad geen gelijke partijen (wat blijkbaar een mongool ergens op internet heeft gezegd en iedereen zich voor moet verantwoorden).Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.

Dat apartheid narratief is wel zo slecht. 2 miljoen arabieren in israel, op 8 miljoen en groeiende. 0 joden in gaza. 200k joden in de gehele arabische wereld en afnemend wegens geweld. Waar is precies de apartheid?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:17:11 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210875147
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 01:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Er zijn delen in Afrika waar men niet eens weet dat seks tot kinderen leidt.

Laat staan dat ze enig besef hebben van klimaatproblemen oid. Meeste arme mensen leven van dag tot dag.
Geloof je dat echt!? :D
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:18:04 #175
438527 MissButterflyy
pi_210875156
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit dus, zelfs de Nazi's vonden de Japanners onnodig wreed, het kan kennelijk altijd een graadje erger, mengele vs unit731, steeds dieper de hel in.
Zo hebben de Japanners vast ook hun verhalen… Die atoombommen waren erg humaan bijvoorbeeld. Hou toch op.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:18:25 #176
56749 BlaZ
pi_210875161
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De Duitse nazi's deden dat soort dingen op veel grotere schaal, maar goed... lekker stukje geschiedsvervalsing weer.
Dat toont echter enkel een gebrek aan mankracht en materieel aan, niet een gebrek aan intentie.
pi_210875166
quote:
Dat zou kunnen, maar door de nazi's is dergelijk sadisme zeker ook botgevierd op baby's
pi_210875171
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als zelfs werk van de kolonisten jou onbekend is. Dan begrijp ik je weerstand en laat ik je dooremmeren
pi_210875182
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:11 schreef HowardRoark het volgende:

De Nazi's en de Palestijnen zouden het uitstekend hebben kunnen vinden, ook niet voor niets is er die beroemde foto van Hitler samen met de toenmalige leider van de Arabieren genaamd Amin al-Husseini.
De nazi's en de rechts extremisten in de isrealische regering met hun uitbereiding van lebensraum die kunnen het in dat opzicht ook uitstekend vinden. :')
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:20:48 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210875187
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:09 schreef Confetti het volgende:
De beelden zorgen ervoor dat de emoties overal hoog oplopen, maar laten we niet vergeten dat dit soort acties eigenlijk vrij gebruikelijk zijn in het niet-Westerse deel van de wereld. Wat in Soedan gebeurt willen we ook echt niet zien.

Ik zou dus ook nooit de kant van de Palestijnen kunnen kiezen. Het staat buiten elke twijfel dat ook zij, ondanks het onrecht wat hun ook is aangedaan, horen bij de onbeschaafde en barbaarse volkeren buiten het Westen.
Want elke Palestijn hoort bij en steunt Hamas? Net zoals elke Duitser een nazi is?

Hoe werkt dit precies?
pi_210875201
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:16 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dat apartheid narratief is wel zo slecht. 2 miljoen arabieren in israel, op 8 miljoen en groeiende. 0 joden in gaza. 200k joden in de gehele arabische wereld en afnemend wegens geweld. Waar is precies de apartheid?
Google het eens en lees
https://www.amnesty.org/e(...)system-of-apartheid/

En er zijn ook organisaties of sites die precies het tegenovergestelde beweren. Informeer je
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:22:26 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210875208
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)jnse-huizen-in-brand

Zomaar een voorbeeld. Is jou vast niet onbekend. Je zal eens uit je tunnel moeten komen. Al is het maar erkennen dat het gebeurt.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:23:11 #183
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210875215
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Google het eens en lees
https://www.amnesty.org/e(...)system-of-apartheid/

En er zijn ook organisaties of sites die precies het tegenovergestelde beweren. Informeer je
ongelijkheid is iets anders dan apoartheid, Door de situatie in israel apartheid te noemen beledig je echt de mensen die daadwerkelijk apartheid hebben meegemaakt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:23:31 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875222
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als zelfs werk van de kolonisten jou onbekend is. Dan begrijp ik je weerstand en laat ik je dooremmeren
Er wonen Joden op de Westelijke Jordaanoever. Wonen op een plek is niet hetzelfde als een land of gebied annexeren. Er wonen in Nederland bijvoorbeeld Belgen en Nederlanders in België. Dit heeft niets te maken met annexatie.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:24:51 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875237
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Herhaal lekker de Israëlische propaganda . :')

Amnesty heeft een verhelderend stukje geschreven

Israel/OPT: 10 things you need to know about “annexation”
Wat deze groep activisten allemaal meent is irrelevant. Amnesty is mbt tot de situatie in Israël (zoals eigenlijk met veel conflicten) behoorlijk vooringenomen en al tijden op hand van de Palestijnen.

Zij hebben bijvoorbeeld nog nergens het geweld van Hamas afgekeurd, maar gisteren enkel via een hele algemene tweet gesteld dat ze hoopten dat het Israëlische leger en de Palestijnse groeperingen de levens van de burgers zouden beschermen. Waarbij natuurlijk nog even extra wordt gesproken over het fantasme van de 'bezette' gebieden.

Dat is natuurlijk heel raar aangezien het Israëlische leger toen nog amper was ingeschakeld en de Palestijnen al honderden burgers op brute wijze hadden afgemaakt en met sommige lichamen als een trofee door juichende dorpen gereden. Als men dit vervolgens zo probeert te draaien en veralgemeniseren ben je moreel gewoon totaal failliet, en dat is Amnesty ook.

Ik zou mij dus als ik jou was vooral afvragen hoe het komt dat je voor dit soort narratieven valt, want je staat weer eens aan de verkeerde kant.

twitter
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:25:01 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210875239
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen Joden op de Westelijke Jordaanoever. Wonen op een plek is niet hetzelfde als een land of gebied annexeren. Er wonen in Nederland bijvoorbeeld Belgen en Nederlanders in België. Dit heeft niets te maken met annexatie.
Dit is echt puur ontkennen dat er Israëliërs zijn die palestijnen uit hun huis jagen omdat zij van mening zijn dat ze daar recht op hebben. :')
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:25:47 #187
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_210875253
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Gisteren waren wel filmpjes te zien van een enorme collone tanks onderweg naar Gaza, zouden die al aangekomen zijn of zou dit meer tijd kosten?
In Tze'elim bevind zich het UWTC. Daar staat de grote bups Merkava's op korte afstand van Gaza.
pi_210875265
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
helemaal plat bombarderen die gaza strook
Samen met israel dat we gewoon af zijn van het gezeik over een zogenaamd heilig stukje land voor de geloven die elkaar toch maar in de haren vliegen. ;)
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:26:43 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210875266
quote:

[..]
Oh kom op, er bestaat inmiddels een hele industrie aan documentaires alleen over de kolonisten daar. Ja, er wonen ook mensen, nee ze wonen er voor het grootste deel niet zomaar sinds het planten van de olijfbomen door Mozes& Co.

De nederzettingen en de kolonisten ontkennen is een heel nieuw niveau van oogkleppen.
pi_210875310
quote:

[..]
Bedoel je Israëliërs of s
christenen in dit verhaal?
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:30:16 #191
438527 MissButterflyy
pi_210875315
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat deze groep activisten allemaal meent is irrelevant. Amnesty is mbt tot de situatie in Israël (zoals eigenlijk met veel conflicten) behoorlijk vooringenomen en al tijden op hand van de Palestijnen. Zij hebben bijvoorbeeld nog nergens het geweld van Hamas afgekeurd, maar gisteren enkel via een hele algemene tweet gesteld dat ze hoopten dat het Israëlische leger en de Palestijnse groeperingen de levens van de burgers zouden beschermen.

Dat is natuurlijk heel raar aangezien het Israëlische leger toen nog amper was ingeschakeld en de Palestijnen al honderden burgers op brute wijze hadden afgemaakt en met sommige lichamen als een trofee door juichende dorpen gereden. Als men dit vervolgens zo probeert te draaien en veralgemeniseren ben je moreel gewoon totaal failliet, en dat is Amnesty ook.

Ik zou mij dus als ik jou was vooral afvragen hoe het komt dat je voor dit soort narratieven valt, want je staat weer eens aan de verkeerde kant.

[ twitter ]
Ik vind het een prima reactie om te hopen dat het Israëlische leger en de Palestijnse groeperingen de levens van hun burgers beschermen.
Amnesty international is geen regering of politieke organisatie.
Als ze actie willen blijven ondernemen in die gebieden kunnen ze beter niet ‘partij kiezen’ zoals jij dat noemt.
pi_210875316
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh kom op, er bestaat inmiddels een hele industrie aan documentaires alleen over de kolonisten daar. Ja, er wonen ook mensen, nee ze wonen er voor het grootste deel niet zomaar sinds het planten van de olijfbomen door Mozes& Co.

De nederzettingen en de kolonisten ontkennen is een heel nieuw niveau van oogkleppen.
Het is pure kwaadaardigheid.
En zulke mensen doen nu ineens alsof de hel daar is losgebarsten. De hel staat daar al veel langer in brand, maar nu is het vuur helaas ook naar de andere kant overgeslagen en dat is de enige kant die zulke mensen willen zien.
J’ai faim.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:30:43 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210875319
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Samen met israel dat we gewoon af zijn van het gezeik over een zogenaamd heilig stukje land voor de geloven die elkaar toch maar in de haren vliegen. ;)
i s maar goed dat de mensheid met 20 jaar wel kapot is gegaan aan haar zelfvernietiging
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210875329
Maak van Gaza maar 1 groot gat, Israël heeft mijn zegen.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:31:48 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210875334
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:30 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Het is pure kwaadaardigheid.
En zulke mensen doen nu ineens alsof de hel daar is losgebarsten. De hel staat daar al veel langer in brand, maar nu is het vuur helaas ook naar de andere kant overgeslagen en dat is de enige kant die zulke mensen willen zien.
Israel had die gazastrook nooit terug moeten geven in 2005
Dat was een hele grote fout
Israel heeft het paard van troje zelf binnengehaald
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gaza
quote:
When was Gaza returned?
All Israeli settlements in the Gaza Strip and the joint Israeli-Palestinian Erez Industrial Zone were dismantled, and 9,000 Israelis, most living in Gush Katif, were forcibly evicted.

On 12 September 2005, the Israeli cabinet formally declared an end to Israeli military occupation of the Gaza Strip.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4170302.stm

quote:
Settler homes bulldozed in Gaza
Demolition in Peat Sadeh
Villas have been reduced to rubble
Israeli bulldozers have begun to demolish empty homes in the Gaza Strip as the operation to evict Jewish settlers nears its completion.
Earlier, soldiers and police prayed with residents of the large Gush Katif settlement bloc before they too were evicted from their homes.

Elsewhere, an Israeli soldier was reportedly hurt by Palestinian gunfire.

He was hit in the hand as he guarded the empty Neve Dekalim settlement, an army spokeswoman told AP news agency.
Only one of the 21 Gaza settlements - Netzarim - was expected to remain inhabited by nightfall.
Demolition work began in four of the empty settlements - Nissanit and Dugit in the north of the strip and Peat Sadeh and Ganei Tal in the south.

Click here for a map of the settlements
Bulldozers and excavators ripped through the red-tiled roofs and white-washed walls of the homes, the BBC's Jim Fish reports.

The demolitions are in accordance with an agreement between Israel and the Palestinians.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 08-10-2023 09:39:01 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:32:04 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875336
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is echt puur ontkennen dat er Israëliërs zijn die palestijnen uit hun huis jagen omdat zij van mening zijn dat ze daar recht op hebben. :')
Is dit iets dat op grote schaal gaande is? Nee, dat is het niet. De spaarzame gevallen waar dat wel zal zijn gebeurd moeten natuurlijk worden afgekeurd. Maar de realiteit is dat bijna alle huizen op de Westelijke Jordaanoever nieuw worden gebouwd om er simpelweg nog niets is.

Dat leidt tot allerlei van die dorpjes die vervolgend worden weggezet als 'nederzettingen'. 'Illegale nederzettingen' zelfs, want het achterliggende idee is dat de Palestijnse gebieden in tegenstelling tot Israël, etnisch zuiver moeten blijven. Ook dat is al zo'n rare dubbele standaard.
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Industrie aan documentaires, dit zegt wel genoeg denk ik. Dat jij vervolgens valt voor dat soort propaganda en narratieven kan ik niets aan doen natuurlijk.
pi_210875354
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:09 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Verschil met nazi's is dat Duitsers iets georganiseerder waren, desalniettemin even barbaars.
Verschil met de nazi's zal ook zijn steun onder de bevolking...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210875366
Moet een angstige nacht geweest zijn. :{
quote:
Netanyahu kondigde vannacht nog meer maatregelen aan na de Hamas-aanval op zijn land. Zoals al eerder bekend was gemaakt door de minister van Energie heeft Israël ook de levering van elektriciteit aan de Gazastrook stopgezet. Een groot deel van het gebied was volgens persbureau Reuters vannacht volledig in het duister gehuld vanwege de maatregel.
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:36:06 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210875368
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Verschil met de nazi's zal ook zijn steun onder de bevolking...
Ik denk eerlijk gezegd dat de steun voor Hamas onder de Palestijnse bevolking veel groter is dan de steun voor de Nazi's was onder de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
pi_210875378
Leger herdenkt 26 doden

Het Israëlische leger heeft een namenlijst vrijgegeven van 26 militairen die gisteren bij de aanvallen zijn omgekomen. Een woordvoerder zegt dat hun nabestaanden op de hoogte zijn gebracht.

Kolonel Jonathan Steinberg had van alle slachtoffers de hoogste rang. De infanterieofficier was onderweg naar vuurgevechten bij de grensplaats Kerem Shalom toen hij werd gedood. Het is voor het eerst in een lange tijd dat zo'n hoge militair om het leven komt bij gevechten in Israël.

Steinberg was met zijn 42 jaar ook het oudste slachtoffer. Verder gaat het vooral om mannen en vrouwen in de 20, vijf slachtoffers waren 19 jaar, eentje 18.

Arme kinderen, hun leven opgegroeid met een conflict, getraind tot militair en toen het er op aankwam konden ze helemaal niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')