Wellicht niet maar het zegt veel dat Israelische regering daar niets aan doet. Die laat het toe.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit iets dat op grote schaal gaande is? Nee, dat is het niet. De spaarzame gevallen waar dat wel zal zijn gebeurd moeten natuurlijk worden afgekeurd. Maar de realiteit is dat bijna alle huizen op de Westelijke Jordaanoever nieuw worden gebouwd om er simpelweg nog niets is.
Dit is echt zo'n dooddoener. Nee, ik bedoel niet dat letterlijk elk individu aan dat beeld voldoet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want elke Palestijn hoort bij en steunt Hamas? Net zoals elke Duitser een nazi is?
Hoe werkt dit precies?
De eerste stap is natuurlijk consolidatie in Isral zelf. De aanvallen uit de lucht zullen nog wel in intensiteit gaan toenemen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Even ontopic: moet zeggen dat ik de reactie van Isral tot nu toe mee vind vallen, had het heftiger verwacht.
Veel gijzelaars zitten gevangen in Gaza, dus ze zullen misschien ook wel moeten opletten met bombarderen?
Gisteren waren wel filmpjes te zien van een enorme collone tanks onderweg naar Gaza, zouden die al aangekomen zijn of zou dit meer tijd kosten?
Volledig terecht natuurliujk. De palestijnen hebben er zelf voor gekozen, en ik vind de reactie van israel op dit moment nog erg mild. Het had me niets verbaast als israel een klein deel van gaza volledig platgegooid had met de melding: als jullie je beestachtig gedrage, mogen wij ook een keer losgaan. pray that we dontquote:
Ze hadden het mooi kunnen bombarderen met brandbommen om zo toch wel licht in de duisternis te brengen en tegelijkertijd ons van mooi videomateriaal kunnen voorzien.quote:
quote:Settler homes bulldozed in Gaza
Demolition in Peat Sadeh
Villas have been reduced to rubble
Israeli bulldozers have begun to demolish empty homes in the Gaza Strip as the operation to evict Jewish settlers nears its completion.
Earlier, soldiers and police prayed with residents of the large Gush Katif settlement bloc before they too were evicted from their homes.
Elsewhere, an Israeli soldier was reportedly hurt by Palestinian gunfire.
He was hit in the hand as he guarded the empty Neve Dekalim settlement, an army spokeswoman told AP news agency.
Only one of the 21 Gaza settlements - Netzarim - was expected to remain inhabited by nightfall.
Demolition work began in four of the empty settlements - Nissanit and Dugit in the north of the strip and Peat Sadeh and Ganei Tal in the south.
Click here for a map of the settlements
Bulldozers and excavators ripped through the red-tiled roofs and white-washed walls of the homes, the BBC's Jim Fish reports.
The demolitions are in accordance with an agreement between Israel and the Palestinians.
De Palastijnen hebben ook geen keus, net zoals de Duitsers dat niet hadden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de steun voor Hamas onder de Palestijnse bevolking veel groter is dan de steun voor de Nazi's was onder de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Laat deze actie hamas dan ook niet gewoon zien dat Israel het zich absoluut niet kan veroorloven de palestijnen meer vrijheid te geven? Het was juist de Gazastrook die in 2012 meer autonomie heeft gekregen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht niet maar het zegt veel dat Israelische regering daar niets aan doet. Die laat het toe.
Het gevecht duurt natuurlijk al zowat 80 jaar sinds VN-resolutie. Israel heeft zich daar in geen geval aan gehouden en steeds meer aan landjepik gedaan. Dat ga jij toch ook niet ontkennen?
Je lijkt te framen dat de Palestijnen hier alleen en als enige schuld hebben. Uiteraard wil ik hiermee niet de acties van Hamas goedkeuren maar het heeft een oorzaak.
Wat zouden die daar dan aan moeten doen? Waarom zouden er geen Joden op de Westelijke Jordaanoever mogen wonen? Er wonen toch ook miljoenen minderheden in Israel die staatsburger zijn? Neem de 2,5 miljoen Isralische Arabieren of paar honderdduizend Druze.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht niet maar het zegt veel dat Israelische regering daar niets aan doet. Die laat het toe.
Het gevecht duurt natuurlijk al zowat 80 jaar sinds VN-resolutie. Israel heeft zich daar in geen geval aan gehouden en steeds meer aan landjepik gedaan. Dat ga jij toch ook niet ontkennen?
Je lijkt te framen dat de Palestijnen hier alleen en als enige schuld hebben. Uiteraard wil ik hiermee niet de acties van Hamas goedkeuren maar het heeft een oorzaak.
Zullen we even niet vergeten dat de Palestijnen / Arabieren het eerste delingsplan, dat wel geaccepteerd was door Isral, hebben beantwoord met een poging tot een vernietigsoorlog? Er hadden twee staten kunnen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh grappig, ik lees juist opvallend veel reacties die de kant van de Islamitische terroristen kiezen hier. Man man.
Israel had nooit de gazastrook terug moeten geveenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat bedoel je concreet met 'van de kaart vegen' ?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat Isral, Turkije en Azerbeidzjan Iran van de kaart vegen. Iran steunt Hamas en Hezbollah en is de drijvende kracht achter dit extreme geweld.
Hamas bedoel je.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
Volledig terecht natuurliujk. De palestijnen hebben er zelf voor gekozen, en ik vind de reactie van israel op dit moment nog erg mild. Het had me niets verbaast als israel een klein deel van gaza volledig platgegooid had met de melding: als jullie je beestachtig gedrage, mogen wij ook een keer losgaan. pray that we dont
Ik voel me weleens een minderheid.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat deze groep activisten allemaal meent is irrelevant. Amnesty is mbt tot de situatie in Isral (zoals eigenlijk met veel conflicten) behoorlijk vooringenomen en al tijden op hand van de Palestijnen.
Zij hebben bijvoorbeeld nog nergens het geweld van Hamas afgekeurd, maar gisteren enkel via een hele algemene tweet gesteld dat ze hoopten dat het Isralische leger en de Palestijnse groeperingen de levens van de burgers zouden beschermen. Waarbij natuurlijk nog even extra wordt gesproken over het fantasme van de 'bezette' gebieden.
Dat is natuurlijk heel raar aangezien het Isralische leger toen nog amper was ingeschakeld en de Palestijnen al honderden burgers op brute wijze hadden afgemaakt en met sommige lichamen als een trofee door juichende dorpen gereden. Als men dit vervolgens zo probeert te draaien en veralgemeniseren ben je moreel gewoon totaal failliet, en dat is Amnesty ook.
Ik zou mij dus als ik jou was vooral afvragen hoe het komt dat je voor dit soort narratieven valt, want je staat weer eens aan de verkeerde kant.
[ twitter ]
Dat is niet waar. Er worden op grote schaal Palestijnen van hun eigen land getreiterd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit iets dat op grote schaal gaande is? Nee, dat is het niet. De spaarzame gevallen waar dat wel zal zijn gebeurd moeten natuurlijk worden afgekeurd. Maar de realiteit is dat bijna alle huizen op de Westelijke Jordaanoever nieuw worden gebouwd om er simpelweg nog niets is.
Ja, omdat het nederzettingen zijn. Niet omdat het "van die dorpjes zijn". Het zijn zeer georganiseerde nederzettingen met infrastructuur zoals snelwegen.quote:Dat leidt tot allerlei van die dorpjes die vervolgend worden weggezet als 'nederzettingen'. 'Illegale nederzettingen' zelfs, want het achterliggende idee is dat de Palestijnse gebieden in tegenstelling tot Isral, etnisch zuiver moeten blijven. Ook dat is al zo'n rare dubbele standaard.
Oh wil je het zo draaien... Wat ik wilde zeggen met behulp van het voorbeeld over de documentaires draaien alsof ik in propaganda ben getrapt. Clever.quote:[..]
Industrie aan documentaires, dit zegt wel genoeg denk ik. Dat jij vervolgens valt voor dat soort propaganda en narratieven kan ik niets aan doen natuurlijk.
Daarom juist.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de steun voor Hamas onder de Palestijnse bevolking veel groter is dan de steun voor de Nazi's was onder de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
God-ver-dom-mequote:
Blijkbaar kunnen de argumenten over annexatie van land niet ontkracht worden anders was je daar wel op ingegaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moreel failliet omdat men bewust de feitelijke situatie achterwege laat en veralgemeniseerd. Als n partij aanvalt en vanuit hun bandietenhol een slachtpartij heeft ingezet, moet je niet op hele genuanceerde wijze twee partijen gaan aanspreken.
En met je verdere aantijgingen kan ik niets, jij staat aan de verkeerde kant en bent gevallen voor propaganda, niet ik.
Ik ben onvoldoende genformeerd om die vergelijking met de 'originele apartheid' te maken. Destijds viel mijn mond open wat Israel allemaal doet en daar doe ik 't mee. Ik moet je complimenteren want jij hebt zdat rapport van 280 pagina's erg snel tot je genomen, heb je rechten gestudeerd?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
ongelijkheid is iets anders dan apoartheid, Door de situatie in israel apartheid te noemen beledig je echt de mensen die daadwerkelijk apartheid hebben meegemaakt.
Of moslim.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
God-ver-dom-me
Als je zoiets doet, zoiets filmt, zoiets post of je om zoiets verkneukelt, dan ben je gewoon af als mens.
Iran binnentrekken en de Ayatollahs verdrijven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat bedoel je concreet met 'van de kaart vegen' ?
De Iraanse bevolking gaat wel helpen danquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Iran binnentrekken en de Ayatollahs verdrijven.
Prima plan. Pakte in Irak ook goed uit.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij zou moslims op een zelfmoord missie niet eerst strippen voor de arrestatie? Ze hebben nogal de neiging om plof te doen. Een waar heb je vandaag dat ze mishandeld zouden zijn? Omdat het zonder bewijs op een Twitter post stond?quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik was zelf gisteren emotioneel betrokken bij alle gebeurtenissen en wat kan haat dan snel de overhand nemen zeg. Het liefst zag ik die terroristen jankend op de grond liggen met een wapen op ze gericht. Tot het daadwerkelijk gebeurde en ik mij besefte hoe ver weg beide partijen van ons staan. Denk je dat wij in de nabije toekomst onze politie/defensiemacht terroristen mishandeld, naakt op de straat fotograferen als een soort bewijs van repercussie?
Het is gewoon een heel complex en bizar conflict waarin beide partijen ver van ons af staan.
Ze hebben zelfs heel wat meer ophef gemaakt om zwarte Piet dan islamitische terreurgroepen die meisjes ontvoerden. Het zijn genfiltreerde clubjes vol westen en blanken haters, meer niet, die dankbaar gebruik maken van de onkunde, naviteit en vooral de ongelooflijke dommigheid van het linkerkamp in het westen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik voel me weleens een minderheid.
Ging Amnesty ook niet zeuren om de vreedzame protesten met extinction rebellion terwijl ze bij de Covid protesten stil waren?
Dit is waarom Isral het zich niet kan veroorloven om tussen de Palestijnen van Gaza te wonen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
God-ver-dom-me
Als je zoiets doet, zoiets filmt, zoiets post of je om zoiets verkneukelt, dan ben je gewoon af als mens.
Edit: ik bedoel niet jij die dit post natuurlijk maar de mensen die dit triomfantelijk op Twitter zetten om te laten zien hoe goed ze bezig zijn.
ja je kunt zulke landen haast niet enig verstand over democratie bij brengen de agressie zal leiden tot vele terror ministaatjes net als in rakquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Prima plan. Pakte in Irak ook goed uit.
En dan weer weggaan? Of?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
ja dan weer wegggaanquote:
Democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren. Onderdrukte volkeren kunnen dit niet uit zichzelfquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je kunt zulke landen haast niet enig verstand over democratie bij brengen de agressie zal leiden tot vele terror ministaatjes net als in rak
Omdat hier sprake is van een bezetting, en dan gelden er bepaalde regels. Een daarvan is dat je geen bevolking mag plaatsen in bezet gebied. Dat is zelfs een oorlogsmisdaad. Onvergelijkbare situatie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zouden die daar dan aan moeten doen? Waarom zouden er geen Joden op de Westelijke Jordaanoever mogen wonen? Er wonen toch ook miljoenen minderheden in Israel die staatsburger zijn? Neem de 2,5 miljoen Isralische Arabieren of paar honderdduizend Druze.
En je schept nu tevens wr het beeld alsof ergens een huis bouwen, het annexeren is van een gebied of land. Dit is gewoon niet hetzelfde.
GAZA was vrij in 2005quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren. Onderdrukte volkeren kunnen dit niet uit zichzelf
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4170302.stmquote:When was Gaza returned?
All Israeli settlements in the Gaza Strip and the joint Israeli-Palestinian Erez Industrial Zone were dismantled, and 9,000 Israelis, most living in Gush Katif, were forcibly evicted.
On 12 September 2005, the Israeli cabinet formally declared an end to Israeli military occupation of the Gaza Strip.
quote:Settler homes bulldozed in Gaza
Demolition in Peat Sadeh
Villas have been reduced to rubble
Israeli bulldozers have begun to demolish empty homes in the Gaza Strip as the operation to evict Jewish settlers nears its completion.
Earlier, soldiers and police prayed with residents of the large Gush Katif settlement bloc before they too were evicted from their homes.
Elsewhere, an Israeli soldier was reportedly hurt by Palestinian gunfire.
He was hit in the hand as he guarded the empty Neve Dekalim settlement, an army spokeswoman told AP news agency.
Only one of the 21 Gaza settlements - Netzarim - was expected to remain inhabited by nightfall.
Demolition work began in four of the empty settlements - Nissanit and Dugit in the north of the strip and Peat Sadeh and Ganei Tal in the south.
Click here for a map of the settlements
Bulldozers and excavators ripped through the red-tiled roofs and white-washed walls of the homes, the BBC's Jim Fish reports.
The demolitions are in accordance with an agreement between Israel and the Palestinians.
Precies. Regime change pakt nooit goed uit.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je kunt zulke landen haast niet enig verstand over democratie bij brengen de agressie zal leiden tot vele terror ministaatjes net als in rak
Dat wordt vaak gezegd, maar waar blijkt dat uit? Van enig verzet onder de Palestijnse bevolking tegen Hamas is bar weinig te merken, hoewel ik ook wel snap dat verzet niet ongevaarlijk is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Hamas bedoel je.
Ik denk dat de bevolking dit niet wil.
Ik zou niet weten waarom je niet n die barbaarse terreurdaden kunt afwijzen en er tegelijkertijd op kunt wijzen dat de diepste oorzaken van dit conflict zeer complex zijn en beide partijen daarin een rol spelen die niet getypeerd kan worden als gericht op descalatie en het komen tot een vergelijk. Sterker nog dat lijkt mij heel verstandig, anders ben je namelijk bezig met jezelf voorliegen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen de argumenten over annexatie van land niet ontkracht worden anders was je daar wel op ingegaan.
Aan de verkeerde kant staan omdat ik de andere kant van Israls beleid belicht? Wat een trieste zwart wit wereld moet je dan leven als er geen nuance kan bestaan en de good guys zogenaamd nooit iets fout doen.
731quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja die Jappen konden er wat van. Huiveringwekkende wiki.
Het gaat geloof ik om het filmen en foto’s maken hiervan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij zou moslims op een zelfmoord missie niet eerst strippen voor de arrestatie? Ze hebben nogal de neiging om plof te doen. Een waar heb je vandaag dat ze mishandeld zouden zijn? Omdat het zonder bewijs op een Twitter post stond?
Je hebt de beelden gemist van de heldenontvangst die de Hamas leden ten deel vielen na hun moordpartij van gisteren?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Hamas bedoel je.
Ik denk dat de bevolking dit niet wil.
Zolang ze hamas niet uitleveren zijn ze net zo schuldig. De 'goede' zitten daar ook vol haat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik snap dat mensen kwaad zijn door de beelden uit Israel. Maar een hoop mensen hier opperen oog om oog (Gaza plat maken, brandbommen op Gaza etc) wat natuurlijk barbaars is. In Gaza wonen evengoed burgers namelijk.
Je kunt ook achter Isral staan zonder een land aan te moedigen tot oorlogsmisdaden, dat is zelfs beter voor Isral op de lange termijn.
ik snap dat niet, maar dat terzijde.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik snap dat mensen kwaad zijn door de beelden uit Israel. Maar een hoop mensen hier opperen oog om oog (Gaza plat maken, brandbommen op Gaza etc) wat natuurlijk barbaars is. In Gaza wonen evengoed burgers namelijk.
Je kunt ook achter Isral staan zonder een land aan te moedigen tot oorlogsmisdaden, dat is zelfs beter voor Isral op de lange termijn.
Dubbel in de gaten gehouden, wat is dat concreet precies? In tegenstelling tot enkelvoudig?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:55 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Elk westers leider die nu niet openlijk Israel steunt moet dubbel in de gaten gehouden worden imo.
Het is de plicht van Westerse leiders om achter Isral te staan en terroristische organisaties als Hamas en Hezbollah te bestrijden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:55 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Elk westers leider die nu niet openlijk Israel steunt moet dubbel in de gaten gehouden worden imo.
Israel; had de gaza strip nooit terug moeten geven aan HAMASquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Was dat vroeger ook al?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs heel wat meer ophef gemaakt om zwarte Piet dan islamitische terreurgroepen die meisjes ontvoerden. Het zijn genfiltreerde clubjes vol westen en blanken haters, meer niet, die dankbaar gebruik maken van de onkunde, naviteit en vooral de ongelooflijke dommigheid van het linkerkamp in het westen.
als je ze vrijheid en geld geeft dan hakken ze je hand afquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:58 schreef Richestorags het volgende:
En ding wat weer bevestigd is na gisteren is dat het gedrag van het pro-Palestina kamp altijd zo primitief en walgelijk is dat het heel lastig is om je verbonden te voelen met het lot van de Palestijnen.
onvoorstelbaar wreedquote:
Niks concreet, gewoon onthouden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dubbel in de gaten gehouden, wat is dat concreet precies? In tegenstelling tot enkelvoudig?
Opperen? Nee, constateren. Het is simpelweg onmogelijk voor Isral om hier niet op te reageren. Dat gaat een hoop levens kosten, aan beide kanten, maar de kans dat de Palestijnen aan het kortste eind gaan trekken lijkt me groot.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
ja en ook niet driedubbel of viervoudig!quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dubbel in de gaten gehouden, wat is dat concreet precies? In tegenstelling tot enkelvoudig?
Ze hebben eerst nog de waarschuwing gekregen om te vluchten. Maar ja, dat vindt hamas niet goed. Die gebruiken de burgers namelijk als menselijk schild.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
De meest duurzame manier om dat regime te veranderen is de burgers daar helpen dat zelf te doen, door het regime keihard te ondermijnen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij houdt van juichende mensenmassas of niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt de beelden gemist van de heldenontvangst die de Hamas leden ten deel vielen na hun moordpartij van gisteren?
Walgelijk. Wat ze hiermee bereiken dat de steun voor Isral nog groter gaat worden (en terecht).quote:
Ja ok, onthouden. En dan, precies? Wat een vaag onderbuikgereutelquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:00 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Niks concreet, gewoon onthouden.
Het ging er nu eens niet om wat Hamas of Israel wel of niet doet, maar wat mensen hier allemaal opperen aan oorlogsmisdaden vanaf de zijlijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben eerst nog de waarschuwing gekregen om te vluchten. Maar ja, dat vindt hamas niet goed. Die gebruiken de burgers namelijk als menselijk schild.
Dat doet het israelische leger nagenoeg altijd. DIe bellennaar het huis wat ze plat gaan gooie 15 minuten daarvoor zodatt de burgers nog weg kunnen gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben eerst nog de waarschuwing gekregen om te vluchten. Maar ja, dat vindt hamas niet goed. Die gebruiken de burgers namelijk als menselijk schild.
Die grote schaal is heel raar als er dus voornamelijk nieuwe huizen worden gebouwd. En inderdaad de dorpjes die er wonen zijn heel georganiseerd met ook scholen en andere voorzieningen. Wat zou daar precies mis mee zijn?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er worden op grote schaal Palestijnen van hun eigen land getreiterd.
Er zijn ook weer valse dorpjes opgezet door Palestijnen, maar niet op de schaal waarop de illegale nederzettingen gebouwd worden.
[..]
Ja, omdat het nederzettingen zijn. Niet omdat het "van die dorpjes zijn". Het zijn zeer georganiseerde nederzettingen met infrastructuur zoals snelwegen.
Niet iedereen die er woont is een overtuigde kolonist trouwens want het leven is daar betaalbaarder dan in andere delen van Isral.
[..]
Oh wil je het zo draaien... Wat ik wilde zeggen met behulp van het voorbeeld over de documentaires draaien alsof ik in propaganda ben getrapt. Clever.
Wat ik probeerde te zeggen is dat er echt plenty bewijs en berichtgeving is van de kolonisten en hun gedrag, zoveel dat het gewoonweg lachwekkend is om hun bestaan te ontkennen.
Dat laatste zeg ik niet hoor, ik denk dat er genoeg kritieken zijn die je op Isral kunt leveren. Geen land is immers perfect, maar doen alsof deze hele kwestie zo bekeken moeten worden is gewoon onjuist. Er is inderdaad hier maar n goede kant, dat is Isral en een ongeciviliseerd en barbaars Arabisch volk, waar terrorisme breed wordt gevierd en geromantiseerd, de Palestijnen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen de argumenten over annexatie van land niet ontkracht worden anders was je daar wel op ingegaan.
Aan de verkeerde kant staan omdat ik de andere kant van Israls beleid belicht? Wat een trieste zwart wit wereld moet je dan leven als er geen nuance kan bestaan en de good guys zogenaamd nooit iets fout doen.
Er is in de Palestijnse Gebieden gewoon een Palestijnse autoriteit, dus waar komt het 'bezetten' dan op neer? Het lijkt toch weer wonen en leven te zijn. Er zijn gewoon geen argumenten te maken waarom die gebieden etnisch zuiver moeten blijven. Er moeten daar gewoon Joden kunnen wonen net zoals er vele minderheden in Isral wonen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hier sprake is van een bezetting, en dan gelden er bepaalde regels. Een daarvan is dat je geen bevolking mag plaatsen in bezet gebied. Dat is zelfs een oorlogsmisdaad. Onvergelijkbare situatie.
Je ziet ook dat het voornamelijk weer mensen van de progressief linkse kant betreft, het blijft opvallend om wederom te moeten zien dat juist die mensen moreel gezien totaal stuurloos lijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs heel wat meer ophef gemaakt om zwarte Piet dan islamitische terreurgroepen die meisjes ontvoerden. Het zijn genfiltreerde clubjes vol westen en blanken haters, meer niet, die dankbaar gebruik maken van de onkunde, naviteit en vooral de ongelooflijke dommigheid van het linkerkamp in het westen.
De meest open deur ooit, dat zien we hier gelukkig ook helemaal niemand ontkennen.quote:
Dus Iran, China en Rusland willen het westen naaien? Dat is de conclusie van deze theorie? Het niet dat dit hun niks kost. Net als dat Rusland een land met economische grote van de Benelux nu met een grote dure oorlog bezig is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:00 schreef Toine51 het volgende:
Ook wel een theorie die dichtbij kan komen.
https://twitter.com/KimDo(...)yBKYn-l628X67Ug&s=08
dat maakt toch niet uit? Dat gebeurt toch niet gelukkig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het ging er nu eens niet om wat Hamas of Israel wel of niet doet, maar wat mensen hier allemaal opperen aan oorlogsmisdaden vanaf de zijlijn.
Mensen roepen hier op om Gaza plat te maken, dat betekent burgers platmaken. Zelfde met brandbommen op Gaza, dat betekent burgers aansteken.
Rusland is economisch en militair gezien volledig opgeblazen, maar volgens deze tweet zijn ze aan de winnende hand.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:00 schreef Toine51 het volgende:
Ook wel een theorie die dichtbij kan komen.
https://twitter.com/KimDo(...)yBKYn-l628X67Ug&s=08
Er zijn er anders genoeg die het anders zien, ook in Nederland.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De meest open deur ooit, dat zien we hier gelukkig ook helemaal niemand ontkennen.
Gewoon het kaf van het koren scheiden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, onthouden. En dan, precies? Wat een vaag onderbuikgereutel
ah en met die opmerkingen zien ze gelukkig wel het licht?quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Er zijn er anders genoeg die het anders zien, ook in Nederland.
Nee, maar daarom maak ik wel bezwaar tegen dat soort praatjes hier.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat maakt toch niet uit? Dat gebeurt toch niet gelukkig.
Klopt. Maar die geven verder ook geen reet om de Palestijnen. Het gaat er vooral om dat ze Isral en Joden kunnen bashen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hier nog niet langs zien komen, eigenlijk. Er voor het gemak van uit gaande dat je Hamas niet gelijkstelt met Palestina. Ontkennen dat Hamas een terroristische organisatie is heb ik in elk geval op FOK! nog niet gezien dit weekeinde.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
En zeker ook niet de put dempen voor het kalf verdronken is natuurlijk. Ofzo.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Gewoon het kaf van het koren scheiden.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan Isral oproepen niet op te treden tegen dit soort lui. Je moet het maar durven.
voelde je je aangesproken door mijn post ofzo?quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zeker ook niet de put dempen voor het kalf verdronken is natuurlijk. Ofzo.
Nee, deze boemerang gaat harder terug komen. Hopelijk komt die vooral keihard terug op de terroristen van Hamas en dat soort groepenquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Qarrad het volgende:
En even onderaan de streep het besef dat die massale ontvoeringen van burgers een van de centrale doelen geweest zijn van deze acties van Hamas. De inval, de gerichtheid op die kleine woonkernen en hun vrouwen en kinderen, het beeldmateriaal, allemaal deel van het plan.
Ze weten dat Isral wel geeft om mensenlevens in tegenstelling tot de leiding van Hamas en dat ze minstens honderdvoudig gaan betalen hiervoor met de kans dat Gaza bezet wordt. Het wordt op zijn minst voor een deel platgegooid nu. Ze hebben immers al opgeroepen aan burgers om te evacueren uit bepaalde gebieden (en om elders te gaan schuilen, weet je meteen waar Hamas gaat schuilen).
Dus: wat is het einddoel? Ik kan er geen bedenken dat positief uitpakt voor de Palestijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |