Ik heb het even opgezocht. Er gingen 200 mannen en 100 vrouwen richting IS (dat was het argument). Op iets meer dan een miljoen moslims in Nederland.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Sure. Maar zo'n 'er waren er meer die niet vochten' statement valt altijd wel te maken. Over Stalin's Rusland, Hitler's Duitsland. Mao's China. Dzjengis' Mongolië.
Dat krijg je al snel wanneer alleen de mannen van een bepaalde leeftijd daadwerkelijk vechten, en de vrouwen, kinderen en ouderen niet.
Vraag mij of die fotos allemaal echt zijn. Zijn namelijk ook gewoon fotos dat ze wel ondergoed enzo aan hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar heb je de foto’s gezien van hoe Israël die terroristen op de grond had liggen? Naakt en mishandeld? Wanneer zou je zoiets in Europa zien? Kijk naar hoe wij omgaan met Salah Abdeslam of Mohammed B. Israël haat de Palestijnen net zo hard en die hardheid zie je hier gewoon niet. Iets wat tekenend is voor het conflict én beide partijen.
Maar niemand heeft er natuurlijk wat aan als berichten die zeggen dat Israël in het grote plaatje misschien niet helemáál een onschuldig slachtoffer is worden beantwoord door tjappies die niet verder komen dan 'oh dus dan ben je een linkse boomknuffelende moslimpijpende antisemiet, nazi!' of iets van die strekking. Kom op zeg.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:53 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Lastig, omdat er veel te veel gepost wordt en niemand even 29 delen wilt doorlezen om te zien wat oud nieuws is en wat nog niet is gepost.
Inderdaad. En zo valt het ook op dat allerlei plukjes mensen in verscheidene Europese steden gewoon de straat op zijn gegaan om het geweld te vieren en verheerlijken. Om nog maar te zwijgen over mensenmassa's in allerlei Islamtische landen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar heb je de foto’s gezien van hoe Israël die terroristen op de grond had liggen? Naakt en mishandeld? Wanneer zou je zoiets in Europa zien? Kijk naar hoe wij omgaan met Salah Abdeslam of Mohammed B. Israël haat de Palestijnen net zo hard en die hardheid zie je hier gewoon niet. Iets wat tekenend is voor het conflict én beide partijen.
Welke annexatie? Wat de realiteit laat zien is dat er Joden op een gebied zoals de Westelijke Jordaanoever wonen, dat iets heel anders dan een gebied annexeren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij de steeds doorgaande annexatie van Palestijnse gebieden ook niet vergeten kan worden. Maar dit argument waarschijnlijk ook slecht valt bij de extremistische mensen die hier het geweld van Israël verheerlijken en zelfs nog veel meer willen.
En toch blijven mensen dit proberen, onder de aanvoering van de meest rare argumenten, die ook hier naar voren komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:42 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Met als verschil dat als Hamas de middelen heeft die Israël heeft, ze van Israël allang één grote parkeerplaats hadden gemaakt. Zij zijn duidelijk uit op de vernietiging van alle Joden, daar liegen ze zelfs niet over.
Dat Israël nu reageert door gericht locaties van Hamas functionarissen aan te vallen en burgers oproept dekking te zoeken, geeft precies het verschil tussen beide partijen weer. Hamas valt specifiek burgerdoelen aan met als doel te terroriseren / uit te roeien; Israël verdedigt zich.
Dat daarbij ook emoties komen kijken is natuurlijk logisch. Hoe zakelijk zou jij reageren als je vrouw/dochter door zo'n verkrachtende/moordende menigte wordt ontvoert? Dat wij hier in NL over een politie/OM apparaat beschikken dat zulk soort zaken "voor ons regelt" zodat direct betrokkenen op afstand kunnen blijven, maakt ons heus niet anders. Kijk maar eens hoe familie van slachtoffers hier reageren in de rechtbank wanneer ze geconfronteerd worden met de dader. Hadden we hier vrij spel, zou je vergelijkbare taferelen zien.
Elke poging om Hamas en Israël als 'gelijke' partijen te zien is volkomen lachwekkend.
O daar doelde ze op? Helder. Ik dacht aan bijv 20x zeggen dat die vrouw een Duitser is en dat ze op nieuw nieuws zat te wachten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niemand heeft er natuurlijk wat aan als berichten die zeggen dat Israël in het grote plaatje misschien niet helemáál een onschuldig slachtoffer is worden beantwoord door tjappies die niet verder komen dan 'oh dus dan ben je een linkse boomknuffelende moslimpijpende antisemiet, nazi!' of iets van die strekking. Kom op zeg.
Wtf is dit nou weer?quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nazi's hadden nog enige moraal vergeleken bij dit krankzinnig geweld. Er is geen optie meer voor dit probleem, dit moet met wortel en tak worden uitgeroeid. Nazi's mogen geen enkele ruimte krijgen.
Dit verdedigen grenst aan misdadige krankzinnigheid
Nou ja, dat wellicht ook, maar het wordt natuurlijk wel wat vermoeiend als je tussendoor niet één reactie kunt hebben zonder dat bepaalde figuren er overheen vallen om je zo snel mogelijk een soort fan van Hamas te noemen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:01 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
O daar doelde ze op? Helder. Ik dacht aan bijv 20x zeggen dat die vrouw een Duitser is en dat ze op nieuw nieuws zat te wachten.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Als je kiest voor Hamas ben je moreel failliet.
Men zou eens moeten peilen hoeveel mensen in Nederland niet alleen de Palestijnen, maar ook stiekem Hamas steunen. Dat zou schrikbarende percentages geven denk ik.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht. Er gingen 200 mannen en 100 vrouwen richting IS (dat was het argument). Op iets meer dan een miljoen moslims in Nederland.
Nou, dat is dus 0,03%
Ik. vind het iets overdreven om dat als argument te gebruiken.
Herhaal lekker de Israëlische propaganda .quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:00 schreef HowardRoark het volgende:
Welke annexatie? Wat de realiteit laat zien is dat er Joden op een gebied zoals de Westelijke Jordaanoever wonen, dat iets heel anders dan een gebied annexeren.
Natuurlijk krijgen die wel een proces, en dat zal heel publiek gaan. Hoop dat Israël de doodstraf heeft voor dit soort misdaden. Als ze die niet hebben, dan moet het leger wmb maar zorgen dat ze geen gevangenen maken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die krijgen geen rechtsproces, Israël heeft in het verleden genoeg laten zien mensen zomaar te martelen en op te sluiten en mensenrechten te schenden. Ga nu niet doen alsof dat wel zo is.
Maar je weet het dus niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men zou eens moeten peilen hoeveel mensen in Nederland niet alleen de Palestijnen, maar ook stiekem Hamas steunen. Dat zou schrikbarende percentages geven denk ik.
Ik denk dat het niet om de schaal gaat maar om de manier waarop.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Duitse nazi's deden dat soort dingen op veel grotere schaal, maar goed... lekker stukje geschiedsvervalsing weer.
Hamas en israel zijn inderdaad geen gelijke partijen (wat blijkbaar een mongool ergens op internet heeft gezegd en iedereen zich voor moet verantwoorden).Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:00 schreef HowardRoark het volgende:
[
[..]
En toch blijven mensen dit proberen, onder de aanvoering van de meest rare argumenten, die ook hier naar voren komen.
'Ja, maar Israel is een apartheidsstaat' - Nee, dit is niet waar
'Ja, maar Palestijnen worden hartstikke onderdrukt' - Nee, dit klopt niet
'Ja, maar Israel steelt gebieden van andere landen' - Nee, ze zijn zelfs zo naïef en goedig deze terug te geven (Sinaï, Golan)
Ja, maar dit, ja maar dat. Elke keer moet er een koekblik open worden getrokken aan excuses, wat het brute geweld en de gruwelijke acties van de Arabieren zou rechtvaardigen. Dan ben je gewoon echt niet helemaal 100%.
Welke gebieden worden er gestolen? Onderbouw dit soort claims eens.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas en israel zijn inderdaad geen geluje partijen. Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.
Het zegt wel alles dat niet eens gezegd mag worden dat Israël apartheid plaats vindt of dat ze gebieden stelen. De ogen hiervoor sluiten maakt je niet 'wel helemaal 100%'
Ja die Jappen konden er wat van. Huiveringwekkende wiki.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Voor de ogen van de moeder een baby in de lucht gooien om die vervolgens op de punt van je bajonet op te vangen was volgens mij trouwens een werkwijze van de Japanners.
Dit dus, zelfs de Nazi's vonden de Japanners onnodig wreed, het kan kennelijk altijd een graadje erger, mengele vs unit731, steeds dieper de hel in.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Voor de ogen van de moeder een baby in de lucht gooien om die vervolgens op de punt van je bajonet op te vangen was volgens mij trouwens een werkwijze van de Japanners.
Dat apartheid narratief is wel zo slecht. 2 miljoen arabieren in israel, op 8 miljoen en groeiende. 0 joden in gaza. 200k joden in de gehele arabische wereld en afnemend wegens geweld. Waar is precies de apartheid?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas en israel zijn inderdaad geen gelijke partijen (wat blijkbaar een mongool ergens op internet heeft gezegd en iedereen zich voor moet verantwoorden).Absoluut niet. Hamas is verschrikkelijk en geen gesprekspartner, het zijn terroristen.
Het zegt wel alles dat niet eens gezegd mag worden dat Israël apartheid plaats vindt of dat ze gebieden stelen. De ogen hiervoor sluiten maakt je niet 'wel helemaal 100%'
Geloof je dat echt!?quote:Op zondag 8 oktober 2023 01:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er zijn delen in Afrika waar men niet eens weet dat seks tot kinderen leidt.
Laat staan dat ze enig besef hebben van klimaatproblemen oid. Meeste arme mensen leven van dag tot dag.
Zo hebben de Japanners vast ook hun verhalen… Die atoombommen waren erg humaan bijvoorbeeld. Hou toch op.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit dus, zelfs de Nazi's vonden de Japanners onnodig wreed, het kan kennelijk altijd een graadje erger, mengele vs unit731, steeds dieper de hel in.
Dat toont echter enkel een gebrek aan mankracht en materieel aan, niet een gebrek aan intentie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Duitse nazi's deden dat soort dingen op veel grotere schaal, maar goed... lekker stukje geschiedsvervalsing weer.
Dat zou kunnen, maar door de nazi's is dergelijk sadisme zeker ook botgevierd op baby'squote:Op zondag 8 oktober 2023 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Als zelfs werk van de kolonisten jou onbekend is. Dan begrijp ik je weerstand en laat ik je dooremmerenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke gebieden worden er gestolen? Onderbouw dit soort claims eens.
De nazi's en de rechts extremisten in de isrealische regering met hun uitbereiding van lebensraum die kunnen het in dat opzicht ook uitstekend vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:11 schreef HowardRoark het volgende:
De Nazi's en de Palestijnen zouden het uitstekend hebben kunnen vinden, ook niet voor niets is er die beroemde foto van Hitler samen met de toenmalige leider van de Arabieren genaamd Amin al-Husseini.
Want elke Palestijn hoort bij en steunt Hamas? Net zoals elke Duitser een nazi is?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:09 schreef Confetti het volgende:
De beelden zorgen ervoor dat de emoties overal hoog oplopen, maar laten we niet vergeten dat dit soort acties eigenlijk vrij gebruikelijk zijn in het niet-Westerse deel van de wereld. Wat in Soedan gebeurt willen we ook echt niet zien.
Ik zou dus ook nooit de kant van de Palestijnen kunnen kiezen. Het staat buiten elke twijfel dat ook zij, ondanks het onrecht wat hun ook is aangedaan, horen bij de onbeschaafde en barbaarse volkeren buiten het Westen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |