Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
Wie zegt dit?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.quote:
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
Het is niet ongewoon nee dat ze juichen, maar beelden zoals die bloedende vrouw, die dode vrouw, die vrouwen en kinderen die afgevoerd worden, die oudere vrouwen op de motor, dat hebben we nog niet eerder gezien. Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.
Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.
China lukt dat anders prima met Tibet.quote:
Dus omdat er Israëlische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Israëliër? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Turkije ook bij Noord-Cyprus. Echt de hypocrisie is grenzeloos.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
China lukt dat anders prima met Tibet.
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de Israëlische inlichtingendiensten gaan koppen rollen.
Absurde aantallen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Hamas heeft het over 5000, Israël over duizenden.
Ik wilde dit al posten: het heeft er wel iets van weg ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Andy Mok, Center for China and Globalization
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]
Clusterbommen op de woonwijken van Sint-Petersburg, Belgorod en Moskou?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
Alleen met het verschil dat de locatie van de vijand lastig in kaart te brengen was, dat is nu wel even anders. IDF kan heel Gaza plat gooien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Andy Mok, Center for China and Globalization
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]
Nee hoor, die situatie hebben de Palestijnen helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?
Welke wandaden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.
Dit zou hilarisch zijn als het echt zou gebeuren. Hilarisch omdat de enige reden dat ze konden overleven in Afghanistan tegen de VS omdat ze zich konden verstoppen onder de bevolking en onverwachtse kamikaze acties op soft targets konden doenquote:
Bedankt voor de duidingquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar woon je liever? Tel Aviv of de Gazastrip. Dat telt ook mee.
Waarom zouden ze zich daar druk om moeten maken? Omdat Israël terug gaat slaan als ze zo schandalig worden aangevallen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.
Welke boter heb ik precies op mijn hoofd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.
Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.
[ afbeelding ]
Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.
[ afbeelding ]
Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.
Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.
Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/
Dus wees reëel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
200+ dode Israëliërs laten straks echt wel koppen rollen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |