Ja. Las net even wat andrrsquote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja een gemiddeld loon is dus 5800 - dat staat er toch?
Basis- en primair onderwijs is hetzelfde. Denk dat je voortgezet onderwijs bedoelt?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De 5800 klopt inderdaad van geen kanten. Maar dat neemt niet weg dat docenten een prima salaris hebben.
Een leraar basisonderwijs kan al 2.053 netto binnen harken. En dan heb je het dus over het basisonderwijs. In het primair onderwijs is het tussen de ¤ 3.800 en ¤ 7.900 per maand .
2800 bruto voor 2 dagen werken? Fuck.. wou dat ik dat kon krijgen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het niveau van de PABO en de secundaire arbeidsvoorwaarden in het onderwijs dan snap ik echt niet dat leraren permanent klagen over hun ‘hondenloon ‘ Beseffen ze wel wat de gemiddelde Nederlander verdient en hoeveel uren hij daar voor moet werken? Als een lerares parttime (de meesten) op maandag en sinsdag van 8 tot 4 werkt heeft ze ¤2800. En altijd een job in de buurt.
5,8quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nou, 5800 = 5.8
naar boven afgerond is het toch voldoende.
hoeveel willen ze dan?
een 7?
of 8 = goed
Gemiddeld; er zijn leraren die meer dan 5800 verdienen en er zijn leraren die minder dan 5800 verdienen.quote:
Ok, boomer.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Onderwijs moet weer strenger worden. De jeugd van tegenwoordig heeft geen enkel respect meer voor de leerkracht. Wie zich niet gedraagt in de klas, kan op de gang gaan staan. Mist dan een les, maar so what? Zijn/haar toekomst, eigen schuld. Hij/zij neemt dan maar na schooltijd de aantekeningen over van een andere leerling, als hij er in geinteresseerd is.
En maar klagen dat er kansenongelijkheid is.
programmeertaal is vijf punt acht.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:42 schreef Rostrup het volgende:
[..]
5,8
vijf komma acht: we zijn niet in Amerika.
Flauwekul. Bij lange na niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gemiddeld; er zijn leraren die meer dan 5800 verdienen en er zijn leraren die minder dan 5800 verdienen.
Je zit niet in DIG.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
programmeertaal is vijf punt acht.
punt!
Dat hebben de boomers laten liggen. Mensen zoals Gia want haar kinderen zijn die ouders van nu die deze kinderen wel/niet opvoeden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:14 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Moet dat respect geleerd worden door de leraren of door de ouders?
Dat is in het nieuwsbericht niet het geval toch, 13e maand en vakantiegeld erbij gerekend? Of lees ik eroverheen?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom gaan die mensen die vinden dat leraren niet moeten zeuren niet zelf het onderwijs in? Dan is er meteen een enorm maatschappelijk probleem opgelost.
Echt, wat een stupiditeit om gemakkelijk te oordelen over omstandigheden waar je nauwelijks weet van hebt. Stel je liever nieuwsgierig op.
Voor wat het waard is: de overheid noemt steevast 13e maand en vakantiegeld niet als deel van het maandsalaris, behalve als het om leraren gaat. Je zou haast denken dat het is om de beeldvorming te beļnvloeden.
Als je het nieuwsbericht vergelijkt met de bovenstaande schalen moet dat haast wel.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:35 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Dat is in het nieuwsbericht niet het geval toch, 13e maand en vakantiegeld erbij gerekend? Of lees ik eroverheen?
Tja, ik vond het wel erg prijzig allemaal. Én studeren, én stage lopen en ondertussen nog werken om m'n levensonderhoud en collegegeld te betalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom gaan die mensen die vinden dat leraren niet moeten zeuren niet zelf het onderwijs in? Dan is er meteen een enorm maatschappelijk probleem opgelost.
Je leest er niet overheen, maar dat is wel het geval. Trek je eigen conclusies over de berichtgeving van de televaag.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:35 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Dat is in het nieuwsbericht niet het geval toch, 13e maand en vakantiegeld erbij gerekend? Of lees ik eroverheen?
ALs je met dit salaris nog durft te zeiken moet je als leraar gewoon heel snel wat anders zoeken en kijken of je meer kunt verdienen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
De salarissen op een rij, die vanaf 1 juli 10% zijn verhoogd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
NB:
- Van de leerkrachten in het basisonderwijs zit bijna 2/3e in de laagste schaal en vrijwel niemand in de hoogste twee.
- Van de leerkrachten in het voortgezet onderwijs zit ruim 40% in de laagste schaal, ruim 30% in de tweede, zo'n 25% in de derde en een enkeling in de hoogste.
Bron
Het is schimmig hoe de overheid aan dat bedrag komt. Het genoemde bedrag van een bruto startsalaris van 3850 euro is in ieder geval inclusief 13e maand en vakantiegeld, dus ik ga ervanuit dat dat ook voor het zogenaamde gemiddelde salaris van 5800 euro geldt.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:35 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
De salarissen zijn niet slecht, maar de omstandigheden wel. Ik kan met een kantoorbaan met groot gemak meer verdienen terwijl ik meer rust en flexibiliteit heb.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ALs je met dit salaris nog durft te zeiken moet je als leraar gewoon heel snel wat anders zoeken en kijken of je meer kunt verdienen.
Nb: ik ga zelf het onderwijs niet in want daar ben ik niet geschikt voor.
Ik denk niet dat dat voor een meerderheid van de docenten geldt.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De salarissen zijn niet slecht, maar de omstandigheden wel. Ik kan met een kantoorbaan met groot gemak meer verdienen terwijl ik meer rust en flexibiliteit heb.
Wat iemand eerder in dit topic zei, is dat bedrag niet gemiddeld, maar wat je op de hoogste of een na hoogste trede verdientquote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is schimmig hoe de overheid aan dat bedrag komt. Het genoemde bedrag van een bruto startsalaris van 3850 euro is in ieder geval inclusief 13e maand en vakantiegeld, dus ik ga ervanuit dat dat ook voor het zogenaamde gemiddelde salaris van 5800 euro geldt.
Ik noem het overigens schimmig omdat ik weet dat de gemiddelde aanstellingsomvang van leraren zo'n 0,7 fte is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |