Merkte vanmiddag ook dat vochtafwerend spul op een jas niet een jaar werkzaam is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:36 schreef Lonaa het volgende:
6x nat geregend vandaag. Ik vind het wel herfst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:31 schreef Yinny het volgende:
@:sigme hopelijk blijft het weer even goed met je moeder
Ik ben zwaar in regelmodus, verbijsterd, verdrietig, boos...
En vooral moe...Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
En zoals Lohues zo mooi zingt, de een hef um uut piepschoem en de aander uit loodquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Elk huisje heeft zijn kruisje. Waarheid, vind het zelf ook een kut uitdrukking maar wel waar.
X
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 08:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Ik heb gisteren creme van de huisarts gekregen en die braaf op mijn lijf gesmeerd voor het slapengaan. Vannacht werd ik steeds wakker van Piep die de creme van mijn armen en benen aan het likken was
Awww alleen de reis is dan al zo'n drama. Sterkte!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 08:24 schreef Morgane89 het volgende:
Ik zit nu weer in de wachtkamer bij de dierenarts voor controle-hartecho. Beetje cru op dierendag40 minuten enkele reis in de auto is geen feest voor George.
Goedemorgen. Ik heb gisteren creme van de huisarts gekregen en die braaf op mijn lijf gesmeerd voor het slapengaan. Vannacht werd ik steeds wakker van Piep die de creme van mijn armen en benen aan het likken was
Jij nooit helder dus? Ook niet met bril oid?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer thuis van oog onderzoek. Kan een beetje zien![]()
Nu ook aan het andere oog glasvocht probleem. Is niet ernstig alleen maar lastig. Komt vaker voor bij hoge -afwijking en ook bij ouder worden, ik combineer dat dus. De staar is niet erger geworden maar moet wel in de gaten gehouden worden. Glazen zijn (na een jaar) ook eigenlijk niet goed meer maar “we krijgen uw zicht toch niet in de buurt van 100% dus nieuwe glazen, niet echt nodig” scheelt weer ruim 1000 euro.
Genoteerd. Heb je geprobeerd te klagen bij je immuunsysteem?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil graag even bezwaar aantekenen tegen het feit dat ik me vandaag slechter voel dan gisteren.
Ik doe niet anders.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Genoteerd. Heb je geprobeerd te klagen bij je immuunsysteem?
Dus eigenlijk kunnen ze er niets mee?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer thuis van oog onderzoek. Kan een beetje zien![]()
Nu ook aan het andere oog glasvocht probleem. Is niet ernstig alleen maar lastig. Komt vaker voor bij hoge -afwijking en ook bij ouder worden, ik combineer dat dus. De staar is niet erger geworden maar moet wel in de gaten gehouden worden. Glazen zijn (na een jaar) ook eigenlijk niet goed meer maar “we krijgen uw zicht toch niet in de buurt van 100% dus nieuwe glazen, niet echt nodig” scheelt weer ruim 1000 euro.
Ik wel, m’n zicht nietquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij nooit helder dus? Ook niet met bril oid?
Nee, maar wanneer ik het merk moet ik het wel laten nakijken want het is blijkbaar een van de symptomen van netvlies loslating en daar moet dan wel iets aan gedaan worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kunnen ze er niets mee?
En dan dacht ik dat ik stomme ogen had… gedoe!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wel, m’n zicht niet![]()
Met bril heb ik minder dan 60% zicht. Met lenzen is het zicht heel goed (mocht zelfs rijlessen nemen) maar mijn ogen accepteren lenzen niet (na 3x bijna zicht kwijt daardoor heb ik het opgegeven)
Is het niet dat irl mensen dit vooral nauwelijks bespreken?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:sigme vooral ook die laatste ps
Blijf me erover verbazen, zoveel mensen hier in de sc met problematische ouder-kind relaties. In mijn reallife omgeving ken ik dat eigenlijk nauwelijks
De meeste mensen in mijn naaste omgeving ken ik al meer dan 40-60 jaar. En tuurlijk is er wel eens ruzie maar wat ik van sommigen hier lees echt niet. Er is maar 1 iemand die het contact met ouders ooit heeft verbroken en na het overlijden van moeder is het met vader weer hersteldquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het niet dat irl mensen dit vooral nauwelijks bespreken?
Als ik om me heen kijk wemelt het van we mensen met problematische ouder-kind relaties.
Of zou dat aan mij liggen?
Nee, ik heb ook meerdere mensen in mijn omgeving met moeizame relaties met hun ouders. Ook een boel bij wie het koek en ei is trouwens. Misschien is het een generatieding?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het niet dat irl mensen dit vooral nauwelijks bespreken?
Als ik om me heen kijk wemelt het van we mensen met problematische ouder-kind relaties.
Of zou dat aan mij liggen?
Fijn dat het goed is gegaan bij je vader. De mijne had er ook ooit een, dat ging minder goed helaas.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1 fijn dat het onderzoek alweer klaar is. Wel rottig dat ze er niks aan kunnen doen.. maar goed om het inderdaad in de gaten te houden. Hopelijk wennen de plekken snel en heb je er dan iets minder last van!
Mn vader is gistermiddag geopereerd aan beginnende netvliesloslating en dat is allemaal goed gegaan gelukkig, hij voelt zich alweer prima. Ik voel me ook iets beter dan afgelopen twee dagen, iets minder misselijk en dat is wel heel fijn, want ik moet zometeen 4 uur onderwijs geven en dat gaat toch net iets enthousiaster als ik iets heb kunnen eten.
Wbt ouder-kind relaties: ik wil niet zeggen dat ik nou een vreselijke jeugd heb gehad of een heel slechte of disfunctionele ouder-kind relatie, maar echt normaal/functioneel/emotioneel veilig is/was het ook niet altijd. Er zijn maar heel weinig mensen om me heen die daar echt vanaf weten, en de meesten dan ook alleen stukjes en niet alles. Dus ik denk dat er zeker ook wel meespeelt wat @:Vanyel zegt.
Hoiiiquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:11 schreef Isabeau het volgende:
@:Molo nou, daar (aanslag topic) is wel enorm geveegd zegIk was net een reactie op jou aan het schrijven dat dit soort gedachtengoed en er zelf heilig van overtuigd zijn dat je gelijk hebt (moslimmannen zijn slecht, want zie mijn uiteenzetting die ik her en der van internet heb geplukt van gelijkgestemde moslimhaters) ook de basis was voor hoe de verdachte in het leven stond. Zeker weten dat je zelf gelijk had dat vrouwen, normies, boomers, joden dus slechte mensen zijn. En dat lekker in je eigen 4chan echokamer keer op keer bevestigd en aangemoedigd zien.
Mijn eerste gedachte was dat je zo iemand moet negeren (en posts verwijderen is een vorm van negeren, denk ik?), maar eigenlijk denk ik dat we dat juist niet moeten doen. Duidelijk maken dat zulke ideeën verkeerd en haatzaaiend zijn en niet gewenst. Al zal hij alle tegenstand waarschijnlijk wegwuiven als linkse woke idioten en niet relevant.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:12 schreef Molo het volgende:
Hoiii
Ja matig wel van het vegen want nu lijkt het net of die malloten geen weerstand krijgen en men dus gewoon los kan gaan met hun debiele denken.
Autisten, vrouwenhaters en allndeee malloten zoals psychopaten in echokamers is niet echt een fijn idee moet ik zeggen
Ja, want alle autisten zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoiii
Ja matig wel van het vegen want nu lijkt het net of die malloten geen weerstand krijgen en men dus gewoon los kan gaan met hun debiele denken.
Autisten, vrouwenhaters en allndeee malloten zoals psychopaten in echokamers is niet echt een fijn idee moet ik zeggen
Piep is best een leuke bijnaam voor J...quote:Op woensdag 4 oktober 2023 08:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mja, goeie vraag. Ik weet eigenlijk niet of dat zinnig is of alleen maar meer oproept dat er een 'kamp van normies' is wat tegen zo'n user is. Interessante materie welquote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was dat je zo iemand moet negeren (en posts verwijderen is een vorm van negeren, denk ik?), maar eigenlijk denk ik dat we dat juist niet moeten doen. Duidelijk maken dat zulke ideeën verkeerd en haatzaaiend zijn en niet gewenst. Al zal hij alle tegenstand waarschijnlijk wegwuiven als linkse woke idioten en niet relevant.
Wat bedoel je nu te zeggen?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, want alle autisten zijn hetzelfde.
Maar om normie te zijn moet je dan geen privileged cis white male met een priviled opvoeding enzo zijn?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Mja, goeie vraag. Ik weet eigenlijk niet of dat zinnig is of alleen maar meer oproept dat er een 'kamp van normies' is wat tegen zo'n user is. Interessante materie wel
Genuanceerd gesprek hebben als je al een vertrouwensband hebt en er al verbinding is tussen elkaar is mooiste en meest nuttige zegt mijn verstand. Maar daar kom je via internet niet zo heel gauw bij
Niet mijn expertise dat 🤷quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar om normie te zijn moet je dan geen privileged cis white male met een priviled opvoeding enzo zijn?
Dat het op één hoop gooien van alle mensen die een beperking hebben in het autistisch spectrum en ze dan ook nog eens op één hoop gooien met vrouwenhaters en allndeee malloten zoals psychopaten echt gewoon not done is.quote:
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
En nu belde de huisarts, flinke toename slijtage, volgende week bespreken wat de volgende stappen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Verkeerde smiley?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
En nu belde de huisarts, flinke toename slijtage, volgende week bespreken wat de volgende stappen zijn.
Als je een context zou kunnen aanvoelen zou je wellicht kunnen interpreteren dat ik dat niet deed hierquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat het op één hoop gooien van alle mensen die een beperking hebben in het autistisch spectrum en ze dan ook nog eens op één hoop gooien met vrouwenhaters en allndeee malloten zoals psychopaten echt gewoon not done is.
Nee, meer van…het stopt maar niet (kan beter blijven lachen, janken lost toch niets op)quote:
Kutjequote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik ben dus niet meer gaan slapen om kwart voor middernacht, maar na koffie en ontbijt naar de zaak gegaan. Ben vannacht om 2 uur begonnen. Inmiddels dus ook sinds gisterenochtend 8 uur wakker (met uitzondering van een uurtje dutten gisterenavond).
Het was vreemd gezellig vannacht, klus ging goed, iedereen blij, sleutels opgehaald, bank.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik vond het wel een mooie zin met woordgrap trouwens die je onbedoeld maaktequote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, meer van…het stopt maar niet (kan beter blijven lachen, janken lost toch niets op)
Ik zag een 'dat kan er óók nog wel bij'.quote:
Sleutel, yay!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik ben dus niet meer gaan slapen om kwart voor middernacht, maar na koffie en ontbijt naar de zaak gegaan. Ben vannacht om 2 uur begonnen. Inmiddels dus ook sinds gisterenochtend 8 uur wakker (met uitzondering van een uurtje dutten gisterenavond).
Het was vreemd gezellig vannacht, klus ging goed, iedereen blij, sleutels opgehaald, bank.
Volgende week dus een afspraak met de huisarts. Deze kent mij niet echt goed. De praktijk is ruim een jaar geleden overgenomen. De praktijkhouder heb ik 1x gezien. Haar man nu 2x (en die zie ik volgende week weer) en ik heb 2 anderen gezien. Mijn historie staat natuurlijk wel in mijn dossier, maar kennen is natuurlijk wat anders.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vond het wel een mooie zin met woordgrap trouwens die je onbedoeld maakte![]()
![]()
En matig, totaalbeeld qua functioneren en waar je invloed op kunt hebben zou best interessant zijn voor jou. Kan toch niet laten dus opper het maar even, groepsmeeting met een orthopedisch chirurg en een revalidatiearts erbij samen met je huisarts en jou een optie?
Sommige regio's faciliteren zulke samenwerkingen actief, iets met IZA (integraal zorgakkoord) enzo
Kan je huisarts opzetten, die kent je het beste neem ik aan
Wat heb je in hemelsnaam voor werk gedaan midden in de nacht? Catering bij een dropping of zo?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Voor 120 man uitgebreid ontbijt maken dat om 7:30 klaar moet staanquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sleutel, yay!
En wat voor klus doe je dan 's nachts
oh dear, dat klinkt als vroeg beginnen ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:58 schreef Lonaa het volgende:
Voor 120 man uitgebreid ontbijt maken dat om 7:30 klaar moet staan
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Dat zijn 120 croissantjes, 120 koffiebroodjes en 300 belegde afbakbroodjes. Give or take.
Hoeveel airfryers had je tot ne beschikking voor zulks een bestelling?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Dat zijn 120 croissantjes, 120 koffiebroodjes en 300 belegde afbakbroodjes. Give or take.
Da's veul eten en voor jullie vast hard werkenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:59 schreef Lonaa het volgende:
1 oven.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeveel airfryers had je tot ne beschikking voor zulks een bestelling?
Samen met de baas.quote:
Onze "standaard" lunch/ontbijt heeft 2,5 broodje per persoon, uit te breiden met whatever the fuck you want. Het is echt heel wisselend hoeveel er op gaat.quote:
Petje af voor je prestaties, maar pleeg je zo niet een beetje roofbouw op jezelf?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Zeker. En dat is waarom ik nu 4 dagen vrij ben.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Petje af voor je prestaties, maar pleeg je zo niet een beetje roofbouw op jezelf?
Beter...quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeker. En dat is waarom ik nu 4 dagen vrij ben.
Danku.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Beter...
En gefeliciteerd met je sleutel.
Het is maar goed dat je werkloos bentquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, meer van…het stopt maar niet (kan beter blijven lachen, janken lost toch niets op)
Maar is er ooit meer holistisch gekeken, gericht op functioneel herstel of behoud van functie? Ik denk althans dat Molo dat bedoelt. Ik vind het ook wel klinken alsof een revalidatiearts hier eens een licht op zou kunnen schijnen. Insert @Lucky_Strike 's revalidatie-pitchquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week dus een afspraak met de huisarts. Deze kent mij niet echt goed. De praktijk is ruim een jaar geleden overgenomen. De praktijkhouder heb ik 1x gezien. Haar man nu 2x (en die zie ik volgende week weer) en ik heb 2 anderen gezien. Mijn historie staat natuurlijk wel in mijn dossier, maar kennen is natuurlijk wat anders.
De orthopedisch chirurg heb ik 3 jaar geleden gesproken en die hamerde erop dat ze genoeg zagen op de röntgen en dat ik geen mri nodig had. Luisteren deed hij niet, want ik wilde helemaal geen mri. Op dat moment was de slijtage nog niet zo dat een operatie overwogen werd. Ik was zelf doodsbenauwd voor een cortisone injectie na een ervaring in een ver verleden. Maar die angst is, na de slijmbeurs injectie, helemaal weg. Dus waarschijnlijk gaat dat het komende traject worden. Snijden etc. kan altijd nog.
Ik ga zien waar de arts volgende week mee komt. Hij noemde de vorige keer al wat dingen waar ik van dacht moah, dat lijkt me wel wat.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar is er ooit meer holistisch gekeken, gericht op functioneel herstel of behoud van functie? Ik denk althans dat Molo dat bedoelt. Ik vind het ook wel klinken alsof een revalidatiearts hier eens een licht op zou kunnen schijnen. Insert @:Lucky_Strike 's revalidatie-pitch
Ik begrijp dit. Ik ben het huis letterlijk ontvlucht. Wil ik nu nog steeds wel, want alles is hier somber en nog steeds met herrie. Maar ik wacht op een pakketje. Post NL: het komt "Vandaag".quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu word ik helemaal gek van de herrie van de opbouw van de steigers voor m'n huis. Valt geen normaal gesprek te voeren hier.
Geldt ook voor vele naasten. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat bijvoorbeeld de man van vriendin van @Lucky_Strike nog lekker 40u per week maakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:03 schreef Clubsoda het volgende:
Chronisch ziek zijn is een fulltime baan, zei een van mijn patiënten ooit
Deurbel gaat. Maar ze zijn er mee bezig, dus camera werkt niet en deur kan ik niet van boven openen. Hey, maar mijn pakketje! Dus ik ren op sokken naar beneden. Is het zo'n "Ik kom een stukje zekerheid bieden" energieverkoperquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:35 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik wacht op een pakketje. Post NL: het komt "Vandaag".
😢 Huil.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deurbel gaat. Maar ze zijn er mee bezig, dus camera werkt niet en deur kan ik niet van boven openen. Hey, maar mijn pakketje! Dus ik ren op sokken naar beneden. Is het zo'n "Ik kom een stukje zekerheid bieden" energieverkoper
Balen zeg, moet je zo nog een keer naar beneden.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deurbel gaat. Maar ze zijn er mee bezig, dus camera werkt niet en deur kan ik niet van boven openen. Hey, maar mijn pakketje! Dus ik ren op sokken naar beneden. Is het zo'n "Ik kom een stukje zekerheid bieden" energieverkoper
Helemaal dit.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar is er ooit meer holistisch gekeken, gericht op functioneel herstel of behoud van functie? Ik denk althans dat Molo dat bedoelt. Ik vind het ook wel klinken alsof een revalidatiearts hier eens een licht op zou kunnen schijnen. Insert @:Lucky_Strike 's revalidatie-pitch
Ha. Die is om soortgelijke redenen ook helemaal afgekeurd. Ondertussen is hij de enige met een rijbewijs en zorgt hij ook voor zijn onzelfstandige moeder die steeds meer kwalen krijgt. Geweldige situatie daarquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geldt ook voor vele naasten. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat bijvoorbeeld de man van vriendin van @:lucky_strike nog lekker 40u per week maakt.
Niet alleen om praktische tijdvukking maar ook de voortdurende mentale belasting (en levend verlies/ levende rouw om alles).
Ik vond dat met m'n opa met kerst als we boven gourmetten altijd grappig. "Ik eet niet zoveel meer hoor"quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zien eten doet eten…
Verder vraag ik mij dat ook zo vaak af.
Dat had mijn vader ook. Had hij tussen de middag al "warm" gegeten in het verzorgingshuis. Maar dan kreeg hij bij mij asperges of erwtensoep. "Ik heb al gegeten, gaat alleen om de smaak" en bunkerde een maaltijd weg waar ik 2 dagen over zou doenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vond dat met m'n opa met kerst als we boven gourmetten altijd grappig. "Ik eet niet zoveel meer hoor"
En maar blijven eten
+1quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:50 schreef sigme het volgende:
Ik eet alle broodjes op, op elk tijdstip![]()
Lekkuhquote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren was er een uitje van VWN en daarna hapjes op kantoor. Wij hadden spreekuur dus niet naar het uitje maar wel naar de hapjes. De zoon van één van de vrijwilligers heeft een syrisch restaurant/winkel (niet moushmoush) en zij en haar zoon hebben alle hapjes gemaakt. Heel erg genieten.
Ja, ze kunnen ons hebben op 2 december. Over alcohol heb ik niets gehoord, maar ze hebben hele lekkere sapjes. Gerechten van de BBQ kunnen ze niet garanderen want dat is afhankelijk of ze een kok hebben die dat kan (dat wisselt nog wel eens).quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lekkuh![]()
Oh ja…gingen wij nog voor 2 dec. en moushmoush?
Heb jij nog geïnformeerd?
Dit. Had broodje om kwart over 1 vannacht, broodje om half 5 vannacht, half broodje om half 10 vanochtend en broodje om half 2 vanmiddag.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:50 schreef sigme het volgende:
Ik eet alle broodjes op, op elk tijdstip![]()
Leuk!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen ons hebben op 2 december. Over alcohol heb ik niets gehoord, maar ze hebben hele lekkere sapjes. Gerechten van de BBQ kunnen ze niet garanderen want dat is afhankelijk of ze een kok hebben die dat kan (dat wisselt nog wel eens).
Het eten dat ik gisteren had was erg lekker, maar Moushmoush is lekkerder en gevarieerder (ook duurder trouwens)
Geen alcohol volgens de website, dus afterparty bij jou thuisquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen ons hebben op 2 december. Over alcohol heb ik niets gehoord, maar ze hebben hele lekkere sapjes. Gerechten van de BBQ kunnen ze niet garanderen want dat is afhankelijk of ze een kok hebben die dat kan (dat wisselt nog wel eens).
Het eten dat ik gisteren had was erg lekker, maar Moushmoush is lekkerder en gevarieerder (ook duurder trouwens)
En er is toch een topic al om te inventariseren? Schopje?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik droom nu al van hun falafal en hun shanklish en zelfs hun tuinboontjes met koriader terwijl die laatste 2 op mijn "is vies" lijstje staan. Oh en hun labneh en al die andere lekkere dingenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk!
Bbq hoeft wat mij betreft niet zo. Een beetje variatie is ook niet verkeerd
Ik verwijs door naar meerdere cafe's in buurt daarquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen alcohol volgens de website, dus afterparty bij jou thuis
Ik wou net zeggen dat ik tuinboontjes nooit zo lekker vind maar dit maakt me toch weer benieuwd.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik droom nu al van hun falafal en hun shanklish en zelfs hun tuinboontjes met koriader terwijl die laatste 2 op mijn "is vies" lijstje staan. Oh en hun labneh en al die andere lekkere dingen
😎quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen alcohol volgens de website, dus afterparty bij jou thuis
Volgens mij niet, ik ga even kijken (we hebben het toch over gehad?)quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
En er is toch een topic al om te inventariseren? Schopje?
Om de tuinbonen en koriander zal ik me persoonlijk niet druk maken.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik droom nu al van hun falafal en hun shanklish en zelfs hun tuinboontjes met koriader terwijl die laatste 2 op mijn "is vies" lijstje staan. Oh en hun labneh en al die andere lekkere dingen
Ik heb het niet zo op okra, maar hoe zij het klaar maaktenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat lijkt me heel vervelend. Hij had vorig jaar aan zn andere oog, maar toen waren ze er eigenlijk wat te laat bij en daar heeft hij ook wel wat zichtsverlies aan over gehouden. Deze keer herkende hij het dus heel snel en kon direct terecht en volgende dag al operatie.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Fijn dat het goed is gegaan bij je vader. De mijne had er ook ooit een, dat ging minder goed helaas.
Ben je erg myoop trouwens? Want dan is een jaarlijkse oogcontrole wel handig, als je die nog niet krijgt. Ik ben niet meer bijziend na operatie maar mijn ogen hebben nog wel -7, dus ik ga ieder jaar ongeveer even op controle. Mijn grote kind gaat ook die kant op helaas, dus die gaat ook regelmatig op controle. Ben benieuwd hoe het met de kleine gaat later.
Echt!? Die gegevens lepel je allemaal op uit het hoofd?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oef, dat lijkt me heel vervelend. Hij had vorig jaar aan zn andere oog, maar toen waren ze er eigenlijk wat te laat bij en daar heeft hij ook wel wat zichtsverlies aan over gehouden. Deze keer herkende hij het dus heel snel en kon direct terecht en volgende dag al operatie.
Nee, dat niet. Ben de enige uit het gezin zonder bril. Links -0.25 en cilinder van -0.75, rechts -0.50 en cilinder van -1.00. Ook nauwelijks verschil met laatste keer bij opticien in 2018, toen was het -0.25 beide ogen en cilinder -0.50 en -0.75. Mn moeder heeft wel -9 en mn vader had ook lenzen (maar wel minder dan moeder) en mn broertje heeft ook al sinds groep 7 een bril. Dus vandaar normaal gezien geen oogcontroles.
Die gegevens van 2018 had ik op mn 1-na-recentste screenshot voor als de oogarts erom zou vragen, en die van gisteren op de recentste screenshot van de digitale brief die gisteren van oogarts naar huisarts is gegaanquote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Echt!? Die gegevens lepel je allemaal op uit het hoofd?
Nee, vind ik ook niet. Maar 2,5 broodje + koffiebroodje + croissant + yoghurt + muesli + fruit zou ik niet opkunnen hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Inmiddels verder bijgelezen.
2.5 broodje pp is niet zo heel veel, toch?
Dat hou ik ook aan, maar inderdaad er blijft wel wat over. Ga dus in het vervolg over naar 50 gr. Welk afhankelijk wat je erbij eet natuurlijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:
Als we het nu toch over hoeveelheid eten hebben. Hoeveel ongekookte rijst per persoon is een beetje een normale portie? Ik dacht altijd 60gr maar de laatste tijd houden we dan enorm veel over.
Ik zou niet alleen afwachten maar ook actief vragen naar mogelijkhedenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zien waar de arts volgende week mee komt. Hij noemde de vorige keer al wat dingen waar ik van dacht moah, dat lijkt me wel wat.
Ben net druk geweest met kijken naar al dat bijstandsgedoe. Maar het is me nog niet duidelijk wat de 7 maanden werken de afgelopen tijd doet. Omdat ik in die tijd (onnodige) aanvulling op de uitkering kreeg, is de eerste datum ww dan oktober 2021? Kan dat nergens terugvinden. Ga er vrijdag maar eens een belletje of chat aan besteden. Nu word ik helemaal gek van de herrie van de opbouw van de steigers voor m'n huis. Valt geen normaal gesprek te voeren hier.
Wij doen meestal 120 gramquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:
Als we het nu toch over hoeveelheid eten hebben. Hoeveel ongekookte rijst per persoon is een beetje een normale portie? Ik dacht altijd 60gr maar de laatste tijd houden we dan enorm veel over.
Ja, nee, dat zou ik ook ietwat veel vinden. Als ik in mn eentje thuis ben waarschijnlijk wel opetenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, vind ik ook niet. Maar 2,5 broodje + koffiebroodje + croissant + yoghurt + muesli + fruit zou ik niet opkunnen hoor.en ik ben toch geen kleine eter.
Eet smakelijk!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:08 schreef borisz het volgende:
Groeten uit het Frites atelier van ome Sergio.
Edit: wat een heerlijke stoof en garnalenkroket.
Ik dacht altijd 75-100 gramquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik doe altijd een halve mok pp. Je weet wel, die groenequote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik die efteling ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik doe altijd een halve mok pp. Je weet wel, die groene
Ik vind 100g per persoon al aan de krappe kantquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:
Hier wordt 't inderdaad ook wel weer eens tijd voor een oogcontrole. Ze zeiden ooit ook dat ik m'n oogdruk daarbij ook moest laten checken want kennelijk heb je een groter risico op verhoogde oogdruk als je een grotere minsterkte hebt. (en m'n oma is daar blind aan geworden) Niet m'n hobby. Denk dat ik binnenkort maar eens B de stad in sleep om monturen te gaan passen, dat is wél een leuk uitjequote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Fijn dat het goed is gegaan bij je vader. De mijne had er ook ooit een, dat ging minder goed helaas.
Ben je erg myoop trouwens? Want dan is een jaarlijkse oogcontrole wel handig, als je die nog niet krijgt. Ik ben niet meer bijziend na operatie maar mijn ogen hebben nog wel -7, dus ik ga ieder jaar ongeveer even op controle. Mijn grote kind gaat ook die kant op helaas, dus die gaat ook regelmatig op controle. Ben benieuwd hoe het met de kleine gaat later.
Bij monturen uitzoeken meteen naar de luchtballon staren en in je ogen laten blazenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier wordt 't inderdaad ook wel weer eens tijd voor een oogcontrole. Ze zeiden ooit ook dat ik m'n oogdruk daarbij ook moest laten checken want kennelijk heb je een groter risico op verhoogde oogdruk als je een grotere minsterkte hebt. (en m'n oma is daar blind aan geworden) Niet m'n hobby. Denk dat ik binnenkort maar eens B de stad in sleep om monturen te gaan passen, dat is wél een leuk uitje
Lijkt echt wat erfelijks in te zitten in bijziendheid, m'n pa is ook hartstikke bijziend en zijn kant van de familie allemaal. Broertje heeft m'n moeders ogen en nergens last van. Fijn voor hem
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hou ik ook aan, maar inderdaad er blijft wel wat over. Ga dus in het vervolg over naar 50 gr. Welk afhankelijk wat je erbij eet natuurlijk.
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in. Bedankt voor de input iedereen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:31 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het nogal een verschil wat je met de rijst maakt.
Klopt, meten ze bij mij ookquote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier wordt 't inderdaad ook wel weer eens tijd voor een oogcontrole. Ze zeiden ooit ook dat ik m'n oogdruk daarbij ook moest laten checken want kennelijk heb je een groter risico op verhoogde oogdruk als je een grotere minsterkte hebt. (en m'n oma is daar blind aan geworden) Niet m'n hobby. Denk dat ik binnenkort maar eens B de stad in sleep om monturen te gaan passen, dat is wél een leuk uitje
Lijkt echt wat erfelijks in te zitten in bijziendheid, m'n pa is ook hartstikke bijziend en zijn kant van de familie allemaal. Broertje heeft m'n moeders ogen en nergens last van. Fijn voor hem
Wat leuk, ga je fermenteren morgen?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme, morgen wil ik gefermenteerde bonen maken. Ik heb het nooit op, nooit gezien. Hoe zou jij het maken? En kan het ook met snijbonen? Ik heb snij- en sperziebonen in huis.
Ik heb jaren lang een kopje gebruikt. 1 kopje was voor 2 personenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua rijst heb ik hier één lepel die de magische hoeveelheid rijst kan afmeten. Eén schep PP voor een kleine portie, 3 scheppen voor 2 personen voor een grote portie. Geen idee hoeveel dat is en als die lepel ooit kwijt raakt heb ik een probleem
Ja, kom je ook?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat leuk, ga je fermenteren morgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |