2 hoofdzakelijke dingen:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid, wat was er mis met je houding?
Marathontraining volgen met een groep is altijd een goed idee. Het heeft mij ook geleerd op een heel stabiel tempo te lopen. Ik ben er eigenlijk mee gestopt omdat ik vertrok bij mijn hardloopvereniging, maar ook omdat er altijd types in die tempogroepen zaten die niet op een stabiel tempo konden lopen en continue aan de groep liepen te trekken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren een loopanalyse gemaakt bij Wim Akkermans (wie kent 'm niet?).
Erachter gekomen dat mijn loophouding op meerdere fronten verkeerd is. Mogelijk ook de reden dat ik zo klauw.
Mochten ga ik een keer met een groep van hem meetrainen en ik zit eraan te denken om een marathon training te volgen in aanloop naar Rotterdam.
Hij is ervan overtuigd dat het goed moet komen.
Ikzelf vond het lastig om gisteren m'n nieuwe houding toe te moeten passen. Wordt flink schakelen de komende tijd. Hopelijk zit het snel in m'n systeem.
Kan ook een verschil in loopstijl zijn. Ik heb een tijdje getraind met een vereniging die op souplesse liepen (voorvoet landing en idd ook een bepaalde manier van je armen gebruiken die voor mij heel onnatuurlijk voelde). Ik ben een haklander. Voor mij werkte de souplesse methode niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
2. Ik land teveel op m'n hak/met m'n voet voor me uit, waardoor ik veel energie verlies met het landen en afzetten. Hij zegt dat ik met kleinere stappen en een rechtere houding minder contact met de grond heb en daardoor uiteindelijk minder energie per stap zet.
Kan zeker zo zijn, maar met mijn huidige manier van lopen gaat het keer op keer mis. Dat is ook de reden waarom ik dit nu ga proberen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kan ook een verschil in loopstijl zijn. Ik heb een tijdje getraind met een vereniging die op souplesse liepen (voorvoet landing en idd ook een bepaalde manier van je armen gebruiken die voor mij heel onnatuurlijk voelde). Ik ben een haklander. Voor mij werkte de souplesse methode niet.
Hoeveel kost zo’n hardloopanalyse?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
2 hoofdzakelijke dingen:
1. Ik gebruik m'n armen te weinig voor op/voorwaartse energie
2. Ik land teveel op m'n hak/met m'n voet voor me uit, waardoor ik veel energie verlies met het landen en afzetten. Hij zegt dat ik met kleinere stappen en een rechtere houding minder contact met de grond heb en daardoor uiteindelijk minder energie per stap zet.
Niet echt te zeggen want hangt van veel factoren af. Alleen of het boven- of ondergemiddeld is tov andere schoenen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:19 schreef kalinhos het volgende:
Waar kan je ongeveer vinden hoeveel km je schoenen meegaan? Ik houd t op Strava bij, heb 2x Brooks Adrenaline GTS22. 1 paar zit op 640km en 1 paar op 100km
Ik ben juist bang dat ik er dan achterkom dat er vanalles mis is met me (of m'n techniek)quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:15 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo’n hardloopanalyse?
Ik doe het als hobby maar als ik door wat aanpassingen sneller zou kunnen zou me dat wel iets waard zijn; of ik kan gewoon niet beter, dat kan ook![]()
volgens mij gaan de meeste lopers uit van en gemiddelde van 1000 kmquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:19 schreef kalinhos het volgende:
Waar kan je ongeveer vinden hoeveel km je schoenen meegaan? Ik houd t op Strava bij, heb 2x Brooks Adrenaline GTS22. 1 paar zit op 640km en 1 paar op 100km
Wellicht wat ruim, ken zat mensen die na 700-800 km de schoenen doorschuiven naar met-de-hond-wandelschoenen oidquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij gaan de meeste lopers uit van en gemiddelde van 1000 km
De analyse lost zo'n 100eu. Voor de marathon training daarna betaal je zo'n 150eu per kwartaal. Je kunt dan tot 3 keer per week meetrainen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:15 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo’n hardloopanalyse?
Ik doe het als hobby maar als ik door wat aanpassingen sneller zou kunnen zou me dat wel iets waard zijn; of ik kan gewoon niet beter, dat kan ook![]()
Na 500km zijn ze bij mij wel op...en dan hadden ze nog wel eerder vervangen mogen worden(wanneer je dan weer nieuwe koopt)quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij gaan de meeste lopers uit van en gemiddelde van 1000 km
Hij had wel wat over aan het eind itt Sifan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Benieuwd naar de Eindhoven verhalen.
Ondertussen in Chicago: we gaan richting de 1:59:59
Kiptum verplettert wereldrecord marathon, Hassan pakt twee majorzege
En ik verpletterde vanmiddag het halve marathon wereldrecord in Eindhoven of all places, nou ja, bijna dan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Benieuwd naar de Eindhoven verhalen.
Ondertussen in Chicago: we gaan richting de 1:59:59
Kiptum verplettert wereldrecord marathon, Hassan pakt twee majorzege
en dat met nauwelijks pacersquote:
Dat Kipchoge op zijn leeftijd nog domineerde is inspirerend en GOAT maar dat een jonger talent dat vanaf het begin van zijn carriere al supershoes etc heeft eraan kwam was wel te verwachten. Al lijkt 23 dan weer erg jong voor marathons, had eerder eind 20 verwacht.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:12 schreef Nober het volgende:
Bizar wat die Kiptum even neerzet in alle drie zijn marathons onder de 2:02. Dat kan helemaal niet toch? Of klopt de quote van Kipchoge "Nobody is limited"?
Wat loop je dan voor tijd zonder al dat bier?quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:42 schreef chasse_friet het volgende:
Aangezien ik gisteren naar een festival was met de nodige biertjes, was het plan om vandaag rustig te lopen en niet echt voor een snelle tijd te gaan. M'n eigen verwachting was dat ik dan rond 1:50-1:55 zou finishen.
Uiteindelijk ging het vanaf al lekker en kon de hele tijd wel een tempo rond 5:05 vasthouden en ben uiteindelijk gefinished in 1:47.
Dik tevreden mee, volgende maand in Dordrecht gaan we weer voor een snellere tijd.
Het publiek was top, veel bekenden gezien ook, en de biertjes erna smaakten ook heerlijk.
Wat geeft dit weer?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef Evangelion het volgende:
Geen marathon maar langste training run. 36k, 4:47 "easy" pace koekoek.![]()
Uit het niets*![]()
[ afbeelding ]
*op de maanden training en postzomer-effect na dan
In maart heb ik 1:40 gelopen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat loop je dan voor tijd zonder al dat bier?
Afstand in km (x-as), pace in minuten per km (y-as) van al mijn runs sinds 1 januariquote:
Wat er bij de vrouwen op dit moment gebeurt op de lange afstand is nog bizar-der...quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:12 schreef Nober het volgende:
Half uur voor de start voelde ik wat druppels, geheel tegen de weersvoorspellingen in, en het was ook bewolkt. Prima loop weer misschien iets te veel wind.
Ik had de eerste wave/startvak bijna gemist, ik was niet via Rachelsmolen gelopen (was niet de aangegeven route) en kwam dus niet direct in startvak/wave 1 of A aan. Uiteindelijk wel een paar minuten na 14:00 gestart en ik hield mijn gewenste tempo van 5:00 maar tot de helft vol ondanks Maurten drinken en gelletjes. Ik heb dus een positieve(?) split gelopen (van snel naar langzaam).
Vanaf de Philitelaan was ik er eigenlijk wel klaar mee en dat voetbalstadion kwam ook maar niet in beeld. Maar toen op stratumseind ineens twee pacers met zo'n 1:40 vlaggetje voor me dus ik dacht ik ben op weg naar een wereldtijd voor mijn doen. Was helaas niet het geval, eerder een 1:50'er wat nog steeds een prima HM debuut is.
Chicago terugkijken en naar bed.
[..]
En ik verpletterde vanmiddag het halve marathon wereldrecord in Eindhoven of all places, nou ja, bijna dan.
Bizar wat die Kiptum even neerzet in alle drie zijn marathons onder de 2:02. Dat kan helemaal niet toch? Of klopt de quote van Kipchoge "Nobody is limited"?
2:01:53, vijfde tijd ooit op dat moment Valencia 2022 (december)
2:01:25, tweede tijd ooit in London 2023 (april)
Kennelijk nóg sneller vandaag.
Wat is je doeltempo voor de marathon?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:33 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Afstand in km (x-as), pace in minuten per km (y-as) van al mijn runs sinds 1 januari
Witte bol is laatste run zoals er staat
Punt was dat ik in training nog nooit 30k+ heb gelopen in minder dan 5min/km en nu ineens ruim.
Volgens m'n (zelfgekozen) schema moet ik long runs doen tussen 4:40 en 5:05, maar dat lukte vaak niet. Maar nu ik gewend ben aan de hogere wekelijkse afstanden en het wat koeler wordt wel.![]()
M'n trainingsdoel was alvast oefenen voor sub3 in Rotterdam, maar misschien moet ik dat bijstellen (2:55 of zo)quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is je doeltempo voor de marathon?
Valt me mee dat-ie niet is gaan bloedenquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:41 schreef Geerd het volgende:
Ik heb nog wel een mooie foto van wanneer je denkt weer te kunnen lopen na een blaar...
https://tinypic.host/imag(...)360873247961-n.SrcDe
krijg je gewoon een blaar op een blaar![]()
Doorgestoken met een tandenstoker 4x ofzo..quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Valt me mee dat-ie niet is gaan bloeden
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Doorgestoken met een tandenstoker 4x ofzo..
Wat een afstanden loop jij tering
OOhw daar geloof ik meteen in en dat kan ook,,,alleen vergd(t)?? dat wel een bepaalde disicpline die ik niet heb...en ruggengraat...die was ik onderweg ook al verloren..quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_milequote:Op maandag 9 oktober 2023 15:57 schreef Geerd het volgende:
Misschien ooit een keer de 10km binnen 50 min maar dan,,,moet ik al voor trainen en dat past niet echt in mijn schema van werken sport bierdrinken...![]()
Heb je ook wel in Nederland, succesquote:A beer mile is a 1-mile (1.6 km) drinking race combining running and speed drinking. Typically, the race takes place on a standard 400-metre or 1/4-mile running track. The race begins at the 1-mile starting line with the consumption of a 12-US-fluid-ounce (355 ml) beer, followed by a full lap around the track. The next three laps continue in a similar manner: another 12-ounce beer is consumed before commencing the running of each lap. Following the completion of the fourth running lap (and four beers), a competitor has finished the race.
nee dat wordt sws kotsen en daar houd ik niet zo van...lekker ff lopen en daarna genietenquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_mile
[..]
Heb je ook wel in Nederland, succes
Nee joh. De meeste mensen lopen zo'n 50-60km per week voor een marathonvoorbereiding, dat is 5-6 uur per week..quote:Op maandag 9 oktober 2023 16:09 schreef Geerd het volgende:
Een halve marathon... gaat mij al nooit lukken...en dan je 10km rondje 4x....plus nog 2
Dan moet je toch bijna mindergaan werken om tijd over te hebben met herstellen etc...en te trainen...
Deze is er ook nog: https://greatbreweriesmarathon.be/en/ Je kunt hem ook wandelenquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_mile
[..]
Heb je ook wel in Nederland, succes
Zo begon ik ook. 110+ kilo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:08 schreef Geerd het volgende:
Ik ben meer deze hardloper ..
Random Pics van de Dag #800
Ik kwam van 115.9 ...ik vind het leuk....levenstijl aangepast ....maar blijf genieten......die sixpack ga ik niet krijgen..quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Nober het volgende:
Ik kreeg trouwens nog wat last in mijn linkerzij op 13-14km, daar bij de tunnel. Trok wel weer weg. En in de laatste kilometers in mijn benen.
[..]
Zo begon ik ook. 110+ kilo.
Puur uit nieuwsgierigheid, wanneer liep je dan de eerste grote afstand?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.
Niet meteen een schema, maar ik zou een paar keer wat 400tjes en 800tjes intervallen naast de training die je toch al doet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:
Is er iets van een 4 weken Hm schema?
Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.
Liep vorige week breda 10k in 45’
(Geen idee of ‘t haalbaar is maar je moet een doel hebben)
Je zal nog wel wat verbeteren in 4 weken, maar het is te kort voor een echt schema. In een echt schema doe je vaak 4-6 weken algemene voorbereidingsfase, 4-6 weken specifieke fase en 1-2 weken taper/afbouw. Je lichaam heeft volgens mij ook 6 weken nodig om echt veranderingen op spierniveau te ervaren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:
Is er iets van een 4 weken Hm schema?
Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.
Liep vorige week breda 10k in 45’
(Geen idee of ‘t haalbaar is maar je moet een doel hebben)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |