abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210850830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid, wat was er mis met je houding? :)
2 hoofdzakelijke dingen:
1. Ik gebruik m'n armen te weinig voor op/voorwaartse energie
2. Ik land teveel op m'n hak/met m'n voet voor me uit, waardoor ik veel energie verlies met het landen en afzetten. Hij zegt dat ik met kleinere stappen en een rechtere houding minder contact met de grond heb en daardoor uiteindelijk minder energie per stap zet.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:56:31 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210850851
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren een loopanalyse gemaakt bij Wim Akkermans (wie kent 'm niet?).
Erachter gekomen dat mijn loophouding op meerdere fronten verkeerd is. Mogelijk ook de reden dat ik zo klauw.
Mochten ga ik een keer met een groep van hem meetrainen en ik zit eraan te denken om een marathon training te volgen in aanloop naar Rotterdam.

Hij is ervan overtuigd dat het goed moet komen.

Ikzelf vond het lastig om gisteren m'n nieuwe houding toe te moeten passen. Wordt flink schakelen de komende tijd. Hopelijk zit het snel in m'n systeem.
Marathontraining volgen met een groep is altijd een goed idee. Het heeft mij ook geleerd op een heel stabiel tempo te lopen. Ik ben er eigenlijk mee gestopt omdat ik vertrok bij mijn hardloopvereniging, maar ook omdat er altijd types in die tempogroepen zaten die niet op een stabiel tempo konden lopen en continue aan de groep liepen te trekken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:58:23 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210850865
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
2. Ik land teveel op m'n hak/met m'n voet voor me uit, waardoor ik veel energie verlies met het landen en afzetten. Hij zegt dat ik met kleinere stappen en een rechtere houding minder contact met de grond heb en daardoor uiteindelijk minder energie per stap zet.
Kan ook een verschil in loopstijl zijn. Ik heb een tijdje getraind met een vereniging die op souplesse liepen (voorvoet landing en idd ook een bepaalde manier van je armen gebruiken die voor mij heel onnatuurlijk voelde). Ik ben een haklander. Voor mij werkte de souplesse methode niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210852256
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Kan ook een verschil in loopstijl zijn. Ik heb een tijdje getraind met een vereniging die op souplesse liepen (voorvoet landing en idd ook een bepaalde manier van je armen gebruiken die voor mij heel onnatuurlijk voelde). Ik ben een haklander. Voor mij werkte de souplesse methode niet.
Kan zeker zo zijn, maar met mijn huidige manier van lopen gaat het keer op keer mis. Dat is ook de reden waarom ik dit nu ga proberen.
En als 't niet helpt, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Voor nu wil ik er vol voor gaan ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210854702
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
2 hoofdzakelijke dingen:
1. Ik gebruik m'n armen te weinig voor op/voorwaartse energie
Hoeveel kost zo’n hardloopanalyse?

Ik doe het als hobby maar als ik door wat aanpassingen sneller zou kunnen zou me dat wel iets waard zijn; of ik kan gewoon niet beter, dat kan ook :Y)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_210854736
Waar kan je ongeveer vinden hoeveel km je schoenen meegaan? Ik houd t op Strava bij, heb 2x Brooks Adrenaline GTS22. 1 paar zit op 640km en 1 paar op 100km
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_210857287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:19 schreef kalinhos het volgende:
Waar kan je ongeveer vinden hoeveel km je schoenen meegaan? Ik houd t op Strava bij, heb 2x Brooks Adrenaline GTS22. 1 paar zit op 640km en 1 paar op 100km
Niet echt te zeggen want hangt van veel factoren af. Alleen of het boven- of ondergemiddeld is tov andere schoenen.

Voor reviews/stats kijk ik meestal op runrepeat :P
De review van de 22 is wat beknopter dan nieuwere reviews.
https://runrepeat.com/brooks-adrenaline-gts-22#durability
https://runrepeat.com/brooks-adrenaline-gts-23#durability
pi_210857319
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik doe het als hobby maar als ik door wat aanpassingen sneller zou kunnen zou me dat wel iets waard zijn; of ik kan gewoon niet beter, dat kan ook :Y)
Ik ben juist bang dat ik er dan achterkom dat er vanalles mis is met me (of m'n techniek) :'(

Ignorance is bliss O+
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:11:25 #59
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_210857870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:19 schreef kalinhos het volgende:
volgens mij gaan de meeste lopers uit van en gemiddelde van 1000 km
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_210858747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Wellicht wat ruim, ken zat mensen die na 700-800 km de schoenen doorschuiven naar met-de-hond-wandelschoenen oid :s)
Hangt ook maar net van af wat je tolerantie is voor uitgelopen versleten schoenen.
Toen ik minder km liep in de week en nauwelijks op tempo (en minder geld had) liep ik ruim 1500 km op een paar. Tot de hiel eraf viel :')
pi_210861168
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De analyse lost zo'n 100eu. Voor de marathon training daarna betaal je zo'n 150eu per kwartaal. Je kunt dan tot 3 keer per week meetrainen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210861409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Na 500km zijn ze bij mij wel op...en dan hadden ze nog wel eerder vervangen mogen worden(wanneer je dan weer nieuwe koopt)
  Forum Admin zondag 8 oktober 2023 @ 08:30:42 #63
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210874761
Succes Eindhoven lopers!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210876276
65 km deze week, check.

Of ja, 64,9 maar ik ga er geen 100 meter extra voor lopen nog _O-
pi_210881019
Benieuwd naar de Eindhoven verhalen.

Ondertussen in Chicago: we gaan richting de 1:59:59

Kiptum verplettert wereldkampioen marathon
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin zondag 8 oktober 2023 @ 17:50:32 #66
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210882067
quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:43 schreef Neo-Mullen het volgende:

Kiptum verplettert wereldrecord marathon, Hassan pakt twee majorzege
Hij had wel wat over aan het eind itt Sifan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210883514
Half uur voor de start voelde ik wat druppels, geheel tegen de weersvoorspellingen in, en het was ook bewolkt. Prima loop weer misschien iets te veel wind.

Ik had de eerste wave/startvak bijna gemist, ik was niet via Rachelsmolen gelopen (was niet de aangegeven route) en kwam dus niet direct in startvak/wave 1 of A aan. Uiteindelijk wel een paar minuten na 14:00 gestart en ik hield mijn gewenste tempo van 5:00 maar tot de helft vol ondanks Maurten drinken en gelletjes. Ik heb dus een positieve(?) split gelopen (van snel naar langzaam).

Vanaf de Philitelaan was ik er eigenlijk wel klaar mee en dat voetbalstadion kwam ook maar niet in beeld. Maar toen op stratumseind ineens twee pacers met zo'n 1:40 vlaggetje voor me dus ik dacht ik ben op weg naar een wereldtijd voor mijn doen. Was helaas niet het geval, eerder een 1:50'er wat nog steeds een prima HM debuut is.

Chicago terugkijken en naar bed.

quote:
7s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:43 schreef Neo-Mullen het volgende:

Kiptum verplettert wereldrecord marathon, Hassan pakt twee majorzege
En ik verpletterde vanmiddag het halve marathon wereldrecord in Eindhoven of all places, nou ja, bijna dan.

Bizar wat die Kiptum even neerzet in alle drie zijn marathons onder de 2:02. Dat kan helemaal niet toch? Of klopt de quote van Kipchoge "Nobody is limited"?

2:01:53, vijfde tijd ooit op dat moment Valencia 2022 (december)
2:01:25, tweede tijd ooit in London 2023 (april)

Kennelijk nóg sneller vandaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 19:17:36 ]
pi_210884817
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 19:12 schreef Nober het volgende:

Kennelijk nóg sneller vandaag.
en dat met nauwelijks pacers
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_210885532
Aangezien ik gisteren naar een festival was met de nodige biertjes, was het plan om vandaag rustig te lopen en niet echt voor een snelle tijd te gaan. M'n eigen verwachting was dat ik dan rond 1:50-1:55 zou finishen.
Uiteindelijk ging het vanaf al lekker en kon de hele tijd wel een tempo rond 5:05 vasthouden en ben uiteindelijk gefinished in 1:47.
Dik tevreden mee, volgende maand in Dordrecht gaan we weer voor een snellere tijd.

Het publiek was top, veel bekenden gezien ook, en de biertjes erna smaakten ook heerlijk.
pi_210885909
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 19:12 schreef Nober het volgende:
Bizar wat die Kiptum even neerzet in alle drie zijn marathons onder de 2:02. Dat kan helemaal niet toch? Of klopt de quote van Kipchoge "Nobody is limited"?
Dat Kipchoge op zijn leeftijd nog domineerde is inspirerend en GOAT maar dat een jonger talent dat vanaf het begin van zijn carriere al supershoes etc heeft eraan kwam was wel te verwachten. Al lijkt 23 dan weer erg jong voor marathons, had eerder eind 20 verwacht. :P
pi_210886383
Geen marathon maar langste training run. 36k, 4:47 "easy" pace koekoek. :{
Uit het niets* :D

*op de maanden training en postzomer-effect na dan :P
pi_210886568
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 20:42 schreef chasse_friet het volgende:
Aangezien ik gisteren naar een festival was met de nodige biertjes, was het plan om vandaag rustig te lopen en niet echt voor een snelle tijd te gaan. M'n eigen verwachting was dat ik dan rond 1:50-1:55 zou finishen.
Uiteindelijk ging het vanaf al lekker en kon de hele tijd wel een tempo rond 5:05 vasthouden en ben uiteindelijk gefinished in 1:47.
Dik tevreden mee, volgende maand in Dordrecht gaan we weer voor een snellere tijd.

Het publiek was top, veel bekenden gezien ook, en de biertjes erna smaakten ook heerlijk.
Wat loop je dan voor tijd zonder al dat bier? :?
pi_210887480
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef Evangelion het volgende:
Geen marathon maar langste training run. 36k, 4:47 "easy" pace koekoek. :{
Uit het niets* :D

[ afbeelding ]

*op de maanden training en postzomer-effect na dan :P
Wat geeft dit weer?
pi_210887487
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 21:37 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat loop je dan voor tijd zonder al dat bier? :?
In maart heb ik 1:40 gelopen.
pi_210887523
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:31 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat geeft dit weer?
Afstand in km (x-as), pace in minuten per km (y-as) van al mijn runs sinds 1 januari
Witte bol is laatste run zoals er staat
Punt was dat ik in training nog nooit 30k+ heb gelopen in minder dan 5min/km en nu ineens ruim.

Volgens m'n (zelfgekozen) schema moet ik long runs doen tussen 4:40 en 5:05, maar dat lukte vaak niet. Maar nu ik gewend ben aan de hogere wekelijkse afstanden en het wat koeler wordt wel. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Evangelion op 08-10-2023 23:01:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')