abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210890401
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 19:12 schreef Nober het volgende:
Half uur voor de start voelde ik wat druppels, geheel tegen de weersvoorspellingen in, en het was ook bewolkt. Prima loop weer misschien iets te veel wind.

Ik had de eerste wave/startvak bijna gemist, ik was niet via Rachelsmolen gelopen (was niet de aangegeven route) en kwam dus niet direct in startvak/wave 1 of A aan. Uiteindelijk wel een paar minuten na 14:00 gestart en ik hield mijn gewenste tempo van 5:00 maar tot de helft vol ondanks Maurten drinken en gelletjes. Ik heb dus een positieve(?) split gelopen (van snel naar langzaam).

Vanaf de Philitelaan was ik er eigenlijk wel klaar mee en dat voetbalstadion kwam ook maar niet in beeld. Maar toen op stratumseind ineens twee pacers met zo'n 1:40 vlaggetje voor me dus ik dacht ik ben op weg naar een wereldtijd voor mijn doen. Was helaas niet het geval, eerder een 1:50'er wat nog steeds een prima HM debuut is.

Chicago terugkijken en naar bed.
[..]
En ik verpletterde vanmiddag het halve marathon wereldrecord in Eindhoven of all places, nou ja, bijna dan.

Bizar wat die Kiptum even neerzet in alle drie zijn marathons onder de 2:02. Dat kan helemaal niet toch? Of klopt de quote van Kipchoge "Nobody is limited"?

2:01:53, vijfde tijd ooit op dat moment Valencia 2022 (december)
2:01:25, tweede tijd ooit in London 2023 (april)

Kennelijk nóg sneller vandaag.
Wat er bij de vrouwen op dit moment gebeurt op de lange afstand is nog bizar-der...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210890413
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:33 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Afstand in km (x-as), pace in minuten per km (y-as) van al mijn runs sinds 1 januari
Witte bol is laatste run zoals er staat
Punt was dat ik in training nog nooit 30k+ heb gelopen in minder dan 5min/km en nu ineens ruim.

Volgens m'n (zelfgekozen) schema moet ik long runs doen tussen 4:40 en 5:05, maar dat lukte vaak niet. Maar nu ik gewend ben aan de hogere wekelijkse afstanden en het wat koeler wordt wel. ^O^
Wat is je doeltempo voor de marathon?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:12 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210891001
Ik had geen hoge verwachtingen van de dag zelf eigenlijk, vanwege de blaren ellende die ik heb gehad met de combinatie HOKA schoen + steeds verder ophogend podotherapeutisch zooltje. Maar door een taperrun deze week op veel dunnere sokken en de nieuwe HOKAs die ik klaar had staan bedacht ik me ineens dat dunnere sokken in die HOKA schoen nog een optie was die ik nog niet had geprobeerd. Dat ik ook mijn schoenen moest wisselen, leerde ik van de Halve marathon van Breda (en daarom zijn wedstrijden nuttig!) en gelukkig stond er al twee maanden een paar nagelnieuwe Hoka ONEONE Rincon3s klaar, al enigszins ingelopen op de loopband in de sportschool. Ik heb dus gewone H&M sportsokjes aangedaan (ik heb daar wel eens eerder een marathon mee gelopen, dus geheel een gok was het niet), op hoop van zegen en uitlopen zonder pijn was dus het doel.

Ik vond het machtig om weer aan de start te staan eigenlijk. De laatste keer liep ik Eindhoven in 2019, ook die editie was het warm en dacht ik dat het de laatste keer zou zijn omdat ik het parcours nu wel kende.

In 2021 gaf ik mezelf opnieuw op voor de marathon, maar moest twee weken van tevoren afhaken vanwege een achileespees blessure (achteraf gezien waren dat ook versleten schoenen). Ik ben de ochtend van de marathon de marathonafstand maar gaan fietsen en op de terugweg fietste ik langs het parcours. Toen ik iedereen langs de bekende route zag lopen, begon het weer enorm te kriebelen.

Op de ochtend van de marathon at ik mijn favoriete hardloopvoer: pannekoeken! Werkt altijd en heeft ook onderweg, mede dankzij verstandig gelmanagement, een hongerklop voorkomen.

Ik had wederom kippenvel bij de start, want een marathon in je eigen stadje blijft speciaal.

De eerste helft van de marathon ging lekker en ik merkte dat ik wel redelijk relaxed 5:45/5:50 per ronde liep. Veel bekenden bij de Hovenring, zelfs mensen van mijn oude hardloopvereniging moedigden me aan. Het shirt van mijn bedrijf was wel warm (halflange mouwen en een redelijk dikke, enigszins ademende stof). Na de 22/23km voelde het al wat stijver worden, al merkte ik wel dat dat geen potentiele blessures waren. Die vermoedde ik wel op 27km, toen ik een pijnscheutje in mijn achillespees voelde. Die heb ik op 30km ook nog gehad, maar daarna niet meer. Ik train mijn kuiten al maximaal, omdat ik als haklander de klappen vooral daar opvang.

Tussen de 33 en 35, waar ik normaal altijd blaren krijg, bleven die weg, wat me een enorme oppepper gaf. Mijn tempo kakte wel in, want de stijfheid bleef en ik zweette me een ongeluk in het warme shirt. Ik heb elke spons enhousiast aangepakt en alle isotone waterposten aangedaan (water had ik zelf al mee), maar het zweet droop alsnog over mijn nek en lage rug.

Op 38km kakte mijn tempo enorm in, zie ik en de laatste 4km was ook gewoon uitlopen, geen eindsprintje, maar wel genieten van al die mensen langs de kant. Er was een parcourswijziging op het 18 septemberplein, dus liepen we ineens niet meer over de markt, maar over de Demer. En we hadden geen draai meer op de kruising, maar we liepen langs de stadsbrouwerij terug de Vestdijk op. Ik vond die wijziging mentaal fijn, het leek korter omdat je die kilometers in het begin van het parcours al compenseert in het Drentse dorp.

Ik finishte in een tijd van 4:15:51. Blij mee. Het kan nog steeds met de juiste combi van schoenen en sokken. Ik had achteraf echt wel blaren (en nu nog steeds), maar heb ze tijdens het lopen niet gevoeld en dat is fantastisch. Als ik ook nog wat serieuzer ga trainen zit een snellere marathon er misschien wel weer eens in. Ik zag ook dat mijn vingers weer waren opgezwollen, net zoals mijn bovenbenen, dat is volgens mij een geval van natriumtekort. Ik kon het zout ook letterlijk van mijn huid afvegen. En dat met 2 liter gedronken water + isotone bekertjes drinken.

Tijdens het teruglopen over het 18 septemberplein kwam ik The White Cowboy nog tegen. Volgens mij was hij niet helemaal tevreden. Vandaag voelen de beentjes redelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 09-10-2023 12:01:37 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210892540
Pannenkoeken _O_

quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat is je doeltempo voor de marathon?
M'n trainingsdoel was alvast oefenen voor sub3 in Rotterdam, maar misschien moet ik dat bijstellen (2:55 of zo) :o

De volgende (Athene) wilde ik meer voor de ervaring doen. Lastige omstandigheden (reizen, vroege race, heuvels (niet voor getrained lol), temperatuur). Maar uiteindelijk zal ik in de dagen ervoor wel een doel bedenken :P
pi_210892782
Ik heb nog wel een mooie foto van wanneer je denkt weer te kunnen lopen na een blaar...

https://tinypic.host/imag(...)360873247961-n.SrcDe

krijg je gewoon een blaar op een blaar _O- _O-
pi_210892792

[ Bericht 100% gewijzigd door Geerd op 09-10-2023 14:42:33 ]
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:53:01 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210892890
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:41 schreef Geerd het volgende:
Ik heb nog wel een mooie foto van wanneer je denkt weer te kunnen lopen na een blaar...

https://tinypic.host/imag(...)360873247961-n.SrcDe

krijg je gewoon een blaar op een blaar _O- _O-
Valt me mee dat-ie niet is gaan bloeden :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210892979
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Valt me mee dat-ie niet is gaan bloeden :D
Doorgestoken met een tandenstoker 4x ofzo..
Wat een afstanden loop jij tering _O_
  maandag 9 oktober 2023 @ 15:31:58 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210893268
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef Geerd het volgende:

[..]
Doorgestoken met een tandenstoker 4x ofzo..
Wat een afstanden loop jij tering _O_
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.
pi_210893444
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ben ook klein begonnen (in 2012). Ik denk dat iedereen het kan, als-ie wil. Ik zie menig Fokker die gelijk met mij begonnen is en inmiddels ultra's loopt.
OOhw daar geloof ik meteen in en dat kan ook,,,alleen vergd(t)?? dat wel een bepaalde disicpline die ik niet heb...en ruggengraat...die was ik onderweg ook al verloren..

Ik ben meer van de 10km en dan afkoelen met halve liters en borrelplank...de bierloper zegmaar !

17 oktober nieuwe hardloopzooltjes ben benieuwd
pi_210893542
Misschien ooit een keer de 10km binnen 50 min maar dan,,,moet ik al voor trainen en dat past niet echt in mijn schema van werken sport bierdrinken... :+ :+
pi_210893584
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 15:57 schreef Geerd het volgende:
Misschien ooit een keer de 10km binnen 50 min maar dan,,,moet ik al voor trainen en dat past niet echt in mijn schema van werken sport bierdrinken... :+ :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_mile
quote:
A beer mile is a 1-mile (1.6 km) drinking race combining running and speed drinking. Typically, the race takes place on a standard 400-metre or 1/4-mile running track. The race begins at the 1-mile starting line with the consumption of a 12-US-fluid-ounce (355 ml) beer, followed by a full lap around the track. The next three laps continue in a similar manner: another 12-ounce beer is consumed before commencing the running of each lap. Following the completion of the fourth running lap (and four beers), a competitor has finished the race.
Heb je ook wel in Nederland, succes :)
pi_210893616
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 16:00 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[..]
nee dat wordt sws kotsen en daar houd ik niet zo van...lekker ff lopen en daarna genieten B:)B B:)B _O_ _O_
pi_210893671
Een halve marathon... gaat mij al nooit lukken...en dan je 10km rondje 4x....plus nog 2

Dan moet je toch bijna mindergaan werken om tijd over te hebben met herstellen etc...en te trainen...
pi_210893953
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 16:09 schreef Geerd het volgende:
Een halve marathon... gaat mij al nooit lukken...en dan je 10km rondje 4x....plus nog 2

Dan moet je toch bijna mindergaan werken om tijd over te hebben met herstellen etc...en te trainen...
Nee joh. De meeste mensen lopen zo'n 50-60km per week voor een marathonvoorbereiding, dat is 5-6 uur per week..
Herstellen moet natuurlijk wel, maar je zit toch wel eens op de bank hoop ik?
Goed, het is uiteindelijk wel een puzzel, zeker met een gezin, maar minder werken is echt geen vereiste.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:00:34 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210894149
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 16:00 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[..]
Deze is er ook nog: https://greatbreweriesmarathon.be/en/ Je kunt hem ook wandelen :P
pi_210896241
Ik kreeg trouwens nog wat last in mijn linkerzij op 13-14km, daar bij de tunnel. Trok wel weer weg. En in de laatste kilometers in mijn benen. -O-

quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:08 schreef Geerd het volgende:
Ik ben meer deze hardloper ..

Random Pics van de Dag #800
Zo begon ik ook. 110+ kilo.
pi_210897102
Eindhoven marathon. Slechte voorbereiding. Eerste helft in 1:56. Gas terug genomen en gefinished in 4:22.
2 keer onderweg Semtex tegengekomen zag er mooi stabiel uit.

Vlak voor de laatste drankpost dachten er eenparig grappig te zijn en mij hun bier aan te bieden, die waren ze mooi kwijt.

Volgens verwachting ging het niet denderend, volgende keer hopelijk beter.
pi_210897282
Is er iets van een 4 weken Hm schema?

Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.

Liep vorige week breda 10k in 45’

(Geen idee of ‘t haalbaar is maar je moet een doel hebben)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_210897465
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Nober het volgende:
Ik kreeg trouwens nog wat last in mijn linkerzij op 13-14km, daar bij de tunnel. Trok wel weer weg. En in de laatste kilometers in mijn benen. -O-
[..]
Zo begon ik ook. 110+ kilo.
Ik kwam van 115.9 ...ik vind het leuk....levenstijl aangepast ....maar blijf genieten......die sixpack ga ik niet krijgen..
20 kwijt...

en dat gaat ook wel blijven omdat ik weet hoe het moet en kan...
pi_210897823
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, wanneer liep je dan de eerste grote afstand?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210899833
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:

Ik kan ‘m conditioneel nu prima lopen, maar ik zou ‘m eigenlijk in 1:29:59 willen lopen. Cpc liep ik in 1:31 (maar dat was ook 21,4km op mn horloge) dus ik denk dat Dordrecht over 4 weken (koele temperatuur, nauwelijks hoogteverschil) eigenlijk wel iets sneller moet kunnen dan CPC. Ik zoek eigenlijk 3-4 weken training om net dat minuutje (3-4sec/km) er nog af te lopen.

Niet meteen een schema, maar ik zou een paar keer wat 400tjes en 800tjes intervallen naast de training die je toch al doet.

En de CPC was overigens precies 21,095 kilometer. Wat je horloge ook zegt. Het parcours is met een meetlint gemeten. Dat je zelf niet de ideale bochten neemt is wat anders ;)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210900455
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:

Je zal nog wel wat verbeteren in 4 weken, maar het is te kort voor een echt schema. In een echt schema doe je vaak 4-6 weken algemene voorbereidingsfase, 4-6 weken specifieke fase en 1-2 weken taper/afbouw. Je lichaam heeft volgens mij ook 6 weken nodig om echt veranderingen op spierniveau te ervaren.
Maar goed, als je conditie goed is zou ik gewoon wat trainingen met wedstrijdtempo-intervallen combineren met duurtrainingen ;)
pi_210900984
https://gretekoens.nl/threshold-training/

Mooi inzichtelijk stukje weer! @Tele6 dit stuk sluit ook goed aan bij mijn gevoel dat jouw training van 45 minuten op HM-tempo wel echt heel zwaar/belastend is.. maar misschien ben je gewoon een ultieme diesel ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')