In welke provincie zit jij?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In beweging warm ik snel op. Als ik stil zit is alles onder de 22 kut
Halve Limbo hier.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:10 schreef dick_laurent het volgende:
Valt me wel op dat de Limburgers hier standaard soort van ijsberen zijn.
Come to think of it... is Wim Hof niet ook een Limburger? 🤔
Dat klopt. Wim Hof komt uit Sittard.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:10 schreef dick_laurent het volgende:
Valt me wel op dat de Limburgers hier standaard soort van ijsberen zijn.
Come to think of it... is Wim Hof niet ook een Limburger? 🤔
Ik loop de hele winter in de korte broek. Alleen trek ik soms een lange aan omdat ik geen zin heb om van 100 man te horen "heb je het niet koud?"quote:Op donderdag 5 oktober 2023 18:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tot welke temp hou je die korte broek?
Precies dat laatste.. tegen kou kun je je kleden, bij warmte ben ik op een gegeven moment klaar. Dan is alleen in de airco hangen nog een optie voor mij.. mja dan zit je dus steeds binnen. En ik ben juist een buitenmens.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:01 schreef lily het volgende:
[..]
Dat klopt. Wim Hof komt uit Sittard.
Ik heb liever kou dan hitte. Maar nog veel liever gewoon gematigd. Dus geen vorst en ook geen 30+.
Wel kan ik me beter wapenen tegen kou dan tegen hitte. In de zomer ben ik niet veel waard.
De andere seizoenen kan ik veel meer doen.
Geen idee, ik ben een Brabantse. Ben geėmigreerd (maar net 5km over de grens). Maar zelf heb ik het liever warm dan koud. Heb deze "zomer" zelfs een paar keer de verwarming aan gehad.quote:
Jij vindt alles boven de 15 al te warmquote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies dat laatste.. tegen kou kun je je kleden, bij warmte ben ik op een gegeven moment klaar. Dan is alleen in de airco hangen nog een optie voor mij.. mja dan zit je dus steeds binnen. En ik ben juist een buitenmens.
Klimaatverandering is een Hoaxquote:Op donderdag 5 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
September was wereldwijd de grootste uitschieter qua temperatuur ooit. Nog nooit eerder was een maand zo veel warmer dan het gemiddelde. Gezien oktober ook lekker bezig is, niet alleen in Europa, is de kans vrij groot dat over het hele jaar genomen die 1.5 graad behaald gaat worden. Je weet wel, dat doel van alle klimaatafspraken dat eigenlijk pas in 2050 een ding zou moeten worden.
Verder gaat alles goed hoor.
Don't argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience.quote:
We gaan in versneld tempo naar de klote, maat.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
September was wereldwijd de grootste uitschieter qua temperatuur ooit. Nog nooit eerder was een maand zo veel warmer dan het gemiddelde. Gezien oktober ook lekker bezig is, niet alleen in Europa, is de kans vrij groot dat over het hele jaar genomen die 1.5 graad behaald gaat worden. Je weet wel, dat doel van alle klimaatafspraken dat eigenlijk pas in 2050 een ding zou moeten worden.
Verder gaat alles goed hoor.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:51 schreef Haags het volgende:
[..]
We gaan in versneld tempo naar de klote, maat.
Als iedereen zo kortzichtig als jij zou zijn was heel die ellende onafwendbaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is geen Hoax, maar ook niet iets waar wij als individu of klein landje iets aan kunnen veranderen als de rest van de wereld nergens naar kijkt. Dus niet druk om maken en lekker laten gaan.
Toetertjes zeg. Ik geloof dat iemand nog geen koffie heeft gehad. Ik ga er weer eentje voor je zetten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iedereen zo kortzichtig als jij zou zijn was heel die ellende onafwendbaar.
Koffie gaat niet werken hoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toetertjes zeg. Ik geloof dat iemand nog geen koffie heeft gehad. Ik ga er weer eentje voor je zetten.
Was uiteraard niet serieus.quote:
Nattekatted.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toetertjes zeg. Ik geloof dat iemand nog geen koffie heeft gehad. Ik ga er weer eentje voor je zetten.
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koffie gaat niet werken hoor
Ik heb echt een ongelofelijke hekel aan kortzichtige/egoļstische lui die zo denken over klimaatverandering. Die slepen de hele wereld mee hun graf in, want een heel klein beetje opofferen om de toekomst te redden is al te veel gevraagd.
Maar ik zeg er nog steeds geen nee tegen
Jep klopt, maar dat maakt toch niks uit. Dat is gewoon hoe mijn lijf reageert, kan ik verder ook niet zoveel aan doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij vindt alles boven de 15 al te warm![]()
Volgende week gelukkig nog een paar dagen een graad of 20. Daarna is het wel klaar, zo te zien. gaan we richting het herfsthalfjaar. 5 maanden iig
Stop met die zeer slechte airco van je danquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koffie gaat niet werken hoor
Ik heb echt een ongelofelijke hekel aan kortzichtige/egoļstische lui die zo denken over klimaatverandering. Die slepen de hele wereld mee hun graf in, want een heel klein beetje opofferen om de toekomst te redden is al te veel gevraagd.
Maar ik zeg er nog steeds geen nee tegen
24/7 een mobiele airco laten draaien.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?
Dat vind ik altijd een mooie vraag, ik zal deze ook zelf beantwoorden als ik wat ruimer in de tijd zitquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?
De airco aanzettenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De airco aanzetten
Ik fiets naar werk, heb in de winter amper de verwarming aan en douche zelden thuis (vaak ook koud en kort als het gebeurt). Heel veel meer kan ik ook niet zelf doen in m'n huurhuis. Betekent niet dat ik meteen ga roepen dat we als klein landje toch niets kunnen doen.
Ik zwem meerdere malen in de week, dus dat is meestal even snel met water dat toch al verwarmd is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?
Huurhuis beperkt wel enigszins in je kunnen ja.
Maar geen vlees eten, eigen moestuin, niet vliegen etc zijn wel dingen die je kunt doen voor het milieu wat losstaat van je woning.
Overigens kunnen heel veel meer mensen idd fietsen naar het werk, maar zijn de meeste gewoon luxepaardjes die voor de auto kiezen.
Weet ik.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Was uiteraard niet serieus.
Al kun je je afvragen wat exact onze invloed nog is om het terug te draaien en of de boel in dit tempo überhaupt nog te redden is.
Al maken ze het 3 euro per liter, voor sommige maakt dat echt weinig uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?
Huurhuis beperkt wel enigszins in je kunnen ja.
Maar geen vlees eten, eigen moestuin, niet vliegen etc zijn wel dingen die je kunt doen voor het milieu wat losstaat van je woning.
Overigens kunnen heel veel meer mensen idd fietsen naar het werk, maar zijn de meeste gewoon luxepaardjes die voor de auto kiezen.
Hmm nee okay. Naja voor mij, ik werk thuis dus gebruik mijn auto alleen sporadisch. Booschappen laten we wekelijks bezorgen (ook efficienter want in zo'n boodschappenbakwagen zitten voor tientallen mensen aan boodschappen die anders allemaal ws individueel hun auto hadden gebruikt om ze te halen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De airco aanzetten
Ik fiets naar werk, heb in de winter amper de verwarming aan en douche zelden thuis (vaak ook koud en kort als het gebeurt). Heel veel meer kan ik ook niet zelf doen in m'n huurhuis. Betekent niet dat ik meteen ga roepen dat we als klein landje toch niets kunnen doen.
Klopt.. zijn jongens die nog geen 500 m van het voetbalveld af wonen en toch met de auto komen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Al maken ze het 3 euro per liter, voor sommige maakt dat echt weinig uit.
Is het ook en die berekeningen die gemaakt worden moeten we met een flinke korrel zout nemen want een hoop ellende ligt totaal buiten onze invloedsfeer:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Persoonlijk ben ik bang dat het al te laat is.
Maarten Keulemans. Niet gelezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Is het ook en die berekeningen die gemaakt worden moeten we met een flinke korrel zout nemen want een hoop ellende ligt totaal buiten onze invloedsfeer:
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
500 meter who cares.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. zijn jongens die nog geen 500 m van het voetbalveld af wonen en toch met de auto komen.
Voor zulke gasten hoop ik dat we snel 10 euro per liter moeten dokken
Ja maar waarom zou je voor zeg 400 meter je auto pakken. Wat ben je dan voor een luie flikkerquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
500 meter who cares.
Straks gaan we betalen per kilometer, juist die korte ritjes heb je geen last van in de portemonnee.
Echt te laat is het waarschijnlijk nog (net) niet. Maar dan moet je nu met heel de wereld echt de schouders er onder zetten en een wereldwijde energietransitie waarmaken. En snel. Die moet dan eind volgend jaar toch wel grotendeels afgerond zijn. Dat vereist dan echt absolute topprioriteit van alle landen. Als je verder alles stillegt, de mondiale economie ombouwt naar een soort oorlogsstand en alles op alles zet, zou dat misschien nog wel kunnen ook.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelostquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Weet het wel zeker. Uitstel van executie. Grootste probleem is en blijft de grote hoeveelheid mensen en die neemt nog steeds toe. Daarnaast interesseert veel landen het allemaal precies niks. Zeker in de praktijk nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Laten we dat maar even niet doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelost
Met die beredenering kunnen mensen ook vliegen. Even snel een kort vluchtje met een vliegtuig die toch al zou gaan vliegen. Er vliegen toch duizenden in de lucht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zwem meerdere malen in de week, dus dat is meestal even snel met water dat toch al verwarmd is.
Hoeveel jaar denk je dat we effectief nog hebben voordat alles compleet instort en de mensheid vergaat?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus ja, in de praktijk zijn we ruimschoots te laat en ingrijpend de klos.
Wat uiteindelijk weer het beste is voor de aarde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeveel jaar denk je dat we effectief nog hebben voordat alles compleet instort en de mensheid vergaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |