24/7 een mobiele airco laten draaien.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?
Dat vind ik altijd een mooie vraag, ik zal deze ook zelf beantwoorden als ik wat ruimer in de tijd zitquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?
De airco aanzettenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De airco aanzetten
Ik fiets naar werk, heb in de winter amper de verwarming aan en douche zelden thuis (vaak ook koud en kort als het gebeurt). Heel veel meer kan ik ook niet zelf doen in m'n huurhuis. Betekent niet dat ik meteen ga roepen dat we als klein landje toch niets kunnen doen.
Ik zwem meerdere malen in de week, dus dat is meestal even snel met water dat toch al verwarmd is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?
Huurhuis beperkt wel enigszins in je kunnen ja.
Maar geen vlees eten, eigen moestuin, niet vliegen etc zijn wel dingen die je kunt doen voor het milieu wat losstaat van je woning.
Overigens kunnen heel veel meer mensen idd fietsen naar het werk, maar zijn de meeste gewoon luxepaardjes die voor de auto kiezen.
Weet ik.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Was uiteraard niet serieus.
Al kun je je afvragen wat exact onze invloed nog is om het terug te draaien en of de boel in dit tempo berhaupt nog te redden is.
Al maken ze het 3 euro per liter, voor sommige maakt dat echt weinig uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelden douchen helpt, zelden thuis douchen is het probleem verplaatsen toch? Of liep die douche anders ook?
Huurhuis beperkt wel enigszins in je kunnen ja.
Maar geen vlees eten, eigen moestuin, niet vliegen etc zijn wel dingen die je kunt doen voor het milieu wat losstaat van je woning.
Overigens kunnen heel veel meer mensen idd fietsen naar het werk, maar zijn de meeste gewoon luxepaardjes die voor de auto kiezen.
Hmm nee okay. Naja voor mij, ik werk thuis dus gebruik mijn auto alleen sporadisch. Booschappen laten we wekelijks bezorgen (ook efficienter want in zo'n boodschappenbakwagen zitten voor tientallen mensen aan boodschappen die anders allemaal ws individueel hun auto hadden gebruikt om ze te halen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De airco aanzetten
Ik fiets naar werk, heb in de winter amper de verwarming aan en douche zelden thuis (vaak ook koud en kort als het gebeurt). Heel veel meer kan ik ook niet zelf doen in m'n huurhuis. Betekent niet dat ik meteen ga roepen dat we als klein landje toch niets kunnen doen.
Klopt.. zijn jongens die nog geen 500 m van het voetbalveld af wonen en toch met de auto komen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Al maken ze het 3 euro per liter, voor sommige maakt dat echt weinig uit.
Is het ook en die berekeningen die gemaakt worden moeten we met een flinke korrel zout nemen want een hoop ellende ligt totaal buiten onze invloedsfeer:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Persoonlijk ben ik bang dat het al te laat is.
Maarten Keulemans. Niet gelezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Is het ook en die berekeningen die gemaakt worden moeten we met een flinke korrel zout nemen want een hoop ellende ligt totaal buiten onze invloedsfeer:
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
500 meter who cares.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. zijn jongens die nog geen 500 m van het voetbalveld af wonen en toch met de auto komen.
Voor zulke gasten hoop ik dat we snel 10 euro per liter moeten dokken
Ja maar waarom zou je voor zeg 400 meter je auto pakken. Wat ben je dan voor een luie flikkerquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
500 meter who cares.
Straks gaan we betalen per kilometer, juist die korte ritjes heb je geen last van in de portemonnee.
Echt te laat is het waarschijnlijk nog (net) niet. Maar dan moet je nu met heel de wereld echt de schouders er onder zetten en een wereldwijde energietransitie waarmaken. En snel. Die moet dan eind volgend jaar toch wel grotendeels afgerond zijn. Dat vereist dan echt absolute topprioriteit van alle landen. Als je verder alles stillegt, de mondiale economie ombouwt naar een soort oorlogsstand en alles op alles zet, zou dat misschien nog wel kunnen ook.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelostquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Weet het wel zeker. Uitstel van executie. Grootste probleem is en blijft de grote hoeveelheid mensen en die neemt nog steeds toe. Daarnaast interesseert veel landen het allemaal precies niks. Zeker in de praktijk nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Weet ik.
Laten we dat maar even niet doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelost
Met die beredenering kunnen mensen ook vliegen. Even snel een kort vluchtje met een vliegtuig die toch al zou gaan vliegen. Er vliegen toch duizenden in de lucht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zwem meerdere malen in de week, dus dat is meestal even snel met water dat toch al verwarmd is.
Hoeveel jaar denk je dat we effectief nog hebben voordat alles compleet instort en de mensheid vergaat?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus ja, in de praktijk zijn we ruimschoots te laat en ingrijpend de klos.
Wat uiteindelijk weer het beste is voor de aarde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeveel jaar denk je dat we effectief nog hebben voordat alles compleet instort en de mensheid vergaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |