abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210807340
Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

Vast wel iemand?

Foto's van FOK!kers

matthijst

Kirb

MaJo

Kyran

LTVDK

Hyperdude

Candaasje
pi_210807348
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
pi_210807366
San Francisco zat in 2014 (laatste keer dat wij er waren) al vrij vol met zwervers; dat dat nog erger is geworden joh. Los daarvan wel veel zin om de stad nogmaals te zien. Over een jaar of twee eens naar kijken om die te combineren met Yosemite en LA. Volgend jaar eerst weer even NYC.
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:49:03 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210807650
quote:
5s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:02:13 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210807790
quote:

Dat Jfk spul is wel, aardig. Book depository, grassy knoll, en zo'n memorial.
Verder vooral die stockyards idd.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210807846
quote:

Ook een aantal dagen daar geweest. Farmers Market is wel een leuk hip stukje met winkels en barretjes. Verder valt Dallas tegen, los van de standaard grote zaken.

Austin aardige studentenstad, 3 uurtjes rijden.

Probeer iets van een sportwedstrijd mee te pikken. Dallas cowboys stadium.
pi_210808309
quote:

in totaal 2 jaar daar geweest (net naast DFW) dus heb wel wat dingen maar vond het echt serieus de saaiste regio om te verblijven. Verblijf je echt in dallas-dallas of in een van de suburbs of steden rondom DFW?

Je hebt geluk met het weer volgende week. Eindelijk na de zomerse hitte een relaxte week met minder dan 30 graden.
Nog beter nieuws: de TEXAS STATE FAIR is begonnen dit weekend! Echt super leuk en groter en texaanser kan bijna niet. Alles wat je maar bedenkt wordt er geserveerd (Fried) dus ga je volvreten aan fried snickers en andere gekke dingen. Echt super leuk voor half dagje of korter. Ook veel concerten etc. Eigenlijk essentieel en niet te missen als je in oktober gaat! Is in dallas zelf. https://bigtex.com/

Grapevine ben je net te vroeg voor alle kerst-events en versieringen maar erg leuk 'dorpje' (check de main street). Waar je ZEKER heen moet is Old West Cafe daar voor breakfast. Ga erheen de ochtend nadat je aankomt en je hebt top start van je vakantie. Is 5-10 min vanaf DFW airport.

Ik zou college football (TCU) aanraden over de Cowboys (ziekelijk duur en sfeer so-so). TCU speelt 14'de als je er dan nog bent thuis tegen BYU. het wijkje waar de uni staat is ook wel leuk voor rondje te lopen. Cowboys stadion kan je trouwens ook een tour nemen door de week. Zie je ook alles tegen beter tarief. Maargoed beide teams zijn leuk om te zien. Ik ben erg groot football fan dus vond friday night lights football bij de diverse highschools ook super tof. Echt mega stadions voor middelbare scholen :D (15-20.000) In Southlake zit een grote school. NBA begint trouwens ook met pre-season volgens mij volgende week. Maar dat is vrij matig dus alleen doen als je Doncic wil zien.

Speaking of Southlake. Heeft een leuke town center als je van shoppen houdt. Ook een leuke cinema en Cheesecake factory.

Bij de Stockyards heb je Billy Bob's. legendarische Honky Tonk waar ze leuke concerten organiseren. Of je kan er een line-dance les nemen. Cringe/cheesy: ja, maar je bent in TX en je ontmoet heel veel mensen/andere toeristen dus gewoon gezelig. Op de stockyards zoun ik eten bij Risky's BBQ. Alle tenten zijn toeristisch daar maar deze is iig nog 'leuk' toeristisch en best lekker! en again gewoon lekker Texaans.

Verder is alles wel genoemd idd. Je kan naar Waco voor Dr. Pepper museum - vond ik zelf wel leuk gedaan.

Je hebt een six flags in Arlington en een horserace track ernaast.

Dallas Arboreturm is leuk versierd voor halloween nu. En Six flags heeft nu fright fest als dat je ding is.

Oh als je auto hebt (neem aan van wel) kan je rondje rijden door de buurt waar George Bush woont. Erg leuk om gewoon ff uurtje huizen te kijken. Waarsch veel al aangekleed voor halloween. Rond zijn huis natuurlijk allemaal security maar hele wijk is wel leuk/mooi om te zien. Highland park<
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_210808550
@laziness, @matthijst en @Drass, bedankt voor jullie input :).

En @RipCity, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, daar maak je mij blij mee :D
Ik verblijf in Fort Worth bij m'n vriendin, dus inderdaad zo'n suburb rondom DFW (Park Glen bij Watauga).
State Fair of Texas stond bij ons ook op de planning. Dus die gaan we zeker aandoen.

Ik heb gekeken wat Old West Cafe inhield. Er zijn meerdere met die naam in DFW blijkbaar. Is dat toevallig die aan 600 W Northwest Hwy, Grapevine? Wat is er eigenlijk bijzonder aan hun ontbijt als ik mag vragen? Ik kan alleen een doorsnee ontbijt ontwaren aan de hand van de review foto's? :?

Helaas zijn we beiden geen fan van 'American football', de tempo ligt voor ons te laag en zijn we meer van Europees voetbal :P. Ik heb even meer opgezocht over Southlake en Cheesecake Factory restaurant in Southlake aan to-do list toegevoegd. Weet je toevallig nog een bijzonder goede restaurant in Fort Worth/Dallas area? Ik wil namelijk met m'n vriendin onze jubilieum vieren ergens in een bijzonder restaurant :)

Dr. Pepper museum ben ik ook tegengekomen, maar vond het overdreven om daarvoor alleen 3 uur naar Waco te rijden, maar zal nog keer over nadenken na je reactie.

Hartelijk dank voor jullie reacties! Wel ergens bijzonder dat Texas, wat nog groter is dan Duitsland, eigenlijk vrij weinig te bieden heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door FordSierra op 01-10-2023 21:18:41 ]
pi_210809157
Ik zit momenteel met m'n vriendin in Yellowstone na Glacier reeds bezocht te hebben. Beide parken zijn absoluut de moeite waard, al vond ik in Glacier het publiek wat aangenamer.

Wel een tip voor eenieder die hier in de toekomst naartoe wil komen: zorg dat je op z'n laatst halverwege september in Glacier bent en voor 1 oktober moet je idealiter ook uit Yellowstone weg zijn. Wij waren 24-26 september in Glacier en hebben enorm veel geluk gehad met het weer, de 28e sneeuwde het en toen is de Going-to-the-Sun Road ook meteen voor de hele winter afgesloten. Toen wij er waren ook al bijna alle campings dicht en hetzelfde gold voor de meeste verblijven/restaurants in het park.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Yellowstone, al schuift het daar een week op. Nu al is praktisch alles dicht, op Madison na is geen enkele camping meer open en behalve in Canyon, Old Faithful en Mammoth Springs (tot half oktober) kan je nergens meer verblijven en/of eten. Ook in West Yellowstone was de helft van de hotels/restaurants al dicht.

Dat gezegd hebbende ben ik dik tevreden met de timing, het weer is uitstekend (±20 graden overdag + zon) en we kunnen alles doen wat we willen zonder te moeten filerijden/wachten voor parkeerplaatsen. Desalniettemin vind ik het alsnog druk zat, ondanks dat we zo laat in het seizoen zijn. De zomers hier kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2023 21:58:36 ]
pi_210809253
Als ik dan een tip voor Yellowstone en Glacier moet geven is het dat in het voorjaar, een paar weken lang alle wegen schoongeveegd zijn, maar nog niet open voor autos. Ze willen geen autos erop als de grond ontdooid. Dan kun je dus over lege wegen door die parken fietsen. Paar mooie fietstochten zo door Yellowstone gemaakt! Ik woonde er toen in de buurt, dus kon dat mooi timen.
pi_210814703
Even antwoorden op San Francisco uit het vorige topic: wij waren er 4 nachten en dat was al met al een nacht te lang. Wij hebben gezien en gedaan:

* Fisherman's Wharf
* Alcatraz (eerste boot 's ochtends, maar heb je na 2-3 uur ook wel gezien) - wel echt een aanrader!
* Fietsen gehuurd en over de Golden Gate naar Sausalito en met de ferry terug. Let hierbij op: wij hebben ons enorm vergist in de afstand, zwaarte en tijdsduur van deze fietstocht. Hierdoor moesten we wel terug met de ferry vanuit Sausalito omdat we het op onze normale fietsen niet zagen zitten heuvelop terug de brug op te gaan en onze fietsen niet op tijd in zouden kunnen leveren. Dat was een extra kostenpost.
* Lombard Street (waar ook ons hotel zat) inclusief de bekende kronkelende weg voor de auto's.
* Rit in een cable car vanaf Powell Street naar Fisherman's Wharf (leuke ervaring)
* Diverse wijken zoals Marina District, Embarcadero, Chinatown, Union Square, Castro, Alamo Square en Haight Ashbury. Tenderloin is de wijk waar de meeste verslaafden en daklozen zich verzamelen. Ik zou dat echt mijden want het is er absoluut voor je gevoel niet prettig en veilig rondlopen.
* Een honkbal wedstrijd van de Giants in Oracle Park. Absoluut een erg leuke ervaring, maar kleed je wel goed aan in verband met de frisse wind vanuit de baai.

De stad is gigantisch en deels zeer moeilijk te belopen vanwege de enorme hoogteverschillen. Gelukkig zijn er goede manieren van OV, zoals de bussen, trams en (waar wij veel gebruik van hebben gemaakt) Ubers en Lyfts. Persoonlijk hoeven wij er niet meer naar terug. In tegenstelling tot het veel compactere New York bijvoorbeeld.

@Fogel: een dagtrip vanuit SFO naar Sequoia zou ik je niet aanraden. Het is met stoppen zeker 10 uur rijden retour. Overnachten is uiteraard mogelijk. Wij zaten in Three Rivers wat ongeveer 45-60 min rijden vanaf centraal in het park ligt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jor_Dii op 02-10-2023 16:47:35 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:07:21 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210814923
Hoeveel is er open in februari in Sequoia NP zou ik mij ook afvragen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210815326
Is erg
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]
San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.
Vind ik erg corny, kun je IMO beter naar Austin rijden en daar in de heuvels gaan wandelen. Maar zeven uur is niet zo ver dus als je een heel weekend hebt, zou ik naar Big Bend gaan.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:03:12 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210855502
Afgelopen weekend weer thuis gekomen van een rondje mid-noord-west rondje om de Rockies :+. Ditmaal vlogen we met KLM/Delta op Salt Lake City vanaf Düsseldorf met een overstap op Schiphol (op de terugweg CDG). Omdat de eerste vlucht om 08.00 uur al vertrok er dit keer voor gekozen om een hotel met transfer te boeken, en ook om de auto te kunnen parkeren met een park+sleep+fly. Als bijkomend voordeel was dit ook nog eens goedkoper dan 3,5e week ergens op P482 of iets op een half uur van de luchthaven zonder transfer te parkeren. De p+s+f is wel vreselijk onoverzichtelijk om daar prijzen en dergelijke van te vinden omdat de meesten maar tot 15 dagen gaan en alle dagen daarna zijn vaak een raadsel qua kosten. Hoewel we dachten het juiste hotel te hebben geboekt (Mercure DUS Airport) bleek het alsnog een andere te zijn dan we in eerste instantie dachten. Lang verhaal kort boden ze daar onbeperkt parkeren zonder extra kosten aan alleen kostte de transfer van en naar de luchthaven wel ¤ 50,-. Daardoor was het hele 'arrangement' bij elkaar zo'n ¤ 160,-, alsnog goedkoper dan eigenlijk alle parkings 'bij' de luchthaven.

Tijd om te vliegen, na een chaotische overstap op Schiphol van minder dan een uur en langs alle rijen heen glippen om de vlucht te halen was het onderweg naar de VS.

SLC is een mooie stad om op te vliegen, met overal vergezichten op de Rockies en alle (zoute) meren. Aangekomen op de luchthaven ging het bij de douane echt belachelijk snel, de douanier vroeg nog eventjes waar ik heen ging, maar dat was meer om de tijd te doden tijdens het scannen van mijn paspoort :'). En toen was het wachten op de koffers, en wachten ... en wachten ... tot de band plots werd stilgezet omdat alle koffers er uit waren. Die van ons dus niet.

Bij de Delta balie wisten ze ons te vertellen dat waar wij onze vlucht wel net hadden gehaald, de koffers dat niet was gelukt. Omdat we gelijk vanuit SLC naar het noorden gingen was de koffers de dag er na ophalen geen optie en hebben ze met een hoop geknutsel het voor elkaar gekregen ze te laten bezorgen op Cody (Yellowstone Airport) door concurrent United. Bij dat vliegveld waren ze maar wat blij toen we de koffers kwamen ophalen, er landen daar op een dag een handvol vluchten en toen wij waren geweest kon het personeel eindelijk naar huis. De dame achter de United balie zagen we gelijk naar de auto sprinten en wegrijden toen we bezig waren de koffers in de auto aan het leggen _O-

Natuurlijk moesten we daar wel eerst komen, en dus op SLC de huurauto opgehaald, weer een Jeep Grand Cherokee Overland. Qua opties weinig op aan te merken (adaptive cc, leren bekleding, stoelkoeling, entertainmentsysteem etc.), maar hij had wel de nodige 'eigenaardigheden', traag werkende knopjes en ook het vermogen hield niet over. Zeker niet de beste wagen die we hebben gehad in de VS.

Omdat we afgelopen jaar al een aantal dagen hadden doorgebracht in Yellowstone en Grand Teton hebben we er dit keer voor gekozen het alleen als 'tussenstop' te bezoeken. De schandalige hotelprijzen in die regio hielpen daar ook wel een beetje in bij :X

Vervolgens was het onderweg naar 'nieuw' gebied, oftewel verder naar het oosten en naar het allereerste oorspronkelijke Nationaal Monument: Devil's Tower.

Eigenlijk ziet het er van een afstand veruit het mooiste uit, zo'n eenzame pilaar in het midden van de heuvels en vlaktes. Eenmaal dichterbij sloeg het weer echter heel snel om en begon het te onweren, helaas dus niet heel veel er rond kunnen lopen.

Omdat het toch in de buurt was ook maar even het geografische 'middelpunt' van het land bezocht bij Belle Fourche.

Na de vele mijlen in de eerste paar dagen was het eindelijk tijd om wat rustiger de omgeving te gaan verkennen, daarvoor kozen we Rapid City uit als centrale plek tussen de Black Hills en Badlands. Het hotel was prima, het uitzicht niet heel denderend, maar de zonsondergangen waren wel erg mooi.

Het eerste bezoek was naar Mount Rushmore, waar ze heel creatief het gebruik van de NPS jaarpas weten te omzeilen door de toegang gratis te maken maar wel parkeerkosten te vragen :+. Hoewel ik er geen fan van ben hoe die rotsen zijn uitgehakt was het wel interessant om in de visitor centers te zien hoe het hele idee is ontstaan en hoe het gemaakt is.

Misschien wel het park waar ik het minste van wist en me daarom ook wel zo heeft verrast is het Badlands National Park.

Wanneer je er naartoe rijdt vraag je je af waar dat park dan is, je zit daar op een grote uitgestrekte prairie en opeens zie je her en der wat 'scheurtjes' ontstaan in het landschap. Het park zit namelijk grotendeels onder het maaiveld en geeft een totaal andere sfeer dan de parken met rotspartijen die je ten westen van de Rockies ziet.

Als je de onverharde weg het park uit (of in) neemt kom je op de prairie ook een hoop beestjes tegen. Naast herten en wat verdwaalde bisons ook prairie dogs. En dan niet een paar, nee echt hele velden vol met overal waar je kijkt die beestjes.

De dag er na was het onderweg naar de Minuteman Silo's. Voor de rondleiding in de Delta-09 silo hadden we helaas maar 1 kaartje kunnen scoren (zijn er 6 per rondleiding). Deze moest je al ruim van tevoren online reserveren en er waren er voor die dag toen al 5 vergeven. En ondanks dat er twee mensen niet kwamen opdraven was de tourgids onverbiddelijk en mocht ik niet mee naar binnen en moest ik buiten de hekken blijven -O-

Je zit daar in het grote niets dus je kunt niet even wat anders gaan doen, maar gelukkig duurt de tour maar een klein uurtje en kon ik lekker de prairie op.

Aan het eind van de dag begon de lucht er ook weer heel anders uit te zien, er was regen onderweg.

Die regen bleek een voorbode voor de dag er na toen de reis naar Wind Cave National Park ging. Normaal ga je naar dit park om de tunnels te bezoeken, maar die waren helaas allemaal afgesloten voor reparaties, je kon enkel nog bovengronds komen. Gelukkig hield de regen heel eventjes in zodat we nog een rondje bovenop konden lopen

Daarna was het tijd om richting het zuiden te gaan door het grote niets van Nebraska. Wegen waar je kilometers echt helemaal niemand tegenkomt en de 'grote steden' die al mijlen van tevoren worden aangekondigd blijken vervolgens gehuchten met 12 inwoners te zijn. Uiteindelijk kwamen we aan in Scottsbluff en daar een bezoekje gebracht aan het Scotts Bluff National Monument. Het is anders dan de meeste NP/NM's een redelijk verstedelijkt gebied wat het vooral heeft te danken aan zijn historie als 'laatste stop' voor het betreden van de Rocky Mountains vanuit het oosten.

En wat is dan een betere plek om het hooggebergte weer in te gaan dan bij het Rocky Mountain National Park :+

Vervolgens was het op weg naar Mount Evans, of Mount Blue Sky zoals die is hernoemd een paar dagen voordat we er waren. Overigens nog nergens te zien toen, sterker nog, ik kom er nu pas achter dat die naamswijziging al is geweest :').

Omdat het voor daar al 'laat' in het seizoen was was het laatste stukje weg naar de top helaas al op slot voor het seizoen en was Summit Lake het hoogste dat je kon komen. Op zich niet geheel verwonderlijk gezien het ook begon te sneeuwen toen we daar stonden.

Met wat creatieve omwegen door de bergen om zoveel als mogelijk van Denver te ontwijken (die stad met al zijn buitensteden is echt gróót) richting Colorado Springs (ook haast nog een buitenwijk van Denver). Daar de Garden Of The Gods bezocht, hoewel het best mooie rotsformaties heeft merk je aan alles dat het direct naast een stad ligt en meer een groot stadspark is en geen natuurgebied.

Nog verder richting het zuiden ligt het Great Sand Dunes National Park, de grootste duinen van de VS, stiekem verscholen tussen de hoge bergen.

Toen was het tijd om de bergen richting het westen te gaan doorkruisen, en dus weer even een bezoekje aan de Black Canyon of the Gunnison. De kloof met de donkere kleuren en hele scherpe kronkelende lijnen van de aardlagen.

Na een lange reis naar het westen richting Page zitten we opeens weer tussen de rode steentjes, met het geluk dat de North Rim van de Grand Canyon dit keer nog niet dicht was voor het seizoen.

Ook maar eens de kloof zelf in geweest, niet met een dagenlange tocht vol met bepakking, maar gewoon bij de Marble Canyon waar je lekker over het strand kunt lopen en zo de Colorado rivier instapt.

's Avonds nog even de heuvels in bij Lake Powell voor een mooie zonsondergang.

Na een paar dagen in Page werd het tijd om nog verder naar het westen te gaan en nog even een bezoekje te brengen aan Vegas. Uiteraard wel met een onpraktische toeristische route via de stuk drukkere zuidkant van de Grand Canyon.

Dit keer verbleven we in het oude gedeelte van de stad, het originele Las Vegas van voordat The Strip er was. Het is een stuk compacter en daardoor ook een andere ervaring, al gaat het voor mij alsnog geen leuke stad worden, meer een 'moetje' :+. Al was er dit keer wel een goede reden om te gaan, namelijk de Sphere (en natuurlijk het F1 circuit dat in volle aanbouw is).

En toen zat het er al weer bijna op, om nog even de chaos van Vegas achter ons te laten de trip afgesloten in Bryce Canyon. Nog steeds een mooie en fijne plek, al was het er relatief druk omdat enkele populaire wandelpaden waren afgesloten vanwege onderhoud.

Misschien hadden we iets dichterbij het vliegveld moeten slapen voor de laatste nacht, was nog best even haastten om op tijd op SLC te zijn. Gelukkig viel het daar alles mee qua drukte, na nog even bij National te hebben geklaagd over de auto (een van de banden bleef telkens langzaam leeglopen waardoor we die om de paar dagen moesten oppompen), konden we het restje pizza van de avond ervoor nog rustig opeten als lunch in de vertrekhal.

Eten:
Om nog even verder te gaan over het eten, dat moest natuurlijk ook weer iedere dag :+. Hoewel de prijzen de afgelopen jaren natuurlijk flink zijn gestegen viel het zeker in de afgelegen staten nog mee qua kosten. Wel nog een paar 'nieuw' tentjes ontdekt. Zo was er de Papa Murphy's, nooit echt opgevallen ondanks dat het een keten is. Hier kun je dus voor een zeer schappelijke prijs je eigen pizza samenstellen, en samenstellen gaat op zijn Amerikaans heel dat ding volgooien. Andere ketens die ik niet kende waren de Black Bear Diner en Village Inn, beiden 'klassieke' diners die geen enkele keer teleur stelden.

In Page was net een nieuw restaurant geopend, zo nieuw dat die op Google er niet eens bij staat, maar het zit op de locatie waar de Great Wall of China zat. Het was een Aziatisch restaurant waar je je eigen maaltijd kon samenstellen, alleen hier moest je niet aanwijzen wat je wilde maar het zelf pakken. Je krijgt een grote kom die je moet volscheppen met verse/rauwe ingrediënten. Vervolgens geef je het aan de kok die het op een grote plaat bakt en zodra het klaar is wordt het door de serveerster naar je tafel gebracht.

Hotels:
Hotels waren er helaas maar weinig die er écht bovenuit sprongen, opvallend was wel dat de twee leukste hotels beiden Holiday Inns waren. De eerste in Scottsbluff (Nebraska), we waren relatief vroeg in het hotel en ze waren in de ontbijtzaal druk bezig met allerlei eten en drinken neerzetten. Omdat er op de parking aardig wat reddingsvoertuigen stonden gingen we er van uit dat het iets speciaal was daarvoor. Toen ik na het inchecken de auto ging verplaatsen ging ik toch even nieuwsgierig kijken en hoor ik opeens achter me 'would you like beer or wine?'. Nog even voor de zekerheid gezegd dat ik niet bij dat reddingsteam hoorde, maar toen legde de dame mij uit dat ze op doordeweekse dagen altijd een happy hour hebben. En dat was naast de drank ook nog een groot assortiment aan snacks, chips, koekjes, warme hapjes en weet ik het _O_. Ook het ontbijt de volgende ochtend was veruit het beste van heel de vakantie, naast de gebruikelijke ontbijtmeuk die elk hotel heeft lagen hier ook onder andere warme kaneelbroodjes en waren de schappen met cakejes en dergelijke zo vol dat we er 's middags nog van konden lunchen :+.

De andere Holiday Inn was in Bullhead City, waar vooral het personeel bij het ontbijt echt fantastisch was, dat waren echt zulke vriendelijke mensen. Wat daar ook opviel was dat er bij het ontbijt zelfs bakjes klaarstonden om een lunchpakketje mee te maken, en dat ze ons nog gingen aanmoedigen om zoveel als mogelijk te pakken, misschien ook omdat ze de ontbijtzaal wilden gaan afsluiten :+.

Voor de rest weinig echte uitschieters (positief of negatief) qua hotels. Of ja, de Best Western Sunset Inn in Cody verdient nog wel een eervolle vermelding. Het is een hotel dat als een motel is opgezet, alleen dan met kleine eenlaags blokken in een soort van park met elk een eigen parkeerplek per kamer. Kwam vooral goed uit omdat we in Cody onze koffers weer hadden en hier gelijk ze konden gaan uitpakken en de auto inrichten zonder dat je heel de tijd door een heel hotel heen moet zeulen met alle zooi.

Afsluiting:
Dan wordt het maar eens tijd om dit verslag te gaan afronden voor het weer veel te lang gaat worden. Kort samengevat was het weer fijn om in de VS te zijn, met name de noordelijke en midden staten blijven een genot qua rust en natuur. Het was ook leuk om weer allerlei nieuwe plekken te ontdekken, zeker de Badlands/Black Hills regio in South-Dakota was een aangename verrassing, waar ik achteraf gezien best wel wat langer had willen zijn. Ach ja, heb ik in ieder geval weer een excuus om komend jaar weer te gaan :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_210857005
Super vet @LTVDK
pi_210857297
Mooi verslag :)
Vorig jaar ook delen van die route gepakt, maar begonnen vanaf Dallas-Denver-Page-Vegas en via zuid Grand Canyon terug naar Dallas.

Gelukkig mag ik in Februari weer terug. Nu 2 weken Florida en voor een prikkie een Ford Mustang kunnen huren.
  One tough cookie vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:20:02 #17
169210 liesje1979
pi_210857945
Prachtige foto's! _O_
pi_210858945
Supertof verslag @LTVDK Wel jammer van de auto, maar ik geloof niet dat het de pret heeft gedrukt. Foto’s lijken zo uit een reisgids te komen O+
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:39:21 #19
28167 matthijst
pi_210858969
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:03 schreef LTVDK het volgende:
superlang verhaal
damn. Leuk om te lezen ^O^
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:42:30 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210859011
Heeft iemand ooit wel eens een half jaar visa aangevraagd en daar tips voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210860873
quote:
In Page was net een nieuw restaurant geopend, zo nieuw dat die op Google er niet eens bij staat, maar het zit op de locatie waar de Great Wall of China zat. Het was een Aziatisch restaurant waar je je eigen maaltijd kon samenstellen, alleen hier moest je niet aanwijzen wat je wilde maar het zelf pakken. Je krijgt een grote kom die je moet volscheppen met verse/rauwe ingrediënten. Vervolgens geef je het aan de kok die het op een grote plaat bakt en zodra het klaar is wordt het door de serveerster naar je tafel gebracht.
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??

Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in Page :) Moet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees :P Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2023 05:56:32 ]
pi_210861333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand ooit wel eens een half jaar visa aangevraagd en daar tips voor?
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:13:58 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210861528
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:

[..]

Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in Page :) Moet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees :P Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.
Ja dat is hem, je krijgt hem gelijk gevonden :D Maar misschien dat dat ook wel meehielp dat het heel anders was dan het meeste Amerikaanse voer :+ Mocht je meerdere dagen in Page zitten dan is de Fiesta Mexicana daar ook een goede aanrader.
_____
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:11:35 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210862068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen :')
pi_210864357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen :')
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien). Je zult ook je financiële huishouding moeten openbaren.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:53:23 #26
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210864373
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.

Inmiddels een b1/b2 visum en vond ze altijd bijzonder professioneel en vriendelijk in de interviews.

Ze willen wel veel info idd.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:09:34 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210864548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien).
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullen :o
quote:
Je zult ook je financiële huishouding moeten openbaren.
Dat is geen probleem en begrijpelijk.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:20:17 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210864664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullen :o
Het is een eigenaardige vraag ja (die overigens ook gewoon bij een ESTA wordt gevraagd). Maar dat het te maken met de rechtspraak in het land. Stel dat je een aanslag pleegt dan kun je in principe alleen op staatsniveau worden berecht in de staat waar je de aanslag hebt gepleegd. Heb je gelogen op je visumaanvraag dan ben je onder valse voorwendselen het land binnengekomen en kunnen ze je op federaal niveau berechten.
_____
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:03 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210887615
Tof reisverslag weer @LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:

[..]

Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijn :D

Welke andere plaatsen ga je nog meer heen? Ik heb in de VS, bijna zonder uitzondering, alleen maar heerlijk gegeten. Maar zoek vooraf ook wel de beste plekken op :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210888802
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @:LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?
[..]
Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijn :D

Welke andere plaatsen ga je nog meer heen? Ik heb in de VS, bijna zonder uitzondering, alleen maar heerlijk gegeten. Maar zoek vooraf ook wel de beste plekken op :)
Dat opzoeken doen we, maar toch is het al een paar keer misgegaan :P In Spokane en Butte (Montana) hebben we uitstekend gegeten, West-Yellowstone ging ook nog wel maar verder was het zo-zo en het dieptepunt was één lunch en een avondeten bij Canyon in Yellowstone (twee verschillende restaurants). We komen nog in Blanding (vanavond), Page (morgenavond), Tusayan, Flagstaff, Sedona en Phoenix. Interessanter dan Amerikaanse keuken is wellicht dat we momenteel bij de Needles Overlook (Canyonlands NP) zitten te wachten op de zonsondergang :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 02:26:02 ]
pi_210888955
Ga in Flagstaff bij MartAnne’s eten _O_
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:54 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210890605
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:53 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.

Inmiddels een b1/b2 visum en vond ze altijd bijzonder professioneel en vriendelijk in de interviews.

Ze willen wel veel info idd.
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210893506
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?
Kan ook als je in bepaalde landen bent geweest of roots hebt (bijvoorbeeld Iran).
  Redactie Frontpage maandag 9 oktober 2023 @ 19:51:23 #34
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210896098
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?
Dit was de 5e keer, een aantal plekken al wel meermaals geweest, maar nog niet 5x op dezelfde plek :+
_____
pi_210899649
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 06:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga in Flagstaff bij MartAnne’s eten _O_
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @LTVDK ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 05:07:53 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:18:39 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210906593
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 05:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @:LTVDK ^O^
Fijn dat die jullie ook goed is bevallen, vond het ook een aangename verrassing dat tentje :Y
_____
  Redactie Frontpage donderdag 12 oktober 2023 @ 21:53:19 #37
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210930655
Kon het niet laten om nog een rondje door de foto's te doen :@. Zal jullie deze keer de ellenlange verhalen besparen en gewoon de foto's het woord laten doen. En alleen panorama's zodat het niet teveel scrollen wordt :+

_____
pi_210970344
Iemand nog interesse in een parken pas geldig t/m april 2024? :)

DM me voor een zacht prijsje
pi_210991991
Wij zijn afgelopen zondag helaas weer thuisgekomen van een geweldige vakantie. Bedankt nog voor de tip van MartAnne's in Flagstaff @Jor_Dii , het heeft ons prima gesmaakt! Ik ga t.z.t. een reisverslag proberen te maken, wat ik inmiddels wel al in beeld heb zijn de gemaakte kosten. Daarvan kan ik al wel een overzicht geven, wellicht ook handige indicatie voor mensen die een dergelijke trip graag willen doen en geen idee hebben wat ze moeten verwachten. Voordat ik hier zelf aan begon had ik namelijk geen idee wat te verwachten qua kosten.

Aangezien m'n vriendin en ik geen gedeelde rekening hebben en ik heb tijdens de vakantie alles betaald heb (zoveel mogelijk met Wise en Revolut), heb ik de afgelopen dagen de kosten uitgesplitst. We zijn vrijdag 22 september vertrokken en zondag 15 oktober weer thuisgekomen, en in totaal heeft deze reis ons ¤8870 euro gekost (¤4435 per persoon). De bulk daarvan is accomodatie, daarvan heb ik met regelmatig herboeken en het gebruik van Airbnb de kosten nog redelijk beperkt kunnen houden tot ¤3068.

Andere kosten zijn:
- De vluchten: ¤1526,66 (alles inclusief, bagage + zitplaatsen)
- Huurauto ¤1364 (inclusief one-way rental + extra chauffeur, kosten ±¤320)
- Benzine: ¤525 (±5200 kilometer gereden)
- Boodschappen: ¤560
- Restaurants, koffie, etc.: ±¤1150 (geen precies getal, deels contant betaald)
- NP pass, souvenirs, entree, de rest: ±¤675 (ook deels contant betaald).

Het is bepaald niet goedkoop, maar mijns inziens was de reis iedere euro dubbel en dwars waard ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 05:10:08 ]
pi_210992964
9000 euro is best netjes, wij waren 11k kwijt vorige maand voor 3 weken. Iedere euro dubbel en dwars waard :)
pi_211249515
Wij hebben de vlucht geboekt, dus kunnen nu concreet gaan kijken naar wat we precies gaan doen volgend jaar zomer in Californië. We gaan voor het eerst echt reizen met drie kinderen (7 en 8 dan), dus daar wordt het reisschema op aangepast, vandaar dat we ook alleen Californië doen zodat we rustig aan kunnen doen.

Oorspronkelijke plan was van San Francisco via de kust (als die weg weer open is dan) naar San Diego, dan Sequoia en eindigen in Los Angeles. Of nouja, Anaheim om precies te zijn. Maar vanwege aankomst en vertrek in Los Angeles gaan we de route een beetje omgooien en twijfelen we nog om toch nog Yellowstone gelijk mee te pakken. Plan is verder om een dag Universal te doen (vooral voor Nintendoland) en drie dagen Disney.

Vandaar ook gelijk mijn eerste vraag: iemand ervaring met het boeken van een pakketdeal voor Disney vanuit Europa? De officiële site geeft wel algemene prijzen, maar als je door wil klikken is opeens niets boekbaar. Pakketdeals lijken goedkoper te zijn dan losse tickets + hotel via Undercovertourist. Vanwege 3 kinderen zijn we sowieso al een stuk beperkter in hotelkeuze.
pi_211250302
Bedoel je Yosemite ipv Yellowstone?
pi_211250402
Ik dacht dat je niet extreem lang van te voren kan boeken. Misschien is dat het probleem.

Voor de zekerheid bij Universal ook een slot kopen voor Nintendoland.
pi_211253220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 07:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Bedoel je Yosemite ipv Yellowstone?
Ja, dat klopt :X

Nintendoland moeten we ook even voor kijken idd, daarvoor kun je ook een vroege ochtendslot kopen dacht ik, dus dat overwegen we nu. Maar daarvoor moeten we eerst een iets duidelijkere planning hebben.
pi_211253298
Kan je alleen meegeven je niet te vergissen in de afstanden in Californië. Van LA naar San Francisco kost je een volle dag rijden (of zelfs met een overnachting). Van San Francisco naar Yosemite ben je zo 5 uur aan het rijden, van Yosemite naar Sequoia ook snel 3-4 uur. Het is een prachtig stuk van de VS, maar het is gigantisch en dat is mij/ons afgelopen september soms ook echt tegengevallen.
pi_211253873
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:45:43 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211254832
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
Portland ME is een leuke stop. Niet vergeten met veerbootje rondje eilandjes maken. :P

Acadia NP zou ik https://barharborinn.com/ aanraden, als je daar in de buurt wil overnachten. Bar Harbor is ook een leuk plaatsje.

Norman Rockwell Museum is ontzettend Amerikaans en mooi museum. Vlak onder Pittsfield bij Stockbridge MA. https://www.nrm.org/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 10-11-2023 19:05:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:03:05 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211261349
Aanvulling:

Tussen Rockland ME en Rockport (er zijn minstens 10 Rockports langs de US-kust ;) ) simpeler langs kust gelegen motel: https://ledgesbythebay.com/

Hanover NH is ook aardig voor een middag met campus van Darthmouth College in centrum gelegen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211280291
quote:
Vermont ga je helemaal overslaan?
pi_211295181
Wij hebben thuis een discussie over hoeveel dagen San Diego we op willen nemen in onze reis. Mensen die daar geweest zijn, wat vonden jullie de leukste dingen van de stad? We reizen met kinderen, dus mocht je tips specifiek voor kinderen hebben dan hoor ik dat ook graag!

Seaworld staat waarschijnlijk al op het programma, San Diego Zoo hoeft van mij niet perse (vanwege overload aan pretparken de laatste 1,5e week), maar mocht dat ècht iets unieks hebben dan hoor ik het ook graag!
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 17:46:26 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211295314
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand nog interesse in een parken pas geldig t/m april 2024? :)

DM me voor een zacht prijsje
Niet doen :N -O-
quote:
Wij vonden de omgeving van Moosehead Lake (Maine) erg mooi. We zaten daar ook in een super idyllisch hotel. The Birches heet het. Is wel 7 jaar geleden dus geen idee hoe het nu is :)

Ik zal later nog wat uitgebreider reageren met tips :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211295360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben thuis een discussie over hoeveel dagen San Diego we op willen nemen in onze reis. Mensen die daar geweest zijn, wat vonden jullie de leukste dingen van de stad? We reizen met kinderen, dus mocht je tips specifiek voor kinderen hebben dan hoor ik dat ook graag!

Seaworld staat waarschijnlijk al op het programma, San Diego Zoo hoeft van mij niet perse (vanwege overload aan pretparken de laatste 1,5e week), maar mocht dat ècht iets unieks hebben dan hoor ik het ook graag!
Ik ben er niet geweest, maar ik zou liever een whale-watch tour doen dan Seaworld. En San Diego Zoo is dan wel weer een dierentuin die ik graag eens zou zien.
pi_211296288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Niet doen :N -O-
[..]
Hmm hoezo? Dat is al eerder in dit topic zo gedaan :{
pi_211296392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:

Er is in San Diego een stuk Old Town, waar huisjes staan (nagebouwd) van 1800. Huifkarren, er was een oude smid aan het werk, er werd muziek gespeeld, dat vond ik erg tof. Hebben we ons een halve dag vermaakt.
pi_211296899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ben er niet geweest, maar ik zou liever een whale-watch tour doen dan Seaworld. En San Diego Zoo is dan wel weer een dierentuin die ik graag eens zou zien.
Whale watching staat sowieso al op de planning, maar vanuit Monterey.

En wij vonden SeaWorld in Orlando heel leuk tig jaar geleden, dat park heeft de beste achtbanen van heel Orlando imo. Die van San Diego lijkt dat ook te bieden.
pi_211297507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Whale watching staat sowieso al op de planning, maar vanuit Monterey.

En wij vonden SeaWorld in Orlando heel leuk tig jaar geleden, dat park heeft de beste achtbanen van heel Orlando imo. Die van San Diego lijkt dat ook te bieden.
Aha, ik weet er dus zo weinig van dat ik niet eens wist dat er achtbanen in seaworld waren! Aantal jaar geleden een paar keer een whale-watch trip gedaan in de buurt van Seattle, en sindsdien veel gelezen over orcas, superfascinerende dieren, die je volgens mij ook vanuit Monterey kunt zien!
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 21:10:18 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211297743
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hmm hoezo? Dat is al eerder in dit topic zo gedaan :{
Omdat het al zo goedkoop is en ze er goed werk mee doen. Zou op een reis van duizenden euro’s nou net niet daarop gaan beknibbelen.

Er zijn ook eerdere discussies hierover geweest :)
pi_211297928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Aha, ik weet er dus zo weinig van dat ik niet eens wist dat er achtbanen in seaworld waren! Aantal jaar geleden een paar keer een whale-watch trip gedaan in de buurt van Seattle, en sindsdien veel gelezen over orcas, superfascinerende dieren, die je volgens mij ook vanuit Monterey kunt zien!
Wij zijn voor we kinderen kregen twee keer naar Canada geweest en hebben daar verschillende tours gedaan. Een keer zelfs een bultrug gehad die op nog geen vijf meter afstand van ons bootje boven water kwam. Heel erg tof! Voor orca’s zijn we waarschijnlijk net te vroeg nog, dan moeten we echt mazzel hebben.
pi_211298343
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 11:17 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Vermont ga je helemaal overslaan?
Nee, willen o.a. naar Stowe en over Route 100 rijden.
pi_211299427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:11 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Nee, willen o.a. naar Stowe en over Route 100 rijden.
Het meer bij Burlington vond ik ook mooi
  maandag 27 november 2023 @ 20:45:30 #61
80382 manny
30 is best veel
pi_211448850
quote:

Natuurlijk moesten we daar wel eerst komen, en dus op SLC de huurauto opgehaald, weer een Jeep Grand Cherokee Overland. Qua opties weinig op aan te merken (adaptive cc, leren bekleding, stoelkoeling, entertainmentsysteem etc.), maar hij had wel de nodige 'eigenaardigheden', traag werkende knopjes en ook het vermogen hield niet over. Zeker niet de beste wagen die we hebben gehad in de VS.

Hallo, pardon voor de late reactie. Maar een vraag: ik probeer voor volgend jaar zomer een auto te huren in de VS, maar zie door de verzekeringsbomen het bos niet meer, en het regent afkortingen en advies wat je absoluut wel en niet moet verzekeren op verschillende fora.

Hoe pak jij dat aan? Advies?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Redactie Frontpage maandag 27 november 2023 @ 21:12:57 #62
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_211449153
quote:
19s.gif Op maandag 27 november 2023 20:45 schreef manny het volgende:

[..]
Hallo, pardon voor de late reactie. Maar een vraag: ik probeer voor volgend jaar zomer een auto te huren in de VS, maar zie door de verzekeringsbomen het bos niet meer, en het regent afkortingen en advies wat je absoluut wel en niet moet verzekeren op verschillende fora.

Hoe pak jij dat aan? Advies?
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).

Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
_____
  maandag 27 november 2023 @ 21:34:37 #63
80382 manny
30 is best veel
pi_211449468
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).

Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Thanks!
pi_211708244
Ik ben een beetje aan het plannen voor mijn westkust roadtripje.

De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.

Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_211708575
LA zou ik zelf zo weinig mogelijk tijd besteden, mijns inziens is het een verschrikkelijke stad. San Francisco daarentegen is wel de moeite waard.

Ik zou me als ik jou was wel even verdiepen in de California Highway 1, die is sinds januari dit jaar gesloten vanwege een landverschuiving t.h.v. Lucia. Aangezien die weg min of meer geïsoleerd ligt betekent dat dat de weg langs de kust van de Grote Oceaan niet doorgaand bereden kan worden, en dat is wel een enorme domper. Volgens de huidige planning zou de weg in het voorjaar weer moeten openen, maar aangezien dat al herhaaldelijk is uitgesteld zou ik dat goed in de gaten houden voordat je gaat boeken.
pi_211719346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:39 schreef J.B. het volgende:
LA zou ik zelf zo weinig mogelijk tijd besteden, mijns inziens is het een verschrikkelijke stad. San Francisco daarentegen is wel de moeite waard.

Ik zou me als ik jou was wel even verdiepen in de California Highway 1, die is sinds januari dit jaar gesloten vanwege een landverschuiving t.h.v. Lucia. Aangezien die weg min of meer geïsoleerd ligt betekent dat dat de weg langs de kust van de Grote Oceaan niet doorgaand bereden kan worden, en dat is wel een enorme domper. Volgens de huidige planning zou de weg in het voorjaar weer moeten openen, maar aangezien dat al herhaaldelijk is uitgesteld zou ik dat goed in de gaten houden voordat je gaat boeken.
Bedankt voor die highway tip. Het zou maar voor in Juni zijn.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:08:51 #67
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719698
quote:

[..]

Sunny cars _O_ gewoon duidelijke taal. Alles zit erbij in. En NL klantenservice waarbij ik de ervaring heb dat ze ter plekke alles snel afhandelen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:10:02 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:

De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.

Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Tot waar ga je? LA is idd leuk om even gezien te hebben, maar SF is leuker. Qua nationale parken zou ik zeker naar Bryce Canyon en Zion gaan. En Sedona _O_
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:10:52 #69
28167 matthijst
pi_211719716
Of gewoon direct bij Hertz. Dit ook alles bij.
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:17:37 #70
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719778
Ik kom bij Sunny altijd het goedkoopst uit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:54:05 #71
28167 matthijst
pi_211720068
Apart, die gebruiken ook gewoon Hertz etc toch?
Midsize suv SLC-PDX (16-8 - 5-9) kost bij Hertz $1738 inclusief prepaid benzine, sunnycars 1780 als ik ff snel kijk.
Scheelt niet heel veel, afhankelijk van wat de euro/dollar doet.
Voordeel van direct via Hertz: vrij simpel president's circle status te regelen, kan je de grootste auto uitzoeken (grand Cherokee laatste keer). En met gold canopy meteen naar de auto's lopen.
pi_211720315
Idd en de amex platinum codes e.d. gebruiken. Lijkt me sterk dat sunny cars dan nog goedkoper is. Ook de .it .fr .nl .co.uk .de .es en alle andere europese hertz sites checken. Vaak bugs/errors waardoor een auto opeens 1/4'de prijs van andere landen is etc. En wat matthijs zegt: pres circle regelen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 00:05:21 #73
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_211724036
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:54 schreef matthijst het volgende:
Apart, die gebruiken ook gewoon Hertz etc toch?
Midsize suv SLC-PDX (16-8 - 5-9) kost bij Hertz $1738 inclusief prepaid benzine, sunnycars 1780 als ik ff snel kijk.
Scheelt niet heel veel, afhankelijk van wat de euro/dollar doet.
Voordeel van direct via Hertz: vrij simpel president's circle status te regelen, kan je de grootste auto uitzoeken (grand Cherokee laatste keer). En met gold canopy meteen naar de auto's lopen.
Omdat ik de trip wellicht in mijn eentje zal doen hoef ik echt geen grote SUV. Mag van mij gerust klein autootje zijn.

Die auto's zijn ook zuiniger en nemen niet zoveel parkingplaats in.

Sowieso dat ik via Hertz een huurauto ga boeken. Landen op LA internatinal airport is een zekerheid en met de shuttlebus naar het Hertz plaatsje rijden is ook een zekerheid.

Alleen twijfel ik waar ik ga slapen. Er zijn hotel/motels genoeg in de buurt van hertz

De bedoeling is maximaal 2 daagjes daar te blijvn. Wil een beetje de plaatsen zien die bekend is in GTA5 het spel die gemaakt is en gebasseerd is op het strand van LA.
  zondag 24 december 2023 @ 05:08:00 #74
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_211725136
Ik vond LA leuk. En vooral de filmstudio's. Daar me al paar dagen mee vermaakt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 januari 2024 @ 15:43:22 #75
39237 crew  H_T
2733
pi_211973941
Wat voor SIM valt aan te raden? Mijn telefoon kan niet met eSIMs overweg
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:18:29 #76
28167 matthijst
pi_211975388
  maandag 15 januari 2024 @ 22:22:04 #77
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212044462
Dit heeft niets met lekker toeren te maken, maar hier is een balletje opgegooid om op 5 november aanstaande in Amerika ergens election night te gaan volgen. Boston of New York heeft de voorkeur, maar als iemand een leuk idee of tip heeft daaromtrent, dan hoor ik het graag. Ben daar verder (nog) niet heel erg in thuis.
Yea, she's on crack.
pi_212048054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Sunny cars _O_ gewoon duidelijke taal. Alles zit erbij in. En NL klantenservice waarbij ik de ervaring heb dat ze ter plekke alles snel afhandelen.
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.
pi_212048080
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 00:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
De bedoeling is maximaal 2 daagjes daar te blijvn. Wil een beetje de plaatsen zien die bekend is in GTA5 het spel die gemaakt is en gebasseerd is op het strand van LA.
Besef je wel dat LA gigantisch groot is (denk aan een uur of anderhalf rijden van de ene naar de andere kant van de stad). Zonder auto in LA wordt het vrij lastig want het OV is daar niet geweldig.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:46:22 #80
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_212050509
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Dit heeft niets met lekker toeren te maken, maar hier is een balletje opgegooid om op 5 november aanstaande in Amerika ergens election night te gaan volgen. Boston of New York heeft de voorkeur, maar als iemand een leuk idee of tip heeft daaromtrent, dan hoor ik het graag. Ben daar verder (nog) niet heel erg in thuis.
Je zou ook naar DC kunnen gaan en daar gelijk in de sfeer van de verkiezingen wat politieke plekken kunnen bezoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 14:02:15 #81
80382 manny
30 is best veel
pi_212050710
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
pi_212051598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.
pi_212051622
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef manny het volgende:
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
Niet echt midwest, Atlanta en Nashville is meer 'the south'. Lijkt me genoeg te doen, maar inderdaad wel een wat minder bezochte regio, dus zal iets meer zoeken vergen inderdaad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 januari 2024 @ 18:00:59 #84
39237 crew  H_T
2733
pi_212052983
quote:
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2024 @ 20:55:05 #85
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212055777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:
quote:

[..]

En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544
_____
pi_212056268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:
[..]
En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544
Ah, duidelijk. Ik had er met m'n vriendin mee te maken toen we in de VS woonden (zij is Amerikaans). Handige was dat je met die creditcard ook automatisch gratis all-risk verzekerd was bij het huren van de auto in Europa.
pi_212056996
quote:
2022 roadtrip vanuit Dallas naar Vegas gemaakt en terug dus de verschillende staten zijn mij goed bekend. Best wel aardige dingen te doen en vrij rustig qua toeristen.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 22:44:00 #88
28167 matthijst
pi_212057686
Saint Louis en Memphis wel geinig op weg naar Nashville.
  woensdag 17 januari 2024 @ 07:52:11 #89
80382 manny
30 is best veel
pi_212059342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:00 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maar :)
Thanks! We hebben even wat andere dingen te doen en dan gaan we een globaal plan maken, ik stuur wel een dm als ik meer over pretparkbezoek wil weten.
pi_212146768
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.

Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)

Route is nu:
Dag 1: LAX - Ventura (?)
Dag 2: Ventura - Pismo Beach (?)
Dag 3: Pismo Beach (?)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey
Dag 6: Monterey
Dag 7: Monterey - San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Visalia
Dag 10: Visalia (Sequoia NP)
Dag 11: Visalia - LA
Dag 12: Universal Studios
Dag 13: LA - San Diego
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego - Anaheim
Dag 17: Disneyland
Dag 18: Disneyland
Dag 19: Disneyland
Dag 20: Anaheim - LAX
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 22:12:26 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_212147040
Is er een speciale reden dat je zolang in Monterey bent? Het is leuk om even te zijn, maar wel vrij klein.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 22:17:34 #92
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_212147109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.

Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)

Route is nu:
Mooie plannen hoor!

Ik zou het nog dichterbij de luchthaven houden de eerste dag, bijvoorbeeld Santa Monica. Je bent echt gaar na zo'n vlucht :D en Santa Monica is wel leuk zo met de pier, een mooi strand en je kunt er leuk shoppen.
Verder ben je de tweede dag waarschijnlijk heel vroeg wakker en dan zijn die paar uurtjes naar Pismo Beach zo gereden :)

Wat zijn je plannen in Pismo Beach? Wij hebben daar één nacht overnacht en wij vonden dat voldoende. Ik zou die nacht eerder bij Los Angeles of Sequoia aanplakken.
Idem Monterey, 3 nachten lijkt me lang, wat voor plannen heb je daar?

Voor Sequoia zou ik kijken of je ook in het park zelf kunt overnachten, bijvoorbeeld in Grant Grove Village. Vanuit Visalia is het nog wel 1,5 uur rijden naar de meeste highlights in het park. Prachtig park overigens, ik vond het indrukwekkender dan Yosemite O+
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_212148090
We willen vanuit Monterey een walvistour doen en hebben een dag gepland voor de scenic route langs de kust want we verwachten dat die verbinding eigenlijk nog steeds afgesloten is (17 mile drive en point lobos staat erbij genoteerd). Verder een beetje wandelen enzo. En we willen het vooral ook rustig aan doen en de tijd hebben om even te zwemmen enzo.

Santa Monica zijn we beiden al geweest (een van de weinige stukjes van Californië die ik al gezien heb), en dan zitten we wel volop in de drukte, zowel met daarheen rijden als wanneer we daarvandaan vertrekken. En we vonden Santa Monica ook beiden niet zo heel boeiend. Maar gewoon iets in de buurt van LAX is wel een goed idee, we hebben toch een jetlag idd dus de dag er na duurt lang genoeg, zeker met een stop bij een Walmart.

Grant Grove Village ga ik naar kijken! Sowieso moeten we nog gaan zoeken naar geschikte accomodaties, alleen bij Disney hebben we al geboekt, de rest willen we de komende weken gaan boeken als we de route vrijwel definitief hebben. Met drie kinderen samen op één kamer zijn de (betaalbare kindvriendelijke) opties helaas erg beperkt.

Met kinderen zo'n reis doen heeft wel veel invloed op de reis merken we. Yosemite hebben we toch maar geschrapt om wat meer rust te hebben (en veel slingerwegen icm wagenziekte telt ook mee, net als dat de watervallen deels droog zullen staan). Ik zou allerlei studio tours in LA willen doen, maar dat is voor de kinderen ook niet interessant, dus het blijft bij de tour van Universal Studio's.
pi_212149515
quote:

Route is nu:
Op dag 9 is de Bravo Barn wellicht een leuke tussenstop, in Traver. Heerlijke tourist trap, met grote boomhut en wat dingen voor de kinderen. Leuk voor een uurtje, dus misschien perfect op een lange reisdag.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 11:58:58 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212151838
quote:

Route is nu:
Ik snap deze route niet, waarom tussendoor nog eens naar LA? Ik zou het logischer vinden om af te zakken naar San Diego, dan Anaheim en dan eindigen met nog een paar dagen LA incl. Universal. 3 dagen Disney is ook aan de lange kant, het park is helemaal niet zo groot. Wij waren er maar een halve dag (vanuit LA ook nog) en dat was goed te doen. Ik snap dat je langer wil vanwege de kinderen maar 2 dagen is zat.

Ook zou ik niet zo lang uittrekken voor de route naar San Francisco, zelf vond ik het niet eens zo heel interessant. Ik zou dat zelf denk ik gebruiken voor extra dagen rondom San Francisco/Yosemite. En wellicht Joshua Tree opnemen in het plan.
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:58 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212151948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:

Ik heb alleen ervaring met een Airbnb in Marina del Rey, best een OK uitvalspunt. Zit dicht bij Venice beach & Santa Monica en de Venice canals.

quote:
5s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:43 schreef H_T het volgende:
Wat voor SIM valt aan te raden? Mijn telefoon kan niet met eSIMs overweg
Ik had in 2019 een AT&T fysieke sim. Weet niet of je die online al kunt bestellen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:16:08 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212151977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
We willen vanuit Monterey een walvistour doen en hebben een dag gepland voor de scenic route langs de kust want we verwachten dat die verbinding eigenlijk nog steeds afgesloten is (17 mile drive en point lobos staat erbij genoteerd). Verder een beetje wandelen enzo. En we willen het vooral ook rustig aan doen en de tijd hebben om even te zwemmen enzo.

Santa Monica zijn we beiden al geweest (een van de weinige stukjes van Californië die ik al gezien heb), en dan zitten we wel volop in de drukte, zowel met daarheen rijden als wanneer we daarvandaan vertrekken. En we vonden Santa Monica ook beiden niet zo heel boeiend. Maar gewoon iets in de buurt van LAX is wel een goed idee, we hebben toch een jetlag idd dus de dag er na duurt lang genoeg, zeker met een stop bij een Walmart.

Grant Grove Village ga ik naar kijken! Sowieso moeten we nog gaan zoeken naar geschikte accomodaties, alleen bij Disney hebben we al geboekt, de rest willen we de komende weken gaan boeken als we de route vrijwel definitief hebben. Met drie kinderen samen op één kamer zijn de (betaalbare kindvriendelijke) opties helaas erg beperkt.

Met kinderen zo'n reis doen heeft wel veel invloed op de reis merken we. Yosemite hebben we toch maar geschrapt om wat meer rust te hebben (en veel slingerwegen icm wagenziekte telt ook mee, net als dat de watervallen deels droog zullen staan). Ik zou allerlei studio tours in LA willen doen, maar dat is voor de kinderen ook niet interessant, dus het blijft bij de tour van Universal Studio's.
Deze kun je doen vanuit de haven van Ventura: https://www.nps.gov/chis/index.htm
pi_212152082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:58 schreef MaJo het volgende:
Ook zou ik niet zo lang uittrekken voor de route naar San Francisco, zelf vond ik het niet eens zo heel interessant. Ik zou dat zelf denk ik gebruiken voor extra dagen rondom San Francisco/Yosemite.
San Francisco zou ik een nacht langer doen. Besef wel dat het vanuit SF met druk verkeer en stops ongeveer 5 uur rijden is naar Visalia. Vanuit Visalia naar Sequoia NP (General Sherman Tree) is het snel 2 uur rijden over de kronkelende wegen (wel echt een mooie route), dus echt een tip om je dag dan vroeg te beginnen om het maximale er uit te halen (lees om 06:00u in je auto zitten). Als het druk is in het park heb je je tijd meer dan nodig.
pi_212156980
Bedankt allemaal voor de tips!

@MaJo, onze route is zo raar omdat we een retour LAX hebben (we wilden heen SF, terug LA, maar dat was ¤300 pp duurder). Onze planning is om Disney heen gebouwd. Dat zijn twee parken en als je alles wilt doen red je dat al niet met 1 park per dag. Ze hebben daar ook enorm veel verbouwd en bijgebouwd de afgelopen jaren. Cars land, galaxy’s edge en San Fransokyo bijv, alleen daarmee kun je al een volle dag zoet zijn. Met Disney hebben we heel veel ervaring, dus wat we wat dat betreft willen weten we. Dat bezoek is ook heel bewust aan het eind gepland met het oog op Amerikaanse schoolvakanties. Om diezelfde reden gaan we niet gelijk de 1e week naar Universal, maar ook pas in week 2.

Onze kinderen zijn niet zo fan van steden, dus San Francisco zit er vooral voor mijzelf tussen (man is er al geweest). We houden dat bewust kort, omdat het ‘dit willen we zien met de kinderen’-lijstje ook erg kort is. Alcatraz slaan we bijvoorbeeld over. We hebben eigenlijk alleen Fishermans wharf en een tramritje gepland daar. Zoals gezegd, zonder kinderen zou onze planning echt anders zijn, nu is het kijken hoe we iedereen enigszins tevreden kunnen maken.

We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten :') ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:58:54 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_212158075
@FlyingFish wij zaten destijds in een cabin in Grant Grove Village en dat vond ik prima te doen! Het had ook wel iets speciaals, zo’n huisje in het bos O+

Wij zaten de eerste nacht ook dichtbij LAX, vonden we erg prettig. We zaten naast een Denny’s, dat was jetlag-technisch erg handig qua eten :+ En een lekker zwembad bij het hotel. Vond onze destijds 13-jarige ook heel fijn na de lange reis :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_212221835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:05 schreef FlyingFish het volgende:

We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
Wij zaten net voorbij Three Rivers (Lazy J Ranch Motel). Dat is vanuit centraal Sequoia NP wel een een uur rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')