San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen.
Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.
Iemand anders tips voor regio Dallas?
Dat Jfk spul is wel, aardig. Book depository, grassy knoll, en zo'n memorial.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ook een aantal dagen daar geweest. Farmers Market is wel een leuk hip stukje met winkels en barretjes. Verder valt Dallas tegen, los van de standaard grote zaken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen.
Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.
in totaal 2 jaar daar geweest (net naast DFW) dus heb wel wat dingen maar vond het echt serieus de saaiste regio om te verblijven. Verblijf je echt in dallas-dallas of in een van de suburbs of steden rondom DFW?quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Vind ik erg corny, kun je IMO beter naar Austin rijden en daar in de heuvels gaan wandelen. Maar zeven uur is niet zo ver dus als je een heel weekend hebt, zou ik naar Big Bend gaan.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:49 schreef laziness het volgende:
[..]
San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.
Is dat deze Mongolian grill:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:03 schreef LTVDK het volgende:
In Page was net een nieuw restaurant geopend, zo nieuw dat die op Google er niet eens bij staat, maar het zit op de locatie waar de Great Wall of China zat. Het was een Aziatisch restaurant waar je je eigen maaltijd kon samenstellen, alleen hier moest je niet aanwijzen wat je wilde maar het zelf pakken. Je krijgt een grote kom die je moet volscheppen met verse/rauwe ingrediënten. Vervolgens geef je het aan de kok die het op een grote plaat bakt en zodra het klaar is wordt het door de serveerster naar je tafel gebracht.
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand ooit wel eens een half jaar visa aangevraagd en daar tips voor?
Ja dat is hem, je krijgt hem gelijk gevondenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??
Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in PageMoet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees
Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien). Je zult ook je financiële huishouding moeten openbaren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien).
Dat is geen probleem en begrijpelijk.quote:Je zult ook je financiële huishouding moeten openbaren.
Het is een eigenaardige vraag ja (die overigens ook gewoon bij een ESTA wordt gevraagd). Maar dat het te maken met de rechtspraak in het land. Stel dat je een aanslag pleegt dan kun je in principe alleen op staatsniveau worden berecht in de staat waar je de aanslag hebt gepleegd. Heb je gelogen op je visumaanvraag dan ben je onder valse voorwendselen het land binnengekomen en kunnen ze je op federaal niveau berechten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullen![]()
Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??
Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in PageMoet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees
Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.
Dat opzoeken doen we, maar toch is het al een paar keer misgegaanquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @:LTVDKHoeveelste keer VS was dit nu?
[..]
Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijn
Welke andere plaatsen ga je nog meer heen? Ik heb in de VS, bijna zonder uitzondering, alleen maar heerlijk gegeten. Maar zoek vooraf ook wel de beste plekken op
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.
Inmiddels een b1/b2 visum en vond ze altijd bijzonder professioneel en vriendelijk in de interviews.
Ze willen wel veel info idd.
Kan ook als je in bepaalde landen bent geweest of roots hebt (bijvoorbeeld Iran).quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?
Dit was de 5e keer, een aantal plekken al wel meermaals geweest, maar nog niet 5x op dezelfde plekquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @LTVDKHoeveelste keer VS was dit nu?
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @LTVDKquote:
Fijn dat die jullie ook goed is bevallen, vond het ook een aangename verrassing dat tentjequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 05:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @:LTVDK![]()
Ja, dat kloptquote:
Portland ME is een leuke stop. Niet vergeten met veerbootje rondje eilandjes maken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 10-11-2023 19:05:11 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Vermont ga je helemaal overslaan?quote:Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
Niet doenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand nog interesse in een parken pas geldig t/m april 2024?![]()
DM me voor een zacht prijsje
Wij vonden de omgeving van Moosehead Lake (Maine) erg mooi. We zaten daar ook in een super idyllisch hotel. The Birches heet het. Is wel 7 jaar geleden dus geen idee hoe het nu isquote:Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Ik ben er niet geweest, maar ik zou liever een whale-watch tour doen dan Seaworld. En San Diego Zoo is dan wel weer een dierentuin die ik graag eens zou zien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben thuis een discussie over hoeveel dagen San Diego we op willen nemen in onze reis. Mensen die daar geweest zijn, wat vonden jullie de leukste dingen van de stad? We reizen met kinderen, dus mocht je tips specifiek voor kinderen hebben dan hoor ik dat ook graag!
Seaworld staat waarschijnlijk al op het programma, San Diego Zoo hoeft van mij niet perse (vanwege overload aan pretparken de laatste 1,5e week), maar mocht dat ècht iets unieks hebben dan hoor ik het ook graag!
Hmm hoezo? Dat is al eerder in dit topic zo gedaanquote:
Er is in San Diego een stuk Old Town, waar huisjes staan (nagebouwd) van 1800. Huifkarren, er was een oude smid aan het werk, er werd muziek gespeeld, dat vond ik erg tof. Hebben we ons een halve dag vermaakt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben thuis een discussie over hoeveel dagen San Diego we op willen nemen in onze reis. Mensen die daar geweest zijn, wat vonden jullie de leukste dingen van de stad? We reizen met kinderen, dus mocht je tips specifiek voor kinderen hebben dan hoor ik dat ook graag!
Seaworld staat waarschijnlijk al op het programma, San Diego Zoo hoeft van mij niet perse (vanwege overload aan pretparken de laatste 1,5e week), maar mocht dat ècht iets unieks hebben dan hoor ik het ook graag!
Whale watching staat sowieso al op de planning, maar vanuit Monterey.quote:Op dinsdag 14 november 2023 17:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ben er niet geweest, maar ik zou liever een whale-watch tour doen dan Seaworld. En San Diego Zoo is dan wel weer een dierentuin die ik graag eens zou zien.
Aha, ik weet er dus zo weinig van dat ik niet eens wist dat er achtbanen in seaworld waren! Aantal jaar geleden een paar keer een whale-watch trip gedaan in de buurt van Seattle, en sindsdien veel gelezen over orcas, superfascinerende dieren, die je volgens mij ook vanuit Monterey kunt zien!quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:03 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Whale watching staat sowieso al op de planning, maar vanuit Monterey.
En wij vonden SeaWorld in Orlando heel leuk tig jaar geleden, dat park heeft de beste achtbanen van heel Orlando imo. Die van San Diego lijkt dat ook te bieden.
Omdat het al zo goedkoop is en ze er goed werk mee doen. Zou op een reis van duizenden euro’s nou net niet daarop gaan beknibbelen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm hoezo? Dat is al eerder in dit topic zo gedaan
Wij zijn voor we kinderen kregen twee keer naar Canada geweest en hebben daar verschillende tours gedaan. Een keer zelfs een bultrug gehad die op nog geen vijf meter afstand van ons bootje boven water kwam. Heel erg tof! Voor orca’s zijn we waarschijnlijk net te vroeg nog, dan moeten we echt mazzel hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aha, ik weet er dus zo weinig van dat ik niet eens wist dat er achtbanen in seaworld waren! Aantal jaar geleden een paar keer een whale-watch trip gedaan in de buurt van Seattle, en sindsdien veel gelezen over orcas, superfascinerende dieren, die je volgens mij ook vanuit Monterey kunt zien!
Nee, willen o.a. naar Stowe en over Route 100 rijden.quote:Op maandag 13 november 2023 11:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Vermont ga je helemaal overslaan?
Het meer bij Burlington vond ik ook mooiquote:Op dinsdag 14 november 2023 22:11 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Nee, willen o.a. naar Stowe en over Route 100 rijden.
Hallo, pardon voor de late reactie. Maar een vraag: ik probeer voor volgend jaar zomer een auto te huren in de VS, maar zie door de verzekeringsbomen het bos niet meer, en het regent afkortingen en advies wat je absoluut wel en niet moet verzekeren op verschillende fora.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:03 schreef LTVDK het volgende:
Natuurlijk moesten we daar wel eerst komen, en dus op SLC de huurauto opgehaald, weer een Jeep Grand Cherokee Overland. Qua opties weinig op aan te merken (adaptive cc, leren bekleding, stoelkoeling, entertainmentsysteem etc.), maar hij had wel de nodige 'eigenaardigheden', traag werkende knopjes en ook het vermogen hield niet over. Zeker niet de beste wagen die we hebben gehad in de VS.
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).quote:Op maandag 27 november 2023 20:45 schreef manny het volgende:
[..]
Hallo, pardon voor de late reactie. Maar een vraag: ik probeer voor volgend jaar zomer een auto te huren in de VS, maar zie door de verzekeringsbomen het bos niet meer, en het regent afkortingen en advies wat je absoluut wel en niet moet verzekeren op verschillende fora.
Hoe pak jij dat aan? Advies?
Thanks!quote:Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).
Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Bedankt voor die highway tip. Het zou maar voor in Juni zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:39 schreef J.B. het volgende:
LA zou ik zelf zo weinig mogelijk tijd besteden, mijns inziens is het een verschrikkelijke stad. San Francisco daarentegen is wel de moeite waard.
Ik zou me als ik jou was wel even verdiepen in de California Highway 1, die is sinds januari dit jaar gesloten vanwege een landverschuiving t.h.v. Lucia. Aangezien die weg min of meer geïsoleerd ligt betekent dat dat de weg langs de kust van de Grote Oceaan niet doorgaand bereden kan worden, en dat is wel een enorme domper. Volgens de huidige planning zou de weg in het voorjaar weer moeten openen, maar aangezien dat al herhaaldelijk is uitgesteld zou ik dat goed in de gaten houden voordat je gaat boeken.
Sunny carsquote:Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).
Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Tot waar ga je? LA is idd leuk om even gezien te hebben, maar SF is leuker. Qua nationale parken zou ik zeker naar Bryce Canyon en Zion gaan. En Sedonaquote:Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben een beetje aan het plannen voor mijn westkust roadtripje.
De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.
Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Omdat ik de trip wellicht in mijn eentje zal doen hoef ik echt geen grote SUV. Mag van mij gerust klein autootje zijn.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:54 schreef matthijst het volgende:
Apart, die gebruiken ook gewoon Hertz etc toch?
Midsize suv SLC-PDX (16-8 - 5-9) kost bij Hertz $1738 inclusief prepaid benzine, sunnycars 1780 als ik ff snel kijk.
Scheelt niet heel veel, afhankelijk van wat de euro/dollar doet.
Voordeel van direct via Hertz: vrij simpel president's circle status te regelen, kan je de grootste auto uitzoeken (grand Cherokee laatste keer). En met gold canopy meteen naar de auto's lopen.
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sunny carsgewoon duidelijke taal. Alles zit erbij in. En NL klantenservice waarbij ik de ervaring heb dat ze ter plekke alles snel afhandelen.
Besef je wel dat LA gigantisch groot is (denk aan een uur of anderhalf rijden van de ene naar de andere kant van de stad). Zonder auto in LA wordt het vrij lastig want het OV is daar niet geweldig.quote:Op zondag 24 december 2023 00:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
De bedoeling is maximaal 2 daagjes daar te blijvn. Wil een beetje de plaatsen zien die bekend is in GTA5 het spel die gemaakt is en gebasseerd is op het strand van LA.
Je zou ook naar DC kunnen gaan en daar gelijk in de sfeer van de verkiezingen wat politieke plekken kunnen bezoeken.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Dit heeft niets met lekker toeren te maken, maar hier is een balletje opgegooid om op 5 november aanstaande in Amerika ergens election night te gaan volgen. Boston of New York heeft de voorkeur, maar als iemand een leuk idee of tip heeft daaromtrent, dan hoor ik het graag. Ben daar verder (nog) niet heel erg in thuis.
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.
Niet echt midwest, Atlanta en Nashville is meer 'the south'. Lijkt me genoeg te doen, maar inderdaad wel een wat minder bezochte regio, dus zal iets meer zoeken vergen inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef manny het volgende:
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef manny het volgende:
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.
En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544quote:Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Ik had er met m'n vriendin mee te maken toen we in de VS woonden (zij is Amerikaans). Handige was dat je met die creditcard ook automatisch gratis all-risk verzekerd was bij het huren van de auto in Europa.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:
[..]
En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544
2022 roadtrip vanuit Dallas naar Vegas gemaakt en terug dus de verschillende staten zijn mij goed bekend. Best wel aardige dingen te doen en vrij rustig qua toeristen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef manny het volgende:
Thanks! We hebben even wat andere dingen te doen en dan gaan we een globaal plan maken, ik stuur wel een dm als ik meer over pretparkbezoek wil weten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maar
Mooie plannen hoor!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.
Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)
Route is nu:
Dag 1: LAX - Ventura (?)
Dag 2: Ventura - Pismo Beach (?)
Dag 3: Pismo Beach (?)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey
Dag 6: Monterey
Dag 7: Monterey - San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Visalia
Dag 10: Visalia (Sequoia NP)
Dag 11: Visalia - LA
Dag 12: Universal Studios
Dag 13: LA - San Diego
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego - Anaheim
Dag 17: Disneyland
Dag 18: Disneyland
Dag 19: Disneyland
Dag 20: Anaheim - LAX
Op dag 9 is de Bravo Barn wellicht een leuke tussenstop, in Traver. Heerlijke tourist trap, met grote boomhut en wat dingen voor de kinderen. Leuk voor een uurtje, dus misschien perfect op een lange reisdag.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.
Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)
Route is nu:
Ik snap deze route niet, waarom tussendoor nog eens naar LA? Ik zou het logischer vinden om af te zakken naar San Diego, dan Anaheim en dan eindigen met nog een paar dagen LA incl. Universal. 3 dagen Disney is ook aan de lange kant, het park is helemaal niet zo groot. Wij waren er maar een halve dag (vanuit LA ook nog) en dat was goed te doen. Ik snap dat je langer wil vanwege de kinderen maar 2 dagen is zat.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Route is nu:
Ik heb alleen ervaring met een Airbnb in Marina del Rey, best een OK uitvalspunt. Zit dicht bij Venice beach & Santa Monica en de Venice canals.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben een beetje aan het plannen voor mijn westkust roadtripje.
De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.
Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Ik had in 2019 een AT&T fysieke sim. Weet niet of je die online al kunt bestellen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:43 schreef H_T het volgende:
Wat voor SIM valt aan te raden? Mijn telefoon kan niet met eSIMs overweg
Deze kun je doen vanuit de haven van Ventura: https://www.nps.gov/chis/index.htmquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
We willen vanuit Monterey een walvistour doen en hebben een dag gepland voor de scenic route langs de kust want we verwachten dat die verbinding eigenlijk nog steeds afgesloten is (17 mile drive en point lobos staat erbij genoteerd). Verder een beetje wandelen enzo. En we willen het vooral ook rustig aan doen en de tijd hebben om even te zwemmen enzo.
Santa Monica zijn we beiden al geweest (een van de weinige stukjes van Californië die ik al gezien heb), en dan zitten we wel volop in de drukte, zowel met daarheen rijden als wanneer we daarvandaan vertrekken. En we vonden Santa Monica ook beiden niet zo heel boeiend. Maar gewoon iets in de buurt van LAX is wel een goed idee, we hebben toch een jetlag idd dus de dag er na duurt lang genoeg, zeker met een stop bij een Walmart.
Grant Grove Village ga ik naar kijken! Sowieso moeten we nog gaan zoeken naar geschikte accomodaties, alleen bij Disney hebben we al geboekt, de rest willen we de komende weken gaan boeken als we de route vrijwel definitief hebben. Met drie kinderen samen op één kamer zijn de (betaalbare kindvriendelijke) opties helaas erg beperkt.
Met kinderen zo'n reis doen heeft wel veel invloed op de reis merken we. Yosemite hebben we toch maar geschrapt om wat meer rust te hebben (en veel slingerwegen icm wagenziekte telt ook mee, net als dat de watervallen deels droog zullen staan). Ik zou allerlei studio tours in LA willen doen, maar dat is voor de kinderen ook niet interessant, dus het blijft bij de tour van Universal Studio's.
San Francisco zou ik een nacht langer doen. Besef wel dat het vanuit SF met druk verkeer en stops ongeveer 5 uur rijden is naar Visalia. Vanuit Visalia naar Sequoia NP (General Sherman Tree) is het snel 2 uur rijden over de kronkelende wegen (wel echt een mooie route), dus echt een tip om je dag dan vroeg te beginnen om het maximale er uit te halen (lees om 06:00u in je auto zitten). Als het druk is in het park heb je je tijd meer dan nodig.quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:58 schreef MaJo het volgende:
Ook zou ik niet zo lang uittrekken voor de route naar San Francisco, zelf vond ik het niet eens zo heel interessant. Ik zou dat zelf denk ik gebruiken voor extra dagen rondom San Francisco/Yosemite.
Wij zaten net voorbij Three Rivers (Lazy J Ranch Motel). Dat is vanuit centraal Sequoia NP wel een een uur rijden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:05 schreef FlyingFish het volgende:
We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |