abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:53:23 #26
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210864373
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen :')
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.

Inmiddels een b1/b2 visum en vond ze altijd bijzonder professioneel en vriendelijk in de interviews.

Ze willen wel veel info idd.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:09:34 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210864548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien).
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullen :o
quote:
Je zult ook je financiële huishouding moeten openbaren.
Dat is geen probleem en begrijpelijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:20:17 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210864664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Opzich wel, maar als ik een terrorist was zou ik daar stiekem liegen en nee invullen :o
Het is een eigenaardige vraag ja (die overigens ook gewoon bij een ESTA wordt gevraagd). Maar dat het te maken met de rechtspraak in het land. Stel dat je een aanslag pleegt dan kun je in principe alleen op staatsniveau worden berecht in de staat waar je de aanslag hebt gepleegd. Heb je gelogen op je visumaanvraag dan ben je onder valse voorwendselen het land binnengekomen en kunnen ze je op federaal niveau berechten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:03 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210887615
Tof reisverslag weer @LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??

Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in Page :) Moet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees :P Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.
Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijn :D

Welke andere plaatsen ga je nog meer heen? Ik heb in de VS, bijna zonder uitzondering, alleen maar heerlijk gegeten. Maar zoek vooraf ook wel de beste plekken op :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210888802
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @:LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?
[..]
Andere optie is Blue Buddha Sushi Lounge. Ik had het niet verwacht maar een van de beste sushirestaurants waar ik ooit geweest ben, en dat in de woestijn :D

Welke andere plaatsen ga je nog meer heen? Ik heb in de VS, bijna zonder uitzondering, alleen maar heerlijk gegeten. Maar zoek vooraf ook wel de beste plekken op :)
Dat opzoeken doen we, maar toch is het al een paar keer misgegaan :P In Spokane en Butte (Montana) hebben we uitstekend gegeten, West-Yellowstone ging ook nog wel maar verder was het zo-zo en het dieptepunt was één lunch en een avondeten bij Canyon in Yellowstone (twee verschillende restaurants). We komen nog in Blanding (vanavond), Page (morgenavond), Tusayan, Flagstaff, Sedona en Phoenix. Interessanter dan Amerikaanse keuken is wellicht dat we momenteel bij de Needles Overlook (Canyonlands NP) zitten te wachten op de zonsondergang :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 02:26:02 ]
pi_210888955
Ga in Flagstaff bij MartAnne’s eten _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:54 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210890605
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:53 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Hi. Omdat ik geen ESTA kan aanvragen en tijdelijk geweigerd ben in de VS, heb ik redelijk veel ervaring met ambassades van de VS.

Inmiddels een b1/b2 visum en vond ze altijd bijzonder professioneel en vriendelijk in de interviews.

Ze willen wel veel info idd.
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210893506
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe krijg je een weigering van een ESTA voor elkaar? Heb je een strafblad?
Kan ook als je in bepaalde landen bent geweest of roots hebt (bijvoorbeeld Iran).
  Redactie Frontpage maandag 9 oktober 2023 @ 19:51:23 #34
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210896098
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Tof reisverslag weer @LTVDK _O_ Hoeveelste keer VS was dit nu?
Dit was de 5e keer, een aantal plekken al wel meermaals geweest, maar nog niet 5x op dezelfde plek :+
_____
pi_210899649
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 06:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga in Flagstaff bij MartAnne’s eten _O_
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @LTVDK ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 05:07:53 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:18:39 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210906593
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 05:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
Staat genoteerd! Zijn vanavond bij de Mongolian Grill in Page geweest en dat is ons uitstekend bevallen, hartelijk dank voor de tip @:LTVDK ^O^
Fijn dat die jullie ook goed is bevallen, vond het ook een aangename verrassing dat tentje :Y
_____
  Redactie Frontpage donderdag 12 oktober 2023 @ 21:53:19 #37
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210930655
Kon het niet laten om nog een rondje door de foto's te doen :@. Zal jullie deze keer de ellenlange verhalen besparen en gewoon de foto's het woord laten doen. En alleen panorama's zodat het niet teveel scrollen wordt :+

_____
pi_210970344
Iemand nog interesse in een parken pas geldig t/m april 2024? :)

DM me voor een zacht prijsje
pi_210991991
Wij zijn afgelopen zondag helaas weer thuisgekomen van een geweldige vakantie. Bedankt nog voor de tip van MartAnne's in Flagstaff @Jor_Dii , het heeft ons prima gesmaakt! Ik ga t.z.t. een reisverslag proberen te maken, wat ik inmiddels wel al in beeld heb zijn de gemaakte kosten. Daarvan kan ik al wel een overzicht geven, wellicht ook handige indicatie voor mensen die een dergelijke trip graag willen doen en geen idee hebben wat ze moeten verwachten. Voordat ik hier zelf aan begon had ik namelijk geen idee wat te verwachten qua kosten.

Aangezien m'n vriendin en ik geen gedeelde rekening hebben en ik heb tijdens de vakantie alles betaald heb (zoveel mogelijk met Wise en Revolut), heb ik de afgelopen dagen de kosten uitgesplitst. We zijn vrijdag 22 september vertrokken en zondag 15 oktober weer thuisgekomen, en in totaal heeft deze reis ons ¤8870 euro gekost (¤4435 per persoon). De bulk daarvan is accomodatie, daarvan heb ik met regelmatig herboeken en het gebruik van Airbnb de kosten nog redelijk beperkt kunnen houden tot ¤3068.

Andere kosten zijn:
- De vluchten: ¤1526,66 (alles inclusief, bagage + zitplaatsen)
- Huurauto ¤1364 (inclusief one-way rental + extra chauffeur, kosten ±¤320)
- Benzine: ¤525 (±5200 kilometer gereden)
- Boodschappen: ¤560
- Restaurants, koffie, etc.: ±¤1150 (geen precies getal, deels contant betaald)
- NP pass, souvenirs, entree, de rest: ±¤675 (ook deels contant betaald).

Het is bepaald niet goedkoop, maar mijns inziens was de reis iedere euro dubbel en dwars waard ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 05:10:08 ]
pi_210992964
9000 euro is best netjes, wij waren 11k kwijt vorige maand voor 3 weken. Iedere euro dubbel en dwars waard :)
pi_211249515
Wij hebben de vlucht geboekt, dus kunnen nu concreet gaan kijken naar wat we precies gaan doen volgend jaar zomer in Californië. We gaan voor het eerst echt reizen met drie kinderen (7 en 8 dan), dus daar wordt het reisschema op aangepast, vandaar dat we ook alleen Californië doen zodat we rustig aan kunnen doen.

Oorspronkelijke plan was van San Francisco via de kust (als die weg weer open is dan) naar San Diego, dan Sequoia en eindigen in Los Angeles. Of nouja, Anaheim om precies te zijn. Maar vanwege aankomst en vertrek in Los Angeles gaan we de route een beetje omgooien en twijfelen we nog om toch nog Yellowstone gelijk mee te pakken. Plan is verder om een dag Universal te doen (vooral voor Nintendoland) en drie dagen Disney.

Vandaar ook gelijk mijn eerste vraag: iemand ervaring met het boeken van een pakketdeal voor Disney vanuit Europa? De officiële site geeft wel algemene prijzen, maar als je door wil klikken is opeens niets boekbaar. Pakketdeals lijken goedkoper te zijn dan losse tickets + hotel via Undercovertourist. Vanwege 3 kinderen zijn we sowieso al een stuk beperkter in hotelkeuze.
pi_211250302
Bedoel je Yosemite ipv Yellowstone?
pi_211250402
Ik dacht dat je niet extreem lang van te voren kan boeken. Misschien is dat het probleem.

Voor de zekerheid bij Universal ook een slot kopen voor Nintendoland.
pi_211253220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 07:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Bedoel je Yosemite ipv Yellowstone?
Ja, dat klopt :X

Nintendoland moeten we ook even voor kijken idd, daarvoor kun je ook een vroege ochtendslot kopen dacht ik, dus dat overwegen we nu. Maar daarvoor moeten we eerst een iets duidelijkere planning hebben.
pi_211253298
Kan je alleen meegeven je niet te vergissen in de afstanden in Californië. Van LA naar San Francisco kost je een volle dag rijden (of zelfs met een overnachting). Van San Francisco naar Yosemite ben je zo 5 uur aan het rijden, van Yosemite naar Sequoia ook snel 3-4 uur. Het is een prachtig stuk van de VS, maar het is gigantisch en dat is mij/ons afgelopen september soms ook echt tegengevallen.
pi_211253873
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:45:43 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211254832
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren om eind september naar Boston te vliegen om vanaf daar drie weken een rondje New England te doen. Boston, Cape Cod, Acadia Park NP, White Mountains, Green Mountains en waarschijnlijk nog een stukje Adirondacks. Dit alles om te genieten van de prachtige herfstkleuren en een aantal mooie scenic byways. Iemand nog tips?
Portland ME is een leuke stop. Niet vergeten met veerbootje rondje eilandjes maken. :P

Acadia NP zou ik https://barharborinn.com/ aanraden, als je daar in de buurt wil overnachten. Bar Harbor is ook een leuk plaatsje.

Norman Rockwell Museum is ontzettend Amerikaans en mooi museum. Vlak onder Pittsfield bij Stockbridge MA. https://www.nrm.org/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 10-11-2023 19:05:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:03:05 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211261349
Aanvulling:

Tussen Rockland ME en Rockport (er zijn minstens 10 Rockports langs de US-kust ;) ) simpeler langs kust gelegen motel: https://ledgesbythebay.com/

Hanover NH is ook aardig voor een middag met campus van Darthmouth College in centrum gelegen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211280291
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:34 schreef Binge-watch het volgende:
Vermont ga je helemaal overslaan?
pi_211295181
Wij hebben thuis een discussie over hoeveel dagen San Diego we op willen nemen in onze reis. Mensen die daar geweest zijn, wat vonden jullie de leukste dingen van de stad? We reizen met kinderen, dus mocht je tips specifiek voor kinderen hebben dan hoor ik dat ook graag!

Seaworld staat waarschijnlijk al op het programma, San Diego Zoo hoeft van mij niet perse (vanwege overload aan pretparken de laatste 1,5e week), maar mocht dat ècht iets unieks hebben dan hoor ik het ook graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')