abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210807340
Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

Vast wel iemand?

Foto's van FOK!kers


matthijst


Kirb


MaJo


Kyran


LTVDK


Hyperdude


Candaasje
pi_210807348
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
pi_210807366
San Francisco zat in 2014 (laatste keer dat wij er waren) al vrij vol met zwervers; dat dat nog erger is geworden joh. Los daarvan wel veel zin om de stad nogmaals te zien. Over een jaar of twee eens naar kijken om die te combineren met Yosemite en LA. Volgend jaar eerst weer even NYC.
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:49:03 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210807650
quote:
5s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:02:13 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210807790
quote:
5s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
Dat Jfk spul is wel, aardig. Book depository, grassy knoll, en zo'n memorial.
Verder vooral die stockyards idd.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210807846
quote:
5s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
Ook een aantal dagen daar geweest. Farmers Market is wel een leuk hip stukje met winkels en barretjes. Verder valt Dallas tegen, los van de standaard grote zaken.

Austin aardige studentenstad, 3 uurtjes rijden.

Probeer iets van een sportwedstrijd mee te pikken. Dallas cowboys stadium.
pi_210808309
quote:
5s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:18 schreef FordSierra het volgende:
Ik ben volgende week voor een week in Dallas. Ik zou graag wat meer willen zien, maar er is blijkbaar niet veel te zien in Noord-Texas, behalve Fort Worth Stock Yards, musea of de botanische tuinen :{.

Ik zat Big Bend National park of Guadalupe National Mountains te overwegen omdat we allebei hiken wel leuk vonden, maar ik leer nu dat het beiden meer dan 7 uur rijden is van Dallas, wat beetje te ver gaat voor een weekend hiken ;(. Maar rondom Dallas zijn er niet echt bergachtige gebieden waar je leuk kunt hiken.

Iemand anders tips voor regio Dallas? :)
in totaal 2 jaar daar geweest (net naast DFW) dus heb wel wat dingen maar vond het echt serieus de saaiste regio om te verblijven. Verblijf je echt in dallas-dallas of in een van de suburbs of steden rondom DFW?

Je hebt geluk met het weer volgende week. Eindelijk na de zomerse hitte een relaxte week met minder dan 30 graden.
Nog beter nieuws: de TEXAS STATE FAIR is begonnen dit weekend! Echt super leuk en groter en texaanser kan bijna niet. Alles wat je maar bedenkt wordt er geserveerd (Fried) dus ga je volvreten aan fried snickers en andere gekke dingen. Echt super leuk voor half dagje of korter. Ook veel concerten etc. Eigenlijk essentieel en niet te missen als je in oktober gaat! Is in dallas zelf. https://bigtex.com/

Grapevine ben je net te vroeg voor alle kerst-events en versieringen maar erg leuk 'dorpje' (check de main street). Waar je ZEKER heen moet is Old West Cafe daar voor breakfast. Ga erheen de ochtend nadat je aankomt en je hebt top start van je vakantie. Is 5-10 min vanaf DFW airport.

Ik zou college football (TCU) aanraden over de Cowboys (ziekelijk duur en sfeer so-so). TCU speelt 14'de als je er dan nog bent thuis tegen BYU. het wijkje waar de uni staat is ook wel leuk voor rondje te lopen. Cowboys stadion kan je trouwens ook een tour nemen door de week. Zie je ook alles tegen beter tarief. Maargoed beide teams zijn leuk om te zien. Ik ben erg groot football fan dus vond friday night lights football bij de diverse highschools ook super tof. Echt mega stadions voor middelbare scholen :D (15-20.000) In Southlake zit een grote school. NBA begint trouwens ook met pre-season volgens mij volgende week. Maar dat is vrij matig dus alleen doen als je Doncic wil zien.

Speaking of Southlake. Heeft een leuke town center als je van shoppen houdt. Ook een leuke cinema en Cheesecake factory.

Bij de Stockyards heb je Billy Bob's. legendarische Honky Tonk waar ze leuke concerten organiseren. Of je kan er een line-dance les nemen. Cringe/cheesy: ja, maar je bent in TX en je ontmoet heel veel mensen/andere toeristen dus gewoon gezelig. Op de stockyards zoun ik eten bij Risky's BBQ. Alle tenten zijn toeristisch daar maar deze is iig nog 'leuk' toeristisch en best lekker! en again gewoon lekker Texaans.

Verder is alles wel genoemd idd. Je kan naar Waco voor Dr. Pepper museum - vond ik zelf wel leuk gedaan.

Je hebt een six flags in Arlington en een horserace track ernaast.

Dallas Arboreturm is leuk versierd voor halloween nu. En Six flags heeft nu fright fest als dat je ding is.

Oh als je auto hebt (neem aan van wel) kan je rondje rijden door de buurt waar George Bush woont. Erg leuk om gewoon ff uurtje huizen te kijken. Waarsch veel al aangekleed voor halloween. Rond zijn huis natuurlijk allemaal security maar hele wijk is wel leuk/mooi om te zien. Highland park<
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_210808550
@laziness, @matthijst en @Drass, bedankt voor jullie input :).

En @RipCity, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, daar maak je mij blij mee :D
Ik verblijf in Fort Worth bij m'n vriendin, dus inderdaad zo'n suburb rondom DFW (Park Glen bij Watauga).
State Fair of Texas stond bij ons ook op de planning. Dus die gaan we zeker aandoen.

Ik heb gekeken wat Old West Cafe inhield. Er zijn meerdere met die naam in DFW blijkbaar. Is dat toevallig die aan 600 W Northwest Hwy, Grapevine? Wat is er eigenlijk bijzonder aan hun ontbijt als ik mag vragen? Ik kan alleen een doorsnee ontbijt ontwaren aan de hand van de review foto's? :?

Helaas zijn we beiden geen fan van 'American football', de tempo ligt voor ons te laag en zijn we meer van Europees voetbal :P. Ik heb even meer opgezocht over Southlake en Cheesecake Factory restaurant in Southlake aan to-do list toegevoegd. Weet je toevallig nog een bijzonder goede restaurant in Fort Worth/Dallas area? Ik wil namelijk met m'n vriendin onze jubilieum vieren ergens in een bijzonder restaurant :)

Dr. Pepper museum ben ik ook tegengekomen, maar vond het overdreven om daarvoor alleen 3 uur naar Waco te rijden, maar zal nog keer over nadenken na je reactie.

Hartelijk dank voor jullie reacties! Wel ergens bijzonder dat Texas, wat nog groter is dan Duitsland, eigenlijk vrij weinig te bieden heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door FordSierra op 01-10-2023 21:18:41 ]
pi_210809157
Ik zit momenteel met m'n vriendin in Yellowstone na Glacier reeds bezocht te hebben. Beide parken zijn absoluut de moeite waard, al vond ik in Glacier het publiek wat aangenamer.

Wel een tip voor eenieder die hier in de toekomst naartoe wil komen: zorg dat je op z'n laatst halverwege september in Glacier bent en voor 1 oktober moet je idealiter ook uit Yellowstone weg zijn. Wij waren 24-26 september in Glacier en hebben enorm veel geluk gehad met het weer, de 28e sneeuwde het en toen is de Going-to-the-Sun Road ook meteen voor de hele winter afgesloten. Toen wij er waren ook al bijna alle campings dicht en hetzelfde gold voor de meeste verblijven/restaurants in het park.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Yellowstone, al schuift het daar een week op. Nu al is praktisch alles dicht, op Madison na is geen enkele camping meer open en behalve in Canyon, Old Faithful en Mammoth Springs (tot half oktober) kan je nergens meer verblijven en/of eten. Ook in West Yellowstone was de helft van de hotels/restaurants al dicht.

Dat gezegd hebbende ben ik dik tevreden met de timing, het weer is uitstekend (±20 graden overdag + zon) en we kunnen alles doen wat we willen zonder te moeten filerijden/wachten voor parkeerplaatsen. Desalniettemin vind ik het alsnog druk zat, ondanks dat we zo laat in het seizoen zijn. De zomers hier kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2023 21:58:36 ]
pi_210809253
Als ik dan een tip voor Yellowstone en Glacier moet geven is het dat in het voorjaar, een paar weken lang alle wegen schoongeveegd zijn, maar nog niet open voor autos. Ze willen geen autos erop als de grond ontdooid. Dan kun je dus over lege wegen door die parken fietsen. Paar mooie fietstochten zo door Yellowstone gemaakt! Ik woonde er toen in de buurt, dus kon dat mooi timen.
pi_210814703
Even antwoorden op San Francisco uit het vorige topic: wij waren er 4 nachten en dat was al met al een nacht te lang. Wij hebben gezien en gedaan:

* Fisherman's Wharf
* Alcatraz (eerste boot 's ochtends, maar heb je na 2-3 uur ook wel gezien) - wel echt een aanrader!
* Fietsen gehuurd en over de Golden Gate naar Sausalito en met de ferry terug. Let hierbij op: wij hebben ons enorm vergist in de afstand, zwaarte en tijdsduur van deze fietstocht. Hierdoor moesten we wel terug met de ferry vanuit Sausalito omdat we het op onze normale fietsen niet zagen zitten heuvelop terug de brug op te gaan en onze fietsen niet op tijd in zouden kunnen leveren. Dat was een extra kostenpost.
* Lombard Street (waar ook ons hotel zat) inclusief de bekende kronkelende weg voor de auto's.
* Rit in een cable car vanaf Powell Street naar Fisherman's Wharf (leuke ervaring)
* Diverse wijken zoals Marina District, Embarcadero, Chinatown, Union Square, Castro, Alamo Square en Haight Ashbury. Tenderloin is de wijk waar de meeste verslaafden en daklozen zich verzamelen. Ik zou dat echt mijden want het is er absoluut voor je gevoel niet prettig en veilig rondlopen.
* Een honkbal wedstrijd van de Giants in Oracle Park. Absoluut een erg leuke ervaring, maar kleed je wel goed aan in verband met de frisse wind vanuit de baai.

De stad is gigantisch en deels zeer moeilijk te belopen vanwege de enorme hoogteverschillen. Gelukkig zijn er goede manieren van OV, zoals de bussen, trams en (waar wij veel gebruik van hebben gemaakt) Ubers en Lyfts. Persoonlijk hoeven wij er niet meer naar terug. In tegenstelling tot het veel compactere New York bijvoorbeeld.

@Fogel: een dagtrip vanuit SFO naar Sequoia zou ik je niet aanraden. Het is met stoppen zeker 10 uur rijden retour. Overnachten is uiteraard mogelijk. Wij zaten in Three Rivers wat ongeveer 45-60 min rijden vanaf centraal in het park ligt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jor_Dii op 02-10-2023 16:47:35 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:07:21 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210814923
Hoeveel is er open in februari in Sequoia NP zou ik mij ook afvragen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210815326
Is erg
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]
San Antonio met de riverwalk lijkt mij persoonlijk leuk. Dat is 4 uur rijden.
Vind ik erg corny, kun je IMO beter naar Austin rijden en daar in de heuvels gaan wandelen. Maar zeven uur is niet zo ver dus als je een heel weekend hebt, zou ik naar Big Bend gaan.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:03:12 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210855502
Afgelopen weekend weer thuis gekomen van een rondje mid-noord-west rondje om de Rockies :+. Ditmaal vlogen we met KLM/Delta op Salt Lake City vanaf Düsseldorf met een overstap op Schiphol (op de terugweg CDG). Omdat de eerste vlucht om 08.00 uur al vertrok er dit keer voor gekozen om een hotel met transfer te boeken, en ook om de auto te kunnen parkeren met een park+sleep+fly. Als bijkomend voordeel was dit ook nog eens goedkoper dan 3,5e week ergens op P482 of iets op een half uur van de luchthaven zonder transfer te parkeren. De p+s+f is wel vreselijk onoverzichtelijk om daar prijzen en dergelijke van te vinden omdat de meesten maar tot 15 dagen gaan en alle dagen daarna zijn vaak een raadsel qua kosten. Hoewel we dachten het juiste hotel te hebben geboekt (Mercure DUS Airport) bleek het alsnog een andere te zijn dan we in eerste instantie dachten. Lang verhaal kort boden ze daar onbeperkt parkeren zonder extra kosten aan alleen kostte de transfer van en naar de luchthaven wel ¤ 50,-. Daardoor was het hele 'arrangement' bij elkaar zo'n ¤ 160,-, alsnog goedkoper dan eigenlijk alle parkings 'bij' de luchthaven.

Tijd om te vliegen, na een chaotische overstap op Schiphol van minder dan een uur en langs alle rijen heen glippen om de vlucht te halen was het onderweg naar de VS.



SLC is een mooie stad om op te vliegen, met overal vergezichten op de Rockies en alle (zoute) meren. Aangekomen op de luchthaven ging het bij de douane echt belachelijk snel, de douanier vroeg nog eventjes waar ik heen ging, maar dat was meer om de tijd te doden tijdens het scannen van mijn paspoort :'). En toen was het wachten op de koffers, en wachten ... en wachten ... tot de band plots werd stilgezet omdat alle koffers er uit waren. Die van ons dus niet.

Bij de Delta balie wisten ze ons te vertellen dat waar wij onze vlucht wel net hadden gehaald, de koffers dat niet was gelukt. Omdat we gelijk vanuit SLC naar het noorden gingen was de koffers de dag er na ophalen geen optie en hebben ze met een hoop geknutsel het voor elkaar gekregen ze te laten bezorgen op Cody (Yellowstone Airport) door concurrent United. Bij dat vliegveld waren ze maar wat blij toen we de koffers kwamen ophalen, er landen daar op een dag een handvol vluchten en toen wij waren geweest kon het personeel eindelijk naar huis. De dame achter de United balie zagen we gelijk naar de auto sprinten en wegrijden toen we bezig waren de koffers in de auto aan het leggen _O-

Natuurlijk moesten we daar wel eerst komen, en dus op SLC de huurauto opgehaald, weer een Jeep Grand Cherokee Overland. Qua opties weinig op aan te merken (adaptive cc, leren bekleding, stoelkoeling, entertainmentsysteem etc.), maar hij had wel de nodige 'eigenaardigheden', traag werkende knopjes en ook het vermogen hield niet over. Zeker niet de beste wagen die we hebben gehad in de VS.



Omdat we afgelopen jaar al een aantal dagen hadden doorgebracht in Yellowstone en Grand Teton hebben we er dit keer voor gekozen het alleen als 'tussenstop' te bezoeken. De schandalige hotelprijzen in die regio hielpen daar ook wel een beetje in bij :X



Vervolgens was het onderweg naar 'nieuw' gebied, oftewel verder naar het oosten en naar het allereerste oorspronkelijke Nationaal Monument: Devil's Tower.



Eigenlijk ziet het er van een afstand veruit het mooiste uit, zo'n eenzame pilaar in het midden van de heuvels en vlaktes. Eenmaal dichterbij sloeg het weer echter heel snel om en begon het te onweren, helaas dus niet heel veel er rond kunnen lopen.



Omdat het toch in de buurt was ook maar even het geografische 'middelpunt' van het land bezocht bij Belle Fourche.





Na de vele mijlen in de eerste paar dagen was het eindelijk tijd om wat rustiger de omgeving te gaan verkennen, daarvoor kozen we Rapid City uit als centrale plek tussen de Black Hills en Badlands. Het hotel was prima, het uitzicht niet heel denderend, maar de zonsondergangen waren wel erg mooi.



Het eerste bezoek was naar Mount Rushmore, waar ze heel creatief het gebruik van de NPS jaarpas weten te omzeilen door de toegang gratis te maken maar wel parkeerkosten te vragen :+. Hoewel ik er geen fan van ben hoe die rotsen zijn uitgehakt was het wel interessant om in de visitor centers te zien hoe het hele idee is ontstaan en hoe het gemaakt is.



Misschien wel het park waar ik het minste van wist en me daarom ook wel zo heeft verrast is het Badlands National Park.



Wanneer je er naartoe rijdt vraag je je af waar dat park dan is, je zit daar op een grote uitgestrekte prairie en opeens zie je her en der wat 'scheurtjes' ontstaan in het landschap. Het park zit namelijk grotendeels onder het maaiveld en geeft een totaal andere sfeer dan de parken met rotspartijen die je ten westen van de Rockies ziet.



Als je de onverharde weg het park uit (of in) neemt kom je op de prairie ook een hoop beestjes tegen. Naast herten en wat verdwaalde bisons ook prairie dogs. En dan niet een paar, nee echt hele velden vol met overal waar je kijkt die beestjes.



De dag er na was het onderweg naar de Minuteman Silo's. Voor de rondleiding in de Delta-09 silo hadden we helaas maar 1 kaartje kunnen scoren (zijn er 6 per rondleiding). Deze moest je al ruim van tevoren online reserveren en er waren er voor die dag toen al 5 vergeven. En ondanks dat er twee mensen niet kwamen opdraven was de tourgids onverbiddelijk en mocht ik niet mee naar binnen en moest ik buiten de hekken blijven -O-



Je zit daar in het grote niets dus je kunt niet even wat anders gaan doen, maar gelukkig duurt de tour maar een klein uurtje en kon ik lekker de prairie op.



Aan het eind van de dag begon de lucht er ook weer heel anders uit te zien, er was regen onderweg.



Die regen bleek een voorbode voor de dag er na toen de reis naar Wind Cave National Park ging. Normaal ga je naar dit park om de tunnels te bezoeken, maar die waren helaas allemaal afgesloten voor reparaties, je kon enkel nog bovengronds komen. Gelukkig hield de regen heel eventjes in zodat we nog een rondje bovenop konden lopen





Daarna was het tijd om richting het zuiden te gaan door het grote niets van Nebraska. Wegen waar je kilometers echt helemaal niemand tegenkomt en de 'grote steden' die al mijlen van tevoren worden aangekondigd blijken vervolgens gehuchten met 12 inwoners te zijn. Uiteindelijk kwamen we aan in Scottsbluff en daar een bezoekje gebracht aan het Scotts Bluff National Monument. Het is anders dan de meeste NP/NM's een redelijk verstedelijkt gebied wat het vooral heeft te danken aan zijn historie als 'laatste stop' voor het betreden van de Rocky Mountains vanuit het oosten.



En wat is dan een betere plek om het hooggebergte weer in te gaan dan bij het Rocky Mountain National Park :+







Vervolgens was het op weg naar Mount Evans, of Mount Blue Sky zoals die is hernoemd een paar dagen voordat we er waren. Overigens nog nergens te zien toen, sterker nog, ik kom er nu pas achter dat die naamswijziging al is geweest :').



Omdat het voor daar al 'laat' in het seizoen was was het laatste stukje weg naar de top helaas al op slot voor het seizoen en was Summit Lake het hoogste dat je kon komen. Op zich niet geheel verwonderlijk gezien het ook begon te sneeuwen toen we daar stonden.



Met wat creatieve omwegen door de bergen om zoveel als mogelijk van Denver te ontwijken (die stad met al zijn buitensteden is echt gróót) richting Colorado Springs (ook haast nog een buitenwijk van Denver). Daar de Garden Of The Gods bezocht, hoewel het best mooie rotsformaties heeft merk je aan alles dat het direct naast een stad ligt en meer een groot stadspark is en geen natuurgebied.



Nog verder richting het zuiden ligt het Great Sand Dunes National Park, de grootste duinen van de VS, stiekem verscholen tussen de hoge bergen.





Toen was het tijd om de bergen richting het westen te gaan doorkruisen, en dus weer even een bezoekje aan de Black Canyon of the Gunnison. De kloof met de donkere kleuren en hele scherpe kronkelende lijnen van de aardlagen.



Na een lange reis naar het westen richting Page zitten we opeens weer tussen de rode steentjes, met het geluk dat de North Rim van de Grand Canyon dit keer nog niet dicht was voor het seizoen.



Ook maar eens de kloof zelf in geweest, niet met een dagenlange tocht vol met bepakking, maar gewoon bij de Marble Canyon waar je lekker over het strand kunt lopen en zo de Colorado rivier instapt.





's Avonds nog even de heuvels in bij Lake Powell voor een mooie zonsondergang.



Na een paar dagen in Page werd het tijd om nog verder naar het westen te gaan en nog even een bezoekje te brengen aan Vegas. Uiteraard wel met een onpraktische toeristische route via de stuk drukkere zuidkant van de Grand Canyon.



Dit keer verbleven we in het oude gedeelte van de stad, het originele Las Vegas van voordat The Strip er was. Het is een stuk compacter en daardoor ook een andere ervaring, al gaat het voor mij alsnog geen leuke stad worden, meer een 'moetje' :+. Al was er dit keer wel een goede reden om te gaan, namelijk de Sphere (en natuurlijk het F1 circuit dat in volle aanbouw is).



En toen zat het er al weer bijna op, om nog even de chaos van Vegas achter ons te laten de trip afgesloten in Bryce Canyon. Nog steeds een mooie en fijne plek, al was het er relatief druk omdat enkele populaire wandelpaden waren afgesloten vanwege onderhoud.





Misschien hadden we iets dichterbij het vliegveld moeten slapen voor de laatste nacht, was nog best even haastten om op tijd op SLC te zijn. Gelukkig viel het daar alles mee qua drukte, na nog even bij National te hebben geklaagd over de auto (een van de banden bleef telkens langzaam leeglopen waardoor we die om de paar dagen moesten oppompen), konden we het restje pizza van de avond ervoor nog rustig opeten als lunch in de vertrekhal.

Eten:
Om nog even verder te gaan over het eten, dat moest natuurlijk ook weer iedere dag :+. Hoewel de prijzen de afgelopen jaren natuurlijk flink zijn gestegen viel het zeker in de afgelegen staten nog mee qua kosten. Wel nog een paar 'nieuw' tentjes ontdekt. Zo was er de Papa Murphy's, nooit echt opgevallen ondanks dat het een keten is. Hier kun je dus voor een zeer schappelijke prijs je eigen pizza samenstellen, en samenstellen gaat op zijn Amerikaans heel dat ding volgooien. Andere ketens die ik niet kende waren de Black Bear Diner en Village Inn, beiden 'klassieke' diners die geen enkele keer teleur stelden.

In Page was net een nieuw restaurant geopend, zo nieuw dat die op Google er niet eens bij staat, maar het zit op de locatie waar de Great Wall of China zat. Het was een Aziatisch restaurant waar je je eigen maaltijd kon samenstellen, alleen hier moest je niet aanwijzen wat je wilde maar het zelf pakken. Je krijgt een grote kom die je moet volscheppen met verse/rauwe ingrediėnten. Vervolgens geef je het aan de kok die het op een grote plaat bakt en zodra het klaar is wordt het door de serveerster naar je tafel gebracht.

Hotels:
Hotels waren er helaas maar weinig die er écht bovenuit sprongen, opvallend was wel dat de twee leukste hotels beiden Holiday Inns waren. De eerste in Scottsbluff (Nebraska), we waren relatief vroeg in het hotel en ze waren in de ontbijtzaal druk bezig met allerlei eten en drinken neerzetten. Omdat er op de parking aardig wat reddingsvoertuigen stonden gingen we er van uit dat het iets speciaal was daarvoor. Toen ik na het inchecken de auto ging verplaatsen ging ik toch even nieuwsgierig kijken en hoor ik opeens achter me 'would you like beer or wine?'. Nog even voor de zekerheid gezegd dat ik niet bij dat reddingsteam hoorde, maar toen legde de dame mij uit dat ze op doordeweekse dagen altijd een happy hour hebben. En dat was naast de drank ook nog een groot assortiment aan snacks, chips, koekjes, warme hapjes en weet ik het _O_. Ook het ontbijt de volgende ochtend was veruit het beste van heel de vakantie, naast de gebruikelijke ontbijtmeuk die elk hotel heeft lagen hier ook onder andere warme kaneelbroodjes en waren de schappen met cakejes en dergelijke zo vol dat we er 's middags nog van konden lunchen :+.

De andere Holiday Inn was in Bullhead City, waar vooral het personeel bij het ontbijt echt fantastisch was, dat waren echt zulke vriendelijke mensen. Wat daar ook opviel was dat er bij het ontbijt zelfs bakjes klaarstonden om een lunchpakketje mee te maken, en dat ze ons nog gingen aanmoedigen om zoveel als mogelijk te pakken, misschien ook omdat ze de ontbijtzaal wilden gaan afsluiten :+.

Voor de rest weinig echte uitschieters (positief of negatief) qua hotels. Of ja, de Best Western Sunset Inn in Cody verdient nog wel een eervolle vermelding. Het is een hotel dat als een motel is opgezet, alleen dan met kleine eenlaags blokken in een soort van park met elk een eigen parkeerplek per kamer. Kwam vooral goed uit omdat we in Cody onze koffers weer hadden en hier gelijk ze konden gaan uitpakken en de auto inrichten zonder dat je heel de tijd door een heel hotel heen moet zeulen met alle zooi.

Afsluiting:
Dan wordt het maar eens tijd om dit verslag te gaan afronden voor het weer veel te lang gaat worden. Kort samengevat was het weer fijn om in de VS te zijn, met name de noordelijke en midden staten blijven een genot qua rust en natuur. Het was ook leuk om weer allerlei nieuwe plekken te ontdekken, zeker de Badlands/Black Hills regio in South-Dakota was een aangename verrassing, waar ik achteraf gezien best wel wat langer had willen zijn. Ach ja, heb ik in ieder geval weer een excuus om komend jaar weer te gaan :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_210857005
Super vet @LTVDK
pi_210857297
Mooi verslag :)
Vorig jaar ook delen van die route gepakt, maar begonnen vanaf Dallas-Denver-Page-Vegas en via zuid Grand Canyon terug naar Dallas.

Gelukkig mag ik in Februari weer terug. Nu 2 weken Florida en voor een prikkie een Ford Mustang kunnen huren.
  One tough cookie vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:20:02 #17
169210 liesje1979
pi_210857945
Prachtige foto's! _O_
pi_210858945
Supertof verslag @LTVDK Wel jammer van de auto, maar ik geloof niet dat het de pret heeft gedrukt. Foto’s lijken zo uit een reisgids te komen O+
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:39:21 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210858969
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:03 schreef LTVDK het volgende:
superlang verhaal
damn. Leuk om te lezen ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:42:30 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210859011
Heeft iemand ooit wel eens een half jaar visa aangevraagd en daar tips voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210860873
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:03 schreef LTVDK het volgende:
In Page was net een nieuw restaurant geopend, zo nieuw dat die op Google er niet eens bij staat, maar het zit op de locatie waar de Great Wall of China zat. Het was een Aziatisch restaurant waar je je eigen maaltijd kon samenstellen, alleen hier moest je niet aanwijzen wat je wilde maar het zelf pakken. Je krijgt een grote kom die je moet volscheppen met verse/rauwe ingrediėnten. Vervolgens geef je het aan de kok die het op een grote plaat bakt en zodra het klaar is wordt het door de serveerster naar je tafel gebracht.
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??

Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in Page :) Moet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees :P Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2023 05:56:32 ]
pi_210861333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand ooit wel eens een half jaar visa aangevraagd en daar tips voor?
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:13:58 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210861528
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 05:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
Is dat deze Mongolian grill:
https://maps.app.goo.gl/cq7pEaDFqg5QqgMy7 ??

Indien ja neem ik die tip graag mee, wij zijn over 3 dagen in Page :) Moet zeggen dat het eten me tot dusver tegenvalt, met name in en rond de noordelijke nationale parken is het bepaald niet om naar huis te schrijven. Het is voor mij een raadsel hoe Amerikanen erin slagen hun nationale gerecht, de hamburger, op veel plaatsen te voorzien van een volstrekt smakeloze en veel te doorbakken droge lap vlees :P Nu we in Utah zitten is er veel vaker Mexicaans in de aanbieding, dat bevalt me beter.
Ja dat is hem, je krijgt hem gelijk gevonden :D Maar misschien dat dat ook wel meehielp dat het heel anders was dan het meeste Amerikaanse voer :+ Mocht je meerdere dagen in Page zitten dan is de Fiesta Mexicana daar ook een goede aanrader.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:11:35 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210862068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, bedoel je dan een soort werk visum? Toen ik voor vrijwilligerswerk 4 maanden naar Arizona ging moest ik een visum aanvragen via de ambassade in Den Haag.
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210864357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zoiets, alleen ga ik niet werken. Via Amsterdam kan 't volgens mij ook. Je moet ook op bezoek bij de ambassade toch? Hoe strikt/streng zijn ze? Ik vind er best een hoop rare dingen in zitten, zo wordt er gevraagd naar een contactpersoon en verblijfplaats, die heb ik in principe niet. En er wordt gevraagd of ik een terrorist ben en/of een terroristische aanslag wil plegen :')
Heel normale vragen (vanuit de VS gezien). Je zult ook je financiėle huishouding moeten openbaren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')