abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211719346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:39 schreef J.B. het volgende:
LA zou ik zelf zo weinig mogelijk tijd besteden, mijns inziens is het een verschrikkelijke stad. San Francisco daarentegen is wel de moeite waard.

Ik zou me als ik jou was wel even verdiepen in de California Highway 1, die is sinds januari dit jaar gesloten vanwege een landverschuiving t.h.v. Lucia. Aangezien die weg min of meer geïsoleerd ligt betekent dat dat de weg langs de kust van de Grote Oceaan niet doorgaand bereden kan worden, en dat is wel een enorme domper. Volgens de huidige planning zou de weg in het voorjaar weer moeten openen, maar aangezien dat al herhaaldelijk is uitgesteld zou ik dat goed in de gaten houden voordat je gaat boeken.
Bedankt voor die highway tip. Het zou maar voor in Juni zijn.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:08:51 #67
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719698
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).

Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Sunny cars _O_ gewoon duidelijke taal. Alles zit erbij in. En NL klantenservice waarbij ik de ervaring heb dat ze ter plekke alles snel afhandelen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:10:02 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben een beetje aan het plannen voor mijn westkust roadtripje.

De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.

Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Tot waar ga je? LA is idd leuk om even gezien te hebben, maar SF is leuker. Qua nationale parken zou ik zeker naar Bryce Canyon en Zion gaan. En Sedona _O_
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:10:52 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211719716
Of gewoon direct bij Hertz. Dit ook alles bij.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:17:37 #70
338319 ZarB
Piña colada
pi_211719778
Ik kom bij Sunny altijd het goedkoopst uit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:54:05 #71
28167 matthijst
pi_211720068
Apart, die gebruiken ook gewoon Hertz etc toch?
Midsize suv SLC-PDX (16-8 - 5-9) kost bij Hertz $1738 inclusief prepaid benzine, sunnycars 1780 als ik ff snel kijk.
Scheelt niet heel veel, afhankelijk van wat de euro/dollar doet.
Voordeel van direct via Hertz: vrij simpel president's circle status te regelen, kan je de grootste auto uitzoeken (grand Cherokee laatste keer). En met gold canopy meteen naar de auto's lopen.
pi_211720315
Idd en de amex platinum codes e.d. gebruiken. Lijkt me sterk dat sunny cars dan nog goedkoper is. Ook de .it .fr .nl .co.uk .de .es en alle andere europese hertz sites checken. Vaak bugs/errors waardoor een auto opeens 1/4'de prijs van andere landen is etc. En wat matthijs zegt: pres circle regelen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 00:05:21 #73
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_211724036
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:54 schreef matthijst het volgende:
Apart, die gebruiken ook gewoon Hertz etc toch?
Midsize suv SLC-PDX (16-8 - 5-9) kost bij Hertz $1738 inclusief prepaid benzine, sunnycars 1780 als ik ff snel kijk.
Scheelt niet heel veel, afhankelijk van wat de euro/dollar doet.
Voordeel van direct via Hertz: vrij simpel president's circle status te regelen, kan je de grootste auto uitzoeken (grand Cherokee laatste keer). En met gold canopy meteen naar de auto's lopen.
Omdat ik de trip wellicht in mijn eentje zal doen hoef ik echt geen grote SUV. Mag van mij gerust klein autootje zijn.

Die auto's zijn ook zuiniger en nemen niet zoveel parkingplaats in.

Sowieso dat ik via Hertz een huurauto ga boeken. Landen op LA internatinal airport is een zekerheid en met de shuttlebus naar het Hertz plaatsje rijden is ook een zekerheid.

Alleen twijfel ik waar ik ga slapen. Er zijn hotel/motels genoeg in de buurt van hertz

De bedoeling is maximaal 2 daagjes daar te blijvn. Wil een beetje de plaatsen zien die bekend is in GTA5 het spel die gemaakt is en gebasseerd is op het strand van LA.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 24 december 2023 @ 05:08:00 #74
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_211725136
Ik vond LA leuk. En vooral de filmstudio's. Daar me al paar dagen mee vermaakt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 januari 2024 @ 15:43:22 #75
39237 crew  H_T
2733
pi_211973941
Wat voor SIM valt aan te raden? Mijn telefoon kan niet met eSIMs overweg
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:18:29 #76
28167 matthijst
pi_211975388
  maandag 15 januari 2024 @ 22:22:04 #77
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212044462
Dit heeft niets met lekker toeren te maken, maar hier is een balletje opgegooid om op 5 november aanstaande in Amerika ergens election night te gaan volgen. Boston of New York heeft de voorkeur, maar als iemand een leuk idee of tip heeft daaromtrent, dan hoor ik het graag. Ben daar verder (nog) niet heel erg in thuis.
Yea, she's on crack.
pi_212048054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Sunny cars _O_ gewoon duidelijke taal. Alles zit erbij in. En NL klantenservice waarbij ik de ervaring heb dat ze ter plekke alles snel afhandelen.
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212048080
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 00:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
De bedoeling is maximaal 2 daagjes daar te blijvn. Wil een beetje de plaatsen zien die bekend is in GTA5 het spel die gemaakt is en gebasseerd is op het strand van LA.
Besef je wel dat LA gigantisch groot is (denk aan een uur of anderhalf rijden van de ene naar de andere kant van de stad). Zonder auto in LA wordt het vrij lastig want het OV is daar niet geweldig.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:46:22 #80
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_212050509
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Dit heeft niets met lekker toeren te maken, maar hier is een balletje opgegooid om op 5 november aanstaande in Amerika ergens election night te gaan volgen. Boston of New York heeft de voorkeur, maar als iemand een leuk idee of tip heeft daaromtrent, dan hoor ik het graag. Ben daar verder (nog) niet heel erg in thuis.
Je zou ook naar DC kunnen gaan en daar gelijk in de sfeer van de verkiezingen wat politieke plekken kunnen bezoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 14:02:15 #81
80382 manny
30 is best veel
pi_212050710
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_212051598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doe dan gewoon USAreisen.de - veel goedkoper.
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.
pi_212051622
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 14:02 schreef manny het volgende:
Wij gaan de Midwest doen deze zomer, grofweg Indianapolis, ronde naar beneden en daar een beetje de boel verkennen. We hebben links en rechts wat adressen die we aan gaan doen (verre familie). Niet echt een gebied waar ik veel over weet, dus maar eens goed inlezen en kijken wat er te bekijken valt. Zuidelijker dan Atlanta gaan we niet komen denk ik. Nashville is vanwege familie wel een stop. Is dat nog midwest, maar goed...
Niet echt midwest, Atlanta en Nashville is meer 'the south'. Lijkt me genoeg te doen, maar inderdaad wel een wat minder bezochte regio, dus zal iets meer zoeken vergen inderdaad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 januari 2024 @ 18:00:59 #84
39237 crew  H_T
2733
pi_212052983
quote:
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2024 @ 20:55:05 #85
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212055777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voor verzekering van huurauto's zou ik ook eens naar creditcards kijken. Zeker in de VS is er nog wel eens een creditcard waarbij een gehuurde auto gratis all-risk verzekerd is.
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).

Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_212056268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat is nergens voor nodig, sowieso heb je al een creditcard nodig om een auto te kunnen huren. En om mezelf even te quoten:
[..]
En ook even dit topic doornemen: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=75544
Ah, duidelijk. Ik had er met m'n vriendin mee te maken toen we in de VS woonden (zij is Amerikaans). Handige was dat je met die creditcard ook automatisch gratis all-risk verzekerd was bij het huren van de auto in Europa.
pi_212056996
quote:
2022 roadtrip vanuit Dallas naar Vegas gemaakt en terug dus de verschillende staten zijn mij goed bekend. Best wel aardige dingen te doen en vrij rustig qua toeristen.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 22:44:00 #88
28167 matthijst
pi_212057686
Saint Louis en Memphis wel geinig op weg naar Nashville.
  woensdag 17 januari 2024 @ 07:52:11 #89
80382 manny
30 is best veel
pi_212059342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:00 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik heb in die regio een keer een pretparkentrip gedaan, dus als je daar meer over wil weten roep je maar :)
Thanks! We hebben even wat andere dingen te doen en dan gaan we een globaal plan maken, ik stuur wel een dm als ik meer over pretparkbezoek wil weten.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_212146768
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.

Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)

Route is nu:
Dag 1: LAX - Ventura (?)
Dag 2: Ventura - Pismo Beach (?)
Dag 3: Pismo Beach (?)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey
Dag 6: Monterey
Dag 7: Monterey - San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Visalia
Dag 10: Visalia (Sequoia NP)
Dag 11: Visalia - LA
Dag 12: Universal Studios
Dag 13: LA - San Diego
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego - Anaheim
Dag 17: Disneyland
Dag 18: Disneyland
Dag 19: Disneyland
Dag 20: Anaheim - LAX
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 22:12:26 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_212147040
Is er een speciale reden dat je zolang in Monterey bent? Het is leuk om even te zijn, maar wel vrij klein.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 22:17:34 #92
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_212147109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips voor de route van LAX naar Monterey? We hebben 2 a 3 nachten voor dat stuk, maar twijfelen een beetje hoe we die willen in zetten. We hebben nu 1 nacht Ventura (om niet te lang te hoeven rijden na de vlucht), 1 a 2 nachten Pismo Beach, maar met name Ventura twijfelen we over.

Iemand ervaring in die regio? Wat raden jullie aan? We komen aan op LAX ergens begin van de middag dacht ik, maar moeten dan nog auto ophalen en kinderzitjes kopen en we verwachten wel aardig moe te zijn, dus willen die dag niet te ver rijden. We reizen met kinderen van 7 en 8 en willen vooral ook niet te lang in de auto hoeven te zitten. Met de huidige route hebben we alleen op dag 9 een lange rit (4,5 uur)

Route is nu:
Mooie plannen hoor!

Ik zou het nog dichterbij de luchthaven houden de eerste dag, bijvoorbeeld Santa Monica. Je bent echt gaar na zo'n vlucht :D en Santa Monica is wel leuk zo met de pier, een mooi strand en je kunt er leuk shoppen.
Verder ben je de tweede dag waarschijnlijk heel vroeg wakker en dan zijn die paar uurtjes naar Pismo Beach zo gereden :)

Wat zijn je plannen in Pismo Beach? Wij hebben daar één nacht overnacht en wij vonden dat voldoende. Ik zou die nacht eerder bij Los Angeles of Sequoia aanplakken.
Idem Monterey, 3 nachten lijkt me lang, wat voor plannen heb je daar?

Voor Sequoia zou ik kijken of je ook in het park zelf kunt overnachten, bijvoorbeeld in Grant Grove Village. Vanuit Visalia is het nog wel 1,5 uur rijden naar de meeste highlights in het park. Prachtig park overigens, ik vond het indrukwekkender dan Yosemite O+
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_212148090
We willen vanuit Monterey een walvistour doen en hebben een dag gepland voor de scenic route langs de kust want we verwachten dat die verbinding eigenlijk nog steeds afgesloten is (17 mile drive en point lobos staat erbij genoteerd). Verder een beetje wandelen enzo. En we willen het vooral ook rustig aan doen en de tijd hebben om even te zwemmen enzo.

Santa Monica zijn we beiden al geweest (een van de weinige stukjes van Californië die ik al gezien heb), en dan zitten we wel volop in de drukte, zowel met daarheen rijden als wanneer we daarvandaan vertrekken. En we vonden Santa Monica ook beiden niet zo heel boeiend. Maar gewoon iets in de buurt van LAX is wel een goed idee, we hebben toch een jetlag idd dus de dag er na duurt lang genoeg, zeker met een stop bij een Walmart.

Grant Grove Village ga ik naar kijken! Sowieso moeten we nog gaan zoeken naar geschikte accomodaties, alleen bij Disney hebben we al geboekt, de rest willen we de komende weken gaan boeken als we de route vrijwel definitief hebben. Met drie kinderen samen op één kamer zijn de (betaalbare kindvriendelijke) opties helaas erg beperkt.

Met kinderen zo'n reis doen heeft wel veel invloed op de reis merken we. Yosemite hebben we toch maar geschrapt om wat meer rust te hebben (en veel slingerwegen icm wagenziekte telt ook mee, net als dat de watervallen deels droog zullen staan). Ik zou allerlei studio tours in LA willen doen, maar dat is voor de kinderen ook niet interessant, dus het blijft bij de tour van Universal Studio's.
pi_212149515
quote:

Route is nu:
Op dag 9 is de Bravo Barn wellicht een leuke tussenstop, in Traver. Heerlijke tourist trap, met grote boomhut en wat dingen voor de kinderen. Leuk voor een uurtje, dus misschien perfect op een lange reisdag.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 11:58:58 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212151838
quote:

Route is nu:
Ik snap deze route niet, waarom tussendoor nog eens naar LA? Ik zou het logischer vinden om af te zakken naar San Diego, dan Anaheim en dan eindigen met nog een paar dagen LA incl. Universal. 3 dagen Disney is ook aan de lange kant, het park is helemaal niet zo groot. Wij waren er maar een halve dag (vanuit LA ook nog) en dat was goed te doen. Ik snap dat je langer wil vanwege de kinderen maar 2 dagen is zat.

Ook zou ik niet zo lang uittrekken voor de route naar San Francisco, zelf vond ik het niet eens zo heel interessant. Ik zou dat zelf denk ik gebruiken voor extra dagen rondom San Francisco/Yosemite. En wellicht Joshua Tree opnemen in het plan.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:58 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212151948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben een beetje aan het plannen voor mijn westkust roadtripje.

De bedoeling is om steden zoals LA en SF te bezoeken maar ook een paar nationale parken.

Mijn plan is om te landen in LA en daar in de buurt een auto te huren. Echter weet ik nog niet zo goed in welke buurt ik ga overnachten. Liefst ergens uit de stad. Maar ik moet ik in LA geraken met openbaar vervoer. Want ben van plan om eerst 3 daagjes in LA te blijven( De bekende dingen bezoeken ) moet ook nog onderzoeken of het te doen is met de auto in de stad te rijden daarom wil ik de optie openbaar vervoer openhouden
Ik heb alleen ervaring met een Airbnb in Marina del Rey, best een OK uitvalspunt. Zit dicht bij Venice beach & Santa Monica en de Venice canals.

quote:
5s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:43 schreef H_T het volgende:
Wat voor SIM valt aan te raden? Mijn telefoon kan niet met eSIMs overweg
Ik had in 2019 een AT&T fysieke sim. Weet niet of je die online al kunt bestellen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:16:08 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212151977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
We willen vanuit Monterey een walvistour doen en hebben een dag gepland voor de scenic route langs de kust want we verwachten dat die verbinding eigenlijk nog steeds afgesloten is (17 mile drive en point lobos staat erbij genoteerd). Verder een beetje wandelen enzo. En we willen het vooral ook rustig aan doen en de tijd hebben om even te zwemmen enzo.

Santa Monica zijn we beiden al geweest (een van de weinige stukjes van Californië die ik al gezien heb), en dan zitten we wel volop in de drukte, zowel met daarheen rijden als wanneer we daarvandaan vertrekken. En we vonden Santa Monica ook beiden niet zo heel boeiend. Maar gewoon iets in de buurt van LAX is wel een goed idee, we hebben toch een jetlag idd dus de dag er na duurt lang genoeg, zeker met een stop bij een Walmart.

Grant Grove Village ga ik naar kijken! Sowieso moeten we nog gaan zoeken naar geschikte accomodaties, alleen bij Disney hebben we al geboekt, de rest willen we de komende weken gaan boeken als we de route vrijwel definitief hebben. Met drie kinderen samen op één kamer zijn de (betaalbare kindvriendelijke) opties helaas erg beperkt.

Met kinderen zo'n reis doen heeft wel veel invloed op de reis merken we. Yosemite hebben we toch maar geschrapt om wat meer rust te hebben (en veel slingerwegen icm wagenziekte telt ook mee, net als dat de watervallen deels droog zullen staan). Ik zou allerlei studio tours in LA willen doen, maar dat is voor de kinderen ook niet interessant, dus het blijft bij de tour van Universal Studio's.
Deze kun je doen vanuit de haven van Ventura: https://www.nps.gov/chis/index.htm
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212152082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:58 schreef MaJo het volgende:
Ook zou ik niet zo lang uittrekken voor de route naar San Francisco, zelf vond ik het niet eens zo heel interessant. Ik zou dat zelf denk ik gebruiken voor extra dagen rondom San Francisco/Yosemite.
San Francisco zou ik een nacht langer doen. Besef wel dat het vanuit SF met druk verkeer en stops ongeveer 5 uur rijden is naar Visalia. Vanuit Visalia naar Sequoia NP (General Sherman Tree) is het snel 2 uur rijden over de kronkelende wegen (wel echt een mooie route), dus echt een tip om je dag dan vroeg te beginnen om het maximale er uit te halen (lees om 06:00u in je auto zitten). Als het druk is in het park heb je je tijd meer dan nodig.
pi_212156980
Bedankt allemaal voor de tips!

@MaJo, onze route is zo raar omdat we een retour LAX hebben (we wilden heen SF, terug LA, maar dat was ¤300 pp duurder). Onze planning is om Disney heen gebouwd. Dat zijn twee parken en als je alles wilt doen red je dat al niet met 1 park per dag. Ze hebben daar ook enorm veel verbouwd en bijgebouwd de afgelopen jaren. Cars land, galaxy’s edge en San Fransokyo bijv, alleen daarmee kun je al een volle dag zoet zijn. Met Disney hebben we heel veel ervaring, dus wat we wat dat betreft willen weten we. Dat bezoek is ook heel bewust aan het eind gepland met het oog op Amerikaanse schoolvakanties. Om diezelfde reden gaan we niet gelijk de 1e week naar Universal, maar ook pas in week 2.

Onze kinderen zijn niet zo fan van steden, dus San Francisco zit er vooral voor mijzelf tussen (man is er al geweest). We houden dat bewust kort, omdat het ‘dit willen we zien met de kinderen’-lijstje ook erg kort is. Alcatraz slaan we bijvoorbeeld over. We hebben eigenlijk alleen Fishermans wharf en een tramritje gepland daar. Zoals gezegd, zonder kinderen zou onze planning echt anders zijn, nu is het kijken hoe we iedereen enigszins tevreden kunnen maken.

We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten :') ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:58:54 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_212158075
@FlyingFish wij zaten destijds in een cabin in Grant Grove Village en dat vond ik prima te doen! Het had ook wel iets speciaals, zo’n huisje in het bos O+

Wij zaten de eerste nacht ook dichtbij LAX, vonden we erg prettig. We zaten naast een Denny’s, dat was jetlag-technisch erg handig qua eten :+ En een lekker zwembad bij het hotel. Vond onze destijds 13-jarige ook heel fijn na de lange reis :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_212221835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:05 schreef FlyingFish het volgende:

We moeten nog kijken naar een verblijf in/rond Sequoia. Het aanbod qua hotels is voor 5 personen dicht bij het park helaas niet bestaand (of $1500 voor 2 nachten ). Alleen cabins lijken een optie te zijn, dus daar gaan we nog even over nadenken. Dat die rit erg lang is weten we. Dat wordt even een dagje afzien…
Wij zaten net voorbij Three Rivers (Lazy J Ranch Motel). Dat is vanuit centraal Sequoia NP wel een een uur rijden.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 09:27:52 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212367975
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212393734
Zo, we hebben een middagje hotels geboekt. In Sequoia hebben we uiteindelijk iets geschikts in Three Rivers kunnen vinden en gelijk maar geboekt. En na een uitgebreide discussie hebben we toch gekozen voor een overnachting niet bij het vliegveld. Hotels echt bij LAX zijn rond de ¤500 per nacht en als we voor iets verder weg kiezen met een transfer hebben we alsnog gedoe met heen en weer. Dan maar even door de zure appel heen bijten maar wel gelijk de huurauto ophalen en de stad uitrijden.

De huurauto zelf is ook gelijk geboekt, dus de creditcard is weer leeg. Goedkoopste optie was overigens via booking.com. Eerst een hotel boeken, en daarna met 10% korting de huurauto. Scheelde zo'n ¤350 met Sunnycars voor dezelfde auto, met 2e chauffeur.

Maar wow, wat is alles duur geworden... Twee weken Disney World was een stuk goedkoper :X
pi_212409682
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
De huurauto zelf is ook gelijk geboekt, dus de creditcard is weer leeg. Goedkoopste optie was overigens via booking.com. Eerst een hotel boeken, en daarna met 10% korting de huurauto. Scheelde zo'n ¤350 met Sunnycars voor dezelfde auto, met 2e chauffeur.

Wat heb je uiteindelijk betaald voor je auto en welk type auto heb je?
pi_212410003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat heb je uiteindelijk betaald voor je auto en welk type auto heb je?
Rond de ¤1200 voor een ford Edge suv dacht ik(of iets anders met een E). We hebben lang tussen twee modellen getwijfeld, maar een scheen net iets groter te zijn. 5 zitplaatsen en 3 grote koffers zouden moeten passen.
pi_212410020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:07 schreef FlyingFish het volgende:
ford Edge suv
Hmm, zou je eens op https://www.usareisen.de/mietwagen/ willen kijken wat je voor een dergelijke auto daar betaald? Ik denk dat het (veel) goedkoper kan namelijk.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:52:51 #107
28167 matthijst
pi_212410514
Hij heeft de auto al betaald.

Heb zelf voor augustus 3 weken een one way mid size SUV tussen SLC-PDX geboekt en die was via Hertz zelf 600 euro goedkoper dan via usareisen.
pi_212410884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef matthijst het volgende:
Hij heeft de auto al betaald.

Heb zelf voor augustus 3 weken een one way mid size SUV tussen SLC-PDX geboekt en die was via Hertz zelf 600 euro goedkoper dan via usareisen.
Kan/kon toch dat hij het nog kan annuleren via Booking?

Ik heb afgelopen september 700 euro betaald voor een dergelijke Ford Edge SUV (werd uiteindelijk een Jeep) voor 17 dagen autohuur via usareisen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:51:00 #109
28167 matthijst
pi_212411063
Ligt ook een beetje aan het huurmoment?
Weet niet wanneer hij zij gaat, maar september is alweer laagseizoen (iig voor vliegtickets).

[ Bericht 9% gewijzigd door matthijst op 13-02-2024 21:45:09 ]
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:59:18 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212411144
Flyingfish is een zij (al zegt het profiel iets anders zie ik :+ ) en ivm kinderen zal het hoogseizoen neem ik aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage dinsdag 13 februari 2024 @ 19:54:07 #111
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212415607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kan/kon toch dat hij het nog kan annuleren via Booking?

Ik heb afgelopen september 700 euro betaald voor een dergelijke Ford Edge SUV (werd uiteindelijk een Jeep) voor 17 dagen autohuur via usareisen.
Weet niet of het annuleren zo makkelijk gaat als je het via een reseller als Booking of usareisen doet? Direct bij de verhuurder kun je zelfs nog op de dag zelf annuleren zonder kosten, bij National en Hertz in ieder geval wel.
_____
pi_212415930
We kunnen kosteloos tot 24 uur vantevoren annuleren. Ik heb overigens ook op die Duitse site gekeken, maar daar kwam ik op ¤1500+ uit. Wij gaan in de zomervakantie, dus we betalen de hoofdprijs met alles helaas. En we hebben vanwege ophaal- en wegbrengtijden 21 dagen autohuur.
pi_212419582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:13 schreef FlyingFish het volgende:
We kunnen kosteloos tot 24 uur vantevoren annuleren. Ik heb overigens ook op die Duitse site gekeken, maar daar kwam ik op ¤1500+ uit. Wij gaan in de zomervakantie, dus we betalen de hoofdprijs met alles helaas. En we hebben vanwege ophaal- en wegbrengtijden 21 dagen autohuur.
Oke dan ligt het toch aan de periode inderdaad. Ik zou die Duitse site wel blijven checken om de paar weken. Mijn oorspronkelijke boeking was ook 1000¤ voor 17 dagen, maar heb het 3x opnieuw geboekt en dat heeft me uiteindelijk 300¤ opgeleverd.
pi_212420504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oke dan ligt het toch aan de periode inderdaad. Ik zou die Duitse site wel blijven checken om de paar weken. Mijn oorspronkelijke boeking was ook 1000¤ voor 17 dagen, maar heb het 3x opnieuw geboekt en dat heeft me uiteindelijk 300¤ opgeleverd.
Goede tip! Was dat naar mate de datum dichterbij kwam, of wisselt het gewoon per dag van de week?
pi_212420541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Goede tip! Was dat naar mate de datum dichterbij kwam, of wisselt het gewoon per dag van de week?
Ik heb tussen eind mei en half augustus zo'n beetje de prijzen in de gaten gehouden van tijd tot tijd en een kleine maand voor onze reis dus de auto het goedkoopst vast kunnen leggen. Het kost je iedere keer max 15 minuten van je tijd en het annuleren via de site gaat heel makkelijk middels een mailtje naar de klantenservice.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2024 @ 09:11:35 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212561419
Heeft er hier iemand al ervaring met de Mobile Passport Control (MPC)? https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/mobile-passport-control

Lijkt er op alsof je er veel sneller mee door de douane komt als je geland bent, al is dat natuurlijk ook wel afhankelijk van de luchthaven en de tijd dat je er bent. Kwam het hier tegen https://forum.allesamerik(...)cb28e5e13dccef969c29
_____
pi_212567452
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:11 schreef LTVDK het volgende:
Heeft er hier iemand al ervaring met de Mobile Passport Control (MPC)? https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/mobile-passport-control

Lijkt er op alsof je er veel sneller mee door de douane komt als je geland bent, al is dat natuurlijk ook wel afhankelijk van de luchthaven en de tijd dat je er bent. Kwam het hier tegen https://forum.allesamerik(...)cb28e5e13dccef969c29
Nee, maar vorige week teruggekomen uit de us. Enige wat ik nog moest doen was een esta aanvragen en in de usa bij aankomst 15 seconde mijn paspoort afgegeven. Dus eigenlijk geen tijd meer kwijt. ( Ook geen formulieren meer invullen zoals vroeger ).
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2024 @ 22:31:45 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212573532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:05 schreef Drass het volgende:

[..]
Nee, maar vorige week teruggekomen uit de us. Enige wat ik nog moest doen was een esta aanvragen en in de usa bij aankomst 15 seconde mijn paspoort afgegeven. Dus eigenlijk geen tijd meer kwijt. ( Ook geen formulieren meer invullen zoals vroeger ).
Het scheelt denk ik ook welk vliegveld het is en of je al vaker in het land bent geweest. Afgelopen jaar vloog ik op SLC, dat ging echt belachelijk snel, volgens mij stonden we binnen een kwartiertje na het landen al bij de bagageband. Dat ze de koffers niet in het vliegtuig hadden en we daar alsnog 1,5 uur hebben staan wachten is weer een ander verhaal :')
_____
pi_212575137
Eind september drie weken door New England!

Start- en eindpunt Boston. Uiteindelijk doen we zes staten aan tijdens onze reis. Wedstrijd Red Sox kijken, de zon zien opkomen in Acadia NP, wandelen door de White en Green Mountains, rijden over de Kancamagus en een walvistour vanaf Cape Cod staan sowieso op de planning. Met onderweg hopelijk de prachtige herfstkleuren waar de regio om bekend staat. Nu nog op zoek naar de mooiste scenic roads want de snelwegen willen we zoveel mogelijk vermijden. Tips zijn zeker welkom!
pi_212579192
Ook al plannen voor Boston?
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2024 @ 13:37:48 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212581746
Hier zijn de tickets ook weer geboekt voor september, de tickets waren icm Flying Blue punten te goedkoop :@. We gaan het land door van oost naar west, beginnen op Bosten en eindigen op Seattle. Nog nooit aan de oostkant geweest, dus kan ook nog wel wat tips voor Boston gebruiken, of eigenlijk meer de route van Boston naar Acadia want in Boston willen we gewoon de Freedom Trail volgen.
_____
pi_212581754
Flume gorge in New Hampshire is altijd een aanrader!

Als je een wandeling leuk vindt: Portland in Maine is sowieso een aardige stad. Je kunt vanaf Portland voor een paar dollar met een veerboot naar Peaks Island, en je loopt in een klein uurtje om dat hele eiland heen. Met prachtige oceaan uitzichten.
Jesus saves but death prevails.
pi_212584901
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook al plannen voor Boston?
We zitten niet heel lang in Boston, één volle dag en nog twee keer een halve dag (dag van aankomst en dag van vertrek). We gaan dus naar de Red Sox en willen de Freedom Trail lopen. Misschien nog wat verdere sightseeing downtown, maar geen grootse plannen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:37 schreef LTVDK het volgende:
Hier zijn de tickets ook weer geboekt voor september, de tickets waren icm Flying Blue punten te goedkoop :@. We gaan het land door van oost naar west, beginnen op Bosten en eindigen op Seattle. Nog nooit aan de oostkant geweest, dus kan ook nog wel wat tips voor Boston gebruiken, of eigenlijk meer de route van Boston naar Acadia want in Boston willen we gewoon de Freedom Trail volgen.
Leuk zeg, dat wordt een mooie reis!
Wij zitten nu wat in te lezen voor het stuk tussen Boston en Bar Harbor (Acadia). Wij breken de rit op met een overnachting in Portland. Onderweg maken we korte stops in Salem (stad van de witch trials) en pakken we daarna de Route 1 i.p.v. de snellere tolweg. Deze voert langs de kust via leuke vissersdorpjes naar Portland. Ogunquit (de Marginal Way schijnt een leuke korte wandeling te zijn om je benen te strekken) en Kennenbunkport staan op ons lijstje om even te bekijken.
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2024 @ 18:12:45 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212585582
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:20 schreef Binge-watch het volgende:
Leuk zeg, dat wordt een mooie reis!
Wij zitten nu wat in te lezen voor het stuk tussen Boston en Bar Harbor (Acadia). Wij breken de rit op met een overnachting in Portland. Onderweg maken we korte stops in Salem (stad van de witch trials) en pakken we daarna de Route 1 i.p.v. de snellere tolweg. Deze voert langs de kust via leuke vissersdorpjes naar Portland. Ogunquit (de Marginal Way schijnt een leuke korte wandeling te zijn om je benen te strekken) en Kennenbunkport staan op ons lijstje om even te bekijken.
Ja wij pakken ook de kustroute naar Acadia, dat zijn sowieso vaak leukere wegen dan tolwegen :Y Al gaan we waarschijnlijk wel in 1 keer door zonder overnachting, uiteraard wel regelmatig stoppen, maar denk dat het wel in een dag te doen is. Daarna richting Niagara en vanaf daar gaat het nog puzzelen worden hoe we naar het westen toe rijden. Of een stukje Canada meenemen of 'onderlangs' via Detroit en Chicago, en vanaf daar is het wel een beetje het grote niets in richting Rapid City :+
_____
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2024 @ 20:42:28 #125
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212601776
Misschien een leuke tip voor wie van plan is in het najaar te gaan maar nog geen tickets heet geboekt (en nog een goede stapel Flying Blue miles heeft). Een enkele reis vanuit Seattle naar Schiphol (directe vlucht) is eind september/begin oktober slechts ¤ 29,83 + 33.500 miles, inclusief bagage en stoelselectie. Moet je alleen nog wel de reis er naartoe gaan uitzoeken :+

_____
pi_212605233
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:20 schreef Binge-watch het volgende:
We zitten niet heel lang in Boston, één volle dag en nog twee keer een halve dag (dag van aankomst en dag van vertrek). We gaan dus naar de Red Sox en willen de Freedom Trail lopen. Misschien nog wat verdere sightseeing downtown, maar geen grootse plannen.
Boston is een prachtige stad en de Europese roots zijn overal zichtbaar. Vergeet vooral niet Boston Common (het stadspark) en Beacon Hill aan te doen. Of maak een uitstapje (als het lukt) naar Cambridge om rond te kijken op de campus van Harvard.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:02:19 #127
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212605890
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:37 schreef LTVDK het volgende:
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:21:46 #128
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212606051
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Ja wij pakken ook de kustroute naar Acadia, dat zijn sowieso vaak leukere wegen dan tolwegen :Y Al gaan we waarschijnlijk wel in 1 keer door zonder overnachting, uiteraard wel regelmatig stoppen, maar denk dat het wel in een dag te doen is. Daarna richting Niagara en vanaf daar gaat het nog puzzelen worden hoe we naar het westen toe rijden. Of een stukje Canada meenemen of 'onderlangs' via Detroit en Chicago, en vanaf daar is het wel een beetje het grote niets in richting Rapid City :+
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2024 @ 19:48:41 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_212611733
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:02 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gaaf! Dat hebben wij een aantal jaren geleden gedaan, alleen wij begonnen in New York. Hoe lang gaan jullie? Wij hadden er toen vier weken voor uit getrokken en dat was qua kilometers rijden per dag best relaxed.

Onze globale route was toen NY, Washington, Indianapolis, Saint Louis, Denver, Salt Lake City, Yellowstone, Spokane, Seattle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:21 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Door Canada en dan boven de meren langs (Highway 17) is wel een hele mooie route. Zal qua kilometers wat langer zijn maar je krijgt er wel wat voor terug.
Ongeveer zo'n 3,5 week, dus zijn nog best wat kilometers denk ik, maar dat zijn we wel gewend daar :P. En bovenlangs lijkt me ook een veel mooiere route, weet ook niet zo goed wat je bij Detroit en Chicago in de buurt kan doen, zijn volgens mij een beetje steden in vergane glorie.
_____
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2024 @ 09:47:03 #130
426493 crew  PippenScottie
pi_212869308
Ik kaap deze even, misschien kan iemand me helpen.

In de meivakantie ga ik met vrouw en twee kinderen naar Aruba. Omdat het kan maken we een tussenstop van twee nachten in New York. We komen zaterdag vroeg in de avond aan en vertrekken maandagochtend. We hebben dus één hele dag in New York. Ons hotel is vlakbij JFK.

Mijn vraag, wat is nou de beste manier om die dag rond te touren door New York?
Het gaat ons er vooral om om die dag in New York te zijn, we gaan niet naar musea of zo.

Maar we moeten van JFK naar Manhattan. Het liefst wil ik over de Brooklyn Bridge Manhattan inlopen. Staten Island Ferry denken we aan. Uiteraard moeten we naar Central Park en als we over Times Square en Wall Street kunnen rijden, helemaal leuk.

Wat zijj jullie tips? Hop on, hop off? Ik ben daar allergisch voor, maar in dit geval is het wel een uitkomst misschien.
Kan je een losse dagkaart kopen voor het OV? Ik zie alleen maar drie dagen kaarten.
Moeten we het met losse Uber-ritten doen?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties
My friends all drive horses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')