Elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
Succes met solliciterenquote:Op zaterdag 30 september 2023 12:31 schreef Poolbal het volgende:
Ik ga weer eens ergens anders kijken dan Fok. Iedereen bedankt voor de gesprekken. Ik luisterde dit liedje en een stukje was nogal toepasselijk op deze Fok conversaties.
[..]
Aan degenen die XR onzin enzo vinden. Excuses dat ik soms wat scherp formuleerde. Maar ja. En als je een neef of nicht hebt die zich zorgen maakt, wees dan in ieder geval begripvol dat hun toekomst veel onzekerder is dan de jouwe. Dat zullen ze meer waarderen dan "ah joh, dat is gewoon (vul maar in)".
Aan degenen die met XR of andere manieren zich inzetten voor een meer duurzame toekomst:
[ afbeelding ]
Daar heb ik geen ervaring mee. Alleen met doodnormale mensen die werken, een gezin hebben, een huis hebben en sociaal zijn en dezelfde mening hebben als ik. Eigenlijk gewoon de meerderheid van de mensen die ik ken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:17 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Elkaar lekker opzoeken in tentenkampen en gekraakte panden. Dat dit toevallig niet je bezit is en het volledig uitgewoond word is gelukkig niet jullie probleem.
Je gaat toch een week op vakantie. Dus zeg maarquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ga weer eens ergens van de zon genieten. Weekje Portugal, met het vliegtuig.
Aan diegene die XR onzin vinden: Hulde. Dat vind ik namelijk ook. Als ik zou zeggen wat ik denk over de A12-bezetters dan heb ik hier meteen een ban te pakken.
Klopt, ook gedaan, bespottelijk.quote:Op zaterdag 30 september 2023 07:52 schreef theunderdog het volgende:
Net even de test gedaan van klimaatstress, van milieudefensie. Wat blijkt: ook als je op alles antwoord dat je geen fuck geeft, komt er alsnog uit dat je 'soms' klimaatstress hebt...
Lekker man.
Klinkt super saaiquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee. Alleen met doodnormale mensen die werken, een gezin hebben, een huis hebben en sociaal zijn en dezelfde mening hebben als ik. Eigenlijk gewoon de meerderheid van de mensen die ik ken.
In jouw ogen zijn dat "normale" mensen. In onze ogen links werkschuw tuig. Op alle filmpjes die ik online tegenkom zie ik geen enkel normaal persoon tegen komen. Maarja ik heb gelukkig ook niet dit soort mensen in mijn omgeving.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee. Alleen met doodnormale mensen die werken, een gezin hebben, een huis hebben en sociaal zijn en dezelfde mening hebben als ik. Eigenlijk gewoon de meerderheid van de mensen die ik ken.
Ja is iedereen in jouw omgeving zoals jij?quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
In jouw ogen zijn dat "normale" mensen. In onze ogen links werkschuw tuig. Op alle filmpjes die ik online tegenkom zie ik geen enkel normaal persoon tegen komen. Maarja ik heb gelukkig ook niet dit soort mensen in mijn omgeving.
dat is het ookquote:
ik gelukkig ook nietquote:Op zaterdag 30 september 2023 14:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
In jouw ogen zijn dat "normale" mensen. In onze ogen links werkschuw tuig. Op alle filmpjes die ik online tegenkom zie ik geen enkel normaal persoon tegen komen. Maarja ik heb gelukkig ook niet dit soort mensen in mijn omgeving.
Gelukkig niet maar ze voegen wel allemaal iets toe aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja is iedereen in jouw omgeving zoals jij?
Dat is mooi. Bij mij voegt ook iedereen iets toe, ook de nieuwe vrienden die ik heb ontmoet op de A12quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:44 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Gelukkig niet maar ze voegen wel allemaal iets toe aan de maatschappij.
Waarschuwen ze ook de tegendemonstranten?quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
De eerste beelden (kort)
[ twitter ]
Omdat het blijkbaar makkelijker is een snelweg te blokkeren dan voor de Tweede Kamer jezelf vast te lijmenquote:Op zaterdag 30 september 2023 22:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik snap niet zo goed wat ze willen bereiken met het irriteren/lastigvallen van normale mensen die gewoon naar hun werk willen komen?
Waarom niet elke dag de tweede kamer blokkeren. Of elke dag massaal voor het hoofdkantoor van de shell/BP/LTO etc. gaan zitten. Of elke dag bij Chemours/Tata steel etc. de boel blokkeren. Dat zijn de echte walgelijke ratten. Pak die aan en niet de normale burger. Ze richten zich op de verkeerde groep. Als je de eerder genoemde doelen pakt krijg je ook veel makkelijker de publieke opinie mee. Nu verlies je alleen maar sympathie.
Misschien moeten ze eens gaan kijken hoe BBB dit fixt. 1 van de rijkste en meest vervuilende beroepsgroepen is door hun verheven tot lievelingetje van 15 tot 20% van de stemmers. Volledig achterlijk natuurlijk, maar blijkbaar doen ze marketingtechnisch iets heel slims.
Er is best een grote groep hoogopgeleide mensen die elke dag even tijdens lunchtijd vanaf hun werk aansluiten.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Whutquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
ze krijgen elke dag meer praatjes.
Nu mogen opeens vrouwen niet meer worden gefouilleerd door mannen, volgens het werkschuwe tuig.
Dat staat echter nergens. Je mag er om vragen, het is echter niet verplicht.
Met als walgelijk toppunt de filmpjes waarop ze laten zien dat ze een ambulance doorlaten. Voor op de social media accounts.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een enorme circle jerk van mensen die willen faceboeken hoe geweldig ze zijn.
Wie zijn de tegendemonstranten?quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
De eerste beelden (kort)
[ twitter ]
De Duindorp posse, 40 man sterk.quote:
quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De Duindorp posse, 40 man sterk.
Je verwacht het nietquote:
En bij het ADO-stadion staan de hooligans ze op te wachtenquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:24 schreef Tourniquet het volgende:
Politie moet nu ook resources op de tegendemo zetten. Indirect zorgt die er dus voor dat de bezetting langer duurt omdat het van de weg plukken nu ook langzamer gaat.
XR organisatie geeft nu trouwens aan dat de politie de veiligheid van de demonstranten niet langer kan garanderen en adviseert ze met de bus mee te gaan naar het ADO-stadion.
Lekker makkelijk lullen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
'Klimaatstress'...
Draag me weg![]()
Echt, dat mensen vallen voor dit soort emo-propaganda...
Zo, is het nu al 10 jaar?quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen.
Over 10 jaar zijn we allemaal dood als we niks doen. Jij denkt alleen aan jezelf hè
Zolang ze alleen milieuvriendelijke houten knuppels bij zich hebben is er niks aan de handquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En bij het ADO-stadion staan de hooligans ze op te wachten
10? Lol.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen.
Over 10 jaar zijn we allemaal dood als we niks doen. Jij denkt alleen aan jezelf hè
In 10 jaar iedereen dood? Als we niets doen?quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen.
Nee, naar dat soort gewauwel luister ik niet. Net als wappies. Luister ik ook niet naar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je niet gehoord dat de wereld in de fik staat en alles naar de klote gaat?
En jij hebt moeite met sarcasmequote:Op zondag 1 oktober 2023 13:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In 10 jaar iedereen dood? Als we niets doen?
Je bent echt een hysterische trien
Uiteraard tegen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zijn die uitstervingsrebellen voor of tegen kernenergie?
Joh. in m'n schooltijd werd dat al geroepen. Kwamen ze met een datum aanzetten. Wij in de klas aftellen. Erg gelachen. Zitten op een snelweg, dat noem ik pas niks doen. En dat dan op je social media profiel zetten, dan denk je echt alleen maar aan jezef.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |