abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 september 2023 @ 10:29:23 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
  zaterdag 30 september 2023 @ 10:35:41 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_210793596
Gefeliciteerd Max *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 september 2023 @ 10:36:00 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210793599
Montezemolo die in een interview zegt dat Lauda heeft toegegeven dat ze al in 2007 zijn begonnen met het ontwikkelen van de V6 motor is toch ook een bron? Vooral als je bedenkt dat Lauda en/of Mercedes dit nooit hebben tegengesproken. Mercedes staat nou niet echt bekend om hun mediaschuwheid. Als die ergens onterecht beschuldigd worden door een belangrijk persoon als Montezemolo dan hadden die echt wel even wat tegengas gegeven. Verder denk ik niet dat Montezemolo een naam als Lauda zou noemen, terwijl die toen nog in leven was, als het niet waar zou zijn.

Combineer dat met alle andere geruchten, opmerkingen van Ecclestone, belachelijk groot voordeel van Mercedes qua motor in die tijd etc. etc en het lijkt niet onwaarschijnlijk.
  zaterdag 30 september 2023 @ 10:37:06 #4
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210793605
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] We hebben de uitspraken van Ecclestone en we hebben de ontboezeming van Lauda volgens Montezomolo dat Mercedes de V6 hybrid al sinds 2007 aan het ontwikkelen was. Waarvoor? Geen idee. Misschien voor een andere klasse of misschien voor de wegmarkt? Het punt is dat we mensen die er dichterbij staan niet geloven omdat we zo graag willen geloven dat het allemaal eerlijk verloopt. Er zijn te veel signalen om nog te geloven dat één fabrikant in staat is om in dezelfde periode een motor te bouwen die 7 jaar dominant blijft en in de eerste jaren teruggeschroefd moet worden omdat anders het hele veld op twee ronden wordt gezet. Zeker gelet op het feit dat die fantastische motorenbouwer die dat voor elkaar kreeg vervolgens binnen die 7 jaar, waarvan grotendeels met het grootste budget, weer ingehaald wordt door Honda. Er klopt geen hol van en de verhalen van Ecclestone en Montezomolo bevestigen dat.
Ik ontken ook niet dat Mercedes al drie jaar aan die motor werkte. Dat weet ik niet. Al vraag ik me dan dus wel af waarvoor.

Enige wat ik zeg is dat er slechts een half jaar zit tussen de keuze voor een viercilinder (december 2010) en de uiteindelijke zescilinder motor (juni 2011). En ze dus niet al in 2007 konden weten dat die motor voor de F1 gebruikt ging worden. En in 2007 had Brawn een gardening leave voordat hij in dienst van Honda ging in 2008 en dus nog niet voor zijn eigen team (2009) of Mercedes (vanaf 2010) aan de slag was.

Dus de keuze voor een motor die Mercedes blijkbaar al aan het ontwikkelen was, zou dan in de eerste helft van 2011 hebben moeten plaatsvinden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210793637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:36 schreef Evenstar het volgende:
Montezemolo die in een interview zegt dat Lauda heeft toegegeven dat ze al in 2007 zijn begonnen met het ontwikkelen van de V6 motor is toch ook een bron? Vooral als je bedenkt dat Lauda en/of Mercedes dit nooit hebben tegengesproken. Mercedes staat nou niet echt bekend om hun mediaschuwheid. Als die ergens onterecht beschuldigd worden door een belangrijk persoon als Montezemolo dan hadden die echt wel even wat tegengas gegeven. Verder denk ik niet dat Montezemolo een naam als Lauda zou noemen, terwijl die toen nog in leven was, als het niet waar zou zijn.

Combineer dat met alle andere geruchten, opmerkingen van Ecclestone, belachelijk groot voordeel van Mercedes qua motor in die tijd etc. etc en het lijkt niet onwaarschijnlijk.
Dit dus. En vervolgens Brawn die in 2008 met Mercedes motoren gaat rijden en in 2009 overgenomen wordt door Mercedes. Vervolgens gaat diezelfde Brawn met de FIA om tafel om de nieuwe motor te ontwikkelen en in 2011 wordt de knoop doorgehakt dat het een V6 hybrid wordt die al bij Mercedes op de plank ligt.

Waarbij er geruchten gaan dat Mercedes de F1 zou verlaten (en daarmee effectief de doodsteek voor de sport) als niet het V6 concept zou worden gebruikt.

Ja, deels speculatie maar als je alle bronnen afdoet als onbetrouwbaar wordt het dat al snel.
  zaterdag 30 september 2023 @ 10:45:00 #6
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210793646
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit dus. En vervolgens Brawn die in 20082009 met Mercedes motoren gaat rijden en in 20092010 overgenomen wordt door Mercedes. Vervolgens gaat diezelfde Brawn met de FIA om tafel om de nieuwe motor te ontwikkelen en in 2011 wordt de knoop doorgehakt dat het een V6 hybrid wordt die al bij Mercedes op de plank ligt.

Waarbij er geruchten gaan dat Mercedes de F1 zou verlaten (en daarmee effectief de doodsteek voor de sport) als niet het V6 concept zou worden gebruikt.

Ja, deels speculatie maar als je alle bronnen afdoet als onbetrouwbaar wordt het dat al snel.
Je zit er een jaar naast :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210793667
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Je zit er een jaar naast :)
Excuus. Al was de overname wel al in 2009 bekend. Ze zijn inderdaad in 2009 met Mercedes gaan rijden en later dat jaar is de overname bekend gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 september 2023 @ 10:56:29 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210793691
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes al drie jaar aan die motor werkte. Dat weet ik niet. Al vraag ik me dan dus wel af waarvoor.

Enige wat ik zeg is dat er slechts een half jaar zit tussen de keuze voor een viercilinder (december 2010) en de uiteindelijke zescilinder motor (juni 2011). En ze dus niet al in 2007 konden weten dat die motor voor de F1 gebruikt ging worden. En in 2007 had Brawn een gardening leave voordat hij in dienst van Honda ging in 2008 en dus nog niet voor zijn eigen team (2009) of Mercedes (vanaf 2010) aan de slag was.

Dus de keuze voor een motor die Mercedes blijkbaar al aan het ontwikkelen was, zou dan in de eerste helft van 2011 hebben moeten plaatsvinden.
Ja, het is ook in 2011 besloten dat het de V6 zou worden.

.. dus als je alle geruchten/opmerkingen bekijkt dan is zoiets:

2007 - Mercedes begint met het werken aan een 1.6L V6 motor. (gerucht met als bron Ecclestone, Montezemolo en Lauda)

2009 - Brawn GP met Mercedes motor (feit)

2010 - Brawn GP wordt overgenomen door Mercedes. (feit)

2010 - FIA bevestigt dat vanaf 2013 1.6L straight-four motoren gebruikt moeten worden. (feit)

2010/2011 - Ross Brawn bemoeit zich met besluitvorming over de nieuwe motoren (feit)

2011 - FIA draait en nieuwe motoren worden uitgesteld naar 2014 en het worden opeens 1.6L V6 motoren. (feit)

2014 - Mercedes dominantie begint. (feit)

... tsja kan toeval zijn :D

Edit: Dit is even pure speculatie, maar dat hele "token" systeem kan ook nog wel eens uit de grote hoed van Mercedes gekomen zijn. Dat heeft er voor gezorgd dat ze hun voorsprong niet kwijt zijn geraakt en andere leveranciers buitenspel hebben gezet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evenstar op 30-09-2023 11:07:14 ]
  zaterdag 30 september 2023 @ 11:30:04 #9
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210793880
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, het is ook in 2011 besloten dat het de V6 zou worden.

.. dus als je alle geruchten/opmerkingen bekijkt dan is zoiets:

2007 - Mercedes begint met het werken aan een 1.6L V6 motor. (gerucht met als bron Ecclestone, Montezemolo en Lauda)

2009 - Brawn GP met Mercedes motor (feit)

2010 - Brawn GP wordt overgenomen door Mercedes. (feit)

2010 - FIA bevestigt dat vanaf 2013 1.6L straight-four motoren gebruikt moeten worden. (feit)

2010/2011 - Ross Brawn bemoeit zich met besluitvorming over de nieuwe motoren (feit)

2011 - FIA draait en nieuwe motoren worden uitgesteld naar 2014 en het worden opeens 1.6L V6 motoren. (feit)

2014 - Mercedes dominantie begint. (feit)

... tsja kan toeval zijn :D

Edit: Dit is even pure speculatie, maar dat hele "token" systeem kan ook nog wel eens uit de grote hoed van Mercedes gekomen zijn. Dat heeft er voor gezorgd dat ze hun voorsprong niet kwijt zijn geraakt en andere leveranciers buitenspel hebben gezet.
Renault was na de terugtrekking van Audi de enige die nog voor de vier cilindermotor was. Zowel Ferrari als Mercedes wilden zes cilinders.

Edit: En ook volgens Newey was dat een betere oplossing voor het design van de auto.

quote:
Certainly from an engineering point of view a four-cylinder turbo is not a nice engine to install, you've basically got to put a spaceframe around it, you can't make it a properly structural. A racing V6 is a much nicer engine to package.


[ Bericht 14% gewijzigd door Starflyer op 30-09-2023 11:52:47 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 30 september 2023 @ 21:18:01 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210798350
Checo is back!

quote:
“But I didn’t give up and kept working hard with the engineers to solve things. My self-confidence returned when I realized that I had won races on my own earlier this year. I dare say that I am now back to 100%. And I also have the conviction again that I can have a opportunity to fight for the title next year.” The Mexican ardently feels he’s back to his best and will give the world title fight a serious go in 2024.
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210798433
“I won races on my own this year.”

Vieze leugenaar :D!
SOONY
pi_210799255
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:22 schreef DKUp het volgende:
“I won races on my own this year.”

Vieze leugenaar :D!
Ach, als hij er beter van slaapt door dat te denken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 22:10:53 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210799292
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Als hij hard genoeg rijdt kan hij Verstappen op regelmatige basis verslaan en de titel pakken, zonder twijfel. Als ik hard genoeg loop kan ik Eliud Kipchoge verslaan op de marathon.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 september 2023 @ 23:39:21 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210801093
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Nou als dit zijn 100% is dan heeft Max weinig te vrezen _O- Waar was hij de vorige GP ook alweer?
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 00:42:23 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210801768
Leuk feitje. 30 september, de verjaardag van Max, is ook:
- Internationale dag van de podcast
- Oranje shirt dag in Canada

:7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 1 oktober 2023 @ 08:07:41 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210802612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Waar was hij de vorige GP ook alweer?
Struggling, nog niet op 100%

Let op jongons, volgens jaar komt Perez 4.0
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210802617
Perez doet een Bottasje
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_210802844
"I won races on my own this year" Tuurlijk jongen, droom lekker verder. Je hebt ook je eigen kansen in meer dan de helft van de races compleet verneukt, vaak al tijdens de quali maar dat terzijde.... Als je zo doorgaat heb je dat stoeltje volgend jaar niet meer, dan zit of Lawson of Ricc er in.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:25:42 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210802921
Ik begin wel een beetje benieuwd te worden wat ze gaan doen als Perez die P2 nog kwijt raakt aan de nummer 3. Met 6 races te gaan en 33 punten verschil is dat 5,5 punt per wedstrijd. Als hij elke 4e wordt en de nummer 3 tweede dan zakt ie een plek. Dat lijkt toch nog wel makkelijk te boven te blijven, maar als hij nog een keer uitvalt, of weer eens in het middenveld blijft haken wordt dat nog wel een dingetje.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 09:26:17 #20
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_210802927
Mooi voor Perez toch, dat die denkt dat hij terug is? Of hij nou wel of geen kampioen gaat worden, als een rijder beter in zijn vel zit dat is ook beter voor het team als geheel en de sport. Ik hoef hem dan niet direct de grond in te stampen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:32:30 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210802971
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
de psycholoog heeft hem weer moed ingepraat dat hij alles kan bereiken, als je maar "your mind set to it"!
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 09:34:53 #22
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_210802988
twitter


George heeft het knap lastig met Lewis zoals we kunnen zien 😫🤔 laat wel zien dat Lewis still beasting is en dus zeker niet klaar in deze sport.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:39:25 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_210803012
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:25 schreef daNpy het volgende:
Ik begin wel een beetje benieuwd te worden wat ze gaan doen als Perez die P2 nog kwijt raakt aan de nummer 3. Met 6 races te gaan en 33 punten verschil is dat 5,5 punt per wedstrijd. Als hij elke 4e wordt en de nummer 3 tweede dan zakt ie een plek. Dat lijkt toch nog wel makkelijk te boven te blijven, maar als hij nog een keer uitvalt, of weer eens in het middenveld blijft haken wordt dat nog wel een dingetje.
De nummer 3 is echter ook alleen nummer drie omdat hij geen DNF’s doet. De echte nummers drie zijn verschrikkelijk inconsistent omdat ze bij Ferrari rijden, niet snel genoeg kan ontwikkelen omdat het een achterhoede team is of een auto hebben die pas sinds de herfst een gaspedaal heeft. Niet realistisch om van de nummer drie tweede plekken te voorspellen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:48:06 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210803055
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Niks aan gelogen ook, hij zit volgend jaar ook in een winnende auto dus die opportunity is er, dat hij die gaat pakken is weer wat anders. :)
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:49:48 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210803064
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]

George heeft het knap lastig met Lewis zoals we kunnen zien 😫🤔 laat wel zien dat Lewis still beasting is en dus zeker niet klaar in deze sport.
Ik dacht dat George na de zomerstop weer wat aan het terugkrabbelen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')