Ik denk dat obli vooral bedoelde dat de AFM (zover ook mijn ervaring gaat) nooit alleen op basis van een individuele situatie handelt en het maar de vraag is of er tegen een platform dat feitenlijk al is gestopt nog zoveel maatregelen mogelijk zijn, ontheffing of vergunning intrekken is geen straf meer voor ze aangezien ze al gestopt zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waarom foei?
Ook een platform wat de activiteiten staakt heeft dit netjes en volgens de (eigen) voorwaarden af te wikkelen.
Zelf kan ik wel leven met de geboden afwikkeling echter in verschillende situaties kan deze manier erg onredelijk zijn en op zijn minst discutabel.
De toezichthouder kan hierbij meekijken of het platform e.e.a. netjes en volgens de regels aan het afhandelen is.
Mede hiervoor hebben we deze toezichthouder.
Als je financieel aantoonbaar benadeeld bent door de handelswijze van FnC zou ik zeker mijn klacht ook daar neerleggen. Uiteraard ook even aankaarten bij de directie van FnC.
Ik zie deze lening Schwanbeck II ook helemaal niet online staan bij CRE. Dus dan valt het ook niet mee om hem vol te krijgenquote:
Helder, mee eens. Hoe zie je hun overlevingskansen? De mannen zelf zullen zich wel redden denk ikquote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:34 schreef impact9 het volgende:
[..]
Volledig liniair, 9% en ruim gedekt door hypotheek
Inderdaad even geleden dat er een Bregje voorbij kwam. Leuk project om een bijdrage voor te doen. Als vaste fan van HCN had ik eigenlijk wel gedacht, dat je al mee zou doen met automatisch investeren? Scheelde mij in ieder geval een hoop stress, dat ik niet precies om 12 uur klaar hoefde te zitten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:05 schreef Soulfreak het volgende:
Nieuwe Bregje bij HCN in 50 seconden vol. Ik was nog net op tijd. Tijd geleden dat er een Bregje was bij ze.
Mijn allereerste CF project ooit was een Bregje (die na 2 jaar vervroegd werd afgelost).
Vorige maand had ik mijn automatisch toezeggen tijdelijk uitgezet omdat ik eigenlijk even aan mijn max zat na een aantal andere investeringen gedaan te hebben. Ik zat er al aan te denken om hem later deze maand of in november weer aan te zetten. Nu ik deze toch weer heb meegenomen mag die nog even uitblijven tot ik weer voldoende terugbetalingen heb voor mijn vaste inlegbedrag. En misschien ook eerst weer een Collin om de balans erin te houden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:18 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Inderdaad even geleden dat er een Bregje voorbij kwam. Leuk project om een bijdrage voor te doen. Als vaste fan van HCN had ik eigenlijk wel gedacht, dat je al mee zou doen met automatisch investeren? Scheelde mij in ieder geval een hoop stress, dat ik niet precies om 12 uur klaar hoefde te zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, is mij bekend. Maar ik heb gemerkt dat ik dan vaak toch nog in de verleiding kom om wel te bevestigen bij een aantrekkelijk project. Dus had ik als een soort zelfbescherming het automatisch toezeggen maar even uitgezet. Maar ja, dan zie ik een aantrekkelijk project en ga dan toch weer om 12 uur klaarzitten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:38 schreef djtiesto8 het volgende:
Wellicht bekend, maar sinds de nieuwe werkwijze van HCN worden automatische investeringen pas definitief als je de automatische investering ook per mail bevestigt. Dus je hoeft bij HCN niet meer op te letten, ondanks dat je automatisch investeren hebt ingesteld, dat je tijdig het automatisch investeren uitzet, als een project je niet bevalt of je tijdelijk geen investeringsbudget hebt.
Zelf ben ik 2x bij de AFM op bezoek geweest dus dat is mij uiteraard meer dan duidelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:02 schreef obligataire het volgende:
De AFM gaat toch niet in op individuele zaken.
Zeker, als ze daar bij aangesloten zijn zou dit een weg geweest kunnen zijn voor een eventuele schadevergoeding. Ik heb het zelf niet nagekeken maar ik meen hier gelezen te hebben dat ze niet aangesloten zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:02 schreef obligataire het volgende:
Daarvoor zou je eerder bij het Kifid moeten zijn lijkt me.
Zelf heb ik ook de eindafrekening opgemaakt en zoals ik al eerder schreef heb ik er geen probleem mee en pakt het voor mij niet heel erg verkeerd uit. Daarnaast gaat de hele afwikkeling bij mij maar om een paar duizend euro. Er zullen ongetwijfeld ook investeerders zijn waarbij het nog om tienduizenden euro's gaat en als je dan een beetje pech hebt omdat het in jou specifieke situatie onredelijk uitpakt kan het toch verstandig zijn om e.e.a. aan te kaarten. Grote kans dat FnC in dergelijke situaties alsnog over de brug komt en het helemaal niet laat komen tot een eventuele rechtszaak.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:02 schreef obligataire het volgende:
Ik heb zelf de complete eindafrekening opgemaakt, die zag er goed uit en een tientje meer of minder verandert daar niet veel aan. Als ik ga spitten vind ik misschien ook wel iets maar ik heb zat andere dingen aan mijn hoofd en kijk liever naar het grote plaatje eerlijk gezegd. Er zitten ook bedragjes tussen die ik jaren geleden al helemaal had afgeschreven dus ja het is wat ruw benaderd van hun kant uit, maar die werkt twee kanten op dus je moet niet alleen de minpunten willen zien.
Welke partijen aangesloten zijn bij het KiFid staat een overzichtje van in de OP.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:33 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zeker, als ze daar bij aangesloten zijn zou dit een weg geweest kunnen zijn voor een eventuele schadevergoeding. Ik heb het zelf niet nagekeken maar ik meen hier gelezen te hebben dat ze niet aangesloten zijn.
12 Maanden 😢quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:26 schreef Collin63 het volgende:
Bij GvE staat het project -- Terug naar de Natuur-- nu open.
Ik vind dit wel een mooi project, de rente is 7% wat niet hoog is maar voor dit soort projecten maakt het mij niet uit.
De zekerheden zijn wel heel goed.
Hier is de link https://e.geldvoorelkaar.(...)ri9mtyIUvI2SMDV1L8y0
Via deze link van 2 jaar geleden een interview met de leningnemer
Ik ben Diederick Huizinga, 51 jaar en initiatiefnemer van ons eerste project de Zevenbergjes. Ik heb ruim 20 jaar ervaring als ondernemer in de mediawereld. In 2021 besloot ik mijn bedrijf PURE Jingles voor 60% te verkopen en de rest van mijn leven tijd te besteden aan het herstellen van de Nederlandse natuur.
https://www.dezevenbergjes.nl/
Effectieve rente 6,36% na belasting ongeveer 4,30% netto.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was het antwoord op mijn vraag aan FNC:
Kunt u mij het verschil uitleggen tussen gesloten en afgeboekt en de gevolgen daarvan voor de verkoop van de leningen?
Gve mag eerst de comfortontwikkelingen heel netjes gaan afhandelen, anders investeer ik daar geen steek meer!!!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:24 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Effectieve rente 6,36% na belasting ongeveer 4,30% netto.
Dat krijg je niet aan rente bij de bank.
En wat ik al schreef voor dit soort projecten investeer ik anders als wat ik normaal doe.
https://www.crowdrealesta(...)menten-schwanbeck-iiquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik zie deze lening Schwanbeck II ook helemaal niet online staan bij CRE. Dus dan valt het ook niet mee om hem vol te krijgen
quote:Beste Klant,
Stuur mij aub even een email op info@maxpropertygroup.com. De telefoon staat op een antwoordapparaat en deze wordt dagelijks afgeluisterd zodat we ons kunnen concentreren op de emails.
Mvg,
MCF
Het begin van het eindequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 06:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Max neemt de telefoon niet meer op
[..]
Daar ben ik ook bang voor. De kennisbank, waar je o a op kon lezen "hoe verder" na de vergunningsweigering werkt ook niet meer. Wel komen er regelmatig updates. 10 november is cruciaalquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |