abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:26:32 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze er mee in hun maag zaten, ze zijn wettelijk verplicht melding te maken omdat ze te horen kregen dat de idioot geslaagd was voor de medische opleiding. Er lag een aanvraag voor erkenning bij (ik denk) het VWS
Nee hoor. Hij kreeg zijn basisartsbul niet tenzij hij een psychologisch onderzoek onderging. En dat had hij tot en met gisteren nog niet gedaan. Dus zijn nul kan helemaal kan ook helemaal nergens gelegen hebben voor erkenning.
quote:
Erasmus MC verplichtte verdachte tot psychologisch onderzoek
De verdachte van de schietpartijen stond op het punt om arts te worden, maar moest eerst een psychologisch onderzoek afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Dat zegt bestuursvoorzitter van het Erasmus MC Stefan Sleijfer tegen de NOS. Het onderzoek was ingesteld naar aanleiding van waarschuwingen van het Openbaar Ministerie.

"Hij had aan alle formele criteria voldaan om arts te worden, al zijn toetsen had hij met succes afgerond", zegt Sleijfer, maar de examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden. "Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek." Volgens Sleijfer liep het proces van het onderzoek nog.

Sleijfer bevestigt dat het OM waarschuwde voor de verdachte Fouad L., vanwege een veroordeling voor dierenmishandeling en ander "zorgwekkend gedrag". In een mail kwam ter sprake dat L. "halfnaakt in de tuin op een stapel bladeren" zou liggen, hard zou schreeuwen en lachen en "psychotisch gedrag" zou vertonen.
Bron: NOS
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210788284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Volgens mij was dat gefilmd.
Volgens mij had de buurvrouw gefilmd dat hij de pup mishandelde, inderdaad.

Nee. laat maar dat ging over het konijn.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:26:52 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788289
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezien :o we zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210788293
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezien :o we zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.
Twiddel
pi_210788295
quote:
Er komt vast nog een stille tocht
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210788296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, waarschijnlijk wel.
Stel voor dat iemand als bagageschouwer aan de slag gaat op Schiphol.
Eisen: geen strafblad moeten hebben.
Iemand solliciteert en wordt aangenomen, deze persoon liegt over het hebben van een strafblad.
Hij werkt 3 jaar, krijgt 3 keer een jaar contract zeg maar.
Na 3 jaar heeft ie recht op een vaste contract.
Net voordat ie zijn vaste contract gaat krijgen, wordt ie door de werkgever ontslagen, omdat ie gelogen heeft over zijn strafblad.
Is het voor de werkgever niet aantrekkelijk om zo een persoon aan te nemen als werknemer, omdat ie hem kan ontslaan wanneer ie wil?
Zou de werknemer niet boos worden?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:36 #207
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210788297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

[..]
maar wat is het bewijs van het schoppen?
is daar een bewijs voor?

daar gaat het anno 2023 helaas allemaal om.
als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.

echter in dit geval acht ik de uitspraak van de vriendin genoeg bewijs dat wij hier achteraf best kunnen aannemen dat dat klopt.

Net als dat het schieten op de duif niet genoeg bewezen is voor de rechter om hem daarvoor te veroordelen, nu mogen we aannemen dat dat wel een feit is dat hij gepleegd heeft.
Media melden dit nu ook als een vaststaand feit.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:38 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210788298
quote:
Hopelijk omdat men snapt dat God er niks mee te maken heeft. Het zijn allemaal menselijke problemen, die wij in principe ook deels kunnen oplossen.

Als je ergens voor wil bidden kan je beter bidden dat het volgende kabinet ziet hoe belangrijk de GGD is .
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:39 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.
Ohja facebook dat bestaat ook nog...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:48 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.

Verder snap ik ook wel dat je hele wereld in elkaar stort als je na tien jaar studeren (waarvan 2,5 jaar geschorst) eindelijk klaar bent en je alsnog je diploma niet blijkt te krijgen. En daardoor ook niet de baan waar je al voor was aangenomen. Alles gehaald, diploma-uitreiking lijkt nog slechts een formaliteit, maar toch krijg je het niet. Ik vind dat daar wel echt iets is misgegaan. Elke student, psychische problemen of niet, zou daar enorm door geraakt zijn.

Ergens is het ook vreemd dat dit met name is gebeurd op basis van dingen waarvoor hij uiteindelijk helemaal niet veroordeeld is. De duif, de hond, de vissen... allemaal niet voor veroordeeld, maar wordt wel doorgegeven aan de universiteit. Dat lijkt niet te stroken met het idee dat je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
ONschuldig tot het tegendeel is bewezen bedoel je denk ik ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210788302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Dat klopt.
Maar begrijp ik het goed dat jij denkt dat dit de enige arts is die zo ter toneel verschijnt?

Ik ken een zeer kundig arts die ieder weekend illegale feesten af gaat om pillen te slikken.
Op maandagochtend zitten er ook mensen aan zijn bureau. Maakt hij hier dan de juiste inschatting?
Ik heb er vaak discussies over gevoerd. Maar dan wordt gezegd: "privé is privé"

Of de gynaecoloog die met een fles wodka de bevallingen deed.
Zou die goed hebben kunnen anticiperen als er iets mis ging met de geboorte?
Ook een toparts overigens.

Artsen zijn net gewoon mensen als jij en ik.
Alleen worden ze vaak op een standbeeld gezet. Dat is nergens voor nodig.
Daarom vind ik het ook niet erg raar dat F. dronken in huis lag te rollenbollen over de vloer. Dat doen ook niet artsen. Ook mensen die maandag weer als belastingadviseur voor je neus zitten bij wijze van.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:29:16 #212
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210788306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Maar het kan natuurlijk vele jaren goed zijn gegaan met hem.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210788315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, wettelijk gezien zal dat wellicht zo zijn. Gevoelsmatig vind ik het raar. Het OM die jouw universiteit informeert over dingen waarvan je vrijgesproken bent. Er is dus vastgesteld dat je niet schuldig bent, toch wordt het doorgegeven.

Stel dat jij verdacht wordt van een winkeldiefstal, maar je hebt dat helemaal niet gedaan. Je wordt dus vrijgesproken. Hoe zou je het dan vinden als je werkgever of je school een brief van het OM krijgt, waarin staat 'weet u wel dat Gizmogirl28 verdachte was van diefstal?'
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.
Dat is voor mij makkelijk uit te leggen omdat ik geen strafblad heb voor eerdere diefstallen omdat ik dat nooit gedaan heb.
Deze gast is voor andere soortgelijke dingen wel veroordeeld en dat zijn geen dingen als een winkeldiefstal maar verontrustende sadistische misdaden.
Optelsom.
pi_210788321
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.

echter in dit geval acht ik de uitspraak van de vriendin genoeg bewijs dat wij hier achteraf best kunnen aannemen dat dat klopt.

Net als dat het schieten op de duif niet genoeg bewezen is voor de rechter om hem daarvoor te veroordelen, nu mogen we aannemen dat dat wel een feit is dat hij gepleegd heeft.
Media melden dit nu ook als een vaststaand feit.
We mogen dit aannemen en die vriendin en overleden vrouw zal het ook niet uit haar duim zuigen.
Laten we dat voorop stellen.

Maar op basis van aannames mag niemand uitspraken doen.
Zou te gek zijn als dat wel mag. Is geloof ik zelfs laster of smaad
pi_210788327
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat was het mishandelen van de konijnen waar hij 40u taakstraf voor heeft gekregen dat ze gefilmd had.
Je hebt gelijk, en ik ook. :)

https://www.geenstijl.nl/(...)ns-death-to-normies/
pi_210788340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

[..]
maar wat is het bewijs van het schoppen?
is daar een bewijs voor?

daar gaat het anno 2023 helaas allemaal om.
als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
Is gefilmd.
pi_210788341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:12 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ik bied geen behandelingen aan.
Ik voer alleen maar een behandelplan uit :)

Laten we voorop stellen dat ik zeker vindt dat mensen als Fouad niet in de maatschappij thuis horen, maar dat het juist vaak nu meer mis gaat met mensen als hem omdat er juist geen fatsoenlijke zorg geboden kan worden.
Zegt Fouad nee ik wil geen hulp dan is dat prima. In 2013 was dat echt niet het geval, dan werd je tijdelijk opgenomen en beoordeeld. En als je pech had ging je de woonvoorziening in. Je had de maatschappij dan beschermd.
Ik zeg dus niet dat Fouad, Thijs H, Michael P vrij rond moeten lopen.
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaat

Heb oprechte medelijden met mensen die afhankelijk zijn van jouw zorg en je achterhaalde behandelplannen

Daarnaast verschil je niet zoveel van Faoud, ook die had misplaatste gevoelens van superioriteit. De een heeft wel zijn papieren gekregen en de ander niet. Meer verschil is er niet :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210788346
quote:
Helder.
Als OM had je dan beter kunnen tippen aan de uni om nog eens zijn VOG op te vragen.
Want dat had je hem op die manier kunnen uitsluiten.

Maar ja dit is de wetgeving van VOG (bullshit dus):
Hoe lang is een VOG geldig? De VOG is niet geldig voor een bepaalde periode, omdat de beoordeling voor de VOG-aanvraag een momentopname is. Wanneer u een nieuwe VOG nodig heeft, hangt af van de werkgever of het ministerie dat verantwoordelijk is voor de regelgeving. Bron https://www.justis.nl/ser(...)r%20de%20regelgeving.
pi_210788349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar wat zou jij dan willen met mensen die ziek geboren worden? Die kun je moeilijk een kogel door het hoofd jagen. Want dat mag niet in Nederland.

Wat wel mag: gedwongen opname en vericht in woonvorm
Maar steeds minder. Als een patient niet wilt.
We moeten inzien dat hier buiten de patient ook flink gefaald wordt.

Welke instanties bepalen dat eigenlijk, dat mensen dit steeds vaker mogen weigeren?

Het is gewoon een opstap naar Amerikaanse toestanden, daar heb je allerlei ernstig drugsverslaafde en/of verwarde individuen in tentenkampen op straat. Dit allemaal vanuit het idee dat zulke problematiek harder aanpakken 'inhumaan' is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210788365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaat

Heb oprechte medelijden met mensen die afhankelijk zijn van jouw zorg en je achterhaalde behandelplannen

Daarnaast verschil je niet zoveel van Faoud, ook die had misplaatste gevoelens van superioriteit. De een heeft wel zijn papieren gekregen en de ander niet. Meer verschil is er niet :D
Wie heeft het over wandelende zombies en opsluiten? Dat heb ik nergens benoemd.
Ik heb het over woongroepen waar mensen leven of in eigen appartementen, maar wel binnen de hekken van de GGZ. Waar toezicht is of iemand niet ontspoort en snel ingegrepen kan worden om bij te sturen/hulp waar nodig.

Waar ik wel fel op tegen ben is hoe het nu gaat.
Iemand is uitbehandeld in de GGZ. Hier heb je een doos pillen mee, hier krijg je een huisje van de gemeente en ga daar maar zitten. Dan komt 2x per week iemand van de ambulante hulpverlening naar je toe.

Waar heb je het dan beter in jou ogen:
Ambulant of woonvoorziening ggz?
pi_210788366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:35 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Helder.
Als OM had je dan beter kunnen tippen aan de uni om nog eens zijn VOG op te vragen.
Want dat had je hem op die manier kunnen uitsluiten.

Maar ja dit is de wetgeving van VOG (bullshit dus):
Hoe lang is een VOG geldig? De VOG is niet geldig voor een bepaalde periode, omdat de beoordeling voor de VOG-aanvraag een momentopname is. Wanneer u een nieuwe VOG nodig heeft, hangt af van de werkgever of het ministerie dat verantwoordelijk is voor de regelgeving. Bron https://www.justis.nl/ser(...)r%20de%20regelgeving.
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:39:47 #222
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210788373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
voor het beroep op zich niet, echter bij verschillende plaatsingen bij bepaalde instellingen kan het wel gevraagd worden om een VOG te overleggen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210788374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat had ik wel verwacht.
Is vast standaard bij toetreding.
Maar goed in geval van F zal dit al 10 jaar geleden zijn geweest.

VOG is daarom een grote wassen neus.
In dit soort beroepen zou je die ieder jaar moeten kunnen overleggen.
pi_210788378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.
Het probleem was nog niet eens dat hij 10 minuten te laat was maar dat hij zich niet verontschuldigde en dat ook naderhand niet wilde. Een simpele "sorry dat ik laat ben, m'n vorige les liep uit" was voldoende geweest.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210788383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.
Dat is voor mij makkelijk uit te leggen omdat ik geen strafblad heb voor eerdere diefstallen omdat ik dat nooit gedaan heb.
Deze gast is voor andere soortgelijke dingen wel veroordeeld en dat zijn geen dingen als een winkeldiefstal maar verontrustende sadistische misdaden.
Optelsom.
Waarom zou jij überhaupt bij je werkgever op het matje moeten komen om je te verdedigen?

Deze kerel is één keer veroordeeld voor het mishandelen van een konijn. Verder niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')