De snelst mogelijke auto? De snelste van het veld inderdaad. Betekent niet dat het onmogelijk is om een nog snellere auto de bouwen met nog meer balans.quote:Op zondag 24 september 2023 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Newey heeft al de snelst mogelijk auto ontworpen. Waarom zou je hem langzamer willen maken? Omdat de ene coureur dan maar 0.3 seconden achter de andere zit ipv 0.5 seconden?
Erg mooie uitleg. Nogmaals, Newey maakt de snelst mogelijke auto. Je moet alleen een extreem goede coureur zijn om er mee te rijden. Maak je de auto makkelijker te rijden, dan wordt hij langzamer.quote:
En terecht blijkbaar.quote:Op zondag 24 september 2023 12:07 schreef franske19 het volgende:
[..]
Tedje is de grootste Hamilton fanboy die er rond loopt op de paddock. Alles wat uit zijn mond komt over RB kun je het best met een enorme korrel zout nemen.
En wie gaat dat doen dan? Die autobouwer die beter is dan Newey?quote:Op zondag 24 september 2023 12:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De snelst mogelijke auto? De snelste van het veld inderdaad. Betekent niet dat het onmogelijk is om een nog snellere auto de bouwen met nog meer balans.
Leuke video wel maar ook hij komt tot de conclusie dat wat voor auto dan ook Verstappen een paar klassen beter is, dat wisten wij allemaal al, er is maar een enkeling hier die hardleers is.quote:Op zondag 24 september 2023 12:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Erg mooie uitleg. Nogmaals, Newey maakt de snelst mogelijke auto. Je moet alleen een extreem goede coureur zijn om er mee te rijden. Maak je de auto makkelijker te rijden, dan wordt hij langzamer.
Misschien is er een sweetspot te vinden waarbij Verstappen Perez wekelijks een 1-2 scoren, maar dan zou je de auto zelf dus trager maken en dat lijkt me niet in lijn met de sport.
Gewoon een coureur naast Verstappen zetten die hetzelfde kan. Probleem opgelost.
Inderdaad. Of denk jij dat Newey dat niet heeft gedaan? Dat hij dacht 'Ik kan een snellere auto ontwerpen, maar ik doe het lekker niet'.quote:
Ted moet eens wat minder poep praten en de stront uit zijn ogen wrijven.quote:Op zondag 24 september 2023 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En terecht blijkbaar.
[ twitter ]
Newey heeft voor dit seizoen de snelste wagen van het veld. Maar ik weet bijna zeker dat hij nu al aan het kijken is waar hij al verbeteringen kan aanbrengen. Je ziet gaandeweg het seizoen hoe de auto is en welke updates er nodig zijn. Daarom durf ik te zeggen dat Newey volgend jaar met een mogelijk nog snellere en stabielere auto komt.quote:Op zondag 24 september 2023 12:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wie gaat dat doen dan? Die autobouwer die beter is dan Newey?
Dat Max beter is dat zal wel kloppen. De vraag is of je daar de auto dan op moet ontwerpen of dat je gewoon beide coureurs betrekt bij je auto ontwikkeling. Het blijft een teamsport natuurlijk.quote:Op zondag 24 september 2023 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuke video wel maar ook hij komt tot de conclusie dat wat voor auto dan ook Verstappen een paar klassen beter is, dat wisten wij allemaal al, er is maar een enkeling hier die hardleers is.
Dat lijkt me op dit moment ook, ik zit de laatste races en kwalificaties veel op de onboard van Verstappen en hij maakt zo vreselijk weinig foutjes. En dan bedoel ik eigenlijk dat hij vrijwel elke bocht perfect pakt, dat doet werkelijk niemand zo consistent als hij. En dan ook nog het snelst van allemaal. Hij is op dit moment gewoon de beste coureur van het stel, dat durf ik nu wel te zeggen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuke video wel maar ook hij komt tot de conclusie dat wat voor auto dan ook Verstappen een paar klassen beter is, dat wisten wij allemaal al, er is maar een enkeling hier die hardleers is.
Uiteraard.quote:Op zondag 24 september 2023 12:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Newey heeft voor dit seizoen de snelste wagen van het veld. Maar ik weet bijna zeker dat hij nu al aan het kijken is waar hij al verbeteringen kan aanbrengen. Je ziet gaandeweg het seizoen hoe de auto is en welke updates er nodig zijn. Daarom durf ik te zeggen dat Newey volgend jaar met een mogelijk nog snellere en stabielere auto komt.
Je hebt de video niet gekeken, of vind je dit ook een onbetrouwbare bron?quote:Op zondag 24 september 2023 12:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat Max beter is dat zal wel kloppen. De vraag is of je daar de auto dan op moet ontwerpen of dat je gewoon beide coureurs betrekt bij je auto ontwikkeling. Het blijft een teamsport natuurlijk.
quote:Op zondag 24 september 2023 12:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat Max beter is dat zal wel kloppen. De vraag is of je daar de auto dan op moet ontwerpen of dat je gewoon beide coureurs betrekt bij je auto ontwikkeling. Het blijft een teamsport natuurlijk.
🤨quote:Op zondag 24 september 2023 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is voor die spreekwoordelijke plaat voor je hoofd
Sinds Red Bull deze auto op de grid heeft gezet, probeert bijna iedereen die te kopiëren (wat logisch is). Feit is dat ze nu achter de feiten aanlopen en Red Bull het sinds de enginefreeze heel goed voor elkaar heeft. Dus ergens hoop ik wel dat andere teams met iets kunnen komen waar Newey nog niet aan gedacht heeftquote:
Ik hoop dat als die breekt dat dan ook die langspeelplaat blijkt te zijn die steeds blijft hangen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is voor die spreekwoordelijke plaat voor je hoofd
Max is gedrild door Jos, hij is keihard voor hem geweest. En dat betaalt zich nu uit. De fouten die Jos vroeger maakte, maakt Max nu niet. Ergens is het bewonderingswaardig wat Jos heeft betekent en gedaan, al denk ik dat zoiets nu niet meer zo snel voorkomtquote:Op zondag 24 september 2023 12:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat als die breekt dat dan ook die langspeelplaat blijk te zijn die steeds blijft hangen.
Newey is de laatste 10 jaar 9 keer afgetroefd, al dan niet met hulp van de motor maar wel vaak door twee teams. We moeten niet elke Britse mythe om aan Verstappen af te doen en Hamilton op te hemelen gaan herkauwen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wie gaat dat doen dan? Die autobouwer die beter is dan Newey?
Bij de grootste marge sinds Schumacher. Ik denk dat zijn zeker aanwezige ruwe talent in het begin zijn carriere een beetje overschat werd, maar dat grandioos onderschat wordt wat voor trainingsbeest het is, hoe hij zich ontwikkeld heeft en hoe hij elk weekend weer extra snelheid weet te vinden met precisie en aangeboren gevoel en gewoon geen cm band verkeerd zet.quote:Op zondag 24 september 2023 12:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me op dit moment ook, ik zit de laatste races en kwalificaties veel op de onboard van Verstappen en hij maakt zo vreselijk weinig foutjes. En dan bedoel ik eigenlijk dat hij vrijwel elke bocht perfect pakt, dat doet werkelijk niemand zo consistent als hij. En dan ook nog het snelst van allemaal. Hij is op dit moment gewoon de beste coureur van het stel, dat durf ik nu wel te zeggen.
Perez kan niet met een nr2 status omgaan, dat is die Zuid-Amerikaanse focus op helemaal het mannetje zijn. Zo'n Coulthard bijvoorbeeld die wist gewoon dat hij in een iets te goede auto voor zijn kwaliteiten zat en maakte er het beste van. Dan kun je af en toe lekker shinen zoals Perez deed met het, beslissend, ophouden van Hamilton in AD, krijg je veren in je reet, je pakt een paar overwinningen en hebt een prachtig leven terwijl je alleen moet slikken dat je het tegen de allergrootsten aflegt. Daar moet je de juiste mentaliteit voor hebben en dan is het prima.quote:Maar ook dat is geen reden om de auto dan maar makkelijker rijdbaar te maken voor Perez. Sterker nog, het geeft alleen maar aan hoe groot het verschil tussen die twee is en dat Perez faciliteren onzinnig zou zijn. Die verdient plek 2 in het kampioenschap gewoon echt niet, want hij is een top auto niet waard.
Met het Sauber team is niks mis, mooie geschiedenis met genoeg successen.quote:Op zondag 24 september 2023 10:57 schreef DKUp het volgende:
Alfa Romeo en Sargeant mogen opgedoekt worden in de F1
Perez mag ook vertrekken
Tuurlijk die zijn al lang bezig met de wagen voor volgend seizoen. Beetje de luxe die Mercedes ook had in hun dominante periode.quote:Op zondag 24 september 2023 12:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Newey heeft voor dit seizoen de snelste wagen van het veld. Maar ik weet bijna zeker dat hij nu al aan het kijken is waar hij al verbeteringen kan aanbrengen. Je ziet gaandeweg het seizoen hoe de auto is en welke updates er nodig zijn. Daarom durf ik te zeggen dat Newey volgend jaar met een mogelijk nog snellere en stabielere auto komt.
Ze zijn allemaal al lang bezig, met een goeie auto en dezelfde regels is de richting alleen duidelijker.quote:Op zondag 24 september 2023 12:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Tuurlijk die zijn al lang bezig met de wagen voor volgend seizoen. Beetje de luxe die Mercedes ook had in hun dominante periode.
Maar ik denk dat er bij de andere teams een minder groot deel van de beschikbare ontwikkelingscapaciteit gaat naar de auto voor komend seizoen op dit moment. Die zijn nog in een redelijke strijd verweven om de stand in het constructeurskampioenschap achter Red Bull.quote:Op zondag 24 september 2023 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal al lang bezig, met een goeie auto en dezelfde regels is de richting alleen duidelijker.
Hold my RedBull had het moeten zijnquote:Op zondag 24 september 2023 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[ afbeelding ]
Just for fun.
Ik neem die man al tijden niet meer serieus, die man is biased als maar kan, kan totaal niet objectief naar dingen kijken, iets wat je toch moet kunnen als journalist zijnde.quote:Op zondag 24 september 2023 12:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ted moet eens wat minder poep praten en de stront uit zijn ogen wrijven.
Saai? ik heb anders toch echt mooie gevechtjes gezien.quote:Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef DjVero het volgende:
Soevereine overwinning!
Wel een saaie race.
Perez
Ik ook. Veel continue gevechten om seconden met verschillende kwaliteiten banden ook. Het gaat wel vaker alleen maar om plek 2.quote:Op zondag 24 september 2023 13:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
Saai? ik heb anders toch echt mooie gevechtjes gezien.
Niets saais aan.
Alfa Romeo levert ook technische samenwerking. Dus niet alleen een stickertje.quote:Op zondag 24 september 2023 12:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Met het Sauber team is niks mis, mooie geschiedenis met genoeg successen.
Maar tot 2026 is het een stuurloos schip, een place holder tot de VAG geldkraan opengedraaid wordt.
En daarnaast is de naam Alfa-Romeo verwarrend, het doet vermoeden dat het een (half) works team is met de ondersteuning van een Europese autofabrikant. Maar het is niet meer dan een sticker op de bolide, omdat dat toevallig zo is besloten in de Ferrari (Fiat) deal met de krachtbron.
Ik dacht van niet, is pure sponsoring, het technische gedeelte wat van derden komt is van Ferrari.quote:Op zondag 24 september 2023 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alfa Romeo levert ook technische samenwerking. Dus niet alleen een stickertje.
Ik geloof niet dat dat de bedoeling was van de opmerking. Newey is wel de meest succesvolle ontwerper in de Formule 1. Hij kwam in 1988 de F1 binnen en zijn ontwerpen wonnen kampioenschappen in 1992 (D&C), 1993 D&C), 1996 (D&C), 1997(D&C), 1998(D&C), 1999(D). Best goed als je dan 'net' 11 jaar in de F1 aanwezig bent. Vanaf 2006 komt hij bij Red Bull en haalt daar 6 constructeurstitels en (over twee weken) 7 coureurstitels.quote:Op zondag 24 september 2023 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Newey is de laatste 10 jaar 9 keer afgetroefd, al dan niet met hulp van de motor maar wel vaak door twee teams. We moeten niet elke Britse mythe om aan Verstappen af te doen en Hamilton op te hemelen gaan herkauwen.
NOSquote:Problemen Pérez
Pérez kwam al snel in de problemen. De Mexicaan startte matig, tikte Hamilton aan en moest zijn auto op laten knappen. Bij het inrijden van de pitstraat beging hij een overtreding die hem een tijdstraf opleverde. Niet veel later ging het weer mis, toen Pérez achter op de auto van Kevin Magnussen knalde.
Met schade aan zijn voorvleugel reed hij de pits in, waar hij een uur bleef staan. Het leek erop dat de monteurs de auto van Pérez niet meer aan de praat kregen. Toch kwam hij nog even terug op het circuit, maar na één ronde werd Pérez al teruggeroepen naar de pits.
quote:
Volgens mij lag het niet aan het functioneren van de auto maar aan of ze wel of geen penalty zouden uitdienen.quote:
mail de NOS even om dat ook aan hun te meldenquote:Op zondag 24 september 2023 13:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij lag het niet aan het functioneren van de auto maar aan of ze wel of geen penalty zouden uitdienen.
Ik begrijp hieruit dat jij het volgende van mening bent:quote:Op zondag 24 september 2023 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Newey is de laatste 10 jaar 9 keer afgetroefd, al dan niet met hulp van de motor maar wel vaak door twee teams. We moeten niet elke Britse mythe om aan Verstappen af te doen en Hamilton op te hemelen gaan herkauwen.
[..]
Bij de grootste marge sinds Schumacher. Ik denk dat zijn zeker aanwezige ruwe talent in het begin zijn carriere een beetje overschat werd, maar dat grandioos onderschat wordt wat voor trainingsbeest het is, hoe hij zich ontwikkeld heeft en hoe hij elk weekend weer extra snelheid weet te vinden met precisie en aangeboren gevoel en gewoon geen cm band verkeerd zet.
[..]
Perez kan niet met een nr2 status omgaan, dat is die Zuid-Amerikaanse focus op helemaal het mannetje zijn. Zo'n Coulthard bijvoorbeeld die wist gewoon dat hij in een iets te goede auto voor zijn kwaliteiten zat en maakte er het beste van. Dan kun je af en toe lekker shinen zoals Perez deed met het, beslissend, ophouden van Hamilton in AD, krijg je veren in je reet, je pakt een paar overwinningen en hebt een prachtig leven terwijl je alleen moet slikken dat je het tegen de allergrootsten aflegt. Daar moet je de juiste mentaliteit voor hebben en dan is het prima.
Daarnaast is de F1 al meer dan 10 jaar veel meer een kwestie geworden van coureurs die goed bij een auto passen of niet. Als je twee tegenovergestelde voorkeuren hebt zoals bij Ricciardo en Norris heb je als team een probleem.
Hij werkte al in 1980 voor het team van Fittipaldi in de F1. Nadat zijn ontwerp voor 1981 niet gebouwd werd vanwege geldgebrek vertrok hij naar March.quote:Op zondag 24 september 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat de bedoeling was van de opmerking. Newey is wel de meest succesvolle ontwerper in de Formule 1. Hij kwam in 1988 de F1 binnen en zijn ontwerpen wonnen kampioenschappen in 1992 (D&C), 1993 D&C), 1996 (D&C), 1997(D&C), 1998(D&C), 1999(D). Best goed als je dan 'net' 11 jaar in de F1 aanwezig bent. Vanaf 2006 komt hij bij Red Bull en haalt daar 6 constructeurstitels en (over twee weken) 7 coureurstitels.
Overigens is 'afgetroefd' m.i. niet de correcte woordkeuze. Zijn aerodynamische ontwerpen waren altijd goed en uiteraard de basis voor Red Bull overwinningen in de jaren dat Mercedes motorisch een zeer groot voordeel had (en Red Bull het moest doen met een Franse Mickey Mouse motor).
Dit alles doet niets af aan de capaciteiten van ene Max V. uit M.![]()
weet je de uitslag al...?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |