Hij kan beter omgaan met iedere wagen dan Perez omdat hij een betere coureur is en de wagen is niet zozeer op hem gebouwd, maar wel op hem afgesteld. Ze gaan de wagen niet generiek configureren en dan tegen de coureurs zeggen: "Zie maar wat je eruit kunt halen", dat zou suboptimaal zijn. Op een gegeven moment krijgt de crew feedback van de coureurs en daar gaan ze mee aan de haal. De feedback van verstappen weegt veel zwaarder.quote:Op zondag 24 september 2023 11:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is de RBR niet.
Max kan gewoon beter omgaan met een wagen die NIET op zijn voorkeuren gebouwd is.
De oplossing is een betere coureur dan Perez, niet een auto waar Max minder mee kan.quote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Vind ik ook wel duidelijk te zien vooral sinds Spa vorig jaar. Max dwingt dat af met z’n consistentie, maar zorgt wel voor een steeds grotere gap naar Perez. En dat kan een risico vormen als de concurrenten dichterbij komen.
afstellen ja. maar dat is niet bouwen op idd.quote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij kan beter omgaan met iedere wagen dan Perez omdat hij een betere coureur is en de wagen is niet zozeer op hem gebouwd, maar wel op hem afgesteld. Ze gaan de wagen niet generiek configureren en dan tegen de coureurs zeggen: "Zie maar wat je eruit kunt halen". Op een gegeven moment krijgt de crew feedback van de coureurs en daar gaan ze mee aan de haal. De feedback van verstappen weegt veel zwaarder.
Ze nemen toch zijn feedback mee? Volgens mij moet je daar naar luisteren bij het bouwen van de auto. Anders heeft het weinig zin om Verstappen in een sim te zetten.quote:Op zondag 24 september 2023 11:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is de RBR niet.
Max kan gewoon beter omgaan met een wagen die NIET op zijn voorkeuren gebouwd is.
Lawson 2024quote:Op zondag 24 september 2023 11:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De oplossing is een betere coureur dan Perez, niet een auto waar Max minder mee kan.
Je snapt volgens mij niet helemaal hoe die auto's verbeterd worden. Een update werkt wel of hij werkt niet, dat heeft niks met afstelling te maken.quote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij kan beter omgaan met iedere wagen dan Perez omdat hij een betere coureur is en de wagen is niet zozeer op hem gebouwd, maar wel op hem afgesteld. Ze gaan de wagen niet generiek configureren en dan tegen de coureurs zeggen: "Zie maar wat je eruit kunt halen", dat zou suboptimaal zijn. Op een gegeven moment krijgt de crew feedback van de coureurs en daar gaan ze mee aan de haal. De feedback van verstappen weegt veel zwaarder.
Ik heb niet zozeer over bouw of updates, die zijn inderdaad generiek, maar over verschillen in afstelling, subtielere verschillen dus, die zullen eerder de kant van Verstappen uitvallen.quote:Op zondag 24 september 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij niet helemaal hoe die auto's verbeterd worden. Een update werkt wel of hij werkt niet, dat heeft niks met afstelling te maken.
De wagen op Perez afstemmen zorgt ervoor dat Verstappen langzamer wordt. Dat lijkt me een groter risico.quote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Vind ik ook wel duidelijk te zien vooral sinds Spa vorig jaar. Max dwingt dat af met z’n consistentie, maar zorgt wel voor een steeds grotere gap naar Perez. En dat kan een risico vormen als de concurrenten dichterbij komen.
Dat lijkt me voor iedere coureur persoonlijk. Ze hebben vaak elk hun eigen setup.quote:Op zondag 24 september 2023 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb niet zozeer over bouw of updates, die zijn inderdaad generiek, maar over verschillen in afstelling, subtielere verschillen dus, die zullen eerder de kant van Verstappen uitvallen.
Afstelling wagen Max is niet afstelling wagen Perez inderdaad. Die verschillen idd per coureur. Elk raceweekend weer.quote:Op zondag 24 september 2023 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb niet zozeer over bouw of updates, die zijn inderdaad generiek, maar over verschillen in afstelling, subtielere verschillen dus, die zullen eerder de kant van Verstappen uitvallen.
Er is nu niks aan de hand omdat Red Bull een straatlengte voor ligt op de concurrentie. Als de concurrentie er dichter op zit kan het je zo de constructeurstitel kosten.quote:Op zondag 24 september 2023 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het daar ook om. Zolang RBR het constructeurskampioenschap wint en Checo z’n puntjes pakt, is er eigenlijk geen enkele reden om de boel op te schudden.
Niet als je zorgt dat ze allebei sneller ervan worden.quote:Op zondag 24 september 2023 11:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De wagen op Perez afstemmen zorgt ervoor dat Verstappen langzamer wordt. Dat lijkt me een groter risico.
Hoe de auto wordt afgesteld hebben ze zelf volledige controle over. Ik denk alleen dat RB een beetje zoals dit werkt:quote:Op zondag 24 september 2023 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb niet zozeer over bouw of updates, die zijn inderdaad generiek, maar over verschillen in afstelling, subtielere verschillen dus.
Zoals de wagen nu is, is sneller dan als de wagen op Perez is afgestemd. Ook voor Perez, denk ik.quote:Op zondag 24 september 2023 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet als je zorgt dat ze allebei sneller ervan worden.
Dat kan denk ik alleen als ze de motor sneller maken, wat niet kan omdat het motorreglement vastligt.quote:Op zondag 24 september 2023 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
kan wel ivm betrouwbaarheid. En daarmee maak je de boel snellerquote:Op zondag 24 september 2023 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan denk ik alleen als ze de motor sneller maken, wat niet kan omdat het motorreglement vastligt.
RB heeft het goed voor elkaar omdat onder andere Newey precies weet hoe je een auto moet ontwerpen. Daar plukken ze nu en ik denk tot aan 2026 zeker de vruchten van.quote:Op zondag 24 september 2023 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan denk ik alleen als ze de motor sneller maken, wat niet kan omdat het motorreglement vastligt.
en zolang Max in zijn eentje genoeg punten pakt voor RBRs kampioenschap.... kan Newey ook gewoon echt ontwerpen op het scherpst van de snede.quote:Op zondag 24 september 2023 11:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
RB heeft het goed voor elkaar omdat onder andere Newey precies weet hoe je een auto moet ontwerpen. Daar plukken ze nu en ik denk tot aan 2026 zeker de vruchten van.
Denk niet dat hij anders kan.quote:Op zondag 24 september 2023 11:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
en zolang Max in zijn eentje genoeg punten pakt voor RBRs kampioenschap.... kan Newey ook gewoon echt ontwerpen op het scherpst van de snede.
Dat is inderdaad mooi gemodelleerd.quote:Op zondag 24 september 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe de auto wordt afgesteld hebben ze zelf volledige controle over. Ik denk alleen dat RB een beetje zoals dit werkt:
[ afbeelding ]
Links is makkelijk om te maximaliseren, maar trager dan rechts. Naarmate rechts dieper wordt, wordt de straf voor er net naast zitten ook groter. Denk dat je dan bedoelt dat ze voor Perez beter hadden kunnen focussen op dat brede dal?
quote:Op zondag 24 september 2023 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe de auto wordt afgesteld hebben ze zelf volledige controle over. Ik denk alleen dat RB een beetje zoals dit werkt:
[ afbeelding ]
Links is makkelijk om te maximaliseren, maar trager dan rechts. Naarmate rechts dieper wordt, wordt de straf voor er net naast zitten ook groter. Denk dat je dan bedoelt dat ze voor Perez beter hadden kunnen focussen op dat brede dal?
Newey heeft al de snelst mogelijk auto ontworpen. Waarom zou je hem langzamer willen maken? Omdat de ene coureur dan maar 0.3 seconden achter de andere zit ipv 0.5 seconden?quote:Op zondag 24 september 2023 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
We gaan een groot genie verliezen als Newey besluit te stoppenquote:Op zondag 24 september 2023 11:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
en zolang Max in zijn eentje genoeg punten pakt voor RBRs kampioenschap.... kan Newey ook gewoon echt ontwerpen op het scherpst van de snede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |