Aantal forumposts74.872 (37 per dag)quote:Op woensdag 20 september 2023 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel vrije tijd moest ik niet aan denken, wat moet je toch zoal?
Als ik alleen voor de centen zou moeten werken dan stopte ik meteen, ik wil wel een beetje voldoening hebben aan het einde van de dag.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja maar veel mensen doen hun werk toch gewoon om de rekening te betalen en daar is niks mis mee
Voor de arbeidsrelatie (en onderlinge collegialiteit)is het alleen maar beter om toch af en toe ja te zeggen,als je altijd niet kan/wil krijg je op den duur er toch problemen mee.Problemen wordt in dit geval bedoeld dat als je bijv. zelf een keer iets wil.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:49 schreef ZarB het volgende:
Toen ik nog volgens een onregelmatig rooster werkte (24 uurs zorg) werden we ook wel eens gebeld op onze vrije dag of we toch wilde komen ivm onderbezetting. Dat bedoel je toch? Nee zeggen kon prima, maar het was collegiaal om ja te zeggen. Dan kreeg je er gewoon uren voor. Het was geen verplichting. Je moet maar net kunnen natuurlijk. Tenzij er bepaalde afspraken zijn dat je op stand-by staat. (Dat was bij ons niet aan de orde, maar in sommige beroepen kan dat wel zo werken).
heel belangrijk,maar je wil niet weten hoeveel dat wel doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als ik alleen voor de centen zou moeten werken dan stopte ik meteen, ik wil wel een beetje voldoening hebben aan het einde van de dag.
Krediet opbouwen noemen ze dat. Als ik ongepland vanmiddag naar de tandarts moet dan is dat geen probleem. Geven en nemen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Voor de arbeidsrelatie (en onderlinge collegialiteit)is het alleen maar beter om toch af en toe ja te zeggen,als je altijd niet kan/wil krijg je op den duur er toch problemen mee.Problemen wordt in dit geval bedoeld dat als je bijv. zelf een keer iets wil.
Ik haal er voldoening uit ik ga niet voor niets overwerken of op komen draven op vrije dagen/dingen buiten werktijd doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als ik alleen voor de centen zou moeten werken dan stopte ik meteen, ik wil wel een beetje voldoening hebben aan het einde van de dag.
Maar als je dit weigert en je baas raakt daardoor een belangrijke klant kwijt, of, indien horeca, moet die dag de tent sluiten wegens te weinig personeel, dan kan dat gevolgen hebben voor het bedrijf en indirect ook voor jouw baan.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:05 schreef ZarB het volgende:
De meeste mensen hebben natuurlijk gewoon plannen op een vrije dag. Mijn vrije dagen zijn echt heilig. Werk is prima, maar primair een noodzakelijk kwaad ja. Zodra er enigszins vrije tijd is maak ik daar graag gebruik van
.
Klopt, maar net wat je zegt: mijn baas raakt dat kwijt. En dus niet ik. Ik ga echt niet 10 stappen harder zetten zodat iemand anders geld kan verdienen. Dan zoek ik natuurlijk gewoon een andere baan.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als je dit weigert en je baas raakt daardoor een belangrijke klant kwijt, of, indien horeca, moet die dag de tent sluiten wegens te weinig personeel, dan kan dat gevolgen hebben voor het bedrijf en indirect ook voor jouw baan.
Zie hier het voorbeeld van de werkethiek van zeker 70% van de werknemers.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:25 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt, maar net wat je zegt: mijn baas raakt dat kwijt. En dus niet ik. Ik ga echt niet 10 stappen harder zetten zodat iemand anders geld kan verdienen. Dan zoek ik natuurlijk gewoon een andere baan.
Dan heeft de baas de boel natuurlijk ook gewoon niet op orde qua bedrijfsvoering.
Dat komt omdat een werkgever ook niks om je geeft als persoon.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zie hier het voorbeeld van de werkethiek van zeker 70% van de werknemers.
Geen zin, of zin om te gamen of zin om vooral alles wat niets met werken van doen heeft is ook in belang van de werknemer.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:09 schreef dop het volgende:
[..]
Er is altijd een afweging tussen belang werkgever werknemer.
Het belang van de werkgever is duidelijk zieke en onderbezetting.
Wat is het belang van de werknemer. Geen zin?
Of is er iets belangrijks waar door je niet kunt werken?
als het overwerk structureel is dat ook voldoende argument om niet te komen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen zin, of zin om te gamen of zin om vooral alles wat niets met werken van doen heeft is ook in belang van de werknemer.
Mijn standaard antwoord op de vraag of ik kan overwerken is ik zou wel willen, maar helaas heb ik geen zin.
Hoezo zou je gemotiveerd zijn om iemand anders rijk te maken lolquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Pfff... ik ben blij dat ik geen werknemers heb en mijn bedrijf als ZZP'er kan doen. Wat een kutvolk is dat personeel geworden. En ja dat zie ik ook bij mijn klanten die wel personeel hebben en er meestal alleen maar ellende van hebben. Maar helaas kunnen ze vaak niet anders. De arbeidsethiek en motivatie is echt tot onder het nulpunt gezakt bij de meeste mensen.
Dat bedoel ik dus. Alsof je daarvoor werkt. Triest is dat.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoezo zou je gemotiveerd zijn om iemand anders rijk te maken lol
Waar zou je dan voor moeten werken?quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Alsof je daarvoor werkt. Triest is dat.
Mijn ervaring is anders. Maar goed.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat komt omdat een werkgever ook niks om je geeft als persoon.
Omdat je het vak dat je uitoefent heel leuk vindt, omdat je daar voor hebt geleerd. En omdat je dat vak graag uitoefent en er ook blij van wordt als de klanten tevreden zijn en het goed gaat met het bedrijf waar je werkt. Zonder dat je je zorgen hoeft te maken over zaken als strategie, bedrijfsvoering, belastingen etc. En je als je buiten de werktijden ook echt vrij bent en er niet te veel meer over na hoeft te denken. Dat zijn redenen dat mensen voor werk in dienstbetrekking kiezen. Bijzonder he.quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:00 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Waar zou je dan voor moeten werken?
Ik ben altijd ondernemer geweest omdat ik werknemerschap de ultieme tijdverspilling vond
In het geval dat je een vak kan snap ik dat wel. Daar kan je voldoening uithalenquote:Op vrijdag 22 september 2023 19:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat je het vak dat je uitoefent heel leuk vindt, omdat je daar voor hebt geleerd. En omdat je dat vak graag uitoefent en er ook blij van wordt als de klanten tevreden zijn en het goed gaat met het bedrijf waar je werkt. Zonder dat je je zorgen hoeft te maken over zaken als strategie, bedrijfsvoering, belastingen etc. En je als je buiten de werktijden ook echt vrij bent en er niet te veel meer over na hoeft te denken. Dat zijn redenen dat mensen voor werk in dienstbetrekking kiezen. Bijzonder he.
Dat is zeker waar. Maar een vak hoeft niet persé een ambacht/met handen werken te zijn he. Met vak bedoel ik ook jurist of lasrobotprogrammeur of huisartsassistent. Maar ik ben het met je eens dat er heel veel mensen zijn die echt onzinnig werk doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 19:06 schreef Bezsen het volgende:
[..]
In het geval dat je een vak kan snap ik dat wel. Daar kan je voldoening uithalen
Maar de gemiddelde burger anno 2023 heeft een bullshitbaan.
Natuurlijk kunnen ze wel anders, lekker ook ZZP'er worden en alles zelf doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Pfff... ik ben blij dat ik geen werknemers heb en mijn bedrijf als ZZP'er kan doen. Wat een kutvolk is dat personeel geworden. En ja dat zie ik ook bij mijn klanten die wel personeel hebben en er meestal alleen maar ellende van hebben. Maar helaas kunnen ze vaak niet anders. De arbeidsethiek en motivatie is echt tot onder het nulpunt gezakt bij de meeste mensen.
Bedrijven waar dit soort vraagstukken zich afspelen kunnen dit vaak met een uitzendkracht oplossen.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:27 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Want iedere functie is in te vullen door een uitzendbureau te bellen?
Makkelijk praten, nu de banen voor het opscheppen liggen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:25 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt, maar net wat je zegt: mijn baas raakt dat kwijt. En dus niet ik. Ik ga echt niet 10 stappen harder zetten zodat iemand anders geld kan verdienen. Dan zoek ik natuurlijk gewoon een andere baan.
Dan heeft de baas de boel natuurlijk ook gewoon niet op orde qua bedrijfsvoering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |