abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! woensdag 20 september 2023 @ 16:33:36 #1
367000 roos94
pi_210696279
Rooster wordt uiterlijk 2 weken van te voren bekend gemaakt.

Werkgever vraagt vriendelijk doch dringend (eigenlijk geen vraag maar een eis) dat een persoon (niet ik) moet werken 3 dgn van te voren want meerdere zieken, sprake van overmacht, etc.

Mag dit of kan persoon gewoon weigeren en niet komen werken zonder gevolgen?
pi_210696417
Werk je serieus nu maar 2 dagen??
pi_210696503
Overmacht, dus ja.
  woensdag 20 september 2023 @ 16:56:17 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210696515
Is er een CAO en zo ja, wat staat daar in?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 20 september 2023 @ 17:09:26 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_210696628
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:33 schreef roos94 het volgende:
Rooster wordt uiterlijk 2 weken van te voren bekend gemaakt.

Werkgever vraagt vriendelijk doch dringend (eigenlijk geen vraag maar een eis) dat een persoon (niet ik) moet werken 3 dgn van te voren want meerdere zieken, sprake van overmacht, etc.

Mag dit of kan persoon gewoon weigeren en niet komen werken zonder gevolgen?
Er is altijd een afweging tussen belang werkgever werknemer.
Het belang van de werkgever is duidelijk zieke en onderbezetting.
Wat is het belang van de werknemer. Geen zin?
Of is er iets belangrijks waar door je niet kunt werken?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_210696654
Ja tuurlijk kan dat, hoe kunnen ze anders de planning rond krijgen
Vakman pur sang
pi_210696756
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja tuurlijk kan dat, hoe kunnen ze anders de planning rond krijgen
Een uitzendbureau bellen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210696776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:23 schreef baskick het volgende:

[..]
Een uitzendbureau bellen?
Want iedere functie is in te vullen door een uitzendbureau te bellen?
pi_210696816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:27 schreef 2xHenk het volgende:

[..]
Want iedere functie is in te vullen door een uitzendbureau te bellen?
Nee, maar het kan een optie zijn om je bezetting op orde te brengen. Als je op omvallen staat bij een paar zieken, heb je te weinig mensen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 20 september 2023 @ 17:52:58 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210696981
Vragen mag altijd.

Gevolgen kunnen altijd.
Dum de dum
pi_210696990
Kijk, *verplichten* is iets wat betekent dat er een soort straf is als je je verplichting niet nakomt.
Bijvoorbeeld als je zomaar niet komt werken, dan kan je ontslagen worden. Of als je altijd te laat komt.

Maar stel dat de persoon nu weigert om te komen werken, zelfs zonder daarvoor een reden te geven. Of een reden geeft die niet heel sterk is, bijvoorbeeld "Neuh, geen zin", hoe wil die werkgever dat dan afstraffen?
Werkgever kan de weigeraar proberen te ontslaan op staande voet wegens werkweigering. Maar de kans dat de rechter daarin meegaat lijkt me klein.
Werkgever kan de weigeraar een aantekening geven in z'n dossier, maar als die daar iets mee gaat proberen te doen (beoordeling met loontrede-consequentie, of dossier bij ontslagaanvraag) dan gaat dat opnieuw waarschijnlijk geen hoge ogen gooien bij een rechter.
Werkgever kan vinden dat deze persoon niet enorm betrokken is bij de zaak en daarmee niet geschikt voor een glanzende promotie. Daar zou ik me de redelijkheid ook wel van kunnen indenken. Maar ik bewijfel of ik dat dan zou kwalificeren als ' verplicht om nu te komen werken op een vrije dag'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210697014
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:53 schreef sigme het volgende:
Kijk, *verplichten* is iets wat betekent dat er een soort straf is als je je verplichting niet nakomt.
Bijvoorbeeld als je zomaar niet komt werken, dan kan je ontslagen worden. Of als je altijd te laat komt.

Maar stel dat de persoon nu weigert om te komen werken, zelfs zonder daarvoor een reden te geven. Of een reden geeft die niet heel sterk is, bijvoorbeeld "Neuh, geen zin", hoe wil die werkgever dat dan afstraffen?
Werkgever kan de weigeraar proberen te ontslaan op staande voet wegens werkweigering. Maar de kans dat de rechter daarin meegaat lijkt me klein.
Werkgever kan de weigeraar een aantekening geven in z'n dossier, maar als die daar iets mee gaat proberen te doen (beoordeling met loontrede-consequentie, of dossier bij ontslagaanvraag) dan gaat dat opnieuw waarschijnlijk geen hoge ogen gooien bij een rechter.
Werkgever kan vinden dat deze persoon niet enorm betrokken is bij de zaak en daarmee niet geschikt voor een glanzende promotie. Daar zou ik me de redelijkheid ook wel van kunnen indenken. Maar ik bewijfel of ik dat dan zou kwalificeren als ' verplicht om nu te komen werken op een vrije dag'.
Wie zegt dat het om een vrije dag gaat?
Vakman pur sang
pi_210697044
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie zegt dat het om een vrije dag gaat?
De OP, eigenlijk. Rooster 2 weken van tevoren bekend. Blijkbaar was deze persoon op die dag niet ingeroosterd.

Toen ik lang geleden nog roosterwerk deed hadden we hier eens per 12 weken ofzo een week springdienst voor; die week hoorde je 1 dag van tevoren of je de dag erna moest komen werken. Voor die beschikbaarheid kreeg je dan wel extra betaald (plus natuurlijk voor de uren die je dan werkte).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210697143
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:58 schreef sigme het volgende:

[..]
De OP, eigenlijk. Rooster 2 weken van tevoren bekend. Blijkbaar was deze persoon op die dag niet ingeroosterd.

Toen ik lang geleden nog roosterwerk deed hadden we hier eens per 12 weken ofzo een week springdienst voor; die week hoorde je 1 dag van tevoren of je de dag erna moest komen werken. Voor die beschikbaarheid kreeg je dan wel extra betaald (plus natuurlijk voor de uren die je dan werkte).
Als je je rooster van 2 weken later nog niet weet kun je er bent er toch niet vanuitgaan dat je vrij was?
Je tekent een contract met aantal uren en beschikbaarheid. Daar staat ook in dat het aantal uren afhankelijk van de wens met x kan toenemen
Vakman pur sang
pi_210697188
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je je rooster van 2 weken later nog niet weet kun je er bent er toch niet vanuitgaan dat je vrij was?
Je tekent een contract met aantal uren en beschikbaarheid. Daar staat ook in dat het aantal uren afhankelijk van de wens met x kan toenemen
Ja, maar wat heeft dat met dit geval te maken?
Dit gaat niet over de periode zo ver in de toekomst dat er nog geen rooster bekend is.

Dit gaat erover dat iemand overovermorgen gevraagd wordt te komen werken. Voor die dag was het rooster dus allang bekend. We hebben het dan -als we vanuit vandaag rekenen- over komende zaterdag. Iemand die niet ingeroosterd was voor komende zaterdag, gaat er terecht vanuit dat hij die zaterdag vrij is.
pi_210697363
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:53 schreef sigme het volgende:

Lekker lang verhaal, maar het belangrijkste benoem je niet. Branche, cao?!
pi_210697412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:32 schreef baskick het volgende:
Als je op omvallen staat bij een paar zieken, heb je te weinig mensen.
Dat is in een aantal takken van sport inderdaad aan de orde. Je kan kwalijk tegen de bewoners van het verzorgingstehuis zeggen dat ze morgen maar terug moeten komen om zorg te ontvangen. Bijvoorbeeld.
pi_210697434
Overmacht, kan die collega echt niet dan moet ie het wel aangeven om zo met werkgever tot oplossing te komen.

Is het structureel, dan gegevens verzamelen met collega's en jurist/vakbond inschakelen.
pi_210697454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:27 schreef Queller het volgende:

[..]
Lekker lang verhaal, maar het belangrijkste benoem je niet. Branche, cao?!
Zijn er branches of CAO met roosterdienst waarbij het rooster daags tevoren gewijzigd kan worden, zonder van te voren duidelijk vaststaande compensatie voor beschikbaarheid buiten te rooster om?
Ik ken ze niet en het lijkt me ook lastig te rijmen met de arbowetgeving.

Maar jij weet het ongetwijfeld wel, anders zou je het niet noemen.
pi_210697544
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, maar wat heeft dat met dit geval te maken?
Dit gaat niet over de periode zo ver in de toekomst dat er nog geen rooster bekend is.

Jawel
Vakman pur sang
pi_210697558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:32 schreef Queller het volgende:

[..]
Dat is in een aantal takken van sport inderdaad aan de orde. Je kan kwalijk tegen de bewoners van het verzorgingstehuis zeggen dat ze morgen maar terug moeten komen om zorg te ontvangen. Bijvoorbeeld.
Klopt, of 5 mensen aannemen voor “de reservebank” ja dat kan wel maar kunnen we niet betalen in NL
Vakman pur sang
  woensdag 20 september 2023 @ 18:49:34 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_210697567
Toen ik nog volgens een onregelmatig rooster werkte (24 uurs zorg) werden we ook wel eens gebeld op onze vrije dag of we toch wilde komen ivm onderbezetting. Dat bedoel je toch? Nee zeggen kon prima, maar het was collegiaal om ja te zeggen. Dan kreeg je er gewoon uren voor. Het was geen verplichting. Je moet maar net kunnen natuurlijk. Tenzij er bepaalde afspraken zijn dat je op stand-by staat. (Dat was bij ons niet aan de orde, maar in sommige beroepen kan dat wel zo werken).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 20 september 2023 @ 18:50:48 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_210697578
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, of 5 mensen aannemen voor “de reservebank” ja dat kan wel maar kunnen we niet betalen in NL
Daar heb je in de zorg over het algemeen flexpools voor. Die geven op op welke dagen ze beschikbaar zijn en kunnen dan vrij last minute gebeld worden voor dit soort situaties.
pi_210697625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:50 schreef ZarB het volgende:

[..]
Daar heb je in de zorg over het algemeen flexpools voor. Die geven op op welke dagen ze beschikbaar zijn en kunnen dan vrij last minute gebeld worden voor dit soort situaties.
Misschien zit diegene vd de TS daar wel in :D
Vakman pur sang
  woensdag 20 september 2023 @ 18:59:51 #25
338319 ZarB
Piña colada
pi_210697658
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Misschien zit diegene vd de TS daar wel in :D
Dan hoeft het rooster niet 2 weken van te voren bekend te zijn. En mag diegene blij zijn dat ie het al 3 dagen van te voren weet ipv 3 uur (gebeurt ook vrij vaak)
pi_210697676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:59 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dan hoeft het rooster niet 2 weken van te voren bekend te zijn. En mag diegene blij zijn dat ie het al 3 dagen van te voren weet ipv 3 uur (gebeurt ook vrij vaak)
Maar wat is het probleem dat je over 2 weken op dag x moet werken (terwijl er zelf een luie dag is gepland natuurlijk)?
Mensen werken naar half tegenwoordig als een noodzakelijk kwaad :')
Vakman pur sang
  woensdag 20 september 2023 @ 19:04:10 #27
338319 ZarB
Piña colada
pi_210697697
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar wat is het probleem dat je over 2 weken op dag x moet werken (terwijl er zelf een luie dag is gepland natuurlijk)?
Mensen werken naar half tegenwoordig als een noodzakelijk kwaad :')
Nee het probleem is dat persoon X (waar TS het over heeft) ongeveer 2 weken geleden een rooster heeft gekregen waarop staat dat ie aankomende week vrijdag, maandag en dinsdag en woensdag moet werken (par example). Nu is persoon X vandaag gebeld door de leidinggevende met de vraag of hij ook zaterdag (over 3 dagen dus) wil werken terwijl hij volgens het rooster vrij was (en dus mogelijk plannen heeft).
  woensdag 20 september 2023 @ 19:05:26 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_210697706
De meeste mensen hebben natuurlijk gewoon plannen op een vrije dag. Mijn vrije dagen zijn echt heilig. Werk is prima, maar primair een noodzakelijk kwaad ja. Zodra er enigszins vrije tijd is maak ik daar graag gebruik van
.
pi_210697760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:04 schreef ZarB het volgende:

[..]
Nee het probleem is dat persoon X (waar TS het over heeft) ongeveer 2 weken geleden een rooster heeft gekregen waarop staat dat ie aankomende week vrijdag, maandag en dinsdag en woensdag moet werken (par example). Nu is persoon X vandaag gebeld door de leidinggevende met de vraag of hij ook zaterdag (over 3 dagen dus) wil werken terwijl hij volgens het rooster vrij was (en dus mogelijk plannen heeft).
Oh zo, kun je niet accepteren dan
Vakman pur sang
  Miss 200.000.000! woensdag 20 september 2023 @ 19:12:25 #30
367000 roos94
pi_210697764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:04 schreef ZarB het volgende:

[..]
Klopt idd.
  Miss 200.000.000! woensdag 20 september 2023 @ 19:13:25 #31
367000 roos94
pi_210697775
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 18:49 schreef ZarB het volgende:
Toen ik nog volgens een onregelmatig rooster werkte (24 uurs zorg) werden we ook wel eens gebeld op onze vrije dag of we toch wilde komen ivm onderbezetting. Dat bedoel je toch? Nee zeggen kon prima, maar het was collegiaal om ja te zeggen. Dan kreeg je er gewoon uren voor. Het was geen verplichting. Je moet maar net kunnen natuurlijk. Tenzij er bepaalde afspraken zijn dat je op stand-by staat. (Dat was bij ons niet aan de orde, maar in sommige beroepen kan dat wel zo werken).
Het gaat om een winkel, weet niet precies bij welke cao dat hoort want je hebt van winkels ook weer allemaal verschillende caos
pi_210697779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:05 schreef ZarB het volgende:
De meeste mensen hebben natuurlijk gewoon plannen op een vrije dag. Mijn vrije dagen zijn echt heilig. Werk is prima, maar primair een noodzakelijk kwaad ja. Zodra er enigszins vrije tijd is maak ik daar graag gebruik van
.
Lijkt me zo irritant als je zo in het leven staat.

Ik vind een baan veel meer iets wat je vormt en uitdraagt. Iets wat je graag doet en je als mens verbeterd en ontwikkeld.
Zoals een acteur, top advocaat of sporter.
Veel vrije tijd moest ik niet aan denken, wat moet je toch zoal?
Vakman pur sang
  Miss 200.000.000! woensdag 20 september 2023 @ 19:28:56 #33
367000 roos94
pi_210697922
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind een baan veel meer iets wat je vormt en uitdraagt. Iets wat je graag doet en je als mens verbeterd en ontwikkeld.
Ja maar veel mensen doen hun werk toch gewoon om de rekening te betalen en daar is niks mis mee
pi_210698097
quote:

[..]

Werkwoorden leren vervoegen, bijvoorbeeld.
pi_210698353
quote:

[..]

Ga eens een jaar of tien in roosterdienst werken. Hiermee bedoel ik een onregelmatig rooster. Je telefoon zal je op je vrije dagen niet meer opnemen.

Ik heb periodes dat ik 7 dagen achtereen werk, dag vrij en hoppa weer 4 dagen.

En de baas ( rijksoverheid hè )maar bellen want het rooster krijgen ze niet rond. Van mij krijgen ze een “ Nee “
pi_210698987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:13 schreef thekolere het volgende:

[..]
Ga eens een jaar of tien in roosterdienst werken. Hiermee bedoel ik een onregelmatig rooster. Je telefoon zal je op je vrije dagen niet meer opnemen.

En de baas ( rijksoverheid hè )maar bellen want het rooster krijgen ze niet rond. Van mij krijgen ze een “ Nee “
Echt dit.
Ik werk ook zeer onregelmatig, soms 10 dagen achter elkaar, dan eentje vrij om daarna weer 6 te moeten werken.
Hell no dat ik die éne dag ga afgeven, al lig ik gewoon die dag op de zetel tv te kijken.
Hetzelfde met weekends werken.. soms heb ik maar 3 dagen in het weekend vrij over een hele maand... die ga je echt niet afgeven (wat vaker toch nog voorkomt ook :{ )
Heeft niets met collegialiteit of werkethiek te maken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210699276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:13 schreef thekolere het volgende:

[..]

Ik ken het hoor, zelf 15 jaar oproepdienst gehad en ben nog weleens bereikbaar in het weekend en nacht voor de achterwacht. Hoogtij dagen weleens dagen en nachten doorgewerkt.

Maar goed dat was techniek en Nl.bv draaiende houden.
Vakman pur sang
pi_210699344
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ken het hoor, zelf 15 jaar oproepdienst gehad en ben nog weleens bereikbaar in het weekend en nacht voor de achterwacht. Hoogtij dagen weleens dagen en nachten doorgewerkt.

Maar goed dat was techniek en Nl.bv draaiende houden.

Ik heb ook wel tijden gehad van 48u werken aan een stuk in de techniek. Waren trouwens erg leuke dagen!
Maar nu ben ik wat ouder en heb ik gewoon echt wat recuperatietijd nodig.. die dagen zijn voorbij..
(Ik spring trouwens nog steeds wel eens extra in, maar ben niet meer zo happy dan als vroeger)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210699757
quote:

[..]

Veel Fok!ken (wat je nu ook al doet)?!

Wat doe jij zoal in je vakantie dan?
  woensdag 20 september 2023 @ 21:55:29 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_210700011
quote:

[..]

Als ik het irritant vond dan zou ik niet zo in het leven staan. Werken is voor mij primair om geld te verdienen zodat ik dingen kan doen die ik echt leuk vind. Ik ben maar 3 dagen vrij per week dus het is niet zo dat het zuchten en steunen is met die zééën vrije tijd.

Mocht je nog inspiratie nodig hebben. Wat ik zoal doe: afspreken met vrienden, denk aan: borrelen, theater, museum, eten. Uitstapjes met kind/gezin, citytripjes, veel verre reizen, ik sport veel (avond en soms weekend). Nou ja, dan maak ik het wel voor hoor *O* 32 uur per week ben ik van de baas (minus 6 weken vakantie per jaar) de rest van de tijd van de dingen die er écht toedoen.
pi_210700100
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 21:55 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als ik het irritant vond dan zou ik niet zo in het leven staan. Werken is voor mij primair om geld te verdienen zodat ik dingen kan doen die ik echt leuk vind. Ik ben maar 3 dagen vrij per week dus het is niet zo dat het zuchten en steunen is met die zééën vrije tijd.

Mocht je nog inspiratie nodig hebben. Wat ik zoal doe: afspreken met vrienden, denk aan: borrelen, theater, museum, eten. Uitstapjes met kind/gezin, citytripjes, veel verre reizen, ik sport veel (avond en soms weekend). Nou ja, dan maak ik het wel voor hoor *O* 32 uur per week ben ik van de baas (minus 6 weken vakantie per jaar) de rest van de tijd van de dingen die er écht toedoen.
Je zult wel een vrouw zijn, al mijn vrienden werken 5 dagen (en de meesten op za ochtend), dus leuks afspreken doen we minder dan vroeger maar wel regelmatig. Ik zie ze altijd zondag met sporten.
Ik houd ook enorm van vakanties en ook wel vaak, vorig jaar geloof ik 5 keer, 3 keer met gezin en nog 2 of 3 keer een weekje mtb, hiken, skiën buitenland.

Maar zo doordeweeks vrij? Dan ga je toch geld uitgeven en van die suffe dingen doen. Van mij hoeft het gewoon niet en ben toch eigen baas.
Vakman pur sang
  woensdag 20 september 2023 @ 22:04:51 #42
338319 ZarB
Piña colada
pi_210700133
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je zult wel een vrouw zijn, al mijn vrienden werken 5 dagen (en de meesten op za ochtend), dus leuks afspreken doen we minder dan vroeger maar wel regelmatig. Ik zie ze altijd zondag met sporten.
Ik houd ook enorm van vakanties en ook wel vaak, vorig jaar geloof ik 5 keer, 3 keer met gezin en nog 2 of 3 keer een weekje mtb, hiken, skiën buitenland.

Maar zo doordeweeks vrij? Dan ga je toch geld uitgeven en van die suffe dingen doen. Van mij hoeft het gewoon niet en ben toch eigen baas.
De meesten in mijn omgeving werken 4 dagen. Kan ook 4 x 9 zijn (wat dan fulltime is) Ook de mannen. Geld uitgeven kan de hele week wel. Ik ben niet de hele vrijdag (mn vrije dag) aan het shoppen ofzo _O- het is mijn "mamadag" dus die staat over het algemeen in het teken van kind. Maar vaak ook dingen met vriendinnen en daar geef ik juist graag geld aan uit.

Maar misschien is het grote verschil dat ik mijn vrije tijd belangrijker vind dan mijn werk dus daar heb ik graag een goede balans in. Heb verder gewoon een leuke en goede baan.
pi_210700193
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:04 schreef ZarB het volgende:

[..]
De meesten in mijn omgeving werken 4 dagen. Kan ook 4 x 9 zijn (wat dan fulltime is) Ook de mannen. Geld uitgeven kan de hele week wel. Ik ben niet de hele vrijdag (mn vrije dag) aan het shoppen ofzo _O- het is mijn "mamadag" dus die staat over het algemeen in het teken van kind. Maar vaak ook dingen met vriendinnen en daar geef ik juist graag geld aan uit.

Maar misschien is het grote verschil dat ik mijn vrije tijd belangrijker vind dan mijn werk dus daar heb ik graag een goede balans in. Heb verder gewoon een leuke en goede baan.
Ik ben net gekke henkie met mijn 5 dagen. :')
Vakman pur sang
  woensdag 20 september 2023 @ 22:18:54 #44
338319 ZarB
Piña colada
pi_210700323
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben net gekke henkie met mijn 5 dagen. :')
Vind ik wel :+ wel een beetje jaren 50 dat ik "wel een vrouw" zal zijn omdat ik 4 dagen werk. In mijn branche werkt vrijwel niemand 5 dagen.
pi_210700350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vind ik wel :+ wel een beetje jaren 50 dat ik "wel een vrouw" zal zijn omdat ik 4 dagen werk. In mijn branche werkt vrijwel niemand 5 dagen.
Kapster zeker.

Ik zou graag in de jaren 60/70 leven nu ja :P
Vakman pur sang
pi_210700448
Wat mij opvalt is dat we het met een zieke door wat te schuiven en een tikje harder te gaan werken we het ook net zo goed op tijd klaar krijgen. Echt altijd, zelfs met twee of drie zieken.

Zo'n onzin dat gejank om die planning. Werk gewoon even door en verander hier en daar een beetje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 20 september 2023 @ 22:30:28 #47
338319 ZarB
Piña colada
pi_210700478
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kapster zeker.

Ik zou graag in de jaren 60/70 leven nu ja :P
Mijn kapper werkt gewoon 5 dagen!
  woensdag 20 september 2023 @ 22:31:50 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210700515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Wat mij opvalt is dat we het met een zieke door wat te schuiven en een tikje harder te gaan werken we het ook net zo goed op tijd klaar krijgen. Echt altijd, zelfs met twee of drie zieken.
Dan werken jullie bij normale bezetting dus niet hard genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210700565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klopt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210704502
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat is ' genoeg' ?
Maximale productie per gewerkt gewerkt uur of maximale productie per betaald uur?

Want wie altijd maximale productie per gewerkt uur levert, heeft een stuk grotere kans op uitval en zal dus gemiddeld genomen meer uren ziek thuis doorbrengen.

Waar het omslagpunt ligt zou eens een uitgerekend moeten worden door een goed producerende wiskundejuf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')