Dit is wel zonder inflatiecorrectie. Desalniettemin blijft de stijging bezopen, waar het gemiddelde huis in 1990 4 jaarinkomens kostte zijn dat er intussen 10quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier kwam ik net wel een artikel tegen![]()
https://www.businessinsid(...)gelopen-dertig-jaar/
[..]
[ afbeelding ]
Grond is er zat, de schaarste is kunstmatig. Als de keuze gemaakt wordt om het hele Groene Hart vol te zetten is er plek zat voor woningbouw. Of je dat moet willen, ook gezien de klimaatverandering en de daarbij horende stijgende zeespiegel, is natuurlijk een andere vraag.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Probleem is is dat je er niet (of nauwelijks) grond bij kunt plaatsen, dus grond blijft schaarser worden, en dat drijft de prijzen ook op. Je zou het IJsselmeer vol kunnen leggen met eilanden, of veel meer de hoogte in gaan bouwen, maar beiden zie ik niet snel gebeuren.
Dit. En sinds covid wordt er veel meer thuis gewerkt waardoor men in de randstad blijft werken maar er buiten gaat wonen. Ik ken best veel mensen die dit doen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 02:38 schreef RamboDirk het volgende:
Er wordt hier net gedaan als of Nederland heel groot isvanuit Zeewolde kun je alle kanten op.
Is het ook 10 jaar inkomens van tweeverdieners?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 02:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is wel zonder inflatiecorrectie. Desalniettemin blijft de stijging bezopen, waar het gemiddelde huis in 1990 4 jaarinkomens kostte zijn dat er intussen 10
Wat laat zien dat de inflatiecijfers, waarin de kosten van wonen niet zijn meegenomen, een verkeerd beeld geven van de daadwerkelijke geldontwaarding.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 02:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is wel zonder inflatiecorrectie. Desalniettemin blijft de stijging bezopen, waar het gemiddelde huis in 1990 4 jaarinkomens kostte zijn dat er intussen 10
Sterker nog: die is er en er komt nog steeds bij. Kan je zo terecht als je daar wilt werken als bijv. Procestechnoloog bij https://www.eew-energyfromwaste.com/de/quote:Op donderdag 5 oktober 2023 01:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat zijn 'echt goede banen'? En je kunt natuurlijk leren van 30 jaar geleden. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je nu in het achterland van de Eemshaven best een industrie op kunt bouwen die gericht is op alles rond windmolenparken.
Dat is zeker een goed plan, samen met de Ijmeerlijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je legt gewoon in een 8-vorm spoor aan in de Flevopolder, met ook een aansluiting op Nijkerk of Harderwijk, kun je het vliegveld gelijk een station geven.
Leuk hoor, maar dan moeten beide partners er ook gelijk kunnen werken, daar gaat het mis.
Het is verder niet aantrekkelijk omdat je altijd een eind moet rijden om ergens te komen, of vrienden en familie moeten een eind rijden om bij jou te komen.
quote:Aantal verkochte nieuwbouwwoningen gehalveerd in tweede kwartaal van 2023
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cbs.nl/item?s(...)4da0af&sc_lang=nl-nl
Ja, en als er een trein zou komen dan zou dat wel een enorm verschil maken.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 02:38 schreef RamboDirk het volgende:
Er wordt hier net gedaan als of Nederland heel groot isvanuit Zeewolde kun je alle kanten op.
Ik zie nu ook dat het eerste kwartaal al ruk verlopen is.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:46 schreef Anton91 het volgende:
Zeer slecht nieuws.
https://www.cbs.nl/item?s(...)4da0af&sc_lang=nl-nl
Een trein naar een plaats met 20.000 inwoners maken terwijl in Brabant Waalwijk met bijna 50.000 inwoners ook nog steeds geen treinverbinding heeft.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en als er een trein zou komen dan zou dat wel een enorm verschil maken.
Kennissen zijn van Amersfoort naar Zeewolde verhuisd en hebben er een enorm lange reistijd woon-werk voor terug gekregen.
Ik denk dat een hele groep starters zich dat al jaren afvraagt...quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat het eerste kwartaal al ruk verlopen is.
Gaat dit op termijn nog wel goed komen? Er zijn allerlei ontwikkelingen die de bouw tegenwerken: kabinetscrisis, tekorten op de arbeidsmarkt en NOx/NH3 beperkingen bij nieuwbouw......
Punt is dat het gros van de Flevopolder nagenoeg niet bereikbaar is met een trein, en dat terwijl ze er een vliegveld in gebruik willen nemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een trein naar een plaats met 20.000 inwoners maken terwijl in Brabant Waalwijk met bijna 50.000 inwoners ook nog steeds geen treinverbinding heeft.
Net als Oosterhout, ook 50.000 inwoners maar nog steeds geen trein.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een trein naar een plaats met 20.000 inwoners maken terwijl in Brabant Waalwijk met bijna 50.000 inwoners ook nog steeds geen treinverbinding heeft.
https://www.nu.nl/economi(...)tekort-loopt-op.htmlquote:De huizenprijzen zijn weer iets gestegen. In de maanden juli, augustus en september veranderde een bestaande woning voor gemiddeld 422.000 euro van eigenaar.
Dat is bijna 2 procent meer dan in het tweede kwartaal van dit jaar, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). De gemiddelde verkoopprijs ligt nog wel iets lager dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Nieuwbouwwoningen doen het in het derde kwartaal ook een stuk beter dan in april tot en met juni. Er werden ruim 5.400 nieuwbouwwoningen verkocht, dat is 14 procent meer dan een kwartaal eerder. Toch blijft het aantal verkochte nieuwbouwwoningen nog altijd op een historisch laag niveau.
Verkoop van nieuwbouwhuizen volledig ingestort in tweede kwartaal
Zie ook
Verkoop van nieuwbouwhuizen volledig ingestort in tweede kwartaal
Kopers hebben vertrouwen in de markt
Volgens Lana Gerssen, voorzitter van de NVM-vakgroep Wonen, laten de cijfers zien dat kopers vertrouwen hebben in de markt. "Maar we zien ook dat het actuele woningtekort is opgelopen. Er zijn 826.800 woningzoekenden waar geen woning voor beschikbaar is."
Volgens Gerssen maakt de NVM zich daar zorgen over, want het wakkert de concurrentie tussen kopers weer aan. "Dat betekent bijvoorbeeld dat kopers weer vaker gaan overbieden op de vraagprijs."
Het evenwicht op de huizenmarkt is volgens de makelaars nog ver te zoeken. "De enige manier om dat op te vangen is bouwen", zegt Gerssen. "In de stad, op het platteland én voor alle groepen woningzoekenden. Alleen dan komt de noodzakelijke doorstroming op gang."
Nee. Het gaat al 40+ jaar fout.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat het eerste kwartaal al ruk verlopen is.
Gaat dit op termijn nog wel goed komen? Er zijn allerlei ontwikkelingen die de bouw tegenwerken: kabinetscrisis, tekorten op de arbeidsmarkt en NOx/NH3 beperkingen bij nieuwbouw......
Want als je met pensioen bent verkoop je het en ga je heel duur huren?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:29 schreef Playboy69 het volgende:
Mijn huis is een onderdeel van mijn pensioen en iedere prijsstijging is van harte welkom.
Punt is dat er in Brabant redelijk wat steden zijn die ook niet op goede OV trein verbindingen aangesloten zijn terwijl hier superveel bedrijvigheid is binnen de provincie. De bus naar Waalwijk rijdt vanaf Tilburg altijd via de Efteling hierdoor heb je als ov gebruiker met de ov chipkaart altijd een toeristisch ommetje wat je 7 minuten reistijd kosten en omdat je per afgelegde kilometer aftikt je hiervoor 50 eurocent extra mag betalen..quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat het gros van de Flevopolder nagenoeg niet bereikbaar is met een trein, en dat terwijl ze er een vliegveld in gebruik willen nemen.
Kan (quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want als je met pensioen bent verkoop je het en ga je heel duur huren?
Maar die bedrijvigheid is er van oorsprong al, als je letterlijk nieuw land maakt zodat mensen er gaan werken en wonen dan is die historie er niet en is de bereikbaarheid veel belangrijker.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Punt is dat er in Brabant redelijk wat steden zijn die ook niet op goede OV trein verbindingen aangesloten zijn terwijl hier superveel bedrijvigheid is binnen de provincie. De bus naar Waalwijk rijdt vanaf Tilburg altijd via de Efteling hierdoor heb je als ov gebruiker met de ov chipkaart altijd een toeristisch ommetje wat je 7 minuten reistijd kosten en omdat je per afgelegde kilometer aftikt je hiervoor 50 eurocent extra mag betalen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |