abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210822103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 12:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Hier kwam ik net wel een artikel tegen :X
https://www.businessinsid(...)gelopen-dertig-jaar/
[..]
[ afbeelding ]
Waar de gemiddelde huizenprijs in Noord-Holland in dertig jaar ruim zes keer over de kop is gegaan, is dat in Limburg ‘maar’ 4,2 keer.

8)7 8)7
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210822828
Ze kunnen allerlei pleisters plakken maar zolang er niet genoeg gebouwd word zal er altijd schaarste en dus hoge prijzen blijven. Er word alleen geen bouwvergunning meer afgegeven dus de prijzen zullen nog wel extreem blijven doorstijgen de komende jaren.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210823660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:53 schreef DjDaano het volgende:
Ze kunnen allerlei pleisters plakken maar zolang er niet genoeg gebouwd word zal er altijd schaarste en dus hoge prijzen blijven. Er word alleen geen bouwvergunning meer afgegeven dus de prijzen zullen nog wel extreem blijven doorstijgen de komende jaren.
Probleem is is dat je er niet (of nauwelijks) grond bij kunt plaatsen, dus grond blijft schaarser worden, en dat drijft de prijzen ook op. Je zou het IJsselmeer vol kunnen leggen met eilanden, of veel meer de hoogte in gaan bouwen, maar beiden zie ik niet snel gebeuren.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:28:22 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210823912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 16:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Probleem is is dat je er niet (of nauwelijks) grond bij kunt plaatsen, dus grond blijft schaarser worden, en dat drijft de prijzen ook op. Je zou het IJsselmeer vol kunnen leggen met eilanden, of veel meer de hoogte in gaan bouwen, maar beiden zie ik niet snel gebeuren.
Het gros van de Flevopolder is grasfalt, daar zou je prima kunnen bouwen.
Punt is alleen dat geen hond er wil wonen omdat het OV waardeloos is en het daarmee slecht bereikbaar is.

Hier: prima hoekwoning voor 450K (en dat is fantastisch), maar dan zit je wel in Zeewolde.
https://www.funda.nl/koop/zeewolde/huis-42249001-minstreel-1/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:00:33 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210824172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is alleen dat geen hond er wil wonen omdat het OV waardeloos is en het daarmee slecht bereikbaar is.

Hier: prima hoekwoning voor 450K (en dat is fantastisch), maar dan zit je wel in Zeewolde.
Zeewolde :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210824189
quote:

[..]

Als er lokaal voldoende werk is, dan hoeft dat OV verhaal helemaal niet zo'n probleem te zijn. De overheid zou ook bedrijven kunnen stimuleren om eens wat verder te kijken als Amsterdam/Utrecht.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:14:24 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210824360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zeewolde :')
Kun je wel mooi windsurfen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210824879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als er lokaal voldoende werk is, dan hoeft dat OV verhaal helemaal niet zo'n probleem te zijn. De overheid zou ook bedrijven kunnen stimuleren om eens wat verder te kijken als Amsterdam/Utrecht.
Is al geprobeerd maar was toen niet zo'n succes: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spreiding_van_Rijksdiensten.

En bedrijven gaan liever zitten waar werknemers zitten, zie bijvoorbeeld Vodafone dat met het hoofdkantoor vanuit Maastricht naar Amsterdam verhuist is omdat er in Maastricht onvoldoende gekwalificeerde medewerkers te vinden waren. En die werknemers zaten er niet omdat er behalve Vodafone nauwelijks andere carrièrekansen zaten, iets wat met de huidige dynamische arbeidsmarkt alleen maar belangrijker is geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210825592
quote:

[..]
wat is dit voor kromme redenatie?
pi_210825902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Is al geprobeerd maar was toen niet zo'n succes: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spreiding_van_Rijksdiensten.

En bedrijven gaan liever zitten waar werknemers zitten, zie bijvoorbeeld Vodafone dat met het hoofdkantoor vanuit Maastricht naar Amsterdam verhuist is omdat er in Maastricht onvoldoende gekwalificeerde medewerkers te vinden waren. En die werknemers zaten er niet omdat er behalve Vodafone nauwelijks andere carrièrekansen zaten, iets wat met de huidige dynamische arbeidsmarkt alleen maar belangrijker is geworden.
Dat is wel interessant! Maar dat is gedaan in de jaren '60-'80, tegenwoordig zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden ook wat betreft thuiswerken. En Amsterdam - Maastricht is wel erg groot, maar dat kan ook minder groot. Bijvoorbeeld wat bedrijven vanuit Amsterdam naar Almere, dat is niet zo'n grote afstand.
pi_210826021
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Boven verwachting verkocht. Boven de vraagprijs van 850.000. Namelijk voor 950.000.
https://www.funda.nl/koop(...)fenbachplantsoen-38/

Ik vind het echt ongelooflijk, deze prijzen, en dan nog overbieden. Ik heb het zien bouwen en weet wat ze gekost hebben. Verkocht aan expats.
(En natuurlijk is er geïnvesteerd in de woning)
Een kennis van me heeft net een huis verkocht: vraagprijs 6500 euro per m2, verkocht voor 7000 euro per m2. Aan expats, zonder voorbehoud. Het huis heeft maar een paar dagen te koop gestaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:50:48 #112
236264 crew  capricia
pi_210826066
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een kennis van me heeft net een huis verkocht: vraagprijs 6500 euro per m2, verkocht voor 7000 euro per m2. Aan expats, zonder voorbehoud. Het huis heeft maar een paar dagen te koop gestaan.
Nou, dan heb ik niet het gevoel dat het zo hard aan het afkoelen is, allemaal.
Tuurlijk, lokatie is key, maar dat is het altijd al geweest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210827485
De Flevopolder was voor het grootste deel niet bedoelt om te wonen, dus is er ook niet de infrastructuur voor aangelegd. Dat zou je om kunnen vormen, maar waarom geen eiland in het IJsselmeer? Aanleggen met alles, a-la vinex (I know) + werkgelegenheid en goede bereikbaarheid (OV, fiets, auto). Er moet wel behoorlijk water overblijven, anders krijgen andere delen last van verzakking enzo, en het kost gigantisch veel geld (en over 100-150 jaar loopt het toch onder door zeespiegelstijging), maar grond is een beperkende factor waarvoor anders het aanbod niet veel vergroot kan worden. Het oppervlakte boerenland zal ook wel afnemen, maar dat zal grotendeels ten gunste gaan van gebieden die 'nodig' zijn voor behoud biodiversiteit. Wil je het woningprobleem echt oplossen, dan moet er iets meer out of the box gedacht worden imo.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:26:15 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210827646
quote:

[..]
Of je legt gewoon in een 8-vorm spoor aan in de Flevopolder, met ook een aansluiting op Nijkerk of Harderwijk, kun je het vliegveld gelijk een station geven.

Leuk hoor, maar dan moeten beide partners er ook gelijk kunnen werken, daar gaat het mis.
Het is verder niet aantrekkelijk omdat je altijd een eind moet rijden om ergens te komen, of vrienden en familie moeten een eind rijden om bij jou te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210828520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of je legt gewoon in een 8-vorm spoor aan in de Flevopolder, met ook een aansluiting op Nijkerk of Harderwijk, kun je het vliegveld gelijk een station geven.

Leuk hoor, maar dan moeten beide partners er ook gelijk kunnen werken, daar gaat het mis.
Het is verder niet aantrekkelijk omdat je altijd een eind moet rijden om ergens te komen, of vrienden en familie moeten een eind rijden om bij jou te komen.
Soms moet je uit je comfort zone stappen. (Hehe)

Maar dat vliegveld. Nee die kan je beter sluiten.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:14:48 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210828657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 23:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Soms moet je uit je comfort zone stappen. (Hehe)

Maar dat vliegveld. Nee die kan je beter sluiten.
Wat mij betreft hoeft dat vliegveld er ook niet te komen, maar niemand zit te wachten op nog een vliegveld zonder station.

Ik ben toevallig naar vliegvakanties aan het kijken en Schiphol komt als enige NL vliegveld in aanmerking, want met de trein bereikbaar.
Dat gekut met in een bus naar een vliegveld moeten, wat is dat voor nonsens joh?!
Ik kan nog beter naar Düsseldorf gaan dan naar Eindhoven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210830390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat mij betreft hoeft dat vliegveld er ook niet te komen, maar niemand zit te wachten op nog een vliegveld zonder station.

Ik ben toevallig naar vliegvakanties aan het kijken en Schiphol komt als enige NL vliegveld in aanmerking, want met de trein bereikbaar.
Dat gekut met in een bus naar een vliegveld moeten, wat is dat voor nonsens joh?!
Ik kan nog beter naar Düsseldorf gaan dan naar Eindhoven.
De bus naar Eindhoven valt wel mee hoor. Gewoon niet rond schooltijden gaan
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 09:47:09 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210830413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De bus naar Eindhoven valt wel mee hoor. Gewoon niet rond schooltijden gaan
Inderdaad nooit problemen gehad met vliegen van eindhoven en openbaar vervoer.
pi_210830942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is iets wat op den duur wel bijtrekt. Het is lastig ergens naar toe te verhuizen en dan gelijk voor beiden een baan te vinden, maar vaak vindt een er een goede baan, wordt er verhuisd, en dan gaat de ander rustig in de regio zoeken. Maar dan moet er wel werk in de regio zijn natuurlijk.

Edit: Ik denk wel dat er in en vlakbij grote steden veel meer stellen wonen waarbij beide partners carriere maken, en dat verder buiten de steden dit vaker een partner is. De andere partner werkt dan misschien wel, maar veel minder met de carriere als doel.
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 11:32:06 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210831087
Het two body problem :Y In academia wordt er best vaak een baan voor de partner bij verzonnen, vooral als beide in academia werken en ze één heel graag willen hebben.
pi_210831158
quote:
88s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Het two body problem :Y In academia wordt er best vaak een baan voor de partner bij verzonnen, vooral als beide in academia werken en ze één heel graag willen hebben.
De excuus-PHD'er
pi_210831218
quote:
Ik las stadsverwarming, en was er toen al meteen klaar mee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210838658
quote:
88s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Vrienden van me hadden dat. Ze wilden haar heel graag hebben, bij zowel Princeton als Harvard. Zo graag dat ze hem ook een tenure positie aanboden, zijn een paar weken wezen kijken bij beiden. Niet gedaan, zij wilde niet zover van familie wonen, beiden hebben sowieso goeie banen bij top-instituten in Londen.

Maar ook wel regelmatig gezien dat er dan een admin baan voor de partner gevonden wordt ofzo. Mijn vriendin zegde gewoon haar baan op in de VS, en vond een baan in het VK binnen een week nadat ze er was. Veel geluk mee gehad. Flink wat sollicitaties de deur uit gedaan, en uiteindelijk kreeg ze van allemaal op een na of geen reactie, of de reactie dat ze niks hadden op dat moment, maar die ene was een schot in de roos :).
  woensdag 4 oktober 2023 @ 23:26:47 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210839080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 11:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik las stadsverwarming, en was er toen al meteen klaar mee.
Ja idd, ook nieuwbouw in Zeewolde is allemaal op stadsverwarming :r
Enka-terrein in Ede, dezelfde ellende....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 oktober 2023 @ 23:28:58 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210839090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat is iets wat op den duur wel bijtrekt. Het is lastig ergens naar toe te verhuizen en dan gelijk voor beiden een baan te vinden, maar vaak vindt een er een goede baan, wordt er verhuisd, en dan gaat de ander rustig in de regio zoeken. Maar dan moet er wel werk in de regio zijn natuurlijk.

Edit: Ik denk wel dat er in en vlakbij grote steden veel meer stellen wonen waarbij beide partners carriere maken, en dat verder buiten de steden dit vaker een partner is. De andere partner werkt dan misschien wel, maar veel minder met de carriere als doel.
Punt is dat je niet de echt goede banen in de polder gaat vinden, ook niet als er veel bedrijven bij komen.

Volgens mij hebben ze dat 30 jaar geleden ook met Groningen geprobeerd, werkte ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')