abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:33 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210685416
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:43 #2
284411 crew  heywoodu
pi_210685418
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210685999
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:58:52 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_210686070
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Een banaan is bepaald niet minder suikers.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:29:33 #5
545 dop
pi_210686449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:22 schreef Coelho het volgende:

[..]
Max 185, rust 55.
1
2
3
4
5
6
7
Zone         Hr       Watt
herstel    99-117     0-135
d1        117-132   136-188
d2        133-148   190-242
d3        149-165   243-281
weerstand           282 321
Anaeroob            322-404

gebruik of het een of het ander, zo naast elkaar zetten is eigenlijk gewoon giswerk
hartslagzones veranderen niet heel sterk maar naar mate je beter getraind ben veranderen die vermogens zones wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:37:40 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210686567
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Globaal zit er in een reepje, gelletje of banaan ongeveer dezelfde hoeveelheid koolhydraten.

De gels die ik heb (als ik ze heb) hebben bijvoorbeeld 25 gram koolhydraten. Een gemiddelde banaan schijnt er net zoveel te hebben. :P
pi_210686673
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:53 schreef heywoodu het volgende:
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Je eet wel veel tijdens zo'n rit
pi_210686783
Zes gelletjes klinkt toch veel meer als zes bananen. Maar ik heb er maar weinig verstand van blijkt. Eén van de nieuwe wereldkampioenen roeien at iets van 15 bananen per dag las ik.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:56:10 #9
68638 Zwansen
pi_210686812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
pi_210686843
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Aldus.
pi_210686943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:29 #12
284411 crew  heywoodu
pi_210687608
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Z het volgende:
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Ja, maar die wil dan ook wereld- en olympisch kampioen worden en blijven enzo, ik wil 'gewoon' deze afstand halen, dus tientallen bananen....mwah :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:59 #13
284411 crew  heywoodu
pi_210687617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
pi_210688083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
De tandarts vindt dit ook leuk ;).
sig verwijderd door FA
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:26:09 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689302
Goed bezig heywoodu! Flinke wind vandaag inderdaad. Hier een rondje Deventer-Welsum-Wenum-Teuge-Deventer gedaan, en dat stuk naar het zuiden was echt beuken. Mooie route zo met Uddel erin.

Goed met eten bezig zo, lijkt me niet teveel hoor. Kan me zelfs voorstellen dat je op dag 4 en 5 je alsnog wat leeg voelt.

Sterkte donderdag met de regen ;).
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:28:13 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Best prima spul inderdaad.

Merkte wel bij Beta Fuel, met een dubbele lading suiker dat het wel echt smerig zoet werd.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_210690219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
pi_210695326
Het is wel te trainen ja. En sterk afhankelijk van de inspanning. Ik heb vanochtend een rondje Markermeer gedaan op twee bananen en drie Snelle Jelles. Net iets te weinig wellicht. Was zwaar. Veel meer wind dan verwacht.
Aldus.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:55:39 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210695411
Ik merkte met lange ritten wel echt dat 60-80g koolhydraten per uur me een stuk beter maakten in uur 4-5 van de rit.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:35:49 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210698664
Wat boeit een extra reepje/banaantje nou? Als je wilt afvallen en je merkt dat het niet gaat moet je misschien wat minder gaan eten tijdens het fietsen, maar anders zou ik me d'r niet all te druk om maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 12:45:37 #21
284411 crew  heywoodu
pi_210704539
Lekker weer man. Zeker 800 meter droog geweest vandaag.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:22:06 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210704897
Hoe voelen de benen?
  donderdag 21 september 2023 @ 13:27:31 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
Ik ben in de loop der jaren juist meer gaan eten tijdens het fietsen. Ook (of misschien wel: juist) tijdens duurritten.

Bij alles waarbij ik langer dan anderhalf uur op de fiets zit begin ik na +- een halfuurtje met smikkelen :9~ .
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:29:24 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704949
Ondertussen m'n hand gebroken met klimmen. Ermee fietsen ging ook niet heel geweldig :') .

Hoop dat ik niet al te lang hoef stil te zitten.
Huilen dan.
pi_210706480
Grappig die opmerkingen over dat het wel heel veel is wat je eet tijdens zo'n rit.
Wat zal erin zitten in zo'n gelletje ?
Even snelle google misschien maximaal 100 calorieen.
En wat zal je verbruiken tijdens zo'n rit ? Denk zo'n 2000-2500 calorieen.
Goed ontbijt en flinke avondmaaltijd gaat je meer helpen zegmaar dan die paar calorien in de gelletjes.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:29:29 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210706815
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen m'n hand gebroken met klimmen. Ermee fietsen ging ook niet heel geweldig :') .

Hoop dat ik niet al te lang hoef stil te zitten.
Hoeveel botbreuken heb je ondertussen? Meer dan Jeffrey Heerlings?
  donderdag 21 september 2023 @ 18:11:09 #27
68638 Zwansen
pi_210707109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:40 schreef ddx het volgende:
Grappig die opmerkingen over dat het wel heel veel is wat je eet tijdens zo'n rit.
Wat zal erin zitten in zo'n gelletje ?
Even snelle google misschien maximaal 100 calorieen.
En wat zal je verbruiken tijdens zo'n rit ? Denk zo'n 2000-2500 calorieen.
Goed ontbijt en flinke avondmaaltijd gaat je meer helpen zegmaar dan die paar calorien in de gelletjes.
Precies, slechts 100kcal en je verbrandt wel veel. :P Dus het is ook niet zo gek dat de toppers misschien wel 4 gelletjes per uur nemen.

Aangezien je een beperkte hoeveelheid suikers opgeslagen hebt in je lever en spieren zul je (bij een lange tocht) echt vanaf de eerste kilometers moeten eten om de voorraden enigszins aangevuld te houden.

En ja, bij een lage intensiteit verbrandt je relatief veel vet, maar suikers zul je altijd nodig hebben.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:23:00 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210707195
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Precies, slechts 100kcal en je verbrandt wel veel. :P Dus het is ook niet zo gek dat de toppers misschien wel 4 gelletjes per uur nemen.

Aangezien je een beperkte hoeveelheid suikers opgeslagen hebt in je lever en spieren zul je (bij een lange tocht) echt vanaf de eerste kilometers moeten eten om de voorraden enigszins aangevuld te houden.

En ja, bij een lage intensiteit verbrandt je relatief veel vet, maar suikers zul je altijd nodig hebben.
Je kan een wedstrijd niet vergelijken met 100 km toeren in de polder.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:56:37 #29
68638 Zwansen
pi_210707503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je kan een wedstrijd niet vergelijken met 100 km toeren in de polder.
Nee eens, maar over het algemeen eet de gemiddelde toerder veel te weinig op de fiets. Niks mis mee om tijdens een rit van 100km toeren elk half uur / drie kwartier iets te eten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 20:25:29 #30
284411 crew  heywoodu
pi_210708836
Nog één dag te gaan :)

Na het freewheelen van dinsdag, gisteren weer een ronde uitgezocht op Komoot. Via het bos richting Ermelo, waar het minder leuke deel van de route begon: dwars door Ermelo, wat nogal slalommerig was, daarna naar Harderwijk, en daarna weer door met het betere deel. Flevoland op over de dijk en daar richting Elburg, vólle bak wind....in de rug! Ter illustratie: zonder wind zal mijn 'kruissnelheid' (bij gebrek aan een betere term) denk ik rond de 27 per uur liggen, dan ga ik voor mijn gevoel wel lekker. Op het stuk naar Elburg ging ik bijna zonder moeite constant boven de 30, en na Elburg over de dijk daar nog wat verder naar het noorden zelfs bijna 35 per uur. Maar ja, daar lag het keerpunt....dus vanaf daar volle bak de wind tegen :+ Prima route verder, met nog een stukje om aan de afstand te komen erbij kwam ik uiteindelijk op ruim 103 kilometer uit.

SPOILER
Vandaag dan weer geen vooraf bepaalde route, het was schijtweer en ik wilde vooral gewoon voor de kilometers gaan op wat meer bekend terrein. Rondje Elburg, 't Harde en terug richting Nunspeet, om vanaf daar meer naar het zuiden te gaan. Garderen richting Apeldoorn, de Aarmansberg op, wat inmiddels best wel pittig voelde, en door het bos en over de heide terug richting Uddel en zo nog wat kilometers bij elkaar schrapen. Weinig boeiend, maar een acceptabele route en uiteindelijk weer een ruime 103 kilometer. Snelste rit van de week, met de constante regen ga ik vaak toch onbewust iets harder fietsen :P

SPOILER
Met name vandaag begonnen de benen toch wel wat zwaar te voelen, en nu ik inmiddels een middag thuis achter de rug heb merk ik dat het traplopen en dat soort zaken ook wel iets uitdagender worden, maar goed. Nog één dag te gaan, morgen gaan de benen er weinig zin meer in hebben, maar al met al valt het me behoorlijk mee :o

En wat betreft het eten onderweg: uiteindelijk vind ik het prima als ik aan het einde kom zonder van de honger/trek over mijn stuur te hangen. Of dat lukt door elk kwartier een gelletje te nemen of voor vertrek alleen een cracker met kaas te eten maakt me dan weinig uit, gaat er uiteindelijk per persoon om wat voor jou werkt, lijkt me? :P Door de tips hier ben ik na maandag onderweg meer gaan eten en tot nu toe lijkt dat prima te werken. Aan het einde zat ik er gisteren en vandaag wel een klein beetje doorheen, maar dat was dan echt in de laatste 5km ofzo, dus ach.
pi_210709687
Ik eet zelf meestal 3 tosti's voor een rit van 100km en heb dan aan 1 banaan tijdens de rit meestal wel genoeg :')
pi_210710524
Tosti.
Lekker issie.
Weinig kostie.
Aldus.
  donderdag 21 september 2023 @ 22:09:24 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoeveel botbreuken heb je ondertussen? Meer dan Jeffrey Heerlings?
Nou dat gelukkig nog niet denk ik. De stand: schedel (2007), schouder (2018), elleboog (2018), knie (2020), bekken (2023), hand (2023).
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 22:10:24 #34
284411 crew  heywoodu
pi_210710680
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou dat gelukkig nog niet denk ik. De stand: schedel (2007), schouder (2018), elleboog (2018), knie (2020), bekken (2023), hand (2023).
Ik zou wat vaker op de bank blijven zitten, damn :o
  donderdag 21 september 2023 @ 22:11:02 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710692
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:11 schreef Zwansen het volgende:

Sterker nog: je hebt koolhydraten nodig om vetten te kunnen verbranden.
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 22:12:34 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710722
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben heel slecht in op de bank blijven zitten.
Huilen dan.
  vrijdag 22 september 2023 @ 06:47:56 #37
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_210713313
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben heel slecht in op de bank blijven zitten.
Die breuken ontstaan omdat je er vanaf valt?
pi_210714029
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Of beter leren sturen :P
pi_210717462
Waarom doen ze dit ook niet in Europa?

Shimano Hollowtech road crankset recall.
https://road.cc/content/t(...)ankset-recall-304003
Aldus.
pi_210717575
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:13 schreef Z het volgende:
Waarom doen ze dit ook niet in Europa?

Shimano Hollowtech road crankset recall.
https://road.cc/content/t(...)ankset-recall-304003
Ook in Europa:

https://bike.shimano.com/(...)pection-program.html
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_210717586
Ik ga de mijne wel opsturen denk ik. Of ermee langs bij een dealer.
Aldus.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 september 2023 @ 21:21:05 #42
284411 crew  heywoodu
pi_210720245
Afgelopen en gelukt *O*

Echt veel heuvels zijn er hier natuurlijk niet, maar er is er wel één echt in de buurt. Voor mensen uit deze omgeving niet onbekend: de Knobbel, in vroeger tijden ook wel bekend onder de welluidende naam 'Eper Tepel'. Vandaag daar naartoe gegaan, om af te sluiten met een - voor mijn doen - 'heuvelritje': twintig keer op en neer, tien keer van beide kanten :+

Bij de rit van maandag, om de Hoge Veluwe heen, gaven Polar en Wahoo uiteindelijk zo'n 350 hoogtemeters aan, vandaag was dat 670 (Polar) tot 760 (Wahoo), een beetje ter illustratie. Voor het laatste 'rondje' van de tien was de puf er langzamerhand wel een beetje uit, maar een paar keer op de pedalen staan, goed muziekje erbij en het lukte wel, daarna naar huis en in de buurt nog een klein rondje om de afstand net even iets langer te maken dan maandag, om zo af te sluiten met de langste rit van de week.

Inmiddels zijn de benen er ook wel echt klaar mee, maar ik ben blij dat het is gelukt *O* Nu eens na gaan denken over een volgende uitdaging, en ondertussen natuurlijk gewoon lekker blijven genieten van het fietsen O+

SPOILER
En natuurlijk bedankt voor de tips omtrent met name het eten hier! Ik was uitgegaan van wat ik normaal ongeveer mee heb tijdens een rit van 100+, maar dat is dan doorgaans een rit met verder 30-40km per dag in die week, en niet vijf keer achter elkaar 4+ uur, daar had ik niet echt rekening mee gehouden en de laatste drie dagen merkte ik wel dat het aan het einde ook wel een beetje klaar was. Dus beduidend meer meenemen dan normaal heeft goed geholpen.
pi_210720282
Twintig keer De Knobbel, lekker bezig :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 september 2023 @ 21:28:49 #44
284411 crew  heywoodu
pi_210720315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Twintig keer De Knobbel, lekker bezig :D
En toen ik nét aan de 20e keer begonnen was moest ik nog even stoppen. Ik wilde een paar nummers vooruit op mijn Shokz-koptelefoon....twee keer op het knopje = volgend nummer. Maar drie keer op het knopje = vorige nummer bellen ( :') ). Ging een paar keer goed, maar daarna wachtte ik niet lang genoeg, dus ineens hoorde ik "redial last number" of iets vergelijkbaars. Belde ik de werkgever van mijn vriendin (met wie ik maandag gefietst heb), die dacht dat ik óf klaar was óf hulp nodig had :+
pi_210721305
quote:
Die van mij brak een paar maanden geleden af, dus helaas te laat voor dit verhaal denk ik.
sig verwijderd door FA
pi_210723069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Die van mij brak een paar maanden geleden af, dus helaas te laat voor dit verhaal denk ik.
Zou ik nog steeds wel mailtje aan wijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 23 september 2023 @ 13:28:13 #47
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210725217
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En toen ik nét aan de 20e keer begonnen was moest ik nog even stoppen. Ik wilde een paar nummers vooruit op mijn Shokz-koptelefoon....twee keer op het knopje = volgend nummer. Maar drie keer op het knopje = vorige nummer bellen ( :') ). Ging een paar keer goed, maar daarna wachtte ik niet lang genoeg, dus ineens hoorde ik "redial last number" of iets vergelijkbaars. Belde ik de werkgever van mijn vriendin (met wie ik maandag gefietst heb), die dacht dat ik óf klaar was óf hulp nodig had :+
Ook te vaak gehad.
Ik dacht dat het was: als hij afspeelt is twee keer tikken het volgende nummer. Maar als het nummer gepauzeerd wordt (één tik) zijn twee tikjes het laatste nummer bellen.
  zaterdag 23 september 2023 @ 13:31:09 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210725244
Maar lekker gedaan heywoodu, gefeliciteerd!

Voeding tijdens (en natuurlijk zo ver mogelijk afgetopt beginnen) kan wel echt een verschil maken. Ik geloof ook wel dat je daar tussen profteams nog flinke verschillen ziet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 september 2023 @ 13:32:22 #49
284411 crew  heywoodu
pi_210725260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ook te vaak gehad.
Ik dacht dat het was: als hij afspeelt is twee keer tikken het volgende nummer. Maar als het nummer gepauzeerd wordt (één tik) zijn twee tikjes het laatste nummer bellen.
Oh was dat het, oeps. Doorgaans geen probleem natuurlijk, maar als je meerdere nummers vooruit wilt is die fout snel gemaakt :D
pi_210757566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Als je die crank nog hebt zou ik sowieso naar een shimano service center gaan. Het is niet zo dat de problemen met die crank er een paar maanden geleden niet waren, die zijn er al vanaf het begin.
pi_210762327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Als je die crank nog hebt zou ik sowieso naar een shimano service center gaan. Het is niet zo dat de problemen met die crank er een paar maanden geleden niet waren, die zijn er al vanaf het begin.
Nee, die is vervangen en heb die oude zelf niet meer. Heb alleen enkele foto’s.
sig verwijderd door FA
  donderdag 28 september 2023 @ 22:06:24 #52
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210782548
Hallo allemaal, vraagje, ik fiets zo'n 6000 kilometer per jaar op de racefiets. Mountainbike heeft me nooit getrokken en ivm slechte knieën ook afgeraden door orthopeed vanwege schokbelasting.

Nu ben ik aan het overwegen om gravellen erbij te gaan doen voor de wintermaanden. Heb in 2019 al een tocht geprobeerd op racefiets, maar dat was toch al te grof om te doen (met hechtingen na een salto als gevolg). Ik heb sinds 2022 een Cube Attain SL met 28 mm wielen voor de weg. Zou ik daar gravelbanden onder kunnen leggen en het zo gaan oppakken? Of kan ik toch beter voor een gravelbike erbij kijken? Alvast dank voor de adviezen!

[ Bericht 0% gewijzigd door GrumpyOldMan op 28-09-2023 22:07:10 (Foutje ) ]
  donderdag 28 september 2023 @ 23:12:06 #53
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210783338
Ik kom tegen dat Cube maximaal 28mm aanraadt op die fiets maar dat kan je zelf het best zien.

Als het past kan het, denk niet dat je snel iets stuk maakt.
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:36:20 #54
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210784873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:06 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Hallo allemaal, vraagje, ik fiets zo'n 6000 kilometer per jaar op de racefiets. Mountainbike heeft me nooit getrokken en ivm slechte knieën ook afgeraden door orthopeed vanwege schokbelasting.

Nu ben ik aan het overwegen om gravellen erbij te gaan doen voor de wintermaanden. Heb in 2019 al een tocht geprobeerd op racefiets, maar dat was toch al te grof om te doen (met hechtingen na een salto als gevolg). Ik heb sinds 2022 een Cube Attain SL met 28 mm wielen voor de weg. Zou ik daar gravelbanden onder kunnen leggen en het zo gaan oppakken? Of kan ik toch beter voor een gravelbike erbij kijken? Alvast dank voor de adviezen!
Ervaar op de gravelbike meer schokbelasting dan op mijn fully
.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:13:59 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210785070
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:36 schreef Yankee het volgende:

[..]
Ervaar op de gravelbike meer schokbelasting dan op mijn fully
Ligt er natuurlijk wel aan wat je doet. Op mijn mountainbike ga ik over parcoursen, veer je hobbels en jumps weg met je knieën etc.
Glooiend gravel kan weleens minder zwaar zijn voor je knieën.

De vraag is natuurlijk überhaupt welke routes je gaat fietsen met max 32-33mm ofzo. Kan prima, maar klinkt alsof iets dat richting de 45mm kan wellicht een betere optie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fretwork op 30-09-2023 09:02:31 ]
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:22:01 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210785113
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:06 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Denk dat 't meevalt. Ik mis in mijn rechterknie beide menisci en praktisch al het kraakbeen (ongelukje ;( ). Hardlopen en alle dingen met echte schokbelasting (afspringen bij boulderen, bijvoorbeeld) zijn drama, maar mountainbiken gaat dikke prima.
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 14:28:41 #57
284411 crew  heywoodu
pi_210795068
Weet iemand hoe je op Komoot langere routes dan 165km kunt zoeken? Als ik mijn locatie invul kom ik bij het filter nooit iets langers tegen dan 165km, of ik nou in een straal van 5km of 50km zoek, terwijl ik me echt niet voor kan stellen dat er binnen 50km hemelsbreed nérgens een langere route op Komoot bestaat :P
pi_210795372
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag die hele functie verwijderen, ik heb het nog nooit bewust gedaan maar regelmatig per ongeluk.
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 15:24:24 #59
284411 crew  heywoodu
pi_210795382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:22 schreef Aguero het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag die hele functie verwijderen, ik heb het nog nooit bewust gedaan maar regelmatig per ongeluk.
Precies dat. Ik probeer er meestal aan te denken voor vertrek even te controleren of het laatstgebelde nummer mijn vriendin is (en zo niet, even snel bellen), puur omdat het makkelijker is om bij het verkeerd op het knopje drukken haar even aan de lijn te hebben (zij heeft dezelfde Shokz dus snapt het exact) dan om het aan bijvoorbeeld de tandartsassistente uit te moeten leggen :+ :')
pi_210796316
Ik snap überhaupt niet waarom je met koptelefoon sport. Alleen maar afleiding.
Aldus.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 17:40:00 #61
284411 crew  heywoodu
pi_210796341
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:36 schreef Z het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom je met koptelefoon sport. Alleen maar afleiding.
En zo heeft een ieder z'n voorkeur ^O^
pi_210796446
Ik sport hier ook met shokz en bevalt super goed. Doordat ze niet in het oor zitten hoor je alle omgevingsgeluiden nog goed genoeg. Dat van die knopjes heb ik nog nooit gehad. Duw 2x voor ander nummer en 1x om het geluid even uit te doen. Wist ook niet dat 3x drukken laatste nummer bellen is en gebruik dat ding toch al 2 jaar.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 18:58:01 #63
284411 crew  heywoodu
pi_210797027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:53 schreef Patroon het volgende:
Ik sport hier ook met shokz en bevalt super goed. Doordat ze niet in het oor zitten hoor je alle omgevingsgeluiden nog goed genoeg. Dat van die knopjes heb ik nog nooit gehad. Duw 2x voor ander nummer en 1x om het geluid even uit te doen. Wist ook niet dat 3x drukken laatste nummer bellen is en gebruik dat ding toch al 2 jaar.
Het is ook meer een potentieel probleem als je in één keer meerdere nummers vooruit wilt, maar niet een dagelijks issue nee :P
pi_210804687
Hebben anderen hier ook wel eens totaal geen honger na een rit? Net een klein ritje van 60 km gedaan en volgens mijn Apple Watch ong. 1300 cal. verbrand. Net na het ontbijt weggegaan en verder onderweg redelijk weinig gegeten omdat ik niet veel in huis had, een klein zakje met cashewnoten, amandelen en rozijnen. Net na mijn gebruikelijke lunchtijd thuisgekomen, dus uurtje of 12.30. Nu dan toch maar een bord eten gemaakt, maar ik zit echt met lange tanden te eten. Ik weet dat het goed is voor het herstel, maar toch.
Mja
pi_210804934
Nog iets; ik heb hier twee fietsjes met Campagnolo Veloce. De een wat ouder dan de ander (2009 om 2016). Het valt me op dat de oudere bij de voorderailleur 5 of 6 klikjes heeft; dus ook op het buitenblad heb je speling en als je de ketting bijv. achter ver naar links legt, kun je voorderailleur ook nog 1 klikje naar links zetten, zodat de ketting niet of nauwelijks aanloopt tegen de derailleur. En omgekeerd, als je de ketting ver naar rechts hebt staan, kun je de voorderailleur een klikje naar rechts zetten. Heel handig vind ik.

De nieuwere fiets met Campa Veloce heeft op het buitenblad maar 1 optie en op het binnenblad 2 of 3. Dus als ik van het buitenblad de voorderailleur naar links beweegt, hoor ik een soort klik en valt de ketting meteen vrij hard op het binnenblad.

Is dat normaal? Ik vind het oude systeem eigenlijk veel handiger.
Mja
  zondag 1 oktober 2023 @ 15:45:22 #66
68638 Zwansen
pi_210805593
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 13:41 schreef TAmaru het volgende:
Hebben anderen hier ook wel eens totaal geen honger na een rit? Net een klein ritje van 60 km gedaan en volgens mijn Apple Watch ong. 1300 cal. verbrand. Net na het ontbijt weggegaan en verder onderweg redelijk weinig gegeten omdat ik niet veel in huis had, een klein zakje met cashewnoten, amandelen en rozijnen. Net na mijn gebruikelijke lunchtijd thuisgekomen, dus uurtje of 12.30. Nu dan toch maar een bord eten gemaakt, maar ik zit echt met lange tanden te eten. Ik weet dat het goed is voor het herstel, maar toch.
Als je 60km fietst in je duurzone dan kan dat inderdaad prima. Net je ontbijt op, iets gegeten tijdens je rondje en dan daarna meteen lunchen. Lijkt me prima toch?
pi_210806118
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Als je 60km fietst in je duurzone dan kan dat inderdaad prima. Net je ontbijt op, iets gegeten tijdens je rondje en dan daarna meteen lunchen. Lijkt me prima toch?
Ik bedoel dus dat ik daarna geen zin heb in de lunch, terwijl ik net 1300 cal heb verbrand en mijn normale lunchtijd al voorbij is; sterker nog ik zit dan echt met tegenzin te eten.
Mja
pi_210806477
Ja ik herken dat wel maar je kan het best toch gewoon lunchen van anders ga je op een later tijdstip bijsnaaien. Ik tenminste.
Aldus.
pi_210807194
quote:
Heel herkenbaar, ik eet eigenlijk altijd met tegenzin na het sporten, hoe intensiever hoe meer tegenzin...

Vloeibaar calorieën en eiwitten tanken met wat fruit is voor mij de oplossing.
eten!!!
  maandag 2 oktober 2023 @ 08:41:12 #70
545 dop
pi_210810972
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:47 schreef TAmaru het volgende:go

[..]
Ik bedoel dus dat ik daarna geen zin heb in de lunch, terwijl ik net 1300 cal heb verbrand en mijn normale lunchtijd al voorbij is; sterker nog ik zit dan echt met tegenzin te eten.
je sport horloge is helemaal niet in staat je voedsel inname en verbruik fatsoenlijk in te schatten.

Hoeveel calorieën was je ontbijt?
En ben je te ligt?
Heb je een verstoord eetpatroon?

Je kunt pas eten als een topsporter als je ook leeft als een topsporter.
pi_210811060
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 08:41 schreef dop het volgende:

[..]
je sport horloge is helemaal niet in staat je voedsel inname en verbruik fatsoenlijk in te schatten.

Hoeveel calorieën was je ontbijt?
En ben je te ligt?
Heb je een verstoord eetpatroon?

Je kunt pas eten als een topsporter als je ook leeft als een topsporter.
De Apple Watch 8 ook niet? Kan me toch wel voorstellen dat het best in de buurt kan komen, ook al is het wellicht niet 100% accuraat.

Ik ben wel aan de lichte kant ja. 1.80 / 65 kg. Eetpatroon is laag in koolhydraten en met 0 toegevoegde suikers, misschien komt het daardoor. Kan me voorstellen dat het eenvoudiger is om calorieën binnen te krijgen in de vorm van pure suiker en dat het lichaam daar ook meer behoefte aan heeft tijdens het sporten. De laatste tijd experimenteer ik wel met wat suikers hier en daar, maar na meer dan 10 jaar op een suikervrij dieet is het niet eenvoudig, ik vind het namelijk gewoonweg smerig.

Ontbijt was 800 cal ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door TAmaru op 02-10-2023 09:08:19 ]
Mja
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:08:14 #72
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210811141
650 kcal per uur lijkt me niet gek, maar volgens mij heb je dan wel doorgetrapt voor een lichtgewicht.
pi_210811158
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:08 schreef Fretwork het volgende:
650 kcal per uur lijkt me niet gek, maar volgens mij heb je dan wel doorgetrapt voor een lichtgewicht.
Volgens mij zat ik op 148 watt gemiddeld. Dat is niet mijn max over langere ritten, maar misschien 15 watt eronder? Hartslag was wel redelijk laag (115-120 gemiddeld) maar veel hoger haal ik op de fiets ook niet over langere tijd
Mja
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:17:38 #74
545 dop
pi_210811214
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 08:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De Apple Watch 8 ook niet? Kan me toch wel voorstellen dat het best in de buurt kan komen, ook al is het wellicht niet 100% accuraat.

Ik ben wel aan de lichte kant ja. 1.80 / 65 kg. Eetpatroon is laag in koolhydraten en met 0 toegevoegde suikers, misschien komt het daardoor. Kan me voorstellen dat het eenvoudiger is om calorieën binnen te krijgen in de vorm van pure suiker en dat het lichaam daar ook meer behoefte aan heeft tijdens het sporten. De laatste tijd experimenteer ik wel met wat suikers hier en daar, maar na meer dan 10 jaar op een suikervrij dieet is het niet eenvoudig, ik vind het namelijk gewoonweg smerig.

Ontbijt was 800 cal ofzo
Waarom zou een Apple Watch dat precies kunnen, welke technologie zit daar in dat hij nauwkeurig genoeg is?

Als je verder een normaal eet patroon hebt en voldoende calorieën binnen krijgt zou ik me niet te druk maken.
Getalletjes kunnen ook gewoon verstorend werken op een verder gezond patroon.
pi_210811226
quote:
Ik heb altijd honger/zin in eten :9

Het ligt een beetje aan de intensiteit, maar als ik 60 km rustig ga fietsen eet ik niks extra’s van tevoren dan m’n gebruikelijke ontbijt. Daarna normaal lunchen (meestal 4 volkomen boterhammen met kaas oid). Tijdens het fietsen heb ik vaak wel een beetje ranja in de bidons.

Gisteren 3 uren door Limburg gefietst inclusief een beetje doortrekken op de klimmetjes. Onderweg een banaantje en een ijsje gehad. Toen was ik wel hongerig toen ik thuis kwam. Ik ben niet zo van de smartwatches overigens. Je gaat je alleen maar druk maken om dingen die er misschien niet zijn (want in hoeverre heeft zo’n ding gelijk?). Ik ga liever uit van m’n gevoel en m’n ervaring.
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:40:22 #76
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210811354
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Volgens mij zat ik op 148 watt gemiddeld. Dat is niet mijn max over langere ritten, maar misschien 15 watt eronder? Hartslag was wel redelijk laag (115-120 gemiddeld) maar veel hoger haal ik op de fiets ook niet over langere tijd
Is dat gemeten of geschat door Strava?
148w is overigens een prima vermogen voor zo'n duurritje lijkt me. Maar daar zou je geen 650 kcal per uur mee halen (er vanuit gaande dat je ongeveer 30 reed).
Het is een vrij basale vergelijking, waarmee je als enige aanname de lichamelijke efficiëntie hebt. Per uur zou het ongeveer 530kcal zijn.

Nog steeds flink, maar na een groot ontbijt is de deficiëntie dus kleiner.
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:55:32 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210811465
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 09:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Is dat gemeten of geschat door Strava?
148w is overigens een prima vermogen voor zo'n duurritje lijkt me. Maar daar zou je geen 650 kcal per uur mee halen (er vanuit gaande dat je ongeveer 30 reed).
Het is een vrij basale vergelijking, waarmee je als enige aanname de lichamelijke efficiëntie hebt. Per uur zou het ongeveer 530kcal zijn.

Nog steeds flink, maar na een groot ontbijt is de deficiëntie dus kleiner.
Tel er nog maar 70-80 calorieën bij op voor BMR, en je zit al op 600 per uur.
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:50 #78
284411 crew  heywoodu
pi_210811496
Als ik op een hartslag van rond de 135 fiets (max is rond de 180-185 denk ik, maar op de fiets haal ik dat echt niet) geeft Polar doorgaans al zo'n 900-1000 kcal per uur als verbruik, dus dat neem ik eigenlijk nooit zo serieus :+

Het enige waar ik het voor gebruik is soms als motivatie om nog even door te gaan, omdat ik dan bijvoorbeeld op 2800 zit en ik dan de 3000 nog wil halen, puur voor het nummertje, maar niet voor de kcal-waarde zelf :T
pi_210811695
Apple Watches zijn wel verrassend nauwkeurig hoor. In elk geval wat hartslag en slaapanalyse betreft, bijvoorbeeld. En je hebt hem doorgaans de hele dag om, dus hij weet vrij veel van je ... hoewel ik ook niet weet hoe die calorieën allemaal worden berekend. Ik ben soms ook wat sceptisch als ik hoor dat Jumbo-renners hun eten tot op 0,1 gram nauwkeurig moeten afwegen. Dan denk ik ook vaak dat de meetapparatuur waarschijnlijk niet zo nauwkeurig zijn.

Maar ik vermoed dat het gebaseerd wordt op de hartslag.

Dat wattage ... weet even niet of dat van de Apple Watch of van Strava zelf komt. Bij hardlopen meet de Apple Watch het wel maar bij fietsen misschien niet? Het komt wel ongeveer overeen met waarden die ik meet op mijn Elite Suito als ik daar met dezelfde hartslag fiets. Neem aan dat Strava die waarden dan ook op dat soort waarden baseert.

Geen idee of dat een prima vermogen is of niet? Ik ben niet echt heel erg getraind, maar heb wel een prima basisconditie en lage rusthartslag (43 tot 47 meestal). Gemiddelde snelheid was 25 km trouwens, maar het kan zijn dat ik dan bij mijn gewicht inderdaad dat vermogen moet leveren om aan die snelheid te komen. Ik ben ook niet iemand die echt de grote versnelling rondmaalt.

Maar goed, het verbaast me gewoon dat ik normaal tegen lunchttijd best veel honger heb, maar dat ik dat dus juist na een lange fietstocht níet heb en geen hap door m'n keel krijg.
Mja
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 oktober 2023 @ 10:46:18 #80
284411 crew  heywoodu
pi_210811812
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:32 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben soms ook wat sceptisch als ik hoor dat Jumbo-renners hun eten tot op 0,1 gram nauwkeurig moeten afwegen.
Het lijkt me bijzonder sterk dat maaltijden tot op tienden van een gram afgewogen dienen te worden. Dan sta je het laatste stukje pasta met een schaar in stukjes te knippen zodat de 75,1 gram toch 75,0 wordt enzo....neuh :+
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:15:07 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210812073
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:32 schreef TAmaru het volgende:
Apple Watches zijn wel verrassend nauwkeurig hoor. In elk geval wat hartslag en slaapanalyse betreft, bijvoorbeeld. En je hebt hem doorgaans de hele dag om, dus hij weet vrij veel van je ... hoewel ik ook niet weet hoe die calorieën allemaal worden berekend. Ik ben soms ook wat sceptisch als ik hoor dat Jumbo-renners hun eten tot op 0,1 gram nauwkeurig moeten afwegen. Dan denk ik ook vaak dat de meetapparatuur waarschijnlijk niet zo nauwkeurig zijn.

Maar ik vermoed dat het gebaseerd wordt op de hartslag.

Dat wattage ... weet even niet of dat van de Apple Watch of van Strava zelf komt. Bij hardlopen meet de Apple Watch het wel maar bij fietsen misschien niet? Het komt wel ongeveer overeen met waarden die ik meet op mijn Elite Suito als ik daar met dezelfde hartslag fiets. Neem aan dat Strava die waarden dan ook op dat soort waarden baseert.

Geen idee of dat een prima vermogen is of niet? Ik ben niet echt heel erg getraind, maar heb wel een prima basisconditie en lage rusthartslag (43 tot 47 meestal). Gemiddelde snelheid was 25 km trouwens, maar het kan zijn dat ik dan bij mijn gewicht inderdaad dat vermogen moet leveren om aan die snelheid te komen. Ik ben ook niet iemand die echt de grote versnelling rondmaalt.

Maar goed, het verbaast me gewoon dat ik normaal tegen lunchttijd best veel honger heb, maar dat ik dat dus juist na een lange fietstocht níet heb en geen hap door m'n keel krijg.
Ah, je fietst niet met een vermogensmeter? Dan is dat vermogen ingeschat op basis van je hartslag.

Dat een Apple watch je hartslag redelijk nauwkeurig kan meten geloof ik wel, maar in hoeverre dat zich vertaalt naar een goede inschatting van het gemiddelde vermogen en verbrandde calorieën is nog maar zeer de vraag en heel erg afhankelijk van hoe goed (of slecht) je getraind bent.

Bij mij kloppen alle inschattingen op basis van hartslag sowieso niet al te best, en dan vooral bij relatief lage hartslag.
Huilen dan.
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:17:27 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210812087
Ik heb overigens al-tijd honger, en zeker na het fietsen. Het maakt natuurlijk ook wel uit of je 2 keer per week een duurrit doet of dat je 5 of 6 dagen per week op de fiets zit.
Huilen dan.
pi_210813781
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat maaltijden tot op tienden van een gram afgewogen dienen te worden. Dan sta je het laatste stukje pasta met een schaar in stukjes te knippen zodat de 75,1 gram toch 75,0 wordt enzo....neuh :+
Was dat niet zo bij Jumbo? Ik kan me daar toch iets over herinneren.
Mja
pi_210813791
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ah, je fietst niet met een vermogensmeter? Dan is dat vermogen ingeschat op basis van je hartslag.

Dat een Apple watch je hartslag redelijk nauwkeurig kan meten geloof ik wel, maar in hoeverre dat zich vertaalt naar een goede inschatting van het gemiddelde vermogen en verbrandde calorieën is nog maar zeer de vraag en heel erg afhankelijk van hoe goed (of slecht) je getraind bent.

Bij mij kloppen alle inschattingen op basis van hartslag sowieso niet al te best, en dan vooral bij relatief lage hartslag.
Nee klopt maar op mijn indoor smart trainer zit natuurlijk wel een redelijk accurate vermogensmeter dus ik neem aan dat die inschattingen ook op basis van die gegevens worden gemaakt. En meestal is het ook wel een beetje in lijn met elkaar.
Mja
pi_210813792
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb overigens al-tijd honger, en zeker na het fietsen. Het maakt natuurlijk ook wel uit of je 2 keer per week een duurrit doet of dat je 5 of 6 dagen per week op de fiets zit.
Ja klopt, kan ook komen doordat ik nu anderhalve week niks heb gedaan door klussen in huis en verkoudheid, dus misschien staat mijn stofwisseling weer een beetje stil. Als die eenmaal aangeslingerd wordt, heb ik ook constant honger. ;)
Mja
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:33:52 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210813853
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef TAmaru het volgende:
dus ik neem aan dat die inschattingen ook op basis van die gegevens worden gemaakt.
Dat zou ik niet doen :P .
Huilen dan.
pi_210814160
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zou ik niet doen :P .
want?
Mja
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:26:30 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210814210
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]
want?
Geen idee wat die apple watch doet, maar Strava maakt een inschatting op basis van de snelheid, je gewicht, en het stijgingspercentage van de weg.
Huilen dan.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:12:47 #89
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_210864582
Bedankt voor de tips voor Zwift uit het vorige topic! Via FB heb ik een Rose Pro WSL met ultegra in de kleur wit voor een prikkie op de kop kunnen tikken in maatje klein (48).
Ik had de intentie om een Zwift Hub of vergelijkbaars op Marktplaats te scoren.

Nu heb ik een nieuwe baan en je raad het al, ik ga woon-werkverkeer op de nieuwe fiets doen (er is een bewaakte stalling).
Dus ik mag mijn Zwift zoektocht opnieuw beginnen. Nu denk ik toch weer aan powermeter pedalen op de spinning fiets i.p.v. een trainer want ik ga er niet nóg een fiets bij kopen 😅(dat zei ik ook in het vorige topic).
Voor ik iets koop eerst zien hoe het fietsen bevalt en hoe mijn energie levels zijn.

Het ging net even over voeding tijdens het fietsen. Zelf vul ik 1 bidon met water en de tweede met een whey shake. Vooraf neem ik wel eens Glucomannan voor een verzadigd gevoel.
pi_210872486
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:12 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bedankt voor de tips voor Zwift uit het vorige topic! Via FB heb ik een Rose Pro WSL met ultegra in de kleur wit voor een prikkie op de kop kunnen tikken in maatje klein (48).

Nu heb ik een nieuwe baan en je raad het al, ik ga woon-werkverkeer op de nieuwe fiets doen (er is een bewaakte stalling).
Dus ik mag mijn Zwift zoektocht opnieuw beginnen. Nu denk ik toch weer aan powermeter pedalen op de spinning fiets i.p.v. een trainer want ik ga er niet nóg een fiets bij kopen 😅(dat zei ik ook in het vorige topic).
Voor ik iets koop eerst zien hoe het fietsen bevalt en hoe mijn energie levels zijn.

Het ging net even over voeding tijdens het fietsen. Zelf vul ik 1 bidon met water en de tweede met een whey shake. Vooraf neem ik wel eens Glucomannan voor een verzadigd gevoel.
Ik zou geen eiwitten nemen tijdens het fietsen, dat gaat je nergens mee helpen.
pi_211016187
quote:

gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik hoop dat het woon-werk-fietsen bevalt :)

Qua voeding tijdens het fietsen prop ik m'n shirtzakken altijd vol met bananen, suiker-reepjes, ontbijtkoekrepen, mueslirepen enz. Laatste paar keren op lange tochten geprobeerd elke 20 km iets naar binnen te proppen. Bidons met alleen water sinds de tandarts me een preek gaf over "continu aan zoete drankjes lurken" :')

Ik heb nu eindelijk een lange fietsbroek besteld na vorige jaren altijd met een hardlooplegging over m'n korte fietsbroek heen te fietsen. Dat zat helemaal niet lekker en beschermde ook nauwelijks tegen wind en nattigheid. Ben benieuwd of het hebben van een lange fietsbroek me gaat helpen om in de winter mezelf vaker op de fiets te krijgen - hardlopen in slecht weer vind ik meestal minder vervelend dus afgelopen winters heb ik ongeveer niet gefietst :')
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:28:42 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211016291
quote:

Pas op voor powermeter pedalen van IQ2, dat zijn oplichters.
pi_211043367
Ik zou als ik jullie was niet meer wat bestellen op Wiggle. Daar hoort ook Chain Reaction en Bikester bij geloof ik. Staan op randje van faillissement.
Aldus.
  FOK!fotograaf zondag 22 oktober 2023 @ 19:24:52 #94
73911 ultra_ivo
pi_211043745
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:57 schreef Z het volgende:
Ik zou als ik jullie was niet meer wat bestellen op Wiggle. Daar hoort ook Chain Reaction en Bikester bij geloof ik. Staan op randje van faillissement.
Het viel me vanochtend al op dat Bikester schrijft dat ze op het moment geen retouren kunnen aannemen....
  FOK!fotograaf zondag 22 oktober 2023 @ 19:29:02 #95
73911 ultra_ivo
pi_211043806
Vandaag teruggekomen van een 5 weekse trip naar Griekenland. Op de fiets heen via een mix van diverse fietsroutes en zelf geplande stukken dwars door Duitsland, Oostenrijk, klein stukje Slovakijë, Hongarijë, Servië, Macedonië en Griekenland. Daarna met de boot en trein terug.
Restultaat: bijna 2000 tegeltjes, dik 3000 kilometer fietsen, dik 4000 foto's, 3 lekke banden, een gemolde stuurtas en een total loss frame.
De reis in een steekwoord of 10:
De nationale fietspaden in Hongarijë zijn supergoed, de internationale veel minder.
Bratislava was een goede keuze voor een rustdag, Belgrado niet
Duitse fietspaden zijn zeer slecht voor je fiets (fiets total loss gereden daar en dezelfde dag nog op een nieuwe verder gereden)
Macedonisch een Servische vrachtwagenchauffeurs zijn de slechtste chauffeurs op dit traject, de Oostenrijkers het beste
Het fietsen over het Donaueiland in Wenen was even wennen
De binnenlanden van Noord-Griekenland zijn erg leeg en super mooi
Voor Oostenrijk en Duitsland is een tent noodzaak (dure accomodaties die ook nog eens vroeg de receptie sluiten), vanaf Hongarijë kun je eigenlijk je tent terug naar huis sturen
De ferry Igoumenitsa-Venetië is bagger
Er zijn rustige plekken te vinden in oktober in Venetië
Om goed gebruik te kunnen maken van een reisverzekering tijdens een crash moet je eigenlijk een reserve fiets bij iemand in de schuur klaar hebben staan

Ik heb nu een Fahrradmanufaktur Randonneur S aan mijn collectie toegevoegd. De Bob Jackson World Tour uit 2007 kan ik afschrijven. Maar de Randonneur S is eerder een goede winterbrevettenfiets annex hotelvakantiefiets, dus ik overweeg en Kona Sutra SE te kopen en daar een dynamonaaf in te zetten.
De in Würzburg onderweg gekochte fiets is mijn eerste fiets ooit met schijfremmen (TRP Spyre). De overstap viel mee, de modulatie is ongeveer zoals ik mijn velgremmen altijd al instelde en onderhoud langs de kant van de weg is goed te doen. Voordeel is geen zwarte vingers meer bij een lekke band in de regen. Nadeel een duidelijk stevigere voorvork. Voor vakantiefietsen dus meer voor dan nadeel, voor een kasseienfiets heb ik toch liever een soepelere voorvork.
  zondag 22 oktober 2023 @ 19:48:53 #96
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_211044086
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Het viel me vanochtend al op dat Bikester schrijft dat ze op het moment geen retouren kunnen aannemen....
Fahrrad.de, probikeshop, campz, addnature, Vitus bikes, nukeproof om er nog maar wat te noemen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:35:42 #97
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211046338
Als ik jullie was zou ik ook niet bestellen bij Decathlon, maar dat is meer omdat het een klotewinkel is die de Nederlandse consumentenwetgeving negeert :P
pi_211046491
Mooie reis Ivo! Maar hoe mol je een frame. Dat moet dan al wat brak geweest zijn niet? Kona vind ik een mooi merk. Maken (maakten?) Mooie stalen raceframes.
Aldus.
pi_211046558
Er zit een mini-decathlon verderop in de straat. Dat is best handig bezorgen. Niet dat ik er vaak wat bestel. Je kan via de Decathlon ook jouw favo merk bestellen (@Fretwork). Hoe zit dat precies?
Aldus.
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:17:02 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211047281
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:44 schreef Z het volgende:
Er zit een mini-decathlon verderop in de straat. Dat is best handig bezorgen. Niet dat ik er vaak wat bestel. Je kan via de Decathlon ook jouw favo merk bestellen (@:fretwork). Hoe zit dat precies?
Oh nee, je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik heb gewoon een lek vrij duur luchtbed en de lokale vestiging heeft al 5 opeenvolgende drogredenen geprobeerd om onder hun garantiebeleid uit te komen (5 jaar garantie op een matje dat in de eerste 2 maanden na 10 nachten lek is geraakt).
Dat was nadat ik ze moest wijzen op regelgeving omtrent bewijslast, zij namen alleen garantie aan in de eerste 2 weken.

En natuurlijk kan ik naar een andere vestiging en gewoon geholpen worden, maar ik ben een tikkeltje principieel. Want dit is niet alleen een probleem voor mij, elke klant met rechten wordt door deze vestiging genaaid.
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:22:09 #101
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211047389
Heb al gehoord:

- hij is helemaal niet lek
- hij was nog niet lek toen hij de winkel verliet toch? Dan is het uw schuld.
- misschien heeft u wel de hele nacht op een zandkorrel gelegen
- we geven enkel 5 jaar garantie op onze beste producten, dus ze gaan echt niet zomaar stuk, alleen door verkeerd gebruik
- Er zitten gebruikssporen op de berschermhoezen, wat ons betreft bewijst dat dat u anders met onze spullen omgaat dan Decathlon van zijn klanten verwacht.

Dus voor mij is die winkel wel een beetje af
  FOK!fotograaf maandag 23 oktober 2023 @ 07:50:52 #102
73911 ultra_ivo
pi_211049624
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:41 schreef Z het volgende:
Mooie reis Ivo! Maar hoe mol je een frame. Dat moet dan al wat brak geweest zijn niet? Kona vind ik een mooi merk. Maken (maakten?) Mooie stalen raceframes.
Een splitsing in het fietspad met de ochtendzon vol in m'n gezicht waardoor ik de splitsing niet kon zien. Er lagen rotsblokken midden in de splitsing. De eerste kon ik nog net over/omheen, de tweede was niet meer te ontwijken.
  maandag 23 oktober 2023 @ 07:56:18 #103
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211049649
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 07:50 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Een splitsing in het fietspad met de ochtendzon vol in m'n gezicht waardoor ik de splitsing niet kon zien. Er lagen rotsblokken midden in de splitsing. De eerste kon ik nog net over/omheen, de tweede was niet meer te ontwijken.
Heftig man, gelukkig zonder teveel last voor jezelf.

Die Fahradmanufakturs vallen me altijd op op de Waddeneilanden, lijken me prima fietsen voor het geld. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat ook voor Kona geldt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fretwork op 23-10-2023 08:51:38 ]
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:07:02 #104
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_211050662
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:

Ik heb nu een Fahrradmanufaktur Randonneur S aan mijn collectie toegevoegd. De Bob Jackson World Tour uit 2007 kan ik afschrijven. Maar de Randonneur S is eerder een goede winterbrevettenfiets annex hotelvakantiefiets
Mooi avontuur weer Ivo!
Hoe is de zithouding op de VFS? Sportief of meer rechtop? Ik moet door gewrichtsproblemen waarschijnlijk een andere vakantiefiets, en dan meer rechtop zitten zodat mn polsen minder belast worden, en VFS heeft wat aantrekkelijke fietsen wel!
Ook, als je meer rechtop gaat zitten, gaat een B17 dan nog werken? Op de racefiets zat het goddelijk, en op m'n sportieve vakantiefiets ook, maar die moet ik waarschijnlijk met pensieon sturen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf maandag 23 oktober 2023 @ 19:15:57 #105
73911 ultra_ivo
pi_211056365
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]
Mooi avontuur weer Ivo!
Hoe is de zithouding op de VFS? Sportief of meer rechtop? Ik moet door gewrichtsproblemen waarschijnlijk een andere vakantiefiets, en dan meer rechtop zitten zodat mn polsen minder belast worden, en VFS heeft wat aantrekkelijke fietsen wel!
Ook, als je meer rechtop gaat zitten, gaat een B17 dan nog werken? Op de racefiets zat het goddelijk, en op m'n sportieve vakantiefiets ook, maar die moet ik waarschijnlijk met pensieon sturen...
Behoorlijk rechtop. Ik heb een wat sportiever model, het eerste wat ik deed was een kortere stuurpen en die vlak monteren. Ik overweeg om er zelfs een spacer uit te halen (en als je de spacertoren op m'n nu verongelukte Bob Jackson kent, weet je dat ik niet vies ben van spacers). Het probleem bij de maatvoering vindt ik wel de sprong van 52 naar 57. Ik heb een 57 maar ik zou blijer met een 55 zijn geweest. De 57 is eigenlijk wat te groot, maar liever dat dan een te kleine fiets.
Toch is de zit redelijk hetzelfde als op m'n andere fietsen, vandaar dat m'n B17 gewoon werkt. (Ik heb meestal het stuur op zadelhoogte of maximaal 2-3cm lager.) Waar ik wel mee zat, en een oplossing voor heb gevonden, is de voor mij te krappe Q-factor van moderne Shimano crankstellen. Ik heb onderweg in Passau 2 tussenstukjes gekocht, die 18mm per pedaal extra opleveren. Dat is beter dan te krap, maar toch wat te breed nu. Inmiddels is een stel SQ labs SPD pedalen in de maat L in aantocht met 8mm langere assen.
pi_211097807
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag teruggekomen van een 5 weekse trip naar Griekenland. Op de fiets heen via een mix van diverse fietsroutes en zelf geplande stukken dwars door Duitsland, Oostenrijk, klein stukje Slovakijë, Hongarijë, Servië, Macedonië en Griekenland. Daarna met de boot en trein terug.
Restultaat: bijna 2000 tegeltjes, dik 3000 kilometer fietsen, dik 4000 foto's, 3 lekke banden, een gemolde stuurtas en een total loss frame.
De reis in een steekwoord of 10:
De nationale fietspaden in Hongarijë zijn supergoed, de internationale veel minder.
Bratislava was een goede keuze voor een rustdag, Belgrado niet
Duitse fietspaden zijn zeer slecht voor je fiets (fiets total loss gereden daar en dezelfde dag nog op een nieuwe verder gereden)
Macedonisch een Servische vrachtwagenchauffeurs zijn de slechtste chauffeurs op dit traject, de Oostenrijkers het beste
Het fietsen over het Donaueiland in Wenen was even wennen
De binnenlanden van Noord-Griekenland zijn erg leeg en super mooi
Voor Oostenrijk en Duitsland is een tent noodzaak (dure accomodaties die ook nog eens vroeg de receptie sluiten), vanaf Hongarijë kun je eigenlijk je tent terug naar huis sturen
De ferry Igoumenitsa-Venetië is bagger
Er zijn rustige plekken te vinden in oktober in Venetië
Om goed gebruik te kunnen maken van een reisverzekering tijdens een crash moet je eigenlijk een reserve fiets bij iemand in de schuur klaar hebben staan

Ik heb nu een Fahrradmanufaktur Randonneur S aan mijn collectie toegevoegd. De Bob Jackson World Tour uit 2007 kan ik afschrijven. Maar de Randonneur S is eerder een goede winterbrevettenfiets annex hotelvakantiefiets, dus ik overweeg en Kona Sutra SE te kopen en daar een dynamonaaf in te zetten.
De in Würzburg onderweg gekochte fiets is mijn eerste fiets ooit met schijfremmen (TRP Spyre). De overstap viel mee, de modulatie is ongeveer zoals ik mijn velgremmen altijd al instelde en onderhoud langs de kant van de weg is goed te doen. Voordeel is geen zwarte vingers meer bij een lekke band in de regen. Nadeel een duidelijk stevigere voorvork. Voor vakantiefietsen dus meer voor dan nadeel, voor een kasseienfiets heb ik toch liever een soepelere voorvork.
Dat klinkt als een ontzettend gave vakantie O+
pi_211097836
Ik dacht dat ik eruit was met een fietsbroek voor de winter. Het pakketje kwam gister, maar ik blijk bij de broeken van Bioracer 10 cm tekort te komen in de lengte :'( :'(

Verder zitten ze op zich wel lekker, maar de naden in de knieholtes matchen zo ook niet echt en het bandje voor onderlangs m'n voet hangt er voor niks bij.

Nou was dat ook wel te verwachten eigenlijk. Van hardloopleggings heb ik ook maat Small en dan de extra lange variant.

Ik kan nergens fietsbroeken vinden in lengtematen. Heeft iemand een tip voor een merk fietsbroeken wat lang en smal valt?

Budget is <100 euro.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:51:40 #108
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211098735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik dacht dat ik eruit was met een fietsbroek voor de winter. Het pakketje kwam gister, maar ik blijk bij de broeken van Bioracer 10 cm tekort te komen in de lengte :'( :'(

Verder zitten ze op zich wel lekker, maar de naden in de knieholtes matchen zo ook niet echt en het bandje voor onderlangs m'n voet hangt er voor niks bij.

Nou was dat ook wel te verwachten eigenlijk. Van hardloopleggings heb ik ook maat Small en dan de extra lange variant.

Ik kan nergens fietsbroeken vinden in lengtematen. Heeft iemand een tip voor een merk fietsbroeken wat lang en smal valt?

Budget is <100 euro.
Ik zou dit als excuus aangrijpen om kilo's truffelkruidnoten te eten en een M aan te schaffen ;)

Ik heb het gevoel dat de Italiaanse merken altijd straks zitten, dus misschien dat je daar met een grotere lengtemaat ook nog wel wegkomt.
pi_211098874
Alles uit Italië valt smal-ish. Maar lang weet ik niet.
Aldus.
pi_211106517
Ik heb nu bedacht om van de week maar eens fietsbroeken te gaan passen bij de lokale wielerwinkel. Misschien idd de Italiaanse merken. Maar de gemiddelde Italiaanse dame is natuurlijk ook geen 1m80... :X

Zag online dat herenbroeken langer vallen dan damesbroeken, dus misschien is dat een optie, maar weet niet of de zeem dan goed zit. (Waarschijnlijk niet)
pi_211106729
En een broek van futurum @Tele6?

Die kun je ook nog retourneren als het niet lekker zit (en getest hebt).
pi_211136045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:20 schreef Tele6 het volgende:

Budget is <100 euro.
Ik zou voor beenstukken icm korte fietsbroek gaan, een lange fietsbroek trekt al gauw rondom je knieen en dat is echt niet fijn en kan zelfs blessures veroorzaken. Met beenstukken zul je ook het lengteprobleem wat minder hebben..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:27:13 #113
68638 Zwansen
pi_211138641
Misschien heel cheap, maar ik fiets al jaren in de winter met een lange thermobroek onder m’n korte wielrenbroek. Net ietsje warmer dan beenstukken. Zit eigenlijk best prima. Misschien niet gesoigneerd, maar in de wintermaanden zie je toch amper fietsers. :P
pi_211140187
Die kende ik nog niet. Ik heb nu een lange broek zonder zeem over een korte broek met zeem. Kan je een goeie korte broek in een afschuwelijke uitvoering die niemand wil en dus goedkoop is gebruiken. Maar het is nog niet echt koud dus beenstukken zijn vooralsnog prima.
Aldus.
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:41:59 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211140298
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:27 schreef Zwansen het volgende:
Misschien heel cheap, maar ik fiets al jaren in de winter met een lange thermobroek onder m’n korte wielrenbroek. Net ietsje warmer dan beenstukken. Zit eigenlijk best prima. Misschien niet gesoigneerd, maar in de wintermaanden zie je toch amper fietsers. :P
Same.

En als 't goed fris is van die gigantisch lange sokken tot net onder je knieën over die thermobroek heen.
Huilen dan.
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:42:54 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211140306
Net m'n VO2-max training maar na een paar intervallen afgebroken want zat kotsend op de fiets en ik zag allemaal hekken en bruggen die er niet waren. Voelde me al niet topfit maar dacht "ah gaat wel, gewoon proberen, meestal valt het mee". Toen gigantisch afgekoeld in de regen op weg naar huis en 40 minuten onder de douche gestaan om op te warmen, en nu de volledige natte vaatdoek-feeling.

#genieten
Huilen dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:49:09 #117
73911 ultra_ivo
pi_211142238
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Same.

En als 't goed fris is van die gigantisch lange sokken tot net onder je knieën over die thermobroek heen.
Die gigantisch lange sokken (van de wintersportafdeling) gebruik ik dan weer in de tussentijd. Korte broek, kniewarmers en overdag korte warme sokken die ik 's avonds (of 's ochtends) vervang door lange kniekousen. Dat werkt beter dan korte sokken & beenwarmers.
Ook handig zijn speciale winterfietsschoenen, dat zit beter dan zomerfietsschoenen met overschoenen.
pi_211142367
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
Net m'n VO2-max training maar na een paar intervallen afgebroken want zat kotsend op de fiets en ik zag allemaal hekken en bruggen die er niet waren. Voelde me al niet topfit maar dacht "ah gaat wel, gewoon proberen, meestal valt het mee". Toen gigantisch afgekoeld in de regen op weg naar huis en 40 minuten onder de douche gestaan om op te warmen, en nu de volledige natte vaatdoek-feeling.

#genieten
Sluimerend virusje?

Had ik vorige week, voelde me niet helemaal Ok maar zeker niet echt ziek. Op de tacx savonds brak alles uit.
Vakman pur sang
pi_211143309
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:27 schreef Zwansen het volgende:
Schuurt dat niet als je nog iets onder je zeem hebt? Er overheen doe ik idd wel eens.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:13:29 #120
545 dop
pi_211143466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Schuurt dat niet als je nog iets onder je zeem hebt? Er overheen doe ik idd wel eens.
Ik gebruik als het echt koud is een dunne (thermo) legging, onder mijn broek plus beenstukken.
Naden zitten niet op plekken waar het schuurt dus geen last van.
maar je kunt er natuurlijk gewoon de schaar in zetten als je wel schuurplekken hebt

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 31-10-2023 10:19:21 ]
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:25:39 #121
68638 Zwansen
pi_211145354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nee, echt nooit last van. Ik moet wel zeggen dat ik meestal wat kortere ritten fiets in die periode, dus mogelijk ga je wel last krijgen als je 4-5 uur op de fiets zit, maar bij de korte ritjes tot circa 2,5 uur echt geen last.
pi_211146254
Maar waarom er niet overheen?
Aldus.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:13:12 #123
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211146351
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:01 schreef Z het volgende:
Ziet er niet lekker uit op de Insta's
  FOK!fotograaf dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:27:30 #124
73911 ultra_ivo
pi_211147977
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nee, echt nooit last van. Ik moet wel zeggen dat ik meestal wat kortere ritten fiets in die periode, dus mogelijk ga je wel last krijgen als je 4-5 uur op de fiets zit, maar bij de korte ritjes tot circa 2,5 uur echt geen last.
Hoef je je wel om te kleden voor 2,5 uur ~O>
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:27:00 #125
68638 Zwansen
pi_211150649
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:01 schreef Z het volgende:
Een thermobroek over je korte broek? Dat lijkt me lastig, maar het is het proberen waard. :P
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:28:00 #126
68638 Zwansen
pi_211150668
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 18:27 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Hoef je je wel om te kleden voor 2,5 uur ~O>
Ik ben behoorlijk trots als ik in de winter met temperaturen onder de 5 graden gewoon 2,5 uur gefietst heb. :D
pi_211150867
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Een thermobroek over je korte broek? Dat lijkt me lastig, maar het is het proberen waard. :P
Ik snap niet zo goed wat voor thermobroek je bedoeld geloof ik.
Aldus.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:54:58 #128
73911 ultra_ivo
pi_211150987
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben behoorlijk trots als ik in de winter met temperaturen onder de 5 graden gewoon 2,5 uur gefietst heb. :D
Iedere maand een 200 moet gewoon kunnen. Ook in de winter. Ik overweeg zelfs een DIY Superrandonneurserie te rijden deze winter.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:29:50 #129
68638 Zwansen
pi_211151419
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:43 schreef Z het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat voor thermobroek je bedoeld geloof ik.
Iets als dit: https://www.futurumshop.n(...)pttZ9QkaAqhsEALw_wcB
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:38:40 #130
68638 Zwansen
pi_211151527
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Iedere maand een 200 moet gewoon kunnen. Ook in de winter. Ik overweeg zelfs een DIY Superrandonneurserie te rijden deze winter.
Respect. Ik heb nog nooit 100 in de winter gefietst. Misschien is dat een realistischer doel.
pi_211156426
quote:
Ah. Weinig drip zou mijn zoon zeggen.
Aldus.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:27:35 #132
68638 Zwansen
pi_211159128
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:36 schreef Z het volgende:

[..]
Ah. Weinig drip zou mijn zoon zeggen.
:D
pi_211161383
Ik had anderhalve week niet gefietst wegens buikgriepje en timing issues maar het viel me vandaag op dat de weg zo schoon was. Door de vele regen lijkt me. Wel veel blaadjes maar geen modder en andere viezigheid.
Aldus.
pi_211224701
Hallo, ik ben van plan om met Black Friday mezelf te trakteren op een nieuwe wielset. Ik zit echter enorm te twijfelen over de diepte. Ik rij nu een Canyon Ultimate CF SL met stock alu wielen. Ik ben dus aan het kijken voor iets dat meer aero is, gemaakt van koolstof. Ik ben echter vrij licht (65kg) en ik vrees dat ik met te diepe wielen van de dijk af zal worden geblazen. Ik zit te denken aan minimaal 40mm, max 50mm voor, maar wellicht tot wel 65mm achter. Daar vallen een heleboel wielsets tussen, soms met gemengde dieptes, soms niet.
Heeft iemand raad?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:33:03 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211224724
Ik ben op zn minst 12 kg zwaarder dus niet echt een goede vergelijking, maar 45mm wielen (bij mij Zipp 303s) bevallen me behoorlijk goed.

Hunt heeft ook sets in die hoogtes, bijvoorbeeld de 40/50 sets. Maar ik zou daar na de Brexit toch minder snel bestellen.
pi_211225125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:31 schreef miro86 het volgende:
Hallo, ik ben van plan om met Black Friday mezelf te trakteren op een nieuwe wielset. Ik zit echter enorm te twijfelen over de diepte. Ik rij nu een Canyon Ultimate CF SL met stock alu wielen. Ik ben dus aan het kijken voor iets dat meer aero is, gemaakt van koolstof. Ik ben echter vrij licht (65kg) en ik vrees dat ik met te diepe wielen van de dijk af zal worden geblazen. Ik zit te denken aan minimaal 40mm, max 50mm voor, maar wellicht tot wel 65mm achter. Daar vallen een heleboel wielsets tussen, soms met gemengde dieptes, soms niet.
Heeft iemand raad?
Ik was 66kg ooit en reed toen met 42mm voor en 65mm achter. Geen problemen gehad met de wind. En nu met 70kg en 50mm voor en achter ook niet. :)
pi_211225176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:33 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben op zn minst 12 kg zwaarder dus niet echt een goede vergelijking, maar 45mm wielen (bij mij Zipp 303s) bevallen me behoorlijk goed.

Hunt heeft ook sets in die hoogtes, bijvoorbeeld de 40/50 sets. Maar ik zou daar na de Brexit toch minder snel bestellen.
De 303S en de Hunt4454 zijn idd een paar van de opties die ik op t oog heb.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:31:44 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211225764
Volgens mij zijn de nieuwe FFWD Tyros ook vergelijkbaar. Ken iemand met de oude (die met die deuk erin) en die was ook tevreden.
pi_211226035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik was 66kg ooit en reed toen met 42mm voor en 65mm achter. Geen problemen gehad met de wind. En nu met 70kg en 50mm voor en achter ook niet. :)
In Limburg stormt het nooit.
Aldus.
pi_211231060
quote:
Heeft iemand raad?
Ik weeg zelf ook maar 66kg en rij probleemloos met 60mm. De velgen zijn tegenwoordig veel boller, waardoor de wind er minder grip op heeft.
pi_211233505
Hoort trouwens Zwift gebruik ook in dit topic of gaan we een nieuw topic maken over Zwift en verwante train software? Misschien dat ook spinnen en fiets cardio trainer in de sportschool mee genomen kan worden?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_211239159
Kan prima hier toch? Wordt best veel gezwift hier volgens mij.
Aldus.
  woensdag 8 november 2023 @ 22:55:16 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211239461
Ik heb mezelf net nog uit elkaar getrokken bij Les Mills Sprint, van mij mag het hier.

Had je een vraag Godshand?
pi_211239660
quote:
5s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:28 schreef Godshand het volgende:
Hoort trouwens Zwift gebruik ook in dit topic of gaan we een nieuw topic maken over Zwift en verwante train software? Misschien dat ook spinnen en fiets cardio trainer in de sportschool mee genomen kan worden?
Wahoo system X mag ook.
Vakman pur sang
pi_211241122
Lijkt me ook niet interessant genoeg om een heel topic over te vullen eigenlijk.. hier is het al best wel stil :P
  donderdag 9 november 2023 @ 09:58:02 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211241308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt me ook niet interessant genoeg om een heel topic over te vullen eigenlijk.. hier is het al best wel stil :P
Ik lees nog wel, maar heb weinig te melden over mijn nietbestaande fietsavonturen.
pi_211241340
Ik ben tegenwoordig al de hele dag professioneel met fietsen bezig, dus wil er in mn vrije tijd zo min mogelijk mee te maken hebben :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_211241595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik lees nog wel, maar heb weinig te melden over mijn nietbestaande fietsavonturen.
Ik fiets veel naar mijn werk heen en weer, maar daar valt ook niet zoveel over te melden behalve dat mijn Koga met carbon belt het nog steeds top doet na 6000km door weer en wind. Alleen mijn fietstas vloog er vanochtend af toen ik over een hobbel fietste, dat was minder. Ik heb nog niks hoeven vervangen, alleen een spatbord wat afgebroken was.

En verder heb ik nu 2x gezwift deze winter, en het lijkt erop dat al dat ww-fietsen wel goed is voor mijn FTP maar dat mijn explosiviteit/sprintkracht bij het fietsen echt ver weggezakt is..
  donderdag 9 november 2023 @ 14:56:25 #149
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211243724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik fiets veel naar mijn werk heen en weer, maar daar valt ook niet zoveel over te melden behalve dat mijn Koga met carbon belt het nog steeds top doet na 6000km door weer en wind. Alleen mijn fietstas vloog er vanochtend af toen ik over een hobbel fietste, dat was minder. Ik heb nog niks hoeven vervangen, alleen een spatbord wat afgebroken was.

En verder heb ik nu 2x gezwift deze winter, en het lijkt erop dat al dat ww-fietsen wel goed is voor mijn FTP maar dat mijn explosiviteit/sprintkracht bij het fietsen echt ver weggezakt is..
Kan me dat wel goed voorstellen. Ook alles boven FTP zal je weinig prikkelen.

Ik laat de fiets deze winter wat links liggen, dus af en toe een lesje in de sportschool.
Wel probeer ik de Join trainingen om te zetten naar Crosstrainer trainingen om VO2 max een beetje vast te houden.
pi_211245255
Ik heb een tijdje terug een bacterie op mijn longen gehad waardoor ik niet optimaal kon fietsen. Nu ik daarvan genezen ben is mijn motivatie ver te zoeken... Dat is mijn smoesje om minder actief te zijn. :)
pi_211245350
Dat klink best heftig! Bacterie in je longen. Ik ben door in 1,5 maand met respectievelijk griep, daarna buikgriep en nu Covid ook behoorlijk uit mijn fietsritme gehaald. Ik heb nooit zoveel motivatie nodig als ik in mn vaste fietsritme zitm maar nu dat weg is heb ik wat meer motivatie nodig. Ik heb ook een tweedehands (niet al te slimme) trainer gekocht. Voor de afwisseling (of voor nog meer fietsen). Die trainers kosten echt niks meer tweedehands.
Aldus.
pi_211246633
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:16 schreef Z het volgende:
Dat klink best heftig! Bacterie in je longen. Ik ben door in 1,5 maand met respectievelijk griep, daarna buikgriep en nu Covid ook behoorlijk uit mijn fietsritme gehaald. Ik heb nooit zoveel motivatie nodig als ik in mn vaste fietsritme zitm maar nu dat weg is heb ik wat meer motivatie nodig. Ik heb ook een tweedehands (niet al te slimme) trainer gekocht. Voor de afwisseling (of voor nog meer fietsen). Die trainers kosten echt niks meer tweedehands.
Ja, lang verhaal eigenlijk. Tijdje terug had ik wat moeite met inspannen, zodra het heuveltje op ging kon ik de langzaamste mensen van het team niet meer bijhouden, in eerste instantie dacht ik toen aan een verkoudheidje, maar toen er na 5 weken nog niet veel verbetering was toch maar naar de dokter gegaan. Daar kwam dus die bacterie naar boven en daarna heeft een 7 weken geduurd voordat alles weer normaal was. Echter, achteraf denk ik dat ik al langer last heb gehad hiervan want voordat ik dacht dat het een verkoudheidje was kwam ik ook bij lange na niet aan mijn maximale hartslag. Ook die haal ik nu weer gewoon. Ach ja, dat hebben we ook weer gehad. Nu die motivatie nog. :)
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:29:02 #153
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211256809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ja, lang verhaal eigenlijk. Tijdje terug had ik wat moeite met inspannen, zodra het heuveltje op ging kon ik de langzaamste mensen van het team niet meer bijhouden, in eerste instantie dacht ik toen aan een verkoudheidje, maar toen er na 5 weken nog niet veel verbetering was toch maar naar de dokter gegaan. Daar kwam dus die bacterie naar boven en daarna heeft een 7 weken geduurd voordat alles weer normaal was. Echter, achteraf denk ik dat ik al langer last heb gehad hiervan want voordat ik dacht dat het een verkoudheidje was kwam ik ook bij lange na niet aan mijn maximale hartslag. Ook die haal ik nu weer gewoon. Ach ja, dat hebben we ook weer gehad. Nu die motivatie nog. :)
Fijn dat het beter gaat, lekker beetje blijven fietsen en straks met het goede weer opwarmen. Inschrijven voor de 65km AGR zoals de rest van ons stervelingen ;)
pi_211257650
quote:
Heeft iemand raad?
Ik weeg 70kg en rij met 58mm voor en 62mm achter en ervaar juist soms wel last van de wind. Afgelopen maandag waaide het vrij hard en dan vind ik het met zijwind soms wel lastig om bijvoorbeeld even een bidon te pakken.

Ook een keer op de afdaling van de Sarene waaide het erg hard en daalde ik echt als een natte krant en durfde maar weinig snelheid te maken uit angst voor windvlagen. Nu durf ik sowieso voor geen meter te dalen dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.

Dat gezegd hebbende zou ik altijd voor hoge wielen kiezen omdat ik het gewoon veel mooier vindt en het altijd een feestje is als je je reflectie in een etalage ziet.
pi_211257816
Ik vind hoge wielen, zeg vanaf een centimeter of 5, niet mooi. En ze kunnen best gevaarlijk zijn. Een vriend kreeg te maken met een windvlaag, wind in de wielen, stuur klapte en brak z'n bovenbuis en hij werd wakker in ziekenhuis. Maarrr, dat is uitzonderlijk natuurlijk.
Aldus.
pi_211258758
Om de smoesjesparade aan te vullen: begin juli een huis gekocht. Helemaal gestript van binnen en alles opnieuw opgebouwd. Alleen het stucwerk uitbesteed, maar verder alles zelf gedaan. Ontzettend tof om te doen (niet altijd, soms ben je er klaar mee), maar wel moeilijk te combineren met veel willen fietsen.

Dit voorjaar was ik echt lekker op dreef. Als ik een koersje reed, zat ik altijd wel mee in de kopgroep en op ‘t DK reed ik in de finale in m’n eentje een paar kilometer lang voor de meute uit (om uiteindelijk toch weer teruggepakt te worden :') ).

Nu het verbouwen een beetje op z’n einde loopt, krijg ik ook weer wat tijd op te fietsen. Dus ik heb een stalen KOGA opgebouwd met Ultegra 10 speed en volgehangen met raceblade spatborden. Ideaal met slecht weer. Ik blijf zelf lekker schoon en na afloop spoel ik de fiets af en zet ik ‘m in de schuur. Verder wat Zwiften en gravellen en ik kom de winter wel door :)
pi_211270654
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:51 schreef Tommeke het volgende:
Om de smoesjesparade aan te vullen: begin juli een huis gekocht. Helemaal gestript van binnen en alles opnieuw opgebouwd. Alleen het stucwerk uitbesteed, maar verder alles zelf gedaan. Ontzettend tof om te doen (niet altijd, soms ben je er klaar mee), maar wel moeilijk te combineren met veel willen fietsen.

Dit voorjaar was ik echt lekker op dreef. Als ik een koersje reed, zat ik altijd wel mee in de kopgroep en op ‘t DK reed ik in de finale in m’n eentje een paar kilometer lang voor de meute uit (om uiteindelijk toch weer teruggepakt te worden :') ).

Nu het verbouwen een beetje op z’n einde loopt, krijg ik ook weer wat tijd op te fietsen. Dus ik heb een stalen KOGA opgebouwd met Ultegra 10 speed en volgehangen met raceblade spatborden. Ideaal met slecht weer. Ik blijf zelf lekker schoon en na afloop spoel ik de fiets af en zet ik ‘m in de schuur. Verder wat Zwiften en gravellen en ik kom de winter wel door :)
DK? Deens Kampioenschap? :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_211270760
District kampioenschap
pi_211271612
Heb al jaren als de blaadjes van de bomen vallen en het meer regent als dat de zon schijnt een dipjes periode.
Fietsclubje rijdt ook met regen met lampjes door, kan me daar echt niet voor motiveren :'(
Vakman pur sang
pi_211271769
Lekker rustig op de weg in de winter.
Aldus.
pi_211286616
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2023 14:01 schreef Z het volgende:
Lekker rustig op de weg in de winter.
Bos vind ik dan leuker, continue focus, single Tracks, sturen
Vakman pur sang
  maandag 13 november 2023 @ 22:53:31 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211287606
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doordeweeks het bos in, maar dan moet het wel een beetje met werk te combineren zijn (haal het dan 's avonds in). Anders gewoon lampjes aan en gaan als het niet al te belabberd is (vanavond ging het prima), en anders fiets op de trainer.

Gisteravond teruggekomen uit Tenerife dus was wel een klein schokje :') . Niet mauwen maar trappen.
Huilen dan.
pi_211289032
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 22:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doordeweeks het bos in, maar dan moet het wel een beetje met werk te combineren zijn (haal het dan 's avonds in). Anders gewoon lampjes aan en gaan als het niet al te belabberd is (vanavond ging het prima), en anders fiets op de trainer.

Gisteravond teruggekomen uit Tenerife dus was wel een klein schokje :') . Niet mauwen maar trappen.
Daar heb ik dus tussen oktober en december geen zin meer in. Met tegenzin toch op die fiets stappen, kut weer bah
Vakman pur sang
pi_211398550
Iemand toevallig een mooie BF-deal tegengekomen voor een helm?
Aldus.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:22:31 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211398932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar heb ik dus tussen oktober en december geen zin meer in. Met tegenzin toch op die fiets stappen, kut weer bah
Ugh sinds vorige week weer aan het binnenfietsen. Maar dat valt me vies tegen, en dan niet alleen omdat het een stuk saaier is: het voelt alsof m'n FTP 20W gezakt is vergeleken met buiten.
Huilen dan.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:05:57 #166
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211400226
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ugh sinds vorige week weer aan het binnenfietsen. Maar dat valt me vies tegen, en dan niet alleen omdat het een stuk saaier is: het voelt alsof m'n FTP 20W gezakt is vergeleken met buiten.
Andere vermogensmeter zou dat kunnen verklaren. Of te warm
  donderdag 23 november 2023 @ 16:10:51 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211400290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Andere vermogensmeter zou dat kunnen verklaren. Of te warm
Zelfde vermogensmeter. Ik ben wel gevoelig voor warmte, maar ik heb een heel arsenaal aan ventilatoren en ik merk het al direct bij het begin van de intervallen. Denk dat het toch iets te maken heeft met het verschil in inertia van het vliegwiel vergeleken met buiten fietsen.

Dacht eerst dat het kwam omdat ik een dagje of 10 op vakantie was geweest (viel mooi samen met de rustweek). Maar deze week nog steeds ellende. Threshold intervallen voelen aan als VO2max, met overeenkomstige hartslag, met hangen en wurgen kom ik er doorheen en daarna ben ik helemaal gesloopt :') .
Huilen dan.
pi_211400338
Je kan niet het hele jaar topfit zijn.
Aldus.
pi_211400393
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zelfde vermogensmeter. Ik ben wel gevoelig voor warmte, maar ik heb een heel arsenaal aan ventilatoren en ik merk het al direct bij het begin van de intervallen. Denk dat het toch iets te maken heeft met het verschil in inertia van het vliegwiel vergeleken met buiten fietsen.

Dacht eerst dat het kwam omdat ik een dagje of 10 op vakantie was geweest (viel mooi samen met de rustweek). Maar deze week nog steeds ellende. Threshold intervallen voelen aan als VO2max, met overeenkomstige hartslag, met hangen en wurgen kom ik er doorheen en daarna ben ik helemaal gesloopt :') .
Kan ook gewoon zijn dat je conditie dus idd is gezakt, en dat maakt ook niet uit in de winter
Vakman pur sang
  donderdag 23 november 2023 @ 18:56:51 #170
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_211401949
quote:

[..]

Waar maak je je druk om? Het is november, pak een bockje hiep hoi
.
  donderdag 23 november 2023 @ 22:21:35 #171
68638 Zwansen
pi_211404578
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
https://www.fiets.nl/nieu(...)nen-zijn-dan-buiten/

Daarnaast is het ook de periode van de verkoudheidsvirussen. Zelfs een hele milde verkoudheid die je overdag amper voelt kan impact hebben op je vermogens en zo’n verkoudheid kan makkelijk 1-2 weken aanhouden.
pi_211408841
quote:
Dacht eerst dat het kwam omdat ik een dagje of 10 op vakantie was geweest (viel mooi samen met de rustweek). Maar deze week nog steeds ellende. Threshold intervallen voelen aan als VO2max, met overeenkomstige hartslag, met hangen en wurgen kom ik er doorheen en daarna be
Misschien moet je het omdenken, als je nu in de winter lekker doortraint, door te beginnen op het lagere FTP en dan te kijken hoeveel je kunt verbeteren, heb je straks buiten in het voorjaar ineens weer gratis 20 watt erbij!
pi_211409800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:56 schreef Yankee het volgende:

[..]
Waar maak je je druk om? Het is november, pak een bockje hiep hoi
Nou dat gaat me elke avond wel goed af :@
Vakman pur sang
pi_211426031
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:58 schreef Z het volgende:
Iemand toevallig een mooie BF-deal tegengekomen voor een helm?
Ekoi heeft hun AR14 aan 68 euro en de Gara aan 80. Beide modellen worden gebruikt door Lotto-dstny en een paar andere ploegen.

Ik ben zeer tevreden met mijn AR14. Erg licht en blijft koel behalve als je in de volle zomerse zon aan het klimmen bent. (De mijne is zwart - dat helpt niet echt in de zon)
pi_211429921
Ik snap ftp nooit zo goed. Dat is toch vooral een maat om je training in te delen en niet per se een maat voor fitheid?
Aldus.
pi_211430028
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 12:07 schreef Z het volgende:
Ik snap ftp nooit zo goed. Dat is toch vooral een maat om je training in te delen en niet per se een maat voor fitheid?
Fitheid is wel een heel ruim begrip, maar FTP is vooral een tool om mee te trainen, dus vergelijken heeft weinig nut. Wel is het zo dat iemand met een hoger FTP harder zal rijden dan iemand met hetzelfde postuur en een lager FTP. Op het vlakke heeft het gewicht daar weer minder invloed op dan bergop, waar gewicht weer een grotere rol speelt. Daar is w/ kg een goede maatstaaf voor. Op het vlakke kan het ook veel verschillen. Zo heb ik met 65kg vaak al snel 20w minder nodig voor dezelfde snelheid dan iemand die 15kg zwaarder en groter is (aero).

Tussen powermeters zit vaak ook nogal een verschil. Al met al heeft het weinig nut om te vergelijken en vooral gebruiken om gericht op te trainen.
pi_211430111
Ik pleit voor klimtijden gecorrigeerd naar kilo's.
Aldus.
pi_211430126
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef Z het volgende:
Waarom? Dan is het dus lonend om "viesdik" te worden zodat je FTP hoger komt te liggen. Het is juist de kunst om je gewicht relatief laag te houden met zo hoog mogelijk FTP.
pi_211430448
Ik ben gewoon groot. Niet viesdik. Maar goed. Ik fiets toch zelden omhoog.
Aldus.
pi_211430869
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 12:59 schreef Z het volgende:
Ik ben gewoon groot. Niet viesdik. Maar goed. Ik fiets toch zelden omhoog.
Dat is prima, maar waarom zou je dan klimtijden willen corrigeren naar kilo's?

Dat is een beetje hetzelfde toen een renner van onze club tegen mij zei op Mallorca nadat hij was gelost, ja maar jij bent licht. Daar gaat het nou juist om. Je vermogen ivm je gewicht. Bij tijdrijden heeft een smal postuur ook voordeel omdat het een stuk aerodynamischer is.
pi_211431196
Het wordt dan een soort handicap zoals bij golf. Het voelt gewoon soms wat oneerlijk omdat gewicht heel snel tegen je gaat werken met klimmen. Door de polder beuken tegen de wind in kan ik dan weer een stuk beter dan een vederlichte klimmer.
Aldus.
pi_211431534
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:57 schreef Z het volgende:
Het wordt dan een soort handicap zoals bij golf. Het voelt gewoon soms wat oneerlijk omdat gewicht heel snel tegen je gaat werken met klimmen. Door de polder beuken tegen de wind in kan ik dan weer een stuk beter dan een vederlichte klimmer.
En daarom zijn er verschillende terreinen binnen wielrennen. De ene is wat beter in klimmen en de ander weer beter in de polderbeuken. Als je namelijk dat gewicht uitsluit bij klimmen en dat niet doet bij polderbeuken is dat weer oneerlijk voor die klimmer. Je zou dat dan ook moeten instellen bij polderbeuken :s)

De gedachte dat het bij tijdrijden echt gaat om pure power is wel achterhaald. Het gaat veel meer om smal zitten (narrow is aero) dan laag. Lang was de gedachte dat je laag moest zitten, maar het gaat er juist om dat je smal bent met je hoofd/helm laag in verlengde van je rug.
  woensdag 29 november 2023 @ 03:41:08 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211460923
Moeten we het niet over watt per kilo per cm lichaamslengte met een correctiefactor voor flexibiliteit, leeftijd, inkomen, gender, geslacht en fietsmerk hebben? Dan is vergelijken veel eerlijker.
pi_211461358
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, echt heerlijk! Afgelopen zondag 3 uur offroad gedaan en ik kwam zoveel anderen op gravelbikes tegen. Hier ligt het bos er lekker droog bij, dus je fiets wordt ook niet extreem smerig. En uiteindelijk nog best naar de klote gegaan.

Verder merk ik ook dat ik op Zwift een stuk minder hoge wattages trap dan in maart. Deze zomer heel veel minder gefietst ivm verbouwen, dus dat is ook wel logisch. En het is november, dus het mag ook :D
  woensdag 29 november 2023 @ 09:21:58 #185
68638 Zwansen
pi_211461995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 03:41 schreef kanovinnie het volgende:
Moeten we het niet over watt per kilo per cm lichaamslengte met een correctiefactor voor flexibiliteit, leeftijd, inkomen, gender, geslacht en fietsmerk hebben? Dan is vergelijken veel eerlijker.
En corrigeren voor de factor talent. Als we dat doen zijn we allemaal net zo goed als MVDP.
pi_211462217
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:36 schreef Patroon het volgende:

[..]
Dat is prima, maar waarom zou je dan klimtijden willen corrigeren naar kilo's?

Dat is een beetje hetzelfde toen een renner van onze club tegen mij zei op Mallorca nadat hij was gelost, ja maar jij bent licht. Daar gaat het nou juist om. Je vermogen ivm je gewicht. Bij tijdrijden heeft een smal postuur ook voordeel omdat het een stuk aerodynamischer is.
Toch zal iemand met hetzelfde vetpercentage van 20kg zwaarder langzamer klimmen, omdat de relatie met vermogen en gewicht niet lineair is. Dus je verhaal gaat niet helemaal op, iemand van 90kg kan net zo hard zijn best doen om lean te worden en hard te klimmen en zal het toch afleggen tegen iemand van 50kg die een stuk minder getraind is.
  woensdag 29 november 2023 @ 10:22:49 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211462482
Hemocrietwaarde niet vergeten
pi_211463552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Toch zal iemand met hetzelfde vetpercentage van 20kg zwaarder langzamer klimmen, omdat de relatie met vermogen en gewicht niet lineair is. Dus je verhaal gaat niet helemaal op, iemand van 90kg kan net zo hard zijn best doen om lean te worden en hard te klimmen en zal het toch afleggen tegen iemand van 50kg die een stuk minder getraind is.
En dat geldt net zo als wanneeer het over polderstoempen gaat. Dus wil je een correctiefactor :') toepassen, zul je dat ook voor andere specialiteiten moeten doen. Onzinnig idee dus.
pi_211561305
Liefhebbers, vraagje. Ik heb sinds een jaar een gravelbike, Grizl 7 AL Canyon. Nou gebruik ik het nog niet al te vaak en overweeg ik ‘m te verkopen voor een MTB, maar misschien dat ik er nog wat op het strand mee wil fietsen.

Is een Grizl daar überhaupt geschikt voor? Zit nu 45mm band op met veel te veel profiel gok ik. Max ruimte is volgens mij 50, kan je daarmee met een glad profiel leuk het strand op?
  zaterdag 9 december 2023 @ 08:55:34 #190
545 dop
pi_211561416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:24 schreef Reljem het volgende:
Liefhebbers, vraagje. Ik heb sinds een jaar een gravelbike, Grizl 7 AL Canyon. Nou gebruik ik het nog niet al te vaak en overweeg ik ‘m te verkopen voor een MTB, maar misschien dat ik er nog wat op het strand mee wil fietsen.

Is een Grizl daar überhaupt geschikt voor? Zit nu 45mm band op met veel te veel profiel gok ik. Max ruimte is volgens mij 50, kan je daarmee met een glad profiel leuk het strand op?
Het kan. Op het strand werkt een breedeband zonder profiel, die zo soepel mogelijk is met zeer lage banden druk.
De meest gebruikte banden op strandracers passen niet in jouw grizl

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 09-12-2023 09:30:17 ]
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:17:34 #191
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_211561584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:24 schreef Reljem het volgende:

N+1 :7
.
pi_211561613
Het strand is toch ook vrij hard op dit moment? Dus moet prima kunnen.
Aldus.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:35:29 #193
545 dop
pi_211561700
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:21 schreef Z het volgende:
Het strand is toch ook vrij hard op dit moment? Dus moet prima kunnen.
hoe hard het strand is, is afhankelijk van eb en vloed, en de wind.
met smalle banden of een grof profiel is echt niet leuk rijden ongeacht de omstandigheden

voor wie wel brede banden in zijn fiets kwijt kan (60mm) en het wil proberen
Vittoria Tattoo II is de meest betaalbare band die zeer geschikt is voor op het strand

voor de Grizl zou je Challange Strada Bianca 45mm, Panaracer Gravelking SS Semi Slick 43mm of Schwalbe G-One Speed 50mm.
pro tip de ervaren strandracer pakt een stuk schuurpapier en haal het profiel wat er op zit er nog zover mogelijk af tot je echt een glade soepele band hebt. (wel uitkijken op het asfalt daar mee)

Wat op echte strandracers ook heel bepalend is , is de velgbreedte. op een strandracer is 40mm breede velg heel gewoon. dat maakt het ook weer makkelijker op lage druk te rijden (vaak ruim onder de 1 bar)

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 09-12-2023 09:53:01 ]
pi_211561732
Het is wel echt populair. Filerijden op het strand bij mooi weer.
Aldus.
pi_211570209
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:38 schreef Z het volgende:
Het is wel echt populair. Filerijden op het strand bij mooi weer.
Ik was een paar jaar terug in Schoorl en toen ook over het strand gereden op m’n crosser (met Challenge Grifo, verre van ideaal). Was wel mooi voor een keertje.
pi_211591601
Heeft een zadel met ovale rails (carbon) een speciale zadelklem nodig?
Aldus.
pi_211591968
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:09 schreef Z het volgende:
Nee. De aangewezen nm niet overschrijden.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:59:00 #198
545 dop
pi_211592984
quote:
Kan geheel afhankelijk van welk zadel.
De fabrikant zal daar vast wel eisen voor hebben.

Antwoord is niet automatisch nee omdat er heel veel verschillende manieren van klemmen zijn op verschillende zadelpennen.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 12-12-2023 11:50:06 ]
pi_211593023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:10 schreef Patroon het volgende:

[..]
Nee. De aangewezen nm niet overschrijden.
Zoek je nog een nieuwe baan als technical support specialist bij een bekend fietsenmerk? Je moet wel vloeiend Italiaans kunnen. ;)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:54:52 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211594010
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]
Zoek je nog een nieuwe baan als technical support specialist bij een bekend fietsenmerk? Je moet wel vloeiend Italiaans kunnen. ;)
Basically gebarentaal
pi_211597616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]
Met Google Translate kan ik mij in elke taal redden. 😅
pi_211624078
quote:
Als ‘ie van opzij klemt wel. Ik heb in m’n racefiets een pen van Specialized en die klemt van opzij. Daar heb ik aparte klemmetjes bij voor carbon rails. Als ‘ie van boven en onder klemt, past nagenoeg elk zadel wel.
pi_211823189
Iedereen een beetje een mooi fietsjaar gehad?

Ik zelf in ieder geval een superjaar waarbij ik voor het eerst net boven de 10.000km ben uitgekomen. Met als een van de hoogtepunten een weekendje Vlaanderen waarbij we voor het eerst over echte kasseien en de bekende kasseienklimmen hebben gereden.

Ook weer een mountainbike aangeschaft en dat bevalt zeer goed! Zeker de afwisseling met de racefiets. Net als dit jaar ook alvast voor volgend jaar weer opgegeven voor Bartje 200. Daarnaast van de zomer in 7 dagen van huis naar Kroatië gefietst en als laatste hoogtepunt in de zomervakantie nog een weekje in de Franse Alpen bij Barcelonette wat bergen beklommen.

2 maanden geleden ook eindelijk een fietstrainer aangeschaft met Zwift. Normaal fietste ik in de winter amper maar Zwift bevalt me erg goed en ben daardoor inmiddels misschien wel in betere vorm dan van de zomer.

Ook dit jaar weer veel mooie dieren gezien tijdens het fietsen waaronder een hermelijn, vossen, bevers, muskusratten, herten, reeën, zwijnen, bergmarmotten, zeehonden, vliegend hert en veel mooie vogels waaronder de grauwe en bruine kiekendief, rode wouw, groene en zwarte spechten. Maar als absolute hoogtepunt kwam ik een wolf tegen tijdens het mountainbiken.

Benieuwd naar jullie fietsjaar en nieuwe doelen.

SPOILER
pi_211823718
Toffe dingen zeg! Waar kwam je die wolf tegen?

Ik heb ivm het kopen en verbouwen van een huis een stuk minder gedaan dan afgelopen jaren, maar wel een leuk fietsjaar gehad.

In het voorjaar wat koersen gereden en dat ging toen best goed. Verder onder meer een fietsweekend in Vlaanderen met een groep vrienden en bikepacken met m’n vriendin als hoogtepunten. Op een hoop zwijnen, een vos en wat edelherten na niet heel veel bijzondere dieren gespot helaas! Volgend jaar hopelijk weer wat meer tijd voor mooie avonturen in het buitenland!
pi_211824586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:00 schreef Tommeke het volgende:
Toffe dingen zeg! Waar kwam je die wolf tegen?

Ik heb ivm het kopen en verbouwen van een huis een stuk minder gedaan dan afgelopen jaren, maar wel een leuk fietsjaar gehad.

In het voorjaar wat koersen gereden en dat ging toen best goed. Verder onder meer een fietsweekend in Vlaanderen met een groep vrienden en bikepacken met m’n vriendin als hoogtepunten. Op een hoop zwijnen, een vos en wat edelherten na niet heel veel bijzondere dieren gespot helaas! Volgend jaar hopelijk weer wat meer tijd voor mooie avonturen in het buitenland!
Je hebt alsnog wel behoorlijk wat km's gereden zie ik! Die wolf kwam ik tegen ergens op de Kroondomeinen.
pi_211828213
Ik ben veel ziek geweest dit jaar en geopereerd aan mijn been. Ik had allerlei plannen waaronder LBL en Tecklenburg maar viel allemaal in het water. Maar toch nog 7.000 km gefietst. Dit jaar voor het eerst een HC klim (volgens Strava) gedaan, een paar keer harder dan ooit gefietst (met een groepje) en een mooi weekend in de Ardennen gehad. Best tevreden over het jaar. Gewoon geaccepteerd dat het niet helemaal ging zoals gewild. Ik ga ook een mtb kopen komend jaar. Wil de Drenthe 200 wel eens doen. Of de Bartje 200. Verder maar eens m'n debuut maken op Sloten. En weer iets meer richting de 10.000 km fietsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 29-12-2023 23:05:01 ]
Aldus.
pi_211828257
Oh dit jaar een paar keer een bunzing gezien naast de usual suspects. In Nederland niet veel bijzondere vogels maar in Frankrijk een paar keer een Hop gezien.
Aldus.
pi_211833382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:55 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Je hebt alsnog wel behoorlijk wat km's gereden zie ik! Die wolf kwam ik tegen ergens op de Kroondomeinen.
Echt vet zeg! Ik kom niet zo vaak op de Kroondomeinen, want de Veluwezoom ligt om de hoek en daar kun je ook heerlijk fietsen. Ook daar lopen wolven rond, maar ik heb ze helaas nog niet gezien haha.

Ik wilde eigenlijk nog de 10k volmaken dit jaar, maar ik rij tegenwoordig bijna alleen maar op de gravelbike en dan gaan de kilometers iets minder snel :9
  zaterdag 30 december 2023 @ 09:58:28 #209
68638 Zwansen
pi_211834390
Wel tevreden over het grootste deel van mijn fietsjaar. In totaal 6.700km gefietst. Meeste ooit én nu al 5 jaar op rij een stijgende lijn qua totale kilometers per jaar. Kinderen die oud worden heeft een positief effect op je vrije tijd. :P *O*

Ook voor het eerst de Marmotte gefietst. In 2025 kom ik terug om een normale tijd te rijden. Merkte ook dat ik dit jaar sterker dan ooit was. Heerlijk gevoel is dat.

Helaas in november en december veel te weinig gefietst vanwege allerlei verkoudheidjes en nu ook nog corona opgelopen. Deze maand maar 6 uur gefietst. Hopelijk eerste week van januari meteen weer goed beginnen. :)
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:25:59 #210
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_211834683
Prima fietsjaar! Bijna 14.000km ondanks een rugblessure en kleine kinderen :7

Lekkere tochtjes gemaakt in het buitenland: trainingsweekend Duitsland, vakantie Drome, vakantie mt Ventoux en herfstvakantie op Sicilië.

Sinds begin van het jaar ook in het bezit van een gravel hipster bike, erg gaaf en uitstekende toevoeging ^O^ En recent voor het eerst met de jongste een ritje in de fietskar achter de racer gemaakt *O*

Wel voor het eerst sinds jaren geen cyclo gereden. O.a. bartje200 niet vanwege blessure en de drenthe200 van gisteren niet omdat ik geen zin heb in een uurtje of acht door sloten fietsen. Startbewijs twee weken geleden verkocht, prima keuze.
.
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:58:09 #211
68638 Zwansen
pi_211835143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:25 schreef Yankee het volgende:
Prima fietsjaar! Bijna 14.000km ondanks een rugblessure en kleine kinderen :7

Lekkere tochtjes gemaakt in het buitenland: trainingsweekend Duitsland, vakantie Drome, vakantie mt Ventoux en herfstvakantie op Sicilië.

Sinds begin van het jaar ook in het bezit van een gravel hipster bike, erg gaaf en uitstekende toevoeging ^O^ En recent voor het eerst met de jongste een ritje in de fietskar achter de racer gemaakt *O*

Wel voor het eerst sinds jaren geen cyclo gereden. O.a. bartje200 niet vanwege blessure en de drenthe200 van gisteren niet omdat ik geen zin heb in een uurtje of acht door sloten fietsen. Startbewijs twee weken geleden verkocht, prima keuze.
14.000 met kinderen. Respect!

Dan zit je op gemiddeld 8-10 per week? Dat zijn bij mij de goede weken.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:25:21 #212
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_211844880
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel min of meer het gemiddelde zijn, ben er zelf ook wel tevreden over :7 met kleine kinderen betekent het wel dat ik als ik tijdens de vakanties wil fietsen best vroeg mag opstaan :Z
.
pi_211852175
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd maar ik denk ook een fijne partner 😉
BlaBlaBla
  zondag 31 december 2023 @ 08:28:17 #214
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_211858416
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:16 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Idd maar ik denk ook een fijne partner 😉
Klopt *;
.
pi_211875360
Gelukkig nieuwjaar. Dat iedereen veilig en gezond zijn/haar kilometers kan maken dit jaar. Proost.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:46:20 #216
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211891387
Gelukkig Nieuwjaar! Beste fietswensen allemaal!
pi_211891868
Kan ik dat eigenlijk ergens zien op Strava (gratis editie), hoeveel km ik heb gefietst in 2023?
Mja
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:41:54 #218
545 dop
pi_211893154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:19 schreef TAmaru het volgende:
Kan ik dat eigenlijk ergens zien op Strava (gratis editie), hoeveel km ik heb gefietst in 2023?
gedurende het lopende jaar kun je dat wel in je profiel zien maar gezien het nu 2024 is kun je 2023 niet zien.
je kunt je data wel laden in statshunter daar kun je het dan wel gratis allemaal bekijken
wel klein beetje geduld , de eerste keer heeft hij even nodig om al je data te laden
pi_211893243
Je kunt ook vorige jaren zien hoor. In je profiel kun je bij de statistieken het jaar veranderen.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:52:23 #220
68638 Zwansen
pi_211893280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kunt ook vorige jaren zien hoor. In je profiel kun je bij de statistieken het jaar veranderen.
Ja op de webversie zeker? Niet in de app toch?
pi_211893289
Jaar goed begonnen. Twee wolven gespot!
pi_211893325
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja op de webversie zeker? Niet in de app toch?
Dat klopt denk ik ja
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:01:00 #223
545 dop
pi_211893371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat klopt denk ik ja
daar zie ik wel mijn activiteiten en grafiekje week of maand totaal, maar niet een jaar totaal

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 02-01-2024 16:35:01 ]
pi_211893581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:41 schreef dop het volgende:

[..]
gedurende het lopende jaar kun je dat wel in je profiel zien maar gezien het nu 2024 is kun je 2023 niet zien.
je kunt je data wel laden in statshunter daar kun je het dan wel gratis allemaal bekijken
wel klein beetje geduld , de eerste keer heeft hij even nodig om al je data te laden
Bedankt hiervoor. Wel een teleurstellend resultaat. Slechts 1500 km gefietst afgelopen jaar, virtuele ritten inclusief. Wel iets meer hardgelopen dan de jaren ervoor.

Ik heb ook jaren gehad van 10.000 km, dus ik stel mezelf teleur.
Mja
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:51:36 #225
68638 Zwansen
pi_211893942
Ik ga dit jaar voor de 7000+. Moet wel lukken, al had ik gehoopt deze week al flink wat uren te maken. Helaas duurt het toch nog ietsje langer om te herstellen van die corona. ;(
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:54:08 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211893975
In 2023 net iets minder dan 7500km, voornamelijk op de MTB.
Huilen dan.
pi_211902655
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:53 schreef Tommeke het volgende:
Dat is mooi snel! ^O^
pi_211908185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:06 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Dat is mooi snel! ^O^
Wel op 100 meter afstand, maar ik kan ze afvinken!
  zondag 7 januari 2024 @ 13:04:59 #229
68638 Zwansen
pi_211948508
Op 24 december ziek geworden (corona) en zojuist weer een poging gedaan om te fietsen, maar na 10 minuten Zwiften maar gestopt. Corona hakt er blijkbaar harder in dan verwacht. :{

Misschien maar even een weekje weer helemaal niet trainen. Het irritante is dat ik hiervoor al sukkelde met een verkoudheid dus sinds 20 november maar 7 uur gefietst. Daar gaat m’n conditie. ;(
pi_211948862
De eerste keer dat ik Corona had, hakte er flink in. De tweede keer was ik weer flink ziek maar weinig gevolgen voor m'n conditie. Het is geen slechte tijd om ziek te zijn. Tijd zat om weer op te bouwen.
Aldus.
pi_211949200
Ach ja, zo heeft iedereen andere ervaringen. Ik heb 2 keer positief getest en niet eens een kuchje gehad.
  zondag 7 januari 2024 @ 14:37:02 #232
545 dop
pi_211949615
Ik ook 2x positief, na eerste keer duurde het met de conditie wel wat langer dan na een gewone griep, al was ik niet zieker dan bij griep.
2x alleen lichte keelpijn. Verder geen klachten.
Mijn vriendin had een beetje het omgekeerde 1x nauwelijks klachten 2x duurt het langer met de conditie.
  zondag 7 januari 2024 @ 14:59:58 #233
68638 Zwansen
pi_211949893
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2024 13:37 schreef Z het volgende:
De eerste keer dat ik Corona had, hakte er flink in. De tweede keer was ik weer flink ziek maar weinig gevolgen voor m'n conditie. Het is geen slechte tijd om ziek te zijn. Tijd zat om weer op te bouwen.
Ja, dat is het voordeel. Zelfs al ik nu nog 2 weken vrij neem is het nog januari. Genoeg tijd om nog in vorm te komen voor de Trois Ballon.
  zondag 7 januari 2024 @ 15:22:30 #234
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211950179
In totaal denk ik 50x getest en nog 0x positief. Dit lichaam kan zoveel aan.
  zondag 7 januari 2024 @ 15:53:03 #235
68638 Zwansen
pi_211950498
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:22 schreef Fretwork het volgende:
Thomas. Ben jij het?
pi_211952803
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:22 schreef Fretwork het volgende:
_O_
pi_211952919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:53 schreef Tommeke het volgende:
Cool!
pi_211958611
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2024 13:04 schreef Zwansen het volgende:
Op 24 december ziek geworden (corona) en zojuist weer een poging gedaan om te fietsen, maar na 10 minuten Zwiften maar gestopt. Corona hakt er blijkbaar harder in dan verwacht. :{

Misschien maar even een weekje weer helemaal niet trainen. Het irritante is dat ik hiervoor al sukkelde met een verkoudheid dus sinds 20 november maar 7 uur gefietst. Daar gaat m’n conditie. ;(
Gewoon rustig aan doen. Ik was vorig jaar wel een paar dagen aardig ziek van corona. Op zaterdag testte ik positief en op de donderdag of vrijdag erna reed ik alweer rondjes door de Eiffel en Ardennen. Wel op slakkentempo, maar eigenlijk was dat nog net wat te vroeg.
pi_211959999
Wat vinden jullie van fietsen op Mallorca, aanrader?
  maandag 8 januari 2024 @ 14:24:49 #240
130803 Gripper
Get a grip
pi_211961066
Ja prachtig, lekker als winter escape of vroege boost voor je seizoen om een week lang veel trainingskilometers te maken.

Mooi eiland, lekker weer en dito eten, mooie beklimmingen (veelal in het westen van het eiland) en glooiend terrein (midden en oosten)
veel wielrenners en zowel solo als met een groep kan je op elk niveau trainen.

Girona is trouwens ook een prima aanrader voor het voorjaar. Misschien net iets handiger te bereizen dan mallorca, hoewel het qua vliegtijd en kosten elkaar niet veel zal ontlopen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_211987864
Ik heb nul verstand van mtb's. Ik overweeg eentje te kopen op MP. Ik zal daar niet super veel op fietsen. Fiets moet degelijk zijn. Hoeft niet licht te zijn. Waar moet ik op letten? Vooral qua groepset, wielen en voorvering (geen fully dus).
Aldus.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:24:34 #242
68638 Zwansen
pi_211988221
Ik heb ook weinig verstand van MTBs en heb vorig jaar eentje gekocht. Ik vind het wel fijn dat ik één voorblad heb. Vooral als je zoals ik niet heel handig bent en niet zo goed aan onderhoud doet is het beter dat er zo min mogelijk kapot kan gaan. :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 januari 2024 @ 21:36:21 #243
284411 crew  heywoodu
pi_211988340
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:24 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb ook weinig verstand van MTBs en heb vorig jaar eentje gekocht. Ik vind het wel fijn dat ik één voorblad heb. Vooral als je zoals ik niet heel handig bent en niet zo goed aan onderhoud doet is het beter dat er zo min mogelijk kapot kan gaan. :P
Met afstand de beste aanpassing aan mijn fiets, één voorblad :P

Ik had hiervoor helemaal geen ervaring met schakelen met meerdere voorbladen, en dan is het irritant als één klikje niet per definitie gewoon één tikje harder of zachter betekent, zeg maar. Nu doet dat het wel, veel makkelijker :D
pi_211988342
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:04 schreef Jeroboam het volgende:
Wat vinden jullie van fietsen op Mallorca, aanrader?
Voor mij is het alweer een tijdje geleden, maar was echt top. Het weer kan in het voorjaar nog wel wat wispelturig zijn, zeker op hoogte. Maar als fietsbestemming is het ideaal. Ook redelijk goede infrastructuur voor fietsers, in elk geval voor Spaanse begrippen.

Edit: ik zie dat het daar volgende week ook gewoon 22 graden met bewolking is, dus misschien had ik pech toen ik rond Pasen ging (was 15 graden en regenachtig).
Mja
  woensdag 10 januari 2024 @ 23:05:34 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211989007
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:55 schreef Z het volgende:
Ik heb nul verstand van mtb's. Ik overweeg eentje te kopen op MP. Ik zal daar niet super veel op fietsen. Fiets moet degelijk zijn. Hoeft niet licht te zijn. Waar moet ik op letten? Vooral qua groepset, wielen en voorvering (geen fully dus).
Welk budget zit je tweedehands aan te denken? En welke regio/routes ga je hem vooral gebruiken?
pi_211989020
Calpe is ook leuk, want daar zit het hele profpeloton momenteel.
pi_211990372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 23:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Welk budget zit je tweedehands aan te denken? En welke regio/routes ga je hem vooral gebruiken?
Ik huur nu een paar keer per jaar een mtb. Dat is meestal een budget Fuji, Cube of BH. Maar dat fietst, voor die paar keer, prima. Ik ga 'm gebruiken op die singletracks rond Amerongen en bij Schoorl en ik wil er het strand mee op kunnen. Rond Amsterdam valt er helaas niet zoveel te mtb-en. Zeg max 750 euro voor een tweedehands.
Aldus.
  donderdag 11 januari 2024 @ 09:26:51 #248
545 dop
pi_211990588
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:02 schreef Z het volgende:

[..]
Ik huur nu een paar keer per jaar een mtb. Dat is meestal een budget Fuji, Cube of BH. Maar dat fietst, voor die paar keer, prima. Ik ga 'm gebruiken op die singletracks rond Amerongen en bij Schoorl en ik wil er het strand mee op kunnen. Rond Amsterdam valt er helaas niet zoveel te mtb-en. Zeg max 750 euro voor een tweedehands.
Spaarnwoude is van uit Amsterdam ook wel aardige route
Maar Schoorl inderdaad een van de betere die in de buurt van Amsterdam is.
Hoge Vuursche lage Vuursche is ook een aanrader.

Singel voorblad is inderdaad wel aanrader.
Verder in die prijs klasse zou ik dan ook zeggen Sram, omdat die veel langer al goede 1x groepen maken.
En alsjeblieft koop geen oldtimer 26inch die misschien ooit een top fiets was en een dure afmontage had.
Ook geen oude lefty kopen Cannondale maakt hele mooie fietsen maar voor die prijs koop je dan zeker versleten meuk.
En een lefty reviseren is een hap uit je budget.
Liever ook geen luchtgedempte vork (opgevoerde fietspomp), of een hipster lauf voorvork.

Vind de lagere prijsklasse altijd lastig want er zijn heel veel mensen die denken dat hun vergane glorie nog goud waard is. Veel meuk dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 11-01-2024 09:48:35 ]
pi_211990622
Mocht je (ondanks dat je een hardtail wilde voor max 750) interesse hebben Z....

Ik verkoop mn 2015 specialized epic fully. Maat L, voor iemand van 1,80-1,85
Alu frame, carbon wielen, XTR afmontage. Prijs wordt rond de 11-1200 ¤
Mijn foto's op Flickr!
pi_211990904
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:26 schreef dop het volgende:

[..]
Spaarnwoude is van uit Amsterdam ook wel aardige route
Maar Schoorl inderdaad een van de betere die in de buurt van Amsterdam is.
Hoge Vuursche lage Vuursche is ook een aanrader.

Spaarnwoude ken ik. Twiske biedt ook wat mogelijkheden maar het is niet veel.

quote:
Vind de lagere prijsklasse altijd lastig want er zijn heel veel mensen die denken dat hun vergane glorie nog goud waard is. Veel meuk dus.

Dat is natuurlijk niet anders dan bij racefietsen.
Aldus.
pi_211990917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:31 schreef Gripper het volgende:
Mocht je (ondanks dat je een hardtail wilde voor max 750) interesse hebben Z....

Ik verkoop mn 2015 specialized epic fully. Maat L, voor iemand van 1,80-1,85
Alu frame, carbon wielen, XTR afmontage. Prijs wordt rond de 11-1200 ¤
1200 piek met je vergane glorie :P

Dank voor je aanbod! Maar iets te klein en fully ...
Aldus.
  donderdag 11 januari 2024 @ 11:13:01 #252
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211991490
Geen luchtgedempte vork Dop? Ik zou juist zeggen, blijf weg bij fysieke veren. Als je iets met 35mm poten hebt zit je bij Rock Shox vaak al prima voor NL.

Ik zou zelf een simpel aluminium frame kopen, 1x, SRAM als je niet teveel het buitenland in wil, anders sowieso Shimano. Ik zou iets kopen dat al tubeless gezet is. Remote lockout heb je niet echt nodig, ruimte om een dropper te geleiden (goedkope dropper van 100 euro) zou ik wel overwegen.

Als je echt het strand op wil:
- 550 voor de fiets
- proberen voor 200 een stel brede velgen / strand banden te kopen
pi_211991674
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:03 schreef Z het volgende:

[..]
1200 piek met je vergane glorie :P

Dank voor je aanbod! Maar iets te klein en fully ...
Met een carbon wielset van 900 ¤ alleen al ;)
Zie wel wat ik ervoor krijg, dit zijn wel ongeveer de prijzen die andere oude epic verkopers ook vragen op marktplaats.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 11 januari 2024 @ 11:36:49 #254
545 dop
pi_211991675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:13 schreef Fretwork het volgende:
Geen luchtgedempte vork Dop? Ik zou juist zeggen, blijf weg bij fysieke veren. Als je iets met 35mm poten hebt zit je bij Rock Shox vaak al prima voor NL.

Ik zou zelf een simpel aluminium frame kopen, 1x, SRAM als je niet teveel het buitenland in wil, anders sowieso Shimano. Ik zou iets kopen dat al tubeless gezet is. Remote lockout heb je niet echt nodig, ruimte om een dropper te geleiden (goedkope dropper van 100 euro) zou ik wel overwegen.

Als je echt het strand op wil:
- 550 voor de fiets
- proberen voor 200 een stel brede velgen / strand banden te kopen
Lucht gedempt is iets anders als lucht geveerd.
Lucht vering met olie demper is prima
pi_211991770
Zelf in elkaar zetten is ook wel een leuk plan.
Aldus.
  donderdag 11 januari 2024 @ 12:17:27 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211992038
Oh ja, zo bedoelde ik hem niet, maar kan ook. Denk dat je al snel veel betaalt voor een groepset
  donderdag 11 januari 2024 @ 12:24:03 #257
545 dop
pi_211992097
Zelfbouwen gaat inderdaad niet in een ¤750 budget
zelfs als je de onderdelen 2ehand bij elkaar zoekt wordt dat lastig
pi_211992117
Dat is waar.
Aldus.
pi_212010924
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:57 schreef Z het volgende:
Ik woog afgelopen voorjaar iets meer dan 70kg bij 1.86 en ga dus ook wel relatief makkelijk een berg op. Maar in de vlakke koersjes die ik rij heb ik ‘t vaak lastig omdat ik weinig explosieve kracht heb. Daarin ben ik echt in het nadeel tov. iemand die 80kg weegt en moet ik dus een beetje slim zijn om weg te rijden. Ik vind dat juist wel mooi, die verschillen.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 10:56:02 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212012254
BMI van 20 is natuurlijk wel aan de lage kant.
pi_212014829
Tsja ik heb zelf ook een BMI van rond de 20/20,5 en ik vind het wel prettig zo. Ik merk dat ik veel langzamer rijd dan de meesten maar ik kan het wel vrij gemakkelijk urenlang volhouden. Ook bergop gaat me makkelijk af.
Mja
pi_212022950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:56 schreef Fretwork het volgende:
BMI van 20 is natuurlijk wel aan de lage kant.
True, maar zo ben ik blijkbaar gebouwd haha. Het is niet dat ik weinig eet of nooit snoep.
  zondag 14 januari 2024 @ 08:32:25 #263
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212022975
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 08:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]
True, maar zo ben ik blijkbaar gebouwd haha. Het is niet dat ik weinig eet of nooit snoep.
Oh nee, is ook gewoon hartstikke gezond he. Maar voordat we Z een eetstoornis aanpraten :P
pi_212023039
Ik weet m'n bmi niet. Ik heb geen weegschaal.
Aldus.
pi_212187889
Mantel :')

Had een nieuwe fiets gekocht,maar ik kon na 200 km al niet meer schakelen via voorbladen. Het zat helemaal vast op de 1 of andere manier.

Ging ik net terug naar de winkel,zegt een mechanieker: Ja dat is eigenlijk heel normaal,alles moet een beetje op z'n plaats vallen. Maar voor 50 euro doen we wel een onderhoudsbeurt en fixen we het.

Na een redelijk lange discussie hebben ze het uiteindelijk gratis opnieuw afgesteld,maar ik kom er niet meer. Wat een kneuzen.
pi_212204908
Vandaag lekker fietsweer. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_212205194
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 14:10 schreef Mansjester het volgende:

Had een nieuwe fiets gekocht,maar ik kon na 200 km al niet meer schakelen via voorbladen. Het zat helemaal vast op de 1 of andere manier.

Ging ik net terug naar de winkel,zegt een mechanieker: Ja dat is eigenlijk heel normaal,alles moet een beetje op z'n plaats vallen. Maar voor 50 euro doen we wel een onderhoudsbeurt en fixen we het.

Na een redelijk lange discussie hebben ze het uiteindelijk gratis opnieuw afgesteld,maar ik kom er niet meer. Wat een kneuzen.
Haha wtf :D
  zondag 28 januari 2024 @ 19:41:38 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_212205264
quote:

Bijzonder -O-
.
  zondag 28 januari 2024 @ 21:14:47 #269
545 dop
pi_212206742
quote:

Mijn antwoord zou zijn.
Niks normaal, dit krijg je als je een kneus een fiets in elkaar laat zetten.
Het kan gebeuren natuurlijk, het zijn ook mensen. Maar dan help je iemand gewoon netjes zonder lul verhalen.
pi_212206811
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef Z het volgende:
Wil je dat dan ook doen bij massasprints en tijdritten?
pi_212206906
quote:

Alles moet een beetje op z'n plaats vallen :')
  zondag 28 januari 2024 @ 21:27:12 #272
68638 Zwansen
pi_212206985
Alles op z’n plaats vallen? _O-
pi_212272972
quote:

Welk filiaal? Ik vind ze wel relaxed, ook vaak ruimte om kleine dingetjes even snel op te lossen. Heb je trouwens echt met een mechanieker gesproken? Die henkies die je fiets bij de balie in ontvangst nemen vind ik vaak wel een beetje apart, die gaan inderdaad advies geven terwijl ze er niet zoveel van weten.
pi_212285335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Welk filiaal? Ik vind ze wel relaxed, ook vaak ruimte om kleine dingetjes even snel op te lossen. Heb je trouwens echt met een mechanieker gesproken? Die henkies die je fiets bij de balie in ontvangst nemen vind ik vaak wel een beetje apart, die gaan inderdaad advies geven terwijl ze er niet zoveel van weten.
Utrecht. En het was inderdaad meer een kneus die bij de werkplaats achter de balie stond.
  zondag 4 februari 2024 @ 11:26:54 #275
130803 Gripper
Get a grip
pi_212290888
De beste echte fietsenwinkel in Utrecht e.o met een deskundige werkplaats is het Rijwielpaleis in Bilthoven. Of evt CC53-11 in Zaltbommel.

Ik zou nooit een reparatie laten uitvoeren bij een van de grote internet knallers
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 4 februari 2024 @ 11:30:29 #276
68638 Zwansen
pi_212290924
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:26 schreef Gripper het volgende:
De beste echte fietsenwinkel in Utrecht e.o met een deskundige werkplaats is het Rijwielpaleis in Bilthoven. Of evt CC53-11 in Zaltbommel.

Ik zou nooit een reparatie laten uitvoeren bij een van de grote internet knallers
Er zijn vast ook veel kleinere fietsenmakers/fietsenwinkels die echt goed zijn. Mijn fietsenmaker bijvoorbeeld is heel klein (zit in Vianen), maar echt een topper. Hij fietst zelf ook heel veel, is ook een echte liefhebber en dat vind ik toch altijd wel een groot pluspunt.
pi_212400600
Mansjester je hebt gewoon te hard getrapt voor het materiaal ;)
pi_212409461
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:26 schreef Gripper het volgende:
Hier behoorlijk goede ervaringen met 12Go toch wel.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:58:39 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212409923
Als je zeker wil weten dat het goed gebeurt moet je het zelf doen.
Huilen dan.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:50:42 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212411059
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
Als je zeker wil weten dat het goed gebeurt moet je het zelf doen.
That's what she said ;(

Of gewoon een goede FM, hebben nu in Deventer er een fietsenmaker bij met mechaniekers die ook voor TeamNL werken/gewerkt hebben.
pi_212421326
De Meet?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:49:15 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212448889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:00 schreef McM77 het volgende:
De Meet?
Zeker
pi_212652968
Hoe gaat het hier? Fietsplannen nu het weer iets beter aan het worden is?

Ik heb in de kerstvakantie een tweedehands mtb gekocht én ben op de toerfiets afstanden aan het opbouwen, want eind mei ga ik ruim 200 km fietsen.

Nou krijg ik net van een vriend van me de uitnodiging om 1 week eerder in mei óók 200 km mee te gaan fietsen. _O-
Er zit precies een week tussen de twee tochten, dus als ik die week heel erg rustig aan doe, dan zal het wel gaan denk ik. Hoop ik :D het betekent iig dat ik voor die tijd alvast goed moet gaan trainen. Nog twee en een halve maand... voor mijn gevoel is dat wat aan de krappe kant ook. Ik heb recent 120 km op een dag gedaan en dat ging prima.

Ben ik erg onverstandig?

Ik heb anderhalf jaar geleden ook een 200 km tocht gedaan, dus ik weet hoe het kan voelen. Destijds heb ik het iig prima overleefd, ik heb vorige zomer een 150 km tocht gedaan en sindsdien de fietsconditie redelijk op peil gehouden. Niet snel, maar qua afstand wel ok.

Ik ga iig inplannen dat de fiets begin mei voor een beurt gaat.
pi_212653099
Vraag 2: welke GPS fietscomputer zouden jullie aanbevelen?

Ik zoek

• liefst navigatie met kaarten ipv breadcrumb (breadcrumb een keer geprobeerd met een geleende fietscomputer en totaal verkeerd gereden - of went het?)
• batterij die ca 12 uur meegaat (maakt niet uit als ik daarvoor veel functies uit moet zetten, zolang navigatie het nog doet)
• fysieke knoppen, want ik heb de coordinatie niet voor touchscreen

Een Garmin zou leuk zijn, want ik heb al een Garmin hardloophorloge. Maar als een ander merk duidelijk beter is en goedkoper, dan is dat ook prima.

Ik ben een beetje door de verschillende nummers Edge computers de weg kwijt.

Ik overweeg een tweedehands Garmin Edge 520, want die valt nog binnen het budget dat ik wil besteden. Het risico is dat de batterij niet goed genoeg meer is voor 12 uur navigeren.
Een nieuwe Garmin Edge 130 Plus is goedkoper dan een nieuwe Edge 5xx, maar zou die 12 uur ook maar net halen en heeft alleen breadcrumbnavigatie.
Ik zou natuurlijk nooit zonder pauzes 12 uur fietsen, dus ik zou ook die Edge 520 kunnen aanschaffen en 'm in de pauze even aan een powerbank hangen. Zo heb ik mijn sporthorloge ook halverwege lange dagen geladen.

Wat denken jullie?

Worden oude fietscomputers eigenlijk nog ondersteund? Bv kloppen de kaarten nog?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:40:59 #285
68638 Zwansen
pi_212653303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:14 schreef Tele6 het volgende:
Hoe gaat het hier? Fietsplannen nu het weer iets beter aan het worden is?

Ik heb in de kerstvakantie een tweedehands mtb gekocht én ben op de toerfiets afstanden aan het opbouwen, want eind mei ga ik ruim 200 km fietsen.

Nou krijg ik net van een vriend van me de uitnodiging om 1 week eerder in mei óók 200 km mee te gaan fietsen. _O-
Er zit precies een week tussen de twee tochten, dus als ik die week heel erg rustig aan doe, dan zal het wel gaan denk ik. Hoop ik :D het betekent iig dat ik voor die tijd alvast goed moet gaan trainen. Nog twee en een halve maand... voor mijn gevoel is dat wat aan de krappe kant ook. Ik heb recent 120 km op een dag gedaan en dat ging prima.

Ben ik erg onverstandig?

Ik heb anderhalf jaar geleden ook een 200 km tocht gedaan, dus ik weet hoe het kan voelen. Destijds heb ik het iig prima overleefd, ik heb vorige zomer een 150 km tocht gedaan en sindsdien de fietsconditie redelijk op peil gehouden. Niet snel, maar qua afstand wel ok.

Ik ga iig inplannen dat de fiets begin mei voor een beurt gaat.
Die 200km is een goede training voor die andere 200km die week erna. :P

Maar als je nu al 120 en 150 hebt gefietst dan moet 200 in mei makkelijk lukken. Nu goed trainen en af en toe al wat langere afstanden maken (100+) en vooral op de dag zelf heel veel blijven eten. Idealiter al vanaf de start en daarna elke 30-45 iets eten.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:48:53 #286
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653391
Hi Tele6, wat voor soort tochten zijn het? Veel klimwerk? Verwacht je dat de inspanning bij de één zwaarder gaat zijn dan bij de ander? Wil je er eentje zo goed mogelijk rijden of maakt tempo minder uit?

Je kan qua training nog behoorlijk veel bereiken, is op het internet wel wat te vinden qua trainingsschema s.
Heb zelf voor de Marmotte met JOIN getraind, maar dat is misschien wat overdreven als het puur voor de gezelligheid is.

Zorg iig dat je fiets zeker een week van te voren helemaal klaar is ;) , dan heb je nog mogelijkheden voor een nabestelling.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:53:20 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653485
Qua fietscomputers: als je geen touchscreen wil zit je met Garmin aan de 520-530-540 inderdaad. Kaarten kan je er zelf opzetten (of kon vroeger iig) met Open Street Maps, dat is gratis en goed geupdate.

Hier gewoon blij met de 530, de knoppen zijn behoorlijk wennen, maar het komt vanzelf goed. Denk dat de 520 er behoorlijk op lijkt. Soms kan je ze voor de ene rit van 12 uur op een bespaarstand zetten. Anderen nemen een toptubeback met powerbank mee en hangen hem daar aan.

Als de 520 binnen je budget valt is dat voor die uitzonderingen vast werkbaar te maken, maar een toptubeback en powerbank zijn ook niet gratis.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:54:18 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653501
Oh, en wat Zwansen zei; heeel, veeeel, eten. Gewoon wennen aan elk uur een bepaalde hoeveelheid koolhydraten wegkauwen/drinken, bijvoorbeeld 60g
pi_212653655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:48 schreef Fretwork het volgende:
Hi Tele6, wat voor soort tochten zijn het? Veel klimwerk? Verwacht je dat de inspanning bij de één zwaarder gaat zijn dan bij de ander? Wil je er eentje zo goed mogelijk rijden of maakt tempo minder uit?

Je kan qua training nog behoorlijk veel bereiken, is op het internet wel wat te vinden qua trainingsschema s.
Heb zelf voor de Marmotte met JOIN getraind, maar dat is misschien wat overdreven als het puur voor de gezelligheid is.

Zorg iig dat je fiets zeker een week van te voren helemaal klaar is ;) , dan heb je nog mogelijkheden voor een nabestelling.
De eerste tocht is van Nijmegen naar Maastricht. De tweede tocht is van Doetinchem naar ergens bij Winterberg in de buurt. Dus die tweede tocht zal wat meer hoogtemeters hebben en is sowieso ruimschoots over de 200 km. Ik train in regio Nijmegen dus heb een aardige selectie klimmetjes om te oefenen.

Beide tochten zijn met een groep, samen uit samen thuis. Dus het tempo zal niet enorm hoog liggen en je houdt elkaar uit de wind als je merkt dat iemand erdoorheen zit. Anderhalf jaar geleden deed ik 200 km met dezelfde groep en toen heb ik het merendeel voorop gefietst, dus destijds deed ik qua conditie iig niet onder voor de rest.

Mijn plan qua training is in het weekend 1 of 2 lange tochten en doordeweeks 1 kortere. Ik zit namelijk ook met hardlopen/survivalrun waar ik omheen moet plannen. Dus meer tijd in training steken zit er niet echt in :P

Fiets gaat begin mei voor die beurt ^O^
pi_212653695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:53 schreef Fretwork het volgende:
Qua fietscomputers: als je geen touchscreen wil zit je met Garmin aan de 520-530-540 inderdaad. Kaarten kan je er zelf opzetten (of kon vroeger iig) met Open Street Maps, dat is gratis en goed geupdate.

Hier gewoon blij met de 530, de knoppen zijn behoorlijk wennen, maar het komt vanzelf goed. Denk dat de 520 er behoorlijk op lijkt. Soms kan je ze voor de ene rit van 12 uur op een bespaarstand zetten. Anderen nemen een toptubeback met powerbank mee en hangen hem daar aan.

Als de 520 binnen je budget valt is dat voor die uitzonderingen vast werkbaar te maken, maar een toptubeback en powerbank zijn ook niet gratis.
Een powerbank heb ik nog liggen. Ik dacht eraan om hem in pauzes van het stuur te halen en bij te laden, zodat ik geen toptubebag nodig heb. De toerfiets is een mixed frame (ja :') we doen het ermee) dus ik weet ook niet waar ik een toptubebag zou laten.

Ik ga nog even nadenken of het dan een 520 of 530 wordt. Een 520 kan ik voor ca 80 euro via Marktplaats vinden, maar misschien is een 530 qua levensduur een betere investering.

Fijn om te horen dat jij iig tevreden bent met je 530!
pi_212653740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:54 schreef Fretwork het volgende:
Oh, en wat Zwansen zei; heeel, veeeel, eten. Gewoon wennen aan elk uur een bepaalde hoeveelheid koolhydraten wegkauwen/drinken, bijvoorbeeld 60g
Daar ga ik idd beter op letten. Anderhalf jaar geleden op de 200 km tocht ging ik daar nogal de mist in - na een tijdje was ik m'n boterhammen met jam, mueslirepen en ontbijtkoekrepen vreselijk zat. Uiteindelijk in de laatste pauze van iemand een grote beker chocomel gekregen en dat ging nog wel _O-

Heb je tips voor dingen om te eten om er een beetje variatie in te houden als de boterhammen en snelle jelles je neus uit komen? Ik heb met hardloopwedstrijden ook wel eens winegums mee gehad, denk dat ik die ook ga proberen. Zoute dingen? Bananen?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:29:30 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653929
Volgens mij ga je het prima redden hoor. Goed doordacht al!

Ik vind het zelf makkelijk om een deel van de koolhydraten te drinken, dus flink zoete sportdrank.

Als je echt voor optimaal gaat, dan ga je richting de bidonnen Maarten enzo, ook omdat dat makkelijker rekenen is. Winegums, iets dichts als stroopwafels, dadels e.d. zijn goede afwisselingen, maar wel zoet.
Echt zoute vervangers ken ik nog niet, maar je hebt wel van die repen met pindakaas, die zijn wel zout te maken.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:31:20 #293
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653952
Overigens heb ik de Marmotte gefietst op 9 uur lang niks anders dan Maurten en megazoete Beta Fuel chews en gels. Waar een wil is is een weg :P
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:34:25 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_212653999
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar ga ik idd beter op letten. Anderhalf jaar geleden op de 200 km tocht ging ik daar nogal de mist in - na een tijdje was ik m'n boterhammen met jam, mueslirepen en ontbijtkoekrepen vreselijk zat. Uiteindelijk in de laatste pauze van iemand een grote beker chocomel gekregen en dat ging nog wel _O-

Heb je tips voor dingen om te eten om er een beetje variatie in te houden als de boterhammen en snelle jelles je neus uit komen? Ik heb met hardloopwedstrijden ook wel eens winegums mee gehad, denk dat ik die ook ga proberen. Zoute dingen? Bananen?
Droge worst
.
pi_212654049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:31 schreef Fretwork het volgende:
Overigens heb ik de Marmotte gefietst op 9 uur lang niks anders dan Maurten en megazoete Beta Fuel chews en gels. Waar een wil is is een weg :P
Ja maar ik doe dit ook voor mijn plezier he _O-

Wat trouwens die tweede 200km tocht (en mijn tocht anderhalf jaar geleden) qua voeding wat compliceert is dat het 's nachts is. We gaan namelijk een weekendje weg en hebben met de niet-fietsers afgesproken om er vrijdag om lunchtijd te zijn, dus dan stap je om middernacht op de fiets.

Destijds heb ik een gigantische portie lasagne gegeten, 3 uurtjes geslapen, ben naar het startpunt gefietst, en heb alleen in de pauzes (na 50-50-40-30 km, dus vier pauzes) boterhammen, snelle jelles en mueslirepen gegeten. Een bidon aanmaaklimonade en een bidon water op de fiets. En bij elkaar een liter koffie gedronken. Ik ben niet in slaap gevallen, maar qua eten was het echt niet genoeg _O-

Voordeel van 's nachts rijden was wel dat het heerlijk rustig was op de weg, en dat het niet te warm was.

Ik denk dat doel nr 1 iig wordt om ook tijdens het fietsen wat eten naar binnen te proppen. Misschien beide bidons met sportdrank doen.
pi_212654065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef Yankee het volgende:

[..]
Droge worst
Dit! Bij alle gekke dingen van 200+ km zorg ik ervoor dat ik op een bepaald moment droge worst kan eten :D
pi_212654068
Ik ben vegetariër :')
pi_212655685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik lees wat over Maurten. Dit moet je wel een aantal keren "oefenen" om te zien hoe je het verdraagt.
Keer lange tocht met iemand gedaan die het niet goed verdroeg en waarbij het niet goed viel.

Ik vind de sportdrank van de decathlon goed te drinken (in van die zakken) en dat gaat bij mij ook goed met lange tochten.
De fruit jellies van Decathlon zijn ook lekker vind ik.
Eventueel paar gelletjes, stroopwafels en winegums idd.
Banaan gaat ook altijd mee.
Ken er ook heel aantal die krentenbollen meenemen. Als het niet te warm is eventueel stickers ofzo (anders op je frame even vastmaken;) )
Tussendoor eventueel een cola als je langs tankstation oid komt.

Qua fietscomputer heb ik alleen ervaring met Wahoo.

Succes met de voorbereidingen maar komt vlgs mij goed 😃

[ Bericht 2% gewijzigd door het-is-mij op 02-03-2024 06:42:06 ]
pi_212694417
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 18 maart 2024 @ 09:41:55 #300
416020 K44S
The bearded man
pi_212869257
Goedemorgen.

Ook plaats ik 'm hier:

Fretwork in WLR / Wielerkleding

Als iemand nog een winkel weet voor lange wielersport kleding, houd ik me aanbevolen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_212899272
Lekker ritje gedaan vandaag, mooie zonsondergang, eindelijk weer in korte broek O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')