abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:33 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210685416
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:43 #2
284411 crew  heywoodu
pi_210685418
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210685999
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:58:52 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_210686070
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Een banaan is bepaald niet minder suikers.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:29:33 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_210686449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:22 schreef Coelho het volgende:

[..]
Max 185, rust 55.
1
2
3
4
5
6
7
Zone         Hr       Watt
herstel    99-117     0-135
d1        117-132   136-188
d2        133-148   190-242
d3        149-165   243-281
weerstand           282 321
Anaeroob            322-404

gebruik of het een of het ander, zo naast elkaar zetten is eigenlijk gewoon giswerk
hartslagzones veranderen niet heel sterk maar naar mate je beter getraind ben veranderen die vermogens zones wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:37:40 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210686567
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Globaal zit er in een reepje, gelletje of banaan ongeveer dezelfde hoeveelheid koolhydraten.

De gels die ik heb (als ik ze heb) hebben bijvoorbeeld 25 gram koolhydraten. Een gemiddelde banaan schijnt er net zoveel te hebben. :P
pi_210686673
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:53 schreef heywoodu het volgende:
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Je eet wel veel tijdens zo'n rit
pi_210686783
Zes gelletjes klinkt toch veel meer als zes bananen. Maar ik heb er maar weinig verstand van blijkt. Eén van de nieuwe wereldkampioenen roeien at iets van 15 bananen per dag las ik.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:56:10 #9
68638 Zwansen
pi_210686812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
pi_210686843
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Aldus.
pi_210686943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:29 #12
284411 crew  heywoodu
pi_210687608
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Z het volgende:
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Ja, maar die wil dan ook wereld- en olympisch kampioen worden en blijven enzo, ik wil 'gewoon' deze afstand halen, dus tientallen bananen....mwah :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:59 #13
284411 crew  heywoodu
pi_210687617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
pi_210688083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
De tandarts vindt dit ook leuk ;).
sig verwijderd door FA
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:26:09 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689302
Goed bezig heywoodu! Flinke wind vandaag inderdaad. Hier een rondje Deventer-Welsum-Wenum-Teuge-Deventer gedaan, en dat stuk naar het zuiden was echt beuken. Mooie route zo met Uddel erin.

Goed met eten bezig zo, lijkt me niet teveel hoor. Kan me zelfs voorstellen dat je op dag 4 en 5 je alsnog wat leeg voelt.

Sterkte donderdag met de regen ;).
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:28:13 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Best prima spul inderdaad.

Merkte wel bij Beta Fuel, met een dubbele lading suiker dat het wel echt smerig zoet werd.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_210690219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
pi_210695326
Het is wel te trainen ja. En sterk afhankelijk van de inspanning. Ik heb vanochtend een rondje Markermeer gedaan op twee bananen en drie Snelle Jelles. Net iets te weinig wellicht. Was zwaar. Veel meer wind dan verwacht.
Aldus.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:55:39 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210695411
Ik merkte met lange ritten wel echt dat 60-80g koolhydraten per uur me een stuk beter maakten in uur 4-5 van de rit.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:35:49 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210698664
Wat boeit een extra reepje/banaantje nou? Als je wilt afvallen en je merkt dat het niet gaat moet je misschien wat minder gaan eten tijdens het fietsen, maar anders zou ik me d'r niet all te druk om maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 12:45:37 #21
284411 crew  heywoodu
pi_210704539
Lekker weer man. Zeker 800 meter droog geweest vandaag.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:22:06 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210704897
Hoe voelen de benen?
  donderdag 21 september 2023 @ 13:27:31 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
Ik ben in de loop der jaren juist meer gaan eten tijdens het fietsen. Ook (of misschien wel: juist) tijdens duurritten.

Bij alles waarbij ik langer dan anderhalf uur op de fiets zit begin ik na +- een halfuurtje met smikkelen :9~ .
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:29:24 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704949
Ondertussen m'n hand gebroken met klimmen. Ermee fietsen ging ook niet heel geweldig :') .

Hoop dat ik niet al te lang hoef stil te zitten.
Huilen dan.
pi_210706480
Grappig die opmerkingen over dat het wel heel veel is wat je eet tijdens zo'n rit.
Wat zal erin zitten in zo'n gelletje ?
Even snelle google misschien maximaal 100 calorieen.
En wat zal je verbruiken tijdens zo'n rit ? Denk zo'n 2000-2500 calorieen.
Goed ontbijt en flinke avondmaaltijd gaat je meer helpen zegmaar dan die paar calorien in de gelletjes.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:29:29 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210706815
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen m'n hand gebroken met klimmen. Ermee fietsen ging ook niet heel geweldig :') .

Hoop dat ik niet al te lang hoef stil te zitten.
Hoeveel botbreuken heb je ondertussen? Meer dan Jeffrey Heerlings?
  donderdag 21 september 2023 @ 18:11:09 #27
68638 Zwansen
pi_210707109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:40 schreef ddx het volgende:
Grappig die opmerkingen over dat het wel heel veel is wat je eet tijdens zo'n rit.
Wat zal erin zitten in zo'n gelletje ?
Even snelle google misschien maximaal 100 calorieen.
En wat zal je verbruiken tijdens zo'n rit ? Denk zo'n 2000-2500 calorieen.
Goed ontbijt en flinke avondmaaltijd gaat je meer helpen zegmaar dan die paar calorien in de gelletjes.
Precies, slechts 100kcal en je verbrandt wel veel. :P Dus het is ook niet zo gek dat de toppers misschien wel 4 gelletjes per uur nemen.

Aangezien je een beperkte hoeveelheid suikers opgeslagen hebt in je lever en spieren zul je (bij een lange tocht) echt vanaf de eerste kilometers moeten eten om de voorraden enigszins aangevuld te houden.

En ja, bij een lage intensiteit verbrandt je relatief veel vet, maar suikers zul je altijd nodig hebben.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:23:00 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210707195
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Precies, slechts 100kcal en je verbrandt wel veel. :P Dus het is ook niet zo gek dat de toppers misschien wel 4 gelletjes per uur nemen.

Aangezien je een beperkte hoeveelheid suikers opgeslagen hebt in je lever en spieren zul je (bij een lange tocht) echt vanaf de eerste kilometers moeten eten om de voorraden enigszins aangevuld te houden.

En ja, bij een lage intensiteit verbrandt je relatief veel vet, maar suikers zul je altijd nodig hebben.
Je kan een wedstrijd niet vergelijken met 100 km toeren in de polder.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:56:37 #29
68638 Zwansen
pi_210707503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je kan een wedstrijd niet vergelijken met 100 km toeren in de polder.
Nee eens, maar over het algemeen eet de gemiddelde toerder veel te weinig op de fiets. Niks mis mee om tijdens een rit van 100km toeren elk half uur / drie kwartier iets te eten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 20:25:29 #30
284411 crew  heywoodu
pi_210708836
Nog één dag te gaan :)

Na het freewheelen van dinsdag, gisteren weer een ronde uitgezocht op Komoot. Via het bos richting Ermelo, waar het minder leuke deel van de route begon: dwars door Ermelo, wat nogal slalommerig was, daarna naar Harderwijk, en daarna weer door met het betere deel. Flevoland op over de dijk en daar richting Elburg, vólle bak wind....in de rug! Ter illustratie: zonder wind zal mijn 'kruissnelheid' (bij gebrek aan een betere term) denk ik rond de 27 per uur liggen, dan ga ik voor mijn gevoel wel lekker. Op het stuk naar Elburg ging ik bijna zonder moeite constant boven de 30, en na Elburg over de dijk daar nog wat verder naar het noorden zelfs bijna 35 per uur. Maar ja, daar lag het keerpunt....dus vanaf daar volle bak de wind tegen :+ Prima route verder, met nog een stukje om aan de afstand te komen erbij kwam ik uiteindelijk op ruim 103 kilometer uit.

SPOILER
Vandaag dan weer geen vooraf bepaalde route, het was schijtweer en ik wilde vooral gewoon voor de kilometers gaan op wat meer bekend terrein. Rondje Elburg, 't Harde en terug richting Nunspeet, om vanaf daar meer naar het zuiden te gaan. Garderen richting Apeldoorn, de Aarmansberg op, wat inmiddels best wel pittig voelde, en door het bos en over de heide terug richting Uddel en zo nog wat kilometers bij elkaar schrapen. Weinig boeiend, maar een acceptabele route en uiteindelijk weer een ruime 103 kilometer. Snelste rit van de week, met de constante regen ga ik vaak toch onbewust iets harder fietsen :P

SPOILER
Met name vandaag begonnen de benen toch wel wat zwaar te voelen, en nu ik inmiddels een middag thuis achter de rug heb merk ik dat het traplopen en dat soort zaken ook wel iets uitdagender worden, maar goed. Nog één dag te gaan, morgen gaan de benen er weinig zin meer in hebben, maar al met al valt het me behoorlijk mee :o

En wat betreft het eten onderweg: uiteindelijk vind ik het prima als ik aan het einde kom zonder van de honger/trek over mijn stuur te hangen. Of dat lukt door elk kwartier een gelletje te nemen of voor vertrek alleen een cracker met kaas te eten maakt me dan weinig uit, gaat er uiteindelijk per persoon om wat voor jou werkt, lijkt me? :P Door de tips hier ben ik na maandag onderweg meer gaan eten en tot nu toe lijkt dat prima te werken. Aan het einde zat ik er gisteren en vandaag wel een klein beetje doorheen, maar dat was dan echt in de laatste 5km ofzo, dus ach.
pi_210709687
Ik eet zelf meestal 3 tosti's voor een rit van 100km en heb dan aan 1 banaan tijdens de rit meestal wel genoeg :')
pi_210710524
Tosti.
Lekker issie.
Weinig kostie.
Aldus.
  donderdag 21 september 2023 @ 22:09:24 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoeveel botbreuken heb je ondertussen? Meer dan Jeffrey Heerlings?
Nou dat gelukkig nog niet denk ik. De stand: schedel (2007), schouder (2018), elleboog (2018), knie (2020), bekken (2023), hand (2023).
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 22:10:24 #34
284411 crew  heywoodu
pi_210710680
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou dat gelukkig nog niet denk ik. De stand: schedel (2007), schouder (2018), elleboog (2018), knie (2020), bekken (2023), hand (2023).
Ik zou wat vaker op de bank blijven zitten, damn :o
  donderdag 21 september 2023 @ 22:11:02 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710692
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:11 schreef Zwansen het volgende:

Sterker nog: je hebt koolhydraten nodig om vetten te kunnen verbranden.
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 22:12:34 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210710722
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben heel slecht in op de bank blijven zitten.
Huilen dan.
  vrijdag 22 september 2023 @ 06:47:56 #37
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_210713313
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben heel slecht in op de bank blijven zitten.
Die breuken ontstaan omdat je er vanaf valt?
pi_210714029
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Of beter leren sturen :P
pi_210717462
Waarom doen ze dit ook niet in Europa?

Shimano Hollowtech road crankset recall.
https://road.cc/content/t(...)ankset-recall-304003
Aldus.
pi_210717575
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:13 schreef Z het volgende:
Waarom doen ze dit ook niet in Europa?

Shimano Hollowtech road crankset recall.
https://road.cc/content/t(...)ankset-recall-304003
Ook in Europa:

https://bike.shimano.com/(...)pection-program.html
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_210717586
Ik ga de mijne wel opsturen denk ik. Of ermee langs bij een dealer.
Aldus.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 september 2023 @ 21:21:05 #42
284411 crew  heywoodu
pi_210720245
Afgelopen en gelukt *O*

Echt veel heuvels zijn er hier natuurlijk niet, maar er is er wel één echt in de buurt. Voor mensen uit deze omgeving niet onbekend: de Knobbel, in vroeger tijden ook wel bekend onder de welluidende naam 'Eper Tepel'. Vandaag daar naartoe gegaan, om af te sluiten met een - voor mijn doen - 'heuvelritje': twintig keer op en neer, tien keer van beide kanten :+

Bij de rit van maandag, om de Hoge Veluwe heen, gaven Polar en Wahoo uiteindelijk zo'n 350 hoogtemeters aan, vandaag was dat 670 (Polar) tot 760 (Wahoo), een beetje ter illustratie. Voor het laatste 'rondje' van de tien was de puf er langzamerhand wel een beetje uit, maar een paar keer op de pedalen staan, goed muziekje erbij en het lukte wel, daarna naar huis en in de buurt nog een klein rondje om de afstand net even iets langer te maken dan maandag, om zo af te sluiten met de langste rit van de week.

Inmiddels zijn de benen er ook wel echt klaar mee, maar ik ben blij dat het is gelukt *O* Nu eens na gaan denken over een volgende uitdaging, en ondertussen natuurlijk gewoon lekker blijven genieten van het fietsen O+

SPOILER
En natuurlijk bedankt voor de tips omtrent met name het eten hier! Ik was uitgegaan van wat ik normaal ongeveer mee heb tijdens een rit van 100+, maar dat is dan doorgaans een rit met verder 30-40km per dag in die week, en niet vijf keer achter elkaar 4+ uur, daar had ik niet echt rekening mee gehouden en de laatste drie dagen merkte ik wel dat het aan het einde ook wel een beetje klaar was. Dus beduidend meer meenemen dan normaal heeft goed geholpen.
pi_210720282
Twintig keer De Knobbel, lekker bezig :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 september 2023 @ 21:28:49 #44
284411 crew  heywoodu
pi_210720315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Twintig keer De Knobbel, lekker bezig :D
En toen ik nét aan de 20e keer begonnen was moest ik nog even stoppen. Ik wilde een paar nummers vooruit op mijn Shokz-koptelefoon....twee keer op het knopje = volgend nummer. Maar drie keer op het knopje = vorige nummer bellen ( :') ). Ging een paar keer goed, maar daarna wachtte ik niet lang genoeg, dus ineens hoorde ik "redial last number" of iets vergelijkbaars. Belde ik de werkgever van mijn vriendin (met wie ik maandag gefietst heb), die dacht dat ik óf klaar was óf hulp nodig had :+
pi_210721305
quote:
Die van mij brak een paar maanden geleden af, dus helaas te laat voor dit verhaal denk ik.
sig verwijderd door FA
pi_210723069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Die van mij brak een paar maanden geleden af, dus helaas te laat voor dit verhaal denk ik.
Zou ik nog steeds wel mailtje aan wijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 23 september 2023 @ 13:28:13 #47
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210725217
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En toen ik nét aan de 20e keer begonnen was moest ik nog even stoppen. Ik wilde een paar nummers vooruit op mijn Shokz-koptelefoon....twee keer op het knopje = volgend nummer. Maar drie keer op het knopje = vorige nummer bellen ( :') ). Ging een paar keer goed, maar daarna wachtte ik niet lang genoeg, dus ineens hoorde ik "redial last number" of iets vergelijkbaars. Belde ik de werkgever van mijn vriendin (met wie ik maandag gefietst heb), die dacht dat ik óf klaar was óf hulp nodig had :+
Ook te vaak gehad.
Ik dacht dat het was: als hij afspeelt is twee keer tikken het volgende nummer. Maar als het nummer gepauzeerd wordt (één tik) zijn twee tikjes het laatste nummer bellen.
  zaterdag 23 september 2023 @ 13:31:09 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210725244
Maar lekker gedaan heywoodu, gefeliciteerd!

Voeding tijdens (en natuurlijk zo ver mogelijk afgetopt beginnen) kan wel echt een verschil maken. Ik geloof ook wel dat je daar tussen profteams nog flinke verschillen ziet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 september 2023 @ 13:32:22 #49
284411 crew  heywoodu
pi_210725260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ook te vaak gehad.
Ik dacht dat het was: als hij afspeelt is twee keer tikken het volgende nummer. Maar als het nummer gepauzeerd wordt (één tik) zijn twee tikjes het laatste nummer bellen.
Oh was dat het, oeps. Doorgaans geen probleem natuurlijk, maar als je meerdere nummers vooruit wilt is die fout snel gemaakt :D
pi_210757566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Als je die crank nog hebt zou ik sowieso naar een shimano service center gaan. Het is niet zo dat de problemen met die crank er een paar maanden geleden niet waren, die zijn er al vanaf het begin.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')