Hahaha, ja ik denk soms niet al te veel verder.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:40 schreef FireFox1 het volgende:
Ik wist dat dit de vervolgvraag zou worden![]()
Chris Rea
Stand #3360quote:
Of toch haar broer dan.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:51 schreef pipster het volgende:
Via Neneh Cherry kan je er ook wel komen…
Eagle-Eye Cherry?quote:
quote:
Howard Kendall ?quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:16 schreef DTF het volgende:
Van een broer en zus naar een vader.
Hoe heeft de vader van deze broers?
[ afbeelding ]
De achternaam is alvast goed.quote:
quote:Kijk daar heb je,
met zijn vriendje
Samen gaan ze het leven door,
en maken heel wat rommel
Drommel ?quote:
Stand #3360quote:
Stand #3360quote:
Loevestijn ?quote:
Zeker!quote:
Florisquote:Op maandag 25 september 2023 12:18 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Abe van den Ban en Sindala gemeen ?
Analfabeet?quote:Op maandag 25 september 2023 12:18 schreef tong80 het volgende:
quote:
Beetje. Niet dat het snor zit.quote:
Grappig contrast qua wat ik zoek.quote:
Hun namen bestaan beiden uit 6 verschillende letters.quote:Op maandag 25 september 2023 12:18 schreef tong80 het volgende:
Het heeft met een beroep te maken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:11 schreef DTF het volgende:
[..]
Hun namen bestaan beiden uit 6 verschillende letters.
Nee.quote:
Ik keur hem goed.quote:
Ben je boos?quote:Op woensdag 27 september 2023 17:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik keur hem goed.
Succes verder met deze shitzooi.
quote:
Internationaal gekozen tot Panini-plaatje van de eeuw. Weerhoudt sommige nitwits hier niet hun onwetendheid te etaleren.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:55 schreef DTF het volgende:
Die Abe komt wel eens langs bij oude 'markante' Panini voetbalplaatjes, maar dat is ook echt het enige wat ik van hem weet.
Ik ben geen rechts extremist, maar herken Hitler uit duizenden.quote:Op donderdag 28 september 2023 11:18 schreef pipster het volgende:
Tja heb nooit voetbalplaatjes gespaard noch interesse in gehad, dus geen idee hoor. Ik had wel een mooie stapel A-team plaatjes. Maar ook daar weet ik niet van wat de bekendste/mooiste zou zijn geweest.
Wij hadden zelfs een boek vol met A-team plaatjes.quote:Op donderdag 28 september 2023 11:18 schreef pipster het volgende:
Tja heb nooit voetbalplaatjes gespaard noch interesse in gehad, dus geen idee hoor. Ik had wel een mooie stapel A-team plaatjes. Maar ook daar weet ik niet van wat de bekendste/mooiste zou zijn geweest.
Het ultieme matje.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:06 schreef DTF het volgende:
ps. Ken Abe absoluut niet van de stickers, ik gok dat hij voor mijn tijd was.
Wel van de meme's over de meest opvallende Panini's.
Het eerste album dat ik spaarde was Euro'88. Wij woonden toen in Engeland.
Ik kon mijn geluk niet op toen ik de eerste Nederlander uit een pakje haalde.
De grootste held der helden.
Joop Lankhaar!
Imca Marinaquote:Op donderdag 28 september 2023 12:17 schreef FireFox1 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is zijn naam? @:tong80
Ik reken het goedquote:
Het klopt niet, maar ik reken het wel goedquote:Op donderdag 28 september 2023 12:26 schreef pipster het volgende:
He verdorie, ik dacht dat het hier ging om Abe van de Ban, bekend van de Paniniplaatjes, en winnaar van de trofee mooiste snor uit de voetbalwereld.
Harry Bannink ?quote:
Zekerquote:
Stand #3360quote:
Paderborn ?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:33 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Welke stad hoort bij het rode vlakje?
Nee, dat ligt een stuk noordelijker naast het Ruhrgebied.quote:
Ik lul ook maar wat random. Unterhaching ?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:41 schreef pipster het volgende:
[..]
Nee, dat ligt een stuk noordelijker naast het Ruhrgebied.
Jawohlquote:
Ik ken Ulm van de universiteit die er zit, maar geen idee of je daarop doelt.quote:Op donderdag 28 september 2023 23:24 schreef DTF het volgende:
Op hetzelfde plaatje zien we Ulm.
Waar kennen we Ulm van?
Tweede Bundesliga club ?quote:Op donderdag 28 september 2023 23:24 schreef DTF het volgende:
Op hetzelfde plaatje zien we Ulm.
Waar kennen we Ulm van?
De hoogste van de wereld zelfs.quote:
Goede gokquote:Op vrijdag 29 september 2023 21:14 schreef DTF het volgende:
Zeker ook een leuk feitje en kan ook wel een keer gesteld worden in een pubquiz, dus nuttige kennis
Nog nooit gehoord, dus moet gokken.
Purposely built hoofdstad, dus Brasilia?
Dat gaat over een andere Kamen...?quote:
quote:
Toevallig!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:07 schreef Bargehassus het volgende:
Ha!
"Zeg maar nee, dan krijg je er twee"!
Bart de Graaff.
Juist!quote:
Klinkt als, ach laten we doorgaan.quote:
In het oorspronkelijke verhaal heet het beest toch echt Fuchur. Falkor is wat Hollywood ervan gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:50 schreef pipster het volgende:
[..]
Klinkt als, ach laten we doorgaan.
Falkor
Johnnie van Doorn ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:02 schreef thabit het volgende:
[..]
In het oorspronkelijke verhaal heet het beest toch echt Fuchur. Falkor is wat Hollywood ervan gemaakt heeft.
Van wie is het volgende gedicht?
U-TUMULT
Lunchuur. Lucullus smult:
'Yum-yum.' 't Smuluur U.
Rumpunch, Rundrug, zult vult
Lucullus' guts. Vruchtjus.
Puur smulzucht. Slurpcultuur.
Luuks lunchuur duurt. Blutwurst.
Lucullus blust gul 't vuur:
Dus vlug 'n pul. Nur Durst.
Lucullus smulkunst: 'Bluf,
Humbug,' zucht Urk. 'Nut: nul!'
Spuwt Bussum. 'Stuff!
Wuft juk! 'n Junk! 'n Lul!'
't Nurks vulgus gruwt. Tumult.
'Duur spul,'zucht Jut, kucht Jul.
'Uw slums: Lucullus'schult!
Lucullus plukt u! Brul!
Brul, Bussum, Hulst, Urk, Vught!
Vlug, vlug! Lucullus lust
Uw grut, uw stulp, uw vrucht!
Uw hulp, fluks, dus: 'n must!'
Hun durf: stug, stuurs, bruusk, cru.
Gut, gut, 't lukt. Dum-dum.
Buksvuur. Lucullus nú:
'n Urn, 'n wurm, punctum.
Deelder ?quote:
Campert ?quote:
Met de gegeven woudlopersnaam waren er inderdaad niet heel veel mogelijkheden meer.quote:
Brazilië?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:10 schreef DTF het volgende:
Sorry, ik was dit helemaal vergeten.
Zilver heeft vaak een keurmerk, soms meerdere.
Zo kun je achterhalen waar het gemaakt is en in welk jaar.
Waar komt zilver vandaan als het een anker als keurmerk heeft?
Ik zat er van de week, vandaar dat ik even deed over een nieuwe vraagquote:
Het antwoord is wat langer maar de kern van het antwoord is inderdaad 'The Sun'.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:36 schreef DTF het volgende:
Geen idee, maar met Liverpool altijd gokken dat het iets te maken heeft met The Sun.
De vader van ?quote:
Over welk hondenras gaat dit?quote:In Groot-Brittannië is een politieke discussie ontstaan over een verbod op de, na een reeks aanvallen op mensen. Donderdag stierf een man, vermoedelijk na een treffen met een
. En vorige week werden ook een 11-jarig meisje en twee mannen door zo’n hond aangevallen.
Bull Terrier ?quote:
Nee, het gaat over een vrij nieuw ras/kruising:quote:
quote:first arrived in the United Kingdom (UK) in 2014 or 2015, and increased in popularity during the COVID lockdown of 2020-2021.
In the UK,dogs were responsible for more than 50% (10 out of 19) of the dog-related human deaths between 2021 and June 2023. The London-based pressure group,
Watch, which campaigns for controls on the breed, places the number of deaths related to
at 14 between 2021 and September 2023.
Iets met herfordquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 00:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, het gaat over een vrij nieuw ras/kruising:
[..]
De eerste vier letters komen wel terug in de naam. En ook een aanduiding die wel eens gebruikt wordt voor een grote maat.quote:
Bullier-XXL ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:04 schreef Berkery het volgende:
[..]
De eerste vier letters komen wel terug in de naam. En ook een aanduiding die wel eens gebruikt wordt voor een grote maat.
Close enoughquote:
Stand #3360quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:36 schreef pipster het volgende:
Geen idee, gokje op Eric Bristow. Kan zo snel geen bij de pinken aan darters hangen.
quote:
Nee hoor, gewoon een aansluitende associatievraag.quote:
Allemaggies wat duurde dat lang 😜quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef pipster het volgende:
AllemaalMaggies - Allemamaggies!
Ik vond / vind B&A echt verschrikkelijk.
quote:is een indiaan en de beste vriend van de clown Pipo. Hij heeft een boogschietact in Pipo's voorstelling. Zijn schietkunst is echter niet bijster overtuigend. Bij ieder schot bezigt
dan ook de uitdrukking 'Floepens, mis!'
quote:
Is het ook. Gruwelijke derderangs KlukKluk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:54 schreef pipster het volgende:
AllemaalMaggies - Allemamaggies!
Ik vond / vind B&A echt verschrikkelijk.
quote:
Stand #3360quote:
quote:De(Rhincodon typus) is de grootste bestaande kraakbeenvis.
vormen een bedreigde diersoort. Niettemin wordt er in ontwikkelingslanden nog wel op gevist. In de hele wereld zijn er slechts 1000 geregistreerde exemplaren.
quote:
Niet te verwarren met de bronsstaartheremietkolibri.quote:
Mijn favoriet is de oranjevoorhoofdvruchtenduifquote:Op maandag 16 oktober 2023 20:49 schreef thabit het volgende:
Niet te verwarren met de bronsstaartheremietkolibri.
Correct! Mooie film die mij een inkijkje gaf in relatief recente Amerikaanse geschiedenis waarvan ik niet zo goed op de hoogte was.quote:
quote:
Kenner!quote:
Yesquote:
Ze komen uit Californië, Wisconsin, en Duitsland, dus nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
Ze komen uit New York? Of denk ik veel te simpel?
In de biologie zelfs.quote:
quote:
Nee dat is het niet. Het is een eigenschap die de meeste minderjarigen ook hebben, maar de meeste meerderjarigen niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:14 schreef DTF het volgende:
Geen idee.
Allemaal een aflevering Verborgen Verleden gehad?
Nee, dat is het ook niet. De mannen zijn vermoedelijk groot geschapen, aangezien ze een gangbare compensatie voor kleine piemeltjes niet nodig achten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:30 schreef Bargehassus het volgende:
Vinden spelen met Lego nog steeds leuk?
Dat is het inderdaad.quote:
Van sommigen wist ik het, en de rest heb ik gegoogled. Ik heb geen idee of er een centraal overzicht is; zou eigenlijk wel een Wikipedia-pagina over gemaakt moeten worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Waar heb je het lijstje vandaan? Is daar een centraal overzicht van?
Als Youp van 't Hek had tussen gestaan, had ik het wel geweten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Van sommigen wist ik het, en de rest heb ik gegoogled. Ik heb geen idee of er een centraal overzicht is; zou eigenlijk wel een Wikipedia-pagina over gemaakt moeten worden.
Haha! Hier idem. Briljant stukje.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:01 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als Youp van 't Hek had tussen gestaan, had ik het wel geweten.
quote:
Doornroosje: Nijmegenquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:50 schreef slaveloos het volgende:
In welke plaatsen vind je respectievelijk de concertzaalen Doornroosje, 013, Nobel, Patronaat, de Helling en Vera?
Zekersquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:45 schreef pipster het volgende:
Volgens mij is Nobel het nieuwe LVC in Leiden.
quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:50 schreef Bargehassus het volgende:
Want ik wil gezellig samen met je neu.... tronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken.
Joke stop met koken was dacht ik de titel.
Haring en koek ?quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:58 schreef Bargehassus het volgende:
Dat weet ik dan weer wel...![]()
Wat wordt er traditioneel gratis uitgereikt op de dag van de herdenking van Leidens ontzet? Twee "zaken".
De haring is correct...quote:
Erwtensoep ?quote:
Dat zocht ik inderdaad.quote:
Frankrijk ?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:01 schreef thabit het volgende:
In welk Europees land is de dag van Leidens Ontzet een nationale feestdag, en wat vieren ze daar dan?
Jawohl!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 00:51 schreef slaveloos het volgende:
Duitsland viert de hereniging op 3 oktober
Niet als het aan Argentinië ligtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |