abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210634387
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat blijkt wel ja

Het aantal belastingen heeft natuurlijk niks te maken met de grootte van de overheid. De grootte van de overheid gaat over wat ze uitvoeren. En dan gaat het er inderdaad over of je delen van de zorg, het onderwijs, politie of leger moet afstoten, daar taken niet meer moet uitvoeren. Of dat je de sociale zekerheid nog verder moet verkleinen. En dan zie ik niet echt veel ruimte.

Ze moeten al enorm hun best gaan doen om de zorgkosten te dempen, daar echt bezuinigen (daadwerkelijk een lager percentage van het BNP uitgeven aan de zorg) zie ik echt niet voor me.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 14 september 2023 @ 15:57:53 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210634403
quote:
88s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar dan moet de consquentie ook gewoon bij de organisatie liggen als een kindje een arm eraf zaagt, en dan moet er niet naar de vergunningleveraar gekeken worden en de veiligheidsambtenaar.

Ben het wel met je eens trouwens was laatst op een klein belgisch festival en daar waren er best wel dingen die in nederland vergunning technisch niet zouden kunnen zoals een grote haring een halve meter boven de grond met een bordje pas op haring. Die indek cultuur is vooral een verantwoordelijkheidsverdeling/afschuiving cultuur is wel overdreven inmiddels.
Een vergunning van zestig pagina's voorkomt dus niet dat een kind zijn arm eraf zaagt. Het is een papieren werkelijkheid, dat is mijn hele probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210634413
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het aantal belastingen heeft natuurlijk niks te maken met de grootte van de overheid
sure
pi_210634457
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
sure
Dat is een feit. Als je het in een discussie over de grootte van de overheid hebt, gaat het over hun takenpakket, wat ze doen. Niet over of ze het geld daar voor binnenhalen via 10 of 20 verschillende belastingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210634461
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
sure
Inderdaad, we zijn in feite meer belasting gaan betalen (althans de "gewone man") voor minder dienstverlening. Eigenlijk ook een beetje om de belastingverlagingen voor multinationals en rijken te compenseren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 14 september 2023 @ 16:06:49 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210634481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Inderdaad, we zijn in feite meer belasting gaan betalen (althans de "gewone man") voor minder dienstverlening. Eigenlijk ook een beetje om de belastingverlagingen voor multinationals en rijken te compenseren.
De grote kostenposten zijn zorg en sociale zekerheid..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210634489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een feit. Als je het in een discussie over de grootte van de overheid hebt, gaat het over hun takenpakket, wat ze doen. Niet over of ze het geld daar voor binnenhalen via 10 of 20 verschillende belastingen.
dat is ook een aspect van de grootte van een overheid

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 16:10:20 ]
pi_210634490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je denkt dat het aantal regelingen geen invloed heeft op de grootte van de overheid?
pi_210634500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
dan is het toch gek dat je die oplossing zoekt bij meer geld brengen bij de machtigste organisatie in het land

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 16:11:29 ]
pi_210634508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je denkt dat het aantal regelingen geen invloed heeft op de grootte van de overheid?
er wordt gesproken over het inperken van het financiële vermogen van mensen met de nieuwste iphones

maar dat heeft geen invloed op het formaat van de overheid
pi_210634547
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan is het toch gek dat je die oplossing zoekt bij meer geld brengen bij de machtigste organisatie in het land
Nee, de oplossing ligt bij het verlagen van de lasten voor mensen met een modaal inkomen en minder, en hogere lasten voor multinationals en écht rijken (dus niet 2x modaal ofzoiets). Hierbij hoeven de belastinginkomsten wat mij betreft niet toe te nemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210634624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, de oplossing ligt bij het verlagen van de lasten voor mensen met een modaal inkomen en minder, en hogere lasten voor multinationals en écht rijken (dus niet 2x modaal ofzoiets). Hierbij hoeven de belastinginkomsten wat mij betreft niet toe te nemen.
Dat is het ideaalbeeld. Maar omdat ik denk dat het praktisch onhaalbaar is om het alleen bij multinationals en echt rijken vandaan te halen en we de komende jaren gewoon in welvaart gaan krimpen terwijl de kosten van de overheid toenemen door de vergrijzing, moet je soms ook keuzes maken die minder ideaal zijn.

Ik zie daarbij trouwens ook veel toekomst in de fiscalisering van de AOW, met de vergrijzing lijkt me dat een knoop die ze zo snel mogelijk moeten doorhakken.
pi_210634933
zie email 27 oktober
pi_210635135
Terwijl Thierry gewoon blijft presenteren de dieren ook een lijst:
twitter
zie email 27 oktober
pi_210635238
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:26 schreef trein2000 het volgende:
Terwijl Thierry gewoon blijft presenteren de dieren ook een lijst: [ twitter ]
Van Raan naar plek 20...
  donderdag 14 september 2023 @ 17:38:26 #41
38496 Perrin
pi_210635259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Raan naar plek 20...
Zal ie niet zo blij mee zijn.
pi_210635264
quote:
Oude wijn in als nieuw verkochte oude zakken. Lijst, programma en missie zijn vrijwel identiek aan eerdere versies.
pi_210635271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Raan naar plek 20...
Terwijl we toch dachten dat hij min of meer in kamp-bestuur zat. Coup geslaagd?
zie email 27 oktober
  donderdag 14 september 2023 @ 17:39:17 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210635275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het ideaalbeeld. Maar omdat ik denk dat het praktisch onhaalbaar is om het alleen bij multinationals en echt rijken vandaan te halen en we de komende jaren gewoon in welvaart gaan krimpen terwijl de kosten van de overheid toenemen door de vergrijzing, moet je soms ook keuzes maken die minder ideaal zijn.

Ik zie daarbij trouwens ook veel toekomst in de fiscalisering van de AOW, met de vergrijzing lijkt me dat een knoop die ze zo snel mogelijk moeten doorhakken.
AOW is al gefiscaliseerd in de tweede schijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210635278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:26 schreef trein2000 het volgende:
Terwijl Thierry gewoon blijft presenteren de dieren ook een lijst: [ twitter ]
Ik mis de bekende VPRO-medewerkers op de lijst. :'(
  donderdag 14 september 2023 @ 17:39:41 #46
38496 Perrin
pi_210635283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja Team Esther lijkt er met de buit vandoor te gaan.
pi_210635284
twitter
zie email 27 oktober
pi_210635295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik mis de bekende VPRO-medewerkers op de lijst. :'(
En Georgina Verbaan.. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210635310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ouwehand heeft denk ik toch haar vriendengroep. Lijkt me niet goed voor de lange termijn van deze partij. Voor nu wel misschien de manier om de rust terug te krijgen.
pi_210635323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW is al gefiscaliseerd in de tweede schijf
Fiscalisatie was idd misschien niet de beste term, inkomensafhankelijk maken van de AOW bedoel ik eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')