abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210622406
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar gisteren (of eergisteren) kwam toch maar buiten dat de integriteitsschending NIET door Ouwehand begaan was? Hoe heeft zij dan in strijd gehandeld met betreffende "gedragscode"? :?
waarschijnlijk heeft ze op vakantie stiekem een echt hamburgertje gegeten, kwam uit na het inleveren van haar bonnetjes
pi_210622425
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Supervaag inderdaad, een 'gedragscode'.

't is dat ie gewoon openbaar op hun website staat anders hadden we echt volledig in het duister getast ja.
maakt het niet ineens niet-willekeurig of en wanneer het wordt ingezet

iemand die stelt dat hogere belastingen gelijk staan aan een gelukkiger volk is onder de indruk van de term gedragscode

goh

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2023 12:35:25 ]
pi_210622445
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waarschijnlijk heeft ze op vakantie stiekem een echt hamburgertje gegeten, kwam uit na het inleveren van haar bonnetjes
Ludieke post maar de gewoon openbaar beschikbare gedragscode van de partij verplicht geen vegetarisch dieet, dus deze gaat niet op.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210622466
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
maakt het niet ineens niet-willekeurig of en wanneer het wordt ingezet

iemand die stelt dat hogere belastingen gelijk staan aan een gelukkiger volk is onder de indruk van de term gedragscode

goh

Nee hoor :) maar jij doet alsof het iets vaags is, maar dat staat in vrij duidelijke taal gewoon openbaar op hun site.

Kun je verder van vinden wat je wilt natuurlijk, maar vaag is het niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210622471
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ludieke post maar de gewoon openbaar beschikbare gedragscode van de partij verplicht geen vegetarisch dieet, dus deze gaat niet op.
dit is pas het topje van de ijsbergsla :)
pi_210622526
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zo'n brief is toch een prima plek om hun waarheid te melden?
Je hebt als partijbestuur te handelen naar het partijbelang. Natrappen is dat niet. Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk dan moeten ze aanblijven en hun lijn doorzetten. Vinden ze het onhoudbaar dan stap je netjes op.
zie email 27 oktober
pi_210622579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt als partijbestuur te handelen naar het partijbelang. Natrappen is dat niet. Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk dan moeten ze aanblijven en hun lijn doorzetten. Vinden ze het onhoudbaar dan stap je netjes op.
hardop gelachen
dank
pi_210622609
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar gisteren (of eergisteren) kwam toch naar buiten dat de integriteitsschending NIET door Ouwehand begaan was? Hoe heeft zij dan in strijd gehandeld met betreffende "gedragscode"? :?
Er is nooit iets bewezen, het is het woord van Ouwehand en de fractieleden die haar steunen tegen dat van het bestuur en de overige fractieleden.

Wat we weten:
- Ouwehand heeft al langer een conflict met het bestuur
- Er was eerder een conflict tussen Ouwehand en minimaal één van de fractieleden. Sowieso was/is er een conflict met Vestering.
- Ouwehands klachten over het bestuur zijn beschreven in de brief die ze aan het bestuur stuurde
- Er is een brief van een medewerker van Ouwehand uitgelekt waarin hij haar diverse strategieën adviseert om ‘conflict in het bestuur te houden’
- Ouwehand is een tijd overspannen geweest
- Vestering is een tijd uit de running geweest (ook overspannen)?
- Het bestuur is rechtlijnig en wil geen coalitiedeelname
- Ouwehand is populair, maar blijkbaar niet altijd makkelijk om mee samen te werken
- De aard van de integriteitsklacht tegen Ouwehand is nooit duidelijk geworden

Nu het bestuur opstapt en dit dus niet verder wordt uitgevochten blijven we met onduidelijkheden zitten. Ouwehand wint (en dat is haar gegund), maar of zij helemaal brandschoon is in dit verhaal blijft in het midden.
  woensdag 13 september 2023 @ 13:14:37 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210622853
Goh, bestuur van PvdD stapt op per morgen 17.00 uur... Ouwehand weer in de running voor lijsttrekker

https://nos.nl/artikel/24(...)rug-als-lijsttrekker

Ben benieuwd wie ze nou morgen voordragen als lijsttrekker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 13-09-2023 13:22:56 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 september 2023 @ 13:20:24 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210622919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Knettergek. Wat een zure brief. Echt denken in het partijbelang ook zo’n brief.
Die verklaring is wel heel sneu en snerend, met alsnog een poging tot karaktermoord.

Uit alles blijkt dat het idd verstandig is dat het bestuur opstapt, als je dit op zo'n manier aanpakt en zo sneu blijft communiceren dan ben je af.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 september 2023 @ 13:31:36 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210623045
Als ze echt vinden dat Ouwehand ongeschikt is, waarom stappen ze dan op?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 september 2023 @ 13:32:55 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210623058
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:14 schreef Leandra het volgende:
Goh, bestuur van PvdD stapt op per morgen 17.00 uur... Ouwehand weer in de running voor lijsttrekker

https://nos.nl/artikel/24(...)rug-als-lijsttrekker

Ben benieuwd wie ze nou morgen voordragen als lijsttrekker.
Ouwehand (volgens die brief/verklaring).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 13 september 2023 @ 13:36:02 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210623085
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ouwehand (volgens die brief/verklaring).
Ik lees het er nog niet helemaal in, juist omdat ze per morgen 17.00 uur opstappen, en de haar weer toelaten tot de procedure.

Als kandidaat-lijsttrekker voordragen kunnen ze natuurlijk met meerdere personen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 13:39:20 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210623130
Zou ouwehand te veel invloed hebben op de PvdD spotify playlist ;) :P

(zie haar nog wel eens bij een concert/festival staan)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 13 september 2023 @ 13:39:37 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210623134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik lees het er nog niet helemaal in, juist omdat ze per morgen 17.00 uur opstappen, en de haar weer toelaten tot de procedure.

Als kandidaat-lijsttrekker voordragen kunnen ze natuurlijk met meerdere personen doen.
quote:
.

In de verklaring van vandaag schrijft het bestuur: "Uitsluitend vanwege de ophef heeft het partijbestuur vanochtend besloten om Esther weer tot de kandidaatstellingsprocedure toe te laten en haar alsnog voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker."
EDIT Zie zojuist je laatste zin pas. Ze kunnen inderdaad meerdere kandidaten voordragen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210623166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, dat zegt hij niet zo letterlijk. Hij stelt impliciet dat hij (of BBB) niet de absolute waarheid in pacht heeft of pasklare antwoorden heeft op alle huidige kwesties maar dat er oplossingen discursief gevonden kunnen worden wanneer de kamer bevolkt wordt door constructieve redelijken en hij acht Derk Boswijk zo iemand. Op zich vind ik dat een te prijzen kijk op het politieke domein.
Letterlijk:
quote:
Tuinman blijft wel Tuinman als hij tegelijk zegt, ergens in het gesprek: ,,Ik ben het niet met alle details in het verkiezingsprogramma eens, maar ik zie een uitgestoken hand naar andere partijen, naar de burger en het gaat transparant. Ik heb er zin in.”
Hij valt hier dus gewoon het programma af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210623213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze echt vinden dat Ouwehand ongeschikt is, waarom stappen ze dan op?
Omdat ze geen lijst meer konden samenstellen. Er waren geen 20 kandidaat kamerleden meer die op een lijst zonder Ouwehand wilden, er was denk ik ook geen lijsttrekker te vinden die voor kop van jut wilde spelen op het congres.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 13 september 2023 @ 13:52:08 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210623280
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Letterlijk:
[..]
Hij valt hier dus gewoon het programma af.
Daar staat dat hij het persoonlijk niet met alle punten in het partijprogramma 100% eens is maar dat de frisheid en de compromisbereidheid in de partij hem aanspreken, dat lijkt me weinig schokkend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210623282
Zo ingewikkeld is het misschien niet eens.

Integriteit gaat volgens de Partij voor de Dieren [...] om bewust moreel reflecteren en handelen volgens de juiste waarden en normen. Elke dag maken we bewust of onbewust keuzes in ons integer handelen. We handelen vanuit ons eigen morele kompas, maar dit kompas hoeft niet altijd in lijn te zijn met het kompas van de partij. Het is daarom relevant om dit kompas regelmatig te toetsen bij collega partijleden en collega werknemers. Collegiale toetsing zorgt ervoor dat je je bewust wordt van je blinde vlekken.

En 3 dagen geleden werd dus door het bestuur gemeld dat er tegen Ouwehand meldingen van integriteitsschending waren binnengekomen. Daaruit leid ik maar af dat ze haar 'kompas', volgens de melders, te weinig toetst bij andere partijleden en werknemers. En om die reden kon Ouwehand, volgens het bestuur, niet meer gehandhaafd blijven als lijsttrekker.

Maar er zijn teveel mensen binnen de partij boos geworden op het bestuur, en de conclusies die ze hebben getrokken worden grotendeels niet gedeeld.

En nu is Ouwehand terug, en het bestuur krast op. Eeuwig pisnijdig op elkaar, dat wel natuurlijk.

Wie weet komen de 'die hards' nog terug met een eigen partij. De EEPVDD. De Enige Echte Partij Voor De Dieren. Met o.a. Van der Velden en Vestering. En met Thieme als lijstduwer. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 13:56:59 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210623323
Mijn compas zegt groter worden en ook bijdragen aan niet dier/milieu gerelateerde zaken... dat zeggen veel meer mensen in de partij maar het bestuur niet ergo: integriteitsschending. Geen "constructive allignment" met het bestuur.

Zoiets zal het wel zijn.
  woensdag 13 september 2023 @ 13:59:28 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210623348
quote:
88s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn compas zegt groter worden en ook bijdragen aan niet dier/milieu gerelateerde zaken... dat zeggen veel meer mensen in de partij maar het bestuur niet ergo: integriteitsschending. Geen "constructive allignment" met het bestuur.

Zoiets zal het wel zijn.
En ook of ze wel of niet in een regeringscoalitie moeten stappen. Splinterpartij in oppositie of bredere partij die wil meeregeren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210623355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar staat dat hij het persoonlijk niet met alle punten in het partijprogramma 100% eens is maar dat de frisheid en de compromisbereidheid in de partij hem aanspreken, dat lijkt me weinig schokkend.
Weinig schokkend, maar in combinatie met het advies om Boswijk te stemmen allemaal toch wel erg opvallend in campagnetijd. En dat nadat je een nummer 2 en premierskandidaat hebt gepresenteerd die het programma niet zegt te kennen, dan zou je denken dat ze daarna wel wat voorzichtiger worden.
pi_210623465
quote:
88s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:

Zoiets zal het wel zijn.
Dat denk ik ja.
Ouwehand is geen Thieme.

Als er in de periode Thieme bekend werd dat een boer in het oosten van Brabant te veel scheten had gelaten in zijn varkensstal, dan kwam Thieme (of een collega) meteen met kamervragen en/of moties.

De PvdD is onder Ouwehand meer onderdeel geworden van het 'gewone' politieke bestel. Dat is niet zo vreemd na al die jaren. En als je langzaam maar zeker blijft groeien, dan zal de behoefte om eens mee te willen doen ook wel toenemen bij sommigen (of zelfs meer dan sommigen). En voor meedoen moet je concessies doen. Ik vermoed dat de oude garde het woord 'concessie' een scheldwoord vindt. Net zoals 7e Dags Adventisten "kerken op zondag" ontoelaatbaar vinden.

Dat zal de bron van alle onenigheid wel zijn.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 14:16:39 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210623478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 14:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat denk ik ja.
Ouwehand is geen Thieme.

Als er in de periode Thieme bekend werd dat een boer in het oosten van Brabant te veel scheten had gelaten in zijn varkensstal, dan kwam Thieme (of een collega) meteen met kamervragen en/of moties.

De PvdD is onder Ouwehand meer onderdeel geworden van het 'gewone' politieke bestel. Dat is niet zo vreemd na al die jaren. En als je langzaam maar zeker blijft groeien, dan zal de behoefte om eens mee te willen doen ook wel toenemen bij sommigen (of zelfs meer dan sommigen). En voor meedoen moet je concessies doen. Ik vermoed dat de oude garde het woord 'concessie' een scheldwoord vindt. Net zoals 7e Dags Adventisten "kerken op zondag" ontoelaatbaar vinden.

Dat zal de bron van alle onenigheid wel zijn.
:D of zou er nog iets religieus spelen, de muziek die ouwehand luistert strookt niet met het geloof van thieme iig.
pi_210623489
quote:
88s.gif Op woensdag 13 september 2023 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:D of zou er nog iets religieus spelen, de muziek die ouwehand luistert strookt niet met het geloof van thieme iig.
Oei.
Dat zou ik niet weten.

Black Sabbath?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')