abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210620808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vraag me af of het thema bezuinigen uberhaubt een item in de verkiezingen gaat zijn.

De afgelopen jaren ging zelfs de VVD overstag door maar bakken met geld uit te geven (al dan niet met matig resultaat). Waar voorheen een mate van zelfredzaamheid verwacht is er tegenwoordig zelfs een roep voor een "sterke" overheid die maar in van alles moet voorzien.

Nu zullen er vast wel wat belastingen worden verzonnen onder de noemer van het klimaat, maar snijden in zorg of vergrijzing zie ik niet gebeuren.

De oplossing van de VVD is dan ook steeds geweest: smijt er wat geld tegenaan en dan komt het wel goed.

Vandaar ook de diepe systeemrot die inmiddels in de Nederlandse overheid geslopen is. Met hier en daar geld weghalen en bij pompen ga je het probleem niet oplossen.

Je kunt ook stellen: het volgende kabinet gaat de problemen niet oplossen. Zelfs niet als we eindelijk een andere partij als grootste gaan krijgen. Daarvoor zitten de problemen echt te diep inmiddels.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210620820
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De oplossing van de VVD is dan ook steeds geweest: smijt er wat geld tegenaan en dan komt het wel goed.
Hoe denk je dat andere partijen zaken willen 'oplossen'? Minder geld graaien bij de bevolking en bedrijven en het eens op een andere manier oplossen?

(lol)
  woensdag 13 september 2023 @ 09:36:05 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210620905
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Hoe denk je dat andere partijen zaken willen 'oplossen'? Minder geld graaien bij de bevolking en bedrijven en het eens op een andere manier oplossen?

(lol)
Luxemburg of Monaco annexeren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210620920
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]

(lol)
Nee, eerder meer.

Hoe hoger de belasting, hoe tevredener de bevolking. Maar dan moet je wèl je verzorgingsstaat fatsoenlijk inrichten en die rammelt nu aan alle kanten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 13-09-2023 09:44:09 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210620973
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee, eerder meer.

Hoe hoger de belasting, hoe tevredener de bevolking. Maar dan moet je wèl je verzorgingsstaat fatsoenlijk inrichten en die rammelt nu aan alle kanten.
Dat is geen absolute waarheid.
pi_210620987
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is geen absolute waarheid.
Die bestaan dan ook niet in de politiek.
pi_210620996
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Die bestaan dan ook niet in de politiek.
Waarom is de belasting dan geen 100%?
pi_210621009
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom is de belasting dan geen 100%?
Omdat absolute waarheden niet bestaan :*
pi_210621036
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Omdat absolute waarheden niet bestaan :*
Je redenatie klopt van geen kant, want daarna stel je dat het geld alleen effe goed gebruikt moet worden
pi_210621044
Gewoon even meer belastingen heffen, daar wordt de bevolking blij van. En daarvan dan gewoon even de verzorgingsstaat regelen

ez
pi_210621049
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je redenatie klopt van geen kant, want daarna stel je dat het geld alleen effe goed gebruikt moet worden
Nee hoor, dat stel ik helemaal niet.
pi_210621059
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee hoor, dat stel ik helemaal niet.
ik zag dat ik dit jaar weer meer belasting heb betaald dan het jaar ervoor
ik ben erg blij
pi_210621060
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:49 schreef aTypisch het volgende:
Gewoon even meer belastingen heffen, daar wordt de bevolking blij van. En daarvan dan gewoon even de verzorgingsstaat regelen

ez
Ja want uitkleden, uitpersen en wegbezuinigen van de laatste 12 jaar heeft zo goed gewerkt _O_

Tijd voor links. 't is wel mooi geweest met die rechtsminimalistische afbraakpolitiek.
pi_210621066
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja want uitkleden, uitpersen en wegbezuinigen van de laatste 12 jaar heeft zo goed gewerkt _O_

Tijd voor links. 't is wel mooi geweest met die rechtsminimalistische afbraakpolitiek.
Dat is precies wat jij voorstelt, of doet voordoen, als iets goeds
pi_210621068
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik zag dat ik dit jaar weer meer belasting heb betaald dan het jaar ervoor
ik ben erg blij
Jij bent goed bezig!
pi_210621073
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is precies wat jij voorstelt, of doet voordoen, als iets goeds
Nee, en dat draait vooral om het woordje alleen.

Alleen geld smijten of alleen 'even iets regelen', wat natuurlijk een achterlijke simplificatie is, lost niks op. Da's nou net mijn punt slimpie :+
pi_210621085
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee, en dat draait vooral om het woordje alleen.

Alleen geld smijten of alleen 'even iets regelen', wat natuurlijk een achterlijke simplificatie is, lost niks op. Da's nou net mijn punt slimpie :+
Je vindt 'het tijd voor links', die vervolgens naar jouw idee bij anderen zaken moeten afromen om mer budget te krijgen voor *inset pipedream*. Uitkleden en en uitpersen van de (productieve) bevolking, die last komt namelijk in de praktijk altijd bij de financiële midden- en onderklasse te liggen
pi_210621103
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je vindt 'het tijd voor links', die vervolgens naar jouw idee bij anderen zaken moeten afromen om mer budget te krijgen voor *inset pipedream*. Uitkleden en en uitpersen van de (productieve) bevolking, die last komt namelijk in de praktijk altijd bij de financiële midden- en onderklasse te liggen
Die vervolgens dan weer stabieler staat door een fatsoenlijk functionerende verzorgingsstaat :Y

Tevens hebben we het hier over de VVD-praktijk en daar komt hopelijk nou eindelijk eens een keer een einde aan.

Of denk jij dat het op lange termijn houdbaar is als de onderkant van de samenleving op de rand van de afgrond balanceert? Je weet wel, die mensen waar nu al een schreeuwend tekort aan is waardoor het halve land piepend en krakend tot stilstand komt. Chauffeurs, bouwers, docenten, winkelmedewerkers, vuilnismensen, boerenslaven, dat soort lieden.

Op gegeven moment gaat de hele maatschappij dan door z'n hoeven.
pi_210621110
quote:
5s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Die vervolgens dan weer stabieler staat door een fatsoenlijk functionerende verzorgingsstaat :Y

Of denk jij dat het op lange termijn houdbaar is als de onderkant van de samenleving op de rand van de afgrond balanceert? Je weet wel, die mensen waar nu al een schreeuwend tekort aan is waardoor het halve land piepend en krakend tot stilstand komt. Chauffeurs, bouwers, docenten, winkelmedewerkers, vuilnismensen, boerenslaven, dat soort lieden.
Nee, maar je kunt anders denken over een oplossing he.

Meer belasting heffen valt voor mij niet bij het verbeteren van de situatie van de groep die jij noemt. Belastingkorting voor die beroepsgroepen die jij noemt lijkt mij een goed begin :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2023 09:58:47 ]
pi_210621126
Maar je kunt ook geloven dat je bij de productieve mensen meer moet afromen om dat dan naar het inzicht van een paar ambtenaren opnieuw te verdelen

dat mag en lijkt een vrij populair idee :)
pi_210621131
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Nee, maar je kunt anders denken over een oplossing he.

Meer belasting heffen valt voor mij niet bij het verbeteren van de situatie van de groep die jij noemt. Belastingkorting voor die beroepsgroepen die jij noemt lijkt mij een goed begin :)

Ja. En ik zie dan dus meer in een brede steun aan de onderkant, zodat mensen niet steeds meer tussen wal en schip vallen. Daar kun je dan best over de gehele linie wat zwaarder voor belasten, als je maar zorgt dat dat geld wordt gebruikt voor een fatsoenlijk vangnet. Daar profiteert uiteindelijk iedereen van.

Maar ja, daarvoor moet het complete stelsel op zijn kop, en dat is heel veel werk.
pi_210621138
Ben in ieder geval blij dat je toch nog een klein beetje bij zinnen bent gekomen :*

Edit: laat maar ;(
pi_210621140
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja. En ik zie dan dus meer in een brede steun aan de onderkant, zodat mensen niet steeds meer tussen wal en schip vallen. Daar kun je dan best over de gehele linie wat zwaarder voor belasten, als je maar zorgt dat dat geld wordt gebruikt voor een fatsoenlijk vangnet. Daar profiteert uiteindelijk iedereen van.

Maar ja, daarvoor moet het complete stelsel op zijn kop, en dat is heel veel werk.
je negeert alle logica en doet alleen aan wensdenken
pi_210621146
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je negeert alle logica en doet alleen aan wensdenken
Wat wil je hier nou eindelijk mee zeggen? Dat je tegen bent maar niet precies weet waarom?
pi_210621150
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou eindelijk mee zeggen? Dat je tegen bent maar niet precies weet waarom?
Dat jij dat bent ja.

Er valt nergens over te praten als je begint met de stelling dat meer belasting zorgt voor een blije bevolking :+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2023 10:03:53 ]
pi_210621184
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat jij dat bent ja.

Er valt nergens over te praten als je begint met de stelling dat meer belasting zorgt voor een blije bevolking :+
Daar zit dan ook een hele duidelijke correlatie tussen.

Moet je natuurlijk niet met statistische theoretische outliers komen van 100% belasting, want je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dat flauwekul is. Als er al ergens een obscure dictatuur is met 0 of 100 procent belasting kun je die gerust achterwege laten.
  woensdag 13 september 2023 @ 10:13:36 #77
38496 Perrin
pi_210621236
Eindelijk wordt het externaliseren van milieukosten door bedrijven in kaart gebracht:

quote:
'Golf aan klimaatclaims dreigt voor bedrijfsleven door nieuwe EU-richtlijn'

Experts waarschuwen voor miljardenclaims en bestuurlijke aansprakelijkheid bij de invoering van de nieuwe Europese meldingsrichtlijn CSRD. Beursgenoteerde bedrijven moeten per 2024 gaan rapporteren over hun impact op het klimaat en de leefomgeving.

De nieuwe rapportageverplichting, voluit de Corporate Sustainability Reporting Directive, gaat gelden voor bijna vijftigduizend Europese bedrijven en is onderdeel van de EU-klimaatplannen. Vanaf volgend jaar moeten beursgenoteerde bedrijven gedetailleerd publiceren over hun prestaties op gebied van duurzaamheid, sociale omstandigheden en bestuur (ofwel ESG, wat staat voor environment, social and governance). De rest van de grote en middelgrote bedrijven volgt stapsgewijs vanaf 2025.

'Dit is een mijlpaal in het ondernemingsrecht', zegt Bart-Adriaan de Ruijter, partner corporate litigation bij advocatenkantoor CMS. De nieuwe regels maken straks onder meer duidelijk hoeveel CO₂ een bedrijf uitstoot en hoe groot het risico is op kinderarbeid in de toeleveringsketen.
pi_210621249
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:13 schreef Perrin het volgende:
Eindelijk wordt het externaliseren van milieukosten in kaart gebracht:
[..]

Mooi, naast extra belasting wordt dit soort spul doorberekend in de prijs van de eindproducten.

Terecht, daar profiteren de laagste inkomens maar weer mooi van.

Eindelijk _O_
  woensdag 13 september 2023 @ 10:18:05 #79
38496 Perrin
pi_210621270
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:15 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Mooi, naast extra belasting wordt dit soort spul doorberekend in de prijs van de eindproducten.

Terecht, daar profiteren de laagste inkomens maar weer mooi van.

Eindelijk _O_
Die kosten kwamen altijd al in rekening van de burger, alleen nu wordt eindelijk per product de milieuimpact inzichtelijk (en doorberekend) zodat consumenten een prijsprikkel krijgen om te kiezen voor de groenste producten.

Niet langer worden milieukosten geëxternaliseerd en de winst van die praktijken geprivatiseerd.
  woensdag 13 september 2023 @ 10:18:36 #80
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210621278
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Snap niet zo goed wat er mis is met een melding maken. Daar is die toko toch voor? Of mag je daar van zo'n pretcollege alleen aankloppen voor blauwe ogen en blauwe plekken door papa of mama?
De vraag is wat je ermee wil. Zelfs in hele schrijnende situaties kan VT vaak betrekkelijk weinig, omdat de middelen vaak net zo schadelijk zijn, of schadelijker dan de misstanden. Een onder toezichtsstelling of uithuisplaatsing is bv. in vrijwel alle gevalle extreem traumtisch voor ouders, maar ook voor de kinderen zelf, die al belast zijn met een hele voorgeschiedenis. Soms is het dan maar beter dan kids af en toe een klap krijgen, of mama een snuifje coke zien doen, en dan af en toe hulp krijgen, dan de hele rataplan inschakelen. Dat zijn de afwegingen die daar dagelijks gemaakt moeten worden in een wereld met werkelijk alleen maar rotkeuzes en personeelstekort yada yada.

Als er al amper oplossingen zijn voor bv. kinderen die opgroeien bij verslaafde ouders, dan valt het meenemen van een kind naar een demonstratie echt in het niet vergeleken met de structurele misstanden waarbij VT kan ingrijpen of interventies kan aanbieden. Nu is VT er ook zeker voor de mildere gevallen en niet-blauwe ogen en blauwe plekken, want er kan nog steeds heel veel mis zijn, en ze zullen zeker een advies uit willen brengen als mensen zich terecht, of onterecht zorgen maken en kunnen doorverwijzen naar passende hulp. Maar tientallen gezinnen opgeven omdat een kind vrijwillig meegaat naar een demonstratie is echt niet iets waar ze hun hulpverleners op gaan inzetten. Het heeft gewoon vrij weinig te maken heeft met de verwaarlozing / misbruik / mishandeling / extreem onveilige thuissituatie waar externe hulp, al dan niet in het gedwongen kader, bij nodig is.

Is het dom en moet je het niet doen omdat het een (mild) gevaar meebrengt voor je kind? Klopt. Moeten de ouders daar ofwel voor berispt worden of wel streng op aangesproken worden en/of beboet? Mee eens, want ik vind het ook onverantwoordelijk. Zijn dit signalen dat deze kinderen onveilig opgroeien dat er hulp van buitenaf moet inkomen? Daar komt het volgens mij niet bij in de buurt. Een berisping lijkt me een prima maatregel. Je zadelt VT dus op met een hele berg administratief werk terwijl er vrijwel zeker niets met deze signalen gedaan wordt omdat ze totaal niet indicatief zijn voor de structurele misstanden waarbij zij normaal gesproken interventies kunnen inzetten.

Mijn ouders hebben ook wel eens iets doms en onverantwoordelijks gedaan (een 5-jarige croissantjes uit de oven laten halen kan ik afraden bv.), maar dat maakt geen onveilig thuis.
pi_210621279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die kosten kwamen altijd al in rekening van de burger, alleen nu wordt eindelijk per product de milieuimpact inzichtelijk (en doorberekend) zodat consumenten een prijsprikkel krijgen om te kiezen voor de groenste producten.
broccoli en spinazie?

een goed stukje vlees zal duurder worden, terecht
laat ze maar wat anders eten die mensen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2023 10:18:56 ]
pi_210621295
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen roept de nummer 3 van BBB op om Derk Boswijk van het CDA te stemmen:
https://www.ad.nl/politie(...)te-stemmen~a1fec77f/

Hij heeft zelf ook geen politieke ambitie en geeft aan het ook niet met het hele verkiezingsprogramma van BBB eens te zijn. Dat wordt nog wat.
Als je het hele stuk leest, is het ook weer niet zo'n heel gek verhaal. Misschien ook wel slim van BBB om niet alleen maar 'die hard' populistische boeren op de lijst te zetten. Deze kerel lijkt wel heel open minded en bereid tot samenwerking.

Dit is in ieder geval al beter dan dat FvD/JA21/PVV kliekje.
٩๏̯͡๏)۶
pi_210621306
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-rutte-op-de-vingers
quote:
Het ministerie van Algemene Zaken (AZ) is tekortgeschoten bij de behandeling van een WOO-verzoek (Wet Open Overheid) van Nieuwsuur en had daarbij "een meer oplossingsgerichte en actieve houding moeten aannemen".

Dat schrijft het Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding (ACOI) in een advies aan de demissionaire minister-president. Het ACOI, dat kabinet en parlement adviseert over openbaarheid van overheidsinformatie, noemt het "een ernstige conclusie".

Het college bemiddelde de afgelopen maanden vergeefs tussen het ministerie van AZ en Nieuwsuur in een lang slepend WOO-verzoek. Het ACOI vindt dat het departement daarbij "onvoldoende behulpzaam is geweest en uiteindelijk ook niet aan de bemiddeling heeft meegewerkt zoals op basis van de WOO verwacht mag worden".

Coronastrategie
Nieuwsuur diende in 2021 een WOO verzoek in om documenten te verkrijgen over de beginstrategie van het kabinet tijdens de uitbraak van de coronapandemie. Het ministerie schond de wettelijke termijnen waarbinnen moest worden besloten over het verzoek om openbaarmaking van informatie en weigerde vervolgens de documenten te verstrekken.

Het ministerie oordeelde op eigen gezag dat de documenten "niet relevant" zouden zijn. Daarop vroeg Nieuwsuur in juli 2022 bemiddeling aan bij het ACOI. Deze bemiddelingspoging is nu dus mislukt.

Voorzitter Ineke van Gent van het ACOI: "Publieke informatie is niet van de overheid, maar van ons allemaal. De afhandeling van een WOO-verzoek is geen gunst waarvoor de verzoeker eerst een hindernisbaan dient af te leggen om vervolgens op een gesloten vesting te stuiten. Elk bestuursorgaan moet behulpzaam en open zijn wanneer burgers om openbaarmaking van overheidsinformatie verzoeken."

Open bestuurscultuur
In het advies refereert het ACOI rechtstreeks aan de positie van het ministerie van Algemene Zaken en de uitspraken van (inmiddels demissionair) premier Mark Rutte over de nieuwe bestuurscultuur: "Het Adviescollege heeft in termen van een voorbeeldfunctie immer hoge verwachtingen van AZ als het ministerie van de minister-president, maar te meer nu tijdens de bemiddeling ook is aangegeven dat er wordt gewerkt aan verbetering van de organisatie van de afhandeling van WOO-verzoeken en de minister-president zich de afgelopen twee jaar zo heeft uitgesproken voor de totstandkoming van een nieuwe, open bestuurscultuur."

Het is de tweede keer dit jaar dat het ACOI een departement op de vingers tikt vanwege de omgang met de WOO. In april concludeerde het College dat de manier waarop het ministerie van Volksgezondheid (VWS) openbaarheidsverzoeken over corona afhandelt, de controlerende functie van de journalistiek belemmert en de toegang tot overheidsinformatie in het gedrang brengt.

Het ACOI deed aanbevelingen voor verbetering, maar die werden door verantwoordelijk minister Ernst Kuipers (D66) voor een belangrijk deel niet overgenomen.
Nieuwe bestuurscultuur _O_ Genieten hoor....
pi_210621451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef Ronald het volgende:

[..]
Als je het hele stuk leest, is het ook weer niet zo'n heel gek verhaal. Misschien ook wel slim van BBB om niet alleen maar 'die hard' populistische boeren op de lijst te zetten. Deze kerel lijkt wel heel open minded en bereid tot samenwerking.

Dit is in ieder geval al beter dan dat FvD/JA21/PVV kliekje.
Ja, de man zelf lijkt me best een aanvulling. Maar dat op plek 2 dus iemand staat die op het moment dat ze op de lijst kwam het hele programma nog niet eens bekeken had (Mona Keijzer) en op 3 een man die niet het hele programma steunt en oproept om op het CDA te stemmen, dat is toch wel opvallend. Blijkbaar gaat het bij BBB meer om de poppetjes, dan om de inhoud.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 13 september 2023 @ 10:47:28 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210621529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de man zelf lijkt me best een aanvulling. Maar dat op plek 2 dus iemand staat die op het moment dat ze op de lijst kwam het hele programma nog niet eens bekeken had (Mona Keijzer) en op 3 een man die niet het hele programma steunt en oproept om op het CDA te stemmen, dat is toch wel opvallend. Blijkbaar gaat het bij BBB meer om de poppetjes, dan om de inhoud.
Mwah, dat zegt hij niet zo letterlijk. Hij stelt impliciet dat hij (of BBB) niet de absolute waarheid in pacht heeft of pasklare antwoorden heeft op alle huidige kwesties maar dat er oplossingen discursief gevonden kunnen worden wanneer de kamer bevolkt wordt door constructieve redelijken en hij acht Derk Boswijk zo iemand. Op zich vind ik dat een te prijzen kijk op het politieke domein.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210621729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uitstekende manier om het merendeel van de partijleden en PvdD-stemmers tegen je in het harnas te jagen ook.
Ze hebben eerdere crises nog knap overleefd, maar dit zou serieus wel eens kunnen leiden tot een schisma.

(Weer een extra partijtje erbij.)
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 13 september 2023 @ 12:03:30 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210622064
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:18 schreef aTypisch het volgende:
broccoli en spinazie?
Heel oud brood.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 september 2023 @ 12:04:30 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210622074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-rutte-op-de-vingers
[..]
Nieuwe bestuurscultuur _O_ Genieten hoor....
"Ze zijn tekortgeschoten".

Dat suggereert dat ze iets gedaan hebben dat niet de bedoeling was. Maar dat lijkt me geen correcte weergave van zaken, want het niet informeren van de samenleving lijkt toch echt staand beleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210622192
Hoe ver van te voren begint de campagne eigenlijk altijd in Nederland?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210622210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:14 schreef hollandia02 het volgende:
Hoe ver van te voren begint de campagne eigenlijk altijd in Nederland?
De VVD is begonnen op 7 juli dit jaar.
pi_210622230
twitter

Knettergek. Wat een zure brief. Echt denken in het partijbelang ook zo’n brief.
zie email 27 oktober
pi_210622235
Bestuur PvdD stapt op, Ouwehand toch lijsttrekker.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_210622249
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De VVD is begonnen op 7 juli dit jaar.
Hahaha, ja ik doel meer op de verkiezingsborden in de straten, foldertjes, tv en radio spots etc.
pi_210622257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
zo'n brief is toch een prima plek om hun waarheid te melden?
  woensdag 13 september 2023 @ 12:25:40 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210622317
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zo'n brief is toch een prima plek om hun waarheid te melden?
Staat inhoudelijk bijzonder weinig in. Waarom zou Ouwehand niet geschikt zijn het lijstrekkerschap de komende 4 jaar te vervullen "met alle verantwoordelijkheden van dien"? Om maar een voorbeeld te noemen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 13 september 2023 @ 12:26:16 #96
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210622325
Jammer, bleek de Telegraaf fluistercampagne voor niets.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210622333
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sttat inhoudelijk bijzonder weinig in. Waarom zou Ouwehand niet geschikt zijn het lijstrekkerschap de komende 4 jaar te vervullen "met alle verantwoordelijkheden van dien"? Om maar een voorbeeld te noemen.
geen idee, omdat men blijkbaar zoiets vaags als een 'gedragscode' hanteert onder andere
pi_210622347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Merkwaardige brief. We vinden Esther niet geschikt maar vanwege de ontstane ophef dragen we Esther toch voor als lijsttrekker en treden we af.
Die zien de bui al hangen want bij het ledencongres is de kans erg groot dat ze weggestemd zouden worden.

Betekent m.i. dat de lijn Ouwehand doorgezet gaat worden in de partij en dat de oude garde gaat verdwijnen. Ik benieuwd hoe de samenwerking met de EK fractie gaat verlopen. Daar zit Koffeman en die zal flink de pest in hebben
pi_210622387
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
geen idee, omdat men blijkbaar zoiets vaags als een 'gedragscode' hanteert onder andere
Supervaag inderdaad, een 'gedragscode'.

't is dat ie gewoon openbaar op hun website staat anders hadden we echt volledig in het duister getast ja.
  woensdag 13 september 2023 @ 12:32:22 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210622396
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Maar gisteren (of eergisteren) kwam toch naar buiten dat de integriteitsschending NIET door Ouwehand begaan was? Hoe heeft zij dan in strijd gehandeld met betreffende "gedragscode"? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')