De oplossing van de VVD is dan ook steeds geweest: smijt er wat geld tegenaan en dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vraag me af of het thema bezuinigen uberhaubt een item in de verkiezingen gaat zijn.
De afgelopen jaren ging zelfs de VVD overstag door maar bakken met geld uit te geven (al dan niet met matig resultaat). Waar voorheen een mate van zelfredzaamheid verwacht is er tegenwoordig zelfs een roep voor een "sterke" overheid die maar in van alles moet voorzien.
Nu zullen er vast wel wat belastingen worden verzonnen onder de noemer van het klimaat, maar snijden in zorg of vergrijzing zie ik niet gebeuren.
Hoe denk je dat andere partijen zaken willen 'oplossen'? Minder geld graaien bij de bevolking en bedrijven en het eens op een andere manier oplossen?quote:Op woensdag 13 september 2023 09:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De oplossing van de VVD is dan ook steeds geweest: smijt er wat geld tegenaan en dan komt het wel goed.
Luxemburg of Monaco annexeren?quote:Op woensdag 13 september 2023 09:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe denk je dat andere partijen zaken willen 'oplossen'? Minder geld graaien bij de bevolking en bedrijven en het eens op een andere manier oplossen?
(lol)
Nee, eerder meer.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe denk je dat andere partijen zaken willen 'oplossen'? Minder geld graaien bij de bevolking en bedrijven en het eens op een andere manier oplossen?
(lol)
Dat is geen absolute waarheid.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, eerder meer.
Hoe hoger de belasting, hoe tevredener de bevolking. Maar dan moet je wèl je verzorgingsstaat fatsoenlijk inrichten en die rammelt nu aan alle kanten.
Die bestaan dan ook niet in de politiek.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat is geen absolute waarheid.
Waarom is de belasting dan geen 100%?quote:Op woensdag 13 september 2023 09:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die bestaan dan ook niet in de politiek.
Omdat absolute waarheden niet bestaanquote:Op woensdag 13 september 2023 09:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom is de belasting dan geen 100%?
Je redenatie klopt van geen kant, want daarna stel je dat het geld alleen effe goed gebruikt moet wordenquote:Op woensdag 13 september 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat absolute waarheden niet bestaan
Nee hoor, dat stel ik helemaal niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je redenatie klopt van geen kant, want daarna stel je dat het geld alleen effe goed gebruikt moet worden
ik zag dat ik dit jaar weer meer belasting heb betaald dan het jaar ervoorquote:Op woensdag 13 september 2023 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, dat stel ik helemaal niet.
Ja want uitkleden, uitpersen en wegbezuinigen van de laatste 12 jaar heeft zo goed gewerktquote:Op woensdag 13 september 2023 09:49 schreef aTypisch het volgende:
Gewoon even meer belastingen heffen, daar wordt de bevolking blij van. En daarvan dan gewoon even de verzorgingsstaat regelen
ez
Dat is precies wat jij voorstelt, of doet voordoen, als iets goedsquote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja want uitkleden, uitpersen en wegbezuinigen van de laatste 12 jaar heeft zo goed gewerkt
Tijd voor links. 't is wel mooi geweest met die rechtsminimalistische afbraakpolitiek.
Jij bent goed bezig!quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik zag dat ik dit jaar weer meer belasting heb betaald dan het jaar ervoor
ik ben erg blij
Nee, en dat draait vooral om het woordje alleen.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat is precies wat jij voorstelt, of doet voordoen, als iets goeds
Je vindt 'het tijd voor links', die vervolgens naar jouw idee bij anderen zaken moeten afromen om mer budget te krijgen voor *inset pipedream*. Uitkleden en en uitpersen van de (productieve) bevolking, die last komt namelijk in de praktijk altijd bij de financiële midden- en onderklasse te liggenquote:Op woensdag 13 september 2023 09:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, en dat draait vooral om het woordje alleen.
Alleen geld smijten of alleen 'even iets regelen', wat natuurlijk een achterlijke simplificatie is, lost niks op. Da's nou net mijn punt slimpie
Die vervolgens dan weer stabieler staat door een fatsoenlijk functionerende verzorgingsstaatquote:Op woensdag 13 september 2023 09:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je vindt 'het tijd voor links', die vervolgens naar jouw idee bij anderen zaken moeten afromen om mer budget te krijgen voor *inset pipedream*. Uitkleden en en uitpersen van de (productieve) bevolking, die last komt namelijk in de praktijk altijd bij de financiële midden- en onderklasse te liggen
Nee, maar je kunt anders denken over een oplossing he.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die vervolgens dan weer stabieler staat door een fatsoenlijk functionerende verzorgingsstaat
Of denk jij dat het op lange termijn houdbaar is als de onderkant van de samenleving op de rand van de afgrond balanceert? Je weet wel, die mensen waar nu al een schreeuwend tekort aan is waardoor het halve land piepend en krakend tot stilstand komt. Chauffeurs, bouwers, docenten, winkelmedewerkers, vuilnismensen, boerenslaven, dat soort lieden.
Ja. En ik zie dan dus meer in een brede steun aan de onderkant, zodat mensen niet steeds meer tussen wal en schip vallen. Daar kun je dan best over de gehele linie wat zwaarder voor belasten, als je maar zorgt dat dat geld wordt gebruikt voor een fatsoenlijk vangnet. Daar profiteert uiteindelijk iedereen van.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt anders denken over een oplossing he.
Meer belasting heffen valt voor mij niet bij het verbeteren van de situatie van de groep die jij noemt. Belastingkorting voor die beroepsgroepen die jij noemt lijkt mij een goed begin
je negeert alle logica en doet alleen aan wensdenkenquote:Op woensdag 13 september 2023 10:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja. En ik zie dan dus meer in een brede steun aan de onderkant, zodat mensen niet steeds meer tussen wal en schip vallen. Daar kun je dan best over de gehele linie wat zwaarder voor belasten, als je maar zorgt dat dat geld wordt gebruikt voor een fatsoenlijk vangnet. Daar profiteert uiteindelijk iedereen van.
Maar ja, daarvoor moet het complete stelsel op zijn kop, en dat is heel veel werk.
Wat wil je hier nou eindelijk mee zeggen? Dat je tegen bent maar niet precies weet waarom?quote:Op woensdag 13 september 2023 10:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je negeert alle logica en doet alleen aan wensdenken
Dat jij dat bent ja.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou eindelijk mee zeggen? Dat je tegen bent maar niet precies weet waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |