Misschien mag die gaan voor de overwinning morgen (op zijn verjaardag)?quote:
Had ie ook aangekondigd. Voor morgen en donderdag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Remco heeft vandaag laten lopen?
Kan me hier wel in vinden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vingegaard vandaag wel duidelijk de sterkste met dan Roglic en Kuss. Kuss echt ietsje minder. Maar die eerste minuut kreeg Vingegaard wel cadeau. Maar als Jumbo 1-2-3 wil worden in Madrid, is dit misschien niet de allerbeste strategie. En ook niet als ze graag willen dat Kuss wint. Vermoedelijk heeft Roglic er wel vrede mee als Kuss wint, maar Jonas toch wat minder.
Ik denk sowieso dat Vingegaard en Roglic een tikkie beter zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vingegaard vandaag wel duidelijk de sterkste met dan Roglic en Kuss. Kuss echt ietsje minder. Maar die eerste minuut kreeg Vingegaard wel cadeau. Maar als Jumbo 1-2-3 wil worden in Madrid, is dit misschien niet de allerbeste strategie. En ook niet als ze graag willen dat Kuss wint. Vermoedelijk heeft Roglic er wel vrede mee als Kuss wint, maar Jonas toch wat minder.
Ik vind het voor de afwisseling eigenlijk wel leuk als er zo'n korte rit in zit met een steil bergje op het eind. We hebben toch weer spektakel gezien. In de Tour was dat ook telkens zo in die korte ritten. Tuurlijk, het moet geen juniorenparcous worden, maar ter afwisseling best leuk en bovendien kregen we zo de gehele rit te zien.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:29 schreef Hamlapjes het volgende:
2,5 uur koers, dit kan toch niet jong0ns
Of gewoon een etappe die hem minder ligt. Ook op andere unipuerto kwam Kuss wat in de problemen en in de zwaardere bergritten is hij weer sterker dan bijvoorbeeld Roglic.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Slechte benen vandaag dus waarschijnlijk
Roglic viel aan en de enige die hij eraf reed was zijn ploegmaat. Roglic heeft in zijn hele WorldTour-carrière precies één keer meer dan 15 seconden gewonnen op de nummer twee.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Qua kansen heeft Jumbo het hiermee wel vergroot want ze hebben nu extra man met 2+ minuten voorsprong.
Maar leuk is anders als je liever Kuss of Roglic ziet winnen. Sowieso jammer dat dit keer niet Roglic als eerste ging.
Vraag is of die was weggekomen als je zijn poging zag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Qua kansen heeft Jumbo het hiermee wel vergroot want ze hebben nu extra man met 2+ minuten voorsprong.
Maar leuk is anders als je liever Kuss of Roglic ziet winnen. Sowieso jammer dat dit keer niet Roglic als eerste ging.
Hij heeft wellicht inderdaad mindere benen maar op Vingegaard werd gewoon totaal niet gereageerd. Zou toch benieuwd zijn of ze op Roglic wel direct zouden reagerenquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Roglic viel aan en de enige die hij eraf reed was zijn ploegmaat. Roglic heeft in zijn hele WorldTour-carrière precies één keer meer dan 15 seconden gewonnen op de nummer twee.
Roglic is een glorified Purito. Helemaal niks mis mee, maar daarmee ook volkomen logisch dat Jumbo kiest voor degene die wel in staat is iedereen er keihard af te rijden. Daarmee is het ook logisch dat Ayuso hem kiest als te kloppen man.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij heeft wellicht inderdaad mindere benen maar op Vingegaard werd gewoon totaal niet gereageerd. Zou toch benieuwd zijn of ze op Roglic wel direct zouden reageren
Anderzijds vind ik eigenlijk wel dat er ter afwisseling ook heel lange, zware ritten in moeten zitten. Die van zaterdag komt wel in de buurt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het voor de afwisseling eigenlijk wel leuk als er zo'n korte rit in zit met een steil bergje op het eind. We hebben toch weer spektakel gezien. In de Tour was dat ook telkens zo in die korte ritten. Tuurlijk, het moet geen juniorenparcous worden, maar ter afwisseling best leuk en bovendien kregen we zo de gehele rit te zien.
Daar kiest Jumbo niet voor. Afgelopen vrijdag was ook gewoon het plan dat Roglic zou gaan na Vingegaard. Alleen laten ze Vingegaard nu al voor de tweede keer wegrijden zonder enige reactie.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Roglic is een glorified Purito. Helemaal niks mis mee, maar daarmee ook volkomen logisch dat Jumbo kiest voor degene die wel in staat is iedereen er keihard af te rijden. Daarmee is het ook logisch dat Ayuso hem kiest als te kloppen man.
Dat is feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Roglic viel aan en de enige die hij eraf reed was zijn ploegmaat. Roglic heeft in zijn hele WorldTour-carrière precies één keer meer dan 15 seconden gewonnen op de nummer twee.
Eigenlijk lachwekkend dat een ploeg zo even kan beslissen te winnen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:48 schreef wimderon het volgende:
Zonder het ongeval van Van Hooydonck zou Jumbo dit vandaag helemaal niet gedaan hebben denk ik. Scheelt Kuss zo een minuut.
Ik ken de kamerverdeling in bijv. de Tour niet, maar is Nathan in grote rondes - als hij meedoet - vaak niet de eerste man om een kopman als Jonas uit de wind en uit andere gevaren te houden?quote:
Was dit een heat of the moment gevalletje, of echt zo?quote:
Dat werd ook gemeld op de NOS.quote:
Heb je toevallig voorbeelden?quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:59 schreef wimderon het volgende:
Sloveentjes zijn goed aan het schuimbekken op X.
Denk ook wel dat iedereen weet dat Vingegaard te goed voor hen is. Ze kunnen alleen maar hopen dat hij niet aanvalt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar kiest Jumbo niet voor. Afgelopen vrijdag was ook gewoon het plan dat Roglic zou gaan na Vingegaard. Alleen laten ze Vingegaard nu al voor de tweede keer wegrijden zonder enige reactie.
Maar dat heeft toch een reden? Het lijkt me logisch als Mas en Ayuso erkennen dat Vingegaard van de drie het moeilijkst te kloppen is. Dan fixeer je je op degene die je wel de baas kunt zijn, i.e. Roglic.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar kiest Jumbo niet voor. Afgelopen vrijdag was ook gewoon het plan dat Roglic zou gaan na Vingegaard. Alleen laten ze Vingegaard nu al voor de tweede keer wegrijden zonder enige reactie.
Ik denk dat die demarrage van Jonas echt veel te hard was.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk dat Koffieplanter hier naar verwijst:quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist.
Maar met een rivaal (bijv. Bernal of Evenepoel) heeft hij dat wel een aantal keer gedaan. Het enige interessante deze Vuelta zou een strijd tussen Vingegaard en Roglic zijn, Roglic is wel degene die het langst zou kunnen volgenquote:Op dinsdag 12 september 2023 18:46 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Denk dat Koffieplanter hier naar verwijst: [ twitter ]
Tsja als je de ene keer met renner A wegrijdt en een minuut pakt op renner B en dan de volgende keer met renner B wegrijdt en een minuut pakt op renner A, dan heb je op beiden een minuut. Maar het is zo dat het geen renner is met groot overwicht die minuten bij de concurrentie weg kan rijden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:46 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heb je toevallig voorbeelden?
Dat maakt nog niet dat het plan van Jumbo was om alleen met Vingegaard aan te vallen, zoals je stelde en zoals door Jumbo zelf ook al ontkracht was.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch een reden? Het lijkt me logisch als Mas en Ayuso erkennen dat Vingegaard van de drie het moeilijkst te kloppen is. Dan fixeer je je op degene die je wel de baas kunt zijn, i.e. Roglic.
Kiest als in eerste optie om van ver aan te vallen...quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat maakt nog niet dat het plan van Jumbo was om alleen met Vingegaard aan te vallen, zoals je stelde en zoals door Jumbo zelf ook al ontkracht was.
Vingegaard lijkt me een hartstikke aardige gozer naast de fiets. Gewoon een saaie introverte familieman.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:24 schreef DeeBee het volgende:
RemcoN1Fan is er maar druk mee
Op zich wel beter als ze het onderling uitvechten, een grote ronde 'cadeau doen' is ook vrij belachelijk. Vingegaard is wel een klootzakje en Roglic wordt nu al een paar keer teveel in het ploegspel gevangen
De verre aanval is ook gewoon geen wapen van Roglic, net als de echt hoge bergen volgens mij. Vingegaard is een saaie flopdrol met het charisma van een zak potgrond, maar kan wel die lange solo's ondernemen. En dan moeten de concurrenten kiezen: counteren, trachten te volgen en zo wellicht Roglic meeslepen die zijn beproefde 'stomp' van 400 meter uitvoert of eigen tempo rijden en hopen dat Vingegaard ooit eens terugwaait. Wat Fisher-Black dan precies kwam doen in dit verhaal is mij nog niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vingegaard lijkt me een hartstikke aardige gozer naast de fiets. Gewoon een saaie introverte familieman.
Maar op de fiets is hij inderdaad wel echt een klootzak en killer die enkel en alleen zelf wil winnen een geen cadeautjes uitdeelt. Dat gevoel heb ik bij Roglic en Kuss toch een heel stuk minder, dat zijn toch ook veel meer lieve jongens op de fiets.
Als Ineos niet volle bak gaat achtervolgen in het begin, gebeurt dit ook niet, Jumbo vond die groep wel prima. Geen idee wat het Ineos verder heeft opgeleverdquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:48 schreef wimderon het volgende:
Zonder het ongeval van Van Hooydonck zou Jumbo dit vandaag helemaal niet gedaan hebben denk ik. Scheelt Kuss zo een minuut.
Fisher-Black reed een fantastische klim, maar dat zou eigenlijk alleen een logische tactiek zijn als hij Vingegaard dacht te kunnen kloppen..quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:32 schreef wimderon het volgende:
Ayuso is ook een tikje geagiteerd:
[ twitter ]
Ik vind dit de link tussen deze zaken niet heel erg sterk..quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:46 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit gehele account: https://twitter.com/bsirnik
Het begint altijd met de vrouwen, denk maar aan die vreselijke Michelle Coundquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mevrouw Roglic schijnt ook niet content te zijn.
Dat mevrouw Roglic, net als als alle andere rennersvrouwen, maar lekker weg blijft voortaan zodat we ook verlost zijn van de vreselijke 'kutkind op podium' acts.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet met Lev he, niet met Lev.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat mevrouw Roglic, net als als alle andere rennersvrouwen, maar lekker weg blijft voortaan zodat we ook verlost zijn van de vreselijke 'kutkind op podium' acts.
Wanneer is Lev jarig, blijkbaar ga je daar sneller van fietsen?quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet met Lev he, niet met Lev.
Kuss is morgen jarig, Vingegaard wil de rit graag voor hem winnen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:16 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Wanneer is Lev jarig, blijkbaar ga je daar sneller van fietsen?
19 juno!quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:16 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Wanneer is Lev jarig, blijkbaar ga je daar sneller van fietsen?
Vandaag was het ook meer toeval dat ze er uiteindelijk voor konden rijden, heb ik het idee..quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:20 schreef TAmaru het volgende:
Lijkt me heerlijk als Kuss zelf de rit en tijd pakt morgen
Ben benieuwd of JV er weer voor gaat rijden
Vermoedelijk toch morgen idd Evenepoel in de ontsnapping, idealiter met wat teamgenoten mee.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vandaag was het ook meer toeval dat ze er uiteindelijk voor konden rijden, heb ik het idee..
En morgen hebben we onze Belg die weer mee gaat doen
Ja. En als Ayuso daar meteen op het wiel zit zou het meteen aan Roglic geweest zijn, zo is achteraf verteld.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kiest als in eerste optie om van ver aan te vallen...
Tja, het droomplan van vandaag was om voor Roglic te gaan. Vingegaard vraagt terloops of hij mag vertrekken en ze weten niet hoe snel ze het oorspronkelijke plan overboord moeten gooien, met als vermoedelijk resultaat dat Vingegaard en niet Kuss de Vuelta wint.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Familieleden die er iets van vinden is misschien wel mijn favoriete rubriek in sport
Het zal vanavond wellicht beetje knetteren aan eettafel maar morgen is het gewoon weer #droomplan.
Ja, en mijn stellingname is dat Ayuso en Mas het niet zo zien zitten om op Vingegaard te springen omdat ze Roglic hebben geïdentificeerd als zwakste schakel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja. En als Ayuso daar meteen op het wiel zit zou het meteen aan Roglic geweest zijn, zo is achteraf verteld.
Die groep heeft nooit een minuut gehad, dat was de marge waarop ze de tweede groep hielden. Winnen voor Van Hooydonck leek me wel het plan vandaag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als Ineos niet volle bak gaat achtervolgen in het begin, gebeurt dit ook niet, Jumbo vond die groep wel prima. Geen idee wat het Ineos verder heeft opgeleverd
Ik ben uiteraard benieuwd naar uitleg daarnaar. Bijzonder om niet te zeggen dat Roglic maar eerst mag proberen en daarna Jonas als hij niet wegkomt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, het droomplan van vandaag was om voor Roglic te gaan. Vingegaard vraagt terloops of hij mag vertrekken en ze weten niet hoe snel ze het oorspronkelijke plan overboord moeten gooien, met als vermoedelijk resultaat dat Vingegaard en niet Kuss de Vuelta wint.
Het viel me eerder al op dat er niet echt een klik is tussen Roglic en Vingegaard. Blij voor Kuss maar nauwelijks voor elkaar.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je andere stellingname was dat Jumbo kiest voor Vingegaard. Terwijl de tactiek gewoon was om beurtelings aan te vallen. En vandaag was oorspronkelijk zelfs gekozen voor Roglic.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, en mijn stellingname is dat Ayuso en Mas het niet zo zien zitten om op Vingegaard te springen omdat ze Roglic hebben geïdentificeerd als zwakste schakel.
Ik vraag me af of er mensen bestaan die wel een klik hebben met Vingegaard.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het viel me eerder al op dat er niet echt een klik is tussen Roglic en Vingegaard. Blij voor Kuss maar nauwelijks voor elkaar.
Van Hooydonck kennelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er mensen bestaan die wel een klik hebben met Vingegaard.
Werd altijd wel gezegd dat Roglic degene is die Vingegaard heeft overtuigd dat hij de Tour kon winnen en Vingegaard daar heel veel aan heeft gehad. Met daar ook nog de actie in de Tour van vorig jaar bij.. maar de lichaamstaal oogt wel anders jaquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het viel me eerder al op dat er niet echt een klik is tussen Roglic en Vingegaard. Blij voor Kuss maar nauwelijks voor elkaar.
Die groep kreeg toch nooit zoveel omdat elke keer een andere ploeg volle bak bleef achtervolgen? Jumbo leek het toen wel prima te vinden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die groep heeft nooit een minuut gehad, dat was de marge waarop ze de tweede groep hielden. Winnen voor Van Hooydonck leek me wel het plan vandaag.
Sepp lijkt zich wel bewust wat naar achteren te zetten terwijl dit waarschijnlijk zijn enige kans gaat zijn op winst in een grote ronde.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vorig jaar in de Tour werd volgens mij gesuggereerd/gezegd dt de hulp van Roglic, ook mentaal, toch belangrijk was? Nu zijn ze natuurlijk vooral concurrenten, dat was in het begin van het jaar al duidelijk, daarom is is denk ik gekozen om Roglic niet in de Tour te laten starten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Logisch, Vingegaard spreekt niet door de verbeelding. Roglic en Kuss wekken nog enige sympathie op.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:50 schreef Momo het volgende:
Het internet is wel duidelijk voor Roglic of Kuss.
Reden te meer om voor Vingegaard te zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:50 schreef Momo het volgende:
Het internet is wel duidelijk voor Roglic of Kuss.
Dit volg ik niet, je zegt hier toch zelf dat het plan was eerst met Vingegaard aan te vallen en dan met Roglic?quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, het droomplan van vandaag was om voor Roglic te gaan. Vingegaard vraagt terloops of hij mag vertrekken en ze weten niet hoe snel ze het oorspronkelijke plan overboord moeten gooien, met als vermoedelijk resultaat dat Vingegaard en niet Kuss de Vuelta wint.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja. En als Ayuso daar meteen op het wiel zit zou het meteen aan Roglic geweest zijn, zo is achteraf verteld.
Bij Roglic komt dat gerucht elk jaar wel voorbij, geloof ik, in ieder geval ook al eens met Ineosquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:57 schreef Momo het volgende:
Denk dat het voor het team en vooral teamgevoel beste is als Sepp gewoon de Vuelta wint.
Al weet ik niet of er nou iets zit in de Lidl-Trek en Roglic geruchten gezien contract tot met 2025.
Dat was vooral een keus van Roglic zelf, dacht ikquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vorig jaar in de Tour werd volgens mij gesuggereerd/gezegd dt de hulp van Roglic, ook mentaal, toch belangrijk was? Nu zijn ze natuurlijk vooral concurrenten, dat was in het begin van het jaar al duidelijk, daarom is is denk ik gekozen om Roglic niet in de Tour te laten starten.
Maar ik heb wel het gevoel dat het nu pas wel reële optie kan worden als er een zak geld is, zit een logica achter nu Jonas wel duidelijk beter is. Al is Roglic ook wel gehecht aan veel mensen bij Jumbo.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Roglic komt dat gerucht elk jaar wel voorbij, geloof ik, in ieder geval ook al eens met Ineos
Ja Ayuso en Mas zijn niet helemaal gek, die weten dat ze dit niet kunnen volgen. Die gaan zich niet opblazen omdat wielerfans dat leuker vinden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:05 schreef Mani89 het volgende:
Jonie gaat morgen de Angliru detoneren.
[ twitter ]
Dat sluit elkaar niet uit, Roglic wil waarschijnlijk kopman zijn, maar een Vingegaard in vorm is gewoon een klasse beter. Dan is het voor hem ook beter om voor de Giro te gaan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was vooral een keus van Roglic zelf, dacht ik
En de vraag is dan ook of hij bij een andere ploeg wel de concurrentie aan kan met Vingegaard en ook Pogi in de Tourquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar ik heb wel het gevoel dat het nu pas wel reële optie kan worden als er een zak geld is, zit een logica achter nu Jonas wel duidelijk beter is. Al is Roglic ook wel gehecht aan veel mensen bij Jumbo.
Wat is daar niet te volgen aan? Roglic was op de Tourmalet aan de beurt na Vingegaard. Ze kozen dus niet voor Vingegaard, zoals gesteld werd, maar voor een tactiek om beurtelings aan te vallen. Bij Jumbo waren ze er waarschijnlijk ook niet vanuit gegaan dat Vingegaard meteen zo'n vrijgeleide zou krijgen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit volg ik niet, je zegt hier toch zelf dat het plan was eerst met Vingegaard aan te vallen en dan met Roglic?
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |